IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

vierailija
Heippa, hyppäisin haaveilijoista tänne, kun siirryttiin nyt kolmen negatiivisen inseminaation jälkeen ivf-jonoon.

Ollaan yritetty esikoista nyt 01/21 alkaen, mutta tuloksena plussia matkan varrella pyöreät nolla. Mitään selvää syytä ei ole, mutta mulla on leikattu isoja myoomia 2019 ja jätti paljon arpia kohtuun. Uusineita myoomia taas 4 kpl, mutta lääkärien mukaan ei vielä selvitä lapsettomuutta pelkästään.

Ollaan HUS:illa hoidossa, mutta jonot 6kk eteenpäin ahdistaa. Onko täällä muita kunnallisessa hoidossa olevia. Itse olisin valmis hoitoihin muissakin hoitopiireissä, jos tietäisi, että jonot muualla lyhyempiä. Oon yrittänyt googlettaa, mutta en löydä mistään tietoa tästä hetkestä. Onko täällä kokemusta aiheesta?
Tyks sama jono. Taitaa muissakin paikoissa olla.
 
Heippa, hyppäisin haaveilijoista tänne, kun siirryttiin nyt kolmen negatiivisen inseminaation jälkeen ivf-jonoon.

Ollaan yritetty esikoista nyt 01/21 alkaen, mutta tuloksena plussia matkan varrella pyöreät nolla. Mitään selvää syytä ei ole, mutta mulla on leikattu isoja myoomia 2019 ja jätti paljon arpia kohtuun. Uusineita myoomia taas 4 kpl, mutta lääkärien mukaan ei vielä selvitä lapsettomuutta pelkästään.

Ollaan HUS:illa hoidossa, mutta jonot 6kk eteenpäin ahdistaa. Onko täällä muita kunnallisessa hoidossa olevia. Itse olisin valmis hoitoihin muissakin hoitopiireissä, jos tietäisi, että jonot muualla lyhyempiä. Oon yrittänyt googlettaa, mutta en löydä mistään tietoa tästä hetkestä. Onko täällä kokemusta aiheesta?
Moikka!
Kurja kuulla, että sullakin on myoomia, mutta kiva saada myös vertaistukea. Itsellä on kaksi poistettu hysteroskopialla kohtuontelosta ja 3 on vielä jäljellä (suuruus noin 3-4,7 mm). Sanovat, että kohtuontelon ulkopuolisia ei yleensä poisteta, mutta niistä muista ei voi olla ihan varma, että miten ne sitten käyttäytyvät raskauden edetessä. Mutta toisaalta - myoomia on tosi monella ja kaikki ei edes tiedä niiden olemassaolosta, jos raskaus alkaa luonnollisella tavalla. Tsemppiä!
 
Ajattelin kirjoittaa tänne.
Tämä ketju vaikuttaa aika vaisulta, mutta jospa jotain keslustelua edelleen olis😊
Pitkän ja vaikeankin mietinnän jälkeen, lähdemme vielä hoitoihin yksityiselle ja tänään aloitin menopurin pistämisen.
Ikää on jo 43vuotta, mutta koska edelleen kaikki pitöisi olla kunnossa muilta osin,niin päätettiin vielä kokeilla, jos vaikka nyytti vielä saataisi.
Tää on kaikkiaan neljäs hoitokierros joka lähtee käyntiin. Lapsia meillä jo on ja viimeisimmät (tuplat) syntyneet 2018.
No, katotaan miten käy, pelottaa aika paljon😩
Mutta, taas mennään, asia kerrallaan.
Kovin moneen siirtoon meillä ei oo vara, eikä kyllä haluakaan.
Jos nyt edes koskaan siirtoon asti päästään.
Sekään oo enää niin sanottua., että soluista on ylipäätään mihinkään. Lyhyt kaava ja siirrot tarkoitus tehdä luomukiertoon.
Kyllö pelottaa, tieto lisää tuskaa kun monenlaisia kokemusksia taustalla. Mutta, junaan on hypätty ja tässä sitä körötellään ihmeellen kyydissä.

Onko täällä muita kenellä hoitoja nyt kesken? Tämä ketju vaikuttaa vähän hiljaiselta kyllä..
Missähän nykyisin hoitoja käyvät kirjoittelee?
Vertaistuki ois nyt aika kova sana🙄
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kissanmallas
Moi @Siida ja kiva kun tulit kirjottelemaan! Rohkea päätös lähteä vielä yrittämään 👍🏻 Saako udella mikä teillä alunperin oli lapsettomuuden syynä? Onko kaikki lapset saaneet siis hoidoilla alkunsa?’
Minulta ainakin irtoaa vertaistukea.. kävin eilen siirrossa,siirrettiin 7pv blasto. Samanmoinen siirrettiin viimeksi keväällä huonoin tuloksin joten uskoa ei juuri tähän ole. Pakkaseen saatiin kuitenkin myös yksi 6pv blasto 🥳 siihen uskon hitusen enemmän, yksi lapsi meille on siunaantunut juurikin 6pv blastosta vuonna 2019. Jännä miten me ei saada ikinä niitä 5pv blastoja..
 
Taas aika palailla tänne. Meillä siis -16 syntynyt 1.ivf 3.pas poika ja -20 syntynyt 2.ivf 1. pas poika ja uskaltaudutaan vielä lähtemään kolmatta yrittämään kun pakkaseen jäi runsaasti alkioita.
Siirtoja meille tehty 9 ja lasten lisäksi niistä tuli 3 varhaista keskenmenoa. Näyttää siltä että gonapeptyl kiinnittymistä tukemaan on se juttu mitä tarvitaan koska vain 2 siirtoon olen sitä käyttänyt ja niistä nuo lapset saatiin. Ongelma on se että olemme oysissä hoidossa ja heidän kantansa on ollut ettei voi määrätä kun ei ole tutkittua näyttöä että auttaisin joten olen sen omin lupineni testannut kun täältäkin keskustelusta olin saanut kuvan että yksityisellä puolella se on ollut melkein vakio käytäntö jo. Ja kun minulla niitä on jäänyt ivf:stä kun irrotuspiikiksi pcon takia määrätty niin olen voinut testata. Nyt täytyy resepti sitten vaatia kun selvästi minulle siitä on apua.
Maanantaina olisi sitten taas vuorossa 5. päiväsen siirto.
 
KISSANMALLAS
Meillä on syynä miehen heikko siittiötilanne, mutta onneksi icsillä saatu hyviä tuloksia.
Mulle siirretty useampia blastoja, kaikki tainnu olla 6 päiväisiä, mutta loppuun saakka sujuneet raskaudet lähteny 2 ja 3 päiväisillö alkioilla.

KIIA-S
Onnea matkaan! Hieno juttu kun lähditte vielä yrittämään.
Tayssissa hoidoissa ollessamme mulle määrättiin gonapeptyliä kiinnittymiseen, mutta ei siitä oikeen silloin hyätyä ollut. Mutta nämähän on niin yksilöllisiä juttuja😊
 
Kiitos SIIDA, niin sehän se tässä vaikeaa on kun ei sitten tiedä mikä kenellekkin auttaa vai onko se vaan kuun asento.

Nyt on kuulemma hieno 5. päiväinen siirretty ja jännäilyt alkakoon vielä se gonapeptyl täytyy pistää.
 
@Siida meillä myös siittiöt alunperin ongelma, tosin matkan varrella on löytynyt huomautettavaa myös mun soluista.. miten sulla hoito etenee? Onko ollut jo eka ultra?

@kiia-s jes meillä onkin sitten melkein sama testipäivä, mulla virallisesti 18.10. Jotain uutta edellisiin siirtoihin nyt,että ei ole mitään oireita 😀 yleensä tukilääkkeistä alkaa tulla oireita viimeistään siirtopäivänä.. mietin jo että oonko tullut immuuniksi lääkkeille.
 
@Kissanmallas no niinpäs mennäänkin lähekkäin piinapäivissä. Luin tarkemmin nyt edellisiä viestejä kiva että on ainakin joku joka menee samaa tahtia, kun hiljaisemmalta vaikuttaa tämä keskustelu mitä edellisten hoitojen aikaan ollut.
Kiva ettei mitään sivuoireita ole näkynyt 😁 päänsärkyä ja kauheita finnejä mulle yleensä tulee näistä, mutta muuta en ole huomannut, mutta tehtävänsä onneksi aina hyvin hoitaa kauniiksi limakalvoa lääkärit kutsuvat 😅
 
@kiia-s Minkälainen tukilääkitys sulla on? Mulla on Terolut 2+2 tablettia, Cyclogest x2 ja Ovitrelleä yksi naksu joka toinen pv. Ja Gonapeptylin sain siirron yhteydessä. Onnistuneessa siirrossa v. 2019 oli muuten sama kombo paitsi ei Cyclogestejä.
Meinasitko odottaa testipäivään asti testaamista? 😀
 
Toivottavasti nyt hoidossa olevilla olisi onni matkassa ja piina päättyisi plussaan. Meillä täällä tosiaan alkoi vasta odotus helmikuun ivf-suunnitteluun. Siellä sitten arvioidaan myös myoomien leikkaustarve, että jos pitää tehdä jotain, onko se esim. munasolujen keräyksen ja sitten pasin välissä. Mulla on niin niitä intramuraalisia ja sitten submukoottisia (eli lihaksen sisällä ja sitten ihan kohdun sisäpinnalla) ja tosiaan oireilee kivuliaasti na vuorot runsaat ja kierrot lyhyet. En kuitenkaan haluaisi uuteen leikkaukseen, koska sitten ehjää pintaa olisi taas vähemmän ja toipumisaikana ehtii taas kasvaa uusia.

Turhauttavaa odottaa vaan, mutta sitähän tämä ilmeisesti on. Pitäisi olla yhteydessä HUSiin, saisiko sieltä jotain keskusteluapua. Meillä ei ole kenelläkään lähipiirissä kokemuksia pidemmästä yritysajasta, joten tuntuu, ettei oikein kukaan ymmärrä.
 
vierailija
SIPIRIINA Kärsivällisyyttä odotteluun. Varmasti todella kuluttavaa, kun ei pääse asiassa eteenpäin, tsemppiä kovasti!!

KISSANMALLAS ja KIIA-S
ONNEA rutkasti piinailuun! Minä oon aina niin malttamaton, että sorrun testailemaan jo tosi aikaisin.
Saa nähdä kuinka käy, jospa jotain siirrettävää meillekin tulisi.

Mulla on punktio ensiviikon keskiviikkona. Jännittää ja pelottaa!! Oon aika hermo heikko jo pelkästä ajatuksesta :( En edes tiiä mikä siinä niin pelottaa, kun aina se on hyvin mennyt ja nopeesti oon toipunut, mutta mulla on kerran ollut sisäinen vuoto vatsaonteloon, melkein 3litraa verta vatsaontelosta leikattiin, niin kai se on syy, miksi hirvittää. Harmiton kysta puhkesi munasarjassa ja aiheutti sen.
Tää on tapahtunut ennen hoitojen aloitusta ja ennen siis lapsia. Mutta oli aikamoinen kokemus kipuineen. Synnytyskivut jää toiseksi. Synnytyksistäkin vuodon osalta jääny traumat, mutta se pelko on sitten luku erikseen.
Ja juu, syvästi ja paljon tässä taas miettiny, että miten ihmeessä löydän itseni tässä tilanteessa, että vielä tähän lähdettiin, mutta kai se vielä joku päivä valkenee!!!!
Munasoluja ikääni nähden näillä näkymin tulossa ihan hyvin. Ainakin kymmenen näkyi ultrassa. Jospa niissä myös ois solujakin sisällä.
Tällasta tänne.
 
@Kissanmallas voi ei tsemppia odotteluun, minusta ei siihen oo 🙈 ja minähän jo testasin johan tässä 4 päivää odoteltu 😅 ja himmeä viiva näkyy mitään oireita ei ole, jännittää en jotenki yhtään usko et heti onnistuis. Ekaa lasta tehtiin hoidoilla 3v. ja toistaki 1,5v. vaikka alkioita oli pakkasessa valmiina.
 
  • Rakkaus
Reactions: Siida
@kiia-s hei vau 🥳 ootko testannu uudestaan? Mä haluisin siinäkin mielessä jo testata että voisi rauhassa syödä Buranaa ja Duactia tähän flunssaan.. vaikka tokkopa niistä haittaa olis näin alussa vaikka raskaana oliskin. En kuitenkaan halua riskeerata mitään. Kärvistellään siis 🙈

@Siida hyvältä kuulostaa sulla follikkelimäärä! Kaikki tsempit punktioon, tulehan sitten kertomaan miten meni!
 
No täällä tänään testipäivä ja digitestiin julma teksti Ei raskaana. Melkoisen lyöty olo, oli taas toiveet liian korkealla. Nyt vedetään kuukausi henkeä ja siirretään sitten viimeinen alkio. Onkohan mitään keinoja millä vois edesauttaa alkion kiinnittymistä..? Parempaa loppuviikkoa teille muille!
 
  • Surullinen
Reactions: kiia-s
Heippa, hyppäisin haaveilijoista tänne, kun siirryttiin nyt kolmen negatiivisen inseminaation jälkeen ivf-jonoon.

Ollaan yritetty esikoista nyt 01/21 alkaen, mutta tuloksena plussia matkan varrella pyöreät nolla. Mitään selvää syytä ei ole, mutta mulla on leikattu isoja myoomia 2019 ja jätti paljon arpia kohtuun. Uusineita myoomia taas 4 kpl, mutta lääkärien mukaan ei vielä selvitä lapsettomuutta pelkästään.

Ollaan HUS:illa hoidossa, mutta jonot 6kk eteenpäin ahdistaa. Onko täällä muita kunnallisessa hoidossa olevia. Itse olisin valmis hoitoihin muissakin hoitopiireissä, jos tietäisi, että jonot muualla lyhyempiä. Oon yrittänyt googlettaa, mutta en löydä mistään tietoa tästä hetkestä. Onko täällä kokemusta aiheesta?
Taysissa ei ole ivf-jonoa ollenkaan (oikeen ylpeilevät sillä :) ) ja ensikäynnille pääsee en nyt muista mutta oliko 3-5 viikon kuluttua lähetteen saapumisesta. Itsellä alkoi ivf ensiköyntiä seuraavaan kiertoon (toki taustalla hoitoja muualla eli tutkimuksia ei tarvittu). Itse olen myös HUS-alueelta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sipiriina
Taysissa ei ole ivf-jonoa ollenkaan (oikeen ylpeilevät sillä ) ja ensikäynnille pääsee en nyt muista mutta oliko 3-5 viikon kuluttua lähetteen saapumisesta. Itsellä alkoi ivf ensiköyntiä seuraavaan kiertoon (toki taustalla hoitoja muualla eli tutkimuksia ei tarvittu). Itse olen myös HUS-alueelta.
Kiitos tästä! Aloitankin selvittelyn heti! Meillä on tehty kolme inssiä+OI ja kaksi kiertoa pelkällä induktiolla kun osui viikonloppuun ovis. Muut tutkimukset tehty kanssa, joten voisi hyvinkin olla, että lähetteellä pääsisi suoraan suunnittelukäynnille.
 

Yhteistyössä