IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Krippis tervetuloa! Mulla on takana yhteensä 6 punktiota, jos oikein laskin. En ole oikein valmistautunut mitenkään, paitsi tietysti ollut tarkka pistosajoista ja lääkkeistä. Ihan normaalisti olen elellyt punktion jälkeen, itse punktiopäivänä ottanut rennosti ja lepäillyt. Mulle on punktioista toipuminen ollut aina helppoa, en ole ollut kipeä enkä ole huomannut olossa mitään erityistä. Tiedän kyllä, että kaikki eivät pääse ihan näin helpolla, mutta vaihtelua siis on paljon.

@Silmu75 en kyllä usko että tolla kahdella viikolla on mitään merkitystä, eli siirtoon vain! Joo tiedän tunteen, ettei olekaan henkisesti vielä valmis :D Kyllä se vuoto saadaan lääkkeillä tulemaan, keltarauhashormonikuurilla, jos ei jaksa odotella, niin mun kanssa on tehty vastaavanlaisessa tilanteessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Krippis
Primolut-kuurin sain ja siirto seuraavaan kiertoon. Nyt vaan aloin laskeskelemaan, että jos tässä kohta alkaa menkat niin siirto olis ennen miehen kesälomaa (alkaa 5.7.) enkä kyllä tiedä miten sinne sitten pääsen. Otin tänään ekan Primolutin, mutta olisin ehkä voinut aloittaq vähän myöhemmin - tosin luulen, että ne menkat alkaa ihan kohta joka tapauksessa kun 69 päivää on ollut pisin kierto.
 
Limonello
Limonello: Mukava kuulla että hommat rullaavat eteenpäin. Onko tämä siis pakasteessa oleva viimeinen vai ylipäätään viimeinen hoitoihin liittyvä alkio.
@Katti75 tämä taidi olla 3 päiväinen joka siirrettiin. En tiedä miksi mutta jotenkin ei ole yhtään sellainen olo että tästä käynnistyisi raskaus. Testipäivä on maanantaina 14.6. Varmaan perjantaina aloitan testaamisen.

@Silmu75 luulisi että voisivat muuttaa kiertoa lääkkeillä jos se on kerta noin pitkä.
Tää on meidän 1.Ivf viimeinen alkio. 3 blastoa saatiin pakkaseen joulukuussa. Syksyllä sitten uusi stimulaatio jos ei tästä tärppää. Mulla on ens torstaina siirto, mulla toimi hyvin toi gonal f, että saatiin ovulaatio tulemaan ennen sunnuntaita. Mulla kun tupannut olemaan tosi säännöllinen kierto, että ilman lääkkeitä ovis tulisi aina "vääränä" päivänä kun viikonloppusin siirtoja ei tehdä. Tsemppiä sinne ja toivotaan että plussa tulee huomenna❤
 
Täällä alkoi menkat ja vähän hankala ajoitus kun miehen loman takia pääsisin siirtoon vasta kp22. Lääkkeellinen kierto siis. Viimeksi onnistuneessa raskaudessa siirto kp21, mutta miten nyt taas tuntuu että varmaan menee pieleen sen yhden päivän takia. :/
 
  • Surullinen
Reactions: Krippis
Täällä alkoi menkat ja vähän hankala ajoitus kun miehen loman takia pääsisin siirtoon vasta kp22. Lääkkeellinen kierto siis. Viimeksi onnistuneessa raskaudessa siirto kp21, mutta miten nyt taas tuntuu että varmaan menee pieleen sen yhden päivän takia. :/
Onnea siirtoon kaikille, jotka olette menossa <3 Toivotaan viimeisen alkion taikaa <3 Mulla siirto oli kp 20, mutta sain sen itse valita, lääkäri olisi aluksi tarjonnut 21. tai 22, mutta mulla oli vapaapäivä tuolloin. Eli ilmeisesti ei ole niin kovasti väliä minä päivänä siirto on (täysin lääkkeellisessä kierrossa, mulla oli Progynova ja Lugesteron). Mun menkatkin on aina vähän arvoitus, kun ne alkaa niin niukasti, niin joskus on ihan mahdotonta sanoa mikäli olikaan se kp 1, saattaa useampi päivä olla todella niukkaa tiputusta ja esim. olla kokonaisia vuodottomia päiviä alussa, olen useamman kerran soittanut klinikkaan, että nyt ne alkoi ja seuravana päivänä soittanut että eipäs alkanutkaan. Harmaita híuksia on kyllä menkat aiheuttaneet, kaikkien lukuisten inseminaatioiden ja 5:n IVF:n aikataulujen kanssa. Mutta niin vain lääkkeillä ja lääkärin ammattitaidolla on saatu aina kasaan alkioita, joita nyt 3. raskaus 27+5 viikolla menossa. Ja tämä oli pakasteen viimeinen, surkein ja kahdesti pakastettu yksilö. Parissa onnistuneessa IVF:ssa muniksia on kasvateltu pitkään ja ollut kesken kasvattelun outoja välivuotoja, Synarela on aiheuttanut esim. menkkojen alkamisen hidastumista ja kaikkea mahdollista, kroppa menee niin herkästi sekaisin noista lääkkeistä. Mut lopputulokset on silti olleet hyviä, näillä 2:ssa viimeisessä IVF.ssa, ensin tuoresiirrosta 2 pv ikäisellä alkiolla raskaus (4. IVF) ja viimeisestä IVF:sta tuoresiirtoraskaus 2 pv ikäisellä ja PAS raskaus blastosta (välissä 2 vrk ikäiset alkiot blastoviljelty ja uudelleen pakastettu).
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne <3 <3 <3
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Krippis ja minttuni
Ja äh, en ole nyt varma lasketaanko tää ekaks kiertopäiväksi kun siteeseen ei paljoa tullut, lähinnä pyyhkiessä ja kivut kyllä alkoi jo. Mutta ei se varmaan haittaa jos vasta huomenna alkaa kunnolla ja aloitan kuitenkin jo Progynovan, ei se nyt yhdestä päivästä voi olla kiinni.
 
Moi kaikille!

Viime viestistä onkin vierähtäny aikaa. Jotain tuttuja nimimerkkejä löysin.
Muutamia kertoja oon käynyt lukemassa palstaa.
Onnittelut Tupsulille raskaudesta! Onnittelut kaikille plussanneille ja isot tsempit jokaiselle hoitopolkua kulkevalle.

Aloin kirjoittamaan, kun tässä on tullut taas pohdittua niitä ja näitä,. Me miehen kanssa päätimme vakaasti, kun hoitoihin lähdettiin, että julkisen hoidot käydään ja se riittää, tuli sitten onnistumisia, tai ei.
Onnistumisiakin tuli ja nyt mulle on iskenyt päälle jokin ihme kriisi. Haluausin palavasti kokeilla, jos vielä onnistuisimme. Miehen kanssa prosessi kesken, hän on mua vielä monen monta vuotta vanhempi ja ymmärrän hänen ajatuskuvion ihan täysin. Hän ei ihan täysin ymmärrä sitä, että tään kannen lukkoon naulaaminen, ei oo naiselle ihan yhtä helppoa.
Tässä nyt tullaankin siihen, että onko mun tarve oikeasti sitä, ettö haluaisin vielä todistaa itselleni, etten ole liian vanha, vai sitä, että asia pyörii lakkaamatta mielessä siksi, että haluaisin vielä äidiksi.
Kuka sen kertoisi
Mitä jos homma meneekin puihin. Jää luu käteen ja paha mieli, kadunko loppu ikääni, että hukattiin tomni tolkulla rahaa, vai ajattelisinko, että onneksi kokeiltiin.
Voisihan se teoriassa onnistuakin, vaikka väöjäämättä tää mun biologinen kello kaarrattelee aamenelle

Tuleekohan noi hymiöt tähän tekstiin ku lähetän, jännä nähdä
Mutta, näihin mietteisiin: Siida79
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nato ja Tupsuli
Ja äh, en ole nyt varma lasketaanko tää ekaks kiertopäiväksi kun siteeseen ei paljoa tullut, lähinnä pyyhkiessä ja kivut kyllä alkoi jo. Mutta ei se varmaan haittaa jos vasta huomenna alkaa kunnolla ja aloitan kuitenkin jo Progynovan, ei se nyt yhdestä päivästä voi olla kiinni.
Just tuo ollut aina mun ongelma, alkoiko ne vai ei. Sitten kuulin ihan ”hoitouran” lopussa senkin, että klo 18 on joku etappi, jos ei ennen sitä ala, kp 1 on vasta seuraava päivä. Mutta soita ihmeessä klinikkaan, jos tuntuu epävarmalta, olen monet kerrat pohtinut puhelimessa vastanneen hoitajan kanssa alkoiko ne nyt mikä päivä jne…

Kiva kuulla @Siida sinusta! Onko teillä alkioita pakkasessa? Mulla iski kans vauvakuume pari vuotta sitten, kun kuopus oli parivuotias. Tuntui ettei pakastimen alkioita vaan voi heittää roskiin. Eteenpäin antaminen ei meillä ollut vaihtoehto, koska meillä on luovutetut siittiöt. Roskis ei ollut mulle vaihtoehto, halusin jatkoviljellä 2-päiväiset ja katsoa moniko kehittyisi blastoksi. Puoliso sai siinä sitten aikaa sopeutua (mun päätökseen ). Neljä jatko sulatuksen jälkeen, joista kolme ensin siirrettiin viime kesänä tuloksetta, onneksi tämä viimeinen pikku rupu tarrasi kiinni ❤ Tsemppiä Siida pohdintoihin! Eihän neljäs lapsi mikään mahdottomuus ole, mulla on useita tuttavaperheitä, joilla on kolmas ja neljäs lapsi. Jos teillä on tilaa ja taloudellisia resursseja, itse uskon, että lapset tuo enimmäkseen rakkautta ja onnea. Mutta myönnän kyllä paljonkin pohtineen kauhun sekaisin tuntein, miten minä 37-vuotiaana jaksan vielä valvoa ja olla vauvassa kiinni, kun isommat on jo isompia. Mutta moni täällä toivoo siinä iässä ensimmäistä ja tuttavapiirissä on useita yli 40-vuotiaita ensisynnyttäjiäkin, joten ihan varmasti sitä jaksaa ja vauvat on erilaisia. Kuopus oli superhelppo tapaus vauvana, joten ei sitä voi etukäteen tietää. Plus itse voi olla rennompi ja olennaiseen keskittyvämpi iäkkäämpänä ja kokemusta jo keränneenä. Onnea kaikille rohkeille naisille vaiheisiinne, toivotaan että mahdollisimman pian löytyy hyvä hoitomuoto ja moni saisi pian raskauden alulle ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Tupsuli, kiitos kannustuksesta :)
Meillä ei oo enää alkioita jemmassa. Viimeisen hoidon ja tuplien jälkeen, jäi 4 pakkaseen, joista 3 selvisi siirtoon.
Yksi kemiallinen oli tuloksena.
Eli kyllä ne on kaikki käytetty :(
Meillekään roskiin heittäminen ei oo ollut vaihtoehto ja lapsia ollaan valmiit ottamaan enemmänkin vastaan❤ .
En oikeestaan omaa jaksamistakaan muuten mieti, kun hoitojen kautta. Miten jaksaisin ne, toivomiset ja pettymiset.
Sitä se mieskin miettii, miten mun keho ja mieli jaksais taas piikkirumban, hormonit ja kaiken siihen liittyvän. Ja tiedän, että hän miettii omaa jaksamistaan, kun ikää alkaa jo olemaan lähes 50v. Mutta tiedän että hän ois ihan myyty, jos vauva tulis❤
 
@Siida Meillä on tosiaan vaan yks pas tiedossa, ei uutta hoitokierrosta, mutta olen paljon miettinyt miten ikävästi tämä tie päättyy jos ei päästä edes siirtoon, tulee nega, tulee keskenmeno tms. Että kun saatiin vihdoin onnellinen loppu, niin pitääkö se mennä pilaamaan? Mutta niin kovasti haluaisin meidän pojalle sisaruksen senkin takia, että me ollaan vanhoja (mies täytti toukokuussa 53v ja minä ens kuussa 46v) eikä ole läheisiä sukulaisiakaan, niin kovin on poika yksin maailmassa kun meistä aika jättää. Enkä minäkään osannut toista alkiota tuhota vaan vähin äänin maksoin vuoden lisää pakastusaikaa ja neuvottelin myöhemmin miehen kanssa.

Sanoisin, että tänään on mun kp1 mutta aloitin nyt sen Progynovan joka tapauksessa. Tällä aikataululla se limakalvoultran kp11 osuu ens viikon torstaille ja juhannusaattona nyt ei mihinkään gynekologille pääsis, niin parempi näin.
 
Silmu, onnea teille pojasta❤ Ihana kun ootte saaneet hänet ja toivotaan nyt tosissaan, että onnistuisi vielä se viimeinen alkio. Usein siinä viimeisessä on taikaa!!
Ymmärrän kyllä täysin, että toivotte pojalle vielä sisarusta.
Itselläni on useampi sisarus ja varsinkin nyt aikuisiällä vielä syvemmin tajunnut heidän merkityksen ja osaan olla entistä kiitollisempi.
Sun kirjoitus antoi uskoa itsellenikin, ehkä näilläkin vuosilla voisi vielä onnistua, tai jos ei onnistu, uskon ettö olisin varmaan lopulta kuitenkin tyytyväimen, että yritettiin.
 
@Tupsuli uskomatonta miten nopeasti aika kuluu. Mielestäni se oli ihan hetki sitten kun plussasit ja nyt olet jo noin pitkällä raskaana :). Tsemppiä loppuodotukseen.

Eilen oli virallinen testipäivä ja negahan sieltä taas tuli. Ekasta ivf kierroksesta jäi käteen siis 2 varhaista km ja viimeisestä kahdesta alkionsiirrosta täysi nolla tulos. Nyt siirryn taka-alalle ja kesälomalle tästä hoitorumbasta, seuraava suunnittelukäynti on vasta 2.9. Hyvää kesää kaikille ja paljon plussatuulia❤
 
Levollista kesää kaikille hoitotaipaletta tarpoville! Klinikat menevät kohta kesätauolle ja muutenkin tuntuu, että koko suomi menee kiinni heinäkuussa aina.
Kerätään voimia ja tullaan syksyyn latautuneilla akuilla! (vielä yli kuukausi "ensikäyntiin", mutta siitä se alkaa sitten taas!)

Itse aktivoidun varmaan elokuussa kirjottelemaan ja toivottavasti huomattavasti positiivisemmalla otteella, mitä tämä mennyt talvi on ollut.

Tsemppiä!

-Nato
 
Limonello
Omaa napaa....
Täällä pas tehty tänään. Oli kuulemma "ihan hyvä blasto" mutta kaiketi ollut porukan hitain. Oli lähtenyt laajenemaan ennen siirtoa, josta lääkäri sanoi että hyvä merkki. Mutta ei tod uskalla iloita/toivoa mitään. Huomenna gonapeptyl vielä kiinnittymisen tueksi ja sit vaan piinaillaan. Tämän jälkeen meidän pakkanen on nyt tyhjä, että toinen icsi alkaa sitten syksyllä jos tämä ei tärppää. Ihanaa ja rentouttavaa kesää kaikille!
 
@Silmu75 , lääkkeellisessä siirrossa on se helppous, että kiertopäivillä ei ole niin väliä, limakalvo kasvatetaan hyväksi ja sitten vain päätetään siirtopäivä, ja siitä 5 vrk ennen aloitetaan keltarauhashormoni. Lääkkeellisessä siirrossa voi ihan rauhassa räätälöidä siirtopäivän itselle sopivaksi. Ymmärrän täysin tuon, ettei halua heittää alkiota pois., been there!

@Limonello paljon onnea ja tarrasukkia! Sulla on jännittävä juhannus edessä, pidän peukkuja!

@Jeppis83 pahoittelut negasta. Niin tympeää hommaa katsoa sitä yhtä viivaa tikussa. Toivottavasti syksy tuo mukanaan paremman onnen.

@Tupsuli oi miten pitkällä jo olet, jo vikalla trimesterillä! Ihanaa loppuodotusta!

@Siida itse ajattelen, että jos halua on, kannattaa yrittää silloin kun vielä voi, niin ei ainakaan jälkeenpäin tarvitse miettiä, olisiko pitänyt. Tsemppiä pohdintoihinne! Mulla on reippaasti ikää, mutta uskon edelleen vauvan kanssa jaksavani tarpeeksi hyvin, nyt kun on jo enemmän kokemustakin. Raskainta on tämän hoitotaipaleen vuoristorata: riemun ja innostuksen äkllinen vaihtuminen kirpeään pettymykseen, jota sulattelee vähän aikaa, kun toivo alkaa jälleen kutitella, ja sitten taas mennään...

@Nato nauti kesästä ja lataa akkuja nyt tauon aikana. Hyvä että teillä asiat edenneet, niin että viimeinkin häämöttää näköpiirissä vastaanotto uudessa paikassa.

Mulla on näillä näkymin tulossa siirto heti juhannuksen jälkeen, lääkkeillä avitettuun ovulaatioon. Eilisessä ultrassa näytti siltä että ajoitus onnistuu, kun käytän Fyremadelia jarruna muutaman päivän niin että saadaan tähdättyä ovulaatio juuri halutulle päivälle (irrotuspiikillä varmistetaan ovulaatio). Ihan uutena juttuna tähän siirtoon mulle tulee Nivestim-pistos eli valkosolukasvutekijää, onko kellään kokemusta?
 
Mullahan ei nyt sitten vaan ala ne menkat. Toisena tiputtelupäivänä kysyin lopetanko kuitenkin Progynovat (lopetin) ja kolmantena aloitanko kuitenkin sen Primolut-kuurin (aloitin). Lääkäri arveli ettei menkat nyt ala ilman kuuria ja oikeassa oli, ei ole sen jälkeen ollut enää tiputteluvuotoakaan. Nyt siis vika Primolut ens torstaina ja jos sitten juhannuksen jälkeen alkais vihdoin ne menkat. Nyt en vaan enää yhtään tajua kroppaani ja vähän pelottaa, jos ne ei ala sittenkään. On tässä nyt onneksi melkein pari kk vielä töiden alkuun, että kunhan nyt siinö ajassa ehtis siirtoon, niin olen tyytyväinen. Ja mulla on jo lohdutuspalkinto mietittynä, että,jos alkio ei selviä sulatuksesta, niin ostan siirtorahoilla kunnon juoksurattaat. :D

@Katti75 Toivottavasti sulla osuu ajoitus kohdalle ja siirto onnistuu!
 
Mikä käsitys teillä on riittävästä limakalvon paksuudesta PASissa? Tänä iltana tarkoitus pistää Ovitrelle (eli saada aikaan ovulaatio) ja siirto on tasan viikon päästä. Limakalvo on nyt 7,5 mm ja lääkärin mukaan se riittää, mutta tietty googlailin ja tuntuu olevan siinä hyväksyttävän alueen alapäässä. Millaisia paksuuksia teillä on ollut? Alkoi ahdistaa tää juttu niin että mietin pitääkö siirto lykätä, jos on vähäinenkin riski että 7,5 mm ei riitä. Ei ole varaa hukata tätä alkiota.
 
vierailija
Mikä käsitys teillä on riittävästä limakalvon paksuudesta PASissa? Tänä iltana tarkoitus pistää Ovitrelle (eli saada aikaan ovulaatio) ja siirto on tasan viikon päästä. Limakalvo on nyt 7,5 mm ja lääkärin mukaan se riittää, mutta tietty googlailin ja tuntuu olevan siinä hyväksyttävän alueen alapäässä. Millaisia paksuuksia teillä on ollut? Alkoi ahdistaa tää juttu niin että mietin pitääkö siirto lykätä, jos on vähäinenkin riski että 7,5 mm ei riitä. Ei ole varaa hukata tätä alkiota.
Kohdun limakalvo paksuuntuu vielä ovulaatioon asti. Luottaisin lääkäriin.
 
Mikä käsitys teillä on riittävästä limakalvon paksuudesta PASissa? Tänä iltana tarkoitus pistää Ovitrelle (eli saada aikaan ovulaatio) ja siirto on tasan viikon päästä. Limakalvo on nyt 7,5 mm ja lääkärin mukaan se riittää, mutta tietty googlailin ja tuntuu olevan siinä hyväksyttävän alueen alapäässä. Millaisia paksuuksia teillä on ollut? Alkoi ahdistaa tää juttu niin että mietin pitääkö siirto lykätä, jos on vähäinenkin riski että 7,5 mm ei riitä. Ei ole varaa hukata tätä alkiota.
Eikö se 7mm ole se minimi ja ehtiihän viikossa vielä paksuuntua. :) Mulla oli 7mm ja siirto siitä 10 päivän päästä, ei kerrottu miten paksu limakalvo silloin oli.
 
Joo, taitaa olla 7 mm se alaraja noin yleisesti ottaen. Tuntuu että panikoin nyt ihan kaikesta, kun on niin paljon pelissä. Tokavika alkio, ja se viimeinen on vielä epätodennäköisempi onnistumaan, kun on 7-päiväinen. Näiden jälkeen ei sitten enää alkioita ole eikä tule.
 
@Katti75 Ymmärrän tosi hyvin kun itsekin panikoin kaikesta meidän ainokaisen kanssa. Olen miettinyt pitäisikö pitää sen takia pieni nettitauko. Tuntuu, että kohdalle osuu nyt vielä kaikki keskenmeno- ja kohtukuolemakertomuksetkin ja viime raskauden pelot alkaa palata mieleen vaikkei tosiaan mitään toista raskautta ehkä koskaan enää tule.
 
Mikä käsitys teillä on riittävästä limakalvon paksuudesta PASissa? Tänä iltana tarkoitus pistää Ovitrelle (eli saada aikaan ovulaatio) ja siirto on tasan viikon päästä. Limakalvo on nyt 7,5 mm ja lääkärin mukaan se riittää, mutta tietty googlailin ja tuntuu olevan siinä hyväksyttävän alueen alapäässä. Millaisia paksuuksia teillä on ollut? Alkoi ahdistaa tää juttu niin että mietin pitääkö siirto lykätä, jos on vähäinenkin riski että 7,5 mm ei riitä. Ei ole varaa hukata tätä alkiota.
Mä oon hoitojen alussa ja toivon, että hormonit ja poppaskonstit auttaa ton limiksen kanssa.

Sun lukema kuulostaa luksukselta mun korviin. Mulla paksuuntui ekassa hoitokierrossa vain 5,5:een, vaikka sit jo estrogenilaastari myös käytössä..sittemmin on poistettu 2 myoomaa limiksen kyljestä ja aloitetaan vähän isommalla Progynova-annoksella. Toivon, että on vaikutusta.

Eli tohon nähden ainakin sulla hyvä paksuus. Jostain nöin että minimi 6-7 pitäis olla, jotta siirretään. Tsemppiä!
 
Kiitos kaikille tsempeistä mun limakalvohuolien suhteen! @Silmu75 , hyvä että menkat nyt tuli! Onko vielä arviota milloin ehkä voisi päästä siirtoon?

Mulla oli eilen siirto, 6-päiväinen blasto. Siirto onnistui teknisesti tosi helposti. Harmi kyllä mun oma lääkäri (johon luotan 100% ja joka mulla on ollut jo 5 vuotta) oli lomalla. Hänen kanssaan on ollut puhetta progesteroniarvon seuraamisesta, ja viime siirrossa se tarkistettiin 2 päivää siirron jälkeen. Kysyin nyt tältä lääkäriltä joka siirron teki, että oisko hyvä katsoa se arvo. Hän näytti lähinnä hämmentyneeltä ja sanoi, että voihan sen ottaa jos haluat. Kysyin sitten, milloin se kannattaa ottaa ja hän sanoi että vaikka heti. Otettiin, ja tänään piti tulla soitto/viesti vastauksesta. Ei tullut. Katsoin netistä että arvo on 30 eli alarajainen. Just kun olin kirjoittamassa viestiä klinikalle, sieltä tuli hoitajan tekstari että lääkäri on huomenna yhteydessä. Ok. Hermostuttaa kyllä ja niin kaipaan omaa lääkäriäni, jolla on aina selkeä näkemys tällaisiin asioihin.

No sitten luonnollisesti googlailin ja ilmeni, että oikea ajankohta progesteronin mittaamiselle on kp21, eli mun tapauksessa 2 pv siirrosta, just niin kuin viime kerralla tehtiin. Tällä kerta siis oikea ajankohta olisikin vasta huomenna.

Varmaan käyn sitten huomenna uusiksi, tyhmää että menee rahaa ylimääräiseen labratestailuun. Saa nähdä mitä toi lääkäri sitten sanoo kun soittaa, ihmettelen miksi hän ehdotti testausta kp19. En kuitenkaan silloin kyseenalaistanut.

Aion kyllä huomenna sen kp21 arvon tarkistuttaa, vaikka sitten Synlabissa ilman lähetettä, jos se lääkärin puhelu ei tuo tähän selvyyttä.

Todella pienet mahdollisuudet ylipäänsä onnistua näin vanhoilla soluilla, mutta haluan että kaikki ne tekijät on kunnossa joihin voi vaikuttaa.
 
vierailija
Kiitos kaikille tsempeistä mun limakalvohuolien suhteen! @Silmu75 , hyvä että menkat nyt tuli! Onko vielä arviota milloin ehkä voisi päästä siirtoon?

Mulla oli eilen siirto, 6-päiväinen blasto. Siirto onnistui teknisesti tosi helposti. Harmi kyllä mun oma lääkäri (johon luotan 100% ja joka mulla on ollut jo 5 vuotta) oli lomalla. Hänen kanssaan on ollut puhetta progesteroniarvon seuraamisesta, ja viime siirrossa se tarkistettiin 2 päivää siirron jälkeen. Kysyin nyt tältä lääkäriltä joka siirron teki, että oisko hyvä katsoa se arvo. Hän näytti lähinnä hämmentyneeltä ja sanoi, että voihan sen ottaa jos haluat. Kysyin sitten, milloin se kannattaa ottaa ja hän sanoi että vaikka heti. Otettiin, ja tänään piti tulla soitto/viesti vastauksesta. Ei tullut. Katsoin netistä että arvo on 30 eli alarajainen. Just kun olin kirjoittamassa viestiä klinikalle, sieltä tuli hoitajan tekstari että lääkäri on huomenna yhteydessä. Ok. Hermostuttaa kyllä ja niin kaipaan omaa lääkäriäni, jolla on aina selkeä näkemys tällaisiin asioihin.

No sitten luonnollisesti googlailin ja ilmeni, että oikea ajankohta progesteronin mittaamiselle on kp21, eli mun tapauksessa 2 pv siirrosta, just niin kuin viime kerralla tehtiin. Tällä kerta siis oikea ajankohta olisikin vasta huomenna.

Varmaan käyn sitten huomenna uusiksi, tyhmää että menee rahaa ylimääräiseen labratestailuun. Saa nähdä mitä toi lääkäri sitten sanoo kun soittaa, ihmettelen miksi hän ehdotti testausta kp19. En kuitenkaan silloin kyseenalaistanut.

Aion kyllä huomenna sen kp21 arvon tarkistuttaa, vaikka sitten Synlabissa ilman lähetettä, jos se lääkärin puhelu ei tuo tähän selvyyttä.

Todella pienet mahdollisuudet ylipäänsä onnistua näin vanhoilla soluilla, mutta haluan että kaikki ne tekijät on kunnossa joihin voi vaikuttaa.
Tsemppiä piinaan! Kannattaa käydä uudelleen katsomassa se arvo, ei tarvi sitten jälkeen päin jossitella. Hassua, mutta mulla sattunut aina näissä onnistuneissa siirrossa olemaan oma tuttu lääkäri lomalla tai poissa. Olen aina ajatellut, että onkohan huono enne, mutta hyvin sitten lopulta käynyt! Toivotaan että sulla nyt tärppää. 6-päiväinen blasto täälläkin oli, joukon huonoin ja viimeinen, nyt potkuttaa rv 30+0. -Tupsuli
 

Yhteistyössä