IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Raskaushormoni on vieläkin noussut, mutta hitaasti. n. 250->550 viikossa. Edelleen käskettiin jatkaa terolutoa ja progynovaa ja käydä ensi viikolla taas verikokeessa, vaikka omaan korvaan kuulostaa ettei toivoa et normaali raskaus olisi. Jännä kyllä että vuoto on ollu niin runsasta ja silti arvo on jatkanu nousua, ettei vaan olisi kohdunulkoinen toki tuossa viikko välissä niin ei voi tietää onko noussu enemmänki ja lähteny jo laskuun ,mutta pahin vuotokin oli jo ennen ensimmäistä verikoetta.
Voi että KIIA mitä epätietoisuutta edelleen. Mulla mietityttää sama juttu, ettei ois kiinnittynyt väärään paikkaan. Kyllö sun pitäis mun mielestäb ultraan päästä varmuuden vuoksi.🤔
 
Voi että KIIA mitä epätietoisuutta edelleen. Mulla mietityttää sama juttu, ettei ois kiinnittynyt väärään paikkaan. Kyllö sun pitäis mun mielestäb ultraan päästä varmuuden vuoksi.
maanantaina käyn vielä verikokeessa ja jos ei oo lähteny laskemaan niin sit vihdoin ultrataan.

Lisään nyt samaan viestiin et hcg kokeessa käyty ja enää 21 tulos joten vihdoin pääsee suunnittelemaan uutta siirtoa.. saas nähä miten kierto menee ehtiikö vielä ennen joulua..
Vaihtelevat fiilikset tietenki surku että nyt se sit vihdoin on varmaa kesken se meni ja harmi kun raskaus kuitenkin alkoi niin tää venyttää niin paljon sit seuraavaa kiertoa mutta sitten kun ollut jo niin pitkään varma että kesken se meni niin ajatukseen on ehtinyt tottua jo eikä ollut isku tuo puhelu hoitajan kanssa ja tuntui alunperinkin että eihän se nyt heti voi onnistua..
 
Viimeksi muokattu:
maanantaina käyn vielä verikokeessa ja jos ei oo lähteny laskemaan niin sit vihdoin ultrataan.

Lisään nyt samaan viestiin et hcg kokeessa käyty ja enää 21 tulos joten vihdoin pääsee suunnittelemaan uutta siirtoa.. saas nähä miten kierto menee ehtiikö vielä ennen joulua..
Vaihtelevat fiilikset tietenki surku että nyt se sit vihdoin on varmaa kesken se meni ja harmi kun raskaus kuitenkin alkoi niin tää venyttää niin paljon sit seuraavaa kiertoa mutta sitten kun ollut jo niin pitkään varma että kesken se meni niin ajatukseen on ehtinyt tottua jo eikä ollut isku tuo puhelu hoitajan kanssa ja tuntui alunperinkin että eihän se nyt heti voi onnistua..
Voi että KIIA😞 Aina sitä kuitenkin ehtii toivoa, että kaikki olisikin hyvin ja menisi hyvin.
Mutta, nokka uutta kohti vain.
Kyllä se sieltä vielä onnustuu, luotetaan siihen. Jospa vielä ehtisitte ennen joulua siirtoon❤👍

Ite täällä oottelen ovista. Tånään täytyy käydä ostaan testejä.
Ultran mukaan pitäisi perjantaihin mennesä oviksen tulla...no, saa nyt nähdä, mua vähän epäilyttää😑
Ei auttaisi myöhästyä päivääkään, kun sitten menee tää kierto huti.
Mietin tässä, että jos ei oo perjantaina tullut, niin voisko sitten ovitrellella avittaa sitä....mutta.....jää nähtäväksi miten käy, soitan sinne joka tapauksessa perjantaina.
Ainahan se ois parempi, että tulis omia aikojaan🙄
Mutta, siirtoa siis kaavailtu reilun viikon päähän perjantaille.
Kaksi blastoa on pakkasessa❤❤
Jännittää taas kauheest🙈
Mitäs muille kuuluu??.....hiljaasta on täällä.
 
@Siida toivotaan et ovis tulee ajallaan, jännää 😊👍

@Kissanmallas tsemppiä näytteen ottoon, toivottavasti toivottu tulos sieltä tulee.
Joo meillä on vielä 16 alkiota pakkasessa joista ehkä puolet blastoiksi asti saatu. Jotain hyvää pcos:stä 😅 Vaikka ekan ivf:n tulos oli yhtä hyvä (tosin 2 päiväsiä)nii tehtiin niistä silti 10 turhaa siirtoa ja iso osa ei selvinny sulatuksesta, että eipä sekään nyt mitään takaa vaikka pakkanen"täynnä".
 
@Siida Jännät paikat teillä! Siirrättekö yhden alkion kerrallaan vai molemmat heti?
KISSANMALLAS
Yksi siirretää👍
Låäkäri kyllä vitsaili, että laitetaanko kaksi🤣 (meillä on kaksoset viimeisimmästä hoidosta, nyt he ovat 4,5vee)
Totesi sitten lekuri perään heti itekin, että vitsi vitsi, ei sulle enää kahta laitettaisikaan ja en kyllä suostuisikaan.
Sen verran jänskää ja ressaavaa oli heidän odottaminen, vaikka onneksi hyvin se neni.
Tsemppiä Kissanmallas tutkimukseen. On noi aina jänniä ja pitkiä hetkiä , ennenkuin selvyys tulee ja tulokset. Toivottavasti pääsette siirtoon heti ensi kuussa🙏

Mulla tulikin ovis jo aiemmin. Kävin tiistaina ovisultrassa ja oli 13mm rakkula.
No, en vielä ti tehny ovistestiä, vaan ke iltana ekan ja testi oli digitaalinen joka näyttikin jo heti hymynaamaa.
Oli se testi, joka eka vilkuttaa, mutta antoikin heti sen pysyvän hymynaaman.
Soitin to polille, ettö mitä nyt tehdäön ja polilta sitte suositeltiin varmistaan irtoaminen vielä ovitrellella.
Tuikkasin sen eilen.
Siirto aikaistu ens keskiviikolle.
Nyt sitten miettiny, että voiko se digi olla viallinen ja näyttää väärin🤔 Jos se nyt on irronnukki liian aikasin ovitrellen vuoksi ja siirtokin siksi liian aikasin.🙄 On tää hankalaa😕
Se tikku nimittäin näytti oudolta ku irrotin sen siitä laitteesta.
Ei näkyny selkeesti viivoja siinä.
Oli mulla ke jonkinverran ovisoireita kyllä.
No, jää nähtäväksi mitä tästä tulee🥴
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Mä voisin liittyä mukaan kirjoittelemaan. Kirjoittelin täälä aiemmin, ja näyttää muitakin tuttuja nimimerkkejä olevan mukana.

Meillä siis on 2017 tuoresiirrosta syntynyt tyttö ja 2019 pas poika. Nyt ollaan 3 yrittämässä, mutta heikolta näyttää. 5 siirtoa tehty, mutta tuloksetta. Yksi yritti kiinnittyä, sain posin testiin, mikä sitten haalistui ennen testipäivää.
Viime kuussa mulla otettiin kohdusta näyte, Emma niminen testi, ja tulos oli selvästi poikkeava ja sain viikon ab- kuurin ja maitohappoa käytän lisäksi edelleen.
Eilen olin siirrossa ja tänään siis PP1 :love:

Tsemppiä kaikille tulevaan! 🧡
 
Joko @Siida kävit siirrossa? Menikö oviksen kanssa kaikki kuitenkin nappiin?

@adelmiina_ moi ja kiva kun tulit juttelemaan! Liekkö sama näyte sulla otettu minkä tuloksia itse odottelen. viime viikolla otettiin näyte kohdusta joka lähetettiin Saksaan asti tutkittavaksi :ROFLMAO: siitä pitäisi selvitä juuri krooniset tulehdukset yms.syyt miksi alkiot ei kiinnity. Toki toivotaan että mitään ei löytyisi.. otettiinko sulta kontrollinäyte tuon ab-kuurin jälkeen? saanko udella missä klinikalla käytte hoidoissa?
Ja tsemppiä piinapäiviin! Millainen alkio siirrettiin?:love:
 
Joko @Siida kävit siirrossa? Menikö oviksen kanssa kaikki kuitenkin nappiin?

@adelmiina_ moi ja kiva kun tulit juttelemaan! Liekkö sama näyte sulla otettu minkä tuloksia itse odottelen. viime viikolla otettiin näyte kohdusta joka lähetettiin Saksaan asti tutkittavaksi siitä pitäisi selvitä juuri krooniset tulehdukset yms.syyt miksi alkiot ei kiinnity. Toki toivotaan että mitään ei löytyisi.. otettiinko sulta kontrollinäyte tuon ab-kuurin jälkeen? saanko udella missä klinikalla käytte hoidoissa?
Ja tsemppiä piinapäiviin! Millainen alkio siirrettiin?
Ei otettu kontrollia, söin tosiaan sen viikon ab- kuurin ja sit maitohappotab sekä suun kautta että alakertaan. Sen testin nimi tais olla Emma, eli tutkittiin kohdun mikrobeja, jos oikein on ymmärtäny 🤔
Me ollaan tällä hetkellä Dextrassa hoidoissa, vaihdettiin aikanaan sinne ku julkisen 11 alkionsiirtoa ei tuottanu tulosta. Meillä on kaikki alkiot viljelty blastoiksi, eli 5pvn kaveri kyydissä ja toivottavasti pysyy ❤

Mikä tilanne @Siida? 🙂
 
Ei otettu kontrollia, söin tosiaan sen viikon ab- kuurin ja sit maitohappotab sekä suun kautta että alakertaan. Sen testin nimi tais olla Emma, eli tutkittiin kohdun mikrobeja, jos oikein on ymmärtäny
Me ollaan tällä hetkellä Dextrassa hoidoissa, vaihdettiin aikanaan sinne ku julkisen 11 alkionsiirtoa ei tuottanu tulosta. Meillä on kaikki alkiot viljelty blastoiksi, eli 5pvn kaveri kyydissä ja toivottavasti pysyy

Mikä tilanne @Siida?
Hei, minkä nimiset maitohappobakteerit sulla on käytössä? Mulla ongelmia kohdun limakalvon kasvussa ja kolme keskenmenoa. Enemmän epäilen hyytymishäiriötä tai kohdun suonituksen ongelmaa, mutta koska mulla mikrobiomissa häiriöitä suolistossakin ja nyt on kohtua ronkittu niin paljon että bakteeritasapainon huomioiminen ei varmasti haittaisi. En vain ole noista emättimeen käytettävistä selvillä mikä olisi suositeltava, suun kautta käytän säännöllisesti kuureittain hieman valmisteita vaihdellen.
 
Hei, minkä nimiset maitohappobakteerit sulla on käytössä? Mulla ongelmia kohdun limakalvon kasvussa ja kolme keskenmenoa. Enemmän epäilen hyytymishäiriötä tai kohdun suonituksen ongelmaa, mutta koska mulla mikrobiomissa häiriöitä suolistossakin ja nyt on kohtua ronkittu niin paljon että bakteeritasapainon huomioiminen ei varmasti haittaisi. En vain ole noista emättimeen käytettävistä selvillä mikä olisi suositeltava, suun kautta käytän säännöllisesti kuureittain hieman valmisteita vaihdellen.
Suomesta saa apteekista muutamaa eri, mutta sekä lääkäri, että muilta palstoilta on suositeltu Physioflor nimistä valmistetta. Sitä ei saa suomesta, et pitää tilaa netistä 🙂 se on ilmeisesti tehokkain 👍 suun kautta oon käyttäny olikohan fiiluksen vahvaa 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
Suomesta saa apteekista muutamaa eri, mutta sekä lääkäri, että muilta palstoilta on suositeltu Physioflor nimistä valmistetta. Sitä ei saa suomesta, et pitää tilaa netistä se on ilmeisesti tehokkain suun kautta oon käyttäny olikohan fiiluksen vahvaa
Kiitos, laitoin tilaukseen 2x7kpl. Me saatiin tänään aika lapsettomuuspolilta joulukuulle. Jos se seuraava tärppi sitten ehkä joskus olisi meidän vuoro onnistua.
Onnea ja toivoa kaikille omiin tilanteisiinne ❤
 
Heippa, liityn kans tänne keskusteluun mukaan. Eli taustaa: olen nyt 39-vuotias ja alhainen amh kai yhtenä aiheuttamassa lapsettomuutta mutta viral. diag. selittämätön. Meille tehtiin 2019 alkuvuoden ja kevään aikana kaksi IVF-hoitoa joista ensimmäinen lyhyt kaava: 5 kypsää munasolua / 4 hedelmöittyi mutta jakaantumisongelmaisia / tuoresiirto 2-päiväinen, 5-soluinen, 1.5 pisteytyksellä lääkärin sanoin huonolaatuinen mutta siirtokelpoinen. Tulos Negatiivinen. Toinen hoito touko-kesäkuu pitkäkaava synarela+menopur ja saatiin 4 kypsää munasolua joista 3 ei hedelmöittynyt laisinkaan ja 1 hedelmöittyi joka siirrettiin tuoresiirtona 2-soluinen, 2.0 pisteytys hyvälaatuinen. Tästä saatiin lapsi syliin asti joka on nyt 2.5-vuotias. <3. Halusin kuitenkin vielä käyttää julkisen viimeisen hoitomahdollisuuden ennenkuin täytän 40v ja kävikin ilmi että meillä on uudet 3 hoitoa käytettävissä.
Ja tämä ensimmäinen hoito niistä päättyi tänään alkion siirtoon eli taas pitkä kaava synarela ja menopur-pistokset, irrotuspiikkinä ovitrelle. Keskiviikkona oltiin punktiossa taysissa. Tänään ajattelin jännityksessä siirtoon ja saatiin 6 munasolua joista 4 kypsää / 3 hedelmöittyi ( ICSI matalan hedelmöittymisen takia), tuoresiirtona siis 2 päiväinen, 4-soluinen 2.5 luokituksella hyvänlaatuinen jossa käytetty alkioliimaq myös. Raskaustestipäivä 2.12 ja gonapeptyl-piikki kiinnittymiseen maanantaina ja terolut alkoi tänä aamuna. Hieman jännittää vaikka yritän pysyä rauhallisena. Onko kellään kokemusta tuosta alkioliimasta, mitä se käytännössä on?
Onnea kaikille vaiheisiinne ja olikos muita piinailijoita? <3
 
Toivottavasti olis tuosta apua, ei siitä ainakaan haittaa varmasti ole
Onko limakalvoa tutkittu mitenkään?
Ei sen enempää kuin että tosi ohut ollut keskenmenojen jälkeen ja palautuu hitaasti (jos ollenkaan ilman apuja). 4kk ekasta km oli n.3mm oviksen jälkeen. Silloin olin aloittanut e-vitamiinin ja otin mukaan arginiinin sitten myös ja asan. Näillä alkoi kohentua ja 6.kierto km jälkeen oli 5mm muutama pv ennen ovista ja tärppäsi mutta myöhemmin taas kesken.

Toisen km jälkeen aloitin nämä heti ja 4.kierrossa 6pv ennen ovista limis oli 4,7mm ja tästä kierrosta tärppäsi. Kesken meni 9+1. Nyt sitten tehtiin kaavinta kyretillä joten pelottaa miten negatiivisesti se vaikuttaa jo muutenkin heikkoon limikseen.

Mä olen siis ihan väärässä pinossa, pahoittelut siitä, tilanne on ihan eri kuin teillä jotka käytte raskaita hoitoja ☹ 1,5v yritystä ja 3 raskautta, kesken kaikki, 2 ekaa 7 viikolla ja viimeisin 9 viikkoisena, asa, luget ja inhixa tukena. Sinänsä helposti näköjään tulen raskaaksi, sitten kun se limakalvo vaan saadaan palautumaan ja kasvamaan, näillä ravintolisillä onneksi vaikuttaa olevan apua. Mutta kesken menee aina. Siksi nyt km tutkimuksiin ja lapsettomuuspolille. Oma tuntuma on että ongelma on veren hyytymisessä ja kohdun verisuonissa ettei limakalvo kasva ja että alkio ei saa istukkaa kasvatettua kunnolla.
 
AISLINN83
Täällä toinen piinailija.
Tervetulos kirjoittelemaan.
Keskiviikkona kävin siirrossa.
Tsemppiä meille molemmille❣ Toivotaan parasta.
Meille tää oli neljäs hoitokierros kaikenkaikkiaan., eka siirto nyt tästä hoidosta.


KISSANMALLAS
Tehtiinkö sulle se tutkimus ja saitko tulokset?
Kävin tosiaan ke siirrossa ja ajoitus on mun mielestä niin arvoitus, että tuskin tästä mitääni tulee. Ja blasto menetti hiukan soluja sulatuksessa, joka masensi vähän lisää jo ennakkoon. Solukato oli kuulemma 10% eikä sen pitäisi vaikuttaa mihinkään ja alkio oli jatkanut maljalla kehitystä., eli lähtökohta ihan hyvä.
Se oviksen tulo meni säätöön ja sen myötä siirtoajankohta myös mun mielestä. Mutta, tää on vaan mun mielestä, lääkäri oli eri mieltä😂
Mutta ei auta ku katella ja ootella🙄.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, liityn kans tänne keskusteluun mukaan. Eli taustaa: olen nyt 39-vuotias ja alhainen amh kai yhtenä aiheuttamassa lapsettomuutta mutta viral. diag. selittämätön. Meille tehtiin 2019 alkuvuoden ja kevään aikana kaksi IVF-hoitoa joista ensimmäinen lyhyt kaava: 5 kypsää munasolua / 4 hedelmöittyi mutta jakaantumisongelmaisia / tuoresiirto 2-päiväinen, 5-soluinen, 1.5 pisteytyksellä lääkärin sanoin huonolaatuinen mutta siirtokelpoinen. Tulos Negatiivinen. Toinen hoito touko-kesäkuu pitkäkaava synarela+menopur ja saatiin 4 kypsää munasolua joista 3 ei hedelmöittynyt laisinkaan ja 1 hedelmöittyi joka siirrettiin tuoresiirtona 2-soluinen, 2.0 pisteytys hyvälaatuinen. Tästä saatiin lapsi syliin asti joka on nyt 2.5-vuotias. <3. Halusin kuitenkin vielä käyttää julkisen viimeisen hoitomahdollisuuden ennenkuin täytän 40v ja kävikin ilmi että meillä on uudet 3 hoitoa käytettävissä.
Ja tämä ensimmäinen hoito niistä päättyi tänään alkion siirtoon eli taas pitkä kaava synarela ja menopur-pistokset, irrotuspiikkinä ovitrelle. Keskiviikkona oltiin punktiossa taysissa. Tänään ajattelin jännityksessä siirtoon ja saatiin 6 munasolua joista 4 kypsää / 3 hedelmöittyi ( ICSI matalan hedelmöittymisen takia), tuoresiirtona siis 2 päiväinen, 4-soluinen 2.5 luokituksella hyvänlaatuinen jossa käytetty alkioliimaq myös. Raskaustestipäivä 2.12 ja gonapeptyl-piikki kiinnittymiseen maanantaina ja terolut alkoi tänä aamuna. Hieman jännittää vaikka yritän pysyä rauhallisena. Onko kellään kokemusta tuosta alkioliimasta, mitä se käytännössä on?
Onnea kaikille vaiheisiinne ja olikos muita piinailijoita? <3
Mulla on ollut alkioliima käytössä kummassakin raskaudessa. Kuulemma on vaikeaa osoittaa sen todistettua vaikutusta. Itse pidän sitä tietenkin hyvänä keinona.
 
  • Tykkää
Reactions: Aislinn83
@adelmiina_ Ollaan siis samalla klinikalla kuin te 👍🏻 Muistatko kuinka kauan kesti siinä testituloksen valmistumisessa? Kuulostaa kyllä samanlaiselta testiltä mutta multa otettu taisi olla nimeltään Jena-testi.
Onko sulla jotain tuntemuksia? Kunpa nyt tärppäisi!

@Siida testi otettiin 10.11 ja kuulemma 3-4viikkoa voi mennä tuloksessa. Kunpa tulisi nopeesti ettei joulukuun siirto peruunnu sen takia.. meillä yksi alkio vain pakkasessa niin siirretään se vasta kun tulos on tullut. Kaikki tsempit sulle piinapäiviin!! 💪🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Siida
@Siida Onnea myös sinne piinailuun, kiva että muutama muukin samassa vaiheessa. <3 Onko millainen olo ollut? Siirrettiinkö sinulle minkäikäinen alkio? :)

@Kissanmallas Ompa jännittävä tuo testi, ja siirtoakin olisi joulukuulle tiedossa, kerrothan tänne kun testin tulokset tulevat? :) En vielä tiedä mitään niistä kahdesta alkiosta jotka jäi jatkoviljelyyn, niistä vissiin saa tiedon VASTA parin viikon päästä. :( En tiedä miks siinä niin kauan kestää…
 
@Kissanmallas oisko kuitenki sit eri testi 🤔 meillä meni päivää vaille 2vkoa ku tulos oli valmis. Toivottavasti tulis pian tulos 🙏

Tsemppiä piinapäiviin @Siida ja @Aislinn83 ❤

Etovaa oloa on ollu varmaan pp2/dpo7 alkaen, heräsin myös siirtoa seuraavana yönä jäätävään vatsakipuun, luulin et alkaa joku vatsatauti. Väsyttää tosi paljon, siinä kai suurimmat. 😅

Mä kävin myös tätä siirtoa ennen vyöhyketerapiassa, ja lääkkeinä oli innohep, cyclogest, gonapeptylin sain siirron jälkeen heti, ja atosiban laitettiin suoneen ennen siirtoa klinikalla.

Tänään pp6/ dpo11

 
@Kissanmallas oisko kuitenki sit eri testi meillä meni päivää vaille 2vkoa ku tulos oli valmis. Toivottavasti tulis pian tulos

Tsemppiä piinapäiviin @Siida ja @Aislinn83

Etovaa oloa on ollu varmaan pp2/dpo7 alkaen, heräsin myös siirtoa seuraavana yönä jäätävään vatsakipuun, luulin et alkaa joku vatsatauti. Väsyttää tosi paljon, siinä kai suurimmat.

Mä kävin myös tätä siirtoa ennen vyöhyketerapiassa, ja lääkkeinä oli innohep, cyclogest, gonapeptylin sain siirron jälkeen heti, ja atosiban laitettiin suoneen ennen siirtoa klinikalla.

Tänään pp6/ dpo11

eikä miten ihanaa, siellähän on plussa! <3 Onnea onnea!!
 

Yhteistyössä