IVF marras/joulukuu

Kirjoitampa itsekin nyt tänne. Tulimme vähän aikaa sitten keräyksestä, joka oli ensimmäinen. Soluista löytyi vain 3 munasolua!!!!!!

Onko kenelläkään onnistunut IVF tuollaisella saaliilla?

Oloni on melko ok nyt. takaisin istutus on keskiviikkona ja huomenna saan soittaa hedelmöittyivätkö.

Kirjoittelehan Jeps1 miten piinapäiväsi ovat sujuneet.
 
kaneliomena Täytyy toivoa että se plussa sieltä vielä tulisi, vetää kuitenkin aina maahan kun on vain yksi viiva testissä... :snotty:

Mulla on ollu tuollaisia supistuksia myös öisin mutta oikeastaan sijoittuivat viime viikon lopulle ehkä keskiviikko-perjantai. Mietin itsekin että mitähän mahtavat olla. Mulla noita supistuksia oli myös päivisin. Tuntuvat sellaiselta kouristukselta ja ehkä hieman menkkakipumaiselta. En sitten tiedä mitä ihmettä mahtavat olla?? :/ Se nyt vielä puuttuisi jos tosiaan oma kroppa alkais työskennellä vielä tässäkin asiassa vastaan. Vois jossain välissä olla kyllä enemmän yhteistyöhaluinen! :kieh:

Toivotaan kuitenkin että meillä molemmilla ja kaikilla muillakin jotka jo siirrosta ovat tulleet ja ovat menossa pysyy nappi mahassa mukana sen 9 kuukautta! :heart:
 
heippa !

Ja kiva, että Puppeli on löytänyt tiensä tänne :)
Teillä sitten siirtyi se punktio maanantaille kuten silloin perjantaina epäilitte.
Noista munasolujen määristä niin meillä taisi tulla kait 7-8 munasolua jotka saatiin pakkaseen asti. Eli ei mitenkään suurta määrää. Yksikin voi riittää tärppiin. Joten uskon, että jos on kolme munasolua joista saadaan edes yksi hedelmöittymään ja siirretyksi niin se raskaus voi tärpätä jo siistä.

Henke: pidän sulle peukkuja että testi on positiivinen sitten sinä oikeana testipäivänä. Vaikka oishan se ollut ihanaa jos oisit jo nyt testannut aikaisen plussan. Älä lannistu vielä!

kaneliomena: mulla ei oo ollut mitään tuntemuksia siitä milloin alkio ois alkanut kiinnittyy. Mutta toivotaan että nuo sun mahannipsaukset ois niitä kiinnityskipuja.
Punktion jälkeen mulla oli lievää arkuutta maks kaksi päivää. Ja olen ollut vain kerran tuossa punktiossa.

Puppeli kertoilehan itsekkin fiiliksistäsi ? Meillä tais olla mieliala aika samoissa silloin kun siellä klinikalla nähtiin :LOL: mutta pidän sulle peukkuja että kaikki kolme saatais käyttökuntoon.

Mulla ei siis oo mitään sen kummempia tuntemuksia kuin se mitä toi luge aiheuttaa valumisellaan :LOL: :LOL: Nyt vaan yritän miettiä ja keskittyä muihinkin asioihin jottei tästä raskautumisesta pääsis tulemaan pakkomielle...ja sit ei varmaan mikään onnistu.
 
Kaneliomena: Noista supistuksista en kyl tiiä. Mulla alko kivut tuosta punktiosta vasta kaksi päivää punktion jälkeen. Nyt punktiosta on reilu viikko ja välillä vieläkin nipistelee munasarjojen kohdalta. Aluksi ne kivut tuli aamuyöstä, ehkä just vähän kun supistukset (no en kyl tiiä minkälaisia on, mut tollasia vois olla) Tosi kavasti kouristi alamahaa ja ihan kun ois veitsellä kaivellu emättimestä. Tota jatku varmaan neljä yötä. Siitä asti on sit ollu sellanen menkkaolo, et menkat alkaa hatkenä minä hyvänsä. Ja sit on sellasii ovistuntemuksia vieläkin. Et kaippa ne viel siitä punktiosta noi tuntemukset on.

Puppeli: Olenkin kertoillut täällä työkaveristani, jolla ivf:ssä saatiin yksi munasolu hedelmöittymään ja se sitten siirrettiin. Siitä heillä ihana poika. Eli yhdelläkin se voi onnistua.

Henke: Odottele vielä keskiviikkoon. Toivottavasti sitten sieltä plussa tulisi :heart:

Minulla ei ole yhtään raskaustestiä, niin eipähän tarvitse kiusata itseään testaamisella....Muuteman kerran inssistä niin karvaasti pettynyt, niin nyt olen päättänyt pitää testit kaupoissa.
 
Juuri tulin toisen ICSIn siirrosta. Meillä on ollut ongelmana, ettei munasoluja saada tehtailtua kuin 4 per hoito. Ensimmäisessä hoidossa kaksi hedelmöittyi ja molemmat olivat top-alkioita. Suurin odotuksin ne molemmat siirrettiin kerralla, mutta tulos oli nega. Tuolloin punktio oli ke ja siirto pe. Alkiot olivat siirtovaiheessa 4-soluisia.

Tähän toiseen hoitoon vaihdettiin lääke ja kokeiltiin "hevosen annosta". Taas sama juttu eli 4 munasolua saatiin. Tyhjiä oli kylläkin näiden lisäksi sama määrä. Tänään oli siirto. Kaksi oli taas hedelmöittynyt, mutta vain toinen vaikutti normaalilta. Eli yksi vain siirrettiin. Minua jäi huolestuttamaan asia, että solu oli juuri jakaantunut 4-soluisesta 5-soluiseksi, vaikka nyt oli viljelyaika vuorokautta pidempi (76h). Itkeä tihrutan täällä jo valmiiksi. Olisiko kenelläkään tietoa, että voiko näin hidas jakautuminen olla normaalia vai kertooko siitä, että alkion kehitys on pysähtymässä?
 
Heips! Sivusta tulen kysymään millaisia jonotusaikoja teillä on ollut IVF hoitoihin julkisella puolella? Lääkäri pisti meille lähetteen HYKSiin kolme viikkoa sitten ja nyt odotellaan kirjettä josta selviäisi suunnittelukäynnin ajankohta... meneeköhän tuosta suunnitelusta vielä kauan itse hoitoihin? (malttamaton minä jo mietin mahdollista siirtymistä yksityiselle).
 
Rosmarie: mistä päin olette tulossa hoitoihin ? Meillä meni jokunen viikko että saimme ajan tuonne suunnitteluun ja siitä sitten menikin kuukausia jotta pääsimme hoitoon. Tosin tässä vaiheessa saimme tietää, että pääsemme yksityiselle puolelle hoidettavaksi julkisen hoitojen omavastuiden hinnalla.
Mutta siinä vaiheessa, kun jouduimme odottelemaan tuota suunnittelu käynnin-aikaa niin minä soittelin melkein joka päivä naistenklinikalle ja kyselin peruutusaikoja jottei tarvitsisi odottaa niin kauaa...ja saimme siten ajan joka oli alkuperäistä aikaa n kolme kuukautta aiemmin.

Johanna72: en usko että lähtisivät siirtämään alkiota jossa on jotain vikaa joten ollaan nyt vain luottavaisin mielin että nyt tärppää :heart:

 
jeps1, kiitos kannustuksesta. Kyllä täällä on aika toivoton olo tällä hetkellä.. Olen yrittänyt googlettaa tietoa tuosta solun jakautumisesta, mutta tähän omaan tilanteeseeni en ole vielä löytänyt mitään. Jospa jollakulla olisi omakohtaista tietoa tai vinkata sivu, missä kannattaisi vierailla?!?
 
Johanna72: Ite eilen hain kanssa tietoa tuosta jakautumisesta. Googlasin alkio+jakautuminen, sillä löytyi ihan hyvin tietoa ja aikataulua asiasta. Kannattaa kokeilla kanssa alkio+hidas jakautuminen, jos sieltä löytyis eri näkökulmasta.

Uskon samaan mitä jeps1 mainitsi, ettei ne olis siirtäneet sellaista alkioo millä ei oo jatkomahdollisuuksia. Paljon tsemppiä sulle :heart:
 
jeps1: Kiitos vastauksestasi. Me tullaan hoitoihin KOKSin alueelta. Eipä kai se auta kuin odottaa ja asennoitua siihen että keväällä sitten on ehkä meidän vuoromme.. mutta hyvä ettei irtisanoutumiset nyt ainakaan pidennä tätä odotusta :)
 
kaneliomena: Kiitos vinkistä. Noilla hakusanoilla löytyikin yksi piristävä omakohtainen kertomus. Ehkei sitä kirvestä kannata vielä heittää kaivoon?

Onko täällä muuten ketään, jolla olisi tämä sama ongelma eli munasarjojen huono vaste hoitoihin? Olisi kiva kuulla, että onko joku lääkitys antanut paremman vasteen kuin muut? Meillä on nyt kokeiltu Puregon+Orgalutran ja Menopur+Orgalutran.
 
Rosmarie: Me ollaan hoidossa Jyväskylässä. Meillä oli aika yllätys, miten nopeasti päästiin hoitoon. Lähetteestä meni n.2kk kun oli ensimmäinen lääkäriaika. Siellä päätettiin, että tehdään yksi inssi ennen ivf-hoitoja. Inssi tehtiin toukokuussa. Siitä alkoi lomat ja ivf:n suunnitteluaika saatiin syyskuun 17.pvä. Mielestäni aika nopeasti, kun ottaa nuo lomat huomioon. En sit tietty tiedä, miten muualla jonot etenee.

Onneksi nyt ei nuo irtisanoutumiset toteutuneet. Vaikka Tehyn puolella olenkin. Pääsee jatkamaan hoitoja. Itse jo suunniteltiin, että jatketaan yksityisellä, jos ei muuten onnistu.
 
Hei!

Huomasin "huhuilusi", onko muita, joilla huono vaste hoidoissa saada tuotettua munasoluja. Meitä on "Munasarjat yhtäkkiä toimimattomat" -pinossa muutamia, mutta meillä tahtoo tulla vain 1 tai 2 isoista hormoniannoksista huolimatta. Mutta jos kiinnostaa, niin käy vain lukemassa, minkälaisia "tapauksia" meidän pinossa on. :) Ja pinoon toki saa liittyä mukaankin, jos siltä tuntuu.

Tsemppiä hoitoihin siinulle ja kaikille muillekin tässä pinossa oleville! :hug:

Terkuin,
Nennuliini
 
Ja meidän tarinan jatko-osa....Soitin juuri klinikalla ja kertoivat että kolmesta munasolusta vain kaksi oli hedelmöittynyt. Tätä hieman odotimmekin, koska punktiossa lääkäri sanoi että toisessa munasarjassa rakkuloilla oli kovempi "kuori" kuin toisella puolella. Tältä pehmeämmältä puolelta tuli kaksi solua, jotka nyt sitten hedelmöittyi.

Yritän pitää toivoani yllä, sillä että yksikin priimaluokkainen riittää. Huomenna on takaisin laitto. Se ei liene kivuliasta ollenkaan....
 
Puppeli: no onhan toi kaksi kolmestakin ihan hyvä saldo =)
Takaisin laitto ei oo mitenkään kivuliasta. Silloin joskus ekoilla kerroilla, kun laittoivat takaisin niin mulla meni niin ohi se kun lääkäri selitti missä kohti se alkio näkyy siinä monitorissa. Sanoin vaan juu juu, vaikka olin niin hermona että ois ollut ihan sama mitä siellä monitorissa ois mennyt. :LOL:
Mites koit sen punktion ? Mä olin niin lääketokkurassa etten tajunnut koko toimenpiteestä paljoakaan. Mies sanoi mun höpöttäneen vaikka mitä :ashamed: Sain varmaan ihan normi annonksen lääkettä ennen toimenpidettä, mutta kun en käytä normisti mitään särkylääkkeitäkään niin mulle kohahtaa hattuun kaikki sitten suht helpolla. :whistle:

Mites muut...miten piinailut sujuu ?
 
Jeps1, punktio meni ihan ok. se kipulääke toimi tosi hyvin. Sanoin ääneen että "nyt mulla heittää päästä" ja samalla olin miehen mukaan muuttunut aivan valkoiseksi. Kovasti seurailin monitorilta kun lääkäri niitä soluja imi. Kipua en tuntenut, paitse se alapääpesu tuntui kivuliaalta hieman.

Itse asiassa päivän kivuliain hetki oli ennen toimenpidettä kun piti laittaa se kanyyli. Hoitaja totesi että mulla on huonot suonet ja pyysi paikalla ollutta anestesialääkäriä laittaan sen. No se mies sorkki ja survoi kanyylin mun ranteen kohdalla ja totesi "ettei tämä osunut". Se kipu oli aivan sietämätön. Lopulta se tunki se kanyylin käsivarteen. Oli siinä nukkumatti parhaasta päästä! Tällä hetkellä mulla on järkyttävän kokoinen mustalma ranteen kohdalla.
 
Heips!

Täällä alkoi eilen alaselkäsäryt. Mulla on hiukkasen mieli maassa noiden supistusten takia. Tänäkin aamuna heräsin tosi voimakkaaseen, kun supisteli sekä emätintä, että kohtua - ja taas sen jälkeen maha kipee :(
Seuraavan siirron yhteydessä pitää kyllä kysyä asiasta, koska oon ihan varma, ettei alkio pysty sellaisessa rytäkässä mihinkään kiinnittymään. Tekis mieli heittää kirves kaivoon jo tässä vaiheessa, kun realismi asettuu vastaan.

Mitä tuntemuksia muilla piinailijoilla löytyy?

Hyvää tiistaipäivää koko pinoon =) Ja oikein paljon onnea matkaan kaikille - sekä kyytiläistä odottaville, että jo piinaileville :heart:

Kaneliomena pp5
 
Rosmarie Me ollaan Seinäjoella julkisella ja kun päätettiin että IVF on meidän hoitomuoto, tuosta päivästä tuli kuluneeksi noin 12 kk, että sitten itse tapahtuma koitti. 10-12 kk kuulemma se normaali.

Mulla vaan masis jatkuu, enää en ole edes regoinut mitään, en siis yhtään mitään, tuntemuksia sen negatiivisen testin jälkeen. Katos kyllä hyvin äkkiä kaikki "raskausoireet" :whistle:

Hoitajalle soitin eilen siitä Luge reseptistä. Tänään sit oma lääkäri soitti ja sanoi et apteekissa on resepti odottamassa, kannattaa kuulemma jatkaa. Jos huominen testi negatiivinen, voi lopettaa käytön, jos ei niin käytän 3 pakettia loppuun. Kysyin sitten toiveikkaana et miten varma se huominen tulos voi olla, et kannattaako siihen luottaa. Oli sitä mieltä että aika varma tulos on, joten harmittaa jo valmiiksi :( Sanoi kuitenkin että jos en tulokseen usko niin odottelen loppu viikkoon asti, testaan uudelleen ja ilmoita sitten heti alkuviikosta että miten kävi. Kävin miten kävi niin silloin varataan uusi aika.

Meillä on vielä 7 alkiota pakkasessa odottamassa, kaikki priima luokkaa, joten ei kai se toivo ole vielä mennyt, mutta alkaa kyllä aina huolestuttamaan kun ei onnistukaan. Huolipino on jo aika isoksi kasvanut kun miettii miten monta epäonnistunutta kuukautta tässä on takana :whistle:

Noh, positiivisuutta peliin! Niin kait eteenpäin taas mennään! =) En tiedä vielä testaanko huomenna jo vai vasta perjantaina verikokeesta tk:ssa. Mitä mieltä olette??? :attn:
 
Kaneliomena:Mulla aika samat tunteet, kun sulla. Mulla myös toi maha on ollu kipee. Ihan kun ois menkat. Mietinkin, et jos lopettas luget niin tuliskohan menkat. Et jos ne luget vaan estää menkkojen tulon. Ei mul kyl menkoissakaan oo maha kipee kun ekana päivänä. Selkä on myös mulla kipee. Sitä en sit tiiä johtuuks se siitä, et en tohon kuuteen viikkoon oikein tehny mitään rasittavaa ja nyt sit oon töissä/koulussa ja mätän p.askaa tallissa.
Mulla se kirves lenti kaivoon jo viime viikolla. Mä en jaksa uskoo onnistumiseen ollenkaan, vaikka tietty mieli tekis. Mut tässäkin tapauksessa realismi tulee tosi pahasti vastaan.
Tsemppiä jännittämiseen ja toivotaan, et noi "supistukset" loppuis.
 
Voi henke! Suuren suuri lohtuhalaus :hug: sinne. Nää uutiset vetää aina ihan sanattomaksi ja surumieliseksi.. Paljon voimia ja jaksamista.

En ymmärrä miten mahaan ja selkään voi sattua ajoittain näin paljon. Kuin menkkakivut, mutta kolme kertaa kauheemmat - ihan ennen kokematonta. Ne supparit sentään loppuivat tänään.

 
Kiitos tuesta. On tää aina niin inhottavaa kun toiveet on kuitenkin korkealla ja sitten tullaan ryminällä alas... :ashamed: Täytyy nyt toivoa että teillä muilla tarina päättyisi onnellisesti! :heart:

Soittelen huomenna varmaan polille, että saan ajan mahd pian. Uskon kuitenkin että menee joko tämän vuoden loppupuolelle tai paremminkin ensi vuoden alkuun, että uusi siirto tehdään. Onko pinossa muuten miten monta sellaista, joiden kohdalla oltaisiin jo toisella siirto kerralla laitettu kaksi alkiota?
 
Tarina jatkuu....Sain eilen sitten yhden nelisoluisen kyytiläisen. Ja mikä uskomattominta, toinen hedelmmöittyneistä soluista oli myös jakaantunut kuten pitää joten se meni pakkaseen! Voi että olen helpottunut tästä.

Nyt sitten alkoi minullakin piinapäivät. Tyhmä kysymys, jos takaisinlaitto oli eilen, niin onko tänään pp1 vai 2?

Puppeli
 

Yhteistyössä