Jännitysniska...

Ja sittenhän piti palata vielä kommentoimaan tota dinosauruksen linkkiä. En ole itse kahvin juoja, enkä muutenkaan käytä kofeiinia, muuta ku todella harvoin jossain energiajuomissa. Mutta ne keinot, mitkä oli auttanut. Eli itserentoutus, tota oon tehny reilun vuoden melko aktiivisesti ja se todella auttaa näihinkin vaivoihin. Ei onnistu väärässä mielentilassa, eli täytyy oikeesti keskittyä. Ja jos alkaa nykiin sormet tai muut, niin se on vaan hyvä juttu, ei kannata säikähtää. Tota nenäsormi juttua ja huuliherpekseen valkosipulia alankin nyt kokeileen. Tosin huuliherpes on harvoin nykyään, mutta täytyy muistaa sitten ens kerralla. Josta tulikin taas mieleeni asia, jota en muista täällä sanoneeni, eli sillon 2007 sen jälkeen kun mulla alko huimausoireet, niin seuraava "oire" tais olla se kun koko ylähuuli turpos täyteen huuliherpestä. Oli aika noloa liikkua missään kun näytti siltä että mulle kasvaa nokka. Ton jälkeen ei kyllä oo herpeksiä ollut ku pari. Mutta epäilempä että joku hermoärsytysyhteys noilla oli. Noin muuten herpes on siis ollu ihan lapsuudesta. Ja nyt pois etten kirjota koko sivua täyteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HildaP:
Et sinä Tiinuli81 mihinkään kuole, se on varma! Mulla on ollut kaikkia sun oireita jo vuosia eikä lääkärit ole huolissaan, älä ole sinäkään! Samalla lailla mulla väreilee juuri nytkin, huolesta olen ollut sekaisin, mutta nyt opettelen elämään tuntemuksieni kanssa. :hug:
Mulla sama juttu. Kohta 9 vuotta nykiny, särkeny värissy, puutunu, ollu lihasheikkoutta milloin missäki... muutaman vuoden oon osannu jo olla välittämättä.

JA itse olin 100% varma aikoinaan et mul on als..
 
Hei!
En millään jaksanut alkaa lukeen koko ketjua, joten anteeksi, jos tulee toistoa.
Oilisin kysynyt, että voiko jännitysniskan oireet olla samat, kuin poskiontelontulehduksessa?
Eli pää ihan pöhnäisen ja tukkosen olonen, Välillä hieman epätodellinen olo ja jopa kipua kumartuessa. Välillä tuntuu, kuin joku vanne kiristäisi toisesta korvasta toiseen korvaan.
Tuntuu että kuulokaan ei ole normaali, vaan tulee jostain kauempaa.

Hain jopa kuurin muka poskiontelontulehdukseen vaikkei hoitaja mätää nähnytkään ultralla. Kuuri ei ole helpottanut oloa yhtään, joten epäilen jännitysniskaa. Taustalla on töitä ja tapahtumia, jotka ovat olleet omiaan saattamaan niskat jumiin.

Olen ollut tosi huolissaan, että mikä ihme tuolla päässä voi olla.
 
Toivon niin kovasti, että teillä ei olisi mitään vakavaa, vaan että kaikki oireet johtuisivat vain pahoista jumeista. Oletteko käyneet hieronnassa, fysioterapiassa, jumpanneet yms? Omalta osaltani uskon, että kaikki kamalat oireeni ovat johtuneet vain pahoista jumituksista. On ollut värinää, ihmeellistä pulputusta lihaksissa, elohiiriä jatkuvasti ympäri kehoa, voimattomuutta jaloissa ja käsissä. Ja tietysti päälle kaikki epätodelliset olot, päänsäryt yms. lukemattomat oireet. Niistä olen aikaisemmin paljon kirjoittanutkin. Ja sitten kun käy lukemassa netistä sairauksista, sain välillä itseni aivan hysteeriseen tilaan ja sitten niitä oireita vasta olikin.

Kävin muutama viikko pitkästä aikaa omt-fysioterapeutilla ja rangassa ja niskassa oli taas jumeja, joita aukaisi. Olo on ollut siitä lähtien taas normaali. Kovasti yritän aina kotona venytellä ja jumppailla häneltä saamillani ohjeilla. Pitkästä aikaa uskaltauduin body pump-tunnillekin ja olo ei siitä onneksi pahentunut. Jumppien ja kuntosalien lisäksi olen alkanut harrastamaan pilatesta ja uskon, että sillä on myös paljon vaikutusta. Hieronnassa yritän käydä ainakin kerran kuussa ja se on tuntunut nyt riittävän, kun pahimmat jumitukset on poissa.

Tiiteli, oireesi kuulostavat ihan jännitysniskalta. Minulla on ainakin ollut ihan samanlaista.
 
Drosera, en itsekään juo kahvia (teetä kylläkin) enkä edes lukenut kaikkea mitä noilla sivuilla on. Taidanpa palata sinne vielä lukemaan paremmin. Ajattelin kuitenkin noita sivuja lukiessani, että vaihtoehtoja on monia. Kaikki eivät kestä kofeiinia tai amalgaamipaikkoja tai vehnää tai lehmänmaitoa tai stressiä tai ihan mitä vaan.. Jos joku saa jostain itselleen avun, niin se on loistavaa. Yritän ottaa käyttöön noita rentoutusharjoituksia.
Vaihdoin myös tuon teeni kofeiinittomaksi, ihan vain kokeilumielessä.

Kirjoitit siitä huuliherpeksestä. Herpesviruksethan elelee tuola hermostossa ja voivat aiheuttaa neurologisia oireita vaikkeivat aina tekisi rakkuloitakaan. Tämä on siis ihan sitä länsimaisen lääketieteen faktaa. ;) Infektiolääkäri mulle tällaista jutteli.
 
Herpeksestä:
Mulla on ollu muutaman kerran ihan järkky herpes, koko ylähuuli, poski, kieli ja silmäluomi turvonnu täyteen rakkuloita, mä tunnen jo monta pv ennen ku rakkulat tulee, et joku jymy-ylläri tulossa, mun päätä vihloo ihan sairaasti. Kädet ei tottele vaan olo on haparoivaa, tää johtuu herpeksestä.

Jos tulee ihan normi herppe rakkula huuleen, ei em. oireita ole lainkaan.
 
Aika monella täälä tuota herpesongelmaa. Mikähän senkin osuus sitten on?
Aika villi oli tuo linkittämäni sivusto kun tarkemmin katsoin, mutta oli sielä jotain ihan fiksuakin kuitenkin. :)

Kirjoitinkohan mä täälä jo siitä, että kävin pari viikkoa sitten osteopaatilla. Olen käynyt useammankin kerran mutta nyt viimeksi hierottiin noita kallonpohjan lihaksia, kun pyysin. Sitä seuraavana päivänä mä olin aivan voimaton. Raajat oli kuin lyijyä, huimas ja oli sellainen olo, kuin olis tulossa sairaaksi. En kuitenkaan tullut. Kummallista. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan osteopaattia, mä olen tykännyt.

ps. Kiva puristava päänsärky nyt, kun oon ollut tänään kofeiinittomalla dietillä.. :headwall: :D

Tiinuli sun postilaatikko on täynnä. :wave:
 
Sangria
voi tiinuli, voimia sulle paljon :hug: vielä ei kuitenkaan tiedetä enempää, että mikä on vialla? mä sain tänään lääkärin soittoajan mri tuloksista, 28.7 vasta kuulen sitten tulokset. ja itse kuvaus on siis ensi kuussa. mulla on nyt muutamana päivänä ollut toi vasen jalka lievästi puutunut koko ajan, kihelmöi ja tuntuu erilaiselta kuin oikea jalka. ennen ei ihan vastaavaa ole ollut. tiinulille vielä :hug:
 
Sangria Puutumista, kihelmöintiä ja kaikennäköisiä tuntohäiriöitä mulla kans ollut raajoissa. Mulla oli pään mri oli täysin normaali mutta totuus paljastu näköjään selkäydinnäytteestä. Vaatikaan oikeesti se selkäydinnäyte otettavaksi vaikka pään mri olisi kunnossa..ei se kerro näköjään totuutta. Nyt romahti meidän perheen elämä täysin :(
 
dinosaurus mulla ei ole mitään muistikuvaa mistä arvoista lääkäri puhui, no kuitenkin likvor arvoja oli. Oliskohan se igg-indeksi joka oli raja-arvolla ja sitten jokin vasta-aine tms sellainen tukee että kyseessä immunologinen sairaus tms? Multa otettiin laaja likvornäyte joten kait siinä oli noita vasta-aineitakin.... jostain luin että mm SLE, MS jne nostaiis tuota igg-arvoa mutta tuosta vasta-aine jutusta en tiedä. Päivä kerrallaan mennään, välissä itken ja välissä olen iloinen siitä että nyt on mustaa valkoisella että kaikki oireet ei ole mun kuvitelmaa ja voin saada hoitoa kun tää diagnoosi saadaan selville.
 
Paljon, paljon voimia tiinuli. Tuntuu tosi pahalta sun puolesta, mutta toivon että sut saadaan hoidettua kuntoon. Tässähän menee ihan sanattomaksi. Toivottavasti saavat jonkinlaisen diagnoosin, mitä noista on lukenut, niin se MS ei ainakaan ole ihan helpoin saada. Mutta en nyt ala spekuloimaan. Voimia ja iso hali.
 
Sangria
onko muilla virtsaamisvaivoja? mulla on aina herättyäni vaikeuksia saada kaikki ulos, joutuu oikein ponnistelemaan että tulee. päivällä ei ole sitä ongelmaa, mutta tiheentynyttä vessassa juoksemistä kylläkin. mitenkähän tiinuli mahtaa voida? paljon voimia vielä toivotan.
 
Sangria, mulla oli syksyllä näiden oireiden alettua sellainen kausi, että pissaamisen jälkeen rakkoon jäi pieni polttelun tunne ja tunne kuin rakko ei olisi kunnolla tyhjentynyt. Se meni ohi muutamassa viikossa. Myös molempien synnytysten jälkeen on ollut tällainen kausi. Mitään tulehdusta ei ole koskaan löytynyt.
 
Sangria
ok. tämä on varmasti ohi menevää, mutta tänäkin aamuna en saanut kunnolla pissattua, siis mulla on kova vessahätä kun herään, mutta sieltä ei tule kuin ihan vähän, sitten loppuu kesken vaikka rakko tuntuu vielä täydeltä ja sitä siellä onkin tulee varmasti useampi desi kun oikein ponnistelen niin pikku hiljaa tulee... päivällä mulla ei siis onneksi näin käy, vain aamulla kun olen just herännyt.
 
Kyllä täällä ollaan vielä hengissä..toistaiseksi. Päivät menee kuin sumussa, pelottaa niin paljon että mikä mulla on? Ja se että kuinka vakavaa tää on? Huomenna uusitaan ENMG tutkimus...sekin peloittaa jos sieltä löytyykin jotain kamalaa...

Sangria oko jalan puutuminen on helpottanut?
 
Sangria
tiinuli: juu kyllä on helpottanut, kesti muutaman päivän. se sama jalka kyllä värisee oudosti koko ajan, varpaista polveen saakka. toivotaan tiinuli, että huominen koe menee hyvin ja mitään hälyyttävää ei löydy :hug:
 
jännityksellä minäkin odotan tiinulin diagnoosia. Kaikki nuo teidän oireet ovat niin tuttuja minullekin: puutumiset, nykimiset, humahdukset, päivittäiset päänsäryt, näköhäiriöt, huimaukset/tasapainovaikeudet, voimattomuus, tiheävirtsaisuus, niska+selkä+kallonpohjalihasten jäykkyys... MUTTA, yhden avun olen nyt löytänyt: PIIKKIMATON!! Olen siis kärsinyt 2 vuotta em. oireista, joka päivä ollut vähintäänkin huimausta tai pääkipua ja olen myös panikoinut ja pelännyt jotain vakavaa sairautta. Hankittuamme piikkimaton ja -tyynyn olen iltaisin ennen nukkumaanmenoa maannut matolla ja tyynyllä 15 minuuttia ja eka kartaa kahteen vuoteen olen ollut oireeton monta viikkoa!! Uskomaton tunne! Siis jos ette vielä ole kokeilleet piikkimattoa, niin suosittelen todella. Minulla selkä ja niska menevät ihan kuumiksi matolla olon myötä eli veri alkaa kiertää. Piikit saavat kehon erittämään endorfiineja ym. aineita, jotka poistavat kipuja ja rentouttavat. Monesti olen nukahtanut matolle. Jos muutamana iltana piikkimattoilu on väänyt väliin, niin oireetkin ovat palanneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Hematiitti
Sangria
hei tapuli, ja tervetuloa! =) mä olenkin kuullut tuosta matosta ja ajattelin, että se olisi varmaan hyvä. minkä hintainen sellainen on? kuinka nopeasti vaikutuksen huomaa, huomaako heti? siis että oireet helpottaa?
 
Minulla oireet helpottuivat siten, että ekan käyttökerran jälkeen nukuin yöni kuin tukki, heräämättä niska-/pääkipuihin. Parin illan jälkeen heräsin ilman huimausta ja ehkä vajaan viikon jälkeen myös loppuivat iltapäivän päänsäryt.
 
unohtui mainita hinnasta, en tiedä mitä matot maksaa, olisko halvimmat parinkympin luokkaa. Omani sain kylkiäisenä erään lehtitilauksen mukana, tyynyn äitienpäivälahjaksi. Ilman piikkityynyäkin pärjää kun laittaa piikkimaton alle esim. tyynyn ja sijoittaa sen niskakuopan kohdalle.
 

Yhteistyössä