ja toistamiseen mies jäänyt teilleen..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hiiii:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
[ Mies on viikot pääasiassa työreissuilla eli ei ole samassa kaupungissa ja viikonloput on tässä, samoin kuin lomat. En edes muista koska on viimeeksi ollut omalla asunnollaan yön. Yhteistä asuntoa ollaan etsitty mutta ei ole sopivaa vielä löytynyt. Näin lyhykäisyydessään.
hah vai ei ole löytynyt ? miksi yleensä miehellä pitää oma asunto teidän kaupungissa olla jos reissuhommia tekee ? näitä sosiaalipummeja tuntuu tänäpäivänä olevan jotka mukamas asuvat erillään että yhteiskunnan tuet juoksevat
Ja eikös se ihan yhteinen sopisi olla tuo nykyinenkin, jos mies ei kerran omassa kämpässään enää yövy?
Jos se mahtuu sinne yöksi ilman että osoite on sinne, niin kyllä se mahtuu sittenkin, jos on kirjoilla virallisesti.
Toi on ilmiselvää tukien lypsämistä ja väärinkäyttöä.

 
Juu siis mä en kyllä todellakaan kuvittele olevani mikään neuvomaan ketään parisuhdeasioissa, mutta kai sitä mielipiteensä saa kertoa. En tosiaan ole myöskään sitä mieltä, että naisen pitää kestää mitä vaan, mutta jotenkin monissa teksteissä tässäkin ketjussa paistaa läpi semmoinen ehdottomuus, että mun tekee pahaa. Mun on kamalan vaikea ajatella, että ihmisen pitäisi olla niin erehtymätön, ettei koskaan ikinä milloinkaan saisi mitään asiaa anteeksi ja tosiaan kun itsekin olen aika ehdoton ollut, että "kerrasta poikki", mutta kun on vuosien yhteinen, pääasiassa varsin onnellinen historia ja pari lasta yhdessä, niin ei se eroaminen sitten tosipaikan tullen niin helppoa olekaan, ja mielelläni tekisin töitä sen entisen suhteen korjaamisen eteen mieluummin kun heti eroaisin ja lähtisin jotain uutta rakentemaan. Mutta, kuten moni täällä mun juttuja lukeneena varmaan tietääkin, ei tämä munkaan tapa ihan parhaasta päästä ole, ehkä joku kultainen keskitie pitäisi löytää. :|

Todellakaan ei ollut siis tarkoitus ketään loukata eikä neuvoa miten kunkin pitäisi toimia, ja tuo teksti jota lainasin oli siis siinä siksi, että "tästä tulikin mieleeni yleisellä tasolla" eikä siksi että "tuomitsen tapasi ja sinun tulee toimia näin"... Sori jos olin jotenkin epäselvä.
 
huhuhu
Toivottavasti kuitenkin laitoit saunan lämpiämään, että mies pääsee saunaan. Voi raukkaa rappukäytävässä nukkunut, voi ei. Silitä vähän päätä.

Todellisuudessahän tämä sälli oli jollain naisella. Muna haisee kilometrin päähän vanhalta spermalta ja vieraalta pillulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
No ei pahalla, mutta eihän teidän tilannetta voi millään lailla verrata ns. normaalitilanteeseen, missä pariskunta asuu yhdessä....te asutte erikseen ja mies on viikot toisessa kaupungissa. Paha siinä on tietääkään onko toinen öitä kadoksissa vai ei :/
No ei pahalla, mutta kyllähän me ollaan yli 6 vuotta asuttu saman katon allakin, ja mies soittaa joka ilta reissussa ollessaan, että jos se joku ilta jättää soittamatta niin lasken sen kadoksissa olleeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja eikös se ihan yhteinen sopisi olla tuo nykyinenkin, jos mies ei kerran omassa kämpässään enää yövy?
Jos se mahtuu sinne yöksi ilman että osoite on sinne, niin kyllä se mahtuu sittenkin, jos on kirjoilla virallisesti.
Toi on ilmiselvää tukien lypsämistä ja väärinkäyttöä.
Niin, saanhan mä ihan hurjasti yh-korotuksen lapsilisään, että siinä on ne kaikki huimat tuet mitä yhteiskunnalta lypsän. Itse vastaan oman asuntoni asuntolainasta ja mies maksaa asiaankuuluvat elatusmaksut ihan kuten kuuluukin.

Mun asunto on 73 neliöinen kolmio, miehellä on vuokralla 58 neliöinen kaksio (josta maksaa enemmän vuokraa kuussa kun mitä mä saan puoleen vuoteen tukia tämän yksinhuoltajuuteni vuoksi, että taloudellisesti tämä ei kyllä ole järkevää missään nimessä!) ja hän omistaa mm. punttipenkin ja 8 tietokonetta, että kirjoilla mahtuisi täällä olemaan kyllä, mutta ei asumaan niin että koko omaisuutensa tänne roudaisi. Isompaa asuntoa etsitään, mutta ei haluta ihan mitä vaan ostaa, niin sen vuoksi vielä haku päällä, puolisen vuotta ollaan asuntoja käyty katselemassa ja yksi sopiva löytynyt - sen hinta nousi pilviin.

Teidänkö mielestä on sitten väärin, että yritetään vielä löytää yhteinen sävel ja saada aikaiseksi toimiva parisuhde ja perhe? Että avioero vaan heti puolen vuoden jälkeen viralliseksi ja sitten lähdetään eri teille eikä missään nimessä saa yrittää yhdessä enää eikä ainakaan asua erillään ja kiskoa kaikkia huimia yhteiskunnan tukia.

Jep jep. Mä lopetan osaltani asian puimisen tähän, menee vähän turhan OT ja kauas alkuperäisestä aiheesta. Yyveellä saa kyllä avautua jos aihetta kokee olevan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
No ei pahalla, mutta eihän teidän tilannetta voi millään lailla verrata ns. normaalitilanteeseen, missä pariskunta asuu yhdessä....te asutte erikseen ja mies on viikot toisessa kaupungissa. Paha siinä on tietääkään onko toinen öitä kadoksissa vai ei :/
No ei pahalla, mutta kyllähän me ollaan yli 6 vuotta asuttu saman katon allakin, ja mies soittaa joka ilta reissussa ollessaan, että jos se joku ilta jättää soittamatta niin lasken sen kadoksissa olleeksi.
Joo, mutta mä tarkoitin sitä, että onhan teilläkin joku syy ollut miksi olette erilleen muuttaneet, ja avioeroa hakeneet. Eli jompikumpi on ollut jossain asiassa sen verran ehdoton, eri linjoilla kuin toinen, että yhdessä eläminen ei enää ole ollut mahdollista.

Se, että käyttää avioeron harkinta-ajan siihen kuin se on tarkoitettukin, eli harkitsemiseen, ongelmien korjaamiseen (jos ne ovat korjattavissa) ja ehkäpä jonkinmoiseen etäisyyden ottamiseen (moni asia saa ihan uudet mittasuhteet, moni ongelma kutistuu, kun toinen ei olekaan aina vieressä, silloin voi tajuta että eihän se niin iso asia ollutkaan), on tosi hienoa. Siksi kai se 6-12 kk harkinta-aika on olemassa =)

Soittamisesta olen vähän eri mieltä, voihan toinen väittää olevansa paikassa A vaikka on paikassa B. Eli ei se aja samaa asiaa kuin se, että olisi fyysisestikin toisen lähellä.
Hieno juttu, jos teillä alkaa solmut avautua ja elo saman katon alla onnistuu taas! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhuhu :
Toivottavasti kuitenkin laitoit saunan lämpiämään, että mies pääsee saunaan. Voi raukkaa rappukäytävässä nukkunut, voi ei. Silitä vähän päätä.

Todellisuudessahän tämä sälli oli jollain naisella. Muna haisee kilometrin päähän vanhalta spermalta ja vieraalta pillulla.
No älä viitti, eräs mun tuttu oikeasti sääli mies raukkaansa joka kerta toisensa jälkeen tuli joko A) ystäviensä väkisin känniin juottamaksi, vaikka itse meni vain yhdelle oluelle, tai B ) tyrmäystipoilla tyrmätyksi, ja joutui viettämään yönsä jossain rappukäytävässä tms. Siis ihan kaikki selitykset meni läpi, ei vain kerran tai kaksi, vaan kymmeniä kertoja :eek: . Ei hänen mies petä, koska se on luvannut kertoa jos pettää. Mies sai vaimonsa sympatiat, huolenpidon ja tuoretta pullaa joka kerta kun tuli nussimisreissuiltaan kotiin.
No, ero niillekin tuli siinä vaiheessa kun miehen seikkailut oli jo kaikkien tiedossa, jopa tuttavani vanhemmat oli nähneet sen toisen naisen kanssa :( eikä hän meinannut siltikään uskoa, koska mies itse sanoi ettei ole pettänyt eikä pettäisi, kaikki muut on vaan kateellisia ja valehtelee :headwall:
 
oho
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja eikös se ihan yhteinen sopisi olla tuo nykyinenkin, jos mies ei kerran omassa kämpässään enää yövy?
Jos se mahtuu sinne yöksi ilman että osoite on sinne, niin kyllä se mahtuu sittenkin, jos on kirjoilla virallisesti.
Toi on ilmiselvää tukien lypsämistä ja väärinkäyttöä.
Niin, saanhan mä ihan hurjasti yh-korotuksen lapsilisään, että siinä on ne kaikki huimat tuet mitä yhteiskunnalta lypsän. Itse vastaan oman asuntoni asuntolainasta ja mies maksaa asiaankuuluvat elatusmaksut ihan kuten kuuluukin.

Mun asunto on 73 neliöinen kolmio, miehellä on vuokralla 58 neliöinen kaksio (josta maksaa enemmän vuokraa kuussa kun mitä mä saan puoleen vuoteen tukia tämän yksinhuoltajuuteni vuoksi, että taloudellisesti tämä ei kyllä ole järkevää missään nimessä!) ja hän omistaa mm. punttipenkin ja 8 tietokonetta, että kirjoilla mahtuisi täällä olemaan kyllä, mutta ei asumaan niin että koko omaisuutensa tänne roudaisi. Isompaa asuntoa etsitään, mutta ei haluta ihan mitä vaan ostaa, niin sen vuoksi vielä haku päällä, puolisen vuotta ollaan asuntoja käyty katselemassa ja yksi sopiva löytynyt - sen hinta nousi pilviin.

Teidänkö mielestä on sitten väärin, että yritetään vielä löytää yhteinen sävel ja saada aikaiseksi toimiva parisuhde ja perhe? Että avioero vaan heti puolen vuoden jälkeen viralliseksi ja sitten lähdetään eri teille eikä missään nimessä saa yrittää yhdessä enää eikä ainakaan asua erillään ja kiskoa kaikkia huimia yhteiskunnan tukia.

Jep jep. Mä lopetan osaltani asian puimisen tähän, menee vähän turhan OT ja kauas alkuperäisestä aiheesta. Yyveellä saa kyllä avautua jos aihetta kokee olevan.

Nyt et puhu totta lainkaan.Asutte erilleen tukien takana.Yhdessätekstissä manitsit että haette yhteistä sopivaa kämppää.Jo on kumma ettette mahdu sinun kolmioosi?? Teillä ei ole aikomustakaan mennä yhteen.Tukien hakijoita!! Ja 8 konetta.Huh hu .Jo on teillä elämää.Joo lopeta puiminen täällä.Ja painu kevätaurinkoon.Moi
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Nyt et puhu totta lainkaan.Asutte erilleen tukien takana.Yhdessätekstissä manitsit että haette yhteistä sopivaa kämppää.Jo on kumma ettette mahdu sinun kolmioosi?? Teillä ei ole aikomustakaan mennä yhteen.Tukien hakijoita!! Ja 8 konetta.Huh hu .Jo on teillä elämää.Joo lopeta puiminen täällä.Ja painu kevätaurinkoon.Moi
Jos asuu erillään tukien takia, ei toisen kannata vuokrata asuntoa - riittää, kun siirtää kirjat kaverin luo tai vaikkapa poste restante-osoitteeseen. Eihän siinä taloudellista voittoa saa, jos maksaa turhaan toisen kämpän vuokran.
Moni pari asuu joskus erossa, muttei kuitenkaan eroa lopullisesti vaan palaa yhteen. Ihan ilman tukihuijauksiakin.
 
Valitettavasti olen samoilla linjoilla kuin moni muukin, eli että ei kannata syödä kaikkea paskaa mitä sulle ap mies yrittää syöttää..
Mun exä harrasti noita katomaistemppuja aina silloin tällöin. Muistan vieläkin ne nälkävuoden pituisilta tuntuvat yöt, jolloin valvoin ja odotin miestä kotiin ja aamulla / aamupäivällä kotiin kömpi reissussa rähjäntyynyt mies, jolta selityksiä tuli kyllä ihan joka lähtöön :|
Muistan sen tunteen, kun halusin enemmän kun mitään muuta uskoa miestä, mutta järki sanoi aina ettei ne uskomattomat selitykset voi pitää paikkaansa.
Anteeksi en antanut, mutta yritin jatkaa miehen kanssa. Jossain vaiheessa tuli raja vastaan, ja fiksuna naisena ajattelin että näytän miehelle miltä tuntuu kun toinen katooa.
Kerran lähdin tukholmaan kavereiden kanssa ja päätin jo kotoa lähtiessä, että kahteen vuorokauteen mies ei kuule minusta mitään. En pettänyt häntä, mutta ajattelin näyttää hänelle kuinka v-mäistä on kun toisesta ei vaan kuulu mitään.
Mies oli vihainen kun mikä, kun kotiin palasin. Silti hänen katoamistemppunsa jatkuivat.
Ero tuli, johtuen kyllä monesta muustakin syystä.
Mutta sen opin, että koskaan en enää tollasista katsoisi.
Ja toivon todella, että muutkin älyävät jättää sellaisen suhteen taakseen, jossa tollasta esiintyy.

Ap´lle voimia, tsemppiä ja rohkeutta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
pienitytöntyllerö :hug:
Toivottavasti asiat selviävät. älä päästä miestäsi tästä ihan vähällä.
Toukokuisista minä myöskin!
Tuota mä en ole koskaan ymmärtänyt. "Älä päästä miestäsi tästä ihan vähällä ". Mitä se tarkoittaa, käytännössä? Sitä, että nainen raivoaa ja nalkuttaa, uhkaa erolla, mies katuu ja nöyristelee jonkin aikaa, tuo kukkia ja ostaa vaimolle uudet korvikset ja on superhuomaavainen ja silleen, kunnes sama taas jossain vaiheessa toistuu, onhan se tapahtunut aikaisemminkin ja tapahtui taas? Se ei johda mihinkään. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
pienitytöntyllerö :hug:
Toivottavasti asiat selviävät. älä päästä miestäsi tästä ihan vähällä.
Toukokuisista minä myöskin!
Tuota mä en ole koskaan ymmärtänyt. "Älä päästä miestäsi tästä ihan vähällä ". Mitä se tarkoittaa, käytännössä? Sitä, että nainen raivoaa ja nalkuttaa, uhkaa erolla, mies katuu ja nöyristelee jonkin aikaa, tuo kukkia ja ostaa vaimolle uudet korvikset ja on superhuomaavainen ja silleen, kunnes sama taas jossain vaiheessa toistuu, onhan se tapahtunut aikaisemminkin ja tapahtui taas? Se ei johda mihinkään. :|

Ajattelin lähinnä, että vaatii totuuden asiasta. Ettei vaan usko ensimmäistä selitystä ihan sinisilmäisesti vaan keskustelee miehen kanssa asiasta. Mitää raivoamisia, kukkia, eroja jne. en edes ajatellut tässä, lähinnä sitä, että on valmis todella keskustelemaan asiasta. Mitä sitten ikinä tapahtunut onkaan. mehän emme sitä täällä voi tietää. Liian usein vaan perheissä vaikeat asiat/ongelmat lakaistaan maton alle. Ap itsekin sanoi, että kolmas kerta ja aiemmilla kerroilla niellyt selityksen pureskelematta. Ajattelin vaan, ettei näin kävisi tälläkään kertaa.
Aina sitä ei vaan osaa ilmaista itseään selkeästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
pienitytöntyllerö :hug:
Toivottavasti asiat selviävät. älä päästä miestäsi tästä ihan vähällä.
Toukokuisista minä myöskin!
Tuota mä en ole koskaan ymmärtänyt. "Älä päästä miestäsi tästä ihan vähällä ". Mitä se tarkoittaa, käytännössä? Sitä, että nainen raivoaa ja nalkuttaa, uhkaa erolla, mies katuu ja nöyristelee jonkin aikaa, tuo kukkia ja ostaa vaimolle uudet korvikset ja on superhuomaavainen ja silleen, kunnes sama taas jossain vaiheessa toistuu, onhan se tapahtunut aikaisemminkin ja tapahtui taas? Se ei johda mihinkään. :|

Ajattelin lähinnä, että vaatii totuuden asiasta. Ettei vaan usko ensimmäistä selitystä ihan sinisilmäisesti vaan keskustelee miehen kanssa asiasta. Mitää raivoamisia, kukkia, eroja jne. en edes ajatellut tässä, lähinnä sitä, että on valmis todella keskustelemaan asiasta. Mitä sitten ikinä tapahtunut onkaan. mehän emme sitä täällä voi tietää. Liian usein vaan perheissä vaikeat asiat/ongelmat lakaistaan maton alle. Ap itsekin sanoi, että kolmas kerta ja aiemmilla kerroilla niellyt selityksen pureskelematta. Ajattelin vaan, ettei näin kävisi tälläkään kertaa.
Aina sitä ei vaan osaa ilmaista itseään selkeästi.
Ok, kiitos selvennyksestä, olen tismalleen samaa mieltä =)
 
Tuli vaan mieleen, että kun olin eksäni kanssa, joka petti jne. uskoin aina kaiken sinisilmäisesti, kun en halunnut ongelmia (tyhmä ja nuori olin). Moni kaveri ja tuttu koitti puhua järkeä ja sanoi suoraankin, että olen liian sinisilmäinen. Olin vaan niin valtavan rakastunut, että totuuden näkeminen olisi satuttanut valtavasti. Totuus kuitenkin oli, että epäilys jäi jonnekin sisälle ja alkoi joka tapauksessa nakertamaan suhdetta. lopetin suhteen lopulta, kun oma mielenterveys alkoi horjumaan ja koin itseni ihan hulluksi. Mies oikein yllytti tässä asiassa ja muisti mainita usein kuinka neuroottinen, tasapainoton ja hysteerinen olen. jälkeen päin olen usein miettinyt, että jos joskun elämässäni olen vastaavassa tilanteessa vaadin saada tietää totuuden ja yksityiskohdat kaikista tuollaisista reissuista. Satuttavat ne sitten tai eivät. Kynnysmatoksi ei kannata jäädä. =)
Toivon kuitenkin, että AP:lla kysymys jostain muusta kuin syrjähypystä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
soitin äske miehen työkaverille ja vastas, herätin sen :D se sano et mies oli lätenyt yhen toisen työkaverin kans kaupunkiinbaariin...ja sanoin et jaaha, mihinkähän yöksi on mennyt?? ei kuitenkaan antanut tämän toisen henkilön puh, numeroo, alko sekin ottaan päähän...
no siinä samassa kun lopetin ja tulin tähä koneelle ni puhelin soi, ja äijähän siä soitti, ja sano et heräs yhen talon porttikongista oli mennyt nukkuun/sammunut sinne, ja nyt oli tilannu taksin, himena epäilyttää, se että pystyi soittaan ku sillä se akku loppui yöllä, kun soitin sen sata kertaa.....
ja en voi ees huutaa..ku saapuu ku tyttö kotona
Mä en usko tuota
 
vieras
Höpöhöpöä, miehes ei ole nukkunut tälläisillä ilmoilla kylmässä yötä, ihan saletti!

Toisekseen mihis se miehen kaveri hävis jonka kanssa oli lähtenyt baariin, jätti sammuvan ihmisen yksin? Tuskanpa vain.

Miksi miehes kaveri ei antanut toisen kaverin numeroa? Kyllä aikuinen ihminen antaa numeron jos voi olla edes vähänkin mahdollista että jotain olisi sattunut, mutta taispa tämä kaveri jolle soitit tietää missä miehes yösi viettää.

Todella voima rutistus :hug:
 
myy75
kyllä ne miehet voi olla tyhmiä joskus. Mutta... on sun oma asias uskotko noihin juttuihin. Ja... aina ei kyse ole pettämisestä.
Miehellä voi olla valehtelemisen tarve ilmankin.
 

Yhteistyössä