IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Noi luget on muuten nykyään paaaljon pienempiä kuin vielä pari vuotta sitten, kun niitä viimeksi käytin. Eihän nuo valu niin paljon kuin oletin. Jos niitä entisen kokoisia olisi pitänyt tunkea kolme kerralla, niin sitten olisi ollut kyllä todella ällöttävää. En tiiä johtuiko lugejen aloituksesta, mutta hikoilin viime yönä kuin pieni porsas, ja nyt on paleltanu ihan törkeesti koko aamun. Tosin mulla on aina keltarauhashormoni aiheuttanut palelua, myös silloin kun käytin e-pillereitä!
 
UniUnna : Hienoa, että punktio sujui hyvin! Toivottavasti kaikki viisi hedelmöittynyttä on jakautunut innolla ja toivottavasti olet tänään päässyt siirtoon. :) :heart:

Adela : HUI! Kamalaa, mitä oletkaan joutunut kokemaan...! Hirmuisesti voimia sinulle! Toivottavasti pian helpottaa sun tilanne! :heart:

Odottava73 : Parempia vointeja sinulle! :)

Rapu78 : Valtavan suuret onnittelut! Ihanaa! :)

mimmu : Tosi harmi, että plussaa ei tullut... Voimia ja tsemppiä sinulle!

Amalia Armas : Kamalia unia olet nähnyt! Toivottavasti saatte pian seuraavan hoidon ja se tuottaisi tulosta. :heart:

Manuliina : Pidän peukkuja, että pääsisitte joulukuussa siirtoon. :)

macy gray : Mulla oli punktion jälkeisessä kierrossa tosi pitkään alavatsatuntemuksia. Sellaista epämääräistä menkkakipumaista oirehdintaa. Toivottavasti sulla pian helpottaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Täällähän on ollut niin paljon tapahtumia, ettei mukana pysy! Onnea plussanneille, tsemppiä punktioihin ja pitkää pinnaa piinailijoille! :)

Olen epäonnistuneen tuore ICSI siirron jälkeen pitänyt tarkoituksella taukoa kaikesta aiheeseen liittyvästä ja voin kertoa että onpa ollut ihanaa! Ei lääkkeitä, ei stressiä , ei kipuja eikä outoja tuntemuksia! :)
Tänään kävimme klinikalla suunnittelemassa PAS:ia. Ensi kiertoon tehdään ja omaan luomukiertoon. Meillähän on kaksi huurunenää pakkasessa samassa oljessa. Ja ilmaisimme huolemme siitä että mitä jos molemmat selviää sulatuksesta niin meneekö toinen sitten hukkaan, meillä kun siittiötilanne on mitä on. Niin lääkäri oli sitä mieltä että jos molemmat selviää niin molemmat voidaan sitten siirtää!! Aika jännää! Nyt pitää vaan miettiä haluammeko otta sen "riskin" että molemmat tarttuisi. Mulla kun on kaksi sektiota takana ja silloin kaksosten saaminen on suurempi riski... No, sen näkee sitten selviääkö edes mitään siirrettäväksi.
Laskeskelin tässä että jos siirtoon päästään niin joulunpyhien aikaan olisi sitten testiaika :) en tiedä onko ihan paras mahdollinen testiaika... No sekin on sitten sen ajan murhe. Näähän on nyt sit viimeiset hoidot yksityisellä. Jos en nyt natsaa niin vuoden alussa voimme aloittaa hoidot naistenklinikalla. Ollaan nyt oltu just hoitojonossa sen puoli vuotta!

Hyviä vointeja kaikille!

Muuten mitä kuuluu HilleriHiirulle? Päästäänkö jännäilemään taas samaan aikaan? Ja keijukainen onko meillä PAS samaan aikaan?
 
Robina: tervetuloa takaisin! Toivotaan että pääsisit joulun kunniaksi testailemaan.

Mulla on nyt kyydissä huippuluokan Murunen! :heart: Kaksi alkiota on jo pakkasessa, toinen huippuluokkaa ja toinen lähes. Kahta viljellään vielä, josko nekin saisi säilöön. Eli nyt siis virallisesti mulla pp 0! Ei kun odottelemaan... :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Sannukka1 ja HelgeR
UniUnna: juuri tänään sain tietää että 2 vain hedelmöittyi mutta olivat kuulemma olleet huippuja:) aika surkea tulos näistä kauhudraamoista! Ja nyt kun näin kävi niin minulle ei kuulemma edes tehtäisi punktiota uudestaan, eli jossei noista kahdesta PASista mitään tule mitkä nyt pakkaseen jää niin sitten jää meikä lapsettomaksi / pitää mietti lahjoitettuja munasoluja tms.
 
Robina Meillä on suunniteltu PAS vasta Tammikuulle mikäli Joulu ei sotke aikataulua. Toisaalta hyvä niin koska punktion jälkeen sairasloma venyi pariin viikkoon kun tuli tulehdus niin saa paikat parantua rauhassa. Olis ollut kiva piinailla sun kanssa taas, mutta toivon kovasti sinulle ja kaikille muille plussatuulia . Ja toiseksi meille sattui eilen ikäviä minun rakas mummo nukkui pois niin tässä on hautajaisia ja kaikkea muuta ennen joulua niin parempi sit tammikuussa kun on mieli pirteämpi.

Itse varmaan taustailen tässä ja lueskelen kaikkien kuulumisia!

Kaikille tsemppiä hoitojen erivaiheisiin!
 
*mimmu* oon tosi pahoillani. Paljon voimia sinulle :heart:

Manuliina toivon sinulle lyhyttä kiertoa jotta pääset joulukuussa siirtoon :)

Adela kyllä hurjalta kuulostaa! Paljon voimia ja toipumista!

Amalia Armas jokos lääkäri soitteli? toivottavasti pääsette pian taas hoitoon

UniUnna mahtavaa! Onnea kyytiläisestä! :heart: ja hienoa että teillä jäi pakkaseenkin vielä. Mulla myös luget aiheuttaa jälleen kovaa palelua :( minkä sait viralliseksi testipäiväksi?

HilleriHiirulle tsemppiä PASsin odotteluun ja voimia muihinkin murheisiin :hug:

Täällä pp6, munasarjoja vihloo öisin ja iltaisin, mutta on vissiin normaalia, voi johtua joko kiinnittymisestä tai lääkkeistä joten ei voi päätellä yhtikäs mitään :/

macy gray teitkö jo muuten uuden testin??
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: UniUnna
UniUnna : Ihanaa, että sait Murusen kyytiin ja kaksi pakkaseen! Meillä kävi kanssa niin, että yhtä alkiota jatkoviljeltiin vielä vuorokausi sen jälkeen, kun muut laitettiin pakkaseen. Siitä tuli myös kelpo yksilö ja päätyi sekin siis huurunenäksi. ;) Toivottavasti teilläkin käy niin, että ne teidän kaksi jatkoviljelyssä olevaa saadaan myös pakkaseen. :)

Robina : Kiva kuulla susta! Olenkin tässä miettinyt, mitä sulle ja HilleriHiirulle kuuluu, joten oli vähän kuin telepatiaa, että satuit tänne just tänään kirjoittamaan! ;) Mulla saattais olla PAS marraskuun loppupuolella, joten testailuaika olis joulukuun puolenvälin tietämillä. Mut tuosta nyt ei vielä tiedä, saattaa venähtää hiukan pidemmällekin. Riippuu menkkojen alkamisesta ja siitä, miten kohdun limakalvo kasvaa. Olishan se mahtavaa, jos me molemmat saatais plussat joululahjaksi! :)

HilleriHiiru : Paljon, paljon voimia sinulle ja läheisillesi surun keskelle! :heart: Halaus!

Adela : Voi toivottavasti tuleva PAS onnistuu teillä! :heart: Onko mitään aikataulua vielä tiedossa, kuinka nopeasti noin kovien komplikaatioiden jälkeen voidaan PAS tehdä?

HelgeR : Tsemppiä piinailuun! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Robina: mä yritän olla tosi tunnistamaton, joten en valitettavasti halua kertoa klinikan nimeä. Joka tapauksessa yksityinen klinikka suuressa kaupungissa, ei kuitenkaan Helsingissä.

HilleriHiirulle levollista ja kärsivällistä mieltä toivon :hug: Pahoittelut mummosi poismenosta.

Helge: kahden viikon päästä maanantai, eli 26.11. on virallinen testipäivä. On kyllä tosi rauhallinen ja kiitollinen olo, että ollaan päästy tähän asti.

Mä kans mietin, tekikö Macy vielä testiä...?

Kaikilta kysyisin, että millä te rahoitatte nää hoidot? Kun monilla tuntuu olevan suunnitelmissa / käytynä useampia hoitokierroksia. Me rahoitetaan tää yksi kerta säästöistä, saatiin pieni perintö tuossa joku aika sitten. Mun mies on keskipalkkainen ja mä matalapalkkainen, joten tuloista ei kyllä pystyttäis hoitoja kustantamaan, ainakaan yhtä enempää.

Hyvää viikon alkua kaikille!
 
UniUnna meillä myös säästöjä, ja myös meidän "matkakassa-tililtä" ollaan vähän lainailtu ja myös asuntolaina ollut muutaman kuukauden holdissa. Tosin kohta alkaa rahat loppua ja ois ihan kiva joskus matkustellakin, niin ja häätkin pitäis jotenkin kustantaa.. toivon ettei montaa hoitokierrosta enää tarvis tehdä, suoraan sanottuna alkaa hieman ketuttaa tämä rahan meno, varsinkin kun ei ole mitään takuita siitä että onnistuuko tämä koskaan. Kyllähän sitä tietysti sijoittaisi vaikka mitä jos saisi 100% varmuuden onnistumisesta.
 
En ole tehnyt testiä. Ostin kyllä pari pakettia, mutta harkinnassa on vielä teenkö. Nämä tuntemukset vain ovat hämääviä. Nega sieltä tulee, jos testaan, joten turhalta tuntuu.

Taistelu oikeuksista alkoi. Erityislupahakemus biologisen lääkkeen käyttöön lähtee Fimealle ja kelakorvattavuuttakin täytyy hakea. On tämä vaikeaa, joten toivottavasti kaiken hinnan ja vaivan arvoistakin sitten. Sain myös lähetteen tunkimukseen, jolla koitetaan selvittää mikä tämän vajaatoiminnan on saanut aikaan. Todennäköisesti se on vain poissulkeva, mutta sitten tiedetään jatkaa selvittelyä muilla keinoin.
 
UniUnna mäkin oon miettinyt, että miten ihmisillä psyykkeen lisäksi vielä talouskin kestää useita hoitokierroksia. Meillä eka hoito tehtiin säästöillä, jotka aika kuiviksi siinä sitten menivätkin. Me ollaan todella pienituloisia, mä olen opiskelija ja mies ajoittain työtön ja ajoittain pienillä apurahoilla yms. Tällä hetkellä tosin ihan palkkatyössä, mutta huonolla palkalla.

Toinen hoito tehdään sitten jäljelle jääneillä säästöillä ja toivotaan, että voitaisiin hyödyntää lääkekatto. Olen kuullut, että sosiaalitoimi voisi myös maksaa hedelmöityshoidon lääkekustannuksia. Me ei tosin olla varmaan ihan tarpeeksi köyhiä tuohon.

Jos päädytään myöhemmin luovutettuihin munasoluihin niin se hoito tehdään sitten hyvin suurella todennäköisyydellä lainarahalla.

Kyllähän nämä raha-asiat mietityttävät etenkin, kun mitään takeita onnistumisesta ei ole. Meillä säästöönkin jää niin vähän, että esim. tuohon luovutettu munasoluhoitoon pitäisi säästää vuosia.

Mutta sitten, jos näillä hoidoilla sen lapsen saa niin rahalla ei ole enää mitään väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille. Läksin istutuksen jälkeen reissuun siskoni luokse, jotta osaisin olla piinailematta suuremmin. (helpommin sanottu kuin tehty) Kyllä se piinailu tälläkin varmaan samanlaista on kuin kotonakin...kaikenaikaa se mielessä pyörii. HelgeR: mulla myös aristelee rintoja. Yöt on menneet enemmän ja vähemmän levottomasti. Heräilen pätkittäin millon minkälaisiin tuntemuksiin. Eilen tuli yllättäen lievä pahoinvoinnin puuska...siis tosi lievä joka meni ohi nopeasti ja illalla tuli toinen. (liekö oikeita tuntemuksia vaiko korvien välissä...who knows..?) Ensiviikolla ois se virallinen testipvä...kui ihmees mä maltan siihen saakka? Huomenissa palailen kotiin niin sittenhän taas enemmän koneellakin. Tsempit vaan muillekin piinilijoille ja kaikille muillekin tilanteesta riippumatta. Macy....ostit testit ja maltat olla testaamatta :) oi, mä kävisin sun sijassas jo niiiiin tulisilla hiilillä, mutta toki ymmärrän miksi et testaile.. plussatuulia sinne puhallan oikein kovaa.
 
Kylläpäs täällä tapahtuu vauhdilla kaikkea. :O Olen edelleen pysytellyt taustalla, kun hoidot eivät varsinaisesti ole alkaneet. Mutta haluan silti toivottaa kaikille tsemppiä ja voimia. Olen hengessä mukana ja ihmettelen näitä asioita. Ja muistutuksena, jos joku ei huomannut, tänään Avalla 21.30 Erilaiset äidit, lapsettomuus.
 
*keijukainen* itseasiassa en tiedä pystyykö sitä PASia tekeen heti seuraavasta kierrosta vai täytyykö pitää 1-2 välissä.. Ehkä se selvinnee kun tästä nyt joskus kotiutuisin ja pääsisin käymään klinikalla ym. Kai siellä joku auunnittelupalaveri sit taas pidetään:)

Mulla ei oikein homma etene:D edelleen osastolla mutta huomenna EHKÄ kotiin.. Eihän täs ole kohta kun viikko vierähtänyt! Voi luoja, en voi vieläkään uskoa minkälainen painajainen tästä tuli!
 
Täällähän on tapahtunut paljon, meni hetki jos toinenkin lukiessa tapahtumia täällä.

Sannukalle – Pahoittelut kadosta ja tsempit ainokaisen kanssa. Meilläkään ei jäänyt mitään pakasteeseen ja tunsin silloin itseni tosi epäonnistuneeksi. Toivottavasti siirretty pikkuinen on elinvoimainen ja taistelija :heart:

Baulie – Toivotaan, että PAS onnistuu. Sormet on ristissä täällä ja hengessä mukana.

Adela - Ikävä kuulla, että punktio oli kauhea ja mitkä komplikaatiot sen jälkeen – hui sentään! :( Toivottavasti voit kuitenkin jo paremmin. Pikaista paranemista sinulle! Toivottavasti se aurinko alkaa pian paistaa. :hug:

Odottava73 – Toivottavasti sinäkin voit jo paljon paremmin. Ja todella harmi, että punktio oli noin hurja.

Viendalle – onnea sylikaupalla! :flower: Toivottavasti loma oli onnistunut. =)

Rapu78 – Isosti onnea plussasta! :flower:Tunne on varmasti sanoinkuvaamaton.

Helgelle hermoja piinailuun. Toivotaan kovasti plussaa.

Uniunna – onnea ensinnäkin hyvästä saaliista ja loistotuloksesta muutenkin =) Nyt vaan Muruselle paljon plussatuulia, ja sinulle hermoja ja malttia piinailuun. Ne on kirjaimellisesti piinapäiviä ;)

*mimmu* - :hug: Voimia ja muista pitää huoli itsestäsi.

Robinalle – onnea tulevaan PAS:iin ja toivottavasti pääsisit Jouluna testaamana joulunihmettä. =) Ja minusta on ihana kuulla, että sinä olet ottanut irtioton tässä välissä näihin hoitoihin. Itse yritän tehdä sitä samaa; paino sanalla yritän =)

HilleriHiiru – voimia sinulle ja läheisillesi. :heart: :hug:


Ja mitäs täällä - epäonnistuneen ICSI-siirron jälkeen tarkoituksella pitänyt taukoa palstalta ja yrittänyt tehdä ja ajatella jotain muuta – onnistumisprosentti vaihtelee päivittäin. :D Välillä itketään edelleen elämän epäreiluutta ja toisena päivänä ollaan toiveikkaina kohti tulevaa. Seuraavaan kertaan meneekin sitten aikaa se 4-6kk, joten meillä on nyt mieheni kanssa projekti ”Hormoni kilojen karistus”-alkamassa. Painoa kertyi aivan liian kiitettävästi ensimmäisen hoitojakson aikana ja nyt sitten pitäisi tehdä jotain. Joulun alusaikahan on tosi hyvä hetki aloittaa painonhallinta :whistle:

Vuodon alettua olin todella kipeä. Minä joka en juuri koskaan ole kärsinyt menkka-kivuista niin nämä yllättivät, vaikka siitä olikin varoteltu. Edelleenkin, vaikka vuoto on jo loppunut niin on päiviä jolloin alavatsalla tuntuu oikealla puolella repivää kipua, joka vaikeuttaa mm. kävelemistä. Lisäksi pientä lämpöilyä ollut jo useamman päivän. Kait sitä loppuviikosta pitää suunnata työterveyteen märisemään kohtaloaan ja kyselemään, että mitä tuolle lämpöilylle tehdään.

Ja se talous - me rahoitettiin ensimmäinen hoitokerta minun säästöilläni. Nyt toiseen hoitokertaan on se puoli vuotta jonotusta niin yritetään elää mahdollisimman niukasti, että saadaan säästettyä taas rahat jostain olemattomasta (minä matalapalkkainen ja mies keskituloinen). Tiedossa se nyt ainakin on, että haaveilemamme etelänloma unohtuu ja toinen nelijalkainen karvakorvakin saa odottaa vielä aikansa. :'(

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussaneille! Ja voimia, hermoja ja kaikkea mahdollista jonossa oleville ja hoitoon pääsyä odottaville! Minä taidan siirtyä tuonne taustajoukkoihin hetkeksi seurailemaan tilanteita.
 
Uniunna Me ollaan mieheni kanssa yrittämässä esikoista naistenpolin kautta yksityisellä maksusitoumuksella =) Ilmeisesti ruuhkaa hoitoihin on ja paljon. Meillä kävi onni myötä, että tähän päästiin ja vieläpä ilman minkäänlaista jonotusta. Ilman tätä, meillä olisi EHKÄ ollut rahat yhteen hoitoon. Tälläkin hetkellä pelkät lääkkeet ovat maksaneet hirvittävän paljon.

Adela Voimia sinulle !:heart:

Yoslene Kiitos ohjelma vinkistä=) Onko kukaan täällä katsonut ohjelmaa lapsettomuudesta : hiljaa toivotut ?

Täällä ollaan negasta jo toivuttu jollain lailla ja katse on tulevassa pakkasukossa:heart:
Pakkasukon tapaan ehkä joulukuussa hyvällä onnella, mutta joulun takia saattaa mennä tammikuulle.
Hoidot vie voimia ja pelko ikuisesta lapsettomuudesta ottaa välillä vallan, mutta vielä ei ole aika luovuttaa:heart:
 
kiitos teille... olette suuri tuki! varsinkin kun kaikki tämäkin piti yksin kestää kun mies on työmatkalla!
Sooittelin eilen klinikalle ja sanoivat siellä että oman jaksamisen mukaan uutta yritystä, noh eihan tässä jaksamisessa ole mitään, tai oon mutta ajattelisin että mieluummin nopeasti uutta yritystä kun sitä odottelua uuteen pääsystä. Lääkäri ei sanonut mitään kun että kp10 testailemaan ovista. ja kun on plussa niin soitto ja pas on 4-5pv päästä tästä.
Nyt kysyisinkin teiltä joilla on jo pas kokemuksia tai jotka ovat saaneet toisenlaista ohjeistusta hoidosta?
Nyt oli siis takana epäonnistunut icsi, tänään alkoi kunnolla vasta menkat ja su tein nega testin. Olisiko hyvä pitää tämä kierto väliä? vai onko sillä merkitystä, oma vointini on mielestäni hyvä. Niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Auttaa tuo ensimmäinen onnistunut icsi siinä :) Mietin tässä että voisiko nyt tuleva pas mennä pieleen sen takia että se tehdään heti seuraavaan kiertoon.... Minullekkun lääkäri ei tuosta mitään sanonut, vastasi vain että ihan oman voinnin ja jaksamisen mukaan edetään hoidoissa.
Toivottavasti kelit parantuisi ja saataisiin lunta, se ainakin piristäisi hieman mieltä tämän synkkyyden keskellä. Onneksi tänään paistoi aurinko!

Meilläkin olisi ollut reissuja tiedossa mut nyt oli viimeinen kelan korvattav hoito yksityisellä, seuraava on täysin omakustanteinen eikä varmaan 5000€ taida riittää :( reissut jää... ja pitää alkaa säästämään, onneksi on vielä muutama pakkastoivo jäljellä :) Meillä mies tienaa paremmin, mulla on hyvät tulot mutta tällä hetkellä olen kotona. Eli säästellä täytyy ja kovasti. Jospa ens talvena sitten pääsisi yhdessä hyvällä kokoonpanolla reissuun :)
 
Minulle sanottiin tänään että loppuvuosi(no eihän tätä paljoa jäljellä ole, juuri se yksi tai kaksi kiertoa) pidetään taukoa. Eli minä pääsen vasta tammikuun kierrosta yrittämään PASia. Tosin, minun kohdalla tilanne saattaa olla eri näin vaikeiden komplikaatioiden jälkeen että pitää antaa kropan oikeasti palautua kaikesta. "Normi-ihmisellä" tilannehan saattaa olla eri:)
Huh, vihdoin alkaa olo kohentua edes vähäsen tällä suunnalla, ja todennäköisesti pääsen sairaalasta kotiin illalla! Ihanaa! Toivottavasti tästä hetkestä nyt vihdoin se toipuminen alkaa:) edelleen olette ihania kun niin kovasti tsemppaatte! On tämä vaan loistava tuki tää palsta:)
 
Ihanaa kuulla Adela että alat jo toipua :heart: On ihan viisasta antaa nyt rauhassa kropan palautua, on sitten paremmat mahdollisuudet PASsissa ja muutenkin ettei tulisi sitten uudelleen komplikaatioita. Paljon voimia vielä toipumiseen!

Sannukka1 en mä kans tiedä miten jaksan tätä piinailua, on tää kyllä hermoja raastavaa touhua (musta muutenkin tullut tosi heikkohermoinen näissä asioissa) Nostan kovasti hattua ja kaikki kunnioitus niille joilla hermo pitää viralliseen testipäivään saakka. Olikos sulla muuten muuta tukilääkitystä kuin luget??

Yoslene katoitko sen eilisen ohjelman lapsettomuudesta? Mä näin mainoksen siittä ja totesin etten vaan yksinkertasesti pysty kattoon sitä :(

Ootteko miettineet että kävisitte puhumassa jollekin ulkopuoliselle näistä asioista? Tai onko joku joka käy? Mulla käynyt useampaan kertaan mielessä ja töissäkin työkaveri ehdotti että psykologi tms voisi olla paikallaan. Ilmeisesti en enää osaa peittää pahaa oloani :(

*mimmu* mulle tehtiin just PAS mut lääkkeelliseen kiertoon joten en valitettavasti osaa auttaa. Mullekin sanottiin epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen että seuraavasta heti voidaan tehdä PAS ja niinhän tehtiinkin mutta ongelma oli se et limikset ei meinannut kasvaa tarpeeks miljoonista lääkkeistä huolimatta. Ehkä yks taukokierros olis mullakin ollut paikallaan mutta en halunnut hukata enää enempää aikaa. Mulla oikeesti pää hajoaa ihan just. pp8 vasta..

Tsemppiä ja voimia ihan jokaiselle! :heart:
 
Adele: Kiva kuulla että pääset vihdoin kotiin ja alat toipumaan :flower: On kyllä eri juttu moisen komplikaation jälkeen, ihan hyvä antaa vaan rauhassa palautua!

HelgeR: Sama täälä. en jaksaisi taas odottaa yhtään ylimääräistä kiertoa. Kyllähän tuo koville ottaa koko ajan ja pettymys tässä hommassa on pahin! Toivottavasti tuo Pas tuottaisi nyt meilläkin tulosta, en tiedä kuinka muutoin noiden hoitokuvioiden suhteen käy.. Alkaa seuraavat maksamaan liikaa ja en tiedä kestääkö hermot tai muutkaan tuota jonottamista julkiselle. Jaksoin viimeksi yllättävän hyvin odotella testailua, mut ei se helppoa ole! Voimia ja tsemppiä piinailuun :hug:

Soitinkin kllinikalle ja nyt siis kp 10 ovulaatiota testaamna ja siirto tehdään sitten... jännittää!!! Eli se olis sitten pp joulukuussa. En tiedä onko hyvä vai huono, joulukiireiden keskellä saattaa aika mennä nopeesti tai sitten ei :) Jos siis toivottavasti edes siirtoon saakka päästään. Jostain tuolta keskustelu palstallta luin että yllättävän hyvin ovat alkiot pakastuksesta selvinneet! meillekkin kun siirretään molemmat kaksi mikäli molemmat selviävät :) Siinä olisi enemmän toivoa tuohon plussaan kun tuntuu nyt niin huonosti tarraavan... Vuoto tosiaan alkoi eilen, onko muilla ollut tavallista runsaampi vuot icsi:n jälkeen? mulla viimeksi alkoi heti uudet lääkkeet (pistely) jotka ilmeisesti saivat menkat aika nopeasti loppumaan. Nyt vuotaa kuin hanasta laskisi :) kamaalaa!!!!

Tsemppiä kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Tänään oli punktio. Pelkäsin, että ois paljon pahempi kuin olikaan. Menin jopa töihin sen jälkeen. :)

Saivat 10, joista 6 kypsää. Mieheltä punktoitiin siittiöitä eilen. Saas nähä miten näiden treffit menee, huomisaamuna soittelevat millaisia tuloksia. Perjantaina ois sitte alkionsiirto. :)
 
*Mimmu* Minulla menossa välikierto ja seuraavan kiertoon pas. meilläkin takana ensimmäinen icsi. Sain klinikalta täysin samanlaiset ohjeet kuin sinäkin =) eli kp 10 eka ultra ja sitten aletaan testailemaan ovista..ja kun tai jos ovis tulee niin siitä 4-5 pv päästä siirto.

Olen hieman huolissani oireista, jotka ovat ilmaantuneet viikonlopun jälkeen. ( pp 16 testattu nega, eli viimeviikon perjantaina 9.11).
Minulle on tullut mahakipua (pistelyä/juilimista), painon tunnetta vasemmalla puolella alavatsaa, vatsa on turvonnut, polttelee ja närästää. Minkäänlaista vuotoa ei ole. Tätä on kestänyt nyt 3 pv ja närästys oireet vain pahenevat.
Onko kellään ollut vastaavaa?? Olenko turhaan huolissani vai pitäisikö ottaa yhteys klinikkaan?
 

Yhteistyössä