IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Tyyne, olipa tyly kohtelu lääkäriltä. :( Jostain syystä vanhemmat mieslääkärit ei herätä mussakaan mitään kunnioitusta, mutta tietyissä tilanteissa voisi kyllä skarpata tahdikkuuden suhteen. Ja laittaa kuulolaitteen päähän ees. :headwall: Milloin tehdään seuraava ultra? Eli miten seuranta jatkuu?
 
täällä edelleen ilman menkkoja, jes...

Turvotusta edelleen alapäässä, muttei niin pahoja selkäsärkyjä ja reisisärkyä. Aamulla näin unta, että pyörtyilin ihan koko ajan. Liekö huipannut oikeesti ja "säteili" uniin.

Sitten näin ihka ensimmäisen vauva-unen. Siinä meillä oli vasta syntynyt vauva ja mieheni jutteli sille vauvalle, rupesi itkemään ja mieheni pettyi, sanoin, että vauvat voivat säikkyä muuta kuin äitiään. Ensin se oli tyttö, sitten muuttui sukupuolettomaksi. Hassua.

Toivottavasti nämä todellakin ovat raskaus oireita nämä kaikki, mitä muutkin ovat kommentoineet. Kun menkat eivät tulleetkaan, niin osakkeet taas nousevat. Kävin tänään tarpomassa tuolla lumikinoksissa, tiet tukossa. Otin oikein rauhallisesti. No eikös anoppi sattunut samalle reitille. No onneksi oli ihan kiva juttelu hetki, eikä ruvennut iänikuista vauva teillekin-syndroomaansa selvittämään.

Lämmöt edelleen hieman koholla, 36.8

:wave: kaikille

Taivaansilpoja ja (Kitvettäjä jo 3+0)
 
Täällähän on kova vauhti päällä... =)
Mä en oo uskaltanu oikein kirjoitella enää ku mä en tiedä mihinkä mä kuuluisin. En tunne kuuluvani odottajiin enkä oikein mihinkään. en usko olevani raskaana enennkuin pää näkyy... :| Tämä on tuskaa. Kaikki kaverit, jokka ei oo lapsettomia, sanoo jotta se odottamisen tuska ja pelko haihtuu sitten kun saa sen plussan. JA paskat, sanon minä. Nyt mua vasta pelottaakin kun ei yhtään tiedä onko siellä tropiikissa elossa ketään ja edes oikeassa paikassa. Kaksi ja puoli viikkoa vielä siihen ekaan ultraan.... Tuskaa. Tissit on kuiteski kipeet ja ISOT, ja en ole varma oksettaisko mua pikkuisen....
Anteeksi oman navan tuijottelu.

Ulpis ja Kyklooppi 4+3
 
Kiitos Kurreliini! Sehän on hauskaa, että saa toiset iloiseksi. =)
Ensi viikolla voi olla vähän toisenlainen Raitis näppiksellä jos testi näyttää negaa.. :| *pelottaa*

Onnea sulle juureksista!!! Saitte kivasti vielä pakastevihanneksiakin. :D

Tyynelle lähetän jotain megakokoisia hakkuja niin voi sitten nakutella sitä pässilääkäriä vähän ojennukseen. Ei kai kukaan ultraan tulija halua tuollaista kohtelua saada!! :kieh: :kieh:

Jotenkin aina samaistun Taivaansilpojaan näiden tuntemusteni kanssa.. Eiköhän me ne plussat oteta!!

Ja pikaisesti sitä vielä, että musta Ulpis kera Kykloopin kuuluu ihan reilusti tänne vaan. :hug:
 
Mä en kans tajua miten sen verikokeen ottaminen on niin vaikeaa.Onko julkisella puolella sitten kaikki niin kiinni rahasta...siltä vähän tuntuu! Sanoivat vaan että kyllä se raskaushormoni on koholla koska testiin tuli plus. Että ei se verikoe mitään uutta kerro. Höh, eikös just se verikoe pidä ottaa tässä vaiheessa ja ens viikolla sit toinen koe mistä sit selviää onko hormoni laskussa vai nousussa. Typerää. Olen niin pettynyt hoitopaikkaani.
Varasin varuiksi yksityiselle ajan tiistaille jos maanantaina polilta ei heru edelleenkään apua. Siis jos testi enää plus. Jos negatiivinen niin sit ei ole mitään hämminkiä enää. Mut varasuunnitelma on laadittu ;)

Miten muuten tuolla yksityisellä (myöhempää ajatellen), saako siellä verikokeet ilman lääkärin lähetettä vai miten se homma toimii??
En ole nyt tehnyt uutta testiä koska hormonia on varmasti vielä elimistössä. Teen sen sit vasta maanantaina uudestaan. Siihen asti vaan odottelen. Tosin epäilen että se tuli eilen ulos että eipähän tarvi jännittää tulosta.
 
Kandee sanoa että haamuplussa... Silloin otetaan verikoe, mulla siis oikeesti oli haamu, tosin aika selkee sellanen. Tai sitte soitat omaan neuvolaan ja vaadit sieltä veritestiä!! Mäkään en millää meinannu saada sitä testiä... Mutta kun vähän tihrustaa vielä surullisella äänellä niin ei ne pysty kieltämään veritestiä. Jos pystyy niin aika ilkeitä on!!!

Nimesin kyytiläisen Kykloopiksi sillä tämä yrityskerta on aiheuttanu niin kovat tuskat tuonne takakyklooppiin että aika persereikä sieltä on tulossa kun nyt jo aiheuttaa niin kovia kipuja.... :LOL:
Mies on suloinen, ei anna mun tehdä yhtään mitään ettei vain kyklis putoa maahan... Ja sitte se raukka keksi että "herramunsiunaa!" Eihän me saada harrastaa seksiäkään nyt sitte 9 kuukauteen!!! Mä olin että mitä H******iä?!?!? Sitte ku mä yritin että kyllä menyt voidaan edes vähä, ainaki sitte ku ollaan ekas ultras käyty, niin se meinas että ei sitte varmaan, tulevaa vauvaa ei kuulemma rietastelulle alisteta. VOI JUMANKEKKA!!!! Luuleeko se tosissaan että me ollaan selibaatis lokakuuhun asti??!??!?!?!?
Tziisus...

T. Ulpis ja Kyklis
 
Katille: En mä osaa muuta sanoa, ku ton, mitä Annuli jo sanoi. Eli hoitsu sanoi, et on aika yleistä, et kroppa toipuu siitä hoidosta ja ei välttämättä ovuloi lainkaan hoidosta seuraavassa kuussa.
Onnea vihanneksille ja kyklikselle, toivottavasti selibaatti ei toteudu :) . Kyllä sen miehen mieli muuttuu, usko pois.
En mäkään oikeen tiä mihin pinoon mä kuuluisin. Kun maaliskuun passiin on niin pitkä aika (odottavan aika on pitkä, odotti sitten sitä tai tätä) ja tää pino tavallaan meni jo..Ja se maaliskuukin menee multa luultavasti ohi.
Tarttisko tehdä odotusta odottavien pino *hekoheko*

*muoks* JA TAAS TOI SILMÄNISKU!
 
MOI!
Minä joskus tammikuussa ilmottauduin tähän "jengiin", mutta sitten en saanutkaan aikaseks kirjoittaa mitään sillon pistosten aikaan :( Jospa kuitenkin saan hypätä vielä porukkaan mukaan jännäilemään. Täällä siis tilanne se, että ICSI tehtiin ja siirtopäivä oli keskiviikkona. Yksi pikkunen laitettiin kohtuun ja kaksi meni pakkaseen. Nyt on menossa siis pp2, eikä tietenkään vielä yhtään mitään oireita. Varmaan lugeista johtuen, rinnat on aivan järkyttävän arat varsinkin ulkona ollessa! :/

Testipäivä on mulla 5.3. :) Kamala, miten sitä malttaa odottaa sinne asti?!

Kaikille oikein paljon plussatuulia! Ja voimia niille, joille tämä hoitokerta ei tuottanut sitä toivottua tulosta :hug: Itselläkin koko ajan pelko, että ei tämä voi onnistua!!

P.S Olis kiva, jos joku vois minut tuonne listalle laittaa?!? Ja se tieto vielä että tää oli meidän eka hoitokerta :)
 
Iltaa!
Mulla loppui muutama tunti sitten vuoto kuin seinään. Lugen laittokin sattui kun oli niin "kuivat" paikat" Eli taisi olla tämä tässä. Viimeksi vuoto kesti plussan jälkeen ainakin viikon mutta nyt ei ole kestänyt kun 2,5 päivää...ehkä tämä oli helpompi tapaus. Viimeksihän se tuli pois vasta myöhemmin kun nyt taisi sitten tulla eilen.
Tekis mieli testata huomenaamulla onko viiva muuttunut haaleaksi vai tuleeko ollenkaan. Tuskin hormoni kokonaan on poistunut elimistöstä. Pitäiskö vaan malttaa ja odottaa maanantaihin. Täytyy katsoa miten unenpöppörössä aamulla herää, että jaksaako söhlätä testin kanssa.
 
Voi Angelina :hug:
Mut eihän sitä raskaustestiä tarvi tehdä aamupissasta. Mut jospas se onkin vielä siellä?Kun ihan seinään loppui se sun vuoto. Ajattelin vaan.
Tosiaan ei noita testejä tarvi tehdä välttämättä aamupissasta. Mulla ainakin oli se viiva eilen siinä ovistestissä, vaikka en aamulla tehnytkään. Ja siinäkin ohjeessa luki, et aamusti tehdään.
 
Kyllä pisti hymyilyttämään täälläkin nuo lugetarinat. Täytyy siis ensi viikolla viimeistään tutkia kunnolla tuo alapää että tietää minne rakoseen sitä lugen sujauttaa :LOL: Ja pitää ne koirilta piilossa jos ne kerran niillekin maittaa =)

Täällä alkoi nyt sitten jännittäminen punktioon joka ensi viikon tiistaina. Meillä oli ja on tosiaan se hyperin uhka joten olen todella onnellinen että päästään punktioon asti. Saadaan sitten ainakin munikset talteen jos vaikka hyperi iskisi punktion jälkeen ja siirtoa ei voisi tehdä. Mutta hys hys sellaiset ajatukset, tottakai sen tehdään.

Gyne totesi että "oikein kauniita ja hyvän kokoisia muniksia kehittynyt, sekä limakalvo näyttää hyvältä". Olin suupielet korvissa sen jälkeen kun olin varautunut jo taas vaikka mihin. Tarkkaa määrää en tiedä koska gynellä oli kova kiire ja hän ehti kertoa että toisella puolella oli 3 ja toisella puolella rutkasti enempi. Mietin tässä maalaisjärjellä sitä että voikohan se kysta oikealla puolella estää follien kehittymisen. No joka tapauksessa kystakin saa kyytiä tiistaina, sekin imaistaan samalla pois.

Tyyne: Olipa sulla tosiaan tahditon lekuri. Mutta jos se ei kerran oikein kuullutkaan mitään niin oletko varma että sillä oli näkökyky tallessa :kieh: no joo ei varmaan paljon naurata tuollaisen kohtelun jälkeen.

Ulpis: Mä luulen että minunkin mies voisi ajatella jotain vastaavaa jos olisin raskaana. Ja että hän jotenkin vahingoittaisi vauvaa sekstailuilla. Eiköhän se siitä innostu kun on tarpeeksi kauan ilman =)

Minun mieheni tänään kyseli taas että mikä annettaisi lapsen nimeksi jne. Sanoin että jos nyt kuitenkin katottaisi ensin että minä tulen raskaaksi ja vielä saan synnytettyä sen vaavin. Sitä on jotenkin niin skeptinen(liiankin) kaikkien pettymysten jälkeen.

Haleja koko porukalle :hug: Ja varsinkin niille jotka ovat joutuneet pettymään.. Yhdessä jaksetaan kaikki vastoinkäymiset :heart:
 
Pikaisia kuulumisia.
Tein tänään testin ja negatiivinen se oli. Eli se oli sit tässä! Helpottavaa kun nyt tietää. Mun käskettiin tehä testi maanantaina mut koska tänään näytti jo negaa niin lopetan luget jo nyt. Turhaa niitä jatkan maanantaille. Ei se nega enää plussaksi muutu!
Mietin vaan että oliko nuo sit menkat vai onko ne menkat tulossa vielä tässä pian. Että missä kierrossa oikeen pääsen seuraavaan siirtoon. No toivotaan ettei menkkoja nyt tule kun vasta sit kun normaalisti pitäisi tulla ja pääsisin seuraavasta kierrosta uuteen siirtoon!
Kiitos kaikille tuesta! Olette korvaamattomia!
 
Angelina: :'( Nyt ei taas sanat riitä. Kyllä noi varmaan oli menkat. Muistaakseni Stella vuosi kanssa aika lyhyen aikaa.

Finttu: KYllähän tätä porukkaa tuolla maaliskuisissa jo notkuu vaikka hoitopäivistä ole vielä varmuutta eli sinnekkin vaan kirjottelemaan. Ei me neganneet osata nähtävästi tästäkään pinosta poistua kun niin moni edelleen kirjoittelee. Tää on niin hauska pino :D

Tyyne: Hitto mikä idiootti |O Millä viikoilla sä nyt sitten olitkaan, olisko siellä vielä edes välttämättä näkynyt sykettä. Voimia odottamiseen :hug:

Kurreliinille ja Toiveikkaalle: Tahmaliimaa miljoona kiloa

Ulpis: Kyllä se nyt selibaattia pukkaa. Ajattele nyt mitä kaikkea vaavi-parka joutuis heti ensimetreillä näkeen. Toinen yksisilmäinen kävis kyttimässä. Hirveet traumat voi saada tollasesta :LOL:

Tänään lähtee eka känni päälle uudenvuoden jälkeen :snotty: Kontaten tietysti kotiin kun ei ole kunnolla pitänyt kisakuntoa päällä.
 
Angelina :hug: :'(
Onnea ja pikaliimaa kaikille kyytiläisen saaneille!

Siisamille hauskaa iltaa! Minä tuossa pari viikkoa sitten juopottelin muutaman kuukauden tauon jälkeen, ja voi elämä mikä olo oli seuraavana aamuna, vaikka on tullut joskus enempikin otettua :D
Olen kohta lähdössä pitkästä aikaa hierojalle rentoutumaan. Ihanaa, hartiat on aivan tukossa ja kestopäänsärky päällä. Oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille rakkaille
:heart: Missä muuten puoli-enkeli, onhan kaikki kunnossa?
 
Angelinalle ja Onneliinalle lohtuhalaukset :hug: Stella, olet uskomaton :hug: :) Onnea kaikille pikkumatkalaisille ja tsempitykset punktioon menijöille!

Tyynen kohtelua on ihan pakko kommentoida - ei tuo voi olla todellista!! Uskomatonta, miten joillakin lääkäreillä ei ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja ja kykyä käsitellä potilaitaan... Toivotaan, että kyse oli vaan kuurosokean ja ammattitaidottoman lääkärin hölmöilystä ja seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin!

Vähän samat tunnelmat kuin Ulpiksella - en oikeen ole enää rohjennut tänne kirjoittaa, jos joku vaikka pahoittaa mielensä.. :/ Mutta poissakaan en osaa pysyä ja oon käynyt teidän kuulumisia ihan yhtä ahkerasti lukemassa kuin ennenkin - ja hekotellut teidän hulvattomia juttuja :D Töissä maisemakonttorissa varmaan pitävät ihan sekopäänä kun ittekseni tirskahtelen! Kyllä nää asiat on niin painavia henkisesti, että pakko kompensoida rankalla huumorilla - you go girls!!
 
Angelinalle taas :hug:
Siisamille: mä kävin jo tuolla maaliskuun pinossa :)
Peepee: juu sain kyllä kaksi viivaa ovistikkuun (eli ihan hyvin olis voinu tähän kiertoon jo tehdä sen PASsin)

Kuulkaas, onko teillä muilla neganneilla vieläkin maha pömppö (kohta viis viikkoo punktiosta)? Kun mulla on, enkä kuvittele asiaa, kun mieskin eilen sanoi saunassa, et "just kattelin, et sun masu on vieläkin turvoksissa" (siis ei se sitä millään pahalla sanonu). Kun ei mulla kyllä ennen ollu tämmönen pömppö, siis NÄIN iso. Kauanko on menny, et teen mahat on normalisoitunu kooltaan??
 
Pahoitteluni Angelinalle vaikka en vielä kovin hyvin tunne teitä kirjoittajia.
Hyvä asenne sulla, näen itteni kirjoittamassa samallatavalla, mutta muista antaa itselle aikaa myös surra, suuri pettymys se on kuitenkin.

Toiveikas, Onnea sulle testipäivään! Mulla on 7.3....iikkk....vähän epätodellista. Sama tunne kuin sulla että eihän tästä nyt voi tulla mitään, mutta joskus yritän haaveilla että se oliskin plussa. Vaikka plussan saaminen ei olekkaan välttämättä voitto kun kerran on mennyt jo kesken niin ajattelee että miks tämä sitten pysyis sisällä.
No pitää ajatella että nyt on vain paremmat mahdollisuudet, koska mulla alkaa sitten heti päivittäinen piikitys veritulppaa vastaan jos positiivinen ilmaantuu ja se auttaa ehkä "vaavia" pysymään paremmin sisällä.

En osaa nuita teidän hienoja lyhenteitä käyttää niin joudun nyt kirjoittamaan pidemmän kaavan mukaan.
Multa otettiin 15 munasolua joista 14 lähti kuulema hedelmöittymään...oli aika ihme että näin moni oli lähteny. Laatuluokitus oli 2/3 eli ei kauhean hyviä, mutta ei huonoimpiakaan. Kuusi parillista meni pakkaseen ja yksi laitettiin muhun.
Kuulema kahta ei suositella senkään takia laitettavaksi koska mulla on monirakkulainen munasarja niin se tuottais omat ongelmansa...vissin...ja sit kohtu on hertan mallinen niin mulla ei välttämättä mahtuis kasvamaan kunnolla lapset masussa ja ennenaikinen synnytys olisi aika varma....
En mä kyllä aijokkaan tehä mitään mitä lääkärit ei suosittele, ehkä ne kuitenkin tietää asiat paremmin, vaikka tuntuis jotenkin varmemmalta laittaa kaksi että olis paremmat mahollisuudet että edes toinen lähtis kasvamaan.

Mieheni kanssa naurettiin, että tää meidän tuleva lapsi on vain niin vaativa, että ei se aijo ihan halvalla tulla...mutta paha tapa opettaa lapsi näin pienestä lähtien, että saa tahtonsa läpi. (äiti ja isä kun on laittanut rahaa palamaan niin maan penteleesti. ja aikoo tehä niin vastaisuudessakin)..no mitäpä vanhemmat eivät tekisi lastensa vuoksi...just joo...

Mun oma kokemus tuosta lugesteronista on että ruukaan kastella sen ekana ennen laittoa niin menee huomattavasti kivuttomammin.

Nyt pitää mennä taas vähän maate kun olen ollu istualleen jo kotvasen, alkaa painamaan tuonne vattaan.

 
Olipas mukava hierontatuokio... Hieroja alkoi puhumaan lapsista, joita hänellä itsellään useampi, ja helposti ovat kuulema tulleet. Lapset kannattaa myös tehdä nuorena, jottei isovanhemmat ihan heti kuole. Lisäksi naureskeli, että siemen juhannuksena itämään, niin maaliskuussa saatte vauvan. Onneksi negasta on jo aikaa, muuten olisin varmaan pimahtanut. Tämäkin ihminen ihan selvästi hyvää tarkoittava ja oikein herttainen, mutta ei vaan yhtään ajatellut. Mua hieman huvitti, kun mietin, mitä sanoisi jos olisin yhtäkkiä kertonut meidän tilanteen, olisi varmaan ollut aika nolona...

Helballe onnea kyytiläisestä :heart:
 




IVF-hoitolaiset lauantaina 23.2




Raitapaitainen: 1. IVF, pp 12, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 10, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 10, testipäivä 27.2


Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 8, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 8, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 5, testipäivä 3.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 4, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 3, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 3, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 3, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp ?, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 1, testipäivä ?


marica: 1. IVF, pistospäivä 11, punktio vko 9


soraya:1. IVF, punktio vko 13


risto: 1.IVF, PAS tulossa maalis/huhtikuussa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)



HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km


 
Angelina, :hug: Olen tosi pahoillani. :'( Toivon sinulle ja miehellesi paljon voimia jaksaa! :hug:

Helba; laitetaanko sut listaan mukaan?

Tyynellä kurja lääkärikokemus. Ihan ärsyttää sun puolesta tuollainen kohtelu.
Olis saanu pikkuinen sieltä tosiaan hakulla kumahuttaa sitä ukkelia näpeille :wave:

(.) Tänään on ihan masispäivä :( Ei jaksa nyt uskoa onnistumiseen. Kaikki maha-ja selkäkivut hävis yhtä nopeasti kuin tulikin. Olo tuntuu ihan normaalilta kuin ennen menkkojakin.
Viime yönä särki tissejä ihan keskeltäkin (normaalisti vain sivuilta kipeet), mut tänään ei tisuissa mitään tuntoja. Soitin tuossa omalle äidillekin ja itkeskelin puhelimeen, ettei tästä mitään tule, et olo on ihan normaali. Hän sitten lohdutti, et pitäiskö sen nyt sit joltain epänormaalilta tuntua :LOL: Et ihan normaaliolo se on raskaanaollessakin.
Mietin ja kuuntelen omaa kroppaani aivan liikaa :headwall: Sitten sanoin miehelle kun oltiin kaupassa, et pitäiskö mun kuiteski ostaa testi, et en jaksa odottaa :headwall: Mies sitten totes, et mitäs se hyödyttää, kun perjantaina sen sit verikokeesta näkee. Et ei tässä auta muu kuin odottaa.. Oli kanssa hyvin sanottu. Jos nyt tosiaan rupeisin ens viikolla testaamaan ja se ois nega, niin sehän voi näyttää vielä väärän tuloksen jos sitä hormoonia ei ois tarpeeksi, ihan turhaan sit stressaisin.
 
Kuunkulta, joo laita mutki vain listaan, mutta voitko käydä läpi että mitä mikäkin lyhenne tarkoittaa. Kiitos!

Sinun tuntemukset ovat niin samanlaiset mitä itekkin käyn joka kuukausi (Kuunkulta). Ja nyt vaikka mahassa kipristelee aina välillä niin ei oikein jaksa uskoa että jotain hyvää vois tästä tulla, nuita mahakipuja ja pahanolon tunteita kun on saanut kokea jo noin viis kuukautta enemmän ja vähemmän lääkitysten takia. Mutta siitä olen tyytyväinen, että en ole enään niin katkera kuin reilu puoli vuotta sitten. En oikein voinu onnitella edes kavereiden raskauksista koska joka ikinen raskaus oli tullut helposti tai vahingossa. (onneksi vauvojen näkeminen ei ole niin kauheata!)
Sit mulla on yks kaveri joka yrittää selvästi alkaa keskustelemaan mun kanssa ovulaatiotikuista jne. mutta ei vois vähempää kiinnostaa vaihtaa sen kanssa ajatuksia, koska mulla tulee heti niin katkera olotila, että joo...kyllähän sie oot kohta paksuna ja kuka tässä taas ravaa lääkärissä ja pumppaa hormooneita itteensä...okei...en siis ole päässy ihan kokonaan tuosta katkeruudesta, mutta parempaa suuntaan olen menossa. :whistle:

Ihana kuulla noita miesten ajatuksia ja tekemisiä...kyllä ne osaa olla välillä niin ihania! Mulla viimeks mies nosti mut taas synkkyyden perukoilta kun aloin miettiä asioita hurjanpaljon eteenpäin, että milloin voi tehdä taas uudestaan näitä hoitoja jos ei tärppää. Olen ollut tietoisesti työttömänä nyt neljä kuukautta näiden hoitojen takia, koska työltäni en pääsisi ikinä näihin hoitoihin. No nyt mies sanoi mulle että meet töihin, että tästä ei saa tulla mulle pakkomieltä, että ei voi jäädä kotia vain odottamaan että koska se tärppää ja sitten ei varmasti tärppää....onneks se kertoo mulle välillä totuuksia. B)
 
Kuunkulta sanoi
Mietin ja kuuntelen omaa kroppaani aivan liikaa
Sinäkinkö :D Täällä myös. Erityisesti nyt kun sain tädin lapselta inhottavan taudin, yöllä kuumeilin ja välillä hiki lensi. Nyt on kurkku kipeä ja kuiva yskä. Yöllä särki kyljet ja alavatsa vihloi. Mietin jo että jokos tämä tauti pistää pienen ulos. :eek:

Siskoni on kätilö ja lohdutti, että hyvin on suojattu pieni. Mutta silti EPÄILYTTÄÄ ihan kaikki. Pienikin oire jossain niin, apua!

Tissit eivät enää niin kipeät, täyteläiset vain. Alavatsa vihlaisuja kohdun alueella ja muniksissa on. Toivottavasti raskaus niitä muniksia piiskaa. =)

Harmi tämä tauti, mutta koitetaan kaikki jaksaa piinassa ja surullissa ajoissa.

MUOKS* ja mua oksettaa, en tiedä onko tämä tauti vai mitä, mutta etoo...

:heart: kaikille.

Taivaansilpoja ja (Kitvettäjä 3+1)
 
hedelmöityshoitolaisten sanastoa:

IVF=In Vitro Fertilisation eli koeputkihedelmöitys

ICSI= mikrohedelmöitys(siittiö ruiskutetaan munasolun sisään)

pistospäivä= Monesko pistospäivä on menossa, kun pistetään munasarjoja stimoloivia hormoneja(Esim. Gonal F)

punktio=toimenpide, jossa munasolut kerätään munasarjoista

siirto= alkio tai alkiot siirretään kohtuun

pp=piinapäivä, eli päivät alkion siirrosta raskaustestiin. Piinapäivä 1 on alkion siirrosta seuraava päivä.

PAS= pakastettujen alkioiden siirto

huurunenä= pakastettu alkio

Ai niin ja öllömömmö= keltarauhashormonia sisältävät kapselit, joita tunketaan vähän joka reikään :LOL:


helba, Monesko hoito sulla on menossa? Niin lisään listaan...
 

Yhteistyössä