IVF/ICSI hoidot jatkuu

Kiitos kaikille :heart:

Kyllä tässä kovasti yrittää pitää jalat maassa ja olla realistinen kun nyt vasta alkaa oikeesti tajuaan mitä on tapahtunu ja mitä voi olla tulossa.. =) testit on pysyny plussina ja rfsu:kin hiukan vahvistunu tänään. Pc-liuskaan tulee omituisen hailakkaa vieläkin ja tummuu vasta testiajan jälkeen :eek: Tänään kävin hakemassa kauheen läjän lisää testejä ja ennenkokeilemattomia merkkejäkin. Millonkahan nää testailut pystyis lopettaan? :D pikkasen turhaahan se tietysti on, ihan kun mä niillä testeillä pystysin jotenkin estään jos jotain ikävää tapahtuiskin...hirvittää jo valmiiks se lugen lopetus kun kuitenkin välillä sellasta vihlontaa selässä ja lantionpohjassa, mut onneks tosi lievää ja ohimenevää. Ja kai sen nyt siellä pitäs omallakin keltarauhasella pysyä, jos on pysyäkseen.
Lohdullista tässä on ainakin se, että ilmeisesti sitten mun kohdussa ei kuitenkaan oo isompaa vikaa eikä oo täysin endon piloille tärvelemä kun sinne on mahdollista vielä kiinnittyä (siis jos nyt on oikeessa paikassa) ja aiemmin vika on ollu todennäkösimmin juuri niissä alkioissa, joille varmaan on käyny parin päivän sisään siirrosta kohdussa ihan samoin kun suurimmalle osaa muitakin siellä jatkoviljelyssä.
Oishan se ihan huikeeta olla eräänlainen pioneeri tälläsessä (pakastettujen munasolujen) asiassa koko Suomessa, mutta ei nyt pidä eikä uskalla mennä asioiden edelle... :rolleyes:
Mutta katotaan nyt rauhassa (joo, onnistuu :D) vielä sinne keskiviikolle. Ei tässä nyt pitkiin aikoihin mitään kannata juhlia...paitsi noiden testien näkymiä \0/ sitä 1 viivaa ympäröivää tyhjyyttä kun on tuijotellu niin monet kerrat että ne 2 viivaa haluaa nähdä aina ja aina uudestaan.....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sisko36
Ihanaa Risukasa!!! :heart:
Onnittelut täältäkin. Sulla on tuota kaikenlaista vastoinkäymistä ollut, joten erityisesti toivoisin, että voisit nyt lopultakin iloita siitä plussasta. Olet sen todella ansainnut!!!

Peukut pystyssä, että plussa pysyy ja pikkuinen tarraa tarrasukkien kera tiukasti kiinni!!

Täällä itellä myös piinaviikot meneillään. Luomukiertoon inssi tehtiin, joten nyt vain jännäillään heinäkuun alkupäiviin tulosta. :)
 
sisko36 :heart: jaksamista myös sinne tuloksen odotteluun, toivottavasti onnistus nyt ja sun hoitotiestä ei tuu likikään näin pitkää ja kivistä mikä mulla on ollu... =)

Täällä samaa "ongelmaa" mitä ilmeisesti Mimmilläkin oli, eli pc-liuska näyttää vaan omituisen hailakkaa testiajalla.. tummuu vasta sen jälkeen. Sentään rfsu pysyny ennallaan eikä kuitenkaan haalistunu ja First signaliin selkeekin viiva. Jos nyt kaikki on vielä kunnossa niin kyllä täytyy sanoo että aika surkeita noi halpis pc:t, kun ei voi viivan vahvuudesta tulkita mitään, sitäkin joutuu hieman odotteleen (2-3 min) ja saattaa aiheuttaa vaan ihan turhaa huolta.
 
Onnea risukasa! :heart: Ihan pakko oli tunkea tänne ketjuun onnittelemaan. Mullakin on endometrioosi ja oon paljon lukenut sun kirjoituksia. Lisäksi löysin sun vanhan kommentin, että olit saanut kilpirauhaslääkityksen.

Millaisilla arvoilla sait sen? Ootko jatkanut lääkitystä tähän päivään asti?

Söitkö endometrioosiin jotain lääkitystä ennen onnistunutta hoitoa?
 
Luis :heart:
Joo, on ollu thyroxiini nyt jo jotain 5-6 vuotta, arvo oli yleensä 2,5 paikkeilla ja huonoimmillaan 2,9. Sillon oli ainakin hirveitä hikipuuskia helposti, uupumusta ja tukkaa lähti. Nämä helpottu lääkityksellä. Ensin oli pienempi annos ja nykynen 0,1mg on ollu jo muutaman vuoden. Arvo on ollu välillä 1-2 ja kontrolloitu kerran vuodessa. Sitähän yleensä pitää syödä periaatteessa lopun ikää jos alottaa, mutta kai jotkut valvonnassa on voinu lopettaakin sen.
Endon takia söin pitkän aikaa Orgametrilia, eli progestiinia jota syödään ihan putkeen ilman taukoja. Sillon ei tietenkään mitään kiertojakaan oo. Ne lopetettiin 3kk ennen hoitojen alotusta.
Ennen tätä viimesintä siirtoo ei ollu mitään erityistä lääkitystä, mut siirtopäivänä aloin tässäkin hoidossa syömään vahvaa E-vitamiinia joka oli mukana parissa edellisessäkin. Se saattaa jotenkin estää tai laimentaa niitä endon haittaavia "myrkkylitkuja".
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedoista risukasa :) Mulla on TSH 2,5 ja T4V 13. En ole saanut lääkitystä, vaikka on tuo endo ja pahat ummetukset yms. Olisi tosi hienoa tietää, että keneltä lääkäriltä sait lääkityksen? Olisin valmis lähtemään vaikka toiselle puolelle suomea. Mulla kamalasti vuotohäiriöitäkin ja siihen ei laparoskopia auttanut. Epäilen, että kilppari ei tosiaan toimi optimaalisesti. Ruokavalionkin olen jo rukannut niin hyväksi, kuin vain osannut.
 
Luis En valitettavasti muista nimee enkä oo ihan varma millä käynnillä sain sen reseptin, siitä on jo niin kauan.. Yritin selata vanhoja epikriisejä mut ei niissäkään ollu mainintaa lääkkeen määräyksestä. Joku julkisen puolen lääkäri se on jokatapauksessa ollu, ja jollen väärin muista niin tais olla käynti Taysin naistentautien polilla (ei siis lapsettomuus- ja hormonipolilla, missä yleensä kävin) samalla kertaa kun sain lähetteen laparoskopiaankin. Olihan näitä joitakin kertoja yrittäny kärttää muiltakin lääkäreiltä, että pitää vaan olla sitkeenä ja yrittää useemmalta vaikka rankkaahan se on :( en ymmärrä kyllä miks lääkärit suhtautuu jotenkin välinpitämättömästi näihin kilpirauhasjuttuihin, kun kuitenkin se arvo ois niin pienellä vaivalla korjattavissa ihanteelliseks ja yks mahdollinen haittatekijä ois poissuljettu... yritin perustella asiaa juuri niin että eikö vois kokeilla auttaako, eikä siitä haittaakaan voi olla ja valittelin niitä oireita. Sinnikkyyttä se kyllä vaatii :hug:
 
KTL
Luis, mulla täsmälleen samat kilppariarvot kuin sulla. Työterveyslääkäriltä pyysin kokeilulääkityksen vaikka lapsettomuuden lisäksi ei muita oireita ollutkaan. Julkisen lapsettomuus lääkäri antoi jatkaa kokeilua toisen ivf hoidon ajan ja nyt menossa rv 9+5. Varhaisultrassa lääkäri totesi että lääkitys saattoi vaikuttaa että tulin raskaaksi. Tuolloin annos tuplattiin. Vaatia pitää, mutta joskus se kannattaa!! :)
 
Voi kiitos KTL <3 Tästä rohkaistuneena jätin soittopyynnön työterveyslääkärilleni. Hänen kanssaan ollaan puhuttu mun kilppariarvoista ennenkin ja kerran meinasi jo antaa koelääkityksen, mutta sitten sainkin ummetuslääkettä :headwall:

Nyt, toivotaan parasta!!!
 
Mahtava juttu Luis! Nyt vaan napsiin nappeja ja paranteleen arvo kohdilleen :)

Plussa on toistaseks pysyny, eilen Apteekin testillä vahva + ja tänään tein jonkun vieraamman Elivo-merkkisen mistä tuli ensin vaan melko hailu ja vasta myöhemmin vahvistu.. oon tosin lukenu paljo valituksia just tosta merkistä että näyttää pitkään jopa negaa kun muilla jo selkee +. Rfsu:lla ja ovistesteillä kuitenkin samanvahvuset kun ennenkin. Soitin klinikalle ja käskettiin vielä jatkaa lugeja kun hoitaja/kätilö ei osannu sanoo millon lopetetaan ja thyroxiiniannos pysyy kans tässä vaiheessa tavallisena. Yritän päästä nyt ensin julkisen kautta verikokeeseen ja varhaisultraan (rv7), mut jos en saa sieltä lähetettä, voin pyytää niitä Ovumiasta.. sillon ne tosin maksaakin taas jotain. No eipä sitä rahanmenoo hirveesti jaksa harmitella tässä tilanteessa :)
Kyselee lääkäriltä nyt noista lääkkeistä ja soittaa sit mulle. Halusin kans tietää tilastoja, paljonko Suomessa on tehty pakastetuista munasoluista alkaneiden alkioiden siirtoja ja montako raskautta on seurannu, mut ilmeisesti ei juur ollenkaan? Kuulema muiden maiden mm. Viron luvut on ihan hyviä.. eli jännittävin vaihe missä karsiutuu eniten on juuri munasolujen sulatus ja hedelmöitys, mutta jos pääsee raskauteen saakka niin mahdollisuuksien ja riskien pitäs olla samaa luokkaa kun muissakin ivf/icsi/pas raskauksissa...huh.

Joo, mutta taidan jäädä täältä hiljalleen taustalle ja seuraan tilannetta päivä kerrallaan....ei kai tässä muuta kun kädet kyynärpäitä myöten ristiin että kaikki vaan sujuis hyvin loppuun saakka. Pelko ei varmaan väisty mihinkään vielä pitkiin aikoihin, oisko vasta sit kun/jos lapsi on joskus sylissä?...katotaan nyt ensin ne verikokeet ja ultra, ja jos kaikki ok, niin ehkä niiden jälkeen uskaltas jossain vaiheessa tonne Odotuspuolelle.. (apua).

Toivon todella ONNISTUMISIA muillekin ja erityisesti että jo useita kertoja näissäkin hoidoissa pettymään joutuneet sais pian ihanaa tulosta!! :heart: jokatapauksessa rentouttavaa kesän jatkoo kaikille :wave:

(edit)
Ei päässy julkisen kautta muualle kun kilpirauhasarvojen tarkistukseen, kun ei oo yli puoleen vuoteen katottu. Ei yleensä lähetä ollenkaan hcg-arvomittauksiin kun luottaa vaan virtsatesteihin, eli pyysin sit klinikalta lähetteen. Ultraan pääsee julkiselle vasta elokuussa, ei tee ollenkaan varhaisultria eli käyn sitten jollain toisella yksityisellä sillon rv7. Luget jatkuu vielä pari viikkoo.
 
Viimeksi muokattu:
Ei taida ketään enää tähän ketjuun tullakaan, mutta ilmottelen vaan että huonostihan tässä kävi sitten lopultakin :'( Lainaan tänne viestit tuolta odotuspuolelta.

Mut voi poistaa listalta, pahin pelko kävi tänään ilmi, ja ultrassa todettu 2 alkiota muttei mitään elämää :'( molemmat oli tyssänny rv8+. Ei siis riittäny että menetti yhden vaan jopa KAKSOSET! Vieläkin tuntuu kun ois jotain hirveetä painajaista, mistä ei kuitenkaan herää.. "ei täällä kyllä valitettavasti ole nyt elämää, olen todella pahoillani". Heti kun näin ruudun niin tajusin kyllä itekin ettei kaikki oo kunnossa, ei näyttäny yhtään siltä miltä ois pitäny. Tässä on siis jo kuukauden kannettu kuolleita mukana ja turhaan noudatettu ruokarajotteita ym., niin kusetettu olo.. mutta eipä voi mitään, jonkunhan se on oltava se tilastollinen epäonnistuja täälläkin. Oishan tää pitäny jo arvata tietyistä merkeistäkin mitä ei vaan halunnu uskoo. Liian suuri ihmehän se ois ollu että mulla ois kaikki sujunu hyvin, joo vittu näkis vaan viä joskus... ei näköjään takaa yhtään mitään vaikka varhais uä:ssä syke ja kaikki ok. Tänään otettu eka tyhjennyspilleri ja ylihuomenna hoidetaan loppuun sairaalassa. On vaan NIIN tyhjä olo nyt :'( ei jaksa miettiä jatkoo.

(no, jotain kuitenkin..)

2 blastoa pakkasessa. Jatkan heti kun mahdollista vaikka kuinka helvetisti enemmän pelottaakin, turhapa tähänkään on jäädä pidemmästi velloon. Tietääpä ainakin jatkossa (jos mikään enää kiinnittyykään) mennä heti ylimääräseen ultraan jos oireet vähenee omituisesti, parempi että selviää heti jos taas käy noin. Niinhän kävi juurikin niihin kuolemien aikoihin. 8+6 oli ainoo kerta kun piti mennä pöntölle oksentaan limaa tyhjästä mahasta ja 9+0 ei enää mitään.. sillon varhais uä:ssä oli todettu että koko oli muutaman päivän jäljessä, eli aika täsmää siinäkin. Ehkä se hidas kasvu kuitenkin enteili jo tätä? Sen 9+0 jälkeen vaan jotain satunnaista lievempää etomista. Tuntuu jälkeenpäin että oliko kaikki oireet alunperinkin liian lieviä, kai tää oli valmiiks jo tuhoon tuomittu koko homma. Jotain niskaturvotustakin näky. Tästä lähin kyllä toivoo mieluummin ettei edes kiinnitykään jos kuitenkin on jotain elinkelvottomia.
Mullahan siis 7+5 uä:ssä näky yks alkio ja syke, paitsi tosiaan oli muutamaa päivää pienempi kun viikot... muuten kaikki ok. Mutta eipä sekään sitten mitään takaa :( tai mun kohdallahan näkyy toteutuvan just ne ikävämmät epätodennäkösyydet.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti seiskanelonen;30195166:
Suuret pahoittelut risukasa! Niin epäreilulta tuo kaikki kuulostaa :(
:heart: :flower:
Kai tää tästä joskus helpottaa kun aikaa vähän kuluu...tai en tiedä helpottaako pahin ikävä ennenkun sais tän homman onnistuun loppuun saakka. Ei niitä enkelikaksosia silti tietenkään koskaan unohda että sellasetkin oli hetken tässä elämässä mun ilona ja toivona.. :'( toisesta tosin sain tietää vasta eilen. Nyt kun oon tutkinu aiemman 7+5 ultran kuvia niin selvästihän niissäkin näkyy jo merkkejä kaksosesta (neuvolan täti muisti myös ne kuvat ja ihmetteli samaa), en tiedä miksei se varhais uä:n tehny lääkäri kommentoinu kun yhtä alkioo. Vaikka eipä tolla nyt enää mitään väliä oo.


"Keinu kukka.
Uinu kukka..."
 
Hei tännekin pitkästä aikaa! Oon kirjotellu nykysin tuolla aktiivisemmassa ketjussa tarkemmin.. mutta koitetaan jos tääkin tästä vielä virkistyis =)
No eipä tässä nyt mitään etenemistä oo km jälkeen ollukaan. Kahdet kuukautiset ollu jo tyhjennyksen jälkeen mutta koska mullahan mikään ei mee liian helposti, jotain ylimäärästä materiaalia on vieläkin vaan sitkeesti kohdussa, mikä tietenkin estää hoitojen jatkon ja odottelen pääsyä tähystykseen missä se istukan pala tms. poistetaan.
 

Yhteistyössä