IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Tsemppiä, Raitis, huomiseen testaukseen! Jotenkin mä olen melko varma, että sä olisit plussannut. Noi sun kaikki oireet ym. kuulostaa kyllä onnistumiselta.

Kiva, että Siisamilla oli mukava ilta! Sellaisesta toipuminen vie kyllä aina omat veronsa...

En halua olla mikään pahanilmanlintu, mutta mulla ainakin oireiden häviäminen merkitsi juuri sitä, ettei raskaana oltu. Olinkin jo pp10 paikkeilla ihan varma, ettei plussaa tule - ja niinhän siinä kävi. Toivottavasti teillä muilla toisin. Faktahan on kuitenkin se, ettei oireita voi oikeastaan edes vertailla. Toisen oireettomuus merkitsee plussaa ja toisen taas negaa. Niin se vaan menee.

 
Täällä kärvistellään raskausoireissa ihan turhaan. Kyllä kuulkaa olisin ottanu sen negan paljon mieluummin kun TAAS tälläisen tuulimunan... Toki hyvä puoli tässä on, että tää on jo kolmas kerta, nyt alkaa taremmat tutkimukset mistä tää kaikki mahtaa johtua... Pelottaa sekin, ettei mitään syytä löydy.

Raskausoireita/tuntemuksia: pp4 alkoi tuntua kohdussa jännää pistelyä, aivan kuin sitä olisi kutittanut sisästäpäin. Pientä menkkajuilintaa siitä asti. PP8 siis kiinnittymisvuotoa, ihan tippa vaaleanpunaista limaa. Paleli ihan jatkuvasti. pp 10 Tissit alkoi turpoamaan uudestaan, lörpsähti siis välissä. Ne kipeyty vasta plussan jälkeen. Nyttemmin jano, suun kuivuminen, nenä tukossa, järjetön palelu, pissihätä. hajut saa yökkäämään.... eli siis ihan samat oireet kuin olisin oikeasti raskaana... mutta kun en taida ollaakaan

Tyyne

ps. perjantaina tai sit vasta seuraavalla viikolla pääsen uusinta ultraan. Vuoto tosin voi alkaa milloin vaan... Ai niin muuten Lekuri sano ultran jälkeen, että "Tehän olettekin jo tottuneet näihin huonoihin kuulumisiin" tosi empaattinen tohtorisetä...
 
Kiva, et Siisamilla oli edes puolikivaa :) Meilläkin eilen oli yx pariskunta ottamassa muutamaa sidukkaa ihan ihmisix.

Mutta mikä h**vetti näitä nykyajan lääkäreitä vaivaa, ku ekax sanotaan et ei oo elämää ja sit et TEHÄN OOTTEKIN JO TOTTUNU NÄIHIN HUONOIHIN KUULUMISIIN. Eikö tommosesta voi tehdä mitään valitusta mihinkään lääkäriliittoon tai johonkin???
:hug: Tyynelle.
 
Kiitokset kaikille tseppaajille. Huominen jännittää hurjasti!

Plussapinossa on nyt 6 nimeä, nega pinossa 12. Eli 33% on siis onnistunut.
Piinailijoiden listassa on vielä 18 nimeä eli jos prosentit pitää paikkansa niin meistä piinailijoista 6 tekee plussan ja 12 negan!! :eek: Ja minä olen seuraavana pää vadilla!! Voiko tästä mitenkään paeta?? Jos ei halua tietää tulosta..?

Mä en ihan oikeasti tiedä miten elämä jatkuu jos nega tulee. :'(

Miten Tyyne, onko se tuulimuna ihan varma/mitkä asiat puoltaa sitä? Vai onko vielä toivoa?
 
Raitikselle tosiaan tsemppiä huomiselle! Pidän sormet ja varpaat pystyssä plussan puolesta :heart:

Ja jos sattuisi nyt olemaan huono tuuri ja nega tulisi, kyllä sinä selviäisit!Plussa tulisi sitten seuravasta siirrosta. Vahvuutta löytyy kummasti silloin kun on pakko... Mutta on myös todennäköistä, että pääset kohta miettimään miten selviät aamupahoinvoinnista ;)
 
Finttu, Mie sain kunnallisella puolella ollessani lapun jossa oli eri psykiatrien yhteistietoja jotka ovat suuntautuneet näihin asioihin ja he myös kertoivat tuosta Simpukka-yhdistyksestä. Onhan se hyvä hakea apua jos tuntuu siltä ja saa sen tehtyä.
Minä olin lääkärissä ollessani välillä niin itkuinen että totesivat että taitaisin olla avun tarpeessa. Onhan ne oikeassa, mutta musta on vaikeeta mennä juttelemaan näistä asioista, koska jotkut ovat yrittäneet vielä kauemmin niin en mielestäni ole oikeutettu valittamaan ja surkuttelemaan tilanteestani. Itkeskelen näköjään sitten yksikseni.
Toisaalta jos tästä ei tule nyt mitään niin sitten pitää oikeasti ajatella avun saantia, koska se voi romauttaa mielentilan kunnolla. Yritän valmistella itseäni negatiiviseen tulokseen, mutta kyllähän se toivon kipinä aina jyllää mielessä.

Mieheni mietti tuossa että onko se hyvä että oleskelen täälä "kokoajan", että tekeekö tämä oikeasti mulle hyvää vai huonoa. Ihan suloista että se on huolissaan, mutta totesi että eiköhän tämä ole ihan hyvä.

Totesin muuten tuossa päivemmällä, että onhan se naurettavaa että ei uskalla melkein paskalla käydä kun pelkää että "ponnistelee" liikaa ja toukka ei pysy sen takia sisällä.
Pitää välillä rauhoitella itteään. :D

Tyyne, olen todella pahoillani lääkärisi sanoista! Nuo sanat ovat kaikkeista kauheimpia. Mullekkin yks sun toinen lääkäri totesi kun söin clomifeenia (vai miten se nyt kirjoitettiin), että kun olen tullut ekasta syönnistä raskaaksi niin kyllähän se sieltä tulee vielä samalla hoidoilla. Mutta eipä tullu vaikka söin keskenmenon jälkeenkin niitä kuus kuukautta. Alko pikkuhiljaa vituttaan ne sanat, että kyllähän sinä olet kerran jo tullut raskaaksi.
Mitä väliä sillä on jos en ole tullut sen jälkeen yli vuoteen uudestaan raskaaksi. Viimeiselle lääkärille melkein jo suutuin ja aloin aukomaan päätä. Onneks lääkäri tajusi vaihtaa aihetta.

Kuunkulta, minulla on pp 2



 
Hei taas kaikki,

ilolla ja myös surulla olen lueskellut juttujanne tässä viikon mittaan. Koska itsellä on tauko päällä eikä jatkosta vielä mitään tietoa, sitä on parempi ehkä hetkeksi yrittää "unohtaa" nämä lapsettomuusjutut.
Tai no, ei ole vuorokaudessa montakaan tuntia kun asia ei päässä kaihertaisi. Ja joka päivä päätän etten tänään miettisi ja murehtisi, mutta huonolla menestyksellä. Tuntuu että jokaisessa tv-sarjassakin on joku joka synnyttää tai todetaan hedelmättömäksi jne. Koita siinä sitten unohtaa!
Ai niin, te jotka ette vielä ole käyneet katsomassa Musta jää -leffaa, suosittelen jättämään väliin. Olihan se hyvä pätkä, mutta hieman liian rankka aiheeltaan näihin tunnelmiin... Nieleskelin muutamaan otteeseen aika rajusti.
Aion pitää (siis yritän) nyt "total radio silencea" tämän aiheen tiimoilla, joten toivotan kaikille todella paljon tsemppistä ja onnea hoitoihin!!! jahka omat hoidot joskus taas käynnistyvät, olen tikkana paikalla jakamassa iloja ja suruja, ja luonnollisesti tuijottamassa omaa napaani B)
Tulen etsimään teitä kaikkia mutta totisesti toivon ettei tässä pinossa olisi ketään enää jäljellä! olette kaikki todella symppiksiä, paras pino jossa olen kirjoitellut (vaikka se olikin aika lyhyt pyrähdys).

Heissan vaan! :wave:
 
Miten on lugejen kanssa, kun ne välillä wc-käynnillä pulpsahtelee ulos (ainakin toisinaan). Pistättekö siinä tapauksessa lisää toosaan vai pysyttekö annostuksessa? Itse välillä laitan keskellä pvää yhden lisää, jos "ällömömmöä" tulee mielestäni liikaa ulos...(100mg/3kpl/aamu+ilta)

Kumpa Raitis nappaisi plussan -mukana jännätään :heart: Tällä vkolla testaajina on kuusi piinailijaa :attn: Ja ens vkolla sama ruuhka...Onneksi pitää olla töissä, niin ei ehdi piinailla koko ajan :)

Kiitos Kuunkullalle listan päivittämisestä. On mukava roikkua mukana ja seurata omia pp:tään täältä taustaltakin. :flower: :flower:
 
Hurjaa, tää on kuin joku live-chat kun joutuu jännittämään Raitiksen plussaamista online maanantain kunniaksi...Täällä siis ollaan ja eletään hengessä mukana...HUOM, jos sulla on vaan acon10, niin ihan vaan vinkiksi, että sen antamat testiviivat on legendaarisesti epämääräisiä - jotkut on jopa sanoneet, ettei se "koskaan" anna vahvoja viivoja, eli jos saat vahvan viivan, olet tosi vahvasti plussalla...Mä sain itse tosi kapean viivan, ja raskaana oltiin silti...

Casa: musta nyt kyllä kuulostaisi, että sä et laita sitä lugea ollenkaan tarpeeksi syvälle jos se pulpsahtelee ulos. Mömmöä saa valua ulos mutta kapseli ei saa tulla ulos. Se oikeesti pitää oikeesti laittaa niin syvälle kuin se menee...Nimim. Luge-expertti :saint:

Tyyne: Aivan järkyttävä lääkäri! Mä valittaisin siitä, kirjallisesti jälkikäteen. Olen tosissani. Olen tehnyt niin pari kertaa kun olen saanut aivan törkeää ja kylmää kohtelua (tosin aivan muissa asioissa - jotka nyt ei enää tämän lapsettomuustuskan rinnalla tunnu enää yhtään miltään). Eihän se mitään auta, mutta asiakaspalvelutyössähän hekin ovat ja ehkä miettivät jälkikäteen vähän miten seuraavia potilaita kohtelevat. Mutta takaisin sun tilanteeseen: mä en tiedä miten sä kestät - tällä hetkellä tuntuu että itse menisin täysin pirstaleiksi. Eihän kellään voi olla noin huonoa tuuria! Olen niin järkyttävän pahoillani, jos lääkärisi oli oikeassa - mutta eihän se välttämättä ole!!!!! Milloin sä nyt siis menet uuteen ultraan?

Piinailijoille: Omista oireista - vaikka ei niistä pitäis nyt puhua enää - komppaan Tyyneä ihan noissa alkutuntemuksissa (mullakin oli jänniä tuntemuksia kohdussa, sellaista kutitusta/tuntohermojen ei-kivuliasta "säteilyä") ja Geriä väsymyksessä. Sit mulla oli sellasta nenän tukkoisuutta iltaisin, mistä muistaakseni myös Miikkis puhui...Mutta mun kohdalla se ehkä ennakoi tulevaa flunssaa, en ole varma - ne tuntui erillisiltä jutuilta silloin mutta ehkä kuvittelin. Sitähän joka tapauksessa sanotaan, että joillakin ihmisillä limakalvot voi reagoida raskauteen kuivumalla MUUALTA kuin emättimestä. Omat tissituntemukset olivat vahvimmillaan joskus pp 4 eteenpäin (arkuutta, tuntohermojen "säteilyä") mutta hävisivät kyllä sitten suurimmaksi osaksi kun olin testannut jo plussan. Mulla tuntemukset emättimessä muuttui sitten ihan selkeästi (lugea laittaessa) silloin kun km häämötti ovella. Siihen asti oli liukasta ja kohdunnapukka tuntui kovalta mutta jotenkin se "tunneli" tuntui yhtäkkiä ihan erilaiselta (eikä ihme, kun tiputteli) sitten päivänä 4+6 kun tiesin, että tässä se nyt sitten oli.

(.) Itse aloitin viime loppuviikosta iltaitkeskelyn, joka jatkui todella runsaana koko viikonlopun (ja mies ahdistui siitä tosi paljon, meni riitelyksi ja mykkäkouluksi). Tuntui niin karsealta kun tuijotin kalenteria ja mietin, että kiva, mulla on sitten kontrolliultra samana päivänä (tän viikon to) kun oltaisiin miehen kanssa menty ekaan ultraan sydänääniä kuuntelemaan... Eihän siinä mikään auta, itku nousee jostain selkäytimestä aivan lohduttomana, vaikka oikeesti tietää, että ei nyt kyllä saisi ihan näin lohduton olla. Jotenkin se pettymys oli vaan niin valtava, kun on ollut niin masentavaa ja parisuhteessakin aika vaikeaa tän takia. Ekalla kertaa sitä oli toivee niin korkealla.

Tehtäköön nyt selväksi kuitenkin yksi juttu: positiiviset uutiset tähän IHANAAN pinoon ovat oikeasti aina tervetulleita. Ne tuovat toivoa ja iloa, koska jos joku muukin voi onnistua, niin sitten tasaisen tarkkaan voidaan me muutkin!!!! Tämän pinon uutiset ovat kuitenkin ihan eri asia, kuin se, että jotkut kaverit luomuna lisääntyy kun ne pistää pikkuhousut samaan pesukoneeseen miehen kalsareiden kanssa...

Iik, Raitis... :hug:
 
Täällä ollaan. Oltiin vko.n loppu reissussa ja ei ole koneelle oikeen kerenny.

Voima :hug: sitä tarvitseville ja Raitikselle Onnea testaukseen. Kyllä sieltä se plussa saadaan.Vai mitä.

Ja omaa napaa... Itellä ollu aika rankka viikko takana. Ensin massu turposi ja nestettä löyty ja sitten se miehen mummi kuoli. Ja oma äiti joutu sairaalaan ainaisten huimaus kohtausten takia. Jotain pientä löytyi päästä mutta ei kuulemma ole mitään vakavaa. Saa sitte nähä. Itseä on etonu koko viime viikon ja rinnat ollu hieman kipeenä. Ku piti ajaa 150km pojan peliin niin tuntu että jalat puutuu ylhäältä. Sitten la-su välisenä yönä sainkin istua vessassa ku maha tuli aivän äärettömän kipeeksi. Norona tuli kaikki ulos. Välillä tuntu että tulee molemmista päistä yhtäaikaa mutta onneksi sain nieleskeltyä sen verran ettei kumminkaan mitään tullu. Välillä pukkas tuskan hikeä pintaan ja sitte rupes palelemaan ja aivan älytön olo. Onneksi tuo jäi vain tuohon yhteen yöhön. Viime viikolla muutenkin oli jotain outoa tekeillä tuolla sisuksissa tai oikeistaan tuolla yläpäässä..... Mulla teki kokoajan mieli jotain suolaista ja piti syödä hillosipuleita suoraan purkista. Mutta nyt taas täytyy jatkaa näitä aamu askareita. Jotta kerkiää illaksi töihin.

Ai niin..... Täällä nolona myönnän etten jaksanut ite sinnitellä ylihuomiseen... :ashamed: Eli aamulla testasin HAAMUN mutta ihan selkee kumminkin. =) Viiva oli toiselta reunalta tosi vahva ja toiselta hieman haalea. Isännälle soitin ja kerroin ettei mamma jaksanu odottaa.. Ja mies sitten kysyi että ollaanko me hymyssä suin vai itketäänkö.. Piti tietty sanoa että aikas iloisella mielellä mennään. Mutta silti ajattelin testata ylihuomenna uudelleen. Ihan varmuuden vuoksi.
 
Mistä on Raitiksen vauvat tehty? :heart:

Metformiinista, foolihaposta,
Arimidexista ja Puregonista.
Orgalutranista, Pregnylistä,
Lugesteronista ja rakkaudesta.
Parista pienestä solusta,
kahdesta uimamaisterista,
biologin tarkasta kädestä,
Väestöliiton ammattitaidosta.

Niistä on Raitiksen vauvat tehty!

ETTÄ MÄ RAKASTAN TEITÄ!!!!!! :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä