Hei! Onpa mielenkiintoista juttua täälä. Olen tänne joskus kirjoitellutkin, mutta kirjoittelen nyt uudestaan.
Mä sairastuin kesällä johonkin tautiin, jota olen pitänyt infektiona, mutta voi se olla muutakin. Tuli kauhea väsymys, en jaksanut seistä, jalkoja ja käsiä särki hieman ja pää oli koko ajan kipeä. Oli sairas ja kuumeinen olo. Se sitten helpottui viikon kuluttua, mutta vähän sairas ja väsynyt olo jäi. Kolme viikkoa tästä alkoi jalkateriä ja käsiä kihelmöimään ja tuli nivelsärkyjä. Oli myös sellainen vähän sairas olo, kuin olisi kuumetta. Kurkkua poltteli. Alkoi huimaamaan, silmät oli kipeät ja ne nyki kiinni ollessaan, korvat alkoi soimaan, oli pientä kömpelyyttä, lyhyitä ja pitkiä päänsärkyjä, sekavaa oloa. Sitten alkoi tulemaan sähköiskuja ja lihasnykäyksiä. Jossain vaiheessa puutui koko oikea puoli ja puutuilua on ollut sen jälkeenkin. Jaloista (lähinnä etureisistä ) lähti voimat yhtäkkiä, eikä ole palautuneet. Särkyjä on ollut paljon ja olen aivan voimaton. On hutera seistä. Jaloissa on koko ajan se Sangrian mainitsema värinähälytys päällä.
Alaselkä on tosi kipeä ja sitä polttaa välillä. Oikea jalka on kipeä ja voimaton.
Mutta ehkä tämä ei olekaan kesällä alkanut sairaus, koska mulla on ollut tuota kävelyn huteruutta ennenkin. Enkä pysty esim seisten lukemaan mitään pientä tekstiä, koska lähden kaatumaan. Sitten sellaisia lysähdyskohtauksiakin on ollut eli yhtäkkiä on mennyt kaikki voimat, en ole pysynyt pystyssä ja puhe on sammaltanut. Voimat menee siis niin rajusti, etten voi liikahtaakkaan. Menee levolla oli juuri noin puolessa tunnissa. Olen yhdistänyt tämän johonkin niskan asentoon, mutta varma en tietenkään ole.
Tällä hetkellä on voimattomuutta, lihasnykäyksiä, suonenvetojen tyylistä kramppailua, näköhäiriöitä ja korvien soimista. Niskassa on myös joku kipeä pieni kova patti. Ai niin, ja verenpurkaumia tulee ihan itsestään. Aikaisemmin oli myös paljon nenäverenvuotoja, mutta ne on nyt tauolla.
Tiedän, että nämä oireet voi olla nimeltä mainitsemattoman vakavan sairauden oireita, mutta jospa taustalta löytyis kuitenkin jotain muuta. Multa on otettu kaikki magneettikuvat, enmg ja pitkä rivi verikokeita. Mitään ei kuitenkaan löydy. Mä olen siis aivan kuitti heti kun herään, lihastyö ei mitenkään aiheuta sitä. Ja sitten toisaalta, tästä voimattomuuden tunteesta huolimatta jaksan kyllä kantaa ostoskassit kaupasta kotiin ja rappusia ylös ilman ongelmia. Imurointi on kuitenkin vaikeaa, koska se vie menut etureisistä.
KIITOS, jos joku jaksoi lukea! :flower: