IVF/ICSI hoidot jatkuu

Onnea liina2013. :)

Viime viikolla siis lääkepassin limakalvoultra. Kaikki ok, siirto ke 28.5.
Kysyin lääkäriltä Lutinuksen lisäämisestä ad 600 mg/vrk, mutta lääkäri ei nähnyt siinä järkeä. Se jäi vähän silti vaivaamaan; olin jo aiemmin netistä katsellut että monet käyttää Lugesteronia jopa 600 mg/vrk. (Mulla siis Lugesteronin tilalla Lutinus pähkinäallergian vuoksi.) Kotona sitten selvittelin lisää ja näyttää olevan niin, että Lugesteronia käytetään tuplamäärä Lutinukseen nähden. Eli siinä missä Lugesteronia menisi vaikkapa 400 mg/vrk, Lutinusta käytetään 200 mg/vrk. Miksi? Eikö ne olekaan samaa tavaraa? Harmi etten tehnyt tuota nettiselvittelyä ennen lääkärikäyntiä, olis voinut siellä kysellä lisää. Mutta siis kun mulla Lutinus-annostus 400 mg/vrk, se olis Lugesteronia käytettäessä 800 mg/vrk eli melkoinen määrä. Tavallaan huojentava tieto: mun Lutinus-annostus on siis ollut ilmeisen hyvällä tasolla. Toisaalta tietysti huono tieto: Lutinuksen lisäämisestä ei ole apua.
Kyselin lääkäriltä myös alkioliimasta. Sanoi että heidän klinikalla ei ole juuri koettu siitä olevan hyötyä. Päätettiin kuitenkin kokeilla sitä, kaikki muut apukeinot on jo kokeiltu ja olo alkaa olla melko epätoivoinen.

Gonapeptyl on ainakin mulla ollut kaikissa siirroissa mukana, en tiedä olinko alunperin niin epätoivoinen tapaus vai onko se tuolla klinikalla kaikilla käytössä. Netistähän paljon lukee että joillakin se on otettu mukaan vasta kun on epäonnisia siirtoja takana. En tiedä, en oo sitä sen tarkemmin opiskellut, pistänyt vaan silloin kun on käsketty.

Siitä limakalvoraapaisun hinnasta en osaa sanoa, meillä se oli ilmeisesti sisällytetty pas-laskuun, johon meidän klinikalla kuuluu tietty määrä ultria ja muita. Äkkiseltään näytti että raapaisusta ei ole laskutettu erikseen. Eikä se tietty iso homma lääkäriltä ollutkaan: ultran yhteydessä pikku nippaisu limakalvolta. Ja vaikka se tavallaan on "näyte" joka sieltä otetaan niin roskiinhan se menee eikä tutkittavaksi, eli eipä siitä juuri kustannuksia klinikalle tule.
Mutta tosiaan, milloin se edes kannaattaa tehdä? Mä jotenkin itse ajattelen niin että kaikki kierrot/siirrot on vähän epävarmoja, mitä vaan voi tapahtua (alkiot kuolla, itse sairastua, mitä vaan). Että ei kai tuota raapaisua kannata siirtää "varmempaan kiertoon". Sen vaikutus kestää ilmeisesti seuraavaan kiertooon. Kai. Mullahan se tehtiin siirtoa edeltävän kierron lopussa.

Nyt mä rysäytän sut maanpinnalle, risukasa. Anteeksi. :( Me ollaan Fertinovassa ja meidän alkioilla ollut tuo embryoskooppi ainakin kahden viimeisimmän stimulaation jälkeen eikä ole hyötyä ollut. :( Olihan se kiva kun sai viimeisimmän tuoresiirron jälkeen katsoa näytöltä kuvanauhaa jossa meidän alkiot villisti jakaantui, mutta mieluummin sitä katsois viivoja testissä.

Mä jännitän nyt jo huomista siirtoa. Kovin positiivisesti ei jaksa enää suhtautua, lähinnä on lannistunut olo.

Muille jaksamisia. :)
 
Mulla jäi nyt "kuukautiset" omituisen niukoiks, tulee väkisinkin mieleen oliko se limakalvo jo jotenkin vanhentunu/tiivistyny (miten sille ilmeisesti käy kierron loppuvaiheessa) tai muuten surkee rakenne eikä sittenkään mikään kovin edullinen koko kiinnittymisen kannalta. To-pe tuli jonkinverran ihan punastakin, muttei likikään niin miten normaalisti, sellasta ihmeen hitaasti valuvaa ja enimmäkseen hailakkaa, että en nyt tiedä kummasta se kp1 pitäs laskee.. kai sitten periaatteessa torstaista kun vuoto alkoi kuitenkin ennen 6:tta illalla eikä tosiaan runsastunu seuraavanakaan päivänä. Se tarkottas sitä että ovulaatio+ saattaa tulla huonoimmalla tuurilla (mikä siis tietenkin mun tapauksessa todennäkösintä) tikkuun jo ma kp12 kun kierrot yleisimmin on 27 päivää. Se onkin sitten se huonoin mahdollinen eli ainoa päivä jollonka kummankaan ikäsen alkion siirto ei tuu onnistuun tähän kiertoon :headwall: klinikka ei siis tee mitään viikonloppusin.
Varasin toisen uä-ajan jo maanantaille, vaikka sillon ei ookaan paikalla sitä mukavampaa lääkäriä jolle ois taas koko läjä kysymyksiä valmiina pommitettavaks.. En oikein saanu selkoo puhelussa oisko siis tarkotus että ultra ois ehdottomasti ennen ovulaatioo ja onko sitten jo liian myöhästä jos se ois ehtiny tapahtua?
Ilman muuta otan sen raapasun sit jo tähän kiertoon jos ei maksais mitään, mutta epäilen kyllä että ne siitäkin laskuttaa. Jos ei maksa ihan hirveitä niin voi kai sen sittenkin ottaa. En tosin tiedä sitten oisko jo liian myöhästä tähän kiertoon jos samalla ois tehty ultran yhteydessä kp12-13.
Onhan se hyvä kuitenkin lukee että jollain on kokemusta siitä alkiokaapistakin! Harmi ettei oo ollu sit apua :( voihan se olla todennäköstä ettei siitä ois mullekaan hyötyä...ehkei sitä oo sit niin polttavaa tarvetta kokeillakaan jos vaikuttaa siltä ettei oo monilla muillakaan muuttanu tuloksia.
Tosiaan en huomioinukaan että lutinus on jotain muuta kun lugesteron.. jospa tuo sitten imeytyy tehokkaammin kun luget, niin ei tarvi sen takia niin paljoo?
On nää luomupas-yritelmäkierrotkin näköjään omalla tavallaan kauheen ressaavia mutta kai tän kestää mieluummin kun syödä taas 1,5kk niitä mulla suht tehottomia mömmöjä...

Onko Taikaviitta tarkotus siirtää 1 vai 2? Toivottavasti sujuu hyvin ja elinvoimaa pikku pallero(i)lle!
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin oli tuon lääkepassin jälkeiset menkat oudon niukat. Siirto tehtiin kp12 eli tuskin liian myöhään ja limakalvo oli tietty ultrattu eli eiköhän se ollut riittävän paksu ja muutenkin siirtokelvollinen. Kai sullakin risukasa ultrassa oli kaikki ok? Ehkä noi lääkkeet vaan jotenkin vähentää vuodon määrää?

Mut on tää vaan tuskaista kun mistä tahansa asiasta seuraa hillitön jossittelu ja pohdiskelu. Kun saiskin jostain itselleen jotain maagista zen-energiaa, että kykenis ottamaan oikeasti päivä ja hetki kerrallaan, lakkais murehtimasta niitä asioita mille ei voi mitään jne. Niinkuin nyt risukasa sullakin toi tuleva ovisplussa; kunpa voisit olla murehtimatta sitä etukäteen. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Mikä kp sulla nyt?

Mä en noista ultrista tiedä, mutta ymmärtäisin että tarkoitus on että se on ennen ovisplussaa. Niin se mulla ainakin oli luomupassissa: uä kp10, ovisplussa kp15, pas kp19.

Meillä siis pakastimessa viimeiset kaksi alkiota, jotka molemmat 3-päiväisiä. Huomenaamulla ottavat sulamaan ja molemmat siirretään. Toivottavasti selviävät pakastamisesta ja sulatuksesta.
 
Ahaa, no hyvä sit tietää ettei se niukkuus välttämättä ookaan niin outoo lääkkeellisen jälkeen. Vanhojen kalenterimerkintöjen mukaan sen edellisen lääkepas:sin jälkeiset oli normaalimmat ja jopa suht runsaatkin ekana päivänä.. no kai nekin voi vaihdella yhdelläkin henkilöllä.
Sullahan kasvaa sitten tosi tehokkaasti lääkkeillä, mulla ekassa tarkistusultrassa kp13 oli nipin napin 6mm, sitten söin viikon suurennettua annosta eli aamullakin 2 tablettia, ja kp20 paikoin jopa vielä heikompi 5,7mm mutta jostain kohtaa 7,8mm, siis jotain kummaa epätasasuuttakin??. Siirto tehtiin sitten kp26 ja tästä vielä sen pari viikkoo viralliseen negatestiin ja vuodon odottelu, niin koko "kierron" pituudeks tuli sen 42vrk! Nyt siis kp6 jos laskee siitä ekasta vuotopäivästä.
Ei vaan jotenkaan jaksas enää tollasia megapitkiä kiertoja per yks siirto, kun se tuloskin on kuitenkin niin todennäkönen... kaikki odottelu ja muu vaiva tuntuu aina NIIN turhalta siinä loppuvaiheessa. Ehkä mieluummin se normi pitunen luomukierto silläkin riskillä että menee seuraavaan kiertoon koko hoito, lähes yhtä pitkä aika jokatapauksessa kun mun lääkkeitä vieroksuvalla limakalvolla yks lääkekierto.. jospa se nega ei tuntus niin paskalta kun koko hommaan ei ois menny niin paljoo aikaa ja vaivaa..? Joo joo.. niin varmaan.. :headwall:
Pitää nyt vaan toivoo ettei mitään ovisplussa ainakaan viikonloppuna vielä tuu eikä ala huomattavasti tummuunkaan se viiva ja sitten sovittiin että soitan heti maanantaina aamusen testin jälkeen mikä on tilanne, uskaltasko vielä odottaa seuraavalle päivää. Tota ultraa ei voinu oikein aiemmillekaan päiville määrätä kun siinä on taas se viikonloppu sotkemassa.. perjantaihan ois vasta kp9 eli varmaan sit liian aikanen.
Peukut ojossa nyt täälläkin Taikaviitta että sulla molemmat selviää hienosti ja pääsee kyytiin! =)
 
Viimeksi muokattu:
Moi ! Tämä on ilmeisesti suhteellisen tuore ketju, saankos liittyä mukaan? :)

Minulla toinen ICSI-hoito, nuoria ollaan molemmat, mutta miehellä ei siittiöitä. 2013 tehtiin kivesbiobsia Turussa, ja sillä saatiin hieman siittiöitä talteen. Minulla PCOS. Munasoluja viimeksi 29, kypsiä 17, hedelmöittyneitä 3, siirtoon vain 1 aika huono, josta lievä hyperi ja sitten nega.

Nyt, pari kk myöhemmin, soluja 14, kypsiä 12, hedelmöittyneitä 2 ja siirtoon 1, mutta sentään nelisoluinen. Lääkäri puhui jo että viimeinen julkisen kerta kannattaisi sitten yrittää luovutetuilla, kun meillä tulee niin hyvin kuitenkin hyvälaatuisia munasoluja ja vika edelleen siittiöissä.. : / Siittiöitä olisi jäljellä n. 12.


Nyt siis pp 5, ei yhtään samanlaista jännitystä kuin viime kerralla, vähän pettynyt olo jo valmiiksi. Luget tietty käytössä, ja ne aiheuttaa rintojen arkuutta nyt ainakin.

Eilen, pp 4, oli tosi kova pahoinvointi koko päivän, ja ainakaan lugejen ohjeissa ei mainittu sellaista haittavaikutusta. Pahoinvointi meni ohitse ainakin näillä näkymin, mutta pissalla pitänyt laukkoa melkein joka tunti! Onko muilla ollut pp 4 tienoilla kummaa pahoinvointia, mihin voisi liittyä?

Kiitos jos huolitte minut mukaan ! :)
 
No niin, nyt on siirretty kaksi alkiota. Molemmat oli kovasti kärsineet pakastamisesta/sulatuksesta, molemmista oli liki puolet soluista kuollut. Biologin mukaan olivat nippanappa siirtokelpoisia. :( En tietenkään tajunnu kysyä montako solua niihin jäi (mitä sillä tiedolla toisaalta tekiskään...) mutta muistelen että ne ois ollu 9-soluisia kun pakastettiin. Eli oisko niissä nyt sit vaan 5 solua jäljellä? Jokatapauksessa rupualkioilla siis mennään. Taas. Toki oon tyytyväinen että siirtoon päästiin, mutta toiveet ei ole kovin korkealla...

Alkioliima otettiin käyttöön, koska olin sitä pyytänyt. Katsotaan onko apua. Ja lääkearsenaali siis melkoinen: Lutinus, Progynova, Prednisolon, Klexane, Gonapeptyl. Lisäksi vielä foolihappo, magnesium, d-vitamiini.

Electric_blue tervetuloa. :) Sä oletkin jo piinailemassa. Mulla myös jo valmiiksi pettynyt olo, meillä tämä jo 6. siirto, alkiot nro 9 ja 10. Ei siis edes kiinnittymisyrityksiä takana...
Kyselit pahoinvoinnista piinan alussa. Mulla on joka siirrossa tullut hieman erilaiset sivuvaikutukset ja eri mittakaavassa, esim rintoja joskus särkeny joskus ei, joskus ollu pahoinvointia joskus ei, joskus pissattanu enemmän joskus vähemmän jne. Aina oon testannut hyvissä ajoin, ikinä ei oo tullut edes haamua. Eli mulla oireet tosiaan johtuneet lääkkeistä. Mutta toivotaan että sulla noi oireet kertois jostain ihan muusta. Minkäikäinen alkio sulle siirrettiin?
 
Moi taikaviitta! :) Kiitos mukaanpääsystä!

Onnea kahdesta kyytiläisestä :) Eihän ne niitä siirtäisi jos ei olisi toivoa, joten toivotaan parasta! Sulla on ainakin melkoinen lääkitys päällä, varmasti niistäkin on hyötyä ! Mikä päivä saat testailla? Aiotko testailla aikaisemmin?

Mulla alkio siis kehittyi normaalisti nelisoluiseksi parissa vuorokaudessa, eli punktio oli keskiviikkona ja siirto perjantaina. Luin jostain että tuossa pp 4 paikkeilla olisi pitänyt kiinnittyminen tapahtua, joten toivon niin että niin olisi käynyt! Yritän kuitenkin olla realistinen, ja toisin kuin ensimmäisen ICSI-hoidon kanssa, yritän olla miettimättä liikaa.. : D

Niin, onko teillä muuten annettu mitään ohjeita saunomisesta ? Tänään tosiaan pp 5 ja ajattelin saunan lämmittää..
 
Viimeksi muokattu:
Electric_blue, joo mun lääkitys on melkoinen, mutta se on ollut tuo jo aika monessa edellisessä siirrossa eikä siis mitään tuloksia oo tullut. Eli en oo kovin toiveikas... Ainut mikä nyt erona edellisiin siirtoihin, on tosiaan tuo alkioliima. Lopulta tää tuntuu olevan vaan jotain julmaa peliä ja sattumankauppaa. Mulla kiinnittymättömyyden syynä on ilmeisesti mun ikä... :(
Virallinen testipv mulla on ke 11.6, kotitesti. Aina oon alkanut testailla jo n pp9 alkaen, tuskin maltan tälläkään kertaa odottaa viralliseen päivään. Miten sulla, milloin testi ja onko veri- vai kotitesti?

Alkio kiinnittyy 6. pvnä hedelmöityksestä eli sulla se on ollut ti eli eilen. Eli jotkut oireet vois ollakin kiinnittymisestä johtuvia. Ajatellaan niin. :)

Mä olen siirtojen jälkeen saanut ohjeeksi viettää normaalia elämää. Itse olen heti välttänyt alkoa ja kaikkia raskauden aikana kiellettyjä lääkkeitä ja ruoka-aineita, ts. elänyt kuin oisin raskaana, mutta muuten en oo muuttanut mitään. Paitsi joo, rajua seksiä olen välttänyt. Ei kai normiseksilläkään mitään haittaa saa aikaiseksi, mutta jotenkin kun on halunnut pelata varman päälle, niin joku raju yhdyntä on tuntunut siltä että kiitos ei. Joskus oon miettinyt onko orgasmeista haittaa, saako ne supistelut sen alkion irtoomaan mutta kai sekin aika harhainen ajatus on. Mutta miten sauna vois pahaa tehdä, sinne vaan. :)
 
Tervetuloa Electric_blue!
En muista että saunomisesta ois koskaan ollu lääkärissä puhetta..

Taikaviitta Mä oon käsittäny ettei se ikä itsessään vaikuta muuten näissä hoidoissa paitsi tietysti munasolujen laatuun ja määrään mitä on vaikeempi (tai mahdoton?) korjata.. hormooneilla kai periaatteessa nainen voitas saada minkä ikäsenä vaan siihen tilaan että voi tulla raskaaks toisten munasoluilla? Onhan näitä tapauksia ollukin maailman vanhimmissa synnyttäjissä.
Niin, sitä kai pitää ainakin toivoo... itellä varmaan se endo haittaa kaikkein eniten kiinnittymistäkin, ja/tai sitten ne alkiot on vaan niin paskoja että kuolee aina jo ennenkun ehtii yrittääkään sitä.
Mä oon ottanu noissa orgasmijutuissakin varman päälle enkä oo halunnu saada niitä siirto-nega välisellä ajalla. Muutenkin mulla tulee loppukierroissa ikäviä jälkijomotuksia niiden jälkeen, että sielläköhän ne endon myrkkyliemet supistusten seurauksena tulvii... En toki muissa kun hoitokierroissa niitä silti oo enää aikoihin vältelly (vaikka sillon tällön ois se häviävän minimaallinen luomumahdollisuuskin).
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos risukasa !

Taikaviitta, mulla on virallinen päivä varmaankin nyt sitten 6.6. , mutta varmasti alan jo aikaisemmin testailemaan, että osaa vähän "varautua" jo sitten.. Kotitesti mullakin käytössä. Varmaan tuossa sunnuntaina tai maanantaina teen ensimmäisen testin, kun Pregnylin vaikutus on varmasti haihtunut.

Nyt kun tarkemmin muistelen niin saunomisesta taisi olla puhetta sen takia, että siihen liittyi infektioriski. Tuskin sitä kuitenkaan enää on, joten taidanpa mennä ! :) Tuo orgasmi minuakin mietityttää, mutta eipä näitä kertoja meille näköjään niin paljon suoda kun ei pakkaseenkaan saada mitään että ehkä suosiolla jätän riskeeraamatta. Eikä tuo yhdyntäkään oikein noiden lugejen kanssa läträtessä innosta, ja vähän pelkään sitä kipuakin kun sekä punktio että alkionsiirto olivat erittäin kivuliaita. ( Alkionsiirrossa kohdunkaula jouduttiin jollain pihdeillä erikseen availemaan.)

Millä testeillä olette testailleet, mitkä mielestänne antavat selkeimmän, luotettavan tuloksen? Onko jotain erityisen herkkiä testejä, joita kannattaa käyttää?
 
Onhan näissä hoidoissa tullu testailtua useemmankin merkkisiä testejä :D mut yleisimmin ollu rfsu ja pas:seissa lisäks First siganal ym. Jälkimmäisen pitäs olla erityisen herkkä 10iu, mut kun on lueskellu nettikeskusteluja niin kuulema monilla on toi 50iu rfsu-liuskakin näyttäny aiemmin jotain ja selkeemmin plussan kun viime mainittu! Kokeillu oon myös Clear bluen tavallista (ei digiä) ja Pregcheckin ovulaatioliuskoja.. monelle nekin ilmeisesti näyttää jopa herkemmin raskauden kun varsinaiset raskaustestit. Yks PC-r.puikkokin löytyy, mut siinä ei kai muuta eroo oo niihin liuskoihin kun että liuska on puikon sisällä. Nyt viimeks ostin valmiiks PC-liuskoja (halvimmista halvimpia ja 25iu?) mutta näkys toimivan hyvin myös varhaisvaiheessa, ainakin tän kuvasarjan perusteella.
Testikuvat
Vaikee tietty vertailla toimivuuksia omalla kohdalla kun tulos on ollu aina selkeesti se yks ja sama, enkä muuten kun noissa lääkepas:seissa useempia ookaan tehny.. punktion ja siirron jälkeen vuoto alkanu molemmissa hyvissä ajoin lugen läpi ja kyllähän sen varmistusnegan on yhdestä testistä uskonu.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen kans testaillut milloin milläkin testillä. Mutta naiset, yksi testi, jota EI KANNATA KÄYTTÄÄ on Apteq. Se on mulla jo kahdesti sekoillut. Ekalla kerralla aikoinaan ei tullut kontrolliviivaakaan siinä ajassa jossa piti! Tulos piti lukea 5 min kuluttua, odottelin ja odottelin ja kontrolliviiva tuli lopulta muistaakseni näkyviin n 11 min kuluttua. Outoa. No eihän sellaseen testiin voinut luottaa vaan piti sitten käyttää toinenkin testi.
Muutaman kk kuluttua olin unohtanut tuon sähellyksen ja käytin taas Apteq-testiä. Silläkään kertaa testi ei toiminut kuten piti: pissi ei jotenkin lähtenyt liukumaan tikkua pitkin. Tiedättehän kun sen pitäisi sillai liukua niiden ruutujen yli. No, ei tapahtunut mitään. Lopulta kun varovasti ravistin testiä lähti neste liukumaan. Enkä taas tietenkään luottanut tulokseen. Ihan turhaa tuplatestailua. Ihan turhaa sähellystä ja mielipahaa kun kyseessä jo muutenkin asia joka repii hermot hajalle. Itse en ainakaan enää käytä Apteq-testejä.

Mä olen aina pyrkinyt käyttämään noita 10iu testejä, vaikka ei kai sillä niin väliä ole. Ovistestejä en oo tähän käyttänyt, mut just katsoin kaappiin ja siellä on muutama ovistesti, jotka menee vanhaksi 8/2014 että taidanpa nyt tässä piinassa käyttää ne pois. Ehkä sen vihoviimeisen testin teen kuitenkin ihan ehdalla raskaustestillä.

Ja se kuuluisa naisen ikä. Ei mulla mitään tietoa ole, mutta joka välissä lääkäriltä kuulee "ikääsi nähden", "kun sulla on tota ikää" jne. Viimeksi tuskailin tätä kiinnittymättömyyttä ja lääkäri siinäkin yhteydessä viittasi mun ikään, en muista millä sanoilla, mutta sillä tavalla että ymmärsin että ei tälle muutakaan selitystä ole. En tiedä. Oliskin joku muu selitys, niin vois koittaa hoitaa sen pois, mutta jos mitään syytä ei löydy ei voi myöskään auttaa asiaa.

No, koitan suhtautua positiivisin mielin kuitenkin. Tänään pp0, katsotaan miten positiivinen mieli on esim viikon kuluttua. :D
 
Mulla sen First signalin kans meinas käydä viimeks samoin ettei "kusiaalto" lähteny vyöryyn ollenkaan ruudun yli. Laitoin siihen koloon pipetillä ensin sen ohjeessa neuvotun 3 tippaa (sehän on sellanen kasettitesti) ja vasta kun täytin lähes yli äyräiden, alko tapahtuun. En tiä viittiikö noita testejä enää ostaakaan...etenkään jos ei ookaan oikeesti niin herkkiä.

Multa on nyt kiireessä/huolimattomuudessa jääny joitain viestejä vissiin lukemattakin, jotka huomasin vasta nyt, eli mahtava juttu Taikaviitta kuitenkin että molemmat selvis siirtoon ja vielä alkioliiman kera!! Toivotaan nyt että se "vihon viimeisten rupujen" ihme pätee sullakin, kun niin usein saa lukee että JUST ne vaikkei mitkään aiemmat... ja tosiaan, toivottomia ei kyl siirrettäiskään.
Jaksamista piinailussa Electric_bluellekin =)
Mulla on ollu muistaakseni jonkinlaista ohimenevää etomista siirtojen jälkeen muttei sellasta pahoinvointia et ois lähelläkään oksentaa.
 
Kiitos neuvoista, Taikaviitta ja risukasa!

Mites Taikaviitalla piinailu sujuu ? :)

Mulla nyt pp 7, eli viikko siirrosta. Mennyt muuten ihan hyvin, mutta ruokahaluttomuus vähän vaivaa, tuntuu että saa vain tiettyjä aineita alas. Toissapäivänä ahmin suolakurkkuja varmaan puoli purkkia...

Tällä kertaahan mulle ei hyperiä tullut, ja olo onkin ollut ihan jees verrattuna aikaisempaan kertaan. Nyt tänään on kuitenkin alkanut juilia vatsaa kovaakin, toivottavasti ei ole huono merkki : / Tuota pahoinvointia ei ole ollut sitten sen pp 4, lähinnä vaan noita lugesekoiluja, eli lämpöä, rintojen arkuutta, jatkuvaa pissahätää(?) ja mielialoja.. Varmaan voisi tuossa sunnuntaina jo vähän testailla...

Jotenkin nyt on vähän semmonen olo, että ehkä ois onnistunukin.. Yritän hätistää sen olon pois, etten vain putoais sitten niin korkealta.. Tämä on valtava juttu erityisesti miehelle, kun todennäköisesti tämä on sitten viimeinen mahdollisuus hänen siittiöillään.
 
Electir_blue, toivotaan että noi on hyviä merkkejä mitä sulla on. :) Ole vaan toiveikas, ei sillä murehtimisella mitään saa aikaiseksi kuitenkaan. :) Meilläkin mies ottaa meidän tilanteen raskaasti, viimeiset alkiot nyt käytössä eikä rahaa oikein ole uusiin hoitoihin. Ja ikää sen verran ettei oikein ole aikaa jäädä säästämään rahaa.

Mulla nyt pp2. Jo. :) Ootan nyt jo lauantaita, kiinnittymispäivää, oon ihan vakuuttunut että samantien tulee kaikenlaisia oireita. Minäkö muka malttamaton...
Tässä siirrossa mulla tuntuu olevan yllättävän vähän sivuoireita lääkkeistä, Lutinuskaan ei tunnu aiheuttavan mitään. On se vaan niin turhauttavaa syynätä itseään ja oireitaan koko ajan, mutta itse en ainakaan voi olla tekemättä sitä.

On samaan aikaan toiveikas ja luovuttanut olo. Virallinen testipäivä on hieman ennen kesäloman alkua, pelottaa nyt jo että tulee nega ja koko loman sitten vain märehdin tätä. Menis nyt nopsasti tää pari viikkoa niin pääsis muihin juttuihin kiinni pikkuhiljaa.
 
Saanen liittyä seuraan myös minä, huomasin täällä olevan aika lailla samalla aikataululla hoidot menossa kuin itelläkin :)

Ollaan miehen kanssa kolmekymppisiä, miehellä aiemmasta liitosta ivf-lapsi, eli syynä siis miehen siittiöiden heikko laatu.

Meillä on hoitokierros 2 menossa nyt IVF:llä, ja ilmeisesti on miehen siittiöiden laatu huonontunut entisestään sitten tuon aikanaan onnistuneen ivf:n Eka kierros mentiin meillä pitkällä kaavalla, ja ainoastaan heikkolaatuisia alkioita saatiin 3 kpl - yksi siirrettiin, ei yhtään pakkaseen. Menkat alkoi hyvissä ajoin ennen testipäivää. Nyt sit toinen hoitokierros meneillään, alotin tänään piinailun, eli tänään siirrettiin yks alkio. Tällä hoitokierrolla oli saatu 9 kypsää munasolua, joista taas vaan 3 oli hedelmöittyny, ja yks jo niistäkin heitetty roskiin. Saattaa olla, että saatais yks pakkaseen, mutta se selvinnee ens viikolla...

Odotukset oli ekassa ivf:ssä korkeella, vieläpä kun mies vakuutteli, että helposti onnistuu (oli aiempi plussa tullu kertayrityksellä, eikä siis hänelläkään muusta kokemusta). Yritin toki olla realisti, mutta en ilmeisesti onnistunut siinä silloin kovin hyvin. :p No, nyt tokalla kierroksella oon todella pienin odotuksin, oon jo henkisesti valmistanu itteni tulevaan syksyyn, seuraavaan punktioon jne...

Mutta nyt alkoi nää kamalat odotuspäivät, oikeen piinapäivät. Ei sitä kuitenkaan osaa jatkuvasti olla ajattelematta, et mitä jos sittenkin ois tärpänny... Pitäis laittaa aivot jonneki narikkaan nyt kaheks viikoks. Tai lähteä jonneki aktiivilomalle, missä ei ehdi ajattelemaan mitään sen suuntastakaan :D Voi ku pystyiski lähtemään :)
 
Tervetuloa Mimmi_83, kiva saada lisää väkeä juttelemaan. :)

Mikä sulla oli stimulaatiovaiheen lääkityksenä? Entä nyt siirron jälkeinen lääkitys? Entä minkä ikäinen alkio siirrettiin? Ootteko julkisella vai yksityisellä?
 
Kiitos, Taikaviitta :)

Mulla oli nyt gonal + cetrotide stimuloinnissa, ja nyt siirron jälkeen lugesteron 3 x 200mg + maanantaina pitää pistää vielä gonapeptyl.
Ekalla kierroksella (siinä pitkässä kaavassa) oli ekaks synarela, sit gonal, ja ainoastaan luget siirron jälkeen. Pieniä muutoksia tekivät siis nyt, saas nähä, onko vaikutusta.

Oon huomannu, että mun kroppa tarvii näköjään isot annokset toimiakseen niinku halutaan, esim. Gonalia pistin ekalla kerralla jo sen 225, ja nyt tokalle se nostettiin 250:een! Samaten Pregnyl tuplaantui nyt tokalla kerralla. Huhhuh.

Sulla kuulostaa kyllä olevan hyvä lääkkeellinen tuki tuossa siirrossa mukana, toivottavasti ois nyt apua! Mä en oo noita hivenaineita innostunu (vielä :) ) napsimaan monivitamiinipilleriä enempää, mutta yritän kaikkee vihreetä lisäillä ruokavaliooni joka päivä. Mun ystävä (ainut, jolle oon halunnut tästä projektista avautua) on vakuuttunut siitä, että ihmiset syö tänä päivänä liian vähän vihreetä (ylipäänsä), ja oli lukenut kuulemma jostain, että osa lapsettomuuksistakin saattais selittyä tällä. Nyt oon sitten juottanu lähes päivittäin miehelleni "ihania" vihersmoothieta :rolleyes:
No joo... Eipä tainnu olla apua, simppoja ei tosiaan ollu sen enempää ku viimekskää :p
 
Ja tosiaan siis, julkisella puolella ollaan, ja ollaan (nyt ainakin toistaiseksi) sitä mieltä, että katotaan nää kolme hoitoo julkisella, ja se ois siinä. Mut saas nähdä, mitä mieltä ollaan, jos ne kaikki kolme tulee täyteen näinkin nopsaa, eikä ikinä saada mitään pakkaseen :(

Nyt siirretty alkio oli kolmepäivänen ja 8-solunen, sanoi sen olleen top-alkio. En uskalla yhtään luottaa noihin luokituksiin, kun on niin paljon kuullut top-alkioilla epäonnistumisista ja toisaalta huonompien kiinnittymisistä ja raskauteen asti johtamisista. Päivä kerrallaan siis.
 
Taikaviitta, ootteko yksityisellä? Saako kysyä, paljonko hoitoihin on mennyt rahaa? Minkäikäinen olet? Tuo oireettomuus myös kuulemma lupailee hyvää, oon kuullu monilta että just sillon ku on ollu oireettominta ni just plussannu! :) Ja mä niin tiiän tuon tunteen, piinapäivinä sitä ihan huomaamattaankin tarkkailee itseään enemmän kuin normaalisti.

Sillä ihan kyselen tuota raha-asiaa, kun me ollaan mietitty jo yksityistä. Jos nämä kaikki kolme kertaa menee näin että hädintuskin siirtoon ja nega tulee, niiin olishan se kiva tehdä niillä luovutetuilla vaikka pari inssiä, tai sitten ihan IVF. Joissain kunnissa kuulemma saa alkaa luovutetuilla sen kolme kertaa alusta, jos ekat kolme IVF:ää ei tärpänny omilla. Kysyin tätä lääkäriltä, niin hän sanoi että tulkitakysymys. Täh?! Miten noin tärkeässä asiassa voi olla tulkintakysymys, ja riippua vaan kunnasta, että jotkut saa ja jotkut ei? :/

Mimmi_83, mukava saada lisää keskustelijoita ! :) Onnea kyytiläisestä ! Toivotaan kovasti että tarraa kiinni ! :) Mikä päivä meinaat testata?

Mekin oltiin just tuota mieltä aluksi että kolme julkisella ja sillä selvä, mutta harmittanu ku kaks jo kohta ohi eikä tosiaan meilläkään ees puhetta pakkasukoista.. Ja jos tätä tahtia jatketaan niin me ollaan kohta saatu kaikki ne kolme hoitoa alle vuoteen : /
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Electric_blue :) Piiiitkää pinnaa ja hurjasti onnea myös sulle piinailuun :heart: Oot tasan viikon mua edellä, mä plussailen sit sun (ja Taikaviitan perässä ;)

Tota mäkin oon miettinyt, et onks se tosiaan just se kolme hoitoo julkisella, eikä yhtään enempää, ja sen jälkeen ei mitään muuta vaihtoehtoo ku yksityinen? Vai onko julkisella mahdollista saada enemmän hoitokertoja jollain verukkeella, niinku esim. meiän tapaukses onnettoman lyhyet ja epätuottoiset hoitotulokset... :LOL: Pakkohan niillä on olla joku joustomahollisuus siinä? Vai ei, kuka tietäis?

Mä päätin viimeks, että en testaile etukäteen, vaan vasta silloin "oikeena" testipäivänä... Ja pyh, arvaa pystyinkö olla testailematta :D Ekan testin tein pp10 (nega), menkat alkoi pp12 ja varmistusnegan tein sit silloin pp14.
Nyt taas ajattelin testailla mahdollisimman myöhään, mutta varmaan uteliaisuus voittaa taas jossain tossa pp10 tienoilla... :) Eli samoilla päivillä, mitä säkin ajattelit. :) Jotenki sitä ajattelee, et turhaa pitkittää jännitystä, ei se tulos siitä huonommaks ainakaa niillä päivillä enää muutu. (eli jos näyttää negaa, ei voi huonommaks muuttuu. plussakaan tuskin olis enää pregnylin aikaansaannosta?)
 
Ja muuten, korjaus aikaisempiin kirjoituksiin, meillä on siis molemmat hoidot menty ICSI:llä, ei IVF:llä. Jotenkin edelleen miellän ne samaksi asiaksi, vaikka nyt jo alan hiljalleen tajuamaan, että on ihan erityyppinen hedelmöittämistapa kyseessä. :snotty:
 

Yhteistyössä