IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

*keijukainen*: Kiitos onnittelusta ja vinkistä! :) Meillä oli puhe vain, että pari viikkoa siirron jälkeen on hyvä käyttää ja voi käyttää laatan loppuun muutenkin, tai ainakin näin, jos on nega. Ajattelin kyllä itse, että lopetan juuri noin, vähitellen. En edes kuunnellut ohjeita kovin tarkasti, kun olin ihan varma, että nega sieltä kuitenkin tulee... ;)
 
Nyt on haettu kaksi kyytiläistä mukaan, Sulo ja Suloinen :heart::heart:
Lääkärin mukaan kaksosraskauden todennäköisyys hyvin pieni koska toinen siirretyistä ei ollut ihan priimaa. Onnistumisprosentiksi sain vain 35% :( Ootteko muut kyselleet koskaan noista onnistumisprosenteista ja mitä teille on sanottu?
Limis oli vain 8,1 joten nyt lääkettä pukkaa avuksi. Lugejen ja zumenonin lisäksi laitan Estradot laastarin kaksi kertaa viikossa (parantaaa limakalvoa) ja torstaina laitan yhden pistoksen joka on Gonapeptyl. Onko kellään muulla ollut näitä käytössä?
 
Vienda > Oli tarkoitus kirjoittaa punktio, vahingossa kirjoitin siirto. Tuo siirretyn alkion ikä muuttaa vähän asiaa. Yleensä siirretään 2vrk:n ikäinen alkio ja sillä laskin. Itse en silti tuossa tapauksessa tulokseen vielä luottaisi vaan odottaisin muutaman päivän ennen uutta testiä. Kemialliset on yleisiä terveilläkin ja hoidoissa olevilla on suurempi riski raskauden päättymiseen ihan alkumetreillä. Hienoahan se on, että on haamu jo testiin piirtynyt. En tarkoita sinua tyrmätä. Oman matkan varrella olen vain oppinut sen, että liian aikaisin ei kannata iloita, sillä silloin suru ja pettymyskin tulee moninkertaisena. Tässä tilanteessa kun on muutenkin kestämistä, niin turha kiusata itseään lisää. Kukin tietysti tavallaan.

Taidan olla liian kyynistynyt jo näihin lapsettomuusporukoihinkin, kun en ymmärrä tuota aikaista testailua ja haamuviivojen hehkutusta. Sitten itketään, jos meneekin kesken tai jää kemialliseksi. Jos odottaisi vähintään sinne pp14 asti ja luottaisi tulokseen vasta muutama päivä sen jälkeen tehtyyn uusintatestiin, niin kokisi paljon vähemmän surua. Vauvakuumeporukoissa ymmärrän sen alkuinnostuksen ja toiveikkuuden. Pitkämatkalaisilla luulisi olevan jo sen verran taakkaa mukana, ettei haluaisi itseään kiusata yhtään enempää kuin on pakko.

En siis tarkoita pahalla ketään kohtaan sitä, että kyseenalaistan enkä koe syytä onnitella varhaisessa vaiheessa. Näistä asioista kun ei voi olla varma. Hoidoissa käyminen ei takaa raskautta ja lapsen saamista. Toisaalta näiden erilaisten tapojen ilmi tulemisen myötä olen ymmärtänyt miksi osa pareista ei selviä lapsettomuudesta, miksi jotkut eivät jaksa venähtävää hoitotaivalta ja miksi jotkut masentuvat tuloksettomista hoidoista. Onhan tuo kaikki inhimillistä, mutta paljon vaikuttaa myös oma asenne. Positiivisuus on ehdottomasti vahvuus ja muutenkin hyvä juttu, mutta itseään kannattaa myös suojella.
 
  • Tykkää
Reactions: RBAM
Vienda mä ainakin uskon ja toivon, että toi sun plussas olisi todellinen!!! antaisi ihan kauhean paljon toivoa myös mulle, kun eikös sulla ole myös hiukan ongelmia noiden AMH-tasojen kanssa.

Siirrossa olleille ja punktioon meniöille onnea matkaan!!! HelgeR 35 % on mun mielestä kyllä tosi hyvä prosentti!!!

Oma tilanne on se, että meneillään on välikierron kp 25/21. Alan kyllä pikkuhiljaa seota, jos menkat eivät ala antaa merkkejä itsestään. Pelkään, että tuo hoito nyt laukaisi vaihdevuodet. Eihän nuo kiertopäivät vielä kauhean paljon ole, mutta tiedätte ehkä miten odottavan aika on pitkä.

Onko teillä, joilla useampi hoito on takana tuo hoito jotenkin sekoittanut kiertoja? Jostain luin, että eka normi kierto hoidon jälkeen voi ihan normaalissakin tapauksessa vähän venyä...

Toiveet siitä, että hoito vielä tälle vuodelle saataisiin alkaa hiipua.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Hei kaikille ! Täällähän on moni tulisilla hiilillä :D

Mun hiilillä kävely loppui eilen totaalisesti..alkoi vuoto!
Sain aiemmin klinikalta ohjeen käyttää lugeja 15 pv tuli mitä tuli, mutta onkohan tässä nyt mitään järkeä..? Noh, kai se pari pv vielä menee. Perjantaina testipäivä, vaikka mitään testattavaa ei enää ole. Seuraava siirto on laskujeni mukaan vk 51 :whistle:

Tämä sytytty toivon pitkästä aikaa..ja taas mä petyn. Ehkä sitten ensi kerralla..ehkä.

Onnea ja plussia piinailijoille !! Jännitän nyt teidän tuloksia !:heart:
 
macy gray: Ymmärrän hyvin mitä ajat takaa. Olen itsekin yleensä pyrkinyt suhtautumaan "pessimisti ei pety (ainakaan ihan niin pahasti)" -asenteella asioihin.

Meille tämä oli nyt ensimmäisen IVF-hoidon ensimmäinen kierros, joten ehkä on luonnollistakin intoilla. En ole koskaan saanut minkäänlaista haamua näkyviin, niin jopa kemiallinen, niin hullulta kuin se kuulostaakin, olisi jo merkki siitä, että edes jotain on mahdollista tapahtua ja halusin tietää myös siitä, siksi aikainen testailu. Meillä kun kuulemma hedelmöittymisessä ei ollut ongelmaa, niin kiinnostaisi tietää, jos minkäänlaista yritystäkään kiinnittymiseen ei olisi ollut. Varmasti seuraavilla kierroksilla olisin sinun laillasi jo huomattavasti kyynisempi.

Minulle ei muuten ole klinikalla kerrottu (enkä ole lukenut), että hoidoissa olevilla on suurempi riski kemialliseen raskauteen. Tämä oli tosi ikävä kuulla mutta ehkä hyvä, että valaisit. Luin joskus, että arviolta 70 % alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon (yleensä hyvin varhaiseen), onko siis todellakin IVF-hoidoissa luku vieläkin suurempi?? :| Kuulostaa aika toivottomalta.
 
Onnea Helge kyytiläisistä ja -ille!

Jippii Vienda, kyllä mun mielestä toi aika selkeä plussa on! Ja silloin kun mulla oli keskenmeno, niin olin suuren surun keskellä myös pikkuruisen iloinen siitä, että kykenen vielä raskautua. Tai silloin v. 2009 olin...

Viimeinen lutran ja lisäpiikki puregonia otettu tänään. Huomenna sitten jo pregnyl, lähellä ollaan! Olen onnellinen että me ollaan menossa siirtoa kohti!
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Vienda > Meillä oli myös eka ivf ja tuoresiirto eli siinä mielessä samoissa mennään. Ehkä mulla sitten on sen verran enemmän muuta hoitohistoriaa, että ajattelutapa on muuttunut varautuneeksi.

Kemialliset kai lasketaan joko ei kiinnittyneisiin tai varhaisiin keskenmenoihin. Kai se riippuu missä vaiheessa vuoto alkaa, sillä hedelmöittymisajankohta ja siirtopäivähän tiedetään varmuudella. Yleisiä ne kemialliset kuitenkin on. Osa jää vain toteamatta, jos ei aikaisin testailla. Itselläni hcg näkyy huonosti ja osasyy siihen varmaan on runsas iltajuominen. Olen kova juomaan vettä, mutta se aina painottuu iltaan. Kemiallisia tiedän mulla olleen useita ja todennäköisesti pari varhaista km:akin. Niistä vain ei ollut muista todisteita kuin toisen viivan käväisy testissä ja myöhästynyt vuoto. Kivut oli kyllä ihan eri luokkaa kuin normaalisti.

Meillä on myös hedelmöittymisessä ongelmaa. 12 kypsää solua, mutta vain 3 hedelmöittyi. Miehellä priimaa eli vain minussa vika. Pcos:n ongelmat saadaan korjattua lääkkeillä, mutta ilmeisesti hedelmöittyessään alkion kiinnittyminen ei onnistu. Olenkin nyt toiveikas, kun tiedän saavani toiset kilpirauhaslääkkeet. Jospa ne auttaisivat minua paremmin ja hedelmällisyys palautuisi tuon vajaatoiminnan osalta. Sillon hoidotkin voisi onnistua.
 
Helge onko sinulla gonepeptyl kiinnittymisen tueksi ?

Huutelen tuolta toisesta ketjusta, kaksi ICSI kierrosta takana, ensimmäinen pitkällä ja tämä toinen lyhyellä kaavalla. Ekasta hoidosta 9 pakkaseen ja tästä toisesta 4. Ei elettäkään että mikään kiinnittyisi... Nyt pp 12 tuoresiirrosta ja pari päivää olen jo tuhruillut, kunnon vuotoa odotellessa... Nyt vaan toivon että jotain tukea saisin passeihin :(
 
Jotenkin ymmärrän sua macy noiden pettymysten suhteen, koska meillä ei hedelmöittymisen suhteen ole ollut mitään ongelmia (takana siis liuta kohdunulkoisia, varmaan 8, jonka takia nyt eka ivf) Joka kerta kun ollaan raskauduttu ja testissä vahva plussa, olen ollut tosi iloinen, mutta mitä enemmän niitä pettymyksiä kertynyt, sen enemmän muutin asennetta enemmän siihen suuntaan että tää nyt taas päättyy pettymykseen, joten turha hehkuttaa. Toisaalta ymmärrän myös Viendan hehkutuksen koska kuitenkin noiden pettymysten jälkeenkin jaksoin aina toivoa että josko sittenkin ja ihanaahan se on nähdä se viiva siinä tikussa. Nytkin jos ja kun sinne siirtoon saakka päästään yritän muistuttaa itseäni etten hehkuttaisi liikaa, koska lääkäri varoitteli jo että jos se on ulkopuolelle mennäkseen se menee vaikka päälläs seisoisit. sitä vaan niiiiiiiiin toivoo että jospa se nyt kuitenkin kun suoraan se alkio siirretään sinne kohtuun eikä sen tartte noista mun rupuputkistani yrittää enään eteenpäin....ja tässä kohtaa tietenkin toivon että ne rupuputket myös pitäs mahdollisen sinne yrittäjän myös poissa :)

Jännitys tiivistyy...mieliala käy eteen ja taakse....mielessä käy että kestän sen punktion vaiks mikä olis....nii paljon jo koettu mutta sitten iskee pelko...voi hitsit jos se onkin ihan kamalaa enkä saakkaan lääkkeitä tarpeeksi ja entäs jos siel munikset onkin ihan tuusan nuuskana...tai jos ne ei hedelmöitykkään eikä siirtoon päästä.....huoh, ois vaan jo ohi nii pääsis tästäkin jännittämisestä. Varmaan helpompaa niille joille se ei tuu ekakertalaisena. Vai onko?

HelgeR:lle hurjasti onnea kyytiläisistä...nyt vaan peukutetaan jospa ne molemmat tarraisi kiinni kunnolla *peukut ja varpaat pystyssä*

Vienda: plussatuulia lisää puhaltaa täältä, lippu korkeella vaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Lutinus kyllä vain gonapeptyl kiinnittymisen tueksi, samoin Estrapot laastarit. niin ja luget. Lääkäri sanoi että erinomaisia tuloksia saatu tuolla gonapeptynilla

Sannukka1 hurjan paljon tsemppiä vielä punktioon!!
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän täysin myös sen, että tässä hommassa alkaa pikkuhiljaa kyynistyä ja pettymyksiin oppi varautumaan.

Itse tuun kyllä olemaan aivan onnessani, jos joskus edes siirtoon päästään.

Fiilikset on kyllä tässä viime päivinä tippuneet vielä entistäkin enemmän toivottomuduen puolelle. Olen jo aivan 100 % varma, että meidän tilanne on sellainen, ettei koskaan voida lasta saada. En jaksa uskoa, että edes uuteen hoitoon koskaan päästään. Tämä on nyt ihan totaalinen näiden hoitojen tähänastinen aallonpohja.

Elokuussa vielä innolla odotin hoitojen alkua ja olin kaikin puolin toiveikas. Onneksi en vielä silloin tiennyt miten tässä tulee käymään.

Soitin tänään polille, kun menkkoja ei vieläkään näy. Käskivät odottaa vielä viikon ja sitten tulla käymään. Vielä viikon! Tuun siihen mennessä kyllä hulluksi. Kysyi myös, että oonko tehnyt raskaustestkin. Joo en, vai oliko jossain ennustettu Jeesuksen uudesta tulemisesta?

Tänään on muuten Taiston päinä! Tämän päivän pitäisi olla omistettu kaikille meille taistelijoille. Oma taistelumieliala on aika maassa, mutta jospa teillä muissa se olisi vähän parempi.

Hyvää Taiston päivää kaikille!
 
macy gray: Meillä on tätä ennen taustalla vain yksi inssi, ei muita hoitoja, joten hyvin lyhyt hoitohistoria. Yritystä sitten pari vuotta luomuna, josta ei siis minkäänlaista tulosta. Tämä onkin iso juttu, että edes jotain tapahtuu ensimmäistä kertaa, varsinkin kun hoidon aloitus näytti todella huonolta, itsellänihän munasoluvarastot on tosi vähissä, eikä rakkuloita tullut kuin kolme. Toivon sydämestäni, että teitä onnistaisi seuraavassa hoidossa, kun lääkitys saadaan kohdilleen! :)

Sannukka: Kiitos! :) Tsemppiä paljon punktioon!!

Amalia Armas: Hirveästi tsemppiä ja voimia! :hug: Kurja tilanne mutta koskaan ei tiedä, vielä on toivoa kuitenkin jäljellä! Koitahan jaksella! Muoks. unohdin näköjään vastailla tuohon aiempaan, että tosiaan mun amh on myös 0,2 eli surkein mahdollinen. Kovin pitkään siis tuskin "tarvitsee" edes hoitoja jatkaa, kun mahdollisuudet vain loppuu kesken. Toivottavasti tämä hoito jo tuottaisi tulosta siis!
 
Viimeksi muokattu:
Heissan,
Olet hieman sivusta seuraillut ja päätyinpä minäkin liittyä.
Kyselisinkin, että mitä tapahtuu Naikkarin ensikäynnillä, jos siemenneste ja kierto on jo tutkittu? Tuloksena huonot siittiöt ja ainoa hoitovaihtoehto icsi. Nyt tuli Naikkarille aika parin kuukauden päähän ja miestä pyydetään toimittamaan uusi siemennestenäyte ennen sitä. Alkaakohan meillä tutkimukset nyt alusta? Luulin, että odotellaan vain se 6 kuukautta, mikä käsittääkseni on jonoa ja sitten päästään suoraan hoidon suunnitteluun.
Kiitos valtavasti, jos jollakin olisi vastaavaa kokemusta.

Oltiin suunniteltu tehdä yksityisellä icsi seuraavaan kiertoon tässä julkisen puolen jonossa ollessa, mutta nyt en tiedä mitä tehdään. Tosin ehtiihän sen icsin tuossa, jos seuraava kierto vain alkaa ajoissa.
 
Punktio takana. Hyvin meni pieniä haastavia tilanteita lukuunottamatta. Punktio itsessään ei ollut niin hurja kokemus kuin etukäteen pelkäsin, mutta.....toimenpiteen aikana eka tyhjennys oikealta puolelta sujui viimeistä munarakkulaa lukuunottamatta hyvin...tuo viimeinen ei meinannut suostua kyytiin lainkaan...karkuun kiepsahti ja näin ollen pistettiin kaksi kertaa sinne puolelle...tai näin ymmärsin. Lääkettä douppasivat aika hyvin, joten menin aivan päästäni pyörälle...vasen puoli odotetusti olikin sitten se haastava....joutuivat kutsumaan toisen hoitajan vielä paikalle painamaan vastasta että munasarja saatiin näkyviin ja kyllähän sitä vatsaa sitten rusikoitiinkin...lääkehoitaja douppas lisää lääkettä vähän väliä, enkä tiiä laittoiko kipulääkettä vai mitä mutta tooooosi unelias olo tuli ja joutuivat sanomaan että älä nuku. Sitten puhuivat lisähapesta...ilmeisesti happisaturaatiot alkoivat laskemaan, mutta eivät sitten laittaneetkaan kun saivatkin loppuun sen hyvin. Mies sanoi että olivat sanoneet 8 + 5 eli ilmeisesti saivat punkteerattua 8 oikealta ja 5 vasemmalta....kotiutustilanteessa lääkäri kävi kertomassa että 9 saatiin, eli tarkoittaako tuo nyt sitä, että yhdeksässä oli solu?? Olin aivan pyörällä päästäni ja nukutti edelleen, mutta tekeydyin pirteäksi ja reippaaksi että päästävät kotiin. Mulle ei jäänyt mitään kauhukokemuksia...ehkä kanyylin laitto käteen otti enemmän kipeää kuin itse punktio.
 
yoslene: meillä naikkarilla ensikäynnillä/hoidon suunnittelukäynnillä puhuttiin itse toimenpiteestä ja annettiin ohjeistus että kun se 6 kk on täysi niin sitten vaan soittoa sinne uudestaan jolloin menkat alkaa...siitä sitten lääkäri teki suunnitelman ja hoitaja soitti että e-repsu laitettu ja kirjalliset ohjeet tulevat postitse....eli kun se 6kk jonoa takana niin sitten alkaa hoito.
 
Hieno saalis Sannukka, 9 solua! :flower: Toivottavasti kaikki hedelmöittyvät! Hyvä myös, ettei punktiosta jäänyt isompaa kammoa, vaikka pieniä ongelmia olikin. Nyt vain lepoa ja paljon juomista! :) Koska sinulla on siirtopäivä?
 
Sannukka1: Kiitos pikaisesta vastauksestasi. Jaksaisitko vielä kertoa mikä teillä on lapsettomuuden syynä, jos sellaista on? Varmasti löytyy tuolta aiempaa, mutta on aika pitkä viestiketju kahlata lävitse. Ja tehtiinkö tuolla ensi-/suunnittelukäynnillä vielä jotain tutkimuksia? Minua ihmetyttää, että siittiöt halutaan tutkia uudelleen, vaikka ne on jo kaksi kertaa testattu ja tulos vain huononee...
 
Vienda: alustavan suunnitelman mukaisesti perjantaina ois siirtopvä...sanoivat että se tiedetään vasta perjantaina, eli aamusta tarttee ootella puhelinsoittoa ja olla äkkilähtövalmiina. :) Eli siis tuo kun sanoivat että 9 saatiin tarkoittaa sitä että niistä punktoiduista 9 oli sellaisia "käyttökelpoisia" (en tajunnut ollenkaa kysyä et mitä tarkoittivat)
 
yoslene: Meillä lapsettomuuden syy on ilmeisesti mun munanjohtimet jotka tukossa. Raskaudet päättyneet aina kohdunulkoisiin raskauksiin. Siellä suunnittelukäynnillä ultrattiin, ei muuta. Enemmänkin sellainen keskustelumuotoinen jossa sai kysellä asioita ja lääkäri kävi koko ivf hoidon läpi alusta loppuun että mitä siinä tehdään

baulie: Miten siellä jaksellaan??? *oottaa malttamattomana kuulumisia* Toivottavasti kaikki meni hyvin
 
Hei! Onko täällä kenellekkään tehty pakastealkionsiirtoa? Itellä ei tästä kokemusta ja kuulisin mielelläni miten homma käytännössä toimii =) ?

Vienda Onnea vielä hirmuisesti:heart: Saanko udella mikä teillä lapsettomuuden syy?
 
Hei!

Onkos muilla synarela jättänyt toimimatta? Meillä keskeytettiin hoito kolmisen viikkoa sitten 0-ultran jälkeen kun todettiin munasolujen kasvaneen synarelasta huolimatta :(

Miten nuo kuukautiset sitten, koska voisin odotella niitä alkavaksi keskeytyneen hoidon jälkeen?
 

Yhteistyössä