IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Ei oo totta ! Soitin klinikalle meidän tuloksen ja hoitaja sanoi että meidän papereihin on lipsahtanut väärä testi päivämäärä! Oikea testipäivä on vasta ensiviikon perjantai, ei suinkaan tämä perjantai. Kyllä tässä nyt ihmistä kiusataan :O
 
Haikala: VOI EI!!!! väärä testi päivä? huonostippa on siellä laskettu! Ens siis pahoittele negasta ollenkaan, sehän näyttää negaa monesti jos viikkoa ennemmin testaa..Meillä jäi kans muutama pakkaseen, kysyin noista lääkäriltä ja sanoi että uuden tutkimuksen mukaan pakkasalkiot lähtevät paremmin kun siirretään normi kierrosta kuin että alkionsiirto hormonihoidon aikana? tiedä tuosta.. ihan vieras aihe minulle. Mutta lohduttava tieto että niillä on tapana kiinnittyä hyvin! tosin sulatuksesta selviäminen on toinen juttu! PAS minulle tuntematon? tehdäänkö se aina kun pakkas alkioita siirretään? nyt tsemppiä vaan ja vielä viikon piinailu! Toivotaan todella kovasti nyt sitä plussaa sieltä :heart:

Rapu78: tosi hyvä tuo ohjelman järjestäminen, muuten tuntuu että nää päivät ei lopu mihinkään... mä piinailen ihan yksikseen kun mies on työreissussa usemman viikon! tsemppiä piinailuun :)

macy gray: Voimia sinne! toivottavasti testi vielä muuttuu plussaksi :hug:

Adela: toivotaan hyvää saalista!!!!

sannukka1: kiitos :) paljon tsemppiä sulle myös punktioon ja siirtoon :hug:

Vienda: Mikä päivä sulla oli se siirto? Mulla ma, eli lasketaanko sekin piinapäiväksi? :) näin ollen alkio oisi saattanut kiinnittyä?

pp 4, ilmeisesti... huono olo jatkuu.. etoo aamuisin. tyhmät luget, todella hämäävää! Tisseissä ei tunnu mitään mutta eilisen päivän mahaan koski, vihloi ja nipisteli? onko muilla tuntunut mitään vastaavaa? menkkamaista kipua mutta nyt ei sitä pitäisi olla koska niihin on vielä viikko aikaa. Jotain muuta, ei lienee lupaa hyvää :/ Kurja keli senkun jatkuu, jotenkin väsyttääkin enemmän ja keli masentaa entisestään. Ystävälleni syntyi muutama päivä sitten vauva, sitä menen nuuskimaan ja haaveilen samalla omasta pienestä tuhisijasta! voi sentään!!!! :attn:

Paljon voimia piinailuun aj tsemppiä kaikille muillekkin :heart:
Kiireissäni kirjotin joten saattopi unohtua paljon ja virheitäkin lipsua...
 
Rapu78: Kiva, että saitte pakkaseen myös kaverit! :) Sinulle myös paljon tsemppiä piinailuun!!

*mimmu*: Klinikalla sanottiin, että alkio kiinnittyy yleensä 5-7 päivän ikäisenä. Meillä oli siirto maanantaiaamuna, ja periaatteessahan se olisi pp0, mutta kun olen niin malttamaton ja alkio oli siirrettäessä jo 4 päivän ikäinen, niin otin päivän varaslähtöä piinailuun... :D Meillä alkion pitäisi siis olla jo kiinnittynyt, jos on kiinnittyäkseen. Ei ole mitään vuotoja näkynyt, eikä kyllä oireitakaan ollut. Jospa sinun tuntemukset johtui kiinnittymisestä? :) Eilen testasin, että Pregnyl on poistunut kropasta, eli testi nega. Jotenkin lannistunut fiilis, tuleekohan tästä mitään. Se pettymys on niin karvas aina.

Haikala: Oho, sait viikon lisää piinailua ja mahdollisuuksia!! :) Hienoa!!

macy gray:lle myös kovasti voimia! Toivotaan sitä parasta mahdollista tulosta vuodosta huolimatta!
 
Viimeksi muokattu:
*Mimmu* PAS= Pakastealkionsiirto. Minullekkaa ei ole sitä ikinä tehty ja nyt mietittyttääkin, että pitääkö siinä syödä jotain lääkkeitä vai laitetaanko se vaan sit ku ovulaatio testi näyttää plussaa tai jotain..? Kerroit, että sinullakin on menkkamaista kipua? Minulla se alkoi jo viimeviikonloppuna ja vieläkin jatkuu..ja vielä on viikko testipäivään!

Joku puhui pistoksista ja oireista..minulle myös piikit (menopur) teki loppuvaiheessa todella etovan olon. Oksentaa ei tarvinnut mutta olo oli todella huono.

Huh, nyt piinaillaan sitten vielä viikko.Uskomatonta :D!
 
Voi ei Haikala mikä moka klinikalta! Nyt sitten vaan toivotaan, että oikea testipäivä toisi plussan!

Meillä on tilanne se, että hoidon loppuarvio tuli kirjeellä kotiin ja sieltä sitten paljastui se syykin, miksi munasoluja ei tullut. Eli mulla on AMH-arvo todella matala, toisin sanottuna vaihdevuosia pukkaa näin kolmekymppisenä. Oon todella järkyttynyt, koska mulle ei mitään näistä arvoista sanottu aiemmin.

Näyttää nyt tosiaan siltä, että pitää vakavasti miettiä onko hoitoja järkeä jatkaa, kun kumpikin ollaan näin viallisia.
 
No nyt folliultrassa käyty ja siellä oli oikealla puolella 6 follia ja vasemmalla vissiin 4-5 follia. Eivät oikein varmoja olleet tuosta vasemman määrästä kun se vasen munasarja kuulema nii piilossa ettei pääse oikein koskaan kunnolla näkemään. (tämä havaittu jo monesti) Siitä tulikin mieleeni kysäistä lekurilta että koska se vasen on niin hankalasti nähtävissä niin sittenhän se punktiokin on vaikea...ko? Johon lääkäri vastasi että tuota...joo, se saattaa olla haasteellinen, mutta aloitetaan helpommasta ja saattaa olla että se tulee esille paremmin kun oikea puoli operoitu ensin...jaa-a....jospa sitten asennoituisin siihen haasteelliseen tilanteeseen jo etukäteen :/ Punktiopvä siis keskiviikko_ONKO MUILLA TÄLLAISTA TULLUT VASTAAN?? Puregon jatkuu sunnuntaihin saakka samalla annoksella kuin jatkunut koko hoidon ajan (150UI) Viikon päästä perjantaina sitten istutus.

Haikala: no johan siellä möhläilty kunnolla...säikyttelevät toista ja samalla meitä kanssajännittäjiäkin :) Toivoa siis on, hyvä niin ja nyt odotellaan sitä positiivista tulosta, niin se on oltava :)

Amalia Armas: :( no voihan... kuitenkin syy löytyi ja jospa sitten kuitenkin siihenkin ois jotai tehtävissä.

macy gray: *Peukuttaa hyvää lopputulosta*

Rapu78 ja *mimmu*: Tsemppiä piinailuun <3
 
Viimeksi muokattu:
Amalia Armas: Voi miten kurja kuulla! :hug: Minullakin on munasarjavarastot vähissä ja ikää 28v. Ei ole kiva saada tuollaista tuomiota tässä iässä, varsinkin kun on ajatellut pitkään, että onneksi on edes näin nuori, että on aikaa vielä lasten saamiseen... Juu niinpä niin. :ashamed:
 
Käyty ultrassa, haettu reseptit yms. Primoluteilla ei saatu menkkoja alkamaan torstaiksi kuten lekuri ois toivonut. Ultras ja sanoi, että tulossa ovat, mutta että noin heikoilla hormoneilla ei näin nuoreen tehä vaikutusta. Mittas ultralla limakalvon, se oli 13mm, sanoi et yleensä 10mm, en ny tiiä onko hyvä vai paha paksumpi limakalvo ku menkat alkamas.

Lääkkeet oli tyyriitä, jotain gonal f -kynää, sillä mennään 3 x 125 ja 2 x 100 ja sit ultra ja orgalutron astuu kuvaan kans.

Lekuri sanoi että on laillista luovuttaa alkioita, joten meistä otetaan extraverikokeet jotta saadaan varmuus että alkiot kelpaa luovutukseen jos ja kun niitä on ylimääräisiä.
 
Dodii, ekassa seurantaultrassa käyty ja eipä tämäkään käynti mikään kiva ollut! Aina vaan mutkia matkaan :(
Nyt lääkäri oli huolestunut minua vaivaavasta toisesta, erillisestä sairaudesta joka ei liity siis tähän lapsettomuuteen mitenkään. Tai no liittyy se siten, että korkeat estrogeenitasot saattavat aiheuttaa minulle kyseisen taudin kohtauksen. Tätä sairautta ollaan siis tutkittu minulla tässä samanaikaisesti, ja vielä siitä ei 100% varmuutta ole mutta se täytyy kuulemma nyt ottaa huomioon. Noh, tästä seuraa siis se että tuoresiirtoa ei ehkä voida tehdä, koska siitä tulee juuri noiden estrotasojen johdosta se kohtausriski mitä klinikka ei tahdo ottaa. Väläyttelivät että nyt vaan kerätään ja parin taukokierron jälkeen vasta PAS. Omat fiilikset meni aivan maihin samantien, että taasko pitää odottaa jonkun tyhmän syyn takia. Mitähän muuta voi vielä tulla haittaamaan tätä projektia? Pitääkö minulla nyt tuollainenkin tautiepäily tossa sitten olla kermana kakun päällä että menee nämäkin hommat reisille...

Mutta ultrasaldo oli toisella puolella 6 follia ja toisella 5, lääkäri sanoi että juuri optimaaliset hyvät lukemat. Toisaalta tämä saldo kertoi siitä ettei hätää kohdallani olisi, koska ei ollutkaan mitään 20/puoli kasvamassa mitä olivat pelänneet.

Maanantaina kontrolliultra, ja silloin päätetään mitä tehdään. Lääkärit pitävät jonkun yhteispalaverin mun asioiden tiimoilta ja pohtivat kuinka edetään :D Jokatapauksessa punktio tulee olemaan ensiviikon ke tai to (todennäköisemmin to). Aika nopsaa, itse olin sitä laskeskellut vasta ehkä sitä seuraavan viikon maanantaille.

Gonal-f:ää jatkan su-iltaan asti, ja rinnalle jarruksi tuli nyt Cetrotide.

Huh, tulipas tekstiä! Koitan päästä jotenkin tästä pännimisestä yli ettei mene koko viikonloppu vatvoessa taas.....
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Haikala ja Adela Meillähän siis suuren follimäärän takia tehtiin niin että nyt vaan punktoitiin, ei tehty tuoresiirtoa. Yhdet menkat pitää tulla välissä ja sitten vasta toisista soitto sairaalaan ja siitä kierrosta sitten yritetään PASia. Tokihan se odottelu on tylsää mutta koska se on jo liiankin tuttua niin ajattelin että mitäpä se yksi extrakuukausi tässä reilun kolmen vuoden päälle enää missään tuntuu:popcorn:

Haikala Miten voi noin väärin laskea?! Eikös se ole kaks viikkoa siirrosta, noin suunnilleen? Luulisi sairaaloiden olevan tollasten kanssa hyvinkin tarkkoja kun varmaan tietävät että pinna tässä hommassa on muutenkin varmaan jokasella suht kireellä, ilman mitään möhläyksiäkin!:kieh: Mutta peukut pystyssä ens perjantaille:whistle: Ja se tehdäänkö PAS luonnolliseen kiertoon vai lääkkeiden avustuksella, riippuu siitä ovuloiko normaalisti ja onko kierto säännöllinen. Mullakin sitä nyt ainakin koitetaan sitte joskus ihan luonnolliseen kiertoon.

Adela Hyvä määrä follejahan siellä on:) Ja mulle ainakin sanottiin että joissain tilanteissa on pakasteilla tuoresiirtoa paremmatkin mahdollisuudet raskautua;) Siihen nyt ainakin itse tukeudun, joku kannatteleva korsi kun tässä on koko ajan oltava. Sulla ilmeisesti ihan oman terveyden kannalta turvallisempikin vaihtoehto tuo PAS, mulla taas kroppa kuulemma kävi niin ylikierroksilla että olis luultavasti hylkiny alkiota. Koitetaan jaksaa...:hug:
 
Haikala: ahaa, eli mullakin sit seuraavaksi olis pas :) noh, niin lääkäri mullekki sano et jos normikierrosta tulee ovulaatio niin vaan siirretään 4pv sisään jos ei niin lääkkeitä jotta saadaan ovulaatio aikaseks. Tuota en tiedä kun en oo koskaan testaillu, kuinkahan hyvin ne tiklut toimii? pitääkö viikkokaupalla testailla joka päivä? piinaillaan :) meillä taitaa olla sama testi pv ;) meinasin tehdä jo lauantaina ens vk, jos menkat eivät silloin ala ilmoittaa tulostaan :)

Sannukka1: mulla on kans vasen munasarja niin piilossa että sitä etsitään ja tongitaan oikein joka mutkan takaa joka kerta :) Hieman on vaikeuttanut keräystä ja yleensä joka painaa aina mahanpäältä lujasti jotta munasarja tulisi alemmas/esille. Mulla on pistos siellä aina tuntunut ehkä vähän enemmän mut sekin vaikuttaa miten lääkkeet on vaikuttanut munarakkuloihin. Mulla ainakin oli molemmin puolin munikset tosi arat. Muutoin yleensä se puoli josta tulee enemmän kerättävää on ollut jälkeenpäinkin kivuliaampi. ja nestettä kertyy enemmän. Näin mulla tosin toisilla ei tunnu koko punktio missään... haluaisin siihen asemaan. Toivottavasti sulla menee hyvin se!! ja ei se keräy siihen piilossa olevaan varmaan satu, kunhan vaan saadaan esille et tulee rakkulat tyhjäksi :) Mulla kans ollut puregon ja orgalutran hidasteena... tuli vähän kipua munasarjoihin :(

Amalia Armas: tosi ikävä juttu kuulla. Onneksi syy löytyi ja toivotaan kovasti että löytyisi joka ratkaisu teille :heart:

Vienda: pitäiskö testin näyttää siis plussaa jos sitä pregnyliä on kropassa? kauankohan sen poistumiseen menee? ja sama nippailu mahassa alkoi taas iltasella, juilii hieman jopa tuonne alaselän puolelle... outoa :( epäilen pahinta!
 
Manuliina Ihmettelin jo silloin siirtopäivänä kun sain paperin missä luki testipäivä, että tuleepa aika pian mutta en kyseenalaistanut sitä. Mulla siirrosta siis nyt vasta reilu viikko. Voi olla että testi on yhä perjantaina nega,mutta tuli tähän päälle vielä nyt tällainen lisäpiina:D

Amalia Armas Voi kun harmittaa teidän puolesta :| Toivottavasti tilanne ei kuitenkaan vielä ole aivan toivoton:heart:

*Mimmu* Mä oon joskus testaillu ovulaatiota niillä tikuilla, mutta ne oli niin epäselviä että en saanut niistä mitään selkoa :D Välillä näytti että on 2 viivaa ja välillä taas 1 tai et saanu siitä vaan selvää. Siksi jo mietityttää toi pas että pitääköhän e ovis sitte ite tikuttaa. Voi nimittäin tulla aika mielenkiintoista :LOL:

Teille kaikille, joilla on tämä suuri taakka lapsettomuus harteillanne, kuulin radiossa kappaleen jossa laulettiin : "Voi usko nuoralla tanssijan nostaa ilmaan" ja se toi minulle jostain syystä suurta lohtua:heart: Ei luovuta vielä toivosta!
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
*mimmu* jestas, et usko kui helpotti olotilaa kuulla että jollain muullakin sama tilanne ja ettei välttämäti ole mikään extrasuperkamala toimenpide....oon siis niin stressannut jo etukäteen koko päivän asiaa. (yksilöllistähän se on tiedän) mutta helpotti silti kuulla muidenkin vastaavia kokemuksia. Oon kuulema toimenpidejonossa ensimmäinen silloin keskiviikkona :/
 
*mimmu*: Pregnyl on nimenomaan sitä samaa hormonia, mitä keho alkaa erittää, kun alkio kiinnittyy, eli HCG:tä. Se voi antaa raskaustestiin virheellisen (+) tuloksen 10 päivää pistämisestä 5000 IU annoksella ja 14 päivää 10 000 IU annoksella. Mulla oli tuo isompi annos mutta tosiaan nyt on testi näyttänyt jo negaa.
 
Viimeksi muokattu:
Haikala Noista ovistesteistä sen verran että vaikka aina kehotetaan ostamaan apteekista tai vähintäänkin marketista, ni mä olen kyllä ihan halpatestiltä tilannu niitä tikkuja ja ne on mulla toiminut hyvin. Toiminnan testasin muutaman kerran "tuplatestauksella" eli ostin myös sen Clearbluen testin missä se hymynaama tulee ku on ovis. Ens sitte dippasin sen perustikun ja jos se olis plussa niin varmistus vielä tolla clearbluella ja aina tullu siihenki sitte se hymynaama=) Näin tein ihan vaan siks että toi clearbluen testi on musta aika sikahintanen joten mieluummin sitte testailee noilla halvemmilla. Vaikkakin aattelin kyllä tohon "varmistustarkotukseen" siinä PAS-kierrossa ostaa myös sen kalliin testin, ei tartte ainakaan olla YHTÄÄN epävarma oviksesta sitte=)

Hyvää Pyhäinpäivää/Halloweenia kaikille!!:kiss:
 
Olen pitänyt kiireen takia palstailusta taukoa, joten en ossoo nyt kommentoida kaikkea. Omat fiilikset on melko neutraalit, kun 2.IVF suunnittelukäynti on vasta 19.11.

Jossain vaiheessa näin keskustelua punktio saikusta ja ICD-10 tautiluokituksista. Se on totta että työnantajat saa kyllä selville koodilla mitä se tarkoittaa, ja tokihan ne niin tekevät, vaikkei syyt suoraan niille kuulukkaan. Itse en saanut palkkaa punktio saikusta, koodina N.97.1 (munanjohtimien häiriöön perustuva naisen hedelmättömyys) ja kritisoinkin hieman tautiluokitusta. Kun eihän ne munanjohtimet tosiaan aiheuta työkyvyttömyyttä, vaan se punktio! :stick:
Meidän palkanlaskija oli kysynyt TA:n liitosta ja he olivat sanoneet että "yleensä ei makseta" eli jotkut siitä kuitenkin maksaa?
Ja koodittomia sairausloma todistuksia ei meilla hyväksytä. Mulla on omaan liittooni asia vielä kesken
(epikriisiä odotellaan), jotta selvitetään olisiko mahdollista saada palkalliseksi. Työtuomioistuimessa on vain kaksi aiempaa käsittelyä olemassa. Löytyy Finlexistä ja googlettamalla TT 1986-82 ja TT 2004-111. (ovat luonnollisesti lakitekstiä).
On se vaan muutenkin tää lapsettomuus ja sen hoitaminen raskasta ja tulee kalliiksi, niin pitää saikutkin omaan piikkiin...
Mutta mehän ei luovuteta vai mitä ;)

Hyvää pyhäpäivää ihanaiset ja paljon tsemppiä jokaiselle että saadaan huippu-uutisia :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Mä olen pomolle kertonut mun hoidoista ja meillä on seinällä sellainen lappu että lapsettomuushoidoista johtuvat lääkärikäynnit ovat omalla ajalla, eli niistä ei saa mitään. Itsellä sen verta hyvä tilanne, että lomapäiviä on käyttämättä ja pomo reilu joten laitamme mahdolliset tulavt poissaolot lomapäiviksi jolloin saan palkan myös niiltä päiviltä. Nyt punktiosta menee vain yksi tallella oleva lomapvä, koska seuraavat kaksi ovatkin vapaiksi näköjään laitettu ja mikäli siis ensiviikosta torstaina tuntuu siltä, että olen vielä mahdollisesti viikonlopun työkyvytön, otan ne palkattomana. (Keskiviikkona siis punktio) Pomo ehdotti tällaista kun tiesi kertoa että joskus jotkut ovat kipeitä useamman päivän. (työkamu jo lupautunut tekemään viikonlopun vuoroni jos tarve vaatii) Seuraava viikko mulla onkin jo suunniteltu lomaviikko, eli piinailut alkavat minulla loman merkeissä.(jos siis istutus saadaan tehtyä suunnitellusti perjantaina)
 
haikala > Meillä ainakin on välikierto, että kohtu ja munasarjat ehtii toipua IVF-hoidosta. Parempi mahdollisuus onnistua, kun PAS tehdään taukokierron jälkeen. Kuinka ne polilla laski testipäivän väärin? Montako päivää sulla on nyt siirrosta?

*mimmu* > Se tehdäänko PAS luonnolliseen vai lääketuettuun kiertoon riippuu siitä kuinka oma kroppa toimii. Mulla ei limis juurikaan kasva ilman apuja, joten tulee lääkkeelliseen kiertoon siirto. Se kumpaan onnistuu paremmin riippuu siis siitä onko luonnostaan hyvät mahdollisuudet kiinnittymiselle vai ei. Mulla ei juurikaan mahkuja ole ilman lääkkeitä, joten sillä lääkkeellisellä onnistutaan jos onnistutaan. Tilastollisesti se luonolliseen kiertoon siirto voi hyvinkin olla parempi, mutta verrokkiryhmässä on todennäköisesti ollut vain niitä joilla oma kierto pelaa ok. Eihän ne tulokset muuten olisi edes vertailukelpoisia. ;) Mitäs sitä luonnollista lääkkeillä sotkemaan, jos toimii itsestäänkin.

Taukokierto aluillaan, joulukuussa ehkä PAS. Joulutauko saattaa sotkea siirtosuunnitelmat, kun oman kierron kestosta ei voi tietää, joten yritän saada lääkkeellisesti ajoitetun vuodon kierron päätteeksi. Neljäs yritysvuosi käynnistyi, joten fiilikset ei ole kovin iloiset. Kivut onneksi ovat minimissä, joten tämä vuoto on helpompi kestää.
 
Oon täällä ihan paniikissa, että nyt ne vaihdevuodet taisi todellakin tulla, kun menkkojen piti alkaa perjantaina, mutta pienintäkään merkkiä ei ole vieläkään ilmaantunut.

Elättelin tässä vielä toiveita, että toinen hoito olisi ehditty tehdä vielä tänä vuonna, mutta eipä nyt sitten taida siitäkään toivoa olla, kun kierto näyttäisi venyvän. Ahdistaa...sitä aikaa kun ei nyt näyttäisi meillä enää kauheasti olevan.

Olen ollut tuon perjantaisen lääkärin kirjeen jälkeen niin totaalisen masentunut ja lähinnä itkenyt koko viikonlopun. En ymmärrä miten huomenna pystyn palaamaan arkeen. En ole vielä kertaakaan meidän hoitpjen aikana ollut näin totaalisen rikki, en edes silloin, kun saatiin azoospermia tuomio, tai sillloin, kun siirtoon ei päästykään. Aina ennen olemassa on kuitenkin ollu jonkinlaista toivoa.

Anteeksi omanapaisuus.
 
Onpas tullut paljon taas tekstiä viikonlopun aikana!

Haikala, uskomaton juttu! Ei muuta kuin lisää tsemppiä lisääntyneisiin piinapäiviin!

Amalia, voi ei :'( Oon tosi pahoillani sun puolesta. Ootteko ajatellut tai jaksaneet ajatella mitään muuta vaihtoehtoa kuin biologinen lapsi?

Sannukka: onnea hienosta saaliista ja tsemiä punktioon!

Adela: onpas teilläkin kinkkinen tilanne! Peukut ja varpaat pystyyn että pääsisitte kuitenkin jatkamaan hoitoa normaalisti lääkärien mietintöjen seurauksena!

Manuliina: jaksamista odotteluun! Toivotaan sulle lyhyttä luomukiertoa että pääsette pian jatkamaan ;)

Mimmu: mä oon testaillu jo vuosia ovulaatiotikuilla, sekä netin halpis ja clearbluen. Musta halpistikkuja on ihan helppo käyttää, ja ne näytti mulla ainakin ihan oikein. Silloinen lääkäri ohjeisti, että testit olisi parasta tehdä aamun toisesta pissasta, ei ekasta eikä sit taas myöhemmin päivällä.

Mulla on huomenna se aika ratkaiseva ultra, että monta munista on lähteny kasvamaan. Jännittää!! Kasvua on kyllä tuntunut molemmilla puolilla. Eilen ja tänään pistin Orgalutranin, se kyllä todellakin kirvelee piston jälkeen!
 
Koskas on Viendan ja Rapu78:n viralliset testipäivät??

Sannukalle tsemppiä punktioon! Hyvin se menee! :)

UniUnna se orgalutran on kyllä inhottava laittaa, hetken se kirvelee. Koitahan jaksaa vielä viimesten piikitysten kanssa ja toivotaan että huomenna ultrassa saat hyviä uutisia :)

Haikalalle tsemppiä piinapäiviin joita tulikin lisää!

Amalia Armas oon tosi pahoillani :hug: Voimia!

Täällä on ollut puhetta siitä että IVF:n jälkeen olisi hyvä olla välikierto ennen PASsia. Mulle hoitaja sanoi heti nega testin jälkeen että PAS seuraavaan kiertoon. Tässä nyt mietin että onko mun kroppa ehtinyt toipua tuosta kaikesta. No kohtahan sen näkee, ylihuomenna olisi siirtopäivä jos huurunenät selviää sulatuksesta :)
 
Jaksuja pistelemisiin ja punktioihin! Ja voimia niille, jotka eivät ole saaneet kovin hyviä uutisia. Tänään kolmas pv tuota Gonal äffää, keskiviikkona ois kontrolliultra seuraavan kerran. Punktio mahdollisesti ens viikon tiistaina ja tuoresiirto samana päivänä, jos olen asian käsittänyt oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Uniunna toivottavasti munissaldo olisi komea!!! Me ollaan miehen kanssa puhuttu lähinnä luovutetuista soluista. Shokki vaan oli aika kova, kun ei näköjään tarvitakaan luovutettuja siittiöitä niinkuin ollaan mietitty, vaan munasoluja. Adoptioon tuskin lähdetään, enkä usko, että edes kelvattaisiinkaan mm. miehen syöpätaustan takia.
 
HelgeR: Minulle ei annettu virallista testipäivää... : / Sanottiin vain, että parin viikon päästä, voi näkyä aikaisemminkin. Nyt on tasan viikko siirrosta ja tänä aamuna tein herkän liuskatestin. Ensin puhdas nega... Heitin pöydälle ja lähdin suihkuun/syömään pettyneenä. Vilkaisin vielä töihin lähtiessä ja siihen olikin ilmaantunut haamu! :O Eli tänään on virallisesti saatu "roskishaamu", sitä en sitten tiedä, kertooko se mitään vai ei. Olo on kuitenkin jostain syystä levollisempi kuin aikoihin... :)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR

Yhteistyössä