IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Mun kannattaa varmaankin sitten ootella perjantaihin ultraan ennen kuin haen puregonin jos vaiks sattuis niin ettei sitä enään pisteltäs...? Ja jos sitä tarttis pistellä nii voisin pyytää lekuria kirjoittaa repsun vähän pienempään määrään kuin se 600.
Helge R: varmaan aika erilailla sanovat lekurit sit kun mulle sanottiin että tarkkaa pitää olla et ei saisi kovin paljon heitellä....no mä oon laittanut ne kasilta nyt. Yrittänyt samaa viivettä pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Juliet83 No on teilläkin kauan yritystä takana, ootte kyllä plussan ansainnu..niinkuin kaikki me täällä:heart:

Tänään alkoi semmonen maha kipee, että ei mee varmaan kauaa kun punainen paholainen kurvaa kylään..huoh..kyllä on kaikki fiilikset taas ihan maassa :'(
tekis mieli marssia apteekkiin nyt ostaa se testi, tehä se ja alkaa taas koota itseään kasaan!
Tsemppiä muille!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
HilleriHiirulle pahoittelut kystan uusimisesta. Valitettavasti ei ole kokemusta aiheesta, niin en osaa auttaa. :( Toivottavasti kuitenkin se suraavalla tyhjennyskerralla pysyisi kokonaan poissa!

mikäs tilanne *mimmu*:lla? :) Toivottavasti saitte pakkaseen monta alkiota! Kiitos onnitteluista! :heart:

Kiitos paljon UniUnna, toivottavasti ultrassa oli kaikki kunnossa ja pääset aloittamaan piikit! :)

Haikala: Eiköhän siellä testissä voisi jo jotain näkyäkin... ;) Mutta suositellaan tietysti odottamaan testipäivään, jotta kemiallisen voi sulkea pois ja tulos on varmempi. Ja tämä on tietenkin järkevää!! Itse haluaisin tietää mahd. kemiallisestakin, että onko edes yrittänyt kiinnittyä, koska tosiaan mitään haamuakaan en koskaan ole testiin saanut. Ja olen tosi malttamaton luonne, joten no way pystyisin odottamaan testipäivään asti! :D Toivottavasti sinulla nuo kivut kertoisivat kuitenkin raskaudesta, eikä tädin tulosta! Useinhan oireet ovat hyvin samanlaiset. Tsemppiä! :)

Kiitos Manuliina! :) Tsemppiä punktiosta toipumiseen ja asian selvittelyyn työpaikalla!

HelgeR: Kiitos! :) En tiedä yleisistä pakastusohjeista mutta meillä niitä soluja tulee niin vähän, että jos yksikin hyvä alkio vaan pakkaseen saadaan, ei sitä varmaan kannata pois heittää. Olen tainnut joskus kuulla muuallakin pakastetun yhtä vain. No, hyvä ratkaisu joka tapauksessa meidän kannalta, on vielä jotain toivoa, vaikkei tämä kiinnittyisikään... :heart: Tsemppiä sinulle PAS:in odotteluun! Onko teillä paljon alkioita odottamassa?

idealisti kiitos! :) Tsemppiä odotteluun!

Juliet83:lla on tosi pitkä tie hoidoissa takana! Ihanaa, että tuollainen ylläri luomuplussa yhtäkkiä pärähtääkin ruutuun!! :heart:

Sannukka1: Ei sitä punktiopäivää kovin hyvin voi arvuutella ilman ultraa. Jotkut pistävät 9 päivää, itse 13 päivää... Yleensä irrotuspiikki on 36h ennen punktiota ja sinä päivänä ei ole stimulaatiopiikkiä enää ja siihen loppuu muutkin lääkkeet punktioon asti. Varmaan saat uuden reseptin, jos pyydät tuossa tilanteessa, mikäli ainetta on vaan saatavilla pienemmissä paketeissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala ja Juliet83
Vienda: Joo tietääkseni puregonia on 300, 600 ja 900 yksikön paketeissa.

Juliet83:lle hurjasti onnea luomusta :)

Tähän asti piikittelystä ei munasarjoissa sen kummmempia tuntemuksia mutta äsken salilla ollessani askelkyykyt kyllä polttelivat oikealla nivusissa, eli varmaankin nyt jätän noi kyykyt suosiolla väliin. Onko muita, jotka käyvät salilla säännöllisesti? Onko ollut treenitaukoa tai jotain ohjeistusta liikuntaan tämän pistoshoidon aikana?
 
Sannukka1: En käy salilla niin en osaa auttaa mutta itse sain ainakin harrastaa ihan normaalia liikuntaa punktioon asti, omien tuntemusten mukaan tietenkin. Punktion jälkeen 1-2 viikon tauko ainakin kaikesta raskaammasta, pompottavasta tms. Lääkäri suositteli kävelyä ja uintia... Tartteekin varmaan lähteä tänään kävelylle, tottunut kun olen reippaampaan liikuntaan (kilparatsastus), niin en meinaa saada unta nyt öisin, koska olen vain levännyt.
 
Mä oon kans tottunut reippaaseen liikuntaan ja mulla on melko rankka saliohjelma johon kuuluu ryhmätuntejakin bodycombatista bodypumppiin mutta noihin en ole nyt mennyt (varotoimenpide) vaan keskittynyt lähinnä saliin ja myös lenkkeilyyn/kävelyyn. Ulkona onkin aika mahtava ulkoilukeli :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Voi ei Manuliina että oli niin kivulias toimenpide=/ Saalis kyllä kuulostaa niin hyvältä että tuskin hetkeen pitäis joutua uudestaan! Onko jo tarkempia tuloksia saaliista?

Nyt alkoi itseäkin todenteolla jännittää tuo punktio, kun taas tuli yksi tälläinen huono kokemus.. Onneksi mulla vielä pari viikkoa (viissiin) armonaikaa kun tänään vasta KP3 :D
Tosin tiedän kyllä että jokaisellahan se on erilainen mutta kyllä se silti kauhistuttaa=/
 
Itse täällä samoilla linjoilla kuin mitä Vienda kommentoi Haikalan tilanteeseen eli että jos niin pitkälle itse pääsisin että punktiosta jo reippaasti yli viikko niin mieli olisi kyllä kovinkin siinä r-testin tekemisessä. Ihan sen takia että jos jotain yritystä on ollut niin haluaisin edes sen haamun testissä nähdä kun koskaan ei ole sellaista omalle kohdalle sattunut. Vaikka varmasti harmittaa jos haamun jälkeen menkat alkaakin. Tsemppiä nyt kovastui kuitenkin Haikalalle! :)

Ja Manuliinalle jaksamista toipumiseen! Kyllä urheasti jaksoit, toivotaan hyvää määrää alkioita! Itsellä ensimmäinen punktio oli helppo (jos näin voi sanoa), toivon että tämä tuleva toinen on sitä myös. Eli Adelalle terkkuja että täällä yksi kokemus sinne hyvien joukkoon.

Tänään siis kävin polilla seurantaultrassa, takana viisi pistoskertaa Gonalia. Annos oli siis alkuun 125 yksikköä, nyt nostettiin 200 yksikköön tästä illasta eteenpäin. Lääkäri löysi kummaltakin puolelta 6-7 follikkelia eli voisi odotella yhteismäärää 12-14. Voi kun tämä toteutuisikin! Edellisellä kerralla saatiin 5 kpl munasoluja ja pieleen siis meni kun kaikki olivat epäkypsiä. Nyt tuntuu että mahdollisuudet niiden toivottujen alkioiden saamiseen olisivat paremmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala ja Vienda
Sannukka1 Minä käyn kanssa salilla ja mm. Bodypumpissa... Sillon kun piikittelin, niin mulle suositeltiin loppuvaiheessa piikittelyä ettei kovaa treeniä vetäisi esim. kävely ok. :) Ettei vaan tuu mitään repeymiä tai kiertymiä, varsinkin jos munasoluja tulee paljon! Itse sitten tyydyin koirien kanssa lenkkeilyyn piikittelyn aikana ja punktion jälkeen... Kieltämättä kyllä maha olikin lopussa sen tuntoinen, että ei sillä tehnyt mieli rehkiä... ;)
 
Se siitä lokakuun suunnittelukäynnistä... tänään soittivat ja kyselivät kiertopäivää (ihan niinkuin ne ei tietäisi jo sitä niistä miljoonasta paperista joita oon täyttänyt, tietävät myös, että menkat alkavat päivän tarkasti), kerroin, että nyt pitäis menkkojen alkaa tänään. Laskeskeli ja lupasi soitella uudestaan kun on jutellut lääkärin kanssa, miten aika saatais sopimaan. Puhelin soi uudestaan: "tuossa tulee kaikki joulutaukoja ym (marraskuussako??), joten suunnitteluaika laitetaan viikolle 51. Se siitä hoitojen aloittamisesta vuodelle 2012..... Kai tää on jotain kohtalon ivaa... :(

Voi Juliet83, mä oon niin onnellinen teidän puolesta :heart:
 
Vienda: ihanaa että jäi toinen pakkaseen odottamaan, ihan mahtavaa! Ja onnea kyytiläisestä :heart: nyt toivotaan todella että sinne nappaa kiinni!

Ainox: tosi harmillinen tilanne... kurjaa joutua taas odottamaan hoitoon pääsyä :(
Paljon jaksamisia kuitenkin odotteluun!

Haikala: tsemppiä kovasti! toivottavasti maha kipuilee vaan hyvästä syystä!!!

Meille tosiaan saatiin yksi kyytiin :) Ensimmäistä kertaa oli hyvin jakautunut ja todella hyvä laatuisia alkioita sanoi lääkäri! Kolme jäi pakkaseen vielä varulta odottelemaan! Mutta toivottavasti niitä ei nyt tänvuoden puolella tarvittais.

Tää onkin pahin vaihe kaks viikkoo odotella. Nuo luget on aiemmin aiheuttanu ainakin ihan alkuraskauden tyyppisiä oireita, pahoinvointija, kylmyyttä, kuumia aaltoja... ja heti sitä mielikuvitus laukkaa että nytkö sitten olisikin raskaana... ja taas pettymys. nyt täytyy kyllä olla rauhallisin mielin loppuun saakka. onko muilla lugeista vastaavia oireita? onko teillä jotain toisenlaista valmistetta?

Tsemppiä kaikille muillekkin vaiheisiinne! ja piinailijoille, pitkää pinnaa odotteluun :)
 
Adela Tänään soittelin sinne hoitajalle ja kyselin että mitenkä monta niistä 19:sta on mahdollisesti hedelmöittynyt, ja täytyy sanoa että olin helpottunut tuloksen kuultuani vaikkei se vielä lopputuloksesta mitään kerrokaan. Eli 14 solua oli hedelmöittynyt=) Hoitaja sanoi että se on oikein hyvä tulos, johon en voinut todeta muuta kuin että on syytä ollakin niitten kipujen jälkeen!:LOL: Huomenna sitten kuulee miten ovat alkaneet jakautua ja montako mahdollisesti saadaan pakkaseen. Sitä jännittäessä siis...

Ainox Voi ei! Olen pahoillani sun puolesta!:hug: Tämä koko homma tuntuu olevan vaan yhtä odottelua! Jaksamista sinne kovasti!!

Sannukka1 Minä myös olen käynyt salilla yleensä 1-2 kertaa viikossa, lisäksi kahvakuulatreeniä ja ihan perusjumppaa, sekä tietysti lenkkeilyä. Ekassa ultrassa(n.viikko ennen punktiota) asiasta kyselin ja lääkäri oli sitä mieltä että ihan rauhallista kävelyä vaan, että kannattaa jättää kaikki kuulailut ja salit väliin pariksi viikoksi ainakin. On kyllä ollut aika niiiin pitkää kunnei ole oikein mitään saanut tehdä normaaliin tapaan!:kieh: Viikon, parin kuluttua kun toivottavasti vointi on täysin normaali, menen oikein kunnon hikitreeniin!

Ja siitä sairaslomatodistuksesta vielä...Kysyin asiasta tänään ja ainakaan omasta sairaalasta ei kuulemma ole koskaan mahdollista saada kooditonta todistusta. Eli näin täällä, ei voi mitään...
 
Vienda joo todellakin hyvä että saitte sen yhden pakkaseen! :) Meillä siis pakkasessa odottelemassa 12 alkioo, toivon että selviävät sulatuksesta ettei kato kävisi tässä vaiheessa.

bauliella hyvä määrä folleja tulossa :) hienoa!

Ainox ompas kurjaa!! oon tosi pahoillani et suunnittelukäynti menee niin pitkälle :(

Törmäsin lauantaina yhteen kaveriini baarissa jota en oo hetkeen nähnyt, hän on varsin tietoinen näistä meidän lapsettomuusasioista ja hoidoista. No hän sitten tokas, että "jokos on pulla uunissa? jaa eipä taida olla kun on drinkki kädessä" ja nauraa räkätti päälle!! Meinasin turpaan vetästä. no tänään laitoinkin hänelle sit viestiä perään, että vois vähän miettiä mitä suustansa päästää ja et oliks tossa oikeesti sen mielestä jotain hauskaa ku oikein piti nauraa päälle. että suututtaa vieläkin!
 
Manuliina: Joo kyllä tuntuu olevan aika todella pitkä kun odottelee että saisi treenailla taas tuttuun tapaan. Itsellä pt, joka laatinut saliohjelmaa mulle ja nuo treeniviikot iisistä viikosta (3 x vko) rankkaan viikkoon (6x vko) Tää viikko sekä ensiviikko ois olleet noita rankkoja mutta sovittiin tuon trainerin kanssa että otetaan iisisti nyt ja jatketaan rankalla vasta kun hoidot ohi ja mahdollinen kyytiläinen matkassa mukana. Kyllähän tuon kestää kun tietää syyn miksi höllätä. Onneksi ilmat ovat olleet hyviä niin voi jatkaa lenkkeilemällä :) MAHTAVA SAALIS TEILLÄ!

Juliet83 Joo tuota ajattelin myös noita mahdollisia asioita mihin kovempi treeni saattais vaikuttaa. Kiitos vastauksesta molemmille.

Ainox: tuo on niin tuttua kun tulee noita lomataukoja tuolla ja sitten hoidot siirtyy. Meillä jo ihan alkuvaiheessa kun mietittiin kohdunulkoisten syitä tuli jo aukiolotutkimuksessa kesätauko ja sitten talvella (vuosi taaksepäin) tuli joulutauko ja aina sellaista ihmeellistä odottelua jos edes päästiin johonkin kun noissa aukiolotutkimuksissakin on se yksi tutkimus per pvä....no eihän me siihen koskaan ehditty kun sitten olin taas raskaana....ja tuo oli sitten siellä oikeassa munanjohtimessa ja leikattiin tammikuussa. Tämän jälkeen paperit siirtyi sinne hormonipolille jossa nyt sitten VIHDOIN ollaan hoidoissa (tähänkin puolen vuoden jono odottelu) Me ollaan odotettu epäonnistumisten kanssa 3-vuotta jotta mitään tapahtuu ja uskottu luomuun lääkäreiden tsemppauksesta. Vasta leikkaukses selkis et mulla röörit tukossa
 
*Mimmu* Minulla myös luget käytösssä, mutta mitään sivuoireita en ole havainnut. Minun ohjeissa lukee että lugeja käytetään 15 pv, mutta mites jos menkat alkaa...kai ne sitten lopetetaan :D? Onnea kyytiläisestä !:heart:

Ainox Voimia ja jaksamista odotteluun!

baulie Teille on tulossa hyvä määrä munasoluja !:)

Kävin eilen paniikissa ostamassa testejä, että nyt teen...mutta ei...en rohjennut!:D
Kai sitä haluaa vielä nämä viimeisetkin päivät elää toivossa, että entä jos sittenkin..
Edelleen ajoittain menkkamahakipeää..ajattelin odottaa viralliseen testipäivään jos sinne asti pääsen. Luget ilmeisesti pitää vuodon poissa, jos olen oikein ymmärtänyt?
 
Haikala tuo kai aika yksilöllistä, joillain ei lugetkaan riitä pitämään vuotoa pois, meille lääkäri sanoi, että luget voi lopettaa sitten kun veritestin tulos tulee ja jos se on nega. Mulla menkat alkoi sitten kolmantena päivänä niiden lopettamisen jälkeen.
Koska sinulla on virallinen testipäivä? teetkö kotona vai onko veritesti? Pidän peukkuja sulle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Haikala: Mulla on siirtopäivästä luget testipäivään saakka. siitä jos plussa niin raskausviikolle 6saakka. Väsymys on nyt ainakin jo huomattava noista lugeista. Voin hyvin nukkua kolmen tunnin päikkärit, eikä vaikuta iltaan yhtään :) Mulla on aiknakin niin runsaat menkat että vaikka käytän lugeja niin tasan alkamispäivänä rupee tiputtelemaan läpi. ja sitä tiputtelee niin kauan kun lopettaa käytön, sit alkaa kunnolla! mut näin mulla, tosin kaikilla on erilaiset menkat. Mut luulisin et jos on normisti oikein runsaat niin ei se lugekaan niitä kokonaan pois pidä.
Se mahakipu voi olla jo muutakin, mikä sulla oli virallinen testipv? se vois näkyä 3-4pv aiemminkin :) Tsemppiä hirveesti plussaan!!!!!!

Vienda: Harrastit ratsastusta? ootko ajatellu nyt ratsastaa siirron jälkeen missä vaiheessa? Mulla ei ole maha enää keräyksestä kipeä ja voisin hyvin mennä ratsastamaan mutta jotenkin tuntuu että voisiko se vaikuttaa kiinnittymiseen ;) varmaan ihan hullu ajatus. kyllähän sitä muutkin ratsastaa kun eihän tässä vaiheessa kukaan raskaudesta vielä tiedä. Jotenkin sitä on nyt niin varovainen ettei se vaan jostain pompotuksesta irtoa sieltä :) Mikä sulla on testipv?

helgeR: kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Ainox: Onpa tylsää, että tuo aika meni noin pitkälle! :( Kamala odottelu, ihan niinkuin sitä ei olisi jo ollut riittävästi! Tsemppiä kovasti! :hug: Luulisi kuitenkin, että reseptit saat tälle vuodelle, jos pystyt hyödyntämään mahd. lääkekattoa (en muista sinun hoitotaustaa)? Itsellä se on täynnä niin mietin jo, mitä reseptejä kyselisin lääkärikavereilta varastoon, kun kerran saisi puoli-ilmaiseksi... :whistle:

Paljon onnea *mimmu*!! Hieno tulos! :) Nyt piinaillaan sitten yhdessä ja toivotaan, että molempien kyytiläiset tarraisi kiinni lujasti! Mulla on myös Luget ja niistä tulee ihan samoin kaikki raskausoireet, palelu, rintojen (kova!) kipeytyminen jne. joten ei voi päätellä niistä mitään. Itse malttamattomana kuitenkin meinaan testailla paljon ja usein... :LOL: Tämän päivän testissä oli Pregnyl jo melkein kokonaan hävinnyt, joten sekään ei enää pitkään vääristä, ehkä pari päivää.

Manuliina: Upea hedelmöittymistulos, ihana kuulla! :heart: Peukut pystyssä tämän päivän uutisia ajatellen, tulethan kertomaan sitten meillekin? :)

HelgeR:llä on hieno rivi pakkaskavereita! Eiköhän niistä iso osa selviä sulatuksesta! Peukut pystyssä täällä! =)
Mulle kävi vähän samoin aiemmin, yksi tuttava kyseli baarissa asioista ja vaikka kuinka koitin sanoa, etten halua nyt puhua asiasta, hän vaan jatkoi selitystään, että kuu niitä konsteja on vaikka mitä ja varmasti tärppää sillä ja tällä tavalla, vaikka ihan oikeasti ei tiennyt mitään meidän tilanteesta. Todella ahdistavaa, varsinkin kun baarissa tuo äänenvoimakkuus usein nousee, enkä halunnut koko lähikapakan kuulevan meidän ongelmista. : / Meinasin myös laittaa viestin hänelle vielä seuraavana päivänä mutta en sitten viitsinyt kuitenkaan.

Sannukka1: Teillä on ollut hurjan pitkä odottelu! :( Melkein hävettää olla niin onnekas, että on ollut varaa käydä yksityisklinikalla, mikä on nopeuttanut tosi paljon. Onneksi vihdoin olette päässeet hoitoihin! Sinullahan pitäisi olla kuitenkin hyvät mahdollisuudet nyt raskautua, kun noita raskauksia on takana, kunhan pikkuinen saadaan oikeaan paikkaan vain! :heart:

Haikala: Mulle sanottiin, että Luget voi lopettaa, kun vuoto on niin runsasta, ettei ne pysy sisällä. Tosin ei ne mulla tunnu paljon tuntia pidempään pysyvän muutenkaan... :ashamed: Ja viimeksi minulla ne ainakin piti tehokkaasti vuodon poissa ja se alkoi vasta kaksi päivää Lugejen lopettamisen jälkeen. Tämä on kuitenkin yksilöllistä. Tsemppiä testaamattomuuteen! :D


ON: Piinapäivä nro 3 ja piinailua alkaa olla. Kohta pitäisi olla alkion kiinnittynyt, jos on kiinnittyäkseen... Kyselin vielä eilen lisätietoja klinikalta ja meidän alkiot (toinen siirretty ja toinen pakastettu) oli siis 4 pv ikäisiä TOP-luokan blastokysteja. Kuulostaa hienolta. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
*mimmu*: Joo, mä ratsastan aika paljon, tai siis normisti 1-2 hevosta päivässä. Kiva, että on muitakin heppaihmisiä täällä! :) Mulle lääkäri (joka kanssa harrasti ratsastusta) sanoi, että pitäisi punktion jälkeen olla 1-2 vkoa ratsastamatta, koska on vaarana, että munasarja kiepsahtaa ympäri pompahtavassa liikkeessä. En tiedä, voiko mitenkään vaikuttaa kiinnittymiseen, mutta koska tämä asia on niin tärkeä, arka (ja kallis) niin ajattelin ihan suosiolla pitää taukoa, juoksuttelen hepat liinassa ja käytän lainakuskia. Ei sitten ainakaan satu mitään. Omat hepat on kyllä niin arvaamattomia, etten tiedä, viitsinkö kovin pitkään ratsastaa muutenkaan, jos raskaudun tästä... ;) Mulle ei annettu tarkkaa testipäivää, parin viikon päästä siirrosta sanottiin ja sitten pitää ilmoitella. Ajattelin kyllä testailla aikaisemmin jo, kiinnostaa myös mahdollinen kemiallinen raskaus. Mites sulla?

Sannukka1: Joo Lugesteron tai Lutinus on progesteronivalmisteita (keltarauhashormoni), mitkä on tosi tärkeitä siirron jälkeen. Yleensä ne aloitetaan jo ennen siirtoa. Ne on sellaisia ärsyttäviä palleroita, mitkä tungetaan tuonne alakertaan ja sitten ylimääräinen niistä valuu pois. Nimim. olen tehnyt tutkimusta parhaiden pikkuhousunsuojien löytämiseksi ja Libresse on nyt voitolla... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR ja Sannukka1
Taidanpa minäkin nyt vielä tässä vaiheessa siirtyä tuolta toisesta ketjusta tähän poppooseen jos vain mukkaan mahtuu :)

Lyhyesti meidän tarina: Olemme miesystäväni (minä 31v. ja mieheni 38v.) kanssa yrittäneet luomusti lasta reilu pari vuotta. Ja monen menetetyn toiveen ja pettymyksen siivittämänä teimme alkukeväällä 2012 päätöksen, että lähdemme selvittämään miksi odotettua ja toivottua lasta ei kuulu. Kesän kynnyksellä sitten selvisi, että avokkini sperman laatu ei ole kovinkaan hyvä (tyypien laatu olematon ja ovat vielä hemmetti soikoon laiskoja liikkumaan). Mahdollisuus luomuraskauteen olematon! Hyppäsimme siis saman tien IVF-jonoon.

Nyt on sumut (Synarellasta järkyttävät päänsärky/migreeni-kohtaukset), piikitykset (Puregon 300-250 IU), punktio (10 munasolua, osta sitten vain ja ainoastaan yksi hedelmöittyi, joten pakasteessa ei mitään) ja siirtokin (4-soluinen sitkeä sissi siirrettiin) takana.

Piinapäivät on kyllä nimensä veroiset, sen allekirjoitan näin ekakertalaisena täysin. Nämä päivät siirto-päivän jälkeen ovat olleet yhtä helv....ä! Ei riitä, että olo on kuin rantapallolla turvotuksen takia ja rinnat aristaa niin, että pakaste herne-maissi-paprika-pussien kanssa katellaan telkkaria iltaisin.. Ja ihan niin kuin nuo ei riittäisi niin psyyke (ilmeisesti, hyvin vahvasti uskoakseni) järjestää voimakkaita pahoinvointi kohtauksia satunnaisesti. Oih, luoja paratkoon että tennarin pohjat ja koira rukka on saanut ulkoilusta viime päivät :)

Noh, sitten vielä Herra Töykeä Lääkärisetä oli kirjoittanut mitä sattuu reseptiin. Sain vain hänen kirjoittamallaan reseptillä viikoksi Lutinukset. Ei kun yrittää saada joku hoitaja kiinni ja kysellä, että olemmeko jossakin kokeilussa vai miksi vain viikon verran tukilääkitystä siirron jälkeen. Kolme päiväähän siihen menikin, että sain hoitajan kiinni ja nyt sitten resepti-asiakin pitäisi olla hoidossa – ehkä (selviää kunhan ehdin sinne apteekkiin).

Viime päivät on olleet täynnä uskoa, epätoivoa, itkua, naurua, raivostumisia epäoikeuden mukaisuutta kohtaan… Vaikka me emme usko ja odota mitään mieheni kanssa ensimmäiseltä hoitokierrolta (koska tilastot puhuvat omaa kieltään) niin silti – ihmeen odottaminen on vahvistunut piinapäivien edetessä ja testin tekeminen pelottaa yhä enemmän ja enemmän, kun jollakin hassulla tavalla tunnen sydämessäni että sen ihmeen odottaminen on turhaan. Ainakin tässä vaiheessa vielä.

Anteeksi, tästähän tuli romaanin alku.. Tsemppiä kaikille ihanaisille naisille! Voimahalauksia jokaiselle omaan vaiheeseensa <3
 
baulie kiitos että kerroit positiivisesta punktiokokemuksestasi! Se helpotti edes vähän tätä jännitystä...toivotaan että minäkin pääsisin tähän kastiin :)

Manuliina mahtava saalis! Jos pysyy tuommoisena niin et sitten oo kyllä hetkeen joutumassa punktioon uudestaan! Jee :)

Omia fiiliksiä: täällä nyt kaksi iltaa piikitetty(gonal-f:ää) ja eilen heti piikin jälkeen alkoi kauheasti juilimaan vatsaa ja varsinkin munasarjoja, erityisesti oikealta puolelta. Onko muilla ollut tälläistä? Vähänkin kun äkkinäisiä liikkeitä tekee niin oikein vihlasee. Eilen illalla kipu oli koko ajan läsnä, enkä oikein pystynyt seisomaan edes suorassa. Tänään pikkuisen helpompaa, mutta edelleen "tunnen munasarjojeni olemassaolon" koko ajan. Tosi ikävää olla töissä... Soitin jo klinikallekin mutta hoitaja puhelimessa sanoi ettei pitäs olla vaarallista että "kai siellä vaan sitten tapahtuu jotain" :D No onhan se hyvä että tapahtuu (toivottavasti oikeita asioita) mutta silti tää mietityttää itseä että onko normaalia?
 

Yhteistyössä