IVF/ICSI-hoitoja aloittavat 2012

Onko muuten kunnallisella puolella istutettu kellekkään kahta alkiota? Meille sanottiin että istuttavat yleensä vain sen yhden, että harvemmin kahta nykyisin. Täältä kun joskus saa lukea noita onnellisia kommentteja kahden alkion onnistuneesta istutuksesta ja ne on kai yleensä sitten yksityisellä puolella kun niitä tekevät ??

Huh, tulen nyt tänne purkamaan kun on niin levoton olo vaikka siirto vasta huomenna. Tää odottelu hajottaa pään :(

Sannukka1 tuosta kunnallisen puolesta en tiedä, muttame ollaan yksityisellä ja siellä olen esittänyt toiveeni että istutettais kaksi, lääkäri sanoi tähän, että nämä ovat ihan sopimusasioita, eli jos haluan kaksi niin saan kaksi. Ja mehän halutaan kaksi. Ehkä siksi tämä ekstra jännityskin.. huh huh, sydän hakkaa nyt jo ja itku herkässä, en kestä enää pettymyksiä

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Vienda Toivotaan että muuttuu vahvaakin vahvemmaksi plussaksi! :)

HelgeR Tsemppiä kovasti huomiselle! :) :hug:

Sannukka1 Meille sanottiin kunnallisella etteivät suostu siirtämään kuin yhden. Siksi että monisikiöraskauksissa on aina isommat riskit, ja riskithän on muutenkin suuremmat näissä avustetuissa raskauksissa.

Oma tilanne: Tänään oli uusi ultra, edelleen 10-12 hyvänkokoista munasolua odottelemassa pois imua :D Heh.. Torstaina siis punktio. AUTS! Nyt jännittää todenteolla=/
Lisäksi joudun keskiviikkona menemään jo valmisteluihin klinikalle, saan lääkkeitä etukäteen siihen mun toiseen sairausepäilyyn ettei sitten vaan tulisi mitään itse keräyksen aikana torstaina. On tämä melkoista kun nyt noin paljon pelotellaan! Yritäppä tässä nyt olla rauhassa minkään asian suhteen :D Jos kaikki menee hyvin tämän keräyksen suhteen, suostuvat tekemään tuoresiirron ensi ma/ti. Mutta se varmistuu vasta tämän viikon aikana kun näemme miten kroppani reagoi tähän kaikkeen, nyt kun ne estrogeenitasot alkaa nimenomaan olla korkeimmillaan... Saa siis pitää peukkuja minulle kaiken suhteen! :) Minäkin pidän täällä kaikille, niin piinailijoille kun toimenpiteisiin suuntaaville! :))

Täällähän eletään taas jännittäviä aikoja monen kohdalla :)

Olen seuraillut ja jännittänyt teidän kaikkien matkaa täältä taustalta, sillä alkuperäisestä suunnitelmasta huolimatta meillä päädyttiin ainakin yhteen inseminaatio kokeiluun vielä ennen IVF:ää. Ja ennen sitä pitää kitkutella vielä tämä yksi luomukiertokin loppuun :( Ja jottei tulisi liian vähän odottelua niin jollei ekasta inssistä onnista, taitaa IVF:kin siirtyä tammikuulle jottei jouduta maksamaan kahta kertaa lääkkeitä itse :/ Typerä systeemi muuten tuo kelan kalenterivuosi-ajattelu korvausten kanssa. Tiesittehän muuten, että alkuvuoden hoitojen lääkkeitä voi hankkia vielä tämän vuoden puolella niin pääsee hyödyntämään jo täyttyneitä omavastuita.

Tsemppiä kaikille piinailijoille, sitähän tämä on kierron kaikissa vaiheissa :) Elämä on kyllä yhtä odottamista ja välillä pitää ihan muistuttaa itseään elämään myös tätä päivää.

Vienda: Onnea haamusta, toivotaan sille vahvistusta :)

macy gray: Ilmeisesti hoitajalle oli vain sattunut inhimillinen erehdys ja oli merkannut väärän päivän paperiin. Silloin kun tein testin niin oli vasta menossa pp 9. Tänään on pp 12, eli varmaan sais jo aika varman vastauksen. Kuinka ollakkaan eilen alkoi tiputtelu vuoto..testiäkään en ole käynyt ostaa, kun olen negasta jo täysin varma :/ PASsiin päästään välikierron jälkeen eli joskus tammikuussa varmaan..!

Haikala > Mullakin alkoi tiputella ennen kuin pp14 tuli täyteen ja muuttui pp14 sitten ihan vuodoksi. Mulle on aina polilta sanottu, että pp14 tehtyyn testiinkään ei vielä pidä vielä luottaa, vaan tuloksesta riippumatta uusi testi muutaman päivän päästä. Joskus ja/tai joillakin hcg näkyy pissassa myöhään. Itse kuulun niihin, joilla Pregnyl näkyy myös huonosti ja esikoisesta plussasin haamulla menkkojen ollessa myöhässä. Tiputtelu ei välttämättä tarkoita mitään. Jos ei ala menkkavuotoon verrattava vuoto, niin huoletta voit odotella testipäivään ja varmistustestiinkin. Toivoa on. Plussatuulta!

Sannukka1 > Siirretään kaksi tapauskohtaisesti, mutta ei koskaan ekalla siirtokerralla. Mulla on molemmat pakkasukot samassa oljessa ja jos molemmat selviää, niin mieheni kanssa päätämme viimekädessä. Mulle ei tuplasiirtoa suositella, joten molempien selvitessä siirtokelpoisina sulatuksesta käydään neuvonpito. Alustavasti on jo vähän keskusteltu ja se on varmaa, että kahden siirtoa ei pidetä ensisijaisena. Itse haluaisinkin sen vuoksi alkiot pakkaseen ilman paria, mutta käytäntö on tuo pareittain pakastus. Luonto kuulemma yleensä karsii eli harvemmin kahden siirtoon samasta oljesta edes päästään tai sitten toinen ei kiinnity.

Täällä pistin juuri klo 21 Pregnylin eli punktioon ollaan menossa ke klo 9. Hyperin riski on lääkärin mukaan suuri, joten ilmeisesti siitä syystä sain ohjeen että Pregnyliä pitää pistää vajaa määrä. Follikkeleja on ilmeisesti 20-25 kpl, en ihan tarkkaan tiedä onko nuo kaikki siis ihannekokoisia + päälle paljon pienempiä vai onko hyviä esim. kymmenkunta ja loput sitten liian pieniä.

Aamun ultran perusteella vatsaontelossa oli nestettä, saa nyt sitten nähdä että jos saadaan alkioita niin päästäänkö ollenkaan tuoresiirtoon. Lääkäri sanoi että se päätös tehdään sitten punktion yhteydessä kun nähdään tilanne tarkemmin. Kylläpä jännittää!

Oi Vienda, jospa jospa......... b =) d

Täällä hyvä tilanne!! Lääkäri oli oikein tyytyväinen mun munistilanteeseen, siellä jotain 5 toisella ja kolme toisella puolella, ja sopivan kokoisia. Sanoi ettei "mun tilanteessa" olisi enempää odottanutkaan, mitä sitten lie tarkoittanutkin sillä?? Eli perjantaiksi varattu punktio, iiiiiiiiiiiiiiiks!!

• Tykkää
Reactions: HelgeR
baulie: Meillä myös punktio huomenna klinikoilla. Pistin myös tuon irrotuspiikin illalla. Kovasti tsemppiä sinne punktioon, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Kiitos kaikille istutus vastauksesta, macy: tuota mitä kerroit, niin arvelinkin sen niin.

Piinailijoille kovasti toivoo plussatuulia, mä niin myötäjännitän täällä. Sitä toisinaan unohtaa omat pelkonsa ja jännityksensä kun odottaa muiden kuulumisia.

Vienda: Voi ihanaa...ja siitä se vielä vahvistuu...toivotaan niin <3 Kuinka sä maltat nyt olla testailematta uudestaan ;) Mä oisin (ja varmaan tuun olemaankin) ihan täpinöissäni testien kanssa ennen kuin saa testailla :D

Vienda Voi että! Ihanaa<3 Toivottavasti vielä vahvistuu ja että kyytiläinen olisi lujaalujaa kiinni!!

Meitähän on paljon tällä viikolla kellä on punktio: baulie&Sannukka1 keskiviikkona, minä torstaina ja UniUnna perjantaina.. Ihanaa kun on muitakin jännäilijöitä! Ja jos minä(ja kaikki muutkin) pääsee siirtoon asti niin samaan aikaan sitten piinaillaankin!
Tullaanhan kaikki kertoon tänne sit että miten punktio meni? :)

• Tykkää
Reactions: Sannukka1
Adela: tosiaan huomasin myös tuon että meitähän on monta joilla tällä viikolla punktio. Kelle kaikille tää on jo tuttua puuhaa? Ite ekakertalaisena sinne jännityksellä menen...onneks eka toimenpidejonossa nii ei tartte liian kauan huomisaamuna jännittää.

Kyselen vielä uudestaan tässä samaa mitä jo aijemmin tuolla kyselin...muistaakseni, että onko muilla tuon pistoshoidon aikana tullut rinnat kipeiksi? Mulla ne tuli tuossa viikonlopun aikana ja ovat siis hyvin hyvin kosketusarat....samaan tyyliin kuin raskaana ollessa. Vähän laittaa hämilleen :)

Viimeksi muokattu:
Vienda voi kuinka ihanaa :heart: mulla olikin tunne että plussaat!

Sannukka1 ja baulie molemmille hurjasti tsemppiä huomiseen punktioon! ja Adela ja UniUnna sit to ja pe :) tsemppiä myös teille!
Sannukka1 mulla oli kans pistoshoidon aikaan rinnat tosi arat, hyvin hyvin kosketusarat, mies ei tätä meinannut ikinä muistaa :LOL:

ON: biologi soitti klinikalta aamulla ja kertoi että olivat joutuneet sulattamaan 6 alkiota!!! :( pienet eivät olleet selvinneet, eli niimpä se kato sitten kävi niinkuin pelkäsinkin, ja hyvästä saaliista on enää jäljellä puolet, eli pahimmassa tapauksessa niistä riittää enää yhteen siirtoon jos siihenkään :( Siirto on tänään iltapäivällä, ja siirretään siis kaksi, toinen hyvä ja toinen hieman heikompi yksilö. JÄNNITTÄÄ!!!

Sannukka, Adela, HelgeR: :heart::heart::heart:

Tajusin muuten just, että tuosta saa sen käsityksen, että testitulos on päivän aikana muuttunut. Tämä kuva on siis tietysti uudesta testistä ja kuva otettu testiajan puitteissa! :) Huih! Kovasti vaan pelkään kemiallista vielä, koskahan nuo luget uskaltaisi lopettaa...?

Vienda > Pregnylin varoaika 10vrk pistämisestä, joten voi olla sen aikaan samaa viiva. Ehkä iltapisu on vain ollut vahvempi ja siksi testituloskin selvempi. Viikon päästä testi on luotettavampi. Tsemppiä odotteluun ja plussatuulta!

macy gray: Olen siis testannut lähes joka päivä, miten Pregnyl on poistunut ja kahteen päivään ei ole ollut tikussa mitään ennen tuosta ensimmäistä haamua. :) Lisäksi Pregnylin pistämisestä on jo 14 vrk aikaa, joten en usko, että on enää siitä, vaikka asiaa itsekin toki mietin. :) Tein aamulla vielä Davidin liuskatestin ja viiva oli selvästi vahvistunut eilisaamusta. Kunpa vain olisi nyt pysyvää laatua!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sannukka1 ja Sadana
Mulla on ollut kirjoittelusta vähän taukoa täällä, mutta olen silloin tällöin käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Uusiakin on tullut monta! Hienoa! Tämä on kyllä sellainen terapiapalsta, vertaistuki on korvaamatonta tässä asiassa..

Vienda : Varovaiset onnittelut! :heart:

HelgeR : Harmittaa sun puolesta, että pakastealkiossa kävi sulattaessa noin suuri kato... :hug: Koko sydämestäni toivon, että ne tänään kyytiin laitettavat tarttuvat molemmat tiukasti kiinni! :heart:

Hirmusti tsemppiä teille kaikille, jotka menette tällä viikolla punktioon! Hyvin se menee! :) Ja tsempit myös ihan jokaiselle tällä palstalla omiin tilanteisiinne!

• Tykkää
Reactions: HelgeR
Vienda : Mietiskelit tuota lugejen lopettamisajankohtaa. Mulle annettiin sellaiset ohjeet, että jos virallisena testipäivänä tulee nega, ne voi lopettaa samantien. Plussatessa pitäis käyttää virallisen testipäivän jälkeisinä kahtena päivänä 2/pv ja sit vielä seuraavien kahden päivän aikana 1/pv. Ettei tule liian yht'äkkistä lopetusta. Mutta annostuksissa ja lääkärien antamissa ohjeissa on varmaan yksilökohtaisia eroja. :)

macy gray: Siis Pregnylin pistin tiistaina 23.10., punktio oli torstaina 25.10. ja siirto maanantaina 29.10. Mikä tässä on niin kovin epäselvää? :) Alkio oli siis neljän päivän ikäinen siirrettäessä. Meillä ainakin Pregnyl pistetään 1,5 vrk ennen punktiota, ei siirtoa.

muoks. niin, aivan, siitähän onkin 13,5 vrk, pahoitteluni pyöristyksestä! :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä