Jännitysniska...

Sangria
toivottavasti sun oireille saadaan selvyys tiinuli, mäkin oon harkinnu jo muutaman kerran lähteä päivystykseen, kun niin huimaa mutta tänään on parempi päivä onneksi. nyt odottelen vielä kutsua neuroon..vaikka ei millään jaksaisi :(
 
Sangria
mä sain tänään peruutusajan neurolle, klo 13.30. ihan kiva juttu kun olin jo varautunut odottamaan kauan =) huimaus ja pyörrytys on taas tänään pahempaa, lisäksi niska ja selkä jumissa, tärisyttää ja silmät tuntuu vippaavan ja jalat painaa tonnin...
 
Tiinuli ja Sangria, onko mitään selvinnyt vielä?! Itsellä taas pari pahempaa päivää takana. En tiedä pahensiko viikonlopun lenkkeily ja jumppa taas oireita. Hierojallekin pääsyä joudun odottamaan vielä viikon, kun ajat niin varattuja. Sangria, minullakin mies kyllä hieroo hartioita, mutta ei siitä kuitenkaan samanlaista apua ole ollut kuin hyvästä hierojasta.
 
Sangria
niin, eilen oli se neuro. homma hoitui 20 minuutissa, luulin että aikaa menisi enemmän...teki muutamia testejä, mutta ei juurikaan kommentoinut mitään, joten ne varmaan oli ok. tasapainoa ei kyllä testannut. testasi värinätuntoa, laittoi vuorotellen nilkkoihin ja käsiin sellaisen tärisyttimen, ja kysyi tuntuuko, sanoin että kyllä tuntuu. mun piti vielä jatkaa että, oikea jalka ja käsi havaitsi tärinän hiljempaa, eri tavalla kuin vasen puoli. mutta sitten se siirtyi muihin juttuihin ja toi jäi kysymättä ja mua harmittaa nyt...täytyy kysyä sitä sitten myöhemmin. laittoi lähetteen pään magneettiin, johon pääsen kuulemma 3-4viikon kuluessa. sanoi, että tosi vaikea sanoa mitä tämä kaikki on, kun on niin laajat oireet. viittaa enemmänkin laaja-alaisempaan vaivaan sillä perusteella, puhui juuri jännitysniskasta, mutta myös viittasi ms:sään ja jos aivokuvassa on jotain niin sitten otetaan likvor! apua! siihen en haluaisi, mulla on tosi huonoja kokemuksia selkäytimeen tungettavista piikeistä :x emmiliini, joo kyllä varmaan hieroja osaa paremmin ja tehokkaamin. mä luulen, että mulla on tuolla selässä jotain lukkoja kun on niin jumissa aina. vois niitä käydä availemassa, tuo raha tilanne vaan on vähän huono tällä hetkellä..
 
Sangria Kiva kuulla että sulla asiat edistyvät. Toivotaan parasta!

Mun oireiden selvittely jatkuu vielläkin...2 viikon päästä aika neurolle ja endrologi tsekkaa verestä autoimmuunitauteja yms....pelottaa aikas vietävästi tällähetkellä. Empä taida tästä enää "säikähdyksellä" selvitä....
 
Sangria
toivottavasti ei ole mitään vakavaa tiinuli. mä sain eilen jonkun ihme kohtauksen, yhtäkkiä rupes huimaamaan enemmän ja sitten rupes tärisyttämään kauttaaltaan koko kroppaa ja sitten voimat katosi, lyhistyin maahan :( en kerta kaikkiaan pystynyt liikkumaan kun oli niin holtiton olo. reilu puolituntia siiinä makasin, kunnes voimat palasi pikkuhiljaa...ajattelin että voisiko olla paniikkihäiriö? tosin olin ihan rauhassa meikkaamassa, kun toi tuli. tänään sitten mulla on ollut jo pari tuntia joku ihme värinähälytin jalkapohjassa, joka värisee koko ajan pieniä taukoja välillä pitäen.....ihme tuohua mun kroppa pitää :(
 
Hei! Onpa mielenkiintoista juttua täälä. Olen tänne joskus kirjoitellutkin, mutta kirjoittelen nyt uudestaan.
Mä sairastuin kesällä johonkin tautiin, jota olen pitänyt infektiona, mutta voi se olla muutakin. Tuli kauhea väsymys, en jaksanut seistä, jalkoja ja käsiä särki hieman ja pää oli koko ajan kipeä. Oli sairas ja kuumeinen olo. Se sitten helpottui viikon kuluttua, mutta vähän sairas ja väsynyt olo jäi. Kolme viikkoa tästä alkoi jalkateriä ja käsiä kihelmöimään ja tuli nivelsärkyjä. Oli myös sellainen vähän sairas olo, kuin olisi kuumetta. Kurkkua poltteli. Alkoi huimaamaan, silmät oli kipeät ja ne nyki kiinni ollessaan, korvat alkoi soimaan, oli pientä kömpelyyttä, lyhyitä ja pitkiä päänsärkyjä, sekavaa oloa. Sitten alkoi tulemaan sähköiskuja ja lihasnykäyksiä. Jossain vaiheessa puutui koko oikea puoli ja puutuilua on ollut sen jälkeenkin. Jaloista (lähinnä etureisistä ) lähti voimat yhtäkkiä, eikä ole palautuneet. Särkyjä on ollut paljon ja olen aivan voimaton. On hutera seistä. Jaloissa on koko ajan se Sangrian mainitsema värinähälytys päällä. :eek: Alaselkä on tosi kipeä ja sitä polttaa välillä. Oikea jalka on kipeä ja voimaton.

Mutta ehkä tämä ei olekaan kesällä alkanut sairaus, koska mulla on ollut tuota kävelyn huteruutta ennenkin. Enkä pysty esim seisten lukemaan mitään pientä tekstiä, koska lähden kaatumaan. Sitten sellaisia lysähdyskohtauksiakin on ollut eli yhtäkkiä on mennyt kaikki voimat, en ole pysynyt pystyssä ja puhe on sammaltanut. Voimat menee siis niin rajusti, etten voi liikahtaakkaan. Menee levolla oli juuri noin puolessa tunnissa. Olen yhdistänyt tämän johonkin niskan asentoon, mutta varma en tietenkään ole.

Tällä hetkellä on voimattomuutta, lihasnykäyksiä, suonenvetojen tyylistä kramppailua, näköhäiriöitä ja korvien soimista. Niskassa on myös joku kipeä pieni kova patti. Ai niin, ja verenpurkaumia tulee ihan itsestään. Aikaisemmin oli myös paljon nenäverenvuotoja, mutta ne on nyt tauolla. :)
Tiedän, että nämä oireet voi olla nimeltä mainitsemattoman vakavan sairauden oireita, mutta jospa taustalta löytyis kuitenkin jotain muuta. Multa on otettu kaikki magneettikuvat, enmg ja pitkä rivi verikokeita. Mitään ei kuitenkaan löydy. Mä olen siis aivan kuitti heti kun herään, lihastyö ei mitenkään aiheuta sitä. Ja sitten toisaalta, tästä voimattomuuden tunteesta huolimatta jaksan kyllä kantaa ostoskassit kaupasta kotiin ja rappusia ylös ilman ongelmia. Imurointi on kuitenkin vaikeaa, koska se vie menut etureisistä.
KIITOS, jos joku jaksoi lukea! :flower:
 
Sangria
sur,sur,rur surisee vieläkin surisee..tuntuu tosi mielenkiintoiselle, ihan kuin sinne olisi jäänyt suriseva kärpänen jalan sisään :whistle: mitään ei kädellä kokeiltaessa kuitenkaan tunnu
 
En voi olla kommentoimatta pikaseen tuota jalkojen, tai oikeestaan minkä tahansa paikan,surisemista.
Eli mulla on ollut sellasta jo monta vuotta ja lähes päivittäin, usein juuri jalkapohjissa. Mainitsin siitä neurologille ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että vaiva ei ole aivoperäistä vaan ennemminkin johtuu selästä. Olkaa siis ainakin sen suhteen huolettomia!!
Laitan dino sulle viestiä tässä joku päivä, täällä kotona on aika hulinaa:)
 

Olen myöskin lueskellut netistä Tension neck- sun muita juttuja, ja päädyin tänne palstalle...( tosin kaksplussailen muutenkin...) Mulla on kaikenlaisia oireita myös- en tiedä, onko mullakin siis vain jännitysniska. Mutta olen aivan rikki ja väsynyt, ja lasten kanssa touhuaminenkin jää vähälle, kun ei vaan pysty...
Mulla pitemmän aikaa nipistellyt ja puudutellut käsiä. Välillä vihloo myös kyynärpäistä alaspäin tosi kovaa. Olen niskoilla jännittäjä, ne usein kipeinä. Muutama viikko sitten puutui puolet naamasta, ja oikea käsi. Tästä johtuen olin sairaalassa, epäiltiin jotain neurologista juttua. Kuvattiin pää, ja kaulasuonet ja otettiin kaikki mahdolliset verikokeet. Eikä mitään löytynyt. Sain lähetteen fysioterapiaan. Ft tutki ja sanoi, että ainakin yläranka on liikkumaton, ja myös kaikki lihakset jumissa. Ei osannut sanoa, kuinka paljon se näitä mun oireita aiheuttaa ( välillä huimaa, pistelee naamaa, huulia ja poskea, oikea niska "kiristyksessä" jatkuvasti. ) Pelottavin mun oireista on epämääräinen tunne päässä. Kysyisinkin, onko teillä kenelläkään ollut samaa? Päätä ei aina edes särje, vaan siellä tuntuu viileä tai kuumottava, omituinen tuntu, sitä ei osaa edes kuvailla.

Voi, jos saisin täältä kohtalon tovereita, niin voisi edes vähän helpottaa...Olen aivan väsyksissä tämän kanssa...Kiitos jos vastailette :heart:
 
Tervetuloa mukaan Marie! Päässä on tosiaan välillä omituisia oireita: joskus tuntuu jossain kohti, kuin olisi pieni elohiiri tai värinää, tulee kylmiä väreitä tai puristuksen tunnetta. Tuo pieni puristuksen tunne on usein yhdessä kohtaa keskellä päälakea, mutta kohta voi vaihdella. Joskus tuntuu myös jossain kohti puutuneisuutta tai jotain sellaista. Vaikea selittää, mutta kaikkea inhottavaa :( Päätä ei ole kuvattu. olen käynyt vain neurologilla, jossa tehtiin paljon testejä ja välillä huolettaa jos kyse onkin jostain muusta kuin jännitysniskasta. Mutta toisaalta välillä on pitkiäkin aikoja ilman oireita. Nyt kun niskat on taas totaalisen jumissa, niin näitä omituisia oireitakin on taas tullut.

Inhottavinta ja pelottavinta on sellainen epätodellinen olo, joka joskus tulee. Jaksamista kaikille oireiden kanssa!
 
Marie1985 Tervetuloa mukaan. Minusta ainakin kuulostaisi että sun oireet johtuvat täysin jumittuneesta niskasta. Menikö sulla silloin kun sairaalan jouduit niin ihan tunnottomaksi toinen käsi ja puolet kasvoista?

Emmiliini Se on aina hyvä merkki jos oireet katoavat välillä. Eli tiskin on mistään vakavemmasta kyse silloin


omaa oloa..... Ei ole kovinkaan hyvä olla tällä hetkellä. Oireet vaihtelevat ympäri kehoa. Jotkut pysyy ja jotkin katoaa mutta kunnossa en todellakaan ole. Lähinnä olen kotosalla pysytelly, kävelylenkeistä voi enää vain haaveilla. reidet ovat todella kipeät ja voimattomat. 1 kerros rappusiakin on jo liikaa. Pakaralihaksetkin tuntuvat jotenkin kadonneilta. Jos jotain posittivista on tapahtunut niin kädet ovat tuntuneet suhkoht normaaleilta 2 päivää. Olivat puutuneet ja voimattomat todella kauan. Samassa yhteydessä hävisi kuukauden kestänyt suun kuivaminen. En tiedä oliko sillä jotain merkitystä kun molemmat poskiontelot punktoitiin kun niissä oli pahatulehdus+ että juurihoitohammas laitettiin kuntoon 2 päivää sitten. Tuskin niillä oln mitään tekemistä näiden oireiden kanssa.

1,5 viikkoa neurologin aikaan ja 3 viikkoa endokrinologin aikaan. Verikokeissa käyn ens viikolla. Alkaisipa tämä vyyhti aukeamaan että mikä mussa on vialla. Tää hallitsee nyt täysin meidän elämää :'( Nyt kun pitäsi nauttia ja keskittyä meidän pieneen vauvaan niin menin tälläiseen kuntoon! Yritän päivä kerralaan jaksaa
 
Sangria
koita jaksella tiinuli :hug: kuulostaapa kurjalta :( mulla kanssa vaihtelee noi oireet jonkun verran, se kamala huimaus kesti sen pariviikkoa mutta nyt on parempi, tosin tasapaino aivan surkea, mä tuppaan horjahtelemaan yleensä aina oikeaan...eilen pistin lapsiakin nukkumaan ja huone oli hämärä ja kun piti poistua huoneesta, mun jalat veikin takaisin huoneen keskelle ja melkein kaaduin, ihan kuin kännissä kävelis.
 
Onko sullakin Sangria niin, että hämärä pahentaa tasapainovaikeuksia? Mulla ainakin pahentaa ja kun kävelee ulkona hämärässä, niin kaikki vaan vilisee silmissä. Tosin tämä ongelma on vähän helpottunut syksystä samoin kuin huimauskin.
Mulla on nyt käsien voimattomuus pahentunut. Se ehkä johtuu siitä, että kannoin eilen painavia kasseja ja voimat hupeni siihen. Kestää ainakin pari päivää, että tietää palautuuko voimat yhtään vai jääkö tällaiseksi. Sellainenkin pelottava fakta on, että mun paino laskee itsestään. Nyt on tippunut 6kg. Toivon, että se johtuisi vaan pelosta. Mulla on ollut sellaista ennenkin, että stressaavassa elämäntilanteessa paino tippuu.
 
Sangria Kyllä niin paljon toivoisin että tää ei olis mitään vakavaa...tai edes jotain sellaista mistä olis mahdollisuus parantua. Tai olis sellainen sairaus mikä pysyis hallinnassa lääkkeillä. Pelkään kuollakseni tällä hetkellä kaikkia neurologisia sairauksia koska oireet puhuvat niiden puolesta :ashamed: Tää on tällä hetkellä tämän astisen elämäni kamalin painajainen...päivät menevät ilman että saan mitään aikaiseksi..odotan vaan niitä lääkäri aikoja.

dinosaurus YV:tä laitettu :hug:
 
Sangria
juu, kyllä mulla tuntuu hämärässä pahemmalta, horjuttaa ja silmissä vilkkuu valoja....tänään tuli taas vanha oire tuolta kauempaa takaisin, tuntuu tommonen lämmin aalto jalassa välillä. lisäksi mulla on flunssa ja kamala päänsärky, johon ei lääkkeet auta :( ja surinat myös jatkuu, surisee siellä sun täällä. kuvausta odotan kovasti, vielä joku 2-3vko odotettava..
 
HildaP: Odottelen innolla kuulumisia. :wave:
Mulle on tullut kipeitä herneitä niskaan. Sielä on siis se yksi kipeä kova patti (tuntuu ihan luulta eikä liiku), ja sitten kolme pienempää hernettä jotka on irrallisia. Imusolmukkeita ne kai on?
Piti vielä kysyä, että onko muille kuin Tiinulille ja mulle tehty juurihoitoa ennen näitten oireitten alkua?
 
Sangria
tää alkaa olla jo pelottavaa, mä en varmaan uskalla kohta enää ajaa autoa ollenkaan. mulla on ollut kortti 12v nyt viimeisen 2vko aikana on ollut jo kolme läheltäpiti tilannetta, kun en oo "nähnyt" (mulla pitäisi olla hyvä näkö ) risteyksessä tulevaa autoa. siis oon ihan pysähtynyt siihen tarkkaan katsomaan, mut en vaan nää?? sitten se auto onkin ihan siinä kuitenkin. ennen ei oo tällaista tapahtunut. tuntuu että mun aivot ei ole ollenkaan vastaanottavaiset enää :'( ja kamalasti unohtelen asioita... miten muilla onnistuu autolla ajo? mää en uskalla enää varmaan...
 
Sangria Luulen että toi unohtelu yms johtuu vain siitä että tutkimukset ovat kesken. Ehkä elimistö käy nyt ylikierroksilla, ainakin mulla on niin. Ootko saanut aikaa jo magneettiin? Mulla neuron aika ens keskiviikkona, pelottaa aivan järkyttävästi. Luulen myös että toi autojen näkymättömyys johtunee samasta asiasta...aivotoiminta käy ylikierroksilla
 
Sangria
juu, mun elimistö kay varmasti ylikierroksilla, ei mee päivääkään etten tätä miettis. jospa sitten helpottais kun saa magneetin tulokset. vielä ei oo tullu kutsua sinne, tulee varmasti pian, jos neuro oli oikeessa jonojen suhteen.
 
Mulla kans ihan sama tilanne...tulee koko ajan vatvottua päässään näitä oireita ja mahdollisia sairauksia mistä nää oireet tulevan. Tarttis saada päässään taka-alalle nää ajatukset, mutta todella vaikeeta se on. Muistan 10 vuotta sitten kun mulla otettiin eka magneetti aivoista. Mulla oli tosi pahoja muistihäiriöitä...siis unohtelin kavereiden muksujen nimiä jne... stressasin sitä niin paljon silloin. Magneetti oli ok. ja muistihäiriöt loppuivat sen jälkeen kun kuulin että ei olekkaan aivokasvainta tms. Nyt puolivuotta sitten otettiin uusimagneetti ja niiden vastausta odottelin 2 kuukautta mutta jotenkinkin tiesin että kaikki olisi siinä ok. No niinhän se olikin ok. Nyt hirvittää aivan valtavasti kun oireet ovat nyt niin pahoja ja voimakkaita että häiritsevät arkielämää joka ikinen päivä että nyt ei ole enää kaikki ok :'( Mä muistaakseni silloin soittelin ja kyselin magneettiajan perään kun sitä ei kuulunut pariin kuukauteen
 

Yhteistyössä