IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Vienda - viikko sitten oli tuoresiirto ja kätilö sanoi tuolloin, että 10:nen päivän päästä voi tehdä ensimmäisen testin. Yritän olla lujana itselleni, että malttaisin vielä odottaa nuo viimeiset päivät viralliseen testaukseen, mutta mutta... Tännään kun tuo tie käy kuitenkin tuonne apteekiin niin eiköhän muutama (siis useampi) testi tartu mukkaan ja tuskin maltan olla huomenna sitten testaamatta ;) Jännittää aivan mahottomasti, vaikka olen 100%:sen varma negasta, kun tässä on kaikkea sählinkiä ollu tuon hoitavan lääkärin kanssa. Tsemppiä ja malttia sinulle piinailuun. :hug:

Noh, kätilö/hoitaja sentään pahoitteli tuota resepti sekaannusta puhelimessa. Minä lähinnä kyselin tuonne suuntaan, että pitääkö mun ekakertalaisena tosiaan itse huolehtia myös siitä, että lääkitys tulee määrättyä oikein? Eikös se ole lääkärin tehtävä? Noh, eihän hoitaja voi muuta kuin olla pahoillaan.

Mieli on kyllä yhtä harmaan loskainen kun ulkona ilma, mutta iltavuoroon on suunnattava oli mieli millainen hyvänsä.

Manuliinalle onnittelut mahtavasta saaliista :hug:

Adela - tääältäkin suunnalta toivotaan, että siellä nimenomaan tapahtuu oikeita juttuja. Voimia ja kärsivällisyyttä kipujen keskelle. Itsellä oli viimeiset piikittelypäivät yhtä tuskaisia, vaikka vain 10 follia siellä kasvoi. Käveleminen oli tuskaista, mutta itsellä kuitenkin jotenkin samalla rauhoittavaa.

Itse voin liittyä myös siihen ryhmään jolle itse punktio oli miellyttävä kokemus; lääkitys oli todellakin kohdallaan ja lisää sai heti kun vain kivusta/epämiellyttävyydestä vähänkin ilmoitti. Nukutti oikein mukavasti ja yritin koko ajan sinnitellä vain hereillä, kun eivät riettaaat antaneen mun nukahtaa toimenpiteen aikana ;) Ainut mikä tuotti punkito-päivänä ongelmia oli kanyylin laitto, koska mulla on kuulema niin kapeat suonet joihin on vaikea pistää ohuemmallakin neulalla. Noh, kolmannella kerralla se onnistui yhteistyössä kätilön kanssa ;)
 
Manuliina: Mahtava saalis! Onnea :)

Vienda: Mulle annettiin testipäiväksi 13. ke. Mut menkat alkaa jos alkaa niin la. sitten se jo tietää. voishan tuota jo pe testata... :)

Tervetuloa mukaan Nannukka81 ja voimia piinailuun!!! :heart: ei sitä tiedä, ekallakin voi tärpätä :) Positiivisin mielin vaan matkassa niin se auttaa paljjon! Vaikka se ei aina helppoa olekkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Ainox: joulutauot on perseestä :hug:

HelgeR: katuiko se sun kaveri ees??

Onnittelut Manuliina upeasta saaliista!

Noista lugeista; silloin kun asuin Helsingissä, niin joistain apteekeista sai Progesteron-nimellä kulkevaa, apteekkien omatekemää lääkettä, joka on halvempaa kuin Lugesteron. Tosin pötkö oli isompi, joten ällö-vuotoakin oli enempi... :$ Nimimerkillä Molempia käyttänyt.

Tervetuloa Nannukka! Tsemppiä piinailuun!! kuten myös Viendalle ja Mimmulle!

Mä vissiin oon ainoa tästä porukasta, jolla on kasvatuslääkkeenä Elonva. Se kun pistetään vain kerran; eilen pistin sen ja seuraavaksi sitten aloitetaan Orgalutra lauantaina. Eilen olin siis ultrassa koska menkat alkoi niin oudosti. Siellä oli kummallakin puolella isoimmat follit 7mm, ja lääkäri selvästi mietti, onko lähtötilanne hyvä. Halusin kuitenkin ottaa sen piikin, koska muuten lääke menisi hukkaan, koska se ei selviäisi huoneenlämmössä seuraavaan kiertoon. Ja lääkäri sanoi, että saattaa homma toimia silti ihan optimaalisesti.

Onko teillä muilla ollut ns. 0-ultraa juuri ennen pistosten aloitusta? Ja minkä kokoisia folleja on löytynyt? Nyt sitten murehdin seuraavaksi sitä, tulinko ottaneeksi sen piikin kp 2, vai oliko ne ihme vuodot aiemmin jo kierron alkupäiviä... :ashamed: Koska munasarjojenhan pitäisi olla lähes lepotilassa kun piikityksiä aloitetaan, jotta muniksia lähtisi kasvamaan mahdollisimman paljon. Ei tää alku mitenkään helppoa ole ollut, ja ne tuskaisimmat vaiheet on vasta eessäpäin :(

Mutta yritän ajatella positiivisia puolia; sitä että pääsin kuitenkin aloittamaan hoidot, ja että meillä löytyi rahaa yhteen yritykseen! Oletteko te laittaneet jonkun rajan, monta hoitokertaa passeineen meinaatte käydä, jos ei tärppää? Meillä on vain tämä yksi yritys, toivottavasti pakkaseen saatais myös jotain.
 
Nannukka81 Tervetuloa minunkin puolestani. Ompa ikävää että on ollut sekaannuksia reseptien kanssa, hyvä että oot ollut itse tarkkana. Ja kohta pääsetkin jo testailemaan :) Plussaa tietenkin toivotaan! :)

UniUnna Ei se mun kaveri ole vastannut mitään siihen viestiin, joten tästä päättelen että ei näe omaa napaansa pidemmälle eikä sitä kaduta. Jotkut ei vaan ymmärrä... : /
Tarkastelin just kalenteria taaksepäin, mulla ei ollut nollaultraa, eka ultra oli kp6 ja silloin follit oli oikealla puolen 8-9mm ja vasemmalla 7-9mm.
Me ei olla mitään rajaa laitettu että montako hoitokertaa yritämme. Ehkä niin monta kuin pää kestää :)

Tsemppiä kaikille :heart:
 
UniUnna Meillä ei ainakaan ollut mitään 0-ultraa, heti vaan kp 2 alotin piikitykset hoitajalta semmoset ohjeet saatuani.

Täällähän piinailee tosi moni, pitkää pinnaa teille!;)

No niin, lopputuloksena oli sitten 7 alkiota pakkaseen. Joskin vaan 1 oli kuulemma priima(lieneekö sitten sama ku se täällä paljon puhuttu TOP?), ja kuus muuta sitten ei-niin-hyviä mutta ilmeisesti ihan ok koska pakkaseen laittoivat. Se priima on ylhäisessä yksinäisyydessään ja ne muut sitten kahtena kolmen alkion joukkona. Eli kolmeen yritykseen on näin ollen ainakin teoreettinen mahdollisuus=) Koitan täällä käydä lueskelemassa teidän juttuja vaikka mulle taas tuleekin tuskasen pitkät pari kuukautta kun aikasintaan joulukuun kierrosta yritetään alkionsiirtoa. Ja siihenkin sitten vaikuttaa taas ne kaikki pirun joulutauot ym...Ja se, mikä tekee siitä siirtohommasta "hiukan" stressaavan, on se että ovulaatioplussa ei saa osua torstaille, muuten koko siirto siirtyy seuraavaan kuuhun!:O Ei siis oo juur kovin suuri prosentuaalinen mahdollisuus osua just siihen mutta ku tässä nyt on niin moni asia jo mennyt päin hanuria ni melko varmasti se osuu sitten juurikin siihen...
P.S Pessimisti ei pety, ainakaan niin pahasti;)

Jaksuja muruset!!:heart:
 
Nannukka81 Tervetuloa! Minulle on tehty siirto samana päivänä kuin sinulle! Virallinen testipäivä perjantai, mutta kyllä huomenna täytyy jo jotain infoa saada tähän piinailuun:D ! Minullakin sellainen tunne, että nega sieltä tulee : /

*Mimmu* ja HelgeR Virallinen testi pv toi perjantai mut luultavasti huomenna sorrun :D !

Kiitos kaikille kannustuksesta!
 
Viimeksi muokattu:
Varmaankin jossain kohtaa tässä ketjussa ollutkin puhetta, mutta kysynpä nyt uudestaan. Eli onko teille muille tullut pahanolon oireita tuon piikittelyn aikana? Mulla nyt seitsemän piikityspäivää takana ja annos puregonissa ollut se 150UI koko ajan. Sellaista ällöttävää pahoinvointia ollut eilisestä sakka ja munasarjoissa (ehkä enemmän oikealla puolella) tuntuu jo kävellessäkin ikään kuin "painetta" jos se nyt oikea sanavalnta. Huomenna folliultra, jossa kuullaan mikä tilanne on ja mahdollisesti myös saadaan punktiopvä tietää. hitsit kyllä sanon että kamalinta tässä on ollut se odottelu...ensin odotellaan ensitapaamista ja suunnittelua ja sitten ekakäynnille jolloin lääkitys alkaa. Nuo odottelut menneet jo suht hyvin ja ripeästi mutta mutta...nyt kun lääkitys alkanut niin jännitys ja pelko kasvaa mikä puolestaan aiheuttaa varmaankin ne mielialan vaihtelutkin. Jännittää kovasti mitä huomisessa ultrassa sanotaan ja pelottaa se punktio vaikkakin olen tästä ketjusta saanut PALJON positiivisia kokemuksia lukea, joskin niitä ikäviäkin kokemuksia, mutta ymmärrän että kaikkien kohdalla kuitenkin niin yksilöllistä miten menee. Olis jo ohi se punktio, niin ois siitäkin päästy eikä tarttis pelätä ja jännittää..huoh... meinasin jo että sanon punktiopäivänä että nopeasti sitten mitään selittämättä että saadaan se pois päiväjärjestyksestä, sama se vaiks vähä kirpasiski....mut sitten...voi kääks...ehkä kuitenkin ensin tilaan sen mahdollisimman ison arsenaalin droppia :)
 
Nannukka81 Kiitos kovasti tsempeistäsi ja kun kerroit omista kokemuksistasi :) Nyt on taas vähän parempi mieli! Kovasti täällä jännäilen sun testitulosta :)

Sannukka1 Mä pistelen gonal-f:ää, nyt kolme iltaa vasta pistänyt ja mulla kyllä kaikki mahdolliset ikävät oireet. Eilen tosiaan kirjottelinkin tänne palstalle että kun juilii niin hitosti munasarjoja, varsinkin just oikeaa puolta. Jopa kävely suorassa tuottaa ongelmia välillä, ja tosi kivaa olla esim.töissä kun välillä tulee sellasia järkkyjä vihlaisuja. Lisäksi mua on piinannut migreeni ja "normi päänsärky" nyt ihan koko viikon, eli ekasta pistosta lähtien. En tiedä, johtuuko tästä vai jostain muusta mutta ei mulla koskaan oo näin montaa päivää putkeen oo päätä särkenyt. Myöskin huono/etova olo on koko ajan läsnä (ihan niinkuin menopuristakin, jota piikitin ensimmäisellä kerralla) ja joudun ihan ottamaan pahoinvointilääkkeitä tohon että pystyn olemaan töissä.
Ei tämä siis mulle ainakaan mitään kivaa tää piikittely ole, ja nytkin meinaa epätoivo iskeä että vasta 3 pikkiä takana ja saattaa olla se kymmenenkin edessä ennenkun punktioon asti pääsee (tai siis joutuu, pelkään sitä kans ihan järjettömästi).
 
Adela: Voi hurjaa noita sun oloja :( Mulla kans munasarjoissa ensimmäisen kerran tuntui jopa kävely tänään kun aamusta käväsin kaupassa. Ei pahasti, mutta tuntui kuitenkin. Toi etova olotila kuitenkin ehkä enemmän vaivaa ja tosiaan mulla myös ollut noita päänsärkyjä. Toivottavasti sulla olo helpottaa eikä tarvitsis kovin pitkää aikaa pistellä.
 
Noh, enhän mie malttanut odottaa huomiseen tuon testaamisen kanssa... Ja tulosa juurikin se mitä itse ounastelin - hyvin vahva puhdas nega.... Nyt minä en oikein tiedä, että pitääkö tuo Lutinus-kuuri (viikko vielä jäljellä) niin käyttää loppuun, vaikka testi on noin vahva nega? Vuoto ei ole vielä alkanut eikä edes mitään menkka-tuntemuksiakaan.

Nyt meillä alkaa sitten neuvottelut mieheni kanssa, että jatketaanko me hoitoja ollenkaan vai mitä ihmettä tehdään. Itsestä nyt tuntuu, että mulle riitti tämä yksi kierros. Mä en vaan jaksa alkaa ottaa sumuja ja piikityksiä sitten kun ensin ollaan jonotettu taas se puoli vuotta. Mutta sitten kun vaakakupissa on taas se, että tiedän mieheni haluavan ainakin sen toisen jos sen kolmannenkin kieroksen. Noh, nyt on onneksi aikaa miettiä mitä tehdään.

Toivottavasti plussa-tuulet pysyy täällä :heart:
 
Nannukka81: Voi ei :( Harmittaa tosi paljon sun puolesta. Jos siirto ei onnistu niin joutuuko siinä odottelemaan taas sen puoli vuotta?

Haikala: Tsemppiä piinailuun....maltoitko odotella vaiko jo testailit?? (tarrasukkia ja beibiliima) :)
 
Viimeksi muokattu:
nannukka81: malttia vielä, joskus plussa tulee vasta myöhemmin! ei heitetä kirvestä kaivoon... vaikka tiedän tunteen kun nega tulee ruutuun :( kuitenkaan ei vielä menkkatuntmuksia,l niin on vielä mahdollisuus. Toivon sydämmestäni että testi muuttuu plussaksi :heart:

Haikala: joko oot testaillu?

Adela: Mulla oli kans piikkittelyjen johdosta munasarjat tosi kipeet. piti välttää reipasta liikkumista ja turvotti hirveesti. ja muuttui keräyksen jälkeen vaan pahemmaksi :( Toivottavasti sulla olo helpottas pian! Meidän klinikalla oli otettu joku uusi lääkitys, rauhoittava käyttöön punktion ajaksi. Kuulemma sillä on saatu hyviä tuloksia aikaseks. Helpottaa pelkoa punktiossa ja rentouttaa, tietenkin lisäksi vielä kipulääkitys. Sitä ei ehdoteta kaikille, mullekkin sen takia kun pelkään sitä punktioo niin paljon! kannattaa kysyä asiasta lääkäriltä :)

Nyt alko nämä luge oireet... aamupahoinvoitnia. Jouduin jättämään aamupalan väliin ja vieläkin on tosi etova olo. Voisi jo kuvitella olevansa raskaana :)
Ja vielä reilusti yli viikko ooteltava :( on tää vaan perseestä suoraan sanottuna. On niin inhottava oottaa ja miettiä koko ajan että onko vai eikö. ja vielä kun on lyöty tuo aikaraja, minkä jälkeen vasta saat sen selville. kahden viikon aikana kerkeää kummasti pyöritella kaikenlaiset sisustus ja muut nimi suunnitelmat läpi :attn:
Ehkä jaksan vielä viikon oottaa mut ens viikon loppupuolella teen kyllä ekan testin!

Miten muilla piinailu sujuu? toisilla on vähän lyhempi aika enää :)
Jaksamisia kaikille!!!!!
 
*mimmu* Me ollaan hoidettavana naistenklinikalla ja siellä myös rauhoittavaa iv:nä + kipulääke punktion aikana. Lisäks saa etukäteen esilääkityksen jos on oikein pelokas. Tsemppiä myös sulle piinailuun....voi ku alkoikin jännittää oma tuleva mahdollinen piinailu ensiviikosta....varmaan aika hurjaa odottelua. Ja kaikille muillekin piinailijoille hurjan paljon tsemppiä :)
 
Nannukka pahoittelut negasta! Tiedän tosiaankin, miten stressaava näissä hoidoissa tämä odottelu osaa olla. Tuntuu, että kokoajan pitää odottaa jotain. Meillä kuitenkin (näin siis Naikkarilla) annettiin epäonnistuneen icsi-hoidon jälkeen lupa ilmoittautua seuraavaan hoitoon heti yhden välikierron jälkeen. Eli uutta puolen vuoden odotusta ei enää pitäisi tulla. Nyt mulla alkaa olla välikierto päättymässä ja ajateltiin ainakin toinen hoito nyt kokeilla, kun se on meidän ainut toivo saada lapsi. Jokainen tietysti itse päättää miten monta hoitoa jaksaa.

Sannukka ja Adele tosi kurjaa, että teillä nuo lääkkeet aiheuttavat noin vomakkaita oireita. Toisaalta oireet ova kuitenkin ehkä merkki siitä, että munasarjoissa jotain tapahtuu. Itselläni ei piikityksistä tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, mutta follejakin oli sitten vain kolme. Eli lääke ei ilmeisesti toiminut ollenkaan. Toivottavasti teillä nuo oireet enteilisi hyvää munsolusatoa!!!
 
UniUnna: Kiitos! :) Hyvä, että pääsitte kuitenkin aloittamaan hoidon! Toivotaan parasta mahdollista lopputulosta! Meillä oli 0-ultra 6 pv ennen pistosten aloittamista. Meillä tuo aloitus siirtyi klinikan aikataulun vuoksi vähän eteenpäin. Siellä oli silloin yksi folli oikealla, joka oli kasvamassa. Tämä yksi kuitenkin hävisi sieltä 1. ultraan mennessä ja kaikki meidän follit tuli vasemmalle. Eipä noista voi tietää... Me on päätetty, että käydään nyt kolme hoitokertaa ainakin, jos ei tärppää ja mietitään sitten uudelleen. Kuinkahan pää kestää monta yritystä... : /

Manuliina sai hyvän pakkassaaliin! :) Kamalaa tuollainen jännääminen, että ovis ei saisi osua torstaille, voi apua sentään!! Ihan varmasti meillä ainakin se olisi joka kuussa torstaina!

Mites Haikalan testaus? ;)

Sannukka1: Minulle ei tullut pahoinvointia pistoksista mutta tuo paineen tunne ja turvotuskin on tuttua munasarjojen (tai no itselläni vain vasemman) kohdalla. Ei vikoina päivinä ennen punktiota huvittanut paljon kumarrella tai liikuskella. Sama tunne jatkui punktion jälkeenkin kyllä ja vasta tänään alkaa tuntua olo normaalimmalta.

Nannukka81: Voi ei!! :'( Kamalasti voimia ja halauksia sinne! Tosi kurjaa kuulla tuollaisia uutisia! :hug: Minulle sanottiin, että luget voi jättää pp 14 pois, jos testi näyttää negaa. Kannattaahan teidän nyt olla jonossa joka tapauksessa ja katsoa, miltä tilanne näyttää sitten. Jonosta pääsee aina pois... Ja voihan tosiaan olla, kuten Amalia Armas sanoi, ettei tarvitsekaan jonottaa!

*mimmu*lle myös tsemppiä piinailuun! Täällä ollaan ihan tuskastuneita myös ja päätin jo, että sinnittelen vielä huomisen, jotta Pregnyl on varmasti poistunut ja sitten la aloitan kyllä testailun. Hulluksihan tässä tulee muuten... :kieh:


ON: piinapäivä 4 menossa, alkio olisi nyt 7 päivän ikäinen ja sen olisi pitänyt kiinnittyä. Ei oireita, paitsi lugejen aiheuttama tissikipu, joka on aina sama. Päinvastoin melkeinpä, tänään on punktioturvotuskin jo selväti vähentynyt ja olo on aika hyvä. Jotenkin epäilen, että mitään kiinnittymistä on tapahtunut ja negatestejä saan tehdä taas pitkän litanian... :attn:
 
Sannukka1: Vielä lisäys, että mulla sumujen ajankohta vaihteli välillä 3-4 h, joskus unohdin ja joskus olosuhteiden pakosta. Ei vaikuttanut itselläni, sumut oli tehonneet ihan normaalisti. Sitten kun piikit alkoi, koitin olla tarkempi sumujenkin kanssa.
 
Nannukka81 Voi ei! älä vielä menetä toivoasi, saattaahan se muuttua jossei vaan ole vielä tarpeeksi raskaushormonia! Voimia sinne <3

Jep, todellakin toivon että nää kamalat sivuoireet enteilis kunnon saldoa! :D Sellaista ettei tarvis hetkeen mennä punktioon uudestaan vaikkei tällä kertaa tärppäiskään! Huomenna eka seurantaultra, sitten tiedän jonkinmoisen tilanteen /aikatauluarvion varmaankin punktiolle.. Tosin, näiden oireiden jälkeen entistä vähemmän taas odotan sitä kun kuvitella vaaan voin miten kipeä sitten olen munasarjoistani jos pelkkä kasvatuslääke jo juilii näin paljon! =/
 
Nannukka81 > Mulla on Lugesteronin kanssa ohje, että testipäivä pp14 (14 vrk siirrosta) ja tuloksesta riippumatta MUUTAMAN päivän päästä uudestaan. Vasta jälkimmäisen testin näyttäessä negaa saa lopettaa tukilääkityksen. Kuuri kestää siis aina VÄHINTÄÄN 2½ viikkoa. Jos viiko on jäljellä, niin on aivan liian aikaista lopettaa tukilääkitys. Malttia ja plussatuulta!

Verta tihkuttelee lääkkeistä huolimatta ja negankin testasin. Tukilääkitys silti jatkuu maanantaille, jolloin on seuraava testipäivä. Ohje siis polilta. Jos vuoto runsastuu kk-vuodoksi lääkkeistä huolimatta, niin sitten voin lopetella kuurin. Testi silti suositeltava, sillä vuodosta huolimatta raskaus mahdollinen hoidosta johtuen.

Ei mulla nyt muuta. Olen ihan jäässä ja tosi väsynyt, joten hautaudun kohta peittojen alle unille. Tsempit kaikille!
 
Onpas täällä ehtinyt tapahtua. Olen yrittänyt pitää vähän taukoa täällä käymisessä, jotteivat piinapäivät olisi niin voimakkaasti mielessä. Unohdan nyt varmaan kommentoida monelle eli pahoittelut jo etukäteen!

Nannukka81: Pahoittelut negasta, mutta odota nyt vielä siihen varsinaiseen testipäivään.

Manuliina: Onnittelut saaliista ja tsemppiä odotteluun. Tosiaan se joulukin on jo tulossa. Harmi, että punktio oli niin kivulias :(

Vienda: Kiva kun kyselit kuulumisia tuossa aiemmin. Siirto tehtiin ihan onnistuneesti ja saatiin tieto, että kaksi kolmesta jäljelle jääneestä saadaan pakkaseenkin :) Mies soitti asiasta klinikalle eikä tullut kysyneeksi miten ne pakastetaan. Jos nyt ei tärppää niin ainakin kerran kai voisi yrittää uudelleen ilman koko hoitorumbaa. Tsemppiä piinailuun!

Macy Gray: Pahoittelut negasta! Toivottavasti vuoto vielä lakkaisi ja testi muuttuisi plussaksi.

Adela: Onpas sulla kurjan paljon oireita. Toivottavasti enteilevät hyvää saalista!

Mimmu: Tsemppiä piinailuun.

Mies on tällä erää näköjään muistanut mun joskus aiemmin esittämän toiveen, että piinapäiville saisi olla ohjelmaa eli tuntuu että joka illalle on menoa. Ollaan saatu jopa pitkään jumissa olleita sisustusprojekteja eteenpäin - miehen aloitteesta! Taitaa miestä jännittää vielä enemmän kuin minua :O Minkäänlaisia oireita ei kyllä ole eli sen puolesta ei lupaa hyvää.
 
Moi kaikille! Tein eilen ja tänään testin ja negahan sieltä tuli..juuri niinkuin arvelinkin!!!!!!: /
Tämä oli meidän eka hoito ja vaikka yritti olla toivomatta mitään, niin kyllä tämä tuntuu.
Olo on tyhjä. Kaiken piti olla niin hyvin ja niin hyvä top alkio, mut ei niin ei.
Lohtua tuo pakkasukot, koska piikittelyä en jaksaisi/haluaisi aloittaa. Osaako kukaan sanoa kuin pian eka PAS voidaan tehdä? Pitääkö odottaa välikierto?

Anteeksi tämä tilitys ja voimia teille kaikille :heart:
 

Yhteistyössä