IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Keijukainen: mulla meni punktio tosi hyvin. Ei juuri mitään kipuja, pari vihlaisua vain. Mä pääsin kyllä tosi helpolla, ainakin tähän asti. Kipuja ei ole vieläkään, vatsa on vain hassun tuntuinen. 7 munasolua saatiin. Aavistuksen pettynyt olen määrään, ainakin jos moni ei ole kypsä tai ei hedelmöity. Tää kun on meidän eka ja vika ivf. Mutta katsotaan, huomenna tulee soitto biologilta. Siirto alustavasti määrätty maanantaille.

Sannukka: Pahoittelut kadosta :( Toivotaan paaaljon elinvoimaa ainokaisellesi!

Hyvää viikonloppua kaikille, yritetään rentoutua! Viendalle hyvää matkaa kolmistaan! Tulkaahan samalla porukalla takaisin ;)

Hopsis kun täällä on tapahtu!

Viendalle isosti onnea ja ihanaa lomaa!

Adela toivottavasti olo jo parempi, ilkeetä että noin pitää kipeeks homma mennä.

Tsemppiä piinailijoille ja punktioihin, paljon nesteitä ja plussatuulia!

Täällä vihdoin ruudussa nolla, eli raskaustestin kummitukset kadonneet. Tai vielä ne roskiksesta testiajan jälkeen vähän huhuilee mutta se voinee olla ihan testistäkin riippuvainen homma eikä sitä siis lasketa.
Ovistestit näyttää isompaa negaa kun koskaan, saas nähdä millon/jos kroppa meinaa lähteä käyntiin.

Sannukka1, testasin ja plussasin ihan selkeästi siirron jälkeen sunnuntaina kun virallinen testipäivä oli torstai. Tuolloin plussatessa siis kaksipäiväisen alkion siirrosta 10päivää. Tärkeetä toki ettei liian aikaisin testaa kun irrotuspiikki voi antaa valheellisen plussan, olikohan niin että kymmenisen päivän ajan.

Amalia Armas Mahtavaa että menkat alkoivat! Toivotaan että hoito ehtii vielä tälle vuodelle tai että ainakin ne reseptit saisit!

UniUnna peukut pystyyn että pääset siirtoon maanantaina! :)

baulie mulla tehtiin ekan epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen PAS heti seuraavaan kiertoon. Ongelmaksi meinasi tosin muodostua se, että limis ei tahtonut kasvaa kunnolla, sen takia välikiertoa suositellaan että kroppa ehtii toipua.

Adele Täydet sympatiat sinulle! Ikävä kuulla että olet niin kipeä. Nyt otat viikonlopun rauhassa ja lepäilet ja juot paljon ja huomenna varmasti on jo parempi päivä, sunnuntaista puhumattakaan :) Itse olin kanssa kävelykyvytön punktion jälkeiset kaksi päivää, mutta sitten helpotti.

Viendalle ihanaa matkaa!

Sannukka1 Ompa kurjaa että pakkaseen ei jäänyt alkioita. Nyt toivotaan että tämä yksi tuo toivotun lopputuloksen. Mikä sinulle annettiin testipäiväksi? Teetko kotona vai veritesti? Mulla olis virallinen testipäivä ma 19.11.

keijukaiselle tsemppiä PASsin odotteluun :)

Tänään pp3 ja koko ajan odotan niitä kiinnittymiskipuja, mutta ei mitään oireita, ei sitten yhtään mitään. Odottavan aika on piiiitkä

Mukavaa viikonloppua kaikille ja voimia ihan jokaiselle :heart:

Täällä lisää huonoja kuulumisia: olen ollut sairaalahoidossa to-pe yöstä lähtien ja edelleen siis osastolla.. En saa nukuttua niin siksi kummalliset kirjoitusajat.. Mulla oli siis niin järkyt kivut punktion jälkeen torstaina, oksensin kotona ja kerran lähti tajukin kunnolla. Hakeuduin päivystykseen ja ottivat samantien osastolle: verta vatsaontelossa ja maksassa. Lisäksi palleaan tullut ilmaa toimenpiteestä joka tekee hengittämisestä vaikeaa. Eilinen ja tämä yötiputeltu niin vahvoja kipulääkkeitä, suola-ja sokeriliosta, pahoinvointilääkettäkin sekä pari pussia verta jotta sais sen sisäisen verenvuodon korjattua. Olisin kyllä kestänyt suht kovaakin kipua kotona pari pvää mutta että tällainen komplikaatio piti tulla. Aamulla lääkärinkierrolla saan tietää helpottaako verenvuoto. Nyt entistä vahvemmin sanon sen: ei enää ikinä punktioon vaikka mikä olisi!:/ onneksi teillä muilla parempia kokemuksia!

Hui Adela, onpas sinulla käynyt huono tuuri punktiossa. Hirmuisesti jaksamista ja toivottavasti paraneminen lähtee nyt kunnolla käyntiin!

Tähän väliin voin kerrankin onneksi laittaa positiivisiakin uutisia. Tänään oli virallinen testipäivä ja maltoin nipinapin odotella siihen eli tänään oli pakko tehdä testi kolmelta yöllä... mutta se oli PLUSSA! Ihan käsittämätön fiilis, kun tämä oli elämäni ensimmäinen positiivinen raskaustesti. Nyt ajattelin nauttia edes hetken tästä fiiliksestä :)

Vienda: Mahtavaa, että sullekin tuli plussa! Mukavaa matkaa.

Baulie: Harmi, ettette pääseet tuoresiirtoon, mutta onneksi pakkasessa on kavereita.

Sannukka: Ikävää, että katoa oli noin paljon, mutta onneksi saitte edes yhden kyytiin!

HelgeR: Tsemppiä piinailuun!

UniUnna: Pidetään peukkuja, että hedelmöittyminen menee hyvin ja pääsette siirtoon.

Keijukainen: Jaksamista PAS:n odotteluun!

Amalia Armas: Hienoa, että pääsette nyt kuitenkin suunnittelemaan aikatauluja, vaikka harmi ettei lääkekattoa voikaan hyödyntää.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Adela: Hui ku iha kauhistuin tuota sinun tilaasi. Huuuuurjasti nyt voimia ja toipumisia sinne sinulle. :hug:

HelgeR: Mulle annettiin testipäiväksi 21.11 ja veritestin ottavat. Kysyin että koska useimmat ottavat kotitestinkin veritestistä huolimatta niin mikä heidän mielipide on tähän (myönsin olevani hätähousu minäkin) Ja he sanoivat ettei suosittele. Äh, kui ihmees mä muka jaksasin ootella ja piinailla nooooooin kauan :) kotitestit saattavat antaa virheellisen tuloksen kuten tuossa minulle jo joku ehti vastaillakin täällä samasta aiheesta.

Rapu78: PAAAALJON onnea plussasta :flower:

Viimeksi muokattu:
HelgeR Kiitos vastauksestasi. Soittelinkin klinikalle eilen nega tuloksen ja kyselin alustavasti tulevasta eli passista. Tehdään minulle luonnolliseen kiertoon ja ainoa lääke mitä saan on tukihoito. jännittää hirveästi tuo ovulaation testaus, kun siitä niin huonoja kokemuksia. Kuinka monesti jouduit käymään ultrassa tässä hoidossa? Saako siirto päivän sairaslomaksi?
kerroit, että puolet alkioista ei selvinneet sulatuksesta. Tämä tuli minulle yllätyksenä, että tällainen kato voi käydä. Onneksi saitte kaverin kyytiin :heart:

Onnea kaikille plussanneille !! :heart:

Adela, sain myös punktiosta verenvuodon maanantaina, joten tiedän hyvin mitä koet!

Toipilaana olen vieläkin, siirto tosin tehtiin, kun vuoto tyrehtyi itsestään, mutta kyllä tuota
ylimääräistä nestettä vielä varmaan sisuksissa on :/. Oikein mitään ei vielä jaksa tehdä, saa
nähdä, jaksanko töihin maanantaina. Kerro miten sun tilanne etenee ja tsemppiä <3

Voi ei Adela, olipa sulla huono tuuri että sait noin pahan komplikaation! Ei ihmekään että olit niin kipeä! Paljon voimia ja halauksia :hug:

Rapu: JEEEEEEEEEEEEE!!! Onnittelut plussasta! Varmasti hieno tunne!

Tsemppiä piinailuun Helge! Odottavan aika on pitkä, varsinkin odotuksen-odottajan...

Biologi soitti jo nyt aamulla, en ollut varautunut että näin pian ja olin saada hengenahdistuksen ja sydärin kun soitti. Kuulostin varmaan tosi oudolta kun henki ei kulkenut kun puhuin sille :D Mutta siis: seitsemästä solusta 6 oli kypsiä ja viisi hedelmöittyi! Olen niiiiin onnellinen! Varmaan aika suuri todennäköisyys päästä siirtoon!

• Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Adela voi ei, hurjasti voimia ja jaksamista toipumiseen! :heart:

Rapu78 Ihanaa saada plussia tälle palstalle!!! Mahtavaa! ONNEA!! :flower: :heart: oliko sinulla mitään oireita?

sannukka1 Yritän kyllä itsekin ainakin hyvin lähelle virallista testipäivää sinnitellä, eli reilu viikko vielä. Aika menee vaan niiiiiin hitaasti.. :(

Haikala Kävin kolme kertaa ultrassa kun passia suunniteltiin. Siirtopäivää ei saanut saikuksi, täysin kivuton toimenpide, eikä myöskään tullut mitään kipuja jälkeenpäin. Yllätyksenä se mullekin tuli että NOIN iso kato kävi sulatusvaiheessa, mutta onneksi sentään kyytiläiset saatiin ja muutama jäi vielä pakkaseen. Voimia sinulle passin odotteluun.

UniUnna Mahtavia uutisia! Pääset siis todennäköisesti sinäkin jo maanantaina piinaileen :heart: onnea siirtoon! :)

tänään on pp4, tissit arat ja rintakehä ja tissit tulikuumat, välillä mahaa polttelee. Taidan kuvitella oireita mutta mieli on paljon rauhallisempi kuin viime piinailussa.

• Tykkää
Reactions: UniUnna
Kiitos kaikille! Olette ihania!! Edelleen vatsassa runsaasti verta, taas tänään tiputeltu muutama pussi. Hemoglobiini ollu 70 luokkaa. Ehkä huomiseen taas lastaan jostain toivoa paremmasta? Se on sit jo kuitenkin 4 päivä punktiosta ja kun sitä siirtookin pitäs tehdä ma/ti! Ja ei tietenkään tehä jos en oo kunnos:(
Rapu78: hurrrrjasti onnea !!! <3

Adela > Pikaista toipumista!

Oma napa ihmetyttää. Kp9 menossa ja menkkajuilinnat riesana. Tihkuttelu loppui pari päivää sitten. Munasarjakipuilut ei ole lakanneet missään vaiheessa, mutta ovat kyllä rauhoittuneet punktion ja siirron jälkeisestä. Tietysti Luget vaikutti omalla tavallaan kuten aina. Rinnoissakin on arkuutta. Oviksen tuloon muutaman päivän sisällä en usko, sillä tyypillisesti ovuloin myöhään jos edes ovuloin spontaanisti. Elohiirikin on pesinyt alavatsalle. Onko nämä jotain ivf-kierron jälkeisiä kipuiluja? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Viimeksi muokattu:
UniUnna > Mulla alkoi vuoto lugeista huolimatta pp12 tihkulla, joka runsastui seuraavana päivänä. Pp14 tuli jo ihan verta, mutta ilman kipuja ja hyytymiä. Vuoto kesti mulle tyypillisen ajan ja määrältäänkin oli tyypillistä. Limiksen paksuuteen nähden se jäi mielestäni kuitenkin hieman niukaksi, sillä limis oli aikaisempia hoitokiertoja useita millejä paksumpi. Kieltämättä herää kysymys olisiko varmistustesti vielä aiheellinen. Jälkimmäisen testin tein pp17/kp4 ja se oli negatiivinen. Epätodennäköisenä minä plussaksi muuttumista pidän, mutta ehkä muutaman euron sijoittaminen testiin toisi mielenrauhan.

UniUnna: Mahtava tulos! Tsemppiä siirtoon.

Odottava73: Paljon tsemppiä sinullekin toipumiseen ja jaksamista piinapäiviin!

Adela: Menikö punktiossa muuten joku siis pieleen vai voiko tuolaisia verenvuotoja tulla ihan muuten vaan?

macy gray: Onpa outoa oirehdintaa. Kannattaa varmaan tosiaan tehdä se testi varmuuden vuoksi.

HelgeR: Minulla ei oikeastaan ollut hirveästi oireita. Tissit olivat arat pari päivää punktion/lugejen aloituksen jälkeen, mutta sitten se hävisi. Seuraava oireentapainen olikin sitten perjantaina, kun työpäivän ajan oli vähän sellainen epämääräinen paha olo. Olin vaan niin jännittynyt testauksen odottamisesta + töissäkin oli stressiä että pistin sen vaan stressaamisen piikkiin. Vieläkin olen epäuskoinen, että voiko tämä olla totta :D

Adela, missä sulla tehtiin punktio? Yksityisellä vai julkisella puolella?

Mulla punktiosta ja vuodosta nyt 7 pv, ja olo ei vieläkään ole ennallaan, kovin paljon ei jaksa tehdä.
Huomenna alkaisi työt, mutta vähän siinä rajoilla että pystyykö menemään, tai siis lähinnä että jaksanko olla 8 tuntia ylhäällä.

Menossa pp4

Mikäs Adelan vointi on? toivottavasti jo vähän parempi :hug:

Odottava73 oliko tämä sulle ensimmäinen ivf? kannattaa lepäillä kunnolla, itsekin olin yhteensä 8 päivää sairaslomalla punktion jälkeen kun olin niin kipeä. Me piinaillaan muuten melkein samoilla päivillä, mulla menossa nyt pp5. Yöllä heräsin kun vatsaa vihloi ja poltteli ja näin unta että kuolin, eikös kuolema unessa tarkoita päinvastaista, eli jonkun uuden alkua :) toiveet hieman nousi tämän myötä :)

Voi vitsi täällä on tapahtunut paljon!!!!

Oon ollu kyläily reissulla enkä kerennyt ollenaakn piipahtamaan koneella. Nyt olikin paljon lukemista ja kamalasti tapahtumia!

Adela: ikävää kun kävi noin punktiossa, en ole koskaan kuullut vastaavaa! Toivottavasti olosi on ja parempaan päin! paljon voimia sinulle :hug:

Sannukka1 ja HelgeR Tsemppiä piinailuun!!!!

UniUnnalle paljon onnea siirtoon :)

Rapu78: hirmisesti onne plussasta :flower: aivan mahtava utinen!!!!

Vienda: Onnea hirmuisesti sinullekkin!!! :heart: ootko jo käyny verikokeessa vai käytkö sellaisessa? onko ollut mitään oireita tai tuntemuksia? muita kuulumisia? :)

Keijukainen: jaksamisia sulle passin odotteluun!!!

Paljon tsemppiä kaikille muillekkin, nyt varmaan unohtui paljon kun oli niin hirmuisesti tullut viime kerrasta uusia sivuja luettavaksi.

Mulla onkin sit virallinen testipäivä huomenn! Jännittää... hieman on paha olo ollut iltapäivän mittaan ja migreeni jo kolmena päivänä peräkkäin. Apteekit onkin kiinni joten testaus taitaa jäädä tiistaille. Menkkojen piti eilen alkaa mutta toistaiseksi ei ole tapahtunut mitään sen suhteen :) hyvä niin, mut silti jännittää... ei viitsi vielä olla liian positiivisella mielellä, ettei tule pettymystä!
Jänniä nuo lääkäreiden määräykset noiden lugejen lutinusten suhteen??! Mulle tosiaan määrätty kolmesti päivässä ja lopetus jos nega testi mut jos plussa jatkuu oliko se rv6tai 9 kunnes on eka ultra käynti siellä yksityisellä... outoa! nuo on vielä niin inhottavia lääkkeitä että mielellään lopetaisin tuon testin jälkeen!
Mahan sisällä tuntuu pinetä kuplintaa tai outoa liikehdintää, ehkä hieman elohiiren tapaista naputtelua? eipä ole aiemmin ollut sellaista... mutta onkin tullut nega... ettei vain voisi olla kohdun ulkopuolinen. onko muilla mitään tuntemuksia ollut alavatsalla enne plussaa? hirmu jännät hetket tääll nyt todella monella!!!

Hirmuisesti onnea kaikille piinailijille ja kiakille joilla on testi pv edessä :D
Sekä tsemppiä teille kaikille punktioon ja siirtoon!!!
Ja vielä teille joilla on odotusaikaa hoitoon jäljellä!!

Plussatuulia hirmuisesti :heart:

Jep! Liian aikasin melkein olin jo innoissani... olisi pitänyt arvata... menkat alkoivatkin tänään, hyvin pieni vuoto tuli mutta mahaan koskee. tein testin ja nega. päätin lopettaa luget samantien. Täytyy huomenna soittaa klinikalle ja jospa passia saataisii heti seuraavasta kierrosta. mikäli tulee luomu ovis. Kyllä on taas mieli maassa :( että pitikin taas! nyt nuo kolme pikkista pakkasessa ovat viimeinen toivo.

Masentaa syvästi ja kelikin on sen veroinen :(

Toivottavasti muilla menisi paremmin! Toivon teille todella paljon plussia ja tsemppiä odotteluun :)

Adela Voi kurjuus! Sulla oli vielä muakin huonompi tuuri ton punktion kanssa ilmeisesti:hug: Itsellänihän oli myös hyvin kivulias punktio mutta toipuminen onneksi sitäkin helpompaa,punktiota seuraavana päivänäkään en tarvinnut kuin pari 500mg Panadolia ja töihin pääsin jo kahden päivän päästä. Koitahan jaksaa, lähetän hurjasti haleja!:hug:

Rapu78 Vautsi, onnea ihan hirmuisesti!=)

*mimmu* :hug:

Mitenkä äkkiä teillä on alkanut punktion jälkeen menkat mikäli ette ole siirtoon päässeet? Sairaalasta sanoivat että 7-10 päivän päästä varmaan olisi odotettavissa mutta mullapa ne alkoikin jo viiden päivän päästä!:confused: Alkuun tietysti että wtf, mutta tokihan ne nyt ton pari päivää ennenkin varmaan voi alkaa, sen verran kuitenkin kroppaan ajettu vieraita aineita ton hoidon aikana että ihmekös tuo jos se sekasin menee... Nyt on menossa jo kp9 eli kohta saa tätä luomukiertoa alkaa tikuttelemaan oviksen varalta. Saas vaan nähdä kuin pitkä tästä kierrosta tulee ku edellinen oli vaan sen 17 päivää. Toivottavasti olis normaali n.28 päivää ni olis toivoa päästä joulukuussa siirtoon:)

Onnea kaikille raskautuneille ja muuten hoidon eri vaiheissa onnistuneille!=)

Kiitokset taas kaikille tsempeistä ja huolesta, olette uskomattoman ihania! Harmittaa kun en nyt tilanteestani johtuen jaksa paneutua henkilökohtaisemmin teidän tilanteisiin, mutta henkisesti kyllä mukana olen, tuntekaa se!:)
Odottava73: julkisella tämä tehtiin, ja ei ole tapahtunut hoitovirhettä joskus vaan näin käy :( olikohan se että 1% ihmisistä käy näin punktion jälkeen?

Minut leikattiin eilen eli su-iltapäivällä jossa siis imettiin veret vatsaontelosta pois ja sitä tulikin litroittain. Nyt kipeät leikkaushaavat+ tohon vatsan läpi jätettiin viel letku+pussi jotta loput nesteet tulee pois. Kai tästä ny alkaa toipumaan..

Onko muilla ollu ihan järkkyjä munasarjakipuja ja -polttoja punktion jälkeen?? Minua on nyt pari yötä kiusannut nekin, kai normaalia ja eihän niitä tuo leikkaus poista.. Menis nyt jo ohi tää kaikki!! Tänään 5pvää punktiosta..

Nii juu ja siirtoon ei tietenkään päästä mun komplikaatioiden ja eilisen leikkauksen vuoks.

Adela aika hurja kokemus tosiaan ja olit kyllä mahdottoman epäonninen... Toivottavasti nyt alkaisi tuon leikkauksen ansiosta kunto pikkuhiljaa kohota!

Odottava73 toivottavasti olisit jo parempi!!! Miten sattuikin nyt tähän kaksi näin hurjaa punktiokokemusta.

Rapu78 suuren suuret onnittellu +.sta!!!!!!!

mimmu voi kurjuus. Sun ekan viestin luettua olin ihan varma, että plussaisit, harmi kun niin ei käynyt. Tsemppiä jatkoon!!!

Manuliina mulla alkoi menkat punktion jälkeen (ei siis päästy siirtoon) 10.n päivän jälkeen kp 21.nä. Hiukan lyhyt oli tuo kierto, mutta toisaalta mulle melko normaali. Välikierto sitten hiukan venähti.

ON. Odottelen tässä lääkärin soittoa, jotta saisin tietää tehdäänkö seuraava hoito nyt heti vai ensi vuonna. Olen joka yö tässä herännyt kauheaan ajatukseen, että seuraavassakaan hoidossa ei hedelmöittyneitä soluja saada ja lääkärit päättävät, ettei meitä kannata enää hoitaa. Haluaisin kuitenkin kokeilla edes yhden DHEA-avusteisen hoidon.

Tsemppiä kaikille ja iloa uuteen viikkoon!!!!!!

Mimmu: :hug: Onneksi teillä on pikkuisia pakkasessa.

Adelalle toipumista hurjasta kokemuksesta! Nyt on pääasia saada sut kuntoon ja siirtoon pääset varmasti myöhemminkin. Tiedätkö kuinka monta alkiota saitte pakkaseen?

Mä täällä odottelen klinikalle lähtöä, sieltä ei ole kuulunut mitään joten kai se on hyvä merkki?? Eli että siellä on jotain siirrettävää. Hoppas so. En osaa tehdä mitään järkevää tänä aamuna, panikoin vaan että tuliko käytyy vessassa liian myöhään, ja nyt yritän vetää juomista niin että oksu meinaa tulla... :x Mulla on aika klo 11, eli puolen tunnin kuluttua lähden ajamaan sinne.

Yhteistyössä