IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Eilen lääkäri soitti siitä maanantain progesteroniarvosta ja oli sitä mieltä, että 30 on ok. Kysyin, olisiko se ollut parempi ottaa vasta 2 päivää myöhemmin ja sanoi, että on ihan tavallista ottaa siirtopäivänä.

Päätin sitten kuitenkin eilen käydä omin nokkineni uudessa kokeessa (tämä on mulle niin ainutkertainen asia että en alkanut säästää, vaan halusin tietää sen arvon juuri 7dpo joka on standardi). Sain vastauksen tänään ja se on 32, eli ei paljon noussut. Kaiketi se riittää, varsinkin kun mulla on ihan tukeva Terolut-lääkitys keltarauhastukena, joka ei tossa arvossa näy.
 
@Katti75 Onko mitään lupaavia tuntemuksia? :) Mua jo hermostuttaa se huominen jos limis ei olekaan tällä kertaa kasvanut. Ja sitten menin toissayöksi laittamaan vähän niin kuin varalta hiivasienilääkityksen ja sitäkin mietin, että kai se on sieltä nyt sulanut pois huomiseen mennessä ettei haittaa näkyvyyttä tai jotain…
 
@Silmu75 ei ole mitään tuntemuksia, mutta mulla ei ole ollut millään kerralla oikein mitään ennen plussaamista. Viimeksi kokemus plussaamisesta joulukuulta (meni silloin kesken noin pari viikkoa plussasta). Seuraavat pari päivää on jännittävät, tuleeko vuotoa - huomenna on pp8 ja silloin on aiemmilla epäonnistumiskerroilla usein alkanut pieni tuhruttelu ja pp9 (eli dpo14) sitten kirkkaampi vuotelu. Vielä en ole testaillut, kun mulle on riittävästi piinailujännitystä siinä, tuleeko vuoto.

Toivottavasti sulla ois limakalvo hyvin kasvanut! En usko että aiemmin laitettu hiivalääke näkyvyyttä haittaa.
 
@Chiarina46 Ei varmaan mihinkään muuhun kuin hiivasieneen. :D Mulla on siis todistettavasti ollut kerran elämässäni hiiva ja sen jälkeen jäin vähän kierteeseen ja ostelin niitä kuureja aina kun vähän kutitti. Näin jälkikäteen ajateltuna oli varmaan vain kuivat limakalvot eikä mitään sen kummempaa. Mutta tiedän siis miltä se tulehdus näyttää ja nyt oli vähän sellaista valkoisuutta alapäässä, niin otin varuiksi ettei olis nyt mitään muhimassa alkionsiirron aikaan. En tiedä vaikuttaisko se edes mihinkään, mutta ainakin lääkitys olisi hankala ottaa sitten kun on tukilääkitys päällä. Mutta joo, varmaan taas ihan turha kuuri.
 

Tällainen tuli! Tänään pp9 blaston siirrosta. Minkäänlaista vuotoa ei ole ollut, joten ajattelin että joko tukilääkitys on nyt niin hyvä että pitää vuodon pois, tai sitten jotain on tapahtumassa. Kävin äsken ostamassa testin, pulssi nousi kaupassa jo sen hyllyn lähestymisestä. Oli tarkoitus tehdä huomenaamulla, mutta nappasinkin testin saman tien vessaan mukaan, kun en kuitenkaan ois osannut olla sitä miettimättä.

Mitä tahansa voi vielä käydä, mun ikäisellä on tosi iso riski siihen että loppuu heti alkuunsa. Mutta päivä kerrallaan nyt!
 
vierailija
@Katti75 ihanaa, onnea!!!! Nyt tarrasukkia matkaan <3 Todella vahva viiva sulla ja oireettomuus varmasti nyt hyvä, kohdussa tasaiset olosuhteet! Itsellä oli vuodot riesana jo tuossa vaiheessa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja maaliskuussa saatte kuopuksen ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Katti75
Viimeksi mulla oli Progynovasta ekana iltana vähän huono olo, muuten ei lääkkeistä sivuvaikutuksia. Siirrosta muutama päivä, niin rinnat kipeytyi, mutta se taisi jo liittyä raskauteen. Nyt toinen päivä Lutinusta menossa ja on kyllä sellainen kuvottava olo. Siis että vois ihan kuvitella olevansa raskaana, jos olisi jo ollut siirrossa. :D Voiko kroppa reagoida voimakkaammin lääkkeisiin raskauden jälkeen, vai olisko tää nyt kuitenkin jotain helteeseen liittyvää vain?

Muoks. Mieliala myös välillä tosi maassa, sen toivon myös johtuvan lääkkeistä. Masennustaustaa ja siitähän noissa pakkausselosteissa vähän varotellaan.
 
@Silmu75 veikkaan että lääkkeen ja helteiden yhdistelmä voi tuon hyvinkin tehdä. Toivottavasti mielialavaikutukset eivät käy liialliseksi. Mulla ainakin raskauden yritys välillä kyllä on vaikuttanut mielialaan, kun tämä on sellaista tunteiden vuoristorataa riemuineen, pelkoineen, pettymyksineen ja toivoineen. Täällä voit rauhassa purkaa myös mielialaan liittyviä juttuja, jos siltä tuntuu.
 
Sain tänään eilisen (pp10) verikokeiden tulokset: hCG 214 eli ihan sopiva, progesteroni oli 28 eli matalanpuoleinen. Nyt aloitettiin suun kautta otettujen Terolutien rinnalle Cyclogest-emätinpuikot aamuin illoin. Mun oma lääkäri on edelleen lomalla, ja oon itse ollut aktiivinen tässä keltarauhasasiassa, en ole varma oisko sitä kukaan ehdottanut tarkistettavaksi ellen olisi itse pyytänyt (koska tästä aiheesta on oman lääkärin kanssa aiemmin keskusteltu). Toivottavasti lääkityksen lisäys nyt auttaa, ettei jää siitä kiinni! Reilun viikon päästä tulee uudet verikokeet (sekä hCG että progesteroni).

Koska mun klinikka käyttää ensisijaisena keltarauhastukena Terolutia suun kautta, oon viimeksi käyttänyt emätinpuikkoja melkein 5 vuotta sitten. Käyhän teillä muillakin niin että sitä möhnää valuu pikkuhousuihin? Työnsin sen puikon niin syvälle kuin suinkin sain, mutta sotkeehan se housut silti. Eipä kai se puikkomassa muualle voisikaan mennä kuin tulla ulos. Mutta kaipa se lääke silti siitä imeytyy.
 
Sain tänään eilisen (pp10) verikokeiden tulokset: hCG 214 eli ihan sopiva, progesteroni oli 28 eli matalanpuoleinen. Nyt aloitettiin suun kautta otettujen Terolutien rinnalle Cyclogest-emätinpuikot aamuin illoin. Mun oma lääkäri on edelleen lomalla, ja oon itse ollut aktiivinen tässä keltarauhasasiassa, en ole varma oisko sitä kukaan ehdottanut tarkistettavaksi ellen olisi itse pyytänyt (koska tästä aiheesta on oman lääkärin kanssa aiemmin keskusteltu). Toivottavasti lääkityksen lisäys nyt auttaa, ettei jää siitä kiinni! Reilun viikon päästä tulee uudet verikokeet (sekä hCG että progesteroni).

Koska mun klinikka käyttää ensisijaisena keltarauhastukena Terolutia suun kautta, oon viimeksi käyttänyt emätinpuikkoja melkein 5 vuotta sitten. Käyhän teillä muillakin niin että sitä möhnää valuu pikkuhousuihin? Työnsin sen puikon niin syvälle kuin suinkin sain, mutta sotkeehan se housut silti. Eipä kai se puikkomassa muualle voisikaan mennä kuin tulla ulos. Mutta kaipa se lääke silti siitä imeytyy.
Joo, imeytyy ja sotkee, siitä on varmaan suurin osa sitä täyteainetta. Musta inhottavinta onkin se, että pitää käyttää viikkotolkulla siteitä jos onnistuu tulemaan raskaaksi. Sitten taas pelkään, että sen takia tulee hiiva ja bakteerivaginoosi ja mitä lie... Olen kotona käyttänyt kestositeitä ja ollut välillä ilmankin jos edellisestä lääkkeestä on jo pidempi aika.
 
Niin ja muakin nyt vähän stressaa tuo keltarauhashormoniasia kun monella tuntuu olleen alhainen arvo ja on tarvittu lisälääkitystä. Päätin kuitenkin ajatella sen niin, että kun ei viimeksikään mitään tarvittu, niin tuskin nytkään. Eri juttu ehkä jos raskaudesta olisi vuosia. En vaan jaksa enää tätä yksityiskohtien stressaamista kun tässä on jo kauan ennen siirtoa murehdittu kaikkea mahdollista, keskityn nyt jännäämään sitä sulatusta.
 
Nyt peukut pystyssä että tarraa kiinni! Oliko minkä ikäinen, milloin testipäivä?
Kuusipäiväinen blasto, testipäivä kahden viikon kuluttua. Näkyishän se plussa aikaisemminkin, mutta odotan suosiolla niin on sitten ainakin selvä tulos. Viimeksi tosin rinnat kipeytyi aika nopeasti (mulla ei ikinä ole mitään tuntemuksia missän kierron vaiheessa), joten ellei tällä viikolla mitään tunnu, niin oletan että on nega, vaikka tietysti raskaudet ja oireet on erilaisia.
 
Tarrasukkia @Silmu75 ! Mäkään en halunnut testata tällä kertaa varhain, kun oon huomannut että se vain lisää stressiä, ja yöunet häiriintyy kun jännityksellä odottaa seuraavan aamun testiä. Oireista tai oireettomuudestakaan ei hirveästi voi päätellä, joten yritä ottaa piinailuaika niin rennosti kuin se vain on mahdollista, vaikka eihän se aina kovin helppoa ole.
 
Olisi houkutus kuvitella, että huono olo on raskausoire, mutta eipä niitä oikein voi tulla ennen kiinnittymistä. :D En millään jaksais näitä helteitä, ei tee mieli syödäkään muuta kuin jäätelöä niin ei ihme jos on huono olo...
 
Tänään 5+4 eli vastaava ajankohta jolloin viime kerralla alkoi keskenmenovuoto kaikkien tukilääkkeiden läpi, eräänlainen etappi siis. Toivotaan että nyt ei ole ikäviä yllätyksiä luvassa (vaikka eihän tietenkään just tässä ajankohdassa mitään maagista ole, mutta muistan sen tarkasti).

Käyn tänään uusissa kokeissa, hcg ja progesteroni, huomenna tulokset. Vähän ollut välillä pahoinvointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75

Yhteistyössä