IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Angelina, voi että! Pahoittelut sulle negasta!

Annuli, tuo hieronta itsessään kuulosti oikean hyvältä ajatukselta. Jos mä olisin ollut siellä, en olisi varmaan pystynyt olemaan hillitsemättä itseäni, että olisin varmaan laukonut jotain lapsettomuudesta. Mahtavaa itsehillintää sulla!

Finttu, mulla kans mahaa turvotti jonkin aikaa siirron jälkeen. Yllättävän nopeasti se kuitenkin lähti palautumaan normaaliksi "pömppömahaksi". Meniköhän siihen about 2-3 vkoa, ei sen enempää. Jospa sulla olisikin ollut ihan oikea ovis käsillä ja maha siksi vähän turvoksissa näin punktion jälkeen.

Oma (.) musta tuntuu, että mulla saattaisi sittenkin olla ovis käsillä :) . Tein just äsken ovistestin ja siihen tuli 2 lähes tasavahvaa viivaa! Jippiii!!!! Toivo ei ehkä tässä luomukierrossa sittenkään ole menetetty. Tosin, nyt jo kp24 menossa, joten toi voi olla vähän feikkiä, vaikka ovis tapahtuisikin. Mulle lekuri sanoi joskus aiemmin, että vaikka noin myöhään voisikin ovuloida, niin tuskin tilanne mikään kovin hyvä olisi, koska limakalvo ei enää tässä vaiheessa olisi niin vastaanottavainen tms. Ehkäpä mä voisin aloittaa vaikka luget ihan "omalla määräyksellä" limiksen parantamiseksi. Mutta, jos tästä tulisikin normaalia pidempi kierto niin vielä voisi olla jonkinlaiset mahikset - niin ainakin toivon.
 
Kiitos Kuunkulta lyhenteistä!!
Mulla oli ensimmäinen koeputkihedelmöitys. Kolme vuotta yritetty lasta. Kunnallisella puolella ekana ja viime joulukuussa siiryttiin yksityiselle.
Eli testipäivä olis 7.3
 
Vieläkö tänne huolitaan uusia mukaan?
Taustaillu oon jo melko kauan ja myötäeläny teidän suruja ja iloja. Tämä on kyllä ollut tosi ihana ketju! Vedet silmissä on välillä saanut nauraa, toisaalta tippa on tullut silmäkulmaan välillä myös surusta joidenkin puolesta. Kiitos kaikille!

Meillä on alkamassa ensimmäinen ivf. Ollaan aikaisemmin oltu hoidossa julkisella mutta kun niiden ivf-jonot on 8 kk, päätettiin siirtyä Väestöliittoon. Tänään kp 2 ja huomenna alkaa puregonit. Lääkityksenä puregon, orgalutran, pregnyl ja luget. Ens viikon perjantaina ois sitten ensimmäinen kontrolliultra.
 
Heippa hei arvoisat pinoutujat!! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuunkulta:
Ai niin ja öllömömmö= keltarauhashormonia sisältävät kapselit, joita tunketaan vähän joka reikään :LOL:
:LOL: :LOL:

Tervetuloa Tiiti ja Helba! :xmas:
Oletko Tiiti missäpäin Suomea hoidoissa?

Taivaansilpoja!! Samoja oireita tälläkin! Etovaa oloa pitkin päivää ja päiväkivut kohtu-munimo-akselilla, yökivut löytyy kohdun paikkeilta mutta enempi kaasumaisina tuntemuksina.

Mites Kurreliinin vihannekset tuntuu juurtuneen?

Muistaako kukaan Pupuvaimoa? Mitähän hänelle mahtaa kuulua? :)

Mua pelottaa maanantai... En tiedä haluanko testata... :| :|
Toisaalta.. Mua pelottaa jo ensi yökin jos olen taas kipeä.
Meillä testi on maanataiaamuna klo 9.30.
Kamalaa olla listan ylimmäisenä.. Olisipa Angelina ollut vielä siellä kaverina.. :hug:
 
Oulussahan mie. Kaihoisasti oon lukenut nuista teijän rehveistä, olispa niin kiva olla mukana! Toisaalta en kyllä tiiä uskaltautuisinko kuitenkaan mukaan vaikka lähempänä oisittekin :ashamed:

Raitis, ei oo ihme jos testaaminen pelottaa! Minusta ainakin tuntuu että kun hoidot on kovemmat, on odotuksetki kovemmat. Testaaminen on minusta aina kauhean ristiriitaista kun haluais tietää tuloksen mutta toisaalta negan testaaminen on niin rankkaa ettei sitä haluais tehä.
Pupuvaimo kirjoitteli vähän aikaa sitten tuonne helmikuun piinailijoiden pinoon, tekstit taitaa löytyä sivulta 6 tai 7.

 
Raitiksella, Peepeellä, Taivaansilpojalla ja Löllykällä tosiaan jännät ajat! Mullehan labraihminen sanoi, että pp 10 olisi pitänyt jo näkyä. Kyllä teillä on rautaiset hermot! Tsemppiä, toivottavasti saatte kaikki plussat :heart:

Kati, olisi tosiaan tehnyt mieli sanoa jotain lapsettomuudesta, mutta toisaaltaan ei ollut minkäänlaista halua jakaa tätä asiaa hänen kanssaan... Hieman ristiriitaisia tunteita herättää muutenkin tästä asiasta kertominen joillekin ihmisille. Toisaalta tekisi mieli kertoa joillekin kavereille, jotka eivät tiedä, koska tiedän käyttäytyneeni ehkä hieman oudosti. Ja yleensä olen vielä todella avoin ihminen.
Mulla on jäänyt tuoreeseen muistiin yhden kaverini kommentti erään ihmisen keskenmenoista: "kaikkia ei ole äidiksi tarkoitettu." Se oli vaan heitto, eikä varmaan tarkoittanut ihan noin,mutta minulle se on jäänyt hyvin mieleen. Tällöin ei oltu vielä tutkimuksissa käyty, mutta mulla oli pieni epäilys ettei kaikki kunnossa. Mitään tuollaisia kommentteja ei nyt todellakaan kaipaa, vaikka kuinka sanottaisiin ajattelemattomuutta...
 
Toivottavasti nyt saatais monta plussaa rysäyksellä! Tsemppiä siis piinailijoille!

Itselläni on jotenkin kaukainen olo tähän kaikkeen, kun ei tiedä mitä jatkossa tapahtuu.

Tuli mieleen, että mitähän eroa lyhyellä ja pitkällä kaavalla on munasolujen laadun kannalta? Tietääkö kukaan? Onkohan mahdollista, että olisin saanut paremman saaliin pitkällä kaavalla? Huomenna pitää tikkana soittaa kyllä puhelinaikaa lääkärille ja kysyä, että mitenkäs tässä näin kävi

Helba, sulla on ihan samoja ajatuksia kun mulla monesta asiasta... huvittaa.

Annuli Voi ei sitä hieroja tätiä...

Mulle tulee aika surkea olo monesti, kun olen äitini ja hänen ystäviensä seurassa ja voi että, kun ne koko ajan hokevat, että mitä se elämä olisikaan ilman lapsia.
Ja sekin ärsyttää, kun jotkut ihmiset sanovat suoraan, että älä vielä missään nimessä hanki lapsia. Ei missään nimessä. Ja mitä siinä voi sitten sanoa...
 
Onneliinalle: mulle sanottiin, ettei onnistumisprosenteissa ja munasolujen laadusssa ole eroja pitkän ja lyhyen kaavan välillä. Yleensä julkisella vaan tekevät pitkällä kaavalla, kun sillon saadaan kaikki menkkojen alkamispäivät ja muut kohdalleen varmasti. Mutta mullakin on sen verran säännöllinen kierto, et mentiin lyhyellä.
 
Ruikutiruikutiruikuti-tekstiä tulossa.... :(

Mua NIIN pelottaa huominen!! En halua testata! En tiedä mitä teen jos nega tulee.. Viime yö oli taas rikkonainen mahakipujen vuoksi.. Tisseissä ei tunnu miltään ja kuvotuskin on ihan minimaalista.

Eilen illalla kyllä vetäisin pienet itkukohtaukset kun katottiin sivusilmällä Huumaa ja sanoin sitten miehelle, että "Tuo Niina Herala on kuulemma yks suomen kauneimmista naisista.." Mies vastas, että "joo, onhan se aika kaunis." :'( :'( :'( :'( :'(

No kauheet itkuthan siitä tuli, että kun itse olen näin ruma-paska-ääliö-idiootti ja en edes lasta pysty saamaan.. Mies oli vähän vaikeana, että "Anteeksi, kun en mä ymmärtänyt, että en MÄ saa sanoa sitä kauniiksi.."

Nyt kun asiaa ajattelen niin ei ehkä ihan mun tyylistä.. :/

Löytyykö vapaaehtoisia säälimään mun miestä kun se joutuu olemaan tälläisen pirttihirmun kanssa?? :LOL: :LOL:
 
Siisami, kiitos kaunis tahmaliimasta, otetaan avosylin vastaan!! =) Ja vai että yksisilmäinen... :LOL: Toivottavasti sulla oli eilen kaikin puolinvirkistävä ja railakas ilta, ja pääsit eroon paineista ja ahdistuksesta ja sait tilannetta nollattua ja muita juttuja mieleen. =)

helba, mulla myös testipäivä 7.3. Nyt jo kauhusta jäykkänä sen suhteen...

Angelina :hug:

Raitis
, kiitos kysymästä, mutta juuresosastolla ei tunnu sitten yhtään miltään...ei sitten minkäänmoisia tuntemuksia. Höh. Ottaisin vaikka mitä kipuja ja vaikka millä mitalla, muttei. Ja siis mä en ehkä testaa ollenkaan sitten kun aika olis, sillä pelottaa jo nyt aivan liikaa (menossa huima pp2). Sulle lähetän valtaisasti voima :hug: . Ja sympatiaa täällä toisen pirttihirmun mieheltä. :D
 
Sunnuntaita!

Täällä ihan masentunut fiilis. Voisin vaikka lyödä pääni vetoa, että nega on tulossa. Kaikki vähäiset oireet katosivat yhdessä yössä. Ihan samalla tavalla kuin aina aiemminkin. Rintatuntemukset pois ja ikään kuin löpähtäneet, kutistuneet takas, samoin kaikki muut pient tuntemukset. Luget varmaan ylläpiti niin tähän asti, mutta eilen aamulla sitä vaan tunsi kropassaan, että toivo on mennyt. Sen vaan tietää. Voi itku! :( Olis paljon helpompaa kuin voisi elätellä toiveita testiin asti, nyt menee koko ens viikko itkua nieleskellässä ja odotellessa, että testikin sen kertoo. Tänään siis pp9.

Parempaa onnea teille muille! Miltäs muilla suht samoissa menevillä tuntuu?
 
Raitis, älä välitä, minäkin olin yksi pirttihirmu koko hoidon ajan! Ja taidanpa olla välillä muutenkin :LOL: Ja eihän se Niina Herala ole edes kaunis, ei minun makuun ollenkaan :D Mieskin sattui näkemään kerran livenä, ja totesi olevan muuten "aika ruma akka loppujenlopuksi". Taisin itseasiassa vähän hermostua tuosta kommentista, voisi hieman kauniimmin puhua naisista :D

Naureskelin muuten eilen miehelleni Raitiksen ja Stellan "väärä reikä"-juttuja. Mies kysäisi hölmistyneen näköisenä, että onkohan nuo ihan terveitä ja tokaisi heti perään mun sopivan loistavasti joukkoon :LOL:

*muoks* Popsy :hug: Toivottavasti vaistosi on täysin väärässä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuli81:
Naureskelin muuten eilen miehelleni Raitiksen ja Stellan "väärä reikä"-juttuja. Mies kysäisi hölmistyneen näköisenä, että onkohan nuo ihan terveitä ja tokaisi heti perään mun sopivan loistavasti joukkoon :LOL:
:LOL: :LOL: No välillä oon sun miehen kans samaa mieltä, että ei nää oo terveen ihmisen kirjoituksia! ;)
Kyllä tässä vähän sellaisia kaksisuuntaisen mielialahäiriön piirteitä alkaa olla.. Vähän maanista, sit masentaa ja taas hypomanian kautta maaniseksi. :D

Missä Kamilla??? :eek: :eek:
Mitä, minullako vieroitusoireita..?

Popsy muuten.. Niin ne katos täälläkin. Sais edes ne tissituntemukset takaisin.. :|
 
Rintatuntemukset pois ja ikään kuin löpähtäneet, kutistuneet takas, samoin kaikki muut pient tuntemukset.
Popsy sanoi ja Raitiskin mainitsi.

ja Taivaansilpoja kompaa, ei mitään tissituntemuksia enää ja pp täälläkin 9 :$

Kuvotuskin johtui varmasti tästä taudista joka on aika pahana. Toivottavasti ei tee mitään pahaa jos siellä jotain on. Tänään aamulla kun yskähdin niin kouraisi tosi ikävästi tuotla alamahasta. Juuri kuin limakalvot irtoaisivat menkkojen alussa, tunnen sen useasti. :|

Mä en kestä...

Raitis, koita kestää, onnea testiin, kaikki väljä voima sinnepäin.....

Kuunkulta, kuis hurisee?

Kaikille :wave:

T ja (K 3+2)
 
Popsy: Miten niin luget ylläpiti tähän asti? Mulle oli määrätty lugeja testipäivään asti. Eikö sulle oo???
Kurreliinille. Annulille ja Raitikselle: tää on kyllä mun mielestä sen verran vakava asia, et jos joku ei välillä oo maanis-debressiivinen, ni ihme on. Ja mä oon myös sitä mieltä, et kaikki lapsettomuudesta kärsivät tarttis ohjata jonkun asteiseen terapiaan kerran tai kaksi ainakin, et sais päästää sitä suurinta vihaa ulos. Kaikilla kun ei oo sitä tukipiiriä tän asian kanssa. Mulle tää on kyllä niin iso kriisi, ettei mitään järkirajaa.

Onko teistä muuten kukaan ollu missään tekemisissä sen Simpukka-yhdistyksen kanssa? Voiskos sieltä saada jonkinmoista vertaistukea ja terapiaa.
 
Finttu, joo on mulleikn lugeja määrätty testipäivään asti. Jotenkin mä vaan ajattelin, että ne olis jotenkin vahvistanut noita tuntemuksia ja nyt ei jotenkin enää tehoa, jos/kun ei tärpännyt.. Tai en mä en tiedä mitä oikein meinasin, sillä käytössähän noi on vieläkin :whistle: Epätoivoissani ajatuksetkin sekoaa ;) Oon ihan samaa mieltä, mitä sanoit tosta terapiasta. Tekis itse kullekin varmaan ihan hyvää käydä näitä juttuja läpi. On nää sen verran rankkoja juttuja.
 
Hei teen tisseille: Mulla laski ja normalisoitui tissit vasta pari päivää ennen testipäivää. Eli voihan se olla teille ihan hyväkin merkki, et ne normalisoituu, ehtivät sitten taas turvota plussaksi.
Niinku peepeekin sanoi, ette te voi kaikki saada negaa. Tässä kuussa on toi negapuoli paljon pidempi, kun plussapuoli, että kyllä niitä plussiakin on aika taas jo tulla |O
 
Pikaisesti kirjoitan Simpukasta..

Me oltiin simpukan järjestämällä parisuhdeluennolla. Tai oikeastaan niitä oli kaksi eri kertaa kahden viikon välein. Oli oikein mukava piristys vaikka meillä tämä asia on selkeästi lähentänyt suhdetta. Luennot oli vielä ilmaisiakin.

Simpukallahan on hemmotteluviikonloppuja, vertaistukiryhmiä ja sitten järjestettyjä juttuja kuten lapsettomien lauantai toukokuussa ja tyhjän sylin messu 1-2xvuodessa. En ole ihan varma monestiko. Itse olin viimeksi eli marraskuussa Tyhjän sylin messussa.

Uusi lehtikin on kuulemma jo postitettu, joten toivottavasti tulee meillekin heti huomenna laatikkoon. :)

PeePee: Ei me nyt molemmat negaa oteta. Kerpele. Otetaan ne plussat. :x
 
Tissituntemuksista: miulla paras pinkeys hävisi rinnoista ennen testausta ja vieläkin tuntemukset on hyvin hetkittäisiä; välillä ei mitään arkuutta, toisina päivinä selkeesti huomattavaa. Ainoat selkeesti säilyneet oireet on väsymys ja toi vatsan vihlonta (sitäkin joinain päivinä selvästi vähemmin kun toisina).
 
Kiva jos mieli yhtään kohentui =) Raitis, sinähän olet menossa verikokeeseen - saatko tuloksenkin jo huomenna? Entäs PeePee, menetkö veritestiin vai testaako itse keskiviikkona? Täällä jännityksessä mukana :heart:

Nuo epävarmat tunteet ja itkeskelyt on ihan tuoreessa muistissa, ei siitä omastakaan testistä ole kuin hetki. Vatsavihlaisut tosiaan jatkuu, mutta esim. tänään on ollut ihan hiljaista taas... Aika matelee, ensimmäiseen ultraan pääsen reilun viikon kuluttua eli 4.3.
 
Mitäs meiän kaikkien tissit on nyt lurpsahtanu? :eek: Onko nyt jotain tissihalvausta liikkeellä?!

Täälläkään ei sitten tisuissa mitään tuntoja enään. Eilisestä lähtien kaikki pienet ja isot mahan nippaukset ja selkäjomotukset hävis kuin seinään. Ei mitään oiretta, vaikka kuinka pinnistäisin. Etovuuttakaan ei ole...päinvastoin voisin syödä koko ajan! Nälättää! :p
..mut sekin johtuu varmaan näist öllömömmöhormooneist.
Miten tässä jaksaa vielä perjantaihin asti :headwall: Kait sitä täytyy pikkuhiljaa varautuu negaan :(
Mut en tiedä onko tämä oireiden häviäminen hyvä vai huono merkki?
Mut jos Gerilläkin on tissituntemukset hävinny ennen testiä ja silti plussannut, niin se antaa pikkasen toivoa. Kiitti Geri!
Täälläkin Kamillaa ja löllykkää huutelen :wave:

muoks* Raitikselle paljon onnea huomiseen testiin!Tuothan plussan! :wave:
 
Geri, mulla on Aconin kymppi odottelemassa h-hetkeä eli en mene verikokeeseen. :)

Piti sitten äsken vetää itkukohtaus 1,5v sitten kuolleen Pappani muistoksi.. :'( :'(
Kertaakaan en ole itkenyt ennen enkä jälkeen hautajaisten. Kuka käskee mennä kuuntelemaan Veteraanin iltahuuto-laulua jos on vähän turhan kiriherkkä itkulle..?? :'( :'(

Ja koirakin on appivanhemmilla yökylässä... *sniif*

t. Ruumiintarkkailijamamma ;)
 




IVF-hoitolaiset sunnuntaina 24.2




Raitapaitainen: 1. IVF, pp 13, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 11, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 11, testipäivä 27.2


Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 9, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 9, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 6, testipäivä 3.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 5, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 4, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 4, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 4, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp ?, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 2, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, pistospäivä 12, punktio 26.2


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 1


soraya:1. IVF, punktio vko 13


risto: 1.IVF, PAS tulossa maalis/huhtikuussa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)



HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km


[/quote]

 
Niihin tisseihin vaan tottuu. Mäkin itkin moneen kertaan kuinka tissit on taas laskenut ja ei ole yhtään kipeet. Nyt vasta huomaa (kun ne oikeesti on pienentynyt) et kuinka isot ne oli kokoajan. Kipeet ne ei ollut mutta en mä nyt tiedä olenko mä paras mahdollinen esimerkki raskausoireita :ashamed:

Finttu: Mä olen kanssa tota simpukka yhdistystä miettinyt. Tarttis vissiin tutustua asiaan paremmin. Polilla luin niitten lehteä ja oli ihan asiallisen oloinen.

Tsemppiä Raitikselle huomiseen testiin. Kyllä se plussaa näyttää.

Luin tossa pari päivää sitten Oliviaa ja mua rupes ärsyttään. Lapsettomuudestahan on ruvettu mediassa puhumaan nyt enemmän mutta aina kerrotaan vaan pariskunnista jotka ovat lopulta onnistuneet hoidoissa. Musta olis "kiva" joskus lukea kuinka ihmiset ketkä ei saa biologista lasta ovat asian käsitelleet.

Kännikeikka meni ihan suht koht ok. Loppuillasta kun alkoi laskuhumala lyödä läpi iski pieni masis. Istuskelin yksin tupakalla (känniröökiä saa vetää) ja pohdin kuinka paljon kivempaa olis olla kotona pieni matkalainen mahassa. Mietin, että tätäkö se elämä sit on jos lasta ei saa :/
Alkuilta meni kuitenkin ihan kivasti. Tänään aamulla sit kauhee hedari. Tais tulla tosta tupakasta koska mulla ei kyllä yleensä päätä särje kankkusessa.
 

Yhteistyössä