Jaan "mielenkiintoisen" aamun kanssanne! (TURHA)

Mies heräsi aamulla n. klo 6, keitti kahvia, kävi parvekkeella, meni suihkuun, kävi parvekkeella, istui tietokoneella yms tällaista normaalia mitä yleinsä tekee kun herää.
Itse nukuin vielä, kunnes klo 8 soi ovikello johon heräsin.
Mies meni avaamaan ja naapurimme huutaa, että nyt loppuu se huonekalujen siirtely ja muu mekastaminen, että hän on 6 asti sitä kuunnellut ja nyt on sunnuntaiaamu!

Kaikkea hänen puhettaan en kuullut tarkkaan, mies kylläkin kuunteli häntä. Tuli aivan hämillään ovelta takasin, että enkö saa käydä suihkussa tai keittää kahvia aamulla.?

Nyt tekisi mieli kirjoittaa kirje tälle naapurillemme, itsellä kun ei ole tapana mennä mekastamaan toisten ovien taakse...

Että näin meidän aamu.. :D

Niin ja lisään vielä, että miehellä on jalka kipsissä, joka tekee hänen liikkumisestaan hiukan hankalaa, mutta ei se ääni voi kyllä huonekalujen siirtelyä muistuttaa, ja pystyin itsekkin nukkumaan, vaikka mies hääräsi.
 
No munkin mielestä asumisesta tulee ääniä, ja olis vähintään luullut, että kun naapuri näkee miehen jolla on kipsi jalassa ja kainalosauvat niin järkikin sanoo, ettei se pysty mitään huonekaluja siirtelemään.
Oli ilmeisestikkin huono aamu. Ei täällä kukaan muukaan valita haukkuvista koirista, kovasta musiikista, karaoken laulamisesta tai muustakaan, vaikken sitä kiellä, että nuo kaikki väliin ärsyttävät!
 
Tein tämän aloituksen joku aika sitten ja jälleen juuri äsken samainen naapuri kävi valittamassa mekastuksesta, huonekalujen siirtelystä ja kauheasta paukkeesta.
Hän on kuulemma tänäaamuna kunnellut sitä toistatuntia, ei siinä mitään, mutta järjestyssäännöissä lukee, että klo 7 loppuu hiljaisuus. Ja meillä ei kyllä taaskaan ole kukaan siirtänyt huonekaluja, vaan mies teki aamupalaa.
Väitti myös kuinka on alkuviikosta herännyt kohtuuttomiin aikoihin, koska olemme mekastaneet. Olemmet heränneet 8-9 aikoihin alkuviikolla, ei luulis sen olevan enään mikään kohtuuton aika.
Yritin kysyä häneltä neuvoa, että kuinka mieheni tulisi sitten kävellä, että häntä ei häiritsisi, kuulemman muita ajatellen, no kuinkakohan se yksijalkaiselta onnistuu?

Tällä henkilöllä ei vissiin kauheasti järki päätä pakota, minä olen aikalailla viimeisilläni raskaana ja miehellä jalkapaketissa ja tämä tulee valittamaan huonekalujen siirtelystä yms, kumpikohan meistä sitä harrastaa?

Kerroin naapurille, että jos niin paljon häiritsee, ostaa kosvatulpat, koska minä ainakin pystyn nukkumaan, ei kelvannut tälle tämä idea.
Lopputulos oli se, että tekee valituksen.

Tiedä sitten pitäisikö minunkin tehdä valitus hänestä, kun on ottanut tavakseen viikonloppu aamuisin käydä huutamassa meidän ovella?

Minä en mielestäni ainakaan nää, että olisimme tehnyt mitään väärää.
 
"ööö"
Ilman muuta teet oman valituksen naapurista ja samallahan se on myös vastine naapurin valitukseen. Siksi suosittelen nyt tekemään koska epäilen vahvasti että vauvan synnyttyä naapurin valitukset tulevat lisääntymään...Jotkut vaan (kuten teidän naapuri) eivät ymmärrä että heidän paikkansa asua on metsässä ja syvällä siellä... :)
 
Kuuleman meiltä, vaikka sivulauseessa totesi, että jostain se meteli kuuluu, mutta koska asuu meidän alapuolella, syyttää metelistä meitä.
itse en aamuisin kuule minkäänlaista meteliä, joka on mielestäni outoa, koska kai minäkin sen kuulisin jos se tämänkin naapurin unta niin kauheasti häiritsee..
Tuntuu jotenkin, että sen pitää vaan saada joku syntipukki ja me olemme nyt ne.
On vain jotenkin aika kohtuutonta.
 
[QUOTE="ööö";24598448]Ilman muuta teet oman valituksen naapurista ja samallahan se on myös vastine naapurin valitukseen. Siksi suosittelen nyt tekemään koska epäilen vahvasti että vauvan synnyttyä naapurin valitukset tulevat lisääntymään...Jotkut vaan (kuten teidän naapuri) eivät ymmärrä että heidän paikkansa asua on metsässä ja syvällä siellä... :)[/QUOTE]

Se kun hän ensimmäisen kerran kävi, nauratti, mutta tämä toinen kerta ei enää naurata. Kyllä minäkin kuulen joka päivä ylimääräistä meteliä ja vähintään joka toinen päivä jo "hiljaisuuden" aikana, mutten mene kenenkään ovien taakse huutamaan, koska joskus meiltäkin sitä meteliä voi kuulua, vaikka yleinsä kyllä ei, kun meillä ei huudateta musiikkia tai vaihdeta järjestystä joka päivä.
Tässä on yli vuosi asuttu ja koskaan kellään ei ole ollut mitään sanomista mistään ja epäilen, että silloin on kuulunut enemmän ääniä kuin nykyään.

Kyllä jos näkisin naapurini jalkakipsissä (mieheni ei ihan mikään pieni ole) ja naisen ison mahan kanssa, sanoisi minulle järkikin, että heistä tuskin kumpikaan siirtelee huonekaluja. Ja ääni lähtee siitä, että toinen yrittää kipeällä jalalla elää ja toimia arjessa normaalisti.

Pistää tosissaan suututtamaan tuollainen naapuri! Yritin myös kertoa, että ainakin neljäviikkoa on vielä kestettävä, että sitten mies saa kipsin pois ja pystyy kävellä paremmin. Yritin myös kertoa, ettei ole meidän vika, että jalka sattui murtumaan, mutta sen kanssa on pakko elää.
 
Kerrostalossa äänet joskus kulkee kummallisesti. Minä kerran tein valituksen "yläkerran bilettävistä ja tappelevista teineistä", kun olin IHAN VARMA, että äänet kuuluu sieltä. Soitettuani isännöitsijälle olin taas kerran vähän viisaampi: yläkerrassamme asui n. 80-vuotias pariskunta. Valitus kuitenkin ohjautui oikeaan osoitteeseen lopulta, sillä isännöitsijä kuitenkin tiesi, kenen asunnosta meteliä on kuultu. Kyseinen kämppä sijaitsi alemmassa kerroksessa, eikä edes suoraan oman asuntomme alapuolella :D

Nimimerkillä "Luojan kiitos asun nykyään korvessa" :rolleyes: :LOL:
 
Tönt
Kerrostalossa äänet joskus kulkee kummallisesti. Minä kerran tein valituksen "yläkerran bilettävistä ja tappelevista teineistä", kun olin IHAN VARMA, että äänet kuuluu sieltä. Soitettuani isännöitsijälle olin taas kerran vähän viisaampi: yläkerrassamme asui n. 80-vuotias pariskunta. Valitus kuitenkin ohjautui oikeaan osoitteeseen lopulta, sillä isännöitsijä kuitenkin tiesi, kenen asunnosta meteliä on kuultu. Kyseinen kämppä sijaitsi alemmassa kerroksessa, eikä edes suoraan oman asuntomme alapuolella :D

Nimimerkillä "Luojan kiitos asun nykyään korvessa" :rolleyes: :LOL:
mä kirosin aikoinaan kun naapurit meinaa tulla seinän läpi ja riehuu mun nurkissa kunnes hiffasin että se on hissi. onneks en ehtiny mennä riehuu mummon oven takana. :D terv. maalta kotoisin.
 
Kysyin tältä naapurilta, että onko varma, ettei tule muusta asunnosta.. Totesi, että heidän yläpuoleltaan tulee selvästi äänet.. Tämä on vain kaksikerroksinen talo ja kaikilla on omaan sisäänkäynti, ettei ole yhteistä rappukäytävää..
Olen itsekkin asunut aina keskellä korpea ja silti olen pystynyt asumaan kerrostalossa jossa on muitakin ihmisiä ja tottumaan siihen, että väliin kuuluu naapurin elämänkin äänet.. Alkaa vain mennä ihan yli ymmärryksen tämän naapurin vouhkaaminen..
 
,yy
Minä syytin(tosin vain ukolleni),että kamalat bileet seinän takanamme.Olohuoneeseen ja keittiöön kuului selvästi naapurista mökä...kunnes aikani sitä kuunneltuani ja vieraiden poistuttua tajusin,että se tulikin yläpuoleltamme...joten kerrostalossa se ääni voi tulla ihan mistä vaan,vaikka luulisi sen tulevan juuri sieltä mistä itse sen luulee tulevan ;)
 
"vierAS"
Meillä kuului kerrostalossa asuessa lähes joka ilta noin klo 20 alkaen ensin ihan kuin jotain kovaa palloa olisi heitelty lattiaan ja sitten juoksuaskeleita ja hakkaamista. Olin jo aivan kypsä kun meillä lapset alkoi siinä vaiheessa nukkumaan ja äänet kuului todella kovaa. Olin aivan varma, että ääni tuli yläpuoleltamme.
Kerran seinänaapuri kertoi sitten, että väsyttää poikansa illalla heittelemällä sille sählypalloja seiniin ja eteisen pitkään käytävään, ja poika juoksee sählymailan kanssa ja yrittää osua niihin palloihin. Lopettivat sen, kun kerroin luulleeni äänen tulevan yläkerrasta, ei vaan ollut tajunnut että ne äänet kantautuu niin hyvin.

Mutta soita ihmeessä sille isännöitsijälle, ettet turhaan ota mitään varoitusta sitten.
 
"Omppu"
Kerrostalossa ei kyllä voi mennä valittamaan melusta toisen oven taakse. Teimme mieheni kanssa kerran sen virheen, että menimme valittamaan aamuyön karaokebileistä yläkerran naapurille. Yläkerran naapuri vain oli juuri palannut ulkomailta ja purkamassa matkalaukkujaan ja ne bileet olivatkin alakerrassa... Onneksi tuo yläkerran naapuri ei ollut nukkumassa, koska olisi ollut todella noloa herättää hänet aamuneljältä.

Nyt ärsyttää naapuri, joka paukuttelee vasaralla aamusta iltaan ja porailee välillä hiljaisuuden aikanakin mutta valittamaankaan ei uskalla lähteä, koska meluaja voi olla ihan kuka tahansa. Olisi kyllä hauska tietää mitä tuo nikkaroija tekee, kun näissä vuokra-asunnoissa ei saa hakata edes naulaa seinään. Ehkä se uusii IKEA-kalusteensa viikon välein tai rakentaa Niiskun ilmalaivaa. Tuota nikkarointia on kuulunut kohta vuoden verran, että mielenkiinnolla odotan tyypin muuttamista.
 
Kyllä meilläkin kuuluu, olettaisin että seinänaapuri, joka alkaa illalla klo 22 jälkeen pesemään pyykkiä, hakkaamaan nauloja seinään yms tällaista mistä kuuluu meteli meille. Yleinsä joka vklp kuuluu karaoke niin lujaa, että kuulet selvästi kappaleet, sanat yms ja oman telkkarin voimakkuus ei tahdo riittää. Toinen naapuri huudattaa stereoitaan niin, että varmasti sinäkin kuulet mistä musiikista hän pitää. Siltikään emme valita niistä, koska sellasitahan tämä asuminen on kun samassa talossa on useampi kuin yksi..
Meinaan ottaa kyllä ensiksi yhteyttä asiakaspalveluun ja selittää tilanteen sinne ja kysyä mitä mieltä ovat ja pitäisikö meidän tehdä jotain...esim juurikin se ilmoitus..
 
"vieras"
Kannattaiskohan selvittää mistä kämpästä se ääni oikeasti kuuluu???
Ite aikoinaini luulin että alakerran naapuri poraa ja hakkaa nauloja aivan kokoajan, melkein sama että missä tahansa tän rapun kämpässä tehdään jotain, niin meille se kuulostaa siltä kun tulis alakerrasta...
 
Nostan tätä kysyäkseni, että kannattaisiko minun nyt olla yhteydessä isännöitsijään tai tuonne asiakaspalveluun, joka näille asunnoille on suotu, ettei meille tule sitä varoitusmerkintää, jostain mitä ei oikeasti edes ole, mikäeli naapuri sen oikeasti tekee?
 
Mä varmasti ottaisin kyllä yhteyttä.
Vähintäänkin siksi, että kertoisin tilanteen sinne siltä varalta, että se naapuri tosiaan lähettää tai soittaa sinne jonkin moisen valituksen.
Tietävätpähän sitten jo valmiiksi siellä, että valitus on joko turhaa v*ttuilua, tai jos se naapuri oikeasti kuulee niin häiritseviä ääniä jostain, niin ei ainakaan teiltä.
 

Yhteistyössä