IVF/ICSI hoidot jatkuu

Taikaviitta :hug:

Onko Mimmi testannu tänään? Kyllähän sitä on lukenu että joillain ne roskisplussat on muuttunu sitten myöhemmin ihan oikeiks.. mulla ei kyllä mitään sellasia oo koskaan ilmestyny vaikka miten ois yrittäny tihrustaa, että eiköhän toi oo kuitenkin hyvä merkki =)

Mulle siirrettiin nyt tänään sit se 5 päivänen ja bb laatunen blasto ja säily elossa se ensin sulatettu! Eli 2 jäi vielä pakkaseen. Äsken meni gonapeptyl. Hyvä puoli kans näissä luomukierroissa että se tuloskin selviää sitten lähes puolet nopeemmin, siis reilu viikossa. Jos nyt jotain niukempaa vuotoo tulee niihin aikoihin kun kuukautiset alkaa yleensä niin käytettävä kuitenkin lugeja vielä pari päivää vaikka testikin ois negaa. Nyt sitten vaan odottelemaan. Varmaankin ensviikon alkupuolella testailen ekan kerran.
 
Voi Taikaviitta :hug:

Hienoa risukasa! Nyt lyhyt piinailu, toivottavasti tarraa kovasti kiinni!!!

Mähän metsästin eilen oikein sit urakalla noita raskaustestejä... Miten voikin olla, että just silloin, kun niitä tarvis, ei mistään löydy?! Etin sitä samaa, Pregcheckiä, millä aiemminki testailin, niin ois nähny haaleneeko entisestään vai vahvistuuko se himmeä viiva (mikä tuli siis silloin siihen toiseen tikkuun ihan ajan puitteissa :D). Kävin neljä eri kauppaa läpi, ei missään minkään merkkistä testiä, ennen ku sit päädyin apteekkiin ostamaan Apteekin testin.

Ja tein sit sen heti eilen iltapäivästä kotiin tultuani. Haaleenpunanen viiva tuli, vähän haaleempi ku se aikaisempi sillä pregcheckillä... Nyt oon sit ihan paskana, josko se on kiinnittymisyritys, ja alkaa häipymään pikkuhiljaa :( On tää kans, oikeesti yhtä piinailua! Nyt sinnittelen huomisaamuun saakka, ja teen sitten (tänään viidennestä kaupasta!) löytämälläni Pregcheckillä testin aamupissasta. Huoh...
 
On kyllä piinaa, Mimmi! Oon lueskellu juuri tosta apteekin testistä että moni saanu sillä vielä ihan negaa kun muilla näkyny jo selkeetäkin viivaa. Ite en oo kyl koskaan kokeillu kyseistä merkkiä. Et ei se haamun haalistuminen välttämättä kerro että ois irtoomassa, vaan että se toinen testi ei oo yhtä herkkä (olipa herkkyydeks ilmotettu mitä tahansa) =) toivottavasti huominen näyttäs jo kunnon plussan!
 
Voi risukasa, kun pystyiskin hengittämään vapaammin ja olemaan ilonen tosta... Mutta kun nyt on kuitenki jo (...) pp13, huomenna virallinen testipäivä siis. Ja ku toi haalee viiva on ollu samanlainen haalee siitä pp10:stä lähtien, ei oo muuttunu mihinkää suuntaan :| Ja mähän oon tietenki lukenu itteni kipeeks kaikkien muiden kokemuksista, kuinka haaleet viivat on ollu keskenmenoja, kemiallisia raskauksia ym. Aika harvalla näyttää olevan kuitenkaan positiivisia kokemuksia näistä haaleista :'( Vaikka kuinka haluais ajatella, et kyllähän tää hyvä merkki on, mut en todella uskalla.

Soitan huomenna sinne klinikalle joka tapauksessa, kun näin on ohjeistettu, josko ne laittais mut sit verikokeeseen tarkistustestiin... Vai selviääkö siitäkään mitään sen enempää? Kai se on piinailtava tästä vielä muutama viikko eteenpäin samaan malliin ku tähän astikin :O

Mites sun piinailut? Onko mitään tuntemuksia? Eikös kiinnittyminen tapahtuis näinä hetkinä jos on tapahtuakseen? Hirmusesti toivon kyllä, että sua nyt lykästäis! :heart:
 
Oli pakko alkaa kirjoittamaan Mimmi83:lle että kyllä tuo kunnon plussa on. Samanmoisen tein ekan ivf-siirron jälkeen ja itsestä tuntui myös ettei ne viivat vahvistu millään. ja tänään käytiin varhaisultrassa kattomassa pikkuista. 7+3 ja hieno syke. Meillä takana lapsettomuutta 9 vuotta ja ekasta ivf:stä tärppäsi.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, verikoe ois varmaan paikallaan ja rauhottas epävarmuutta, siitähän se hcg-arvo tarkalleen selviää!
Kyllä sitä huomaa että tähän kierrokseen on taas moninkertasesti enemmän odotuksia kun edelliseen, valitettavasti...ja pelkää vaan miten korkeelta taas rytisee jos/kun se testi on ihan yhtä negaa kun aiemmatkin. Jotenkin valmiiks jo vähän paska olo kun tietää miten hyvät onnistumisprosentit näissä blastoissa vois olla, mutta mun kohdalla niin epätodennäköstä.. Miten tähän koko hommaan enää jaksaa uskookaan jos EDES blastot ei yritäkään kiinnittyä? Pitäs varmaan testata jo nyt se varma (?) nega että sais vähän tiputettua itteensä liioista luuloista.
Minkäänlaisia fyysisiä tuntemuksia ei kyllä oo, edes tissit ei oo läheskään sillee kipeet niinkun viimeks, eikä oikeestaan yhtään. Jotain endo-jomotuksia ollu pari kertaa mut nekin oli jo ennen siirtoo.
 
Hei,
En ole kirjoitellut tähän ketjuun, mutta löytyisikö täältä kokemusta tai tietoa? Olin 1.n ivf.n punktiossa pe 6.6. Ja ma 9.6. Siirrettiin yksi 8 soluinen alkio. Tänään kuume noussut 37,9. Pitääkö olla huolissaan mahd. Infektiosta? Kuumetta ei ole, muttei myöskään flunssaoireita.
 
Voi kun kiva kuulla myös positiivisiakin juttuja näistä haaleemmista :heart: Ja isot onnittelut Nonnuliini plussasta, pitkä taival teilläkin takana!

Katsotaan, mitä ne mulle siellä huomenna sanoo. Ja mitä aamun testit näyttää... Miten onkin niin skeptinen olo ollu koko ajan tästä hoitokierrosta? : / No mut niinku miehenki kans puhuttiin, et eipä siihen voi enää tässä(kään..) vaiheessa vaikuttaa mitenkään, se tapahtuu, mitä tapahtuu, vaikka miten luotettais/epäiltäis/iloittais/surtais/tehtäis mitä tahansa nyt. Eli päivä kerrallaan, ja varovasti toivotaan parasta. :whistle:

Mut tää sun hoitokerta on risukasa jo täydellisesti onnistunut, tähän saakka! Nyt vaan muutaman päivän piinailut jaksat, niin alkaa tulokset selkenemään... Aarg, tiedän, niin paljon helpommin sanottu ku tehty. Mutta älä lannistu liian aikaisin testatuista negoista, kyllä se hcg-tason nouseminen kuitenkin vie kropassa ku kropassa sen tietyn ajan. Kovasti jaksamisia ja kärsivällisyyttä sinne! :heart:

pagemaker, en osaa sanoa. Jotenkin en kyllä lähtis hirmusesti pelkäämään mitään tulehdusta tms, on nuo lääkärit niin ammattiporukkaa, eikä siinä tehdä kun muutama hassu pistos ihon / limakalvon läpi... Voihan lämpöily johtua mahdollisesta kiinnittymisestä, hormonilääkkeistä tms...?
 
Viimeksi muokattu:
risukasa. Onnittelut siirrosta. Toivon sydämestäni että sulla nyt tärppää.

Mimmi83. En tiedä miksi puhut haamusta. Eikö tuo ole ihan selvä viiva?

Mulla tänään pp16. Nega. Meidän hoidot päättyy tähän: omat ja lainatut rahat on loppu, ikää meillä molemmilla sen verran, ettei ole aikaa alkaa säästää lisää.
10 alkiota siirretty eikä yksikään ole edes yrittänyt kiinnittyä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkkeet ollu käytössä. Alkioliima ja limakalvoraapaisukin kokeiltu. Ei apua. Ei ole enää mitään mitä vois kokeilla. Jos olis rahaa (tai vähemmän ikää) ni kyllä kai tätä jaksais jatkaa, mutta kun ei ole.

On niin petetty olo. Mä en polta, en juo, en paina liikaa. Olen hyvä, kiltti, hellä. Miksen mä saanut olla kenenkään äiti? Miksei meistä tullut kenenkään vanhempia?

Kaikki on palasina. Miten tästä voi selvitä?
 
Taikaviitta :hug:

Mimmi, toivon niin kovasti että tuo haalea plussa olis juuri sitä mitä ootte odottanu :heart:
Iiik, jännää!!!! Miltä testit tänään näytti..?

Risukasa.lle tsemppiä piinapäiviin :)

Onnea Nonnuliinille plussasta! :)

Sitten vähän omaa napaa.
Tänään pp 9. Suunnitelmassa ollaan pysytty, eikä testin testiä ole tehty eikä oireita netistä lueskeltu, ihmeellistä... :)

Jokainen saa minusta toimia ja tuntea sillä tavalla, jonka itselleen parhaaksi kokee. Sain vähän hassuja fiboja aiemmasta kirjotuksestani ja siks haluan vielä painottaa, että tämä meidän tapa on meille se paras keino välttää suurimmat pettymyksen tunteet, eikä suinkaan tarkoita sitä, että ylimielisesti oltaisiin varmoja siitä, että kylläpäs tää nyt on helppoa ja ihan varmaan heti ensimmäisellä onnistutaan... Ei me tyhmiä olla ;)
Kyllä kaks vuotta opettaa odottamaan ensimmäisenä aina sitä pettymystä. Ja vaikka positiivisella asenteella ollaan nämä kaksi vuotta menty ja toivottavasti tarpeen vaatiessa tullaan jatkossa yhtä positiivisina jatkamaankin, niin tämä on meidän tapa yrittää varjella itseämme :)

Toivon hurjasti tsemppiä teillemeille ihan jokaiselle :heart:
 
Taikaviitta :'( mitä tähän vois sanoo..... oon niin pahoillani sun/teidän puolesta!! Ja pelkään kyllä että perässä tullaan.. tää on nyt 8. siirretty alkio. Toivoisin niin että löytäisit sitä elämäniloo ja mielekkyyttä muualta, vaikka nyt tääkin varmaan kuulostaa ihan kliseeltä. Ja jos se on mitenkään mahdollista, niin että se luomuihme vielä joku päivä löytäis teidän luo!!! Kovasti tsemppiä ja jaksamista näiden vaikeiden aikojen yli! :hug:

Piina, kylläpäs oot ollu sit sinnikäs niiden testien kans tai pikemminkin niistä erossa pysymisen kans!
Mulla tais olla parissa ekassa siirrossa (jotka siis kumpikin tuoresiirtoja) niin että testasin vasta kun vuoto alkoi (pp13 ja pp10), mutta sitten se on menny vähän tälläseks.. yöllä näin taas jotain typerää unta että mun kämmeniin oli ilmestyny sellaset raskaustestin näköset viivat!! On noita ennenkin nähty mut eihän ne tietenkään ikinä mitään oo tarkottanu.. mietin ton jälkeen jo tosissaan pitäskö testata se eka nega pois alta ettei tota miettis taas niin hirveesti. Periaatteessahan ehkä huomenna jotain hailakkaa vois jo näkyä, jos ois näkyäkseen, jos yleensä siirretään 2-päiväsiä alkoita ja ne kiinnittys 4. päivänä siitä (eli 6-päiväsinä) ja sitten testissä on joillain näkyny jo jotain pp6...eli 8 päivän ikäsillä alkioilla.. siis jos ois vielä hengissä siellä. Tänään ois lisäks vielä perjantai 13., vaikken mihkään "taikoihin" yms. uskokaan :p

Mimmi, juu.. mulla kaikki näyttää hienolta ja sujuu hyvin aina siihen saakka kun se nega sitten taas lopulta on tikussa. Tosin eipä mulla koskaan mitään valtavia pakkassaaliitakaan oo ollu, ekassa hoidossa ei jääny mitään. Mut onhan se kiva että alkioita selviää pitkälle blastoikskin labraoloissa, sitten kai vaan odotellaan että ne voidaan kasvattaa siellä sen 9kk ettei tarvi mun myrkyllistä kohtua koskaan nähdäkään :kieh:

Ainiin, ja onnittelut Nonnuliinille!!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Taikaviitta. Ei mulla ole sanoja. :heart: :heart: :heart: Suuri halaus sinne surun keskelle :heart:

risukasa, oon ite ainaki huomannu elämässä yleensäkin, et oikeesti, pessimisti ei pety. Tai pettyyhän seki, ku aina on pieni toive kuitenki olemassa, mut ei niin pahasti. Et ehkä se onki vaan itsensä suojelua se kaikista pahimman ajatteleminen. Mutta kovasti kärsivällisyyttä sinne seuraavaan viikkoon :heart:

Oot kyllä ihailtavan kärsivällinen, piina86! Ja jokaisellahan on tosiaan se oma polkunsa ja oma tapansa, mitä niitä arvottamaan saatikka arvostelemaan :) Kunhan jokainen tulee toimeen itse valitsemansa tien kanssa :) Kovasti tsemppihalauksia sinne :heart:

(.) Kyllä se testi (tai ne..) nyt aamulla plussaa näytti... :rolleyes: Olis säästyny pahimmilta "mitä jos" ja "mitä jos ei" -kärvistelyiltä, jos olisin kiltisti odottanu vaan tähän päivään testin tekoa. Toki edelleen voi mitä tahansa tapahtua, mutta ei siihenkää pelkoon kannata lähtee mukaan - ku ei voi ite vaikuttaa.
Suurimpana pelkonahan mulla oli noiden haaleiden viivojen kanssa se, että josko ne hiljalleen vaan haalistuu pois, eli menee ihan varhaisessa vaiheessa kesken. Varsinkin, ku ne tuntui haalistuvan alkuun... Kai se johtui tosiaan eri merkkisestä testistä. Ja vielä eilen aamullakin sain odotella sitä tulosta oikeestaan sen 5 minuuttia, ennen kuin näkyi edes jonkinlaista viivaa. Tänä aamuna kaikki oli selvempää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut vielä kertaalleen Mimmille!! :heart:

Tein äsken jotain tosi typerää enkä voinu vastustaa kiusausta tarkistaa millon tän LA ois, jos ois....no eikö tietenkin tismalleen samana päivänä kun pojankin synttärit joka täyttää ensvuonna 18v! Ja sillon ei taatusti mikään onnistu ainakaan jos LA ois joku tollanen erityisen ihana :headwall: kerran aiemmin se ois ollu omien synttäreiden aikaan.
 
Kiitos risukasa :) Vaikka hyvin epäuskonen olo on edelleen, kai se tästä... :)

Eikä, vähänkö on sattumaa tossa mahdollisessa lasketussa ajassa! Josko se ois kuitenki merkki jostain ihanasta... :)
En tiennytkään, et sulla on poika!

Ootko pystyny olemaan testailematta?
 
Viimeksi muokattu:
Eka nega testattu o-liuskalla.. eiköhän siinä ainakin selkeetä viivaa pitäs jo näkyä jos näkyis. Enpä usko että siitä enää muuttuu. Ihan liian suuri sattumahan tollanen sama päivä tietenkin ois ollu, niinkun arvasinkin. Se siitä sitten taas kerran.

Joo, yksi ja ainoa lapsi on :heart:
ja siihen se taitaa sit jäädäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Voi risukasa ku ois varmasti ollu ihana saada jo tässä vaiheessa se postiviinen... Mutta toihan on ihan hirmu aikanen vaihe vielä testailla, vaikka oliki blasto, kyllähän sen hcg:n lisääntyminen kestää silti. Mikä sulla on virallinen testipäivä?
 
Niin, kai siinä joku toivo periaatteessa niin kauan on kun ei ala vuotaa, mutta toisaalta ei jaksais enää toivoo turhaan mitään ihmeitä niinkun niin monesti jo aiemmin.. Sanottiin siirrossa että siitä 2 viikkoo ja testi mutta kyllähän se rupee vuotaan siinä ke-to, jos on alkaakseen eli viimestään kp29.
Pakko kai se silti huomenna on testata välissä yks ennen lopullista, ettei jää sit miettiin myöhemmin oisko sillon ja sillon näkynykin jotain...vaikka tympii jo valmiiks, eikä kiinnostais yhtään.
 
Joo, kirjotinkin eilisestä "roskishaamu" episodista tonne toiseen ketjuun...ompa sellasiakin sit tullu nähtyä ja tietää sen huonon puolen noissa pc-liuskoissa, toisaalta eihän se sen testin vika oo jos niitä tuijotellaan liian myöhään.
Eipä tässä sitten taas muuta kun tulvaa odotellessa. Saipahan edes yhden päivän elellä siinä turhassa toiveessa ja itsekusetuksessa että mullakin jopa joskus ehkä saattais olla onnistunu nää hoidot.. vaikka kyllä sen jotenkin arvas taas ettei siinä rfsu liuskassa näy mitään niinkun ei ikinä ennenkään.

(edit)
Luin nyt jostain sivulta että se näytteen liian pitkään kipossa pitäminenkin eli vanhentuminen vois vaikuttaa tulokseen... kusin kuppiin 7 aikoihin aamulla mutta en jaksanu siinä ruveta näperteleen testien kans ja kyttään tulosta ja tein ne vasta joskus 11 jälkeen. Mutta tuskimpa ne mahdolliset bakteerit ym. siihen suuntaan vääristäs että tulis väärää negaa..?
 
Viimeksi muokattu:
Kai tässä juhannuksessa jotain taikaa sit on, kolme testiä näyttäs nyt (uskallanko edes kirjottaa) plussaa. Ensin tein pregcheckin puikkotestin mihin en tietenkään yksin uskonu ja pc o-testiin tuli kontrollia vahvempikin viiva. Sit aattelin että rfsu:ssa ei ainakaan näy mitään mut hailakkaa haamua siihenkin tuli. Että kyllä siellä joku on ainakin yrittäny kovasti alottaa tai jatkaa maallista vaellustaan tässä ulottuvuudessa. Vaikka tää jäis tähänkin niin onhan tää ihan huikee edistysaskel ja antaa ihan tajuttomasti potenssiin 10 tai 100 uutta uskoo jatkoon että tollanen on edes mahdollista. Enkä voi enää valivalittaa että kaikki testit on aina vaan negaa :)
Pakkohan tota testailua on nyt jatkaa sinne viralliseen testipäivään, mikä on ke, ettei tuu sit niin hirvee kertaromahdus jos rupee haalistuun. Ja sekin tieto on kyllä uhkaavana takaraivossa ettei Suomessa vielä kertaakaan oo päästy synnytykseen saakka kun alkiot on pakastetuista munasoluista. Tarvii kysellä paljonko niitä sit on tehty, montako raskautta alkanu ja missä vaiheessa yleensä menny kesken, jos tää tilanne nyt vielä jatkuu sinne saakka kun soittaa klinikalle.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä