IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

omaa napaa: no onneksi viel äyöllä ei tullut menkkoja, mutta nyt maha sitten on sekaisin juuri kuin ennen menkkoja. :ashamed:

Lämmöt edelleen 37.0. Tuli lämmön mittailun orja minusta. :eek:

Kuunkulta, joo nää piinat ainakin pistää itsetutkiskelu-kuurille. Yritän minäkin olla testaamatta tikuilla ennen pe.

tällaista aamupäivään, :wave:
 
Täällä kyllä ovat kaikki plussan ehdottomasti ansainneet! :flower: Isoja :hug: ja jaksamista kaikille!

Meillä siis eilen punktio, josta saatiin 10 munasolua ja joista 7 hedelmöittyi. =) Huh, helpotti kyllä kuulla, että solut toimii jollakin tapaa. Tietysti huomenna sitten vasta selviää se jakaantuminen ja luokitukset, mutta aamulla olisi tarkoitus mennä sitten siirtoon.

Valtavasti voimia piinailijoille!
 




IVF-hoitolaiset torstaina 21.2



Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 13, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp 10, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 8, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 8, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 6, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 6, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 3, testipäivä 3.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, siirto 19.2, pp 2, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 1, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 1, testipäivä 5.3


Kurreliini: 1.IVF, siirto 22.2 pp


marica: 1. IVF, pistospäivä 9, punktio vko 9


soraya:1. IVF, punktio vko 13


risto: 1.IVF, PAS tulossa maalis/huhtikuussa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)



HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

 
Kiitos tsempeistä PeePee! =) Siirto on huomenna jo klo 10, joten ennen sinne menoa ei ole yhtään mitään tietoa jakaantumisista. Ja mies ei pääse mukaan, joten olen sitten siellä itekseni arpomassa että montako laitetaan jos on mahdollista valita siis... Ja muuten tosi hyvin, että teillä kaikki hedelmöittyneet jakaantuivat. :) Eikös siinä kuitenkin usein tule hävikkiä? Menikö teillä kuudesta hedelmöittyneestä viisi pakkaseen ja yksi kyytiin?

Voimia piinailuun toivotteleepi Kurreliini
 
Kurreliinilla hieno saalis! Ihanaa kun huomenna saat ikioman kyytiläisen tai jopa pari! =)

Onneliina on kirjoitellut viimeksi 16.2 ja hänen testipäivänsä on ollut 18.2.. Toivottavasti kaikki on hyvin!!! :attn:

Tiedättehän sanonnan "Tästä ei nyt tule lasta ei p*skaa.."?
;)
No lasta ei ehkä tule meikäläisen ivf-yrityksestä mutta jälkimmäistä senkin edestä!! Kolmas mahakipuinen yö on takana ja olo alkaa olla kuin Nokialaisilla vesikriisissä. Vitsi kun mä en tiedä onko nää mun mahakivut mistä johtuvia!! Olen siis kunnolla kipeä vain ja ainoastaan öisin ja silloin olenkin TOSI kipeä. Päiväkivut on ihan pienen pientä tuntemusta, että kohdussa on jotain tehty/menkat tulossa tai jotain.
Viime yön juoksin ripuloimassa ja muun ajan kouristelin sängynpohjalla. Aamulla Imodiumia nassuun (en edes ehtinyt tarkistaa sopiiko jos on raskaana mutta kai se käy..) ja kouluun. Siellä sitten nuokuin koko päivän ja istuessa kivut on selkeästi enempi kohdun suunnalla.

Alkaa ottaa päähän.. Yhtään ei tietenkään haittaisi jos tietäisi, että tämä on kaikki tulevasta positiiivisesta testituloksesta johtuvaa.. :whistle:

Onneksi mies parhaillaan "suorittaa ystävänpäivälahjaansa" eli imuroi. Kyllä kotitöitä tekevä mies on aina ilo silmälle! :D
Paitsi, että se laulelee samalla koiralle, että "mitä isin vanha gonadotropiini.." Nuottia en edes kehtaa kertoa.... :LOL: :LOL:
 
Angelinalle joka tapauksessa onnea plussasta - kaikesta huolimatta! Toivottavasti kaikki kuitenkin vielä voisi käätyä parhainpäin!

Soraya, pahoittelut hoidon keskeytymisestä. Nyt vaan vielä ahkeraa pupuilua, jos luomuna vaikka onnistaisi.

Kurreliinille onnittelut hyvästä saalista! Meille ainakin tuli valitettavasti jonkinlaista hävikkiä hedelmöittyneiden ja jakaantuvien suhteessa. Hedelmöittyneitä oli 9, kun taas jakautuneita vaan 3.

Mua jotenkin jaksaa naurattaa nuo Raitiksen jutut, vaikka vakavista asioista tietysti on kyse ;) . Kivaa, että olet täällä meitä kaikkia piristämässä omaan humoristiseen tyyliin! Voisihan elimistön tuollainenkin toiminta kai olla merkki raskaudesta, eikös? Se on varmaa, että ainakin jotain siellä sisällä tapahtuu! Peukut pystyssä plussaamiselle!
 
Angelina ja Soraya haleja :hug: Toivotaan nyt et toi angelinan vuoto olis valemenkkoja tai jotain.
Raitiksen jutut on kyllä =) (ootkos kuullutsitä sanontaa, et " paska lentää ja balalaikka soi" )

).( Kun ei tässä mitään voi ittelleen tehdä, ni menin sitten tekemään äsken ovulaatiotestin, en edes tiä kui, mut normaalisti mulla olis ovis tänään tai huomenna. Hoitsu siellä TAYSissä sanoi, et yleensä ei seuraavassa kuussa hoidosta edes ovuloi. Mä sain siihen tikkuun kuitenkin kaksi viivaa. Ja tuolta vasemmalta se on irtoomassa, samat vanhat tuntemukset.
On mun kroppa vissiin hyvin palautunut siitä pieleen menneestä icsistä. Jotain positiivista minunkin kolooni. =) Että eikun sexiä vaan koko vkl, vaikka luomu+ on mahdoton, mut ainakin voi sanoa et on kaikkensa laittanu (ja pannut).
 
En päässyt verikokeisiin! En tajua miksi on niin vaikeaa ottaa niitä kokeita! Käskettiin jatkaa lugeja ja tehdä sit maanantaina uusi testi ja ottaa sit yhteyttä. Eli odottelua vaan. Menkkakipuja on ollut välillä koviakin ja pieniä hyytymiä välillä tullut. Välillä vuoto hellittää, välillä taas alkaa. Tämä on ihan samanlaista kun viime kerralla. Miten voi käydä näin molemmilla kerroilla?!
 
moi pitkästä pitkästä aikaa. mullahan menee koko ilta, ennen ku saan selville, mitä kaikkea täällä on ollut ilmoilla.

Negahan mulle tuli jo maanantaina. Ihan niin kuin osasin odottaa. silti pettymys oli ihan valtava. Onneksi on ollut niin paljon koulujuttuja, että ei ole ehtinyt pysähtyä. toisaalta niin typerä olo tehdä yhtään mitään, kun alkaa pohtimaan, miksi tehdä yhtään mitään, jos ei edes lapsia ikinä saa. Mitä ihmettä varten sitten?

En edes voi käsittää mitä tästä eteenpäin.
 
Angelina Kiitos tuesta. Vaikka en ikinä ole päässyt siihen tilanteeseen asti, että olisin edes hetken raskaana, niin voin kuvitella että tuntuu todella epäreilulta kun se otetaan niin pian pois. Toivottavasti se on kuitenkin merkki siitä, että joku kerta se on silti mahdollista loppuun asti.

Muut kans, ootte ihania. Ootte muakin huhuilleet. Lohduttaa jotenkin, että edes joku välittää. Ei ole paljoa sellaisia, joiden kanssa voi jakaa tätä. Äidiltänikin on mennyt hermot jo tähän mun vaikerrukseen, nyt hän on alkanut vähätellä koko asiaa. Yrittää jotenkin lohduttaa kai niin.
 
Voi itku Onneliina :'( Paljon voimia ja jaksamista! :hug:

Angelina ompas vaikeeta todellakin tuo verikokeeseen pääsy! Luulis että ne haluaisi myös itse selvittää, mitä toi vuotaminen on, varsinkin jos vastaavaa on ollut sulla aiemminkin. Ärsyttää tosi paljon sun puolesta! Mutta jospa se kuitenkin olis ihan vaaratonta? :hug:
 
Voi ei Onneliina! :hug: :hug:
Toivon, että ymmärrät, etten mitenkään halua aliarvioida tunteitasi vaan ennemminkin yritän löytää auttavia sanoja ja kokemuksia alla olevalla tekstillä...
Mä olin pari vuotta sitten tosi kyllästynyt ja väsynyt kouluun ja samanaikaiseen töissä käyntiin + kaikkiin samaanaikaan tuleviin elämänvaikeuksiin.. Sanoin lähes samat sanat psykologille "miksi täällä pitää olla? Mitä niin hyvää saa lopulta palkinnoksi, että täällä kannattaa taivaltaa? Siksikö täällä ollaan, että saa tehdä töitä ja kotona odottaa, että koska pitää seuraavan kerran lähteä töihin??"
En muista mitä sain ohjeeksi tai kommentiksi mutta toivon, että huomaisit, että niin joku muukin on ajatellut. Kaikesta selviää ja positiivisiakin asioita on edessäpäin. Eikä tämä nega ollut lopullinen tuomio ettetkö lasta saisi. Se tuntuu siltä nyt mutta se menee ohi. Sitä ennen pitää vaan itkeä ja surra. Jokainen nega pitää itkeä ja surra alta pois.
Jaksamista ja voimia taas uuden suunnan saamiseen. Ei mitkään sanat sua lohduta tarpeeksi. :'(


Angelinalle haluaisin myös toivottaa lisähermoja raastavaan tilanteeseen! Mikä oli syynä ettei sitä verikoetta voitu ottaa? Eihän tuollaisessa tilanteessa millään uskalla plussasta nauttia. :$

Mihinäs kaikki pohojalaaset on? Vetäkää puukoot tupesta ja tulukaa tappelemahan! B)

Kiitos Kati! On ilo olla palstan mottipää! ;)
 
Onneliina :hug: :hug: Tiedän hyvin tunteen. Kylläpäs meillä felicitalaisilla ollut huono tuuri, kaikki viisi hesassa käyvää ollaan negattu :eek:
Oletko jo puhunut lääkärin kanssa tuloksesta?
Kun pahin suru on surtu, katse kohti uutta hoitoa, eikö? Minua helpotti kovasti tuo jälkikontrollikäynti, jossa pääsi myös suunnittelemaan tulevaa. Voimia kovasti!

Angelina, voi että sentään :hug: Mä niin kovin toivoisin ette olisi kyse keskenmenosta!

muoks. Raitis, minä tilitin miehelle viime vkonloppuna, että "mitä v*tun hyvää meillekin on tämän talven aikana sattunut, ei yhtään mitään! Kaikki menee pä'in pe*settä!" Tällöin oli todella huono päivä ja olin edellisellä viikolla autoonkin onnistunut saamaan ison lommon kun hieman peruuttelin, ihan kuin ei olisi muita rahanmenoja!
 
Raitis kiiitos vielä sullekin! Kyllä toi auttaa, just riittävästi.

Mutta realistisesti. Mikä voi olla syynä siihen, että saimme IVF:stä vain yhden siirtokelpoisen alkion. Oliko se vaan huonoa tuuria. Voisikohan ensikerralla saada enemmän? Entä jos ei, kuinka monta kertaa IVF voidaan edes tehdä? Miehellä on yksi lapsi, onko siis minun munasoluissa jotain vikaa? Ja miten tästä jatketaan? Kannattaako kokeilla lahjasoluilla.

Tuntuu, että on niin paljon kysymyksiä, eikä kukaan kerro sitä ainoaa vastausta, jolla on mulle merkitystä: eli onko tässä edes onnellinen loppu!
 
Onpa helpottavaa päästä juttelee teidän kanssa taas. Toisaalta oli hyvä että oli netti rikki, niin sai tosiaan ne opiskeluhommat kunnialla pois alta...

Annuli Joo, Felicitaksessa on nyt ollut vähän huonoa tuuria. Kurja juttu. Oon ihan niin onnellinen teidän puolesta, kun teillä jäi pakkaseen alkioita! Ja kaikkien muiden puolesta kans, se on aika hieno juttu!

En päässyt juttelemaan vielä lääkärin kanssa, koska oli lomalla. Aion kyllä heti maanantaina soittaa ja udella läpi kaikki mahdolliset jutut. Luulen, että muakin helpottaa vähän, sit kun pääsee taas suunnittelemaan uutta. Vaikka ihan alusta asti taas.. Se jännittää niin paljon, että jos taas käy samalla tavalla. Sitten pitää ehkä jo suhtautua asioihin vähän eri tavalla.
 
Onneliina, Voi itku :'( :hug:

Angelina, :hug: Toivottavasti tuo vuoto loppuis.
Mikseivät muka nyt voi ottaa sitä verikoetta? Mun mielestä toi on jo aika törkeetä kohtelua, kun vartavasten sitä tuossa kamalassa tilanteessa pyydät ja käskevät vaan odottaa.
Mua niin ärsyttää sun puolesta!

Muakin jaksaa naurattaa Raitapaitaisen jutut, Kiitti sulle päivänpiristyksestä :D
Mut jos tuo onkin jokin yksilöllinen raskausoire...se vaan lentää toisesta päästä ;)
Voi kunpa mullakin alkais toimimaan..takakyklooppi ois niiiin onnellinen :D
 
Onneliina, mulle lääkäri sanoi tokan iVF-hoidon olevan sinänsä helpompi, että tietää jo miten elimistö reagoi esim. lääkkeisiin. Minä jaksan uskoa, että te vielä vaavin saatte! Minulle lääkäri sanoo lähes aina minun ns. nuoresta iästä, ja sinähän olit vielä nuorempi!
 
Voisitteko auttaa mua parissa tyhmässä ensikertalaisen kysymyksessä.

Ensinnäkin, nyt kun kaikkien sumujen ja piikittelyjen jälkeen oon tottunut, että kaikki hormonit on tungettava tosi kellon tarkasti milloin mihinkin ja nyt, kun luget on käytössä, mulla ei ole siitä tarkkaa tietoa. Eli onko lugen kanssa touhuaminen kellon tarkkaa? Mulle on määrätty 200 mg 1 kpl 3 kertaa päivässä.

Toinen kysymys on se, että annettiinko teille ohjeita siirron jälkeen, että miten liikuntaharrastusten kanssa olis hyvä toimia? Kovasti tekis mieli jo spinningiin, mutta jotenkin ei vielä ehkä uskaltais mennä. =) Hölmöä!! Okei, maha on vielä vähän arka, että ehkä en vielä huomenna menisi tai ylihuomennakaan, mutta maanantaina menis taas hyvä tunti.

Että sellasia kyssäreitä tällä kertaa. :wave:
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä :)
Mulle lääkäri sanoi, ettei noitten tunkeminen ole niin kellontarkkaa. Kunhan 3 kertaa päivässä laittaa. Esim. Aamulla, päivällä ja illalla.

Liikunnasta ei mitään erikoisohjeita sanottu. Ihan normaalisti voi elää, mutta välttää kuitenkin kaikkee extreemii. Sanoi et jos oon strapetsitaiteilija, ni sit ois syytä jättää hommat.
 
Heh, täällä yksi pohojalaanen :wave: Oon lukenu pinolaisten kirjoituksia ahkerasti, vois tietysti kirjoittaakin :)

Onneliinalle iso lohtu :hug: On tää epäreilua, en tajua miks tällaisen rumban jälkeen pitää tulla nega........ Koita jaksella! :heart:
Mua kans mietitytti siirtopäivänä et miks kato on niin kova hedelmöittymisessä ja jakautumisessa.... Meillä kahdeksasta kypsästä muniksesta viisi hedelmöittyi ja vain kolme oli siirto/pakastuskelpoisia maanantaina :kieh: Kysyin sitä biologilta ja lääkäriltä mutta eivät osanneet vastata.

Angelina, kyllä on piinaava tilanne sulla... Toivottavasti pian saat selvyyden!!

Kurreliini, hienosti oli munikset hedelmöittyneet!! Toivottavasti huomenna sua odottais siellä monta hyvää alkiota! :heart:

Finttu, toihan on hyvä et ovis tulee luomuna!
Nyt vaan bubuilemaan =)

Mites Raitis, onko testit pysyny kaapis? :D Kuinka oireilut?
 
omaa napaa : ei vielä menkkoja, säryt aavistuksen heikenneet.

Tänään jouduin soittamaan väestöliittoon, kun minun alapääni on turvonnut niin pahasti, etten saa sinne kunnolla lugeja saati omaa sormeani, tuntuu raastinraudalta. Epäilivät pähkinä/soija allergioita. Minulla ei ole. No sanoivat, että jos pahenee niin siirtyä suun kautta. Suun limakalvot kuitenkin ihan ok.

Jos pahenee edelleenkin, niin pitää harkita lugein lopetusta??? Yöllä oli niin kipeä, että ulkosynnyttimetkin huutivat hoosiannaa. Sanoivat väestöliitosta, että raskaus lisää verenkiertoa alapäässä ja voi aiheuttaa turvotusta. Voi kunpa johtuisi siitä, eikä mistään muusta reaktiosta. :whistle:

Ja laiva on keinunut minulla pari päivää, mutta olen syönyt huonosti ja lugetkin huimaavat tietty. Tätä itsetutkiskelua.

:wave: ihan kaikille
 
Jeee.. Kampsukin on kömpinyt koneelle! :wave:

Täällä on testi kaapissa maanantaiaamuun asti.. Ai et usko vai?? :LOL:
Kyllä se on koska meillä on "turvamiesten" kanssa sopimus, että testaus filmataan.
Oireeni ovat lähinnä kakkajuttuja. Banjoa virittelen jo ensiyötä varten. Tai Fintun mukaan se oli balalaikka joka soi kun varpusparvi lentää.. Oikeesti täytyykin muistaa viedä uusi Viivi&Wagner vessaan niin on yöllä sitten lukemista. B)

Aikamoista on tuo sun turvotus Taivaansilpoja! :eek: :eek:
En mä kyllä ehkä uskaltais heittää suun kautta jos alakertakin reagoi noin voimakkaasti.. Ainakaan jos ei ole adrenaliinit lähellä. Jos vaikka alkaa ahistaa... :|

Jotain muutosta alapäässä on ehkä tapahtunut mullakin koska... Kehtaanko kertoakaan.. PeePeelle ja Johannalle jo kerroin... :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Ihmettelin eilen illalla kun Lugen laitto sattui niin kamalasti ja sormi ei mahtunut perässä työntämään sitä syvemmälle.. olin työntänyt sen VIRTSAPUTKEEN!!! :eek: :eek:

Olen siis joka opiskelijan kauhu katetroitavaksi. Kuulun siihen ryhmään naisia keiden virtsaputkensuu on aika vaikeasti emättimen etuseinämässä.. :D
Kokeilumielessä tein sen toistamiseenkin.. :p
200milligramaisella en kyllä uskaltais, se on sen verran isompi.

Kaikkea mä teille kerronkin.... Huomenna taas hävettää.
 
Finttu, kerrotko tarkemmin, mitä hoitsu sanoi tosta seuraavassa kierrossa ovuloimattomuudesta. Musta tuntuu, että mulla on just sellainen tilanne. Eli onko siis normaalia tosiaan, ettei ovuloi normaalisti IVF:n jälkeen? Vaikka muutenkin on ongelmia oviksen kanssa, niin nyt ei o-testiin tule edes haamuja.

Onneliina, suuren suuri :hug: sinulle! Me kaikki negan saaneet kyllä tiedetään, miltä susta tuntuu, koska ollaan koettu sama suru ja ahdistus. Mutta, vaikka se tuntuisi kuinka vaikealta ajatellakaan, aika kyllä parantaa haavat. Kyllä te vielä onnistutte! Siihen vaan pitää uskoa. Ei muuta kun kohti uusia hoitoja. Kyllä lääkärin kanssa kannattaa keskustella lääkityksestä ym. jutuista. Voihan olla, että sulle voitaisiin hyvin muuttaa lääkitystä/annostuksia ensi hoitoon. Sitä mäkin oon vähän miettinyt, että pitäisikö seuraavaan IVF:ään annostuksia nostaa.

Hapsu, mä en ainakaan ole lugeja laittanut mitenkään kellon tarkasti. Lähinnä vaan silleen, että aamulla ja illalla. Tuskin on edes tarpeen noudattaa kovin tarkkoja aikoja. Liikunnan suhteen varmaan kannattaa kuulostella omaa kroppaan ja mennä sen mukaan. Itse elin aika hiljaiseloa liikunnan suhteen punktion ja siirron jälkeen, ihan vaan varmuuden vuoksi. Eipähän sitten jälkeenpäin ainakaan voisi sanoa, että liikunta olisi aiheuttanut alkion irtoamisen tms. Varmaan spinning on ihan jees, koska aika tasaista menoa. Ratsastuksen päätin kyllä jättää vähemmälle punktion ja siirron aikoihin.
 

Yhteistyössä