IVF/ICSI hoidot jatkuu

Juu, en itekään oikein koe kuuluvani sinne hoitoon palaaviin, kun siellä muilla kai on lapsi(a) tullu näillä hoidoilla ja mulla ei mitään tulosta.. vauvakuumepalstoja ei oo pahemmin viittiny lukee enää vuoskausiin!
En mä tiedä, voihan se ollakin ettei likikään kaikilla piikitetä niin pitkää aikaa tai on joku erikoisempi kaava.. mulla esim. ekassa hoidossa just oli toi menopur ja annos 150iu, eli melkoselta kuulostaa 450 heti alkuun. Liittyskö se jotenkin siihen AMH-arvoon? Multa ei kai sellasta oo koskaan mitattukaan, mikä se niinkun on?
Se voi tosiaan olla niin ettei kovin pientä follimäärää lähdetä punkteeraan, tiedä sitten mikä on rajana.

Olkoon tää ketju nyt sitten myös meille kaikille itsensä tavalla tai toisella "väliinputoajiks" kokeville! =)
 
Hei kanssasiskot :attn: täällä ollaan taustailtu monellakin palstalla...muutaman kerran kirjotellukin joihinkin...takana kaksi keskeytettyä IVF yritystä, myooman poisto, vuotohäiriöitä tuosta operaatiosta, odotteluaodottelua..nyt vihdoin näyttää todellakintodellakin siltä että maanantaina päästään punktioon saakka :saint: ja mä koitan nyt vaan iloita siitä, enkä miettiä mitä kaikkea voi vielä sen jälkeen mennä vikaan...:O
lyhyt historia: ikää kolmeysi, vasta (kirjotettuna näyttää paremmalta :snotty:) "aikaisemmasta elämästä" kolme jo isoa lasta, joista vanhin valmistuu tänä keväänä "alalle " ja on hoitanut tällä kertaa pistämisen...edellisillä kerroilla käytössä gonal-f, ja nyt menopur, jonka kanssa en ole ollut sinut, niin että olisin itse pistänyt...siispä ymmärrän huolesi seiskanelonen :confused:
mulla mennyt annostuksella 250 IU 8pv. huomenna vimonen laatuaan, la irrotuspiikki, su (äitienpäivä) = lääkkeetön päivä = maanantaina klo 8 aika punktioon, jee :| :) ollaan miehen kanssa ihan täpinöissä...kaikki ei ole mennyt kuin oppikirjoissa, ne henkiset stressaukset on olleet jotain mihin en ollut varautunut...fyysiset jaksaa jo tällä elämänkatsomuksella hyvinkin..ystävät on kaikonnut, eivät osaa "suhtautua asiaan" - kukaan ei ymmärrä et haluun "vielä lapsen"... ( no eihän elämän pitänyt viedä mua uuteen avioliittoonkaan, kanssa miehen joka saa mut tuntemaan joka päivä olevani rakastettu...kera onnellisuuden tunteen, minkä löysin...joka totisesti oli vuosikausia kadoksissa...ensimmäinen yhteinen joulu, kun oli seurusteltu muutama kuukausi...katsoin miten tämä kokosi nuorimmaiseni (10v tällä hetkellä) kanssa legoja...päätin että tuolle miehelle haluan vielä sen yhden lapsen antaa..tiesin jo silloin, ettei se alullepano :hug:helppoa tule olemaan...ja nyt ollaan tässä..niin lähellä mutta vielä niinkin kaukana siitä kahdesta viivasta...
tästäpä juuri ja siitäkin syystä, en ole kuulunut mielestäni mihinkään ryhmään, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että jonkinmoinen vertaituki olisi tarpeen ! ja hatunnosto sulle risukasa, oot rohkee nainen =)
 
mikäs tilanne sulla Risukasa on nyt? pp? Onko mitään tuntemuksia?
Käytetäänkö tuota jarrua myös useampana päivänä?

AMH arvo kertoo miten iso/laaja munasolureservi naisella on. Olis pitänyt olla yli 0.6 niin lääkäri olis ollut edes vähän positiivinen. Sen takia lääkeannos on varmaan isohko, katsotaan saako se mitään aikaiseksi. Lääkäri ei mitenkään uskonut hyperin vaaraan. AMH voi olla alhainen jopa alle 30v naisilla, joten se ei aina (vaikkakin useimmiten) liity ikään. Otetaan kai aika usein lapsettomuustutkimusten yhteydessä.

Hei liina2014, keskeytettiinkö sun ivf juuri tuon myooman takia? Mitä sille sitten tehtiin? Miksi se tuli, lääkkeistä? Kaksi keskeytystä? Mikäs siinä menopurissa oli vastaan?
Tulipas se kyselyikä takaisin. Hienoa, että olet löytänyt rinnallesi oikean kumppanin, onneksi olkoon. Sellaisia ystäviä ymmärrän aika vähän, jotka ei kerta kaikkiaan siedä sitä, että tämän ikäiset ovat vielä lapsia toivomassa. En itse ole kertonut kenellekään, ei minulla paljon ystäviä olekaan, joten eipä ole kukaan tuominnutkaan :)

näyttää tosiaan paremmalta kirjoitettuna :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on siis nyt pp3 jos siirtopäivä on 0? Jotenkin tuntuu ettei niitä haluis edes niin tarkkaan muistaakaan.. ei mitään poikkeevaa vanhasta, tissit ihan törkeen kipeenä lugeista ja jotain jomotuksia ollu parina päivänä.. samaa rataa siis kun ennenkin :/ en tosin muista oliko viime pas:sissa mitään jomotuksia. Pitäs tutkia vanhoja kirjotuksia..
Tuosta jarrupiikistä en osaa sanoo kun mulla on ollu aina pitkä kaava ja synarela (suihkeet).. sitä ainakin on jatkettu joka päivä piikkien ohessa.
Ahaa, okei.. ei multa varmaan koskaan oo sit AMH:ta tutkittu.. haluisinkohan edes tietää tulosta :S
Tervetuloo liina2013:llekin, mahtavaa että ootte nyt pääsemässä eteneen pidemmälle! =) ja kiitos rohkasevista sanoista :flower: :heart:
 
No niin. Nyt on ekat neljä menopur pistosta hankittu jääkaappiin. Ultrassa näkyi joitakin pieniä soluja tulossa ja yksi vähän isompikin (ei kuulemma huolestuta sekään), että ihan hyvältä näytti. Nyt jännätään sitten menopurin vaikutusta ja tiistaina ultrataan uudellen. Harjoittelin sitä sekoittamista ja jopa yhden piikinkin vetäisin navan viereen ja hyvinhän se meni (siis tyhjä piikki vaan). Tiistaina vasta siis päätetään mitä lääkkeitä jatkossa. Jarrua otetaan yleensä monena päivänä, mutta sekin varmistuu sitten tiistaina. En tiedä, on niin optimistinen olo, mutta kaipa se karisee tässä pikkuhiljaa.

On se ihme kun jokaisen reaktio lääkkeisiin on niin erilainen. Mulla ei lugeista ole niin mitään oireita minnekään ikinä ollut. (Paitsi kiukkua kun ne suttaa.)
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan oltu "listoilla" reilun vuoden..eli tutkimukset sun muut aloitettu viime vuoden maaliskuussa...eka IVF lyhyellä kaavalla oli syyskuussa...gonal-f ja jarrupiikit., eikä haluttua vastetta hoitoon, toisin sanoen meidän julkisella oli päätetty pvm. valmiiks punktiolle, eikä siihen mennessä löytynyt tarpeeks punktioitavaa..kekseytettiin :'( toinen yritys aloitettiin pitkällä kaavalla joulukuun 10pv...nenäsumut suprecurilla aina tammikuun 2pv. asti, jolloin vasta pyhien vuoksi päästiin piikkittään...gonalin annostusta nostettiin..eka ultra vasta viikon päähän, ja kappas osa oli jo "ylikypsiä " joten kekskeytettiin sekin...joo onhan tää vahvistanut miehen ja mun välejä..mutta ystävät ja sosiaalisuuteni myös on kateissa :mad: hoitojen välillä toivois et tehtäis jotain tyttöjen juttuja kavereiden kanssa, ja niiden aikana toivois et joku soittais ja kysyis miten voin...mut noup :stick:...ja nykyihmiset on niin kiireisiä, et vaikka parhaani mukaan oon yrittänyt kysellä kuulumisia ja pyytää kahville ja ulos ja lenkille...tuntuu vaan kovin siltä et itse elää oman kuukautiskierron mukaan ja kuuntelee jokaista tuntemusta kropassaan ja yrittää kuumeisesti saada muuta ajateltavaa...ystävät taas elävät "elämänsä kiireisintä" aikaa, johon tarviikin kalenterin "kahvien" sopimista varten, pullaahan ei kukaan enää syö kun kaikki lifestyle-laihduttaa :$ ( mä oon lihonut viis kiloa puolessa vuodessa :LOL: ) ja bloggaa ja sosiaalinen media riittää ihmiskontakteiks :hug: mulle ei riitä ei, et jos keskisessä suomessa satutte asustelemaan, meillä saa kahvia korvapuustilla :|
siis mulla ei mitään piikkikammoa ole, mutta gonalin helppokäytön takia, oon antanut tuon sekoittelun ja piikkittelyn osaaviin käsiin...ja se on ollut "meidän yhteinen" juttu..kun toinen on jo pari vuotta asunut omillaan = on siis lähentänyt meitä :hug:
tuosta myoomasta tai kahdesta...ihmettelen miksei niitä nähty jo aiemmin..ennen hoitojen varsinaista aloittamista, vai ovatko nuo hormoonihoidot todellakin ne kasvattaneet, en tiedä..mulle kerrottiin niistä vasta tammikuussa keskeytetyn hoidon yhteydessä ?:mad: eli että toinen on limakalvo alla ja pieni, ei välttämättä tarvitse tehdä mitään vielä..halusin kuitenkin samantien ajan hysteroskopiaan ( ei aikaa hukattavana enää yhtään..) koska ajattelin että jos onnistun raskautumaan, ongelma tuosta ilmenee esim. keskenmenon muodossa koska limakalvon alaiset voidaan ns. höylätä pois ja se toinen on kai sellainen lihaksen sisäinen, jota ei ilman avoleikkausta voida poistaa, ja siihen ei ryhdytä jos vielä haluaa lapsia, eikä se oireile tai kasva...ja nämähän ovat sellaisia että vaikka "poistetaan"..kasvavat takaisin tai uusivat toisaalle..raskaus(kin) niitä kasvattaa mutta vaihdevuodet pienentää (lohdutus :vampire:) mutta sitä lystiä pitkän kaavan mukaan kahdesti kokeilleena :p en odota niitä tähän kroppaan vielä piitkään aikaan...jos jollain kysyttävää oireista eri lääkkeillä tmv. vastailen kyllä :headwall:...nyt juuri itseäni kiinnostaisi tieto siitä, onko normaalia tuntea ovulaatio-oireita tässä vaiheessa hoitoa ( ma siis punktio ), eli tämän päivän tissit kipeenä ja valkovuotoo ...ei kai ne solut irtoo sieltä issekseen :stick: irrotuspiikki pistetään vasta huomeniltana... ? kiitos kaikille että saa avautua :D johan sitä teksitiä tulikin :wave:
 
Ja piti sanomani että paistaahan se päivä risukasaankin, =) eli hirmuisesti jaksamista piinapäiviin !! ja siitä vuotohäiriöstä sen verran että tuon hysteroskopian piti vähentää kuukautisvuotoa (mulla aina ollut tosi runsaat) mutta nuo kahdet kuukautiset toimenpiteen jälkeen olleet...on pitänyt siis lääkkeillä lopettaa...aivan järkyttävä määrä vuotanut toimenpiteen jälkeen...en tiedä oliko tästä siis enemmän haittaa kuin hyötyä :p=)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä ihmettä liina2013, julkisellako on tosiaan noin "jäykkää" tuo toiminta ja siksi kaksi ekaa ivf ää meni sitten "ajoituksellisesti" huonosti ja keskeytettiin. On se sen verran iso juttu naisen kropalle, että toivoisi hieman joustavuutta ja mahdollisuutta siihen, että hoitoa voi muutella pitkin matkaa jos on tarvetta. (Pitää siis olla kiitollinen, että itellä jo huomenna ultra jossa vasta päätetään jatko). Mielenkiintoista kuulla, pääsitkö punktioon ja eihän ne solut nyt kuitenkaan voi itekseen irtoilla, eikös se punktio pitäs olla kuitenkin niin "varhaisessa" vaiheessa, että ne ehditään ottaa pois. Kohta me varmaan kuullaan se (sitten kun jaksat tulla taas kirjoitteleen).

Oon nyt pistellyt, enkä tykkää siis yhtään. Ei se piikki sinänsä tunnu, mutta ruiskun mitan kun pitäisi sitä ainetta vatsan läpi siirtää, niin se tuntuu. Ja välillä tosi ikävältä. Lisäksi mulla tuli avot melkeen kaksi kiloa painoa lisää tässä pistosten alettua. Kivat sille vaan, BMI ennenkin oli vähän yläkantissa ja raskautta ajatellen oon yrittänyt varovasti saada painoa alemmas (liikunnalla). Mutta kyllä mä voin siltin korvapuustin ottaa :p (Tampere ei kuitenkaan taida ihan keskisintä suomea olla :( )
 
Mulla on ainoastaan pergoveris ollu ihan pergeleen tuskaa ruiskuttaa sisään.. kyllä muutkin voi vähän tuntua mut ei oo mitään siihen verrattuna. No tietenkin juuri tällä kalleimmalla kidutuslitkulla on näyttäny tulevan ne paraslaatusimmat solut.. viimeks kun sitä jouduin kiroten ruuttaan niin vannoin että ei IKINÄ enää tätä p*skaa... ja turhaltahan se tuntuukin kun ei edes ne hyvätkään sen enempää yritä kiinnittyä kun ruputkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eli tuo pergoveris on vastaavaa kuin menopur, kasvattaa folleja. Oliko siinä iso piikki, vaiko vaan se tuntui ikävältä kun ruiskutti sisään? Kirveli?
Joku mua pelotteli, et orgalutran (vai mikä jarru mulla ny oliki) nii siin on ihan kauheen paksu piikkikin (glup).
 
Ei se piikki siinä mitään, ihan normi paksunen, mutta sisään ruiskutus... aaarrrghh!! Se kirvely ja vihlova polte, huhhuh..... joillain muilla tosin ei toikaan oo tuntunu missään!
Ne on jotain eri aineita, pergoveriksessä on follitropiinia ja lutropiinia, ja menopur on menotropiinia joka sisältää kuitenkin myös fsh:ta ja luteinisoivaa hormonia (katoin lääkeinfosta). Mutta joo, siis molemmat on solujen kasvatukseen. Gonal ja puregon puolestaan on pelkkää fsh:ta, tosin erona alfa ja beeta versiot. Mitä lie käytännön eroo niillä sit on..
 
Hei ! tänään oli punktio...ja me saatiin 7 rakkulaa joista kuuden sisällä oli munasolu :) kaikki vasemmalta puolelta...oikealla ei ollut yhtään kelpaavaa...niinkuin jo vähän ultran perusteella epäiltiinkin...mutta oon silti ihan happy :hug: koska tuota ikääkin on...en odottanut näinkään montaa..mutta huominen kertoo onko ne meidän solut tykänneet toisistaan vaiko eikö :hug: hyvä tunne jäi toimepiteestä, kipuja ei kummemmin oo ollut..vähän liiankin "levollinen" olo..vai johtuisko se siitä että kroppa ollut pari päivää ihan ilman hormonitykistystä...no illalla jo pitäis laittaa eka luge :p turhaan kukaan ainakaan tuota punktiota jännittää..niin osaavaa ja laadukasta oli fertinovan palvelu...siis muu meillä tapahtuu keskussairaalassa...nämä lopputyöt klinikalla =)
 
No, lyhyt oli se haave ivf:stä. Neljä päivää menopuria max annoksella (450) ja yksi folli löytyi ultrassa. :( On se lohdutonta.

Pistelen vielä kaksi päivää, torstaina viimeistään irroituspiikki ja perjantaina inssi. Jos ei lh+ ilmesty aiemmin, kun folli oli kyllä jo suht iso.
 
liina2013, hieno juttu että toinen puoli sentään tuottaa normaalisti ja noinkin hyvin! Onko hedelmöityksestä tullu jo lisätietoa? Toivottavasti saatte siitä pakkaseenkin jotain!
Onhan se punktio pahemman kuulonen kun mitä yleensä onkaan, mullakin 2/3sta menny sillee että "jaa häh, joko ne kerättiin?"! Yks kerta ei vissiin puudutteet ollu menny oikeeseen kohtaan, mieskin pyörty sitä kattellessa jne. mutta lienee melko harvinaista tosiaan sellanen.

Äiti seiskanelonen Voi ei :( :hug: kaikki peukut pystyssä täällä nyt että inssi onnistuu ja tuottaa tulosta!!

Tänään tipahti kevyt 3,5 tonnin potti postissa.... mukavaa. Siitä sitten aneleen kelakorvauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä kuudesta munasolusta neljä kypsää..josta kolme hedelmöittyi...eli huomiseen jännätään selviääkö ne...luokista tai mistään muusta en osannut kysyäkkään..jännitti niin..toivotaan et laatu korvaa määrän :| mies sanoi eilen nukkumaan mennessä, että vasta nyt... ekaa kertaa uskaltaa edes ajatella että me todellakin voidaan saada oikeesti se vauva...pessimisti ei kuulemma pety :O mutta huomiseen...tsemppiä teille "ystävät" mä jatkan pakkolepäilyä vielä tän päivän...(äsken kyllä leivoin jo marjapiirakkaa...:ashamed: )
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Tungen itseni joukkoonne, vaikka meillä onkin tulossa PAS eikä IVF/ICSI.

Meillä siis lapsettomuuden syy totaalitukkoiset tuubit. Ikääkin löytyy liikaa (N36, M42). Taustalla mulla edellisestä suhteesta muutama luomusti alkanut, keskenmennyt raskaus.

Takana 3 IVF-/ICSI-tuoresiirtoa ja 2 PAS:ia. Negaa kaikista. Lähes aina siirretty kaksi alkiota.

Viimeisimmän PAS-negan testasin viime viikolla. Kaksi alkiota on vielä pakkasessa, laadusta/pisteistä en tiedä, mutta onko tuolla väliäkään; sulatus saattaa muuttaa kaiken. Menkat alkoi eilen ja tänään aloitin taas Progynovan, 2 mg x3. Kp 8 alkaa Prednisolon, ensin 4 pvn ajan 20 mg/pv, sitten 10 mg/pv. Lisäksi siirron tienoilla alkaa Lutinus 100 mg 1+1+2 ja Klexane 40 mg -injektio 1 krt/pv, ja oletettuna kiinnittymispäivänä Gonapeptyl. Lisäksi käytössä foolihappo, D-vitamiini ja magnesium. Melkoinen arsenaali siis. Olleet käytössä jo parissa edellisessä siirrossa, ilman tuloksia, eli kovin isoin odotuksin en tähän PAS:iin ole lähtemässä...

Limakalvoultra tulossa pe 23.5, siirto sitten varmaankin n ma 26.5 jos kaikki menee hyvin.

Täällä muillakin jännät paikat, peukkuja pidän.
 
Tervetuloa Taikaviitta! Kyllähän ne pas:sit sisältyy näihin hoitoihin :) Aikalailla samanlainen tilanne hoitojen kans teillä kun mullakin... kertauksena siis, täällä nyt vielä menossa 3. hoidon "pas"-lääkekierto (alkio oli tuore eikä varsinaista tuoresiirtoo tehty) mut muuten tosiaan aiemmin 2 tuoresiirtoo ja 1 lääk. pas joissa siirretty kaikissa 2 alkioo ja kaikista negaa. Kortisonit ja disperiini ollu mukana jo viime pas:sissa ja nyt oli uutena toi gonapeptyl.
Ens viikolla ma virallinen testipäivä ja jos negaa niin varmistus ke. Tota oonkin miettiny voiko lääkepas:seja tehdä peräkkäisiin kiertoihin ja varmaankin sit voi (en tiä vaihteleeko eri paikoissa?), jos nyt jotain hyvää tässäkin ettei sit tarvis taas odotella mitään hukkakiertoja, jos tästä ei sitä ihmettä tuu.. Jättipottilaskun mukaan ainakin jotain pakastettukin vaikka määristä ja laaduista ei ookaan tietoo.

Mitenkäs liina2013 alkioiden tilanne, onko saatu lisää tietoo?
 
Viimeksi muokattu:
Eli sain eilen nelisoluisen matkaan ja kaks meni pakkaseen:saint: melkoisen hyvällä mielellä täällä oltu molemmat...mentiin sinne eilen..aika oli yhdeltä ja mä ootin että selvitellään niiden kolmen kohtaloa vielä...mutta lääkärin perässä käveltiin huoneeseen ja se oli vaan että housut pois :hug: ..ne pari laitettiin jo pakastimeen
me ihan höpönä siinä et ai..oltiin varauduttu et ne kertoo vaan huonoi uutisia...:vampire: mutta täällä kaks viikkoa jalat ja kädet ristissä mennään =)
risukasa pahoittelut sun tilanteesta..mut älä luovuta !!
 
Hieno homma liina2013, että saitte pari pakkaseenkin! Toivotaan parasta!
Täällä pp14 ja negaa kuten jo odottaa saattokin (pp10 nega tiputti jo enimmät luulot), huomiseen saakka pitää vielä käyttää lääkkeitä, sitten varmistustesti ja taas soitto klinikalle jatkosta. Kumpa ei tarttis pitää mitään välikiertoja vaan voitas jatkaa heti seuraavaan ja mieluummin luomu kiertoon kun sitä ei oo vielä kokeiltu enkä tod. jaksas taas ruveta vetään noita lääkkeitä heti perään. Pakkasessa 3 blastoo, joista yks parempi ja pari rupumpaa, 10 kuoli jatkoviljelyssä.. eli samanlailla kato käy myöhemmin kuten ennenkin.
 
No voi p*rse, risukasa. :( Olin ihan varma, että plussaat. Mikähän konsti sulla ois vielä kokeilematta? Paljonko sulla on ollu Lugesteronia, voisko sen määrää lisätä? Mulla alkuun meni Lutinusta 100 mg x3 (vai olikohan ihan ekoissa siirroissa vaan 100 mg x2...), nyt parissa viimeisimmässä siirrossa on ollut 100 mg 1+1+2 eli 400 mg. Viime viikolla kun lääkärin kanssa puhuin seuraavasta pas:sta (lääkekiertoon taas), kysyin voisko Lutinusta vielä lisätä vaikka ad 600 mg/pv, mutta sanoi ettei ole hyötyä. Tiedä sitten.
Entä limakalvoraapaisu? Alkioliima?
Joko soittelit klinikalla ja kyselit jatkoista?

Mulla huomenna limakalvoultra. Toivottavasti kaikki kohdillaan ja siirtoon pääsis vaikka ma. Pää ja kroppa kyllä ihan sekaisin näistä lääkkeistä, edellisen pas:n jälkeen ehti olla vaan 2 pv ilman lääkkeitä... Ei kai voi tehdä hyvää kenellekään, tulee väkisinkin mieleen tuleeko seuraava siirto nyt kuitenkin liian pian. Mutta en toisaalta halunnut pitää välikiertoakaan, sit alkaa jo klinikan kesätaukokin painaa päälle ja hoitotauosta ois saattanut tulla monen kuukauden mittainen...

On tää vaan aikamoista.
 
Padon aukeemista tässä vieläkin odotellessa että pääsis eteenpäin, saa nähdä mikä tsunami tulee kun viikon kauemmin vielä kasvatettiin limakalvoo kun edellisessä ja isommalla annoksella.. ehkä siinä sen takia voikin mennä kauemmin ennenkun kaikki lääkejämät poistuu elimistöstä? Jos edellisen mukaan menis niin pitäs alkaa vuotaa juurikin tänään, eli nyt ois 3. päivä ilman lääkkeitä. Ainakin se hillitön jatkuva nälkä ja ruuan ahtaminen on helpottanu.. josko laihtus nyt sen kertyneet pari kiloo.
En halunnu minäkään mitään välikiertoja ja oikeestaan pelotti että ois pakotettu sellaseen.. no sain nyt kuitenkin sen luomukierron kokeiluun, eli kun se vuoto nyt alkaa (ei siis mitään merkkejä vieläkään :eek:) niin soitan aikaa ultraan johonkin kp11-14 ja tikutus neuvottiin alottaan kp12 mut aattelin et alotan jo kp10 kun ollu lyhyehköjäkin kiertoja kevään aikana. Siirto aiottas tehdä sit 6 päivää ovulaatioplussasta, eli jos se tulis esim. kp13 niin oisko se sit kp19? Kuulostaa suht myöhäseltä mut kai se menee alkioiden iän mukaan.. sitten ei tosin oo kun reilu viikko aikaa kiinnittyä, voisko ne pidemmälle viljellyt kiinnittyä jo nopeemmin? Toisaalta oon lukenu että pakastealkiot saattas kiinnittyä hitaammin. Ihan loppukierrossahan se limakalvo alkaa jo rapistua että kai se sit ainakin jo myöhästä ois...
Kyllä sen tietää että taas nousee ylimääräsiä odotuksia siitä kun ne on blastoja eikä sellasia oo ennen siirretty eikä luomukiertoon... että miten toivottomalta sit tuntuu jos edes sellasetkaan ei yritä kiinnittyä..!? Vaikka parempi se ois yrittää olla murehtimatta kaikkee etukäteen. Niin ja jos niistä mikään nyt edes selviää siirtoon. Ja mites kun ne on erikseen pakastettu, että jos ensin sulatettu kuolee, niin eihän sitä seuraavaa varmaan enää samaan kiertoon ehdi sulattaa? Olikohan se luomukierto sittenkään kovin järkevä valinta.. mut kun joidenkin tietojen mukaan vois olla jopa puolet parempi mahdollisuus lääkkeelliseen verrattuna, niin pakko kai sitäkin on joskus kokeilla, senkin riskin uhalla että niitä hukkakiertoja tulee.

En tiennykään tosta limakalvon raapasusta, tai oon kuullu mut luulin et on vaan joku näyte mistä tutkitaan onko siinä jotain vikaa tms. Mutta siis tosiaan näyttäs parantavan kiinnittymismahdollisuutta jopa 20%! Pitääpä kysellä tostakin enskerralla kun menee käymään, samoin kun alkioliimasta.
IVF technique increases pregnancy rates by 20%, study shows - Medical News Today
Lisää linkkejä löytyy kun laittaa googlen hakuun endometrial scratching.

Luulisin kyl ettei se oo lugen määrästä kiinni, mulla on ollu aina se 600mg/päivä, eikö se oo melko vakio annos? Se on tosin vaihdellu, aiemmin otin 3 kertaa päivässä 200mg ja nyt oli 2 x 300mg. Lääkkeellisissä mulla on molemmissa vuodot pysyny pois niin kauan kun käyttäny lääkkeitä ja punktiokierroissa vuoto alkanu aina lugen läpi, viimeks oikein hyvissä ajoin ennen testipäivää pp10. Oon kuullu että joillain ois käytetty noissa tuoresiirroissa zumenonia punktion / siirron jälkeen estään ennenaikasta vuotoo.. toisaalta kai se limakalvo siellä pysyiskin ehkä todennäkösemmin jos sinne jotain ois kiinnittyny.
Voiskohan periaatteessa jos luomupas:sissa todettaskin ettei ovulaatioo oo syystä tai toisesta tapahtunukaan, niin alkais vaan syömään loppukierron ajaks zumenonia että muuttas sit kesken kierron ikäänkun lääkkeelliseks, vai oisko se sit niin epäedullinen kierto ettei sellaseen kannattas siirtää edes lääketuellakaan, tai menis koko systeemi jotenkin muuten sekasin...Ja mites jos se 6. päivä ovisplussasta meneekin just viikonlopulle niin voiko siitä joustaa yhtään että esim. siirtäskin 1-2 päivää aiemmin, vai heikentääkö se jo selkeesti mahdollisuuksia?
Kaikee sitä taas tulee mietittyä mitä ongelmia vaan vois tulla...
 
Viimeksi muokattu:
Risukasa, aika myöhään sulla käskettiin alottaa tikutus! Vai minkämittainen kierto sulla on? Mulla n 26 pv ja ovistikutus käskettiin alottaa kp7. Toki siinä tuli sit negaa muutama pv, mutta tarkotuskin ilmeisesti on saada negoja pohjalle. Mulla siirto oli 4 pv ovisplussan jälkeen. Lutinus piti alottaa 2 pv ovisplussan jälkeen. Ja alkio siis oli 3-päiväinen että sikäli tuo sun 5-päiväinen alkio 6. pvnä ovisplussasta kuulostaa ihan loogiselta. Alkio mun käsittääkseni kiinnittyy n 6 pv hedelmöityksestä eli blastot kiinnittyy jo siirtoa seuraavana päivänä. En oo kuullut että pakastetut kiinnittyis hitaammin, mulla kaikissa siirroissa (niin tuore- kuin pas) ollut kiinnittymispäivänä Gonapeptyl ja se on aina ohjeistettu pistämään 6 pv hedelmöityksestä.

Mun käsittääkseni alkion ikä ei sinänsä vaikuta kiinnittymisen todennäköisyyteen, mutta onhan blastot jo monta kynnystä ylittänyt ja näyttänyt sisukkuutensa että jospa ne kuitenkin jaksais paremmin myös tarrata kiinni. :) Saat olla toiveikas!

Mä tuossa viimeisimmässä lääkepassissa kysyin juuri tuota että mitä jos ensin sulatetut kuolee. Vastaus oli että ei enää voi sulattaa lisää, syynä lääkitys (Lutinus kai lähinnä?) joka vaikuttaa limakalvoon siten, että sinne ei enää voi "liian nuoria" alkioita siirtää. Mutta kysy nyt vielä sun lääkäriltä asiasta.

Mulle siis tehtiin limakalvoraapaisu (ilman tuloksia...). Eli jollain pikkuinstrumentilla otettiin kohdun limakalvosta koepala. Ei tuntunut kovin kivalta. :( Se tehtiin siirtoa edeltävän kierron loppuvaiheessa (voi kuulemma tehdä myös siirtokierron alkuvaiheessa) ja idea on käynnistää limakalvolla "paranemisprosessi", valkosoluja alkaa virrata hillitön määrä ja alkion kiinnittyminen helpottuu. Tai jotain sinnepäin. :) Mutta meillä ei siis auttanut. Seuraavassa passissa en aio kokeilla enää.

Mutta alkioliimasta aion kysyä ja taidanpa haluta sen tähän seuraavaan lääkepassiin. Hintaa on melkoisesti, mutta kaikki keinot on kokeiltava, meillä on pakastimessa enää kaksi alkiota eikä enää rahaa uusiin stimulaatioihin...

Jännä toi Lugesteronin/Lutinuksen määrä. Eikös ne ole samaa tavaraa? Mä juuri kysyin mun lääkäriltä kannattaisko nostaa Lutinus 400 -> 600 mg/vrk, mutta sanoi ettei ole apua. Ja kuitenkin nettiä selaamalla monilla näyttää olevan 600 mg. Miksi? Mulla on aina alkanut tuhru jo ennen testipäivää, joten mun logiikalla kannattais ainakin kokeilla lisätä Lutinusta.

Mä risukasa luulen että luomupassissa ei oo hirveesti joustovaraa tossa siirtopvssä, se kun riippuu alkioiden iästä. :( Tehdäänkö teidän klinikalla siirtoja lauantaisin?

On tää tämmöstä hitsinmoista pähkäilyä. Sitä koittaa netistä kaivaa tietoa milloin mistäkin lääkkeestä/toimenpiteestä/poppakonstista, jolla sais mahkuja edes vähän paremmaksi. Ja ennenkuin huomaakaan ne kaikki lääkkeet/poppakonstit/toimenpiteet on jo kokeiltu eikä silti ole tullut tuloksia. Rahat ja hermot menny. On tää aikamoista tosiaan. :(
 
Nyt kun tarkistelin niin kierrot on ollu Orgametrilin jälkeen 23, 29 ja 28.. eli no joo, yks omituisen lyhyt kierto.. mutta tosiaan aika myöhään käski alottaa kun kuitenkin huonoimmalla tuurilla se saattais olla jo menny ohi siinä vaiheessa!
Kyllä se varmaan on niin että luget alotetaan niin hyvissä ajoin ettei sinne vois toista enää laittaa. Yks alkio on kuulema 6 päivänen ja kaks muuta 5 päivää, eli onneks siinäkin on vähän "pelivaraa" ja vois valita sopivan ikäsen niistä. Noista lauantaisiirroistakin tarvii muistaa kysellä kun soittaa sinne. Niin, tosiaan, se on näemmä aikalailla pettämätön keino manata kuukautiset paikalle kun valittelee täällä ettei niistä oo merkkiäkään, niin eiköhän ala heti jomottaa ja nyt on punasta näkyvissä jo :kieh:

Suna varmaankin ottasin omin päin sitä 600mg/päivässä, ei siitä käsittääkseni haittaakaan oo? Itekin otin edellisestä pas:sista jääneitä kortisoneja ja disperiinejä vaikka nykysen lääkärin mukaan "ei ole näyttöä hyödystä", mutta ilmeisesti ei haitoistakaan. E-vitamiinilisää otin tässäkin hoidossa kun oon lukenu että saattas estää ylimääräsiä "myrkyllisiä" prostaglandiineja joita endon takia voi erittyä ja aiheuttaa mm. ylimääräsiä supistuksia.. ja loppukierrolle vielä magnesiumia jos sekin estäis niitä supistuksia. Tuskin nyt sitten enää niitä lääkkeitä ainakaan otan kun noi loppuu, kun ei hyötyäkään näytä olevan. E-vitamiiniannoskin pienenee neljännekseen kun niitä vahvimpia ei oo enää missään saatavilla.
Toi gonapeptyl taitaa olla aika rutiini lisä nykysin kaikilla ja joka paikassa? Se on varmaan jotain samantyyppistä ainetta kun synarela (estää gonadotropiinien toimintaa.. tai jotain), joillainhan on ollu sitä pari suihketta joskus siirron jälkeen lisäkeinona. Ja joillain pistetty pregnyliä joku tosi pieni annos siirron jälkeen.
Täytyypä huomenna kysellä tosta raapasusta, jos sen sais jo tähän kiertoon! Minkälaiseen laskuun suurin piirtein tosta pitäs varautua? (edit) Toisaalta vois olla järkeämpi tehdä se jossain ns. varmemmassa kierrossa, jos siirtoon ei nyt pääsiskään.. tuskin sen vaikutus kuitenkaan seuraaviin kiertoihin yltää?
Kaikkihan se on pakko kokeilla ettei jää mitään jossiteltavaa... kai tätä jatkaa niin kauan että tulee se tunne että kaikki on tosiaan tehty (tai kun tili kestää) ennenkun on valmis lyömään lopullisesti ne hanskat tiskiin.
Ajankohtaista - Fertinova
Tommonen embryoskooppi on ainakin parissa Fertinovassa käytössä, että ehkä sinnekin sitten joskus jos mikään ei oo nykysessä paikassa auttanu... tosin mun tapauksessa kai joutus käymään taas alusta kaikki psykologijututkin, että kai se kaikki muu pitää ensin tuolla nykysessä yrittää.
Ihan sydämestäni toivon Taikaviitta että teille tulis nyt vihdoin se ihana tulos, vaikka molemmistakin :heart: :heart: jos ne nyt tosissaan on ne vihon viimeset!!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ! Täältä tulee hyviä uutisia :heart: vaikkakin en voi uskoa tätä todeksi...olen elellyt hiljaiseloa 11piinapäivää (googletellut kaiken ylijäävän ajan eri oireita ja tuntemuksia..lukenut vanhoja keskusteluita ja varautunut pahimpaan...)
minä malttamaton aloitin testauksen pp9 aamuyön pisusta clearbluen herkkistestillä = puhdas nega...pp10 aamu RFSU halpisliuska haaleanhaalea viiva...seuraava pisu ja clearblue digi näytti raskaana 1-2 viikkoa :saint: täällä olemme saaneet "avun" ekalla loppuunasti menneellä IVF hoidolla, kaksi edellistähän keskeytettiin ennen punktioita. . vielä on monta mutkaa matkassa ja pettymyksiin varauduttu, mutta nyt nuo pariin otteeseen koetut "vaihdevuodet"ja hormoonihirvitykset ja tunne siitä ettei ole ollenkaan oma itsensä noiden lääkemäärien ansiosta, tuntuu kovin mitättömältä, koska se apu on saatu ja onnistumisen tunne sen mukainen =) tunne onnistumisesta oli jo silloin suuri, kun saimme ne kaksi pientä sinne pakkaseen enkä odottanut tästä tuoresiirrosta plussautumista ( meillä kun ei mikään ole onnistunut ensimmäisellä kertaa...enkä tarkoita vain näitä hoitoja) jos joku haluaa tietää kerron mieluusti mitä tunsin, mutta esim. se rintojen turvotus/suureneminen ja kipuilu alkoi jo siirtopäivänä, ja se jatkuu edelleen...jokailtainen vilutus ja ihmeyhtäkkinen väsymys/uupumus, kahvin juonnin väheneminen (aina jää puolet mukista juomatta, ja minä olen sitä ennen juonut aika paljon :LOL: ) sekä tuo lugesteronien "häviäminen" tuonne sisuksiin :stick: siis valuminen ollut todella vähäistä, tarpeeseen mennyt siis ! ym.ym. Keskiviikkona vasta veritestiin... jospa sitten uskaltaisi olla onnellinen tämän epäuskoisen olotilan keskellä :kieh: ja sitten jos luoja suo jännätään sitä ekaa ultraa ja sitä kuinka ne mun myoomat siellä kohtulihaksen sisällä alkaa kasvamaan sen sintin myötä ...ne raskaushormoonithan niitä suurentavat...mutta se on taas sen ajan murhe, nyt nautitaan lämmöstä, auringosta ja siitä mitä on saavutettu ! :heart::heart::heart:
 

Yhteistyössä