IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

AISLINN83
Mulle siirrettiin 5pv blasto.
Ja juu, ei sitten minkään valtakunnan oireita, ei ainakaan sellasia, mitä aiemmissa raskauteen tai edes kiinnittymisyritykseen johtaneissa siirroissa ollu.
Mulla prokesteronipistokset menossa ja ne aiheuttaa pääkipua, sekä todella suurta ärsyyntyneisyyttä asiaan ku asiaan. Noita pistoksia tuosta viimeisimmästä ainakin hyvä syyttää🙈🤣

ADELMIINA
Sulle siirretty saman ikäinen blasto. Huikeet viivat kyllä jo🤩🤩
Lämpimät onnittelut.❣
Oon itekki testaillu parina päivänä, kun halunnu nähdä näkyykö reilun viikon takainen ovitrelle vielä. Joku haaleen haalee viivanpaikka näkyy enää, mutta ei mitään uskottavaa.. Mutta, jos ei huomennakaan näy mitään enempää, niin siinä se sitten oli. Mulla näkyy tosi aikaisin jos jotain tapahtuu.

Mutta, tsemppiä kaikile🥰
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos! ❤ Onhan tää tosi mieletön fiilis, en jotenki usko todeksi. Tänä vuonna kun hoitoihin uudelleen lähdettiin niin olin luottavaisin mielin kun olihan nuo kaksin onnistunut vihdoin yksityiselle siirron myötä, mutta toisin kävi, tarvittiin 6 siirtoa, jotta saatiin toivottavasti pysyvä plussa testiin sekä erilaisia tutkimuksia. Tuli taas muistutus itsellekki siitä kuinka rankka hoitotaival on, eikä niihin pettymyksiin osaa asennoitua yhtään paremmin tai huonommin kun aiemminkaan.
Huhtikuisen kemiallisen myötä ei tosin osaa kunnolla vielä iloita, pelottaa jos tääkin haalistuu pois. Tosin viivat ainaki vahvemmat kuin silloin, ja nyt ei oo ovitrelleä kummittelemassa 🤔

@Kissanmallas innohep otettiin tähän siirtoon mukaan, kun se oli aika lailla ainut juttu mitä ei oltu vielä kokeiltu. Tosin veikkaan, että mulla se mikrobi tulos oli tässä siirrossa se ratkaseva tekijä 👍
 
  • Rakkaus
Reactions: Siida
Taitaa mun piinailut jäädä vähiin; jo eilen vähän menkkatuntemuksia, myös tänään ja äsken kävin vessassa, semmosta ihme pientä veriviirua liman seassa. :( jopa nää nyt aikaisin alkaa, punktiosta laskettuna vasta dpo6 ( jos punktiopvä dpo1) ja alkio 5pvän ikäinen. :(
 
Taitaa mun piinailut jäädä vähiin; jo eilen vähän menkkatuntemuksia, myös tänään ja äsken kävin vessassa, semmosta ihme pientä veriviirua liman seassa. jopa nää nyt aikaisin alkaa, punktiosta laskettuna vasta dpo6 ( jos punktiopvä dpo1) ja alkio 5pvän ikäinen.
No jospa ne ei vielä kunnolla alkais kuitenkaan.🙏
Ootko testannu vielä?
Itehän olen ja ei oo tapahtumia😔
Toki vasta pp5, mut tuskin toi enää muuksi muuttuu🙄
5päväinen täälläkin matkassa.

Laskin just että tää oli 18 siirto kaikenkaikkiaan ja näistä 2raskautta tullut ja 3lasta❤❤❤.
Ei ne ihan tapissa oo noi onnistumisprosentit ollu täälläkäön🤔
Ja kaikenlaisia pettymyksiä taipaleelle mahtuu.
Kai tää ajoissa testaaminenkin on vain sitä, ettei ehtisi luulla turhia, ettei pettyis,, vaan ois kartalla alusta lähtien, että pysyykö viiivat jos niitå ylipäätään tikussa näkyy.
 
Viimeksi muokattu:
No jospa ne ei vielä kunnolla alkais kuitenkaan.
Ootko testannu vielä?
Itehän olen ja ei oo tapahtumia
Toki vasta pp5, mut tuskin toi enää muuksi muuttuu
5päväinen täälläkin matkassa.
En ole testannut viä, kun alkio huomenna 6 päiväinen ja pitäisi vasta alkaa kiinnittyä. :( Gonapeptylin pisto huomenna edessä, menkkajuilintaa enempi vähempi tänään koko pölvä. Se täs harmittaakin että jos menkat nyt jo yrittää läpi.

Eli sulla pp5 tänään ja siirretty blasto, se voi olla että se ei vielä edes näkyisi! Koska olikaan testipäivä?En heittäisi viä ollenkaan kirvestä kaivoon! <3
 
En ole testannut viä, kun alkio huomenna 6 päiväinen ja pitäisi vasta alkaa kiinnittyä. Gonapeptylin pisto huomenna edessä, menkkajuilintaa enempi vähempi tänään koko pölvä. Se täs harmittaakin että jos menkat nyt jo yrittää läpi.

Eli sulla pp5 tänään ja siirretty blasto, se voi olla että se ei vielä edes näkyisi! Koska olikaan testipäivä?En heittäisi viä ollenkaan kirvestä kaivoon! <3
Viikon päästä ois virallinen testipäivä. No ehkä pari seuraavaa päivåä vois vielä teoriassa jotain tapahtua, mutta mutta,...katotaan nyt🙄
 
Viikon päästä ois virallinen testipäivä. No ehkä pari seuraavaa päivåä vois vielä teoriassa jotain tapahtua, mutta mutta,...katotaan nyt
Onko millainen olo ollut? Ootko testannut uudestaan? Täälä ei mitää erikoista, perus menkkajuilintoja päivittäin mutta nehän nyt voivat meinata mitä tahansa. Piinapäivä 6 ja alkio voisi olla tänään 7vk ( korjaus jospa ihan vuorokauden ) ikäinen jos jatkanut elämää..
 
Viimeksi muokattu:
Onko millainen olo ollut? Ootko testannut uudestaan? Täälä ei mitää erikoista, perus menkkajuilintoja päivittäin mutta nehän nyt voivat meinata mitä tahansa. Piinapäivä 6 ja alkio voisi olla tänään 7vk ( korjaus jospa ihan vuorokauden ) ikäinen jos jatkanut elämää..
Kiitos kysymästä😊
Olo on ollu liian normaali ja sehän kertoo sitte siitä, ettei siinä tikussakaan mitåän näy. Harmittaa😭
Eikä tää kyllå voi enää muuksi muuttua.
Asennoitunut oon jo seuraavaan siirtoon.
Yksi blasto vielä pakkasessa.
Huhhuh, seuraava siirto onkin aika kuumottava😮
Milloin meinaat testailla?
 
No täällä ainakin menkat puskee nyt läpi, ihana syödä tukilääkkeitä viä viikko koska 1.12 vasta virallinen testipäivä. Ja ei ole edes tietoa niistä kahdesta alkiosta jotka jäi varmistusviljelyyn että sais edes vaikka lohtua siitä JOS ois menny pakkaseen saakka. Olen viä kavereiden kans reisussa ja tottakai nää menkat alkoi täällä, tottakai, missäs muualla ku ajattelin et ois kotona sit saanu märrästää rauhassa. Nyt siis siirrosta 8pvää ja 2 pvänen siirrettiin, eli ois ollut 10pvän ikäinen. Mites muut piinailijat?
 
  • Surullinen
Reactions: Siida
Hei kaikki. Kirjoittelen palstalle piiitkästä aikaa. Meillä 5/2021 ivf tuoresiirrosta syntynyt poika ja nyt ollaan lähdetty uudestaan julkisen kautta hoitoihin. Pakkasessa on vielä kolme alkiota.

Ensimmäinen pas tehtiin 2vkoa sitten, testipäivä oli perjantaina, ja nega oli. Menkat ei ole vielä alkanut ja terolutit lopetin perjantaina. Onko muilla terolutit viivästyttäneet menkkojen alkua?

Mulla on myös ongelmana ohut kohdub limakalvo, onko kukaan saanut tällaiseen lääkitystä tai kokemusta miten voisi auttaa paksummaksi?

yritän lukea viestejä taaksepäin ja päästä ajantasalle ketä täällä kirjoittaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanmallas
Hei kaikki. Kirjoittelen palstalle piiitkästä aikaa. Meillä 5/2021 ivf tuoresiirrosta syntynyt poika ja nyt ollaan lähdetty uudestaan julkisen kautta hoitoihin. Pakkasessa on vielä kolme alkiota.

Ensimmäinen pas tehtiin 2vkoa sitten, testipäivä oli perjantaina, ja nega oli. Menkat ei ole vielä alkanut ja terolutit lopetin perjantaina. Onko muilla terolutit viivästyttäneet menkkojen alkua?

Mulla on myös ongelmana ohut kohdub limakalvo, onko kukaan saanut tällaiseen lääkitystä tai kokemusta miten voisi auttaa paksummaksi?

yritän lukea viestejä taaksepäin ja päästä ajantasalle ketä täällä kirjoittaa
Moikka !
Mä olin viime viikolla Dextrassa ja siellä lääkittiin kolmesti kohdun limakalvoa kohdun sisäisesti. Olen ulkomailla hoidossa ja mulla oli oma lääke mukana, mutta sanoivat siellä, että käyttävät samaa lääkettä, mutta pistoksina.

Tämä näkyi 72 tunnin päästä ultrassa hieman jo limakalvon paksuuntumisena (mun lukemissa kp: 6, 4,9 mm kun syyskuussa sama ajankohta alle 4 mm). Ens viikolla uus tsekki kpl 12.

Sanoivat lisäksi Dextrassa, että tekevät myös niitä infuusioita omalla verellä..Oon lukenut ko. hoidosta, mutta en nyt muista sen enempää.

Dextraa on kaikki kehuneet ja liityn jonon jatkeeksi :).
 
No täällä ainakin menkat puskee nyt läpi, ihana syödä tukilääkkeitä viä viikko koska 1.12 vasta virallinen testipäivä. Ja ei ole edes tietoa niistä kahdesta alkiosta jotka jäi varmistusviljelyyn että sais edes vaikka lohtua siitä JOS ois menny pakkaseen saakka. Olen viä kavereiden kans reisussa ja tottakai nää menkat alkoi täällä, tottakai, missäs muualla ku ajattelin et ois kotona sit saanu märrästää rauhassa. Nyt siis siirrosta 8pvää ja 2 pvänen siirrettiin, eli ois ollut 10pvän ikäinen. Mites muut piinailijat?
No sulla niin nuori alkio, että hyvunkin vois vielä ehtiä testissä näkymään mutta tietysti jos tuntuu että menkat alko ja tulee tukilääkkeen läpi, niin eihän se hyvältä vaikuta.
Voihan itkut.
Tåälläkin kävi huonosti, mutta
ensiviikolla ultra ja uutta siirtoa kohti.
 
Tulen jo varovasti tänne kurkkimaan kun ollaan IVF hoitojonossa ensi vuodelle. Omalla yrittämisellä ei ole onnistunut eikä insseistäkään ollut apua. Hieman kyllä jännittää kuinka paljon rankempaa IVF on insseihin (ovulaation induktiolla) verrattuna. Varsinkin punktio mietityttää kun sain pelkästä aukiolotukimuksesta tosi huonon olon. 🙈

Onko teillä jo hoidoilla saatuja lapsia ja montako hoitokiertoa se vaati?
 
vierailija
Tulen jo varovasti tänne kurkkimaan kun ollaan IVF hoitojonossa ensi vuodelle. Omalla yrittämisellä ei ole onnistunut eikä insseistäkään ollut apua. Hieman kyllä jännittää kuinka paljon rankempaa IVF on insseihin (ovulaation induktiolla) verrattuna. Varsinkin punktio mietityttää kun sain pelkästä aukiolotukimuksesta tosi huonon olon.

Onko teillä jo hoidoilla saatuja lapsia ja montako hoitokiertoa se vaati?
Punktiota ei kannata jännittää, siihen saa sellaisen lääkecocktailin että ei koske yhtään ja olo on mukava jälkeenkin päin. Itse en kokenut hoitoa muutenkaan kovin raskaana, piikittämiseen tottui äkkiä eivätkä lääkkeet tehneet ihmeempiä oloja. Aikataulun noudattaminen toki kuormitti.
Meillä ekan kierroksen tuoresiirto tärppäsi vaikkei munasolujakaan kovin montaa tullut, eli niinkin voi käydä!
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86
Tulen jo varovasti tänne kurkkimaan kun ollaan IVF hoitojonossa ensi vuodelle. Omalla yrittämisellä ei ole onnistunut eikä insseistäkään ollut apua. Hieman kyllä jännittää kuinka paljon rankempaa IVF on insseihin (ovulaation induktiolla) verrattuna. Varsinkin punktio mietityttää kun sain pelkästä aukiolotukimuksesta tosi huonon olon.

Onko teillä jo hoidoilla saatuja lapsia ja montako hoitokiertoa se vaati?
Ensimmäinen lapsi, poika, tuli 9. siirrosta. Valitettavasti hän kuoli kohtuun 35+5, jolloin hän oli jo täysikokoinen, ihana vauveli. Hänellä oli juuri 3-vuotissyntymäpäivä. Nyt on menossa 16. siirto ja olen raskaana. Toivomme, että tämä tyttö jäisi henkiin.

Kymmenen siirtoa on ollut omilla soluilla ja kuusi lahjoitetuilla munasoluilla. Yhteensä minulla oli viisi munasolujen keräystä, ja minulla on ollut kaksi luovuttajaa. Ensimmäisen luovuttajan munasolut eivät toimineet, tai siis todennäköisesti minulla toimivat vain kolmipäiväiset alkiot, eivät blastokystit.

Kerääminen ei ole lainkaan kamalaa, siihen sai hyvän lääkityksen.

Rusakkonen ja tyttö 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86
Punktiota ei kannata jännittää, siihen saa sellaisen lääkecocktailin että ei koske yhtään ja olo on mukava jälkeenkin päin. Itse en kokenut hoitoa muutenkaan kovin raskaana, piikittämiseen tottui äkkiä eivätkä lääkkeet tehneet ihmeempiä oloja. Aikataulun noudattaminen toki kuormitti.
Meillä ekan kierroksen tuoresiirto tärppäsi vaikkei munasolujakaan kovin montaa tullut, eli niinkin voi käydä!
Hyvä kuulla. Gonal F ja Ovitrelle tulikin jo tutuksi inssessä. Ei sillä että pistäminen mitenkään herkkua oli, mutta tosiaan se aikatauluttaminen ja kellonajoissa pysyminen oli raskasta. Ja kiva että teillä tärppäsi heti ensimmäisestä!

Ensimmäinen lapsi, poika, tuli 9. siirrosta. Valitettavasti hän kuoli kohtuun 35+5, jolloin hän oli jo täysikokoinen, ihana vauveli. Hänellä oli juuri 3-vuotissyntymäpäivä. Nyt on menossa 16. siirto ja olen raskaana. Toivomme, että tämä tyttö jäisi henkiin.

Kymmenen siirtoa on ollut omilla soluilla ja kuusi lahjoitetuilla munasoluilla. Yhteensä minulla oli viisi munasolujen keräystä, ja minulla on ollut kaksi luovuttajaa. Ensimmäisen luovuttajan munasolut eivät toimineet, tai siis todennäköisesti minulla toimivat vain kolmipäiväiset alkiot, eivät blastokystit.

Kerääminen ei ole lainkaan kamalaa, siihen sai hyvän lääkityksen.

Rusakkonen ja tyttö 28+6
Pahoittelut menetyksestä. Toivottavasti saatte ihanan nyytin syliin tällä kertaa. ❤ Kiva kuulla että keräämistä ei tarvitse pelätä. Helpottaa hoidon odottelun jännittämistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Laskeskelin että meille on tehty 10 siirtoa ja kaksi punktiota, kaksi lasta saatu näillä aikaseksi. Lisäksi neljä noin raskausviikolla 6 kesken mennyttä..
Sulatettuja alkioita 19 eli aika moni mennyt roskiin, yhen kerran siirrettiin kaks kerralla kun molemmat selvis, mutta oli huono laatuisia ,eikä niistä mitään tullutkaan..
Punktiosta olen samaa mieltä että hyvin menee ei kannata jännittää vaikka tietenki yksilöllistä miltä tuntuu..

Täällä ollu hiljasta kun vaan odotellaan vaan mihinhän seuraava kierto sijottuu koska päästään taas yrittämään. Mutta aina välillä käyn lueskelemassa miten täällä menee.
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86
Täällä näiltä näkymin siirto 29.12. Verensokeriarvoa pitäisi saada kuitenkin paremmaksi ennen sitä. On kuitenkin juttuja, mitä voi muuttaa.

Kohdun limakalvoa lääkittiin Dextrassa viime kierrossa ja se oli kp 12 7,3 mm, joten lääkitys tehosi. Kohdunlimakalvoni on kuitenkin epäsymmetrinen. Lääkäri mittasi max 5 mm ensin ja soitti seuraavana päivänä perään ja sanoi tarkastaneensa asian vielä tallenteesta. Tuli vähän epäuskoinen olo. Tämä oli Mehiläisessä.

Nyt siirtokierrossa on 1 Estradot laastari, verenohennuspiikki ja OEstrogel-geeliä. Keltarauhashormonina prolutex-pistokset ja crinone-emätinpuikko. Paljon muistettavaa. Kohdun limakalvoa lääkitään taas neljällä pistoksella. Kovat on panokset.

Onko muita samoihin aikoihin piinailijoita?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Heippa pitkästä aikaa! Sain tulokset siitä kohdun limakalvotestistä,siinä kaikki ok. Eli epäonnistumiset voinee laittaa huonojen alkioiden syyksi... :(
No tänään on sitten pp2, maanantaina siirrettiin viimeinen pakkasessa oleva alkio, 6.päivän blasto joka oli laatuluokkaa 5BB... yhtäaikaa nyt jo epäonnistunut olo mutta silti kerran tunnissa herää toivo. On tää kamalaa. Voiko näin aikaisin olla mitään oireita? Muita kuin tukilääkkeistä johtuvia :LOL:

Miten täällä menee muilla? @Aislinn83 ? @Siida ?
 
@Kissanmallas toivotaan että tämä viimeinen on sitten se oikea. 👍Eikös niitä oireita voi tulla heti kun alkio kiinnittyy 😃

Vähän jo mietin että ei ehditä enää ennen polin joulutaukoa siirtoon, mutta yllättäen uusi kierto alkoikin ja siirto osuu näillä näkymin just viimisille päiville, perjantaina on ultra.
 
Huomenna testipäivä. Ihan ok fiilis ollut tähän asti kunnes alkoi verenvuoto. Toistaseks pientä kirkasta verta pyyhkiessä, just sellasta mitä tulee ennen menkkoja. Ikinä ei kyllä ole vuoto negakierroissa alkanut ennen tukilääkkeiden lopetusta 🙁 nytkö se kroppa sanoi sopimuksensa irti.. kyllä masentaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Millis86
Huomenna testipäivä. Ihan ok fiilis ollut tähän asti kunnes alkoi verenvuoto. Toistaseks pientä kirkasta verta pyyhkiessä, just sellasta mitä tulee ennen menkkoja. Ikinä ei kyllä ole vuoto negakierroissa alkanut ennen tukilääkkeiden lopetusta nytkö se kroppa sanoi sopimuksensa irti.. kyllä masentaa.
Voi että vuodot on inhottavia vaikka johtuis mistä vaan😕 mikä oli testi tulos?

Minä sain vielä 22.12. siirtoajan. Edellinen onnistunut siirto tehtiin kans joulunalla kolme vuotta sitten, jospa sitä jouluntaikaa tälläkin kertaa ois ilmassa 😅
 
No negahan se oli tuttuun tyyliin. Menkat ei vielä ole kylläkään alkaneet vaikka tukilääkkeet lopetin jo to iltana. Kävin myös hcg-verikokeessa pe iltapäivällä, tulos oli 5. Onkohan yrittänyt kiinnittyä vai voisko näkyä keskiviikkona pistetty yksi naksaus ovitrelleä.. no maanantaina soittavat klinikalta vielä tuloksesta.
Mutta masentavaa, alkiot on loppu nyt. Meillä myös omat siittiöoljet pian loppu.
Onko kellään kokemusta lahjasiittiöistä..? Etenkin jos ensimmäinen lapsi täysin omilla soluilla ja toinen lahjasolulla..? Paljon mietittävää. Yritetään nyt joulusta nauttia ja sinulle kiia-s toivon joulun ihmettä! 😊
 

Yhteistyössä