IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Nato Ootko jaksanut selvittää asiaa, missä mennään? On kyllä todella ihmeellistä, ja törkeää toimintaa!! Mikä muka voi olla syynä, ettei lähetettä laiteta eteenpäin?!?!
Voimia asian eteenpäin viemiseen! Toivottavasti siinä nyt on vaan ollut joku unohdus tms.
KYSissä oon itse tavannut mukavaa hlökuntaa, sinnehän taisitte tekin olla tulossa? Toivottavasti pian!
Ja ehdottomasti tänne vaan avaudut! Vertaistukea täältä saa, jos ei muuta.

@miimu80 Mikäs tilanne? Olitko sie missäpäin hoidoissa? Hämärästi muistan nimimerkin jostain täältä

Oma tilanne on tosiaan se, että huomenna olisi siirto. Mutta luonnollisesti tänne on luvattu joku maailmanlopun lumimyrsky, ja pitäisi kesärenkailla selvitä 200 km matka Universumi yrittää kyllä viestittää, että jättäisin tämän leikin jo kesken Kaikenlisäksi eilen piti aloittaa terolutit, muistelin et mulla on paketin jämät kotona - noh, ei tietenkään ollut!! Ja siis olisin muutenkin aloittanut illalla, enkä aamulla kuten piti..
Noooh, nyt lähden käymään apteekissa, ja toivon ettei tuo nyt vie koko hommaa metsään (sinänsä limakalvo mulla on ollu perinteisesti hyvä, ja eikös tuo siihen auta?)
Nyt ekaa kertaa sitten olisi myös gonapeptyl, joka pitää laittaa lauantaina.
Mutta nähtäväksi jää, onko siirrettävää, selviänkö koko siirtoon ja niin edelleen.

@minttuni siinä edellisessä ketjussa joskus oli sellainen lista (kun oli aktiivisempaa kirjoittelu/enemmän porukkaa palstalla), varmaan ideaa voisi kurkata myös noista muista ketjuista, esim. se 40+ taitaa olla aika aktiivinen?
Heippa! Tämä ketju on nyt hiljaisena, lueskelin aiemman läpi ja aktiiviselta vaikutti. Toki jos nyt vähän porukkaa, niin ehkä tutustuu näin kirjoitellessakin :) tsemppiä siirtoon! Saitko terolutit haettua?
 
Onnea siirtoon Janitainen kyllä nyt mahtaa olla jännät paikat ja vielä 200km hoitopaikkaan matkaa!!

Piinailimme kerran yhdessä kaksplussan 2017 inseminaatiokeskustelupalstalla jos muistat. Nyt on.. tein äsken digillä testin tänään virallinen testipäivä raskaana 1-2 näin oli pari kuukautta sitten myös ja silloin kemiallinen pitää nyt ottaa ihan rauhassa vielä ei vuotoa mut ei muutakaan tuntemusta tiistaina uus digi? onko kenenkään raskaus jatkunut normaalisti jos nelipäivänen morula siirretty 11 päivää sitten eli 26.4 ja nyt 7.5?ja vain 1-2 digillä
 
Heippa pitkästä aikaa! Kolmas siirto tehtiin viikko sitten, virallinen testipäivä on siis tämän viikon tiistaina. Yritän hillitä itseni ja testaan vasta pe tai la :) . Jos nyt kolmas kerta toden sanois kun kaksi viimeistä on päätynyt km.

Oliko täällä muita piinailijoita tällä hetkellä?
Onko @miimu80 viikot lisääntyneet testiin?
 
Onnea piinailuun jeppis83 voi kun nyt tosiaan menisi hyvin ja vahva plussa tulisi ja pysyisi kyydissä kaveri! Janitainen pääsitkö siirtoon ? Eikös teillä ole muutama alkio vielä pakkasessa? Tänään sain digillä raskaana 2-3 viikkoa..varasin kolmen viikon päähän varhaisultran tai siis 28.5 olisi jos sinne asti päästään pelko on persiissä miten käy vuotoa ei ole mutta menkkajuilintoja päivittäin rinnat vähän turvonneet mutta eivät kipeät.. eli viime maanantaina sain vasta roskishaamun keskiviikkona näkyi testiajalla heikko viiva perjantaina digi 1-2 sunnuntaina oli vahvistunut viiva testiin mutta ei tasa vahvaa kontrolliviivan kanssa eilen samanlainen eli täällä himotestaaja esikoisesta tein varmaan yli 20 testiä ennenkuin oli varhaisultra siis ihan mahoton testailija..Jeppis 83 miten hermo kestää olla testaamatta:)
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
@miimu80 kuulostaa oikein hyvältä. Paljon onnea....nyt pidetään peukut pystyssä että pikkukaveri pysyy matkassa.

Mä en viitsi kauheasti aikaisemmin testata koska näin voin elää kauemmin siinä uskossa että olisin raskaana .Täytyy kyllä myöntää että hiukan jo testit polttelee kaapissa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@minttuni Noniin, toivottasti kaikki hedelmöittyisi! Oliko sulla mahdollisuus tuoresiirtoon?
@miimu80 Mahtavaa, tsemppiä ja peukut pystyssä, että tästä loppuun asti menet!
@Jeppis83 Niin sulla on ensi viikon ti virallinen testi? Riittääkö sulla tikku vai käytkö verikokeessa?

Mulla tosiaan siirto onnistui oikein hienosti, ei tuntunut miltään (viimeksi joutui ottamaan kohdunsuusta(?) kiinni jollain pihdeillä tms.). Luntakaan ei onneksi ollut teillä, eli sen puolesta kaikki ok.
Meillä on nyt pakkanen tyhjä, molemmilla kerroilla sulatettiin 2 ja toinen kuukahti. Siinä mielessä en jotenkin alkuun tajunnut, kun 5 hedelmöittyi, että se olisi vain 3 siirtoa (mikä toki on hyvin, erityisesti tällä iällä).
Olen hieman ristiriitaisin fiiliksin, mies oli jotenkin todella vastaan tätä siirtoa ja en tiedä mikä on lopputulema - onnistui tämä siirto vai ei.
Joka tapauksessa tämä hoitotaival oli tässä, tulee tästä raskaus tai ei.
Mitään oireita ei ole, tosin eihän niitä taida vielä tässä vaiheessa oikein voidakaan olla. Tiedän kyllä ilman testaamistakin, että onnistuiko vai ei (testiviikolla siis). Virallinen testipäivä pe 21.5. (verikoe).

Olikos täällä vielä muita nyt aktiivisina? Vai odottelulinjalla.
 
@janitainen kiitos tsempeistä! Tuoresiirto tehdään todennäköisesti. Vointi ollut hyvä ja munarakkuloita tuli maltillisesti. Toivottavasti teillä tämä viimeinen onnistuisi. Mukava kuulla, että siirto sujui kivuitta. Minulla inseminaatioissa pitänyt kohdunsuulta napata kiinni juurikin jollain pinseteillä, se nipistää. Tekee minulla jonkun mutkan siinä kohtaa, ei ole ihan suora reitti.
 
  • Tykkää
Reactions: janitainen
@minttuni Noniin, toivottasti kaikki hedelmöittyisi! Oliko sulla mahdollisuus tuoresiirtoon?
@miimu80 Mahtavaa, tsemppiä ja peukut pystyssä, että tästä loppuun asti menet!
@Jeppis83 Niin sulla on ensi viikon ti virallinen testi? Riittääkö sulla tikku vai käytkö verikokeessa?

Mulla tosiaan siirto onnistui oikein hienosti, ei tuntunut miltään (viimeksi joutui ottamaan kohdunsuusta(?) kiinni jollain pihdeillä tms.). Luntakaan ei onneksi ollut teillä, eli sen puolesta kaikki ok.
Meillä on nyt pakkanen tyhjä, molemmilla kerroilla sulatettiin 2 ja toinen kuukahti. Siinä mielessä en jotenkin alkuun tajunnut, kun 5 hedelmöittyi, että se olisi vain 3 siirtoa (mikä toki on hyvin, erityisesti tällä iällä).
Olen hieman ristiriitaisin fiiliksin, mies oli jotenkin todella vastaan tätä siirtoa ja en tiedä mikä on lopputulema - onnistui tämä siirto vai ei.
Joka tapauksessa tämä hoitotaival oli tässä, tulee tästä raskaus tai ei.
Mitään oireita ei ole, tosin eihän niitä taida vielä tässä vaiheessa oikein voidakaan olla. Tiedän kyllä ilman testaamistakin, että onnistuiko vai ei (testiviikolla siis). Virallinen testipäivä pe 21.5. (verikoe).

Olikos täällä vielä muita nyt aktiivisina? Vai odottelulinjalla.
En tiedä mitä sekoilin aikaisemmin, virallinen testipäivä tämän viikon sunnuntaina ei tiistaina ollenkaan :) . Kotona tehdään silloin testi, jos se on positiivinen käydään verikokeilla muuten ei.
Tsemppiä sinulle viimeiseen piinailuun, pidetään kaikki peukkuja teille❤
 
Lara83
@janitainen, ja muutkin vielä, kiitos onnitteluista ❤ Tässä päivitys.

Täällä kevät on edennyt Hi-taas-ti, olen kärsinyt tosi pahasta pahoinvoinnista ja olen nyt viidettä viikkoa putkeen sairauslomalla oksentamisen takia. Keskenmenopelko on myös välillä ollut ihan kaamea.

Mutta mutta, so far so good! Eilen rv 13+0 käytiin ultrassa ja siellähän pyöriskeli oikein vilkas pikkuinen ❤ Myös trisomiaseulojen tulokset olivat normaalit, eli pikkuhiljaa tässä kai on syytä uskoa että meidän luomuylläristä on tulossa ihan oikea vauva ❤❤❤

Tuhannesti Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin!
 
@Nato onko sun asioihin tullut mitään selvyyttä? Jos tilanne on edelleen jumissa, niin oletko ollut vielä yhteydessä potilasasiamieheen?

@miimu80 paljon onnea plussasta!!

@Lara83 onpa mahtavaa että kaikki on edennyt noin hienosti!

@minttuni minä päivänä siirto suunnitteilla? Toivottavasti tulee useampi pakkaseenkin!

@Jeppis83 ja @janitainen kovasti tsemppiä piinailuun, pidän peukkuja että plussat tulossa!

Mulla lähtikin yllättäen pyörät pyörimään hurjaa vauhtia. Vikan stimulaatiokierroksen punktio siis oli tasan 2 viikkoa sitten. Saatiin 3 munasolua joista 2 hedelmöittyi, mutta kumpikaan ei jaksanut blastoksi asti, eli vikasta kierroksesta ei saatu yhtään mitään siirrettävää. Olin ollut ihan orientoitunut niin, että tän vikan kiekan jälkeen odotan vuotoa, ja sen jälkeen tulee yksi ERA-kierto (ERA tehty 2018 ja oli vähän puhetta, että sen voisi tarkistaa vielä uudestaan ennen tulevia siirtoja), ja vasta sen jälkeen suunnitellaan siirto. Olin laskeskellut että siirto menisi tuonne kesä-heinäkuun vaihteeseen. No, punktion yhteydessä kohdun limakalvo näytti tosi hyvältä, lääkäri meinasi että ei sitä ERAa kannata uusia kun tuskin tulos mihinkään muuttuu, ja siirretäänkin nyt tähän heti. Vaikka ei saatu yhtään uutta alkiota, niin siirrettiin tähän sitten pakkasesta 6-päiväinen blasto 3.5. (Jäljelle jäi vielä yksi vähän huonomman näköinen 6-päiväinen, ja yksi 7-päiväinen). Niinpä mulla on tässä paraikaa piinailu meneillään ja nyt jo pp9! Virallinen testipäivä ylihuomenna. Jos on plussa niin käyn verikokeessakin varmistamassa. Tällä kertaa en ole testaillut ollenkaan etukäteen, viimeksi vain hajotin itseni siinä kun aloitin pp5 ja joka yö jännitin seuraavaa aamua ja testiä, kerran nousin keskellä yötäkin ylös testaamaan. Oon nyt muutaman viime päivän ajan hermoillut, että alkaako vuoto, ja nyt on noin 2 vrk ollutkin sellaista pientä tuhrutusta. Välillä ruskeaa, välillä tummanpunaista, hyvin niukkaa ja yleensä vain paperiin pyyhkiessä tulee. Pidän sidettä kuitenkin varalta, jos alkaakin vuotaa kunnolla. Ramppaan ihan koko ajan vessassa tarkistamassa tilannetta ja inhoan joka kerta sitä näkyä kun paperiin jää verta. Jos se pysyy näin niukkana niin ok, mutta pelkään että alkaakin oikeasti vuotaa.
 
@Katti75 perjantai olisi tarkoitus. Jos vointi pysyy hyvänä, ainakin tähän asti ollut ihan ok olo. Limakalvosta en muuten tiedä mitään, mutta ilmeisesti se on ok kasvanut, kun siirrosta puhutaan. Tsemppiä sinulle, ja toivotaan positiivista ylihuomiselle! :)
 
Tänään pp11 ja mun käsittääkseni virallinen testipäivä (näin aina ollut aiemmissa siirroissa), joten testasin vielä aamulla muodon vuoksi ja negahan se tietenkin edelleen oli. Niukka vuoto jatkuu. Soitin klinikalle sopiakseni uudesta ajasta seuraavan siirron suunnitteluun, kerroin negasta ja totesin että nythän voin sitten lopettaa Terolutit. Yllättäen hoitaja ilmoitti, että heidän tietoihinsa mulle olikin kirjattu testipäiväksi vasta ma 17.5. (joka siis pp14!), ei osannut sen enempää selittää kun ihmettelin. Sovittiin kuitenkin että testaan vielä kertaalleen silloin ja syön Terolutia siihen asti. En kyllä millään ruusunpunaisilla laseillakaan voi uskoa että tässä kohtaa saatu vitivalkoinen nega vieläpä vuodon keralla enää plussaksi tästä muuttuisi, mutta en nyt siinä mitään menetäkään että jatkan keltarauhashormonia vielä viikonlopun yli ja teen testin ma, soitan sitten ajan seuraavan siirron suunnitteluun.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
@Lara83 ihana kuulla että pikkuinen porskuttelee onnellisesti siellä mahassa. Onnea loppuraskauteen ja toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian.
@Katti75 meilläkin on testipäivä aina vasta pp14. Toivottavasti tulisi vielä käänteen tekevä tulos.

Itsellä virallinen testipäivä huomenna mutta tein eilen ja tänään testit. Tuloksena täysin blanco ja not pregnant eli ei edes yrittänyt käynnistyä tällä kertaa. Yksi alkio olisi vielä pakkasessa. Täytyy miettiä kokeillaanko vielä kerran ennen kesälomia vai pitäisikö suosiolla siirtää syksyyn.
Jotenkin mun pää yrittää sanoa että mun täytyy valmistautua siihen että lapsiluku jää yhteen. Olen kyllä äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen siitä että olen saanut yhden terveen lapsen mutta silti tuntuu siltä että jotain puuttuu.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
@Jeppis83 pahoittelut negasta. Samassa veneessä siis ollaan nyt,. Onko teillä ollut blastokystin siirto, kun viralliseksi testipäiväksi annettu pp14? Tiedän kyllä järjellä, että mitään mahiksia ei mulla oikeasti ole, kun pp11 ei edes viivan aavistusta, ja vuotokin käynnissä (ei runsasta, mutta on kirkasta), mutta silti mieli tekee temppujaan ja huomaan, että jossain takaraivossa kuitenkin vielä pieni toivonkipinä elelee - maanantain testauksen odotus on vähän kuin lauantai-illan lottoarvonta: on periaatteessa selvää että elämää mullistavaa tulosta ei tule, mutta jokin aivan äärimmäisen pieni teoreettinen mahdollisuus voisi olla, eihän muuten olisi kehotettu toimimaan näin.
 
Vastoin aiempaa tapaani, tein testin. Ja edes hyvällä tahdolla siitä ei näkynyt minkäänlaista haamun haamua. Mikä sinänsä ei yllättänyt ollenkaan, koska oireita ei ole minkäänlaisia.
Tuntuu turhalta käydä hakemassa teroluteja, toki saisihan niillä siirrettyä menkkoja muutaman päivän (mutta en kuitenkaan montaa päivää jaksa sitä järkyttävää yöhikoilua, ja lopetan ne kuitenkin ennen perjantaita).
Jep jep, tällainen yltiöpositiivinen viesti tähän lauantaihin. Nyt sitten pitäisi keksiä joku tarkoitus elämälle, tai edes joku kiva harrastus.

Jospa Jeppis83 ois parempia uutisia?
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Janitainen toivotaan jos kuitenkin vielä muuttuisi plussaksi eikös virallinen testipäivä ole vasta perjantaina sinulla ja gonapeptylikin eilen pistetty?mulla näkyi haalea viiva vasta 2 päivää ennen virallista testipäivää. Eikä ollut oireita korkeintaan olin äkäinen kuin ampiainen.. Katti75 voi jos maanantaiksi muuttuisi testi vielä mulle sanottiin että virallisen testipäivän jälkeen ei vielä saa lopettaa tukilääkkeitä vaan testataan parin päivän päästä vielä kerran. Mites jeppis83 edelleenkö negaa näyttää? onneksi teillä vielä alkio pakkasessa odottamassa. Onnea piinailuun minttuni Itsellä 12 päivää varhaisultraan mutta olo tuntuu niin oireettomalta puuttuvia menkkoja lukuunottamatta huomenaamulla pakko tehdä taas testi pc.llä,,
 
Tiesin turhaksi käydä ostamassa terolutit, ja todellakin. Tänään tulee puhtaasti menkat läpi lääkkeiden, ei näin äkkiä kyllä viimeksi puskenut läpi. Mulla olisi vielä 4 päivää viralliseen verikokeeseen, mutta taidan käydä jo huomenna + lopetan lääkkeet. Ei tämä tästä kyllä plussaksi muutu.

Jään siis taustalle lukemaan juttujanne :)
Minulla olisi joutavana lähes täysi paketti teroluteja ja primoluteja + clearbluen hymynaama(ovis)testejä.
Mieluusti nuo vaikka jollekin postikulujen hinnalla luovutan, en viitsi takaisin apteekiinkaan kärrätä. (Tiedön ettei lääkkeitä saa toiselle antaa, mutta mieluusti jonkun rahoja voin säästää.)
Esim. @Nato haluaisitko nuo? Jospa teidänkin tilanne olisi selkenemässä?
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Tein maanantaina (pp14) vielä muodon vuoksi testin ja samanlainen valkoinenhan se tietysti oli, soitin klinikalle ja varasin ajan uuden siirron suunnitteluun, ensi viikolla on lääkäri. Lopetin Terolutit maanantaina (tai siis sunnuntai-iltana viimeksi otin) ja olen odottanut että alkaisi kunnolla vuotaa. Mullahan piinailun loppupäivinä oli niukka vuoto, pikkuhousunsuojaan tuli vain ihan vähän eli enimmäkseen vain pyyhkiessä. Odotin että keltarauhashormonin lopetus avaisi hanat, mutta vuoto loppuikin noihin samoihin aikoihin kun viimeisen negatestin tein. Ihmettelen, että miten on voinut koko limakalvo sieltä poistua vain melko niukalla vuodolla vai eikö kroppa taas toimi kuten pitää, mutta ensi viikolla selviää.
 
Tämä negaksi jäänyt oli siis mun kolmesta alkiosta paras. Onko kokemusta siitä, että vaatimattomamman näköinen alkio olisikin tuottanut onnistuneen raskauden? Mun ajatus siis kulkee, että jos tällä parhaalla ei tärpännyt, niin onko noilla "huonommilla" sitten mitään mahiksia?
 
vierailija
Tämä negaksi jäänyt oli siis mun kolmesta alkiosta paras. Onko kokemusta siitä, että vaatimattomamman näköinen alkio olisikin tuottanut onnistuneen raskauden? Mun ajatus siis kulkee, että jos tällä parhaalla ei tärpännyt, niin onko noilla "huonommilla" sitten mitään mahiksia?
On mahiksia. Hyvältä näyttävä voi olla viallinen ja toistepäin.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Katti75
@Katti75 kyllä huonommillakin voi onnistua! Tää koko raskausyritys on niin älytöntä arpapeliä, ettei yhtään ole takeita millaisella alkiolla tärppää vaikka takana olisi mitä! Meillä aikoinaan tärppi kävi D3 ja D-luokituksella, eli vissiin aika huono alkio.
Nyt noissa epäonnistuneissa siirroissa oli hyvä blasto - nega. Blasto, joka ei jakautunut aikajanassa - nega.

KYS:iltä tuli laput vihdoin!! Päästään sinne ensikäynnille heinäkuun loppupuolella. Toivottavasti siitä piakkoin hoidot käynnistyvät. Lähettävään tahoon en ole jaksanut olla yhteydessä, muserruin niin totaalisesti tästä byrokratiasta sun muusta että "hetitin hanskat tiskiin". Ultrassa mä kai joudun kuitenkin omalla paikkakunnalla käymään, joten joudun siellä kohtaamaan nämä mörköni uudelleen. Ehkä mulla on silloin uskallusta kysyä, että miksi näin toimittiin ja kenen tahdosta?

@janitainen mä laitan sulle yksityisviestiä <3

Tsemppiä piinailijoille (ei montaa taida ollakkaan piinailemassa?)

Ai niin, täältä ääni sille jos joku haluaisi jotain listaa päivittää! Mulla ei ole itsellä päivitettävää :)
 

Yhteistyössä