IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi ei @Kissanmallas 😥 toivotaan että viimeinen on sitten se oikea. 💗

Täällä taas vuotoa ja vähän enemmän kuin toissapäivänä, ei kauheasti luottoa että raskaus jatkuis. Toistaiseksi testi vielä tummuu kuitenki, ei auta ku vaan odotella, ollaan syyslomareissulla niin ei voi pyytää veritestejäkään.
Kun on hormonikierto niin senkin takia ois kiva tietää mahdollisimman pian jos menee kesken että voi lopettaa lääkkeet eikä turhaan jatkais..
 
Punktoosta selvitty! Hyvin meni, vaikka jännitin sikana!!!!!!
Saödo 9 munasolua ja niistä 8 kypsiä. 4hedelmöitetään nyt ja 4meni pakasteeseen.
Nyt toivotaan vaan että edes yhteen siirtoon päästäisiin seuraavasta kierrosta.
Jos ei tärppää näistä soluista, niin hedelmöitetäån sitten loput.
Ajatus meillä on se, ettei tulis liian monta alkiota, koska siirrot maksaa ja ajatus alkioiden hukkaan heittåmisestäkåän ei tunnu hyvältä.
Jännåähän tää on. Rahaa palaa ja saapa nähdä mitä läteen jää. No ainakin se, että on kokeiltu 🥰

Mikä KIIA-S sun vointl ja onko vuoto rauhoittumut?

KISSANMALLAS, teillä siellä vielä yksi odottamassa. Yksi tarvitaan ja nyt puhalletaan kaikki toivo siihen.
Voimia pettymyksen selättämiseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
@Siida kiva että punktio meni noin hyvin, toivotaan hyviä alkioita :)
Vuoto jatkuu, alkaa aina iltapäivisin ja yöllä ja aamupäivän aikana ei tule..
Testiin tulee jo kirkas viiva mutta oikein minkäänlaisia oireita ei ole niin en jaksa enää uskoa että hyvin päättyis.
 
@Siida joko saitte tiedon hedelmöittyneistä? Jännä tuo munasolujen pakastus, otetaanko ne heti sulamaan ja hedelmöitetään jos ensimmäisistä ei tule siirrettävää? Sanoivatko liittyykö sulatukseen mitään riskejä? Jännittää meidän viimeinen alkio, se on siis kahteen kertaan pakastettu. Ensin se pakastettiin 3pv ikäisenä, sulatettiin ja jatkoviljeltiin ja pakastettiin uudelleen.

@kiia-s oletko kysynyt omalta klinikalta neuvoa vuotoasiaan? Kunpa kaikki olisi silti hyvin 🤞🏻 Kyllähän viivan vahvistuminen on väkisinkin hyvä merkki.
 
Moikka,

@kiia-s Sitä minäkin mietin, että kertoisiko HCG:n testaus sitten enemmän ja pitäisikö jotain hormoniannostusta lisätä? Minulle sanottiin, että 69 %:lla tulee verenvuotoa ja kaikki saattaa silti olla hyvin raskaudessa.

Me oltiin tosiaan siellä ulkomailla käymässä 3 viikkoa sitten. Saatiin 4 hyvänlaatuista alkiota/blastocystiä 5-6 päiväisiä, mutta se olikin oletuksena, kun nuoret lahjamunasolut ja ICSINÄ tehtiin. Ja tuolla klinikalla ei ehkä kuitenkaan tehdä 4 siirtoa ja toivottavasti nyt max. 2 riittäisi.

Sain myös ERA-testin ja tuloksena oli, että kuulemma samanlainen profiili kuin 89 %:lla naisista. Alkionsiirto pitäisi tehdä 150 tunnin +/- 3 tuntia päästä progesteronin aloituksesta.

Minullahan on vähän ongelmia tuon limakalvon paksuuden kanssa. Ulkomaan klinikka määräsi nyt sellaista lääkettä Neupomax/Filgrastim/Nivestim. (Suomessa tämä). Heidän annostuksensa olisi, että 5 kertaa suoraan kohtuun 2 päivän välein. No heti reagoin, että ei Suomessa klinikat ole lauantaisin auki, joten ei onnistune. Kuulemma vaihtoehtona on myös itse ruiskutettavat.

Kysyin asiaa Dextrasta, koska tiedän, että heillä on ulkomailla hoidossa olevia potilaita.. Sanoivat, että joo, varmaankin muutama annostus onnistuisi, mutta heillä ruiskutetaan ihon alle ja ihmettelivät, että miksi noin monta kertaa. Mulla on vähän se, etten oikein kehtaa mennä Suomessa klinikoille, kun aina tulee jotain kommenttia.

Kauhuissani kävin myös Ovumian sivuilla toteamassa, etä ovat tosiaan nostaneet hintoja paljon :(. Mutta ehkä siihen on sitten otettu jotain lisää. Mietin siis, että kysyisin Ovumiastakin, kun oltiin siellä hoidossa vuosi sitten, mutta nyt en innostunut.

Onko teillä kokemuksia tuollaisesta kuin Nivestim?Tai onko jollekulle laitettu suoraan kohtuun?
 
Viimeksi muokattu:
KISSANMALLAS
Kaksi alkiota ei oo jakautunut normaalisti, mutta kaksi on ja niitä viljellään maanantaihin saakka.
Käsitin että kaikkia vielä viljellään, mutta niillä kahdella ei ilmeiisesti juurikaaan mahkuja .
Maanantaina pakastetaan. 6 päiväisinä. Viikonlopun aikana tulee soitto, jos jokin muuttuu.,
Ollaan kyllä todella tyytyvöisiä jos kaksi alkiota saadaan.
Munasolujen pakastamiseen ei kuulemma liity juurikaan riskejä. Pakastusmenetelmät on niin hyvöt nykyään.... näin selitti biologi meille.
Varmasti se teidänkin alkio on ihan käyttökelpoinen, vaikka olisikin pariin kertaan pakastettu.
Uskon näin😍 Se on vain entiståkin sitkeempi💪

KIIA-S
On hyvä merkki että viiva kuitenkin tummuu👍
Toivottavasti vuotelu loppuisi pian.
Mitä polilta on sanottu vuodosta?
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanmallas
Kiitos tsemppauksesta, ne auttaa vaikka kukaan ei voi vastausta tietää 🤗 poliltakin vaan sanottiin että voi olla ihan viatonta. Ei auta kuin odottaa.
Mulla on kokemusta niin täysin vuotamattomasta onnistuneesta raskaudesta, pienellä vuodolla olevasta onnistuneesta raskaudesta ja vuodosta joka tarkoitti keskenmenoa. Tässä vuotoa on selvästi enemmän kuin oli ekassa raskaudessa mutta sitten taas keskenmenot on aika nopeasti edenneet siihen että kaikki vuotaa heti pois niin ei oikein sellaistakaan tämä ole.
Jos jatkuu samanlaisena niin ensiviikolla sitten soitan ja pyydän verikoetta tai viimeistään varhaisultran niin aikaisin kuin mahdollista, en kyllä osaa sinne asti edes ajatella.
 
KIIA-S
Juurikin tåmä, kun kukaan ei voi vastausta antaa, eikä selvyyttä tuo kun aika.
Niin raastavaa odottelua! Mutta, hetki kerrallaan ja luottaen huoniseen, eiköhän kaikki oo hyvin🥰 Ja sulla vuodellu aiemminkin onnistuneessa odotuksessa,, luo toivoa sekin👍

Täällä jännittää odotella maanantaita. Jospa edes yksi olisi siirtoa varten hengissä. Yksi meidän murunen❤
 
@Sipiriina oon siis käynyt ennenkin akupunktiossa, kävin myös ennen onnistunutta alkion siirtoa v.2019. Sillä ajattelin että josko olisi nytkin hyötyä. Kävin akupunktiossa myös reilu vuosi sitten hoidattamassa unettomuutta, mielestäni sain kyllä siitä apua 👍🏻 Missäpäin asut? Voin tarvittaessa vaikka yksityisviestillä suositella paikkaa missä käyn 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
@Sipiriina oon siis käynyt ennenkin akupunktiossa, kävin myös ennen onnistunutta alkion siirtoa v.2019. Sillä ajattelin että josko olisi nytkin hyötyä. Kävin akupunktiossa myös reilu vuosi sitten hoidattamassa unettomuutta, mielestäni sain kyllä siitä apua Missäpäin asut? Voin tarvittaessa vaikka yksityisviestillä suositella paikkaa missä käyn
Kiitos, jos on jossain pääkaupunkiseudulla niin vinkkaa ihmeessä! Mulla ei ole kokemusta aiemmin, mutta en mitenkään poissulje vaihtoehtoisia hoitokeinoja. Mulla migreeniä on hoidettu onnistuneesti hypnoositerapialla paljon paremmin kuin mitkään lääkkeet.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanmallas
Sunnuntaina digi näytti ihan lupaavalta 2-3, mutta eilen illalla tuli sit niin iso vuoto ja isoja hyytymiä et siinä se sit varmasti tuli ulos. Keskiviikolle sain verikokeeseen ajan niin varmistellaan vielä mutta kyllä tässä jo seuraavaa siirtoa mietitty, vielä ennen joulua yhen siirron varmaan saa tehtyä..
 
SIPIRIINA
Kannatan akupunktion kokeilemista😊 Pitöisi itsekin käydä kokeilemassa!
Vyöhyketerapiassa olen välillä kåynyt., mutta en nyt aikoihin.

KIIA-S

Mitä kuuluu ja miten voit?

KISSANMALLAS

Nauti "hor.monivapaista" päivistä!
Kyllä toi ittensä piikittäminen on aika vastenmielistä hommaa🙁
En oo piikkikammoinen, mutta ällöä ylipäätään laittaa jotain ylimääräistä nahan alle, vaikka sen tekeekin hyvän asian puolesta😍
Sitten noi låäkkeet mulla ainakin kiriståä hermoo ja turvottaa päöstä varpaisiin ( tai ainakin laitan niitten piikkiin)😅

Eilen oli pakastettu kaksi blastoa ja eilen oli vielä viljelyssä kaksi hidasta.
Näistä hitaista oli toisesta kehitys pysähtynyt ja toinen vielå sinnitteli.
En tiedä onko tänään mennyt pakkaseen. Sieltä luvattiin soittaa, mutta ei oo mitään kuulunut.
Ollaan kyllä todella onnellisia niistä kahdestakin.
 
Sunnuntaina digi näytti ihan lupaavalta 2-3, mutta eilen illalla tuli sit niin iso vuoto ja isoja hyytymiä et siinä se sit varmasti tuli ulos. Keskiviikolle sain verikokeeseen ajan niin varmistellaan vielä mutta kyllä tässä jo seuraavaa siirtoa mietitty, vielä ennen joulua yhen siirron varmaan saa tehtyä..
Voi KIIA, älä vielä menetä toivoa🙏 Digissä kuitenkin noin hyvät viikot.
Vuotoja voi tulla kyllä monenlaisia, mutta tasan tarlkkaan ymmärrän sun fiilikset, että luotto ei riitä.
Tiiän kuinka nopeesti kaikki voi päättyä ku seinään.

Ootko nyt testannu sen vuodon jälkeen? Jatkuuko vuoto edelleen? Siellä voi olla vaikka hematooma, joka voi vuotaa rajustikin pitkin raskautta.
 
Kiitos @Siida vielä toivon ylläpitämisestä 😊 eilen ennen rajua vuotoa tuli vielä aika tummat viivat mutta sen jälkeen en ole testannu. Tarkotus oli keskiviikkona tai sen jälkeen trstata tuleeko +3 digiin mutta eilinen vei viimisen toivon. Vuoto juttuja tullut googleteltua niin luin että raskaushormonilla on aika hidas puoliintumis aika niin mietin kuinka nopeasti alkaa näkyä testissä.. Nyt enää vaan vähän tiputtelee..
Onnea kahdesta alkiosta pakkasessa, jospa vielä kolmaskin selviytyis 👍
 
Mulla on Dextrassa kokeiltu Nivestimiä, siirron yhteydessä yksi ruiskaisu vatsanpeitteisiin. Ei auttanut, mutta ne olivat niitä omia alkioita, eli niiden lähtötilanne oli jo vaikeampi. DE-hoidoissa ei ole koskaan minulla kokeiltu.

Moikka,

@kiia-s Sitä minäkin mietin, että kertoisiko HCG:n testaus sitten enemmän ja pitäisikö jotain hormoniannostusta lisätä? Minulle sanottiin, että 69 %:lla tulee verenvuotoa ja kaikki saattaa silti olla hyvin raskaudessa.

Me oltiin tosiaan siellä ulkomailla käymässä 3 viikkoa sitten. Saatiin 4 hyvänlaatuista alkiota/blastocystiä 5-6 päiväisiä, mutta se olikin oletuksena, kun nuoret lahjamunasolut ja ICSINÄ tehtiin. Ja tuolla klinikalla ei ehkä kuitenkaan tehdä 4 siirtoa ja toivottavasti nyt max. 2 riittäisi.

Sain myös ERA-testin ja tuloksena oli, että kuulemma samanlainen profiili kuin 89 %:lla naisista. Alkionsiirto pitäisi tehdä 150 tunnin +/- 3 tuntia päästä progesteronin aloituksesta.

Minullahan on vähän ongelmia tuon limakalvon paksuuden kanssa. Ulkomaan klinikka määräsi nyt sellaista lääkettä Neupomax/Filgrastim/Nivestim. (Suomessa tämä). Heidän annostuksensa olisi, että 5 kertaa suoraan kohtuun 2 päivän välein. No heti reagoin, että ei Suomessa klinikat ole lauantaisin auki, joten ei onnistune. Kuulemma vaihtoehtona on myös itse ruiskutettavat.

Kysyin asiaa Dextrasta, koska tiedän, että heillä on ulkomailla hoidossa olevia potilaita.. Sanoivat, että joo, varmaankin muutama annostus onnistuisi, mutta heillä ruiskutetaan ihon alle ja ihmettelivät, että miksi noin monta kertaa. Mulla on vähän se, etten oikein kehtaa mennä Suomessa klinikoille, kun aina tulee jotain kommenttia.

Kauhuissani kävin myös Ovumian sivuilla toteamassa, etä ovat tosiaan nostaneet hintoja paljon :(. Mutta ehkä siihen on sitten otettu jotain lisää. Mietin siis, että kysyisin Ovumiastakin, kun oltiin siellä hoidossa vuosi sitten, mutta nyt en innostunut.

Onko teillä kokemuksia tuollaisesta kuin Nivestim?Tai onko jollekulle laitettu suoraan kohtuun?
 
@kiia-s kävitkö verikokeessa..? 🥺

Ja se siitä ”taukokuukaudesta”, tänään lääkäri soitti. Otetaan tässä kierrossa jotain testejä vielä kohdun limakalvolta, käsitin että varmistellaan ettei ole tulehduksia tms mikä haittaisi alkion kiinnittymistä. Jos ei löydy mitään niin sitten voinee olla varma että ollut vain huonoja alkioita kun eivät kiinnity..
 
Kiitos @Kissanmallas perille tuli! Meillä ollaan vasta odottelemassa lähtökuopissa, helmikuussa on ivf-suunnittelu HUSilla. Tänään alkoi kierto nyt taas lyhyempänä (24pv) kun letroilla saatu 27 päivän kierrot.

Harmi, että teillä huili jäi lyhyeen, mutta aina kai parempi kun tutkitaan huolella.
 
@kiia-s kävitkö verikokeessa..? 🥺

Ja se siitä ”taukokuukaudesta”, tänään lääkäri soitti. Otetaan tässä kierrossa jotain testejä vielä kohdun limakalvolta, käsitin että varmistellaan ettei ole tulehduksia tms mikä haittaisi alkion kiinnittymistä. Jos ei löydy mitään niin sitten voinee olla varma että ollut vain huonoja alkioita kun eivät kiinnity..
No justiinsa, et sitten saanutkaan taukoa, mutta hyvähän se on, että tutkitaan kunnolla ja pois suljetaan asioita. Onnea matkaan🥰

Minä odotan menkkoja alkavaksi, ehkäpä huomenba alkais, oireiden perusteella...mutta nyt nöiden piikitysten jölkeen ei voi kylä olettaa mitään🤷‍♀️
Mutta, kunhan noi menkat alkaa ja jos kaikki menee hyvin, niin sitten jo tähän kiertoon siirretään. HURJALTA tuntuu!!!

Minä myös KIIAn kuulumisia kaipailen miten voit ja mikä tilanne❣?
 
Kiitos kysymästä vieläki täällä epätietosuudesta eletään. Kävin yhessä verikokeessa ja seuraava on vasta tiistaina, en tiiä miksi näin pitkä väli enkä tajunnu kysyä jotenki kyllästyny olin vaan tilanteeseen. Päätin jo tänään et teen kotitestin ja jos ja kun hyvin haalistunu nii lopetan lääkkeet mut ääh se oliki vielki yhtä tumma vuoto alkaa olemaan jatkuvaa ja niin runsasta että ei nyt testikään nosta toiveita, mutta pitää nyt jatkaa tiistaihin asti vielä hormonien syöntiä, tuntuu et ikuisuus tässä jo turhaan niitä napsittu Siidaki jo kohta siirrossa niin onhan tässä aikaa menny 😀
 
Kiitos kysymästä vieläki täällä epätietosuudesta eletään. Kävin yhessä verikokeessa ja seuraava on vasta tiistaina, en tiiä miksi näin pitkä väli enkä tajunnu kysyä jotenki kyllästyny olin vaan tilanteeseen. Päätin jo tänään et teen kotitestin ja jos ja kun hyvin haalistunu nii lopetan lääkkeet mut ääh se oliki vielki yhtä tumma vuoto alkaa olemaan jatkuvaa ja niin runsasta että ei nyt testikään nosta toiveita, mutta pitää nyt jatkaa tiistaihin asti vielä hormonien syöntiä, tuntuu et ikuisuus tässä jo turhaan niitä napsittu Siidaki jo kohta siirrossa niin onhan tässä aikaa menny 😀
No onpa viheliäinen tilanne sulla nyt. Sikäli toivoa antavaa, että viiva yhä tumma,. Mutta aika reilusti oot vuodellu kyllä,.
Toivottavasti pieni on siellä oikeassa paikassa ja kaikki ois kunnoss🙏❤

Mulla menkat alko pe iltana myöhään.. eli nyt huomenna, siis tänään😅 soitan polille ovisultra aikaa. Jännittäähän tämä, että mitä tästä vielä tuleekaan!! Vaikko yhtään mittään😧
 
Raskaushormoni on vieläkin noussut, mutta hitaasti. n. 250->550 viikossa. Edelleen käskettiin jatkaa terolutoa ja progynovaa ja käydä ensi viikolla taas verikokeessa, vaikka omaan korvaan kuulostaa ettei toivoa et normaali raskaus olisi. Jännä kyllä että vuoto on ollu niin runsasta ja silti arvo on jatkanu nousua, ettei vaan olisi kohdunulkoinen 🤔 toki tuossa viikko välissä niin ei voi tietää onko noussu enemmänki ja lähteny jo laskuun ,mutta pahin vuotokin oli jo ennen ensimmäistä verikoetta.
 

Yhteistyössä