IVF/ICSI hoidot jatkuu

Niin sitähän mä tosiaan tossa lopussa itekin päivittelin, että kun piti vaan "piipahtaa" : D

Tänään oli semmonen tilanne että en voinu laittaa aamulugeja, onkohan se nyt maailmanloppu. Testasin aamulla apteekin omalla negan, tänään siis pp 11. Olipa yllätys -.- Ei ees haamu kurkkinu. Tunnen itseni niin idiootiksi kun noita lugejakin vielä pitää laitella. Tiiän että OYS sanoo että soittaa vasta sitten kun vuoto alkaa, ja mulla se lugejen jälkeen ootuttaa itseään... Turhauttavaa ootella sitten että saa soitella.

Tsemppiä teille muille kuitenki kovasti! :)
 
Ei o+aa vieläkään.. Tekisköhän ne perjantaina jonkun verikokeen mistä pystys tutkiin jotain hormonitasoo tms. jos ei siihenkään mennessä oo näkyny? Tietenkään jos kierto on jotenkin omituinen/huono, ei siihen kannata tuhlata ainuttakaan alkioo.
E_b, en usko että lugen välistä jääminen haittaa, oliko sulla siis tuoresiirto? Eli omaakin keltarauhastoimintaa löytyy eikä ne oo niin "elintärkeitä" siinä. Tuskin tuo lääkkeellisessä pas:sissakaan vielä kaikkee romahduttas, mulla ainakin on alkanu vuoto vasta parin lääkkeettömän päivän jälkeen.
Tiedän kyllä liiankin hyvin miten turhalta tuntuu laittaa lugeja pp10 negan jälkeen mutta kun siinäkin silti vielä se mahdollisuus on että.....(- -> = )
 
Kiitos, Taikaviitta ja Electric_blue :)

On jääny kirjottamiset vähän vähemmälle, kun on käyty sairaalassa ja Fertinovassa ja kaikkea!!! Mutta nyt, täällä taas!!! :)

Electric_blue: pidän sulle edelleen hirmusesti peukkuja pystyssä, sillä eihän toivoa vielä ole menetetty, voihan se plussa sieltä vielä tulla, eikö..? :hug:

Taikaviitta: Mua rupes niin naurattamaan toi puserteluhomma, voin niin kuvitella ite tekeväni ihan samaa... :LOL: Hoh hoh! Mutta, nyt asiaan. Onko ilmenny mitään oireita..?

Mimmi_83: Mites siellä voidaan..? :) Onko tuntemukset jatkunu..?
Me kanssa ollaan käyty pikainen teoriatason keskustelu miehen kanssa siitä, voiko luovutettuja simppoja käyttää. Hän oli sitä mieltä että ei. Kyllä se taitaa isoille, ehkä juroillekin, suomalaisille miehenkölliköille olla silti kuitenkin aika arka paikka... mutta yleensä ajan kanssa suhtautumiset muuttuu ja pehmenee. Tosin toivon kyllä niin kovasti, että teillä tärppää NYT eikä tuommosia tarvii enää edes miettiä!!! :heart:

risukasa: Johan on kumma kun ei sitä o+:aa näy :O En tiedä kyllä yhtään voiko sitä nähdä verikokeissa, ei koskaan oo tullu mieleen moinen ajatus! Hmm...
Mutta hyvä että ultran jälkeiset tuntemukset oli paremmat kuin sinne mennessä! :)

Sitten. Punktio on ohi. Luulin sen olevan kivuliaampaa kuin se sitten olikaan. Erittäin positiivista. Tosin vaikka ihan parraat synttärimömmöt sieltä mulle tarjottiinkin niin kyllä mää silti miehen sormet valkosiks puristin!!! :LOL:

Niinkun sanoin, saalis oli aika pieni. Lääkevastetta ei juurikaan ollut, joten vain oikea puoli oli keräyskelpoinen ja sieltä saatiin vain kolme follikkelia aavistellun neljän sijaan.
Munasoluja puolestaan näistä saatiin kaksi.

Maanantai-iltana naureskeltiin että "siellä ne meiän munikset ja simpat nyt lämpökaapissa pussailee, toivottavasti niistä tulee hyviä ystäviä..." ja niinpä seuraavana aamuna tuli soitto, että molemmat munikset on olleet kypsiä ja -mikä parasta- ovat hedelmöittyneet!!!!!!!!
Aattelin jo siinä vaiheessa, että nyt tähän asti meillä on asiat menny niin hyvin kun ne näissä olosuhteissa vaan on voinutkaan mennä...

Siirtopäiväksi sovittiin tämä päivä, ja koska aamulla ei puhelua kuulunut lähdettiin Fertinovaa kohti. Siellä saatiin kuulla, että molemmat munasolut ovat jakautuneet ja toinen siirretään ja toinen pakastetaan!!!!! Olin aivan häkellyksissä, että kuinka asiat voi mennä näin, kun pelkäsin päästäänkö siirtoon ollenkaan...

Nyt mulla on matkassa yksi munis, jonka koko sydämestäni toivon pitävän kiinni kaikin voimin ja pysyvän matkassa :heart:
 
Mahtava juttu Piina että kaks sinnikästä sisarusta saitte! :)

Täällä nyt sitten juuri 15min sitten vihdoin se o+ bongattu ja kaikilla kolmella liuskalla :D pitihän se tsekata vielä huvikseen antaako pari vuotta sitten vanhaks menny pc-liuskakin vielä oikeeta tulosta. Ei nyt tarvi sit miettiä ainakaan toimiiko testit mulla. Aamulla tuli jo sellanen tummempi reuna siinä viivassa mut tosiaan ei likikään niin levee kun kontrolliviiva eli en vielä sitä tulkinnu plussaks. Tietääpähän jatkossa että tollanen tod.näk. enteilee sitä. Onneks nyt näkyy selvääkin selvemmin. Tarvii vissiin ottaa oikein kuva koko skaalasta, sen verran massiivinen rivi liuskoja kertyny tähän kiertoon..! Pakko vielä aamusta testata onko alkanu haalistuun...jos on, niin niinpä ois menny ohi jos oisin jättäny klinikan ohjeiden mukaan pelkkään aamutestailuun :S
Onhan se hiukan harmillista kun ei oo nyt tähän hätään ketään kenen kans hyödyntäs tilannetta.. vaikka onhan se nähty jo muutaman vuoden ajalta kuinka "hyödyllistä" ja "tuloksekasta" mun kotiyritykset on.
 
Mimmi_83 mulla on kans toi sama että koko ajan etsin jotain raskausoireita. Mitä tahansa. Ihan hullua. Tavallaan tietty toiveikasta, mutta hermohan siinä menee. Ja mulla on noin joka toisessa siirrossa ollut ”vahva tunne” että nyt onnistuu. Just. Se vahva tunne on ollut niin väärässä. Joka kerta. Tää on taas niitä siirtoja kun jossain syvällä mielen pohjalla on vahva fiilis että nyt onnistuu. Hohhoi. Näkis vaan.

risukasa. hyvä että sulla onnistunut uä ja oviskin löytyi. Mahtavaa! :)
Mulle on kans lääkäri sanonut noista kaikista vippaskonsteista, että ne tuodaan suurin odotuksin markkinoille ja sitten haudataan vähin äänin kun ei apua tulekaan odotusten mukaisesti.
Ja sama juttu noiden kiinnittymisongelmien kanssa, mullekin sanottu että valtaosa johtuu alkiosta. En tiedä onko se meille kummoinenkaan lohtu, johan nyt on kokeilussa alkiot nro 9 ja 10, jos nämäkään ei kiinnity, tuskin seuraavassa stimulaatiossa/ivf:ssä/icsi:ssä saatais aikaiseksi yhtään parempia.
Jaa teillä siis limakalvoraapaisusta oikeesti myös tutkitaan jotain? Mikä BD?
Mutta apua, voiko kortisonista olla haittaa?! Mähän käytän sitä nyt 10 mg/pv. Nimenomaan kysyin lääkäriltä voiko siitä olla haittaa ja vastaus oli että ei. Onko tässäkin jotain eri koulukuntia vai mitä ihmettä?

E_b tuskin on katastrofi vaikka jää yhdet luget väliin. Mutta pöh, taas siis nega. :( Älä vielä luovuta, jatkat lääkkeitä ihan pokkana vaan ja testailet uudemman kerran.

Piina86 onnittelut siirrosta! ”Pääsit” piinailemaan meidän muiden kanssa. :)

Omaa napaa. PP7. Tein ovistestin aamulla. Nega. Joojoo, ei välttämättä vielä näkyiskään, mutta silti harmittaa. Ja harmittaa sekin, että piti taas alkaa testailla näin aikaisin. Oireina edelleen toisen rinnan ulkosyrjän arkuus, alavatsakipu sekä tänään ollut vatsa ihan sekaisin. Ei kuitenkaan kipeä olo, niin johan tässä voi taas ajatella että raskautta pukkaa. Jep. :D
 
Kiitos, Taikaviitta :)

Pp7 on vasta pp7, joten mitä vaan voi vielä tapahtua!!
Vaikka harmitushan sitä aina tulee, kun negatiivisen testin tekee... :(
Täällä silti kovasti jaksetaan toivoa ja uskoa parasta!! :)

Tällä hetkellä mun olo on yllättävän rauhallinen. Tässä sitä vaan puuhaillaan normaaleja kesälomalaisen puuhia ja aina välillä päähän pätkähtää että hei, mitäs mulle eilen tehtiin!
Oon aivan totaalisesti yllättäny sekä mieheni että itteni olemalla yhtään hössöttämättä...
Minä, joka ostin kirjaimellisesti vaatekaapillisen vauvanvaatteita heti kun pillerit pois jätin!!!! :D Mutta tiedän sen, että mun kohdalla tämä on ihan kantapään kautta opeteltu juttu.
Mulle psyyke on todella suuressa roolissa, ja tähän asti olen aina löytäny pettymyksille syyn jostain omasta tekemisestä, yli-innostumisesta tai asioiden edelle menemisestä, ja sen jälkeen ollaan menty eteenpäin kamalien itsesyytösten nujertamana :ashamed: Nyt päätin, että teen parhaani yrittäessäni välttää aiempia virheitä, ja jos asiat ei mene niinkun toivotaan, en voi ajatella että "sillon ois pitäny olla ajattelematta sitä ja tuolloin ei ois pitäny tehä niin..."...
Tosin nähtäväksi jää kuinka hyvin tässä onnistun, onhan kyseessä vasta ensimmäinen päivä siirron jälkeen :LOL: Mutta parhaani yritän!
Onko teillä ollu samankaltasia tuntemuksia..?
 
Moi kaikki!

Piina86, onnea kyytiläisistä ! :)

Taikaviitta, älä luovuta vielä ! Tsemppiä sinne!!

Risukasa, mahtavaa että viimein tuli se o+ !

Mä oon täällä siis tasaseen tahtiin tehny testejä, ja taitaa olla niin ettei tästä mitään tullu. Taaskaan. Jotain haamua muka olin löytävinäni Pregcheckistä ku oikein tihrustin mutta tuskin vain.
 
Piinalla on menny siis ihan mahtavasti, ihan kaikki! :) Upeeta :) Mä niin ihailen sua, ku pystyt pitämään pään kylmänä ja ajatukset kurissa vielä siirron jälkeenkin..! Mä tarkkailen itseäni ihan jatkuvasti, onneks on nyt monta työpäivää, niin edes välillä on jotain muuta ajateltavaa : / Ja ihan mahtavaa, et saitte vielä pakastimeenkin yhden hyvän! Mä vielä jännitän sitäkin, miten sen kasvamaan jätetyn kävi, meille kun tieto siitä tulee vasta kirjeellä kotiin.
Mä muuten kans ajattelen aina, et ajatuksilla ois paljonkin voimaa... Siks en oo ostanut vielä yhtään vauvan vaatetta tms, vaikka muiden lapsille ostan sit senkin edestä, aina kun löytyy jotain kivaa. Okei, yhen söpön takin ostin kirpparilta, mut ajattelin heti ostaessani, et "annan tän jollekin, vauvoja syntyy koko ajan". Jostain syystä se löytyy edelleen tuolta mun kaapista, perimmäisestä nurkasta... :ashamed: Ollaan myös ostamassa uutta autoa. Mies ehdotti yhtä ns. keskikokosta, ja painin itteni kans pitkään, ennen kuin uskalsin sanoa ääneen, et "en tiiä, kannattaisko tätä sanoa ääneen, mutta JOS meillä nyt onnistuiskin, niin mahtuisko noihin vaunut...?" Varon kovasti suunnittelemasta elämääni sen mukaan, et "kohta meillä on vauva", mut oikeesti, joissain isommissa asioissa (kuten auton hankinnassa!) on pakko ottaa sekin vaihtoehto huomioon. Ja se ärsyttääkin tietyllä tapaa, kun joutuu elämään semmosessa "mitä jos kuitenkin" -vaiheessa. Ei haluais elää siihen suuntaan, et kohta meillä on vauva, ettei pettyis negoista, mut sit jos tulis plussa, niin harmittais sikana, jos on muuttanu just vaikka kaksioon. Blääh |O

Jes, risukasa, hyvin päivystetty ja bongattu ovis! Nyt vielä kun siirto menee yhtä putkeen niin mahtavaa :) Testasitko vielä tänä aamuna? Mitä näytti? Ihan mielenkiintosta tietää, kuinka nopsaa tommoset häviää!

Voi E_b, jaksamisia vimosiin päiviin :heart: Huomennako ois pp14? Testiä vielä huomen aamulla, josko se haamu ois vahvistunu?!

Taikaviitta, i so feel you..! Mun pitää kans ihan pinnistellä, etten alkais jo testailemaan. Ja nyt siis pp6 vasta menossa, vähintään viikko pitäis jaksaa vielä odottaa, et sais jotain luotettavampaa tulosta aikaiseks : / Toi pp7:n nega nyt ei kerro vielä mistään, joten ei kannata harmitella sitä yhtään. Miten muuten, teit siis ovistestin nimenomaan? Mä oon vähän out näistä jutuista, mitä sillä voi testata tässä vaiheessa piinaa? :confused:

Omaa napaa. Mä ajattelin lähteä viikonlopuks muihin maisemiin, niin saa jotain muuta ajateltavaa. Ei tästä muuten mitään tuu :) Muuten mä istun vessassa tikku kädessä kahen tunnin välein ;) sit kun sen testailun siis alotan, vielä oon onnistunu välttämään :D
Mulla ei oikeestaan mitään oireita. Välillä pientä menkkamaista nippailua alavatsalla, mitä nyt tosiaan aina on tässä vaiheessa kiertoo. Rinnat ihan tosi arat ja turvonneet - Pregnylistä. Luget on alkanu valua enempi pois :$ Muistaakseni siis ihan samat jutut ku viimekski, samalla kaavalla.

Ajattelin testailla maanantaiaamuna. Tai viimeistään ti-aamuna. Tiistaina ois vp, joten ois ehkä kivempi silloin... Ma pitäis olla aika skarppina, ku on erikoispäivä töissä, ja oon aika isossa roolissa siinä, joten YRITÄN sinnitellä ti-aamuun. Iisi homma :whistle: NOT! ;)
 
Mimmi_83, joo, huomenna olis se testipäivä... Oon aika varma että ei tuu mitään.. Mutta tuo maailman haalein haamu ( viivanpaikka? ) anto ripauksen turhaa toivoa, joten jännäämiseksi menee.. Viimeksi sain pp 13 vahvan haamun, mutta oikeana testipäivänä (pp16) oli selvä nega... Tsemppiä sulle kuitenkin ja kerrohan heti kun olet testaillut :)

Viimeksi testipäivänä oltiin menossa isovanhempien luokse... Ja just sillon ne kuivilla olleet alkoholistit oli ratkennu, molemmat.. -.- En olis varmaan romahtanu siitä negasta muuten niin paljon.. Aattelin että tällä kertaa olis vähän helpompi, mutta miehen lääkäri soitti.. Kuulemma munuaishäiriö, siinä yhessä ainoassa munuaisessa, eikä tiietä vielä mikä.. Alan olla pikku hiljaa jo aika kypsä kaikkiin näihin vastoinkäymisiin. Tää lapsettomuus ja nää hormonit tekee vielä asioista satakertasia!

Viime kerralla mulla meni kuukausi (seuraaviin menkkoihin), että masennusolo lakkas. Heti ku menkat alko ni helpotti, huomasin että johtu siis hormoneista. Olin tosi haluton kaikkeen ja ruokahalu oli kadoksissa, nytki on samaa ilmassa. Huoh. Ja kaikki vaan "tyhjän" takia.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Testasin taas tänään (pp8) ovistestillä negan. Ja joo, niillä voi kuulemma testailla, en tosin tiedä onko yhtä luotettavia kuin rtestit. Ovishormoni ja raskaushormoni on jollain lailla samankaltaisia ja siksi otesti tunnistaa myös rhormonin. Tai jotain sinnepäin. Mulla oli kaapissa muutama otesti, jotka vanhenee elokuussa, niin ajattelin käyttää ne pois. Loppuvaiheessa piinaa testaan kyllä ihan oikeilla rtesteillä.

Siirron jälkeen mä jaksan olla hössöttämättä ehkä kaksi päivää, sit alkaa puolihysteerinen pohdiskelu/murehtiminen/suunnittelu jne. Ei auta vaikka ois töissä kuinka kiire tms, mä löydän hyvin aikaa näille piina-asioille. :D Joskus on tullu mieleen, että stressaanko mä liikaa asioita ja sitä kautta on adrenaliinit sun muut ihan tapissaan ja siksi ei alkiot kiinnity. Ja sit joutuu taas stressaamaan sitä. On tää hullua. :)

E_b toivotaan että haamu vahvistuu. :) Mikä pp sulla nyt onkaan? Jaksamisia. :)

Mimmi_83, toi on niin tuttua toi että ei oikein tiedä missä kaikessa pitäis ajatella "jos meillä on kohta vauva". Ois ihanaa ajatella niin kaikessa, joka tilanteessa, mutta Siperia opettaa... :( Välillä vaan tosi rankkaa kun tuntuu että tää asia tulee vastaan kaikkialla: auton ostossa, kesäloman suunnitelussa, asunnon vaihdossa, joskus mä olen vaateostoksilla huomannu miettiväni että "mahdunkohan tähän paitaan jos olen kohta raskaana". Rankkaa.
 
Electric_blue: kiitos :) Mimmin kanssa olen samoilla linjoilla, että testiä vielä huomenna, ja toivotaan että ehkä-haamu muuttuis kunnon viivaksi :heart:

Mimmi_83: kiitos kaunis kannustuksesta :heart:
Tiedän tasan tarkkaan mistä puhut!! Ja varsinkin tuo "mitä jos kuitenkin" -vaihe kolahtaa kyllä ihan täysillä!! Vuos sitten mies osti meille farmarin, ja se perusteltiin sillä, että vaikka mökille lähtiessä on tavaroille paremmin tilaa. Mutta nousi siinä keskustelussa esiin myös se puoli, että farmari on perheystävällinen...
Nyt (ja aina) miehellä on avokuume, ja joku kakspaikkanen peto pitäis kuulemma saada (tai hänen sanoillaan "olis tosi hyvä" ;) ). Eilen asia nous taas puheeks ja miehen ilme oli hyvin pitkälti tällanen :confused: kun sanoin, että juu, ostetaan vaan kakspaikkanen auto!! Mulla on nimittäin varmasti vedenpitävä teoria!! :LOL: Ajattelin nimittäin koittaa tällasta käänteistä toimintakaavaa, että jos meillä oliskin se kakspaikkanen auto, niin josko sitten viimestään onnistais..? ;)

Mutta toivon, että posti tuo teille hyviä uutisia!!!! Ja tsemppiä testailuun, oli se päivä sitten maanantai, tiistai, keskiviikko tai sunnuntai... ;)
 
Joo, testailin aamusta (tai 11 aikoihin) ja olihan se sillonkin vielä plussaa, mutta 2 aikoihin oli aavistuksen himmeempi kun kontrolliviiva. Illalla selkeesti jo negaa, yhtä hailu kun monena edeltävänä päivänä. Eli semmosen 1,5 vrk se suunnilleen näky testeissä. Tänään koko illan oli melkoset vihlonnat alamahassa että ehkä se folli siellä nyt sit on räjähtäny.
Ehkä noita ei tosiaan jatkossa ihan tollasta kasaa tarvi tuhlailla :D tästä nyt voi luottaa jo paremmin miten noi testit mun tapauksessa "käyttäytyy".
Siirtoaika tuli kuitenkin sen aamun mukaan ens ke, vaikka sanoin että plussa tuli eilen illalla. Ensin otetaan sulaan 5d blasto (joita siis sittenkin kai 1) ja jos ei selviä niin sitten toinen tai molemmat niistä 6 päiväsistä. Sitä oon miettiny että onko ne vanhemmat sit suht rupuja jos suostutaan kahdenkin siirtoon....no, en jaksa murehtia sitä jos ne kaikki nyt selviäis ylipäätään siirtoon :) tai niistä heikommistakin edes jompi kumpi..

Kyllähän sitä nykysin vähän eri (kyyninen) fiilis on koko touhussa kun joskus ihan ekassa siirrossa...suunnilleen oli ihan varma että NYT asiat etenee vihdoin ja ois tehny mieli kuuluttaa jo kaikille että "odotan kaksosia!!".. joopa joo, ja v-tut :ashamed: yrittihän sitä sillonkin ajatella järjellisellä realismilla, että todennäkösemmin ei onnistu heti ekasta ja tuskin muutenkaan niihin onnekkaisiin kuulusin, mutta nyt sen vasta useemman negan jälkeen tajuaa oikeesti ettei joillain edes nää rankimmat hoidotkaan oo se satavarma pikatie onneen :( ja mun tuurilla tietysti kuulutaan myös niihin, johan tässä on pudonnu aika moniin jämien jämiin.. siis alkaen niistä prosentuaalisesti jotka tulee raskaaks puolessa vuodessa, sitten ne jotka on vuoden sisällä raskaana ya:sta jne. aina niihin jotka viimestään ivf/icsi-hoidoilla sitten onnistuu. Mutta kun niitä onnistumattomia oli muistaakseni jotakin 15-20%.. ja eipä ne todennäkösemmät prosentit on mulla ennenkään päteny.
Mulla nyt on vuoskausia monta kassillista vauvanvaatteita ym. tavaraa lojunu varastossa odottamassa uutta käyttäjää jota ei ehkä koskaan tulekaan... siis ainakaan mulle. En oo pitkiin aikoihin enää suunnitellu sen kummemmin mitään lapsijuttuja, kyllä ne ehtii sitten järjestää varmasti jos joskus se tilanne vielä tulee. Lisäks oisin taatusti niin taikauskonenkin etten ennen synnytystä hakis tänne yhtään mitään vauvoista muistuttavaakaan.

E_b, oliko se siis PC raskaustesti!? Haamuhan on jo paljon.. jännäks menee!
Mulla ei oo kyl koskaan näissä hoidoissa näkyny mitään väriä niissä, viimeks tihrustin jotain pari päivää roskissa kuivahtanutta FS kasettia (tosi järkevää joo) ja olin näkevinäni sen pahamaineisen kuuluisan "viivan paikan" :D
Onnea ja kärsivällisyyttä Mimmille alkuviikon testailuun!
Parempaa onnea myös Taikaviitalle seuraaviin testeihin! Voihan ne o-testit olla suuntaa antavia mutta mitä nyt oon lukenu, niin ei nekään toimi kaikilla r-testeinä, vähän niinkun voi olla jotain merkki/herkkyyskohtasiakin vaihteluja.
Ja joo, aattelin nyt että säästän noi loput kortisonit vielä yhteen tuoresiirtoon, jos ja kun sellanenkin vielä tulee mutta en kai sitten lisää enää pyydä jollei endo mee kovin pahaks.. mulla on ollu kans se 2x5mg siirrosta lähtien ja nyt viimmeks kokeilin niin että 4 päivää aiemmin otin 4kpl ja siitä eteenpäin sen 2, kun luin että varsinkin jollain endopotilailla oli tehty näin.
En oo varma oliko ne kirjaimet just BD kun selitti niin nopeesti mut joku histologinen tutkimus kuitenkin.

Tossa löyty jotakin tietoo missä kerrotaan myös o-testeistä r-testeinä
https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti-info/18/
Ovulaatiotestit eivät tyypillisesti ole yhtä herkkiä kuin raskaustestit, vaikka herkkyyksissä onkin iso kirjo. Ovulaatiotestejä on markkinoilla 20-50miu/ml ja raskaustestejä 10-40miu/ml. Positiivisen tuloksen saa ensimmäisenä herkimmällä testillä. Kannattaa tarkistaa käytettyjen testien herkkyys.
Raskaana ollessa herkempi ovulaatiotesti näyttää ensin positiivisen tuloksen kuin epäherkempi raskaustesti.


Aika heikosti noissa o-testeissä on mitään herkkyyksiä ilmotettu, edes nettisivuillakaan.
Niin ja rfsun:n r-liuskatestin "herkkyys" 50iu.. kyselin joskus valmistajalta kun mistään ei varmaa tietoo löytyny. Silti näillä joku on saanu aiemmin haamuplussan kun First signal 10 ei näyttäny mitään.. ja vahvempaa viivaa kun FS10 vielä hailua haamua.

Ja sori etukäteen jos sekoilen eri kirjottajissa :ashamed: pitää oikein monta kertaa tarkistella olinko kommentoinu oikeet asiat kellekin ja etten ois kokonaan unohtanu jotain...eikä muiden tilanteita muista ihan kokonaisvaltasesti. Oishan se ehkä helpompaa jos kaikkien tilanteet näkis yhdellä silmäyksellä mut ei kai meitä niin montaa vielä oo että mitään listojakaan tarvis tehdä? Oon jo pitkään vähän kammonnukin sellasia kun siellä jää ite roikkuun aina viimesimpien epäonnistujien joukkoon kun lista alkaa olla plussapainotteinen ja muut on päässy jo jatkaan odotuspuolelle. Vaikka sehän se tietty näiden tarkotus onkin mutta silti.... masentavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo negahan se oli. Ylläri. Huoh. En tiiä mitä seuraavaksi, pitää kai ruinata jotain lääkäriaikaa että tietäis alotetaanko niillä luovutetuilla vai vaikuttaako näillä enää ollenkaan.. Tänään sopivasti oli klinikka kiinni, maanantaina sitten soittelemaan.
 
E_b, äääh :( :( On tosi harmi sun puolesta, tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu :( Onneks on vielä hoitoja jäljellä!!

Taikaviitta, ootko testaillu tänään? Mitä näyttää? Tsemiä kovasti, enää ei oo pitkä piina!

Risukasa, hienoa, että aikataulut meni noin putkeen! Nyt vaan ku keskiviikkona pikkunen / pikkuset selviäis sulatuksesta, niin ois aika loistavaa...!

Piina86, toi on oikeesti aika loistava toi käänteispsykologia :D Mä harrastelen sitä kans jonku verran, ja arvaa, minkä oon huomannu olevan siinä iso plussa? Negan tullessa, saa kuitenki sit jotain positiivista ;) Jos jättää kaiken "kivan" hankkimatta / tekemättä MAHDOLLISEN raskauden takia, ja sit tuleekin nega, niin tulee tavallaan tuplapettymys. Esim. me ostettiin infrapunasauna Ekan alkionsiirron aikoihin. Mietin jo sillon, et pirun huono ajotus ostaa, ku raskaana ei sais käyttää, ja et pitäiskö sittenki ostaa paremmalla ajalla... Sit onneks viisastuin, ja ajattelinki sen niin päin, et jos oon raskaana, maltan odottaa varmasti sinne pääsyä. Ja jos tuleekin nega, otan siitä sit täyden hyödyn irti :D

No joo, toki kaikki ei oo noin simppeleitä asioita... Mut on tossa käänteisessä pointtinsa ;)

Omaa napaa. Mä testasin. Eilen. Illalla. Ihan tyhmää, tiiän. Mut uteliaisuus voitti. Pp6. Nega. Äääh :( :( :(
No joo, tiiän, et näillä päivillä ei kovin usein vielä näkyiskään. Mut ku toiveet ei oo todellakaan korkeella tällä hetkellä, hädin tuskin olemassa enää. Mulla on nimittäin menkkaoireita koko ajan enempi ja enempi. Menee ihan samaa rataa ku viimekski. :(

Ja täällä mä oon, "toisissa maisemissa" että saa vähä "muuta ajateltavaa". Just. Näin hyvin se toimii, et nytkin oon täällä sivuilla päivittämässä kuulumisiani. ;)
 
E_b :hug: ankeeta.... ei tässä varmaan mitkään sanat paljoo lohduta.. mutta hiljalleen sitten uutta yritystä kohti.

Mimmi, pp6 on vielä TOSI varhasta testata, vaikka tiedän kyllä liiankin hyvin miten masentavaa sitä valkosta hohtoo tikussa on tuijottaa :(

Juu, aina sitä yrittää välillä ettei niin hirveesti vatvois näitä juttuja ja kävis ihan vaan sillon tällön lyhyesti kommentoimassa jotain, mut näkee taas viime päiviltäkin miten "hienosti" on onnistunu :D

Siinäpä se koko rivistö ovisliuskoja tältä kierrolta :ashamed: ;D
liuskat
(enpä tietenkään osannu liittää kuvaa suoraan viestiin ja surkee kuvan laatu kun ei tolla puhelinvanhuksella oikein parempiakaan saa otettua)
 
Viimeksi muokattu:
Pp9 ja ovistestillä nega. Kahdesti. Miten tyhmä voi olla ettei usko kerrasta? Huomisesta alkaen alan testata rtesteillä. Odotukset ei oo korkeella... :( Kaapissa on kolmen merkkisiä testejä. Pregcheckistä en mistään löytänyt tietoa tarkkuudesta. Mikä siinäkin on, ettei sitä voi selkeästi painaa siihen paketin kylkeen?!

risukasa. Siirto siis ke. :)
Samat fiilikset kuin sulla, alkaa pikkuhiljaa olla vallalla ajatus että musta ei ehkä tule äitiä ikinä. Siis ikinä. Kukaan ei voi auttaa, mitään ei voi tehdä. Mun maailmasta on iso pala poissa, minusta on iso pala poissa. Mä kun olen mielikuvissani ollut jo jonkun mumminakin. :( Jos mä vajaan viikon päästä testaan lopullisen negan, on kuulkaa sekoaminen lähellä. :(
Eli sä olit risukasa. käyttänyt kortisonia endon takia vai? Mullahan se otettiin käyttöön yhtenä epätoivoisena vippaskonstina, lähinnä ajatuksella että se estäis "hylkimisreaktiota" joka kai joissain tapauksissa estää kiinnittymisen. Ollut mulla käytössä nyt muistaakseni kolmessa siirrossa, ilman apua.

Mä kans mietin pitäiskö tehdä jotain listaa ketjun ihmisistä, mutta totesin etten halua nähdä itseäni siellä epätoivoisten puolella... Ja etenkin kun tää meillä on vika hoito, niin eipä paljon enää listoilla väliä. :(

E_b voi p*rse. :( Jaksele.

Mimmi_83 malttamaton oot näköjään sinäkin. Onneksi pp6-nega ei kerro vielä mistään. Ne oireetkin voi kertoa mistä vaan, koita vaan elää toivossa vielä. :)
 
Taikaviitta Kyllä noita o-testejä itelläkin kuluu varhaistesteinä, jos niitä vaan on.. sitä kai vaan niin toivos näkevänsä edes joskus muuta kun sen tympeen negan :(
PC:n herkkyys on todennäkösesti 25iu, ei tosin tainnu minkään virallisen sivun tietoo olla siitäkään. Se pitäs olla ihan laissa määrätty että kaikkien testien herkkyydet ois ilmotettava ja paketin kyljessä että näkis jo ennen kun ostaa!
No mullahan ei varmaan mitään kortisoneja tai disperiinejä koskaan ois ollukaan jollen ite ois niin sinnikkäästi ruinannu niitä aikoinaan.. eli lähinnä vaan oma ajatus että se ois voinu auttaa siinä endossa, kun lukenu että muillakin määrätty sen takia. Eikä mulla kyl mitään hyytymistekijäpoikkeevuuksia oo todettu mut piti nyt sekin keino kokeilla kun tosiaan aatteli ettei kai haittaakaan oo.

Joo, ehkä se lista ainakin toistaseks unohdetaan... paitsi jos sä Taikaviitta saisitkin sen plussan niin ois upeeta laittaa ekaks odottajaks sinne ;)
 
Voi PERSE Taikaviitta :( :( Muutama päivä vielä toivoa olemassa... Mutta arvaan tän hetkiset fiilikset aika hyvin... :(

Mä oon tosiaan ihan varma kans siitä tulevasta negasta. Niinpä testaan vasta ti-aamuna, kun saa sit rauhassa märehtiä sen päivän vapaalla kotona. :(
 
Voi ei Taikaviitta :hug: onhan siinä vielä jonkin verran toivoo, mutta onhan se itelläkin siinä pp10 negasta jo aikalailla kirves kaivossa.. :(
Jos nyt näin on, niin mites jatkossa, aiotteko kokeilla luovutetuilla soluilla, tai adoptioo/sijaisjuttuja.. vai oot(te)ko jaksanu miettiä vielä niin pitkälle?

Toivottavasti Mimmin aavistus ois väärässä =) mut lienee siinäkin tapauksessa viisainta jättää sinne vapaapäivälle. Oot kyl ihailtavan sinnikäs jos maltat olla erossa testeistä sinne saakka :D

Mitenkähän muuten se testailu menee noissa blastojen siirroissa, eikö sen pitäs kiinnittyä jo aika pian (jos kiinnittys) kun laitetaan sinne? Sehän on luomukierrossa jo kp20-21, ja aivan taatusti vuoto tulee lugen läpi siitä viikon päästä jos on alkaakseen. Voiko sillon jo testata esim. pp2-3, voisko sillon jo näkyä jotain?
 
Pp11. Nega. Ja tuhruvuotoa. Testailen vielä sinne pp14 saakka, vaikka tässä kai tämä oli.

Ei olla mietitty luovutettuja soluja. Ei kai ne meidän tilanteessa auttaisi, ei meillä soluissa sinänsä mitään vikaa ole. Tai mulla tietty ikää ja munasoluja ei varmaan kauheesti jäljellä, mutta niissä jäljellä olevissa ei käsittääkseni mitään vikaa. Mitään varsinaisia alkiotutkimuksia meidän alkioille ei oo ikinä tehty. Mut tosiaan kun tota ikää meillä molemmilla on, ei taida olla kauheen järkevää enää lähteä uudenlaiseen hoitorumbaan.
Adoptio. Ei. Meillä on jo sen verran ikääkin, että ei varmaan saatais ihan pientä lasta.

risukasa. eikös kiinnittyminen oo suunnilleen 6 pv hedelmöityksestä? Mut ei kai silti vielä pp2 mitään näy? Vai ymmärsinkö ihan väärin mitä kysyit?
 
Joo, vaikeita juttuja... ite kans miettiny ettei adoptio oo oma juttu, kun haluis kuitenkin raskauden ja synnytyksen kautta saada sen lapsen ja muutenkin liian raskaalta vaikuttas koko prosessi. Ja sit toisten munasolut.. aina vaan kalliimpaa ja vaivalloisempaa (en tiedä pakastetaanko luovuttajan munasoluja vieläkään), ja oisko siihen sitten enää riittävää motiivia jos kokiskin ettei se lapsi ois tavallaan tarpeeks "oma"... jos joku ymmärtää mitä tarkotan.

Niin, eli kai sen 6d alkion pitäs aikalailla samana päivänä kiinnittyä? Sitä mietin että montakohan päivää menee sit kiinnittymisestä että testissä vois näkyä jotain...no, kai sitä pitäs ainakin 4-5 päivää malttaa odotella. Tai sit vaan odottelee sen koko viikon jos/kun vuoto alkaa. Vaikka turha tätä kai vielä niin hirveesti on pohtia kun koko siirtoo ei oo vielä tehtykään.
 
Taikaviitta, höh :( Huomennako sulla on lopullinen testipäivä? Täällä on peukut ja varpaat pystyssä sinne asti!

Risukasa, kerro heti, miten alkio(ide)n kanssa kävi! :)

E_b, saiks sä uuden suunnitteluajan jo klinikalle?

Mites Piinan piinailut sujuu?

Mä nyt sit en malttanutkaan olla testaamatta eilen ennen töihin lähtöö (pp10), ku mieskin oli sopivasti kotona. Negaahan se näytti, kahella eri tikulla, vaikka toisesta yritin kovasti muka jotain haamujen haamua tihrustaa. Heitin ne aika pian roskiin ja painuin nukkumaan vielä puoleks tunniks todeten miehelle vaan tuloksen.

Mä en tiedä, mikä sai mut sit puolen tunnin päästä kaivamaan ne tikut roskiksesta, mut senpä jostain syystä tein. Ja niissä näkyi molemmissa kaks (!) viivaa, toisessa himmeempi, toisessa vahvempi. Voiko ne valehdella testituloksen myöhemmin?! Ku eiks niissä lue, että tulokset pitää lukea viimeistään 10min päästä, tms... Mulla ei oo enempää testejä kotona, mut pitää tänään käydä hakemas. Jotenki on vaan semmonen olo, et nyt ku on periaattees saanu edes jotain siihen tikkuun, en uskalla tehdä toista testiä, jos se onki tyhjä! Ihan ittensä huijaamista : / Mut hei apua, onko tommosten "hitaitten tikkujen" jälkeen olemassa mahdollisuus, et mä olisin... raskaana?
 
Viimeksi muokattu:
Pp13. Nega. Pientä vuotoa. Mä varmaan testaan vielä pe eli pp16, kun joillakin klinikoilla on ohjeena testata pp14-negan jälkeen vielä varmistus pp16. Tuskin tulos tosta enää muuttuu, mutta eipä tarvi sit jossitella myöhemmin.

Mimmi_83, en osaa sanoa. Kyllähän niissä yleensä sanotaan joku aika minkä jälkeen tulos ei oo luotettava. Kai roskishaamuja yleisesti pidetään epäluotettavina. En tiedä, itselle ei oo koskaan edes sellaista tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä