IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Limonello
Omaa napaa: Nyt pp7 ja vahva tunne että nega tulossa. On niin "tavallinen" olo kerta kaikkiaan, testin teen vasta virallisena testipäivänä maanantaina. Edellisessä siirrossa testasin pp5 lähtien ja hirveen stressin sai aikaan kun katsoi vahvistuuko viivat. Vaikka vahvistui nii kesken meni silti.. Tää koko lapsettomuusrumba on niin syvältä! No, kyllä te tiiätte
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
@janitainen mulla on nyt jo pidemmän aikaa ollut ovulaatioplussa kp10 ja viimeeks tuli jo kp9, kierto silti onneksi sen 28 päivää. Onks sulla pcos- taustaa tai oletko ottanut jotain lisäravinteita käyttöön, jotka vaikuttaa mahdollisesti ovikseen (inositoli esim?)

Limonellolle tervetuloa joukkoon vaan!

@Lallastiina tsemmppiä huomiseen punktioon! Toivottavasti saatte hyvän lopputuloksen. Itselläni ekassa punktiossa vasen puoli jäi punktoimatta juurikin sen takia, että meni kohdun taakse niin piiloon ettei sieltä voinut ottaa mitään! Ja sain hyperin siihen kaupan päälle vielä tottakai.

@minttuni mulla oli kans ihan kamalaa päänsärkyä silloin lääkkeiden aikaan, sitä ei saanut pois oikein millään. Inhottavaa. Muuten en muista (mies saattaa olla eri mieltä) että olisi ollut hirveästi mielialaan vaikutusta. Onhan noi pistelyt ja sumuttelut ylipäätään ihan todella ärsyttäviä asioita, mutta toivottavasti oikein erinomaisella lopputuloksella

Omat kuulumiset:
Soitin hoitopaikkaan, lähetettä ei oltu vielä edes tehty. Minä vähän haaveilin, että jos jotenkin ihmeessä olisi ennen kesätaukoa ehtinyt punktion tekemään, mutta ei ilmeisesti sitten. Raivostuttavaa.
Kiitos, kestettävä on, toivotaan parasta :) Onpa harmi, että lähetettä ei oltu laitettu, miksihän näin? Milloinkas muuten kesätauot missäkin alkaa? Viime vuonna oltiin yksityisellä, olivat ilmeisesti koko kesän auki kun koronan takia oli keväällä hommat jäissä. Mutta nyt julkisella, kesätauosta/sulusta on mainittu, mutta en ole huomannut kysyä, milloin se on. Heinäkuussa?
 
Hei voisin liittyä mukaan keskusteluun. Täällä kirjoittaa 41 vuotias nainen, joka on aloittanut toisen ivf-hoitokierrokse n. Siis yksityisellä ja mieheni kanssa päätimme tämän olevan viimeinen hoito meille. Kirjoitin 3 vuotta takaperin inseminaatio 2017 palstalla mm. nimimerkin Janitaisen kanssa ja huomasin hänen siirtyneen myös tänne kirjoittelemaan. Monet vuodet olen jo lukenut tätä keskustelua ja erityisesti siidan, marrasmain ja domin ja rusakkoisen vaiheita kovasti myötäeläen. Olisi vielä kiva lukea mitä kuuluu lapsiarkeen nyt ja erityisesti miten janitaisen hoidot jatkuvat. Itse sain ensimmäisen lapsen toisella inseminaatiolla yli kymmenen vuoden yrittämisen jälkeen. Minä ja mieheni saimme tiedon ettei omia siittiöitä ole lainkaan. Hän on siis lahjasiittiöillä .alkunsa saanut meidän ihana tyttäremme ja on kohta 2ja puolivuotias rakkauspakkaus. Nyt ei enää inseminaatiot toimineet 3kpl ja siirryimme ivfhoitoihin. Ekasta ivfhoidosta pääsimme tuoresiirtoon ja tuloksena kemiallinen raskaus. Ei pakkaseen mitään. Nyt pitkällä kaavalla ja ensi to pitäisi olla punktio tulossa ehkä 14 munarakkulaa soluista ei sitten tietoa paljon toiveita kyllä jos Nyt. Lääkkeinä gonal f ja synarela..
 
  • Tykkää
Reactions: janitainen ja Domi
En ole viime aikoina kirjoitellut itse, vaikka palstaa seuraankin, koska tuntuu menevän niin nihkeästi ja yhä useammin tajuntaan iskee se kylmäävä fakta, että mun iässä (täytin just 46) mahdollisuudet omilla soluilla onnistumiseen on erittäin pienet, eli pelaan lottoa isoilla (rahallisilla ja henkisillä) panoksilla. Varsinkin kun viime aikoina on näyttänyt siltä, että omat munasolureservit on loppuun kaluttu. Minulla on jo 2 lasta, jotka ovat elämäni valo, joten uskon kyllä pääseväni ajan kanssa siitä pettymyksestä yli, jos tästä yrityksestä ei jää mitään käteen, ja yritän vain olla miettimättä niitä rahasummia joita tähän on upotettu.

Mullahan oli siis alkuvuodesta 2 stimulaatiokierrosta, joista tuloksena yhteensä 3 blastoa (7-päiväinen ja 2 6-päiväistä), ei ole PGS-testattu joten iän vuoksi on isot mahdollisuudet että niistä ei tule normaalia raskautta kuitenkaan. Nyt tarkoitus tehdä vielä yksi kierros, ja sitten aloittaa siirrot. Kahteen ekaan kierrokseen tuli hyvä vaste stimulaatioon, yli 10 follikkelia ja jotain 8-9 munasolua per kierros (tarkkoja numeroita en nyt muista). Nyt tämä kolmas ei menekään enää niin sujuvasti, eli kroppa pisti kertaheitolla jarrut päälle 2 kk sitten. Otettiin välissä taukoa hoidosta muutama viikko, sitten ultrassa näytti siltä että munasarjat ovat heränneet ja aloitettiin uusi stimulaatio - ekassa folliultrassa ei mitään vastetta vaikka reippaat lääkeannokset. Lääkärikin oli ihmeissään. Molemmilla puolilla kystat ja niiden ympärillä jokunen ihan pieni folli. No, taas lääkkeet tauolle (eli yhteensä yli tonnin arvosta stimulaatiolääkkeitä hukkaan, Kela-korvauksiahan en saa enää). Rahaakin enemmän kirvelee se, että näistä munasarjoista ei vain ehkä saa enää juuri mitään irti.

Maanantaina tsekattiin tilanne tämän toisen keskeytyneen yrityksen jälkeen. Yhteensä noin 5 pikkufollia näkyi niiden molemminpuolisten kystien kyljessä. Aloitettiin vielä kerran kasvatteluyritys, tällä kertaa mukana letrotsolia ja vähän vähemmän gonadotropiineja (Pergoveris). Eilisessä ultrassa nuo muutamat follit olivatkin sitten lähteneet kasvamaan eli vaikka näkymä on paljon huonompi kuin kahdessa alkuvuoden onnistuneessa stimulaatiokierroksessa, on mahdollista että jotain punktoitavaa voisi vielä saada eli nyt letro pois ja nostettiin Pergoveris-annosta. Maanantaina taas katsotaan. Viime aikoina on ollut sellaista vuoristorataa, että pitää kyllä olla varautunut mihin vaan. No, onhan mulla ne 3 alkiota pakkasessa, mutta jostain luin että tilastollisesti iän perusteella mahdollisuudet onnistumiseen on 5 % per alkio.

Siinäpä tuli pitkä selostus omasta tilanteesta.

@Lallastiina , onpa kurja tilanne! Mitä olet ajatellut jatkon suhteen? Teettekö vielä uuden stimulaation?

@miimu80 oliko eilen punktio? Miten sujui?

@Limonello tsemppiä piinailuun! Viimeksi minäkin aloitin pp5, en saanut pp5-6 oikein mitään, käytin hurjasti aikaa tikkujen tihrusteluun erilaisissa valaistuksisa ja kulmissa. Sitten joskus pp7-8 alkoi viivat näkyä. Olin ihan hajalla siitä testailusta, en saanut nukuttua kun jännitin aamun testiä ja joskus testasin yölläkin herättyäni. Lopulta tuli komea plussa, mutta meni sitten kesken ihan alkuvaiheessa jo ennen varhaisultraa. Seuraavassa siirrossa en kyllä aloita tuota testirumbaa enää noin aikaisin. Toivottavasti saat maanantaina hyviä uutisia!

@Nato voi kun inhottavaa että vieläkin hommien aloitus venyy ja vanuu. Ymmärrän sen, että julkisella puolella on jonoja, mutta sun tilanteen etenemisestä tulee sellainen vaikutelma, että mukana on ihan hirveästi turhaa ja jäykkää byrokratiaa hidastamassa. Toivottavasti kuitenkin saisit edes käyntiajan ennen kesätaukoa, jos punktiota ei ehdikään, että sitten heti tauon jälkeen pääsisi alkuun.

Kaikille muillekin tsemppiä omiin tilanteisiinne ja hyvää viikonloppua!
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Hei lallastiina olen tosi pahoillani, kun et päässyt siirtoon asti tosi kohtuutonta. Toivottavasti jaksat vielä jatkaa hoitoja? Minkä ikäinen olitkaan itse 41, mutta silti vahva toisen lapsen toive. Minttuni onnea pitkään kaavaan jospa se toisi paljon soluja. Kiitos domi tykkäyksestä! Itsellä oli eilen punktio meni hyvin mieskin oli mukana. Sain diapamin ja vahvaa kipulääkettä suoneen sekä emättimen pohjan puudutteen. Löytyi 13 solua oli tosi yllättävää viime kierroksella lyhyt kaava ja vain 5. Nyt sain tietää 11 hedelmöittynyttä on, mutta muutama epänormaalin näköinen.. Maanantaina olisi siirto jos vielä on siirrettävää.. Kauhea jännitys soiko puhelin ja siirto peruuntuu.. Meidän viimeinen hoitomme
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hei lallastiina olen tosi pahoillani, kun et päässyt siirtoon asti tosi kohtuutonta. Toivottavasti jaksat vielä jatkaa hoitoja? Minkä ikäinen olitkaan itse 41, mutta silti vahva toisen lapsen toive. Minttuni onnea pitkään kaavaan jospa se toisi paljon soluja. Kiitos domi tykkäyksestä! Itsellä oli eilen punktio meni hyvin mieskin oli mukana. Sain diapamin ja vahvaa kipulääkettä suoneen sekä emättimen pohjan puudutteen. Löytyi 13 solua oli tosi yllättävää viime kierroksella lyhyt kaava ja vain 5. Nyt sain tietää 11 hedelmöittynyttä on, mutta muutama epänormaalin näköinen.. Maanantaina olisi siirto jos vielä on siirrettävää.. Kauhea jännitys soiko puhelin ja siirto peruuntuu.. Meidän viimeinen hoitomme
Kiitos. Tsemppiä teille, peukut pystyssä huomiselle (y)
 
Limonello
Täällä ollut tapahtumarikas viikko. Viikko sitten maanantaina oli virallinen testipäivä ja iso yllätys oli, että plussa tuli. Kävin samana päivänä hcg verikokeessa ja tulos oli hyvä. Testit on vahvistuneet tähän päivään asti hyvin. Tänään kuitenkin pikkuhousuihin oli jäänyt jotain tuhrua ja heti sydän pomppasi kurkkuun. Ensi viikolla on varhaisultra, ei auta kun sinnitellä sinne asti.. Vaikka tiedän että varsinkin lääkkeellisissä passeissa voi vuodella vaikka kaikki olisi ok, niin olen jotenkin tosi ahdistunut. Kai tämä paniikki johtuu edellisestä varhaisesta km, mikä alkoi juurikin tiputteluna.. Oli pakko päästä purkamaan tätä oloa
 
Limonello, tiedän tunteen, itsekin olen nyt vuodellut rv6+3 lähtien kolmen viikon ajan.. Kahdesti käynyt ultrassa ja siellä se sydän kuitenkin sykkii. Takana on kaksi keskenmenoa, jotka myös alkoivat vuodoilla, mutta eipä sitten tällä kertaa ole tarkoittanut pahinta. Vuodot on tosi yleisiä, koita ajatella että jos sitä ei paljoa tule niin todennäköisesti on harmitonta!
 
Limonella, ihania uutisia kuitenkin! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mites @miimu80, pääsittekö siirtoon?

@Katti75 kiitos tsempeistä! Toivottavasti follin kasvattelu sujuisi odotetusti nyt ilman yllätyksiä!

Haluutteko kuulla draamaa? Jos ei jaksa enää näitä minun negatiivissävytteisiä juttuja lukea, niin kannattaa skipata.

Mulla nimittäin hitsaa kiinni. Soitin TAAS sinne polille, jo kolmannen kerran. Alkututkimuksia tehdessä siis se hoitaja sanoi mieheni läsnäollessa, että "lähete lähti nyt" SIlloin maaliskuun alussa.

Polilta sanottiin, ettei lähetettä näy vieläkään. (meidän kotipaikkakunnalta hoitoja tekevälle taholle)No, minä taas itkut siinä tirautin ja sanoin, etten jaksa enää tätä. Vuodatin ja itkin puhelimessa sille täysin syyttömälle hoitajalle ja kerroin koko hoitohistoriamme sekä nämä epäonnistumiset.
Hoitaja oli IHANA Hän kuunteli, kannusti ja neuvoi. Sanoi sitten puhelun päätteeksi, että "nyt sinä soitat sinne naistenpolille ja sanot, että se lähete on tultava TÄNÄÄN. Että asialla on oikeasti jo kiire ja he odottaa meitä! Antoi numeron mihin tämä lähete piti välittömästi lähettää, tavalla tai toisella. Minä sanoin, että jos ei muuta niin menen sinne poliklinikalle hakemaan paperisen lähetteen, tankkaan auton ja tuon sen omin käsin sinne hemmetti soikoon.

Noh, soitin naistenpolille. Siellä joku uusi (?) hoitaja joka joutui tämän minun pskamyrskyn kohteeksi, en vaan voinut pidätellä enää yhtään.
Kysin, että mitä ihmettä on tapahtunut, ja miksi meitä vedätetään ja viivytetään? Me ollaan tehty joka ikinen asia jonka he ovat pyytäneet, aivan kaiken, aikataulussa. Että miksi se hoitaja sanoi silloin, että "lähete lähti nyt" jos se sähköinen lähete ilmeisesti matkaakin cyberavaruudessa näköjään 2kk. Että MISSÄ se lähete on?

Hoitaja kertoi ihan ihmeellisiä, epäoleellisia asioita puhelimessa ja sanoin uudelleen, että se lähete on oltava tänään siellä hoitavalla taholla. Että haen sen vaikka itse ja vien sinne 300km:n päähän jos se sen vaatii.
No sitten se hoitaja sanoi, että tässä on nyt jotain..jotain yhden ihmisen takana (?) jonka nimeä hän ei voi sanoa ja hän ei ole töissä tänään.

Anteeks MITÄ?!

Kiusaako joku meitä siellä sairaalalla? Mitä tällaisessa tilanteessa voi enää tehdä?! Tämähän on kuin jostain kauniista ja rohkeista!

Jos teistä joku kokee samanlaista säätämistä, suorastaan kiusaamista tai mitä tahansa, niin mielelläni kerron yksityisviestillä mistä sairaalasta on kyse, jossa näin tapahtuu. Me ei miehen kanssa tiedetä, kenen muroihin ollaan kustu - ja miten?

Että näin.
 
vierailija
Mitähän OYS tai muualla ekalla käynnillä tapahtuu, jos on jo tutkittu laajasti ja hssg todettu että munatorvet ihan tukossa, endometrioosi todennäköisin syy. Miehen näyte vähän heikohko mutta ei huono. Yksityisellä tutkittu monet kerrat kaikki mahdollinen, lähete mennyt eteenpäin ja odotus jännittää. Onko näillä eväillä eka käynti yleensä joku infokäynti vai pääseekö "asiaan" kuinka pian?
 
@Nato mullekin tuli potilasasiamies mieleen. Tuntuu todella omituiselta. Siis kyllähän valitettavasti saamattomuutta ja tehottomuutta esiintyy, mutta että joku salaperäinen henkilö laittamassa erikseen kapuloita rattaisiin? Mikä moiseen voisi olla edes motiivina, ihan käsittämätöntä. Toivottavasti nämä asiat nyt pian selviäisi ja homma etenisi. Jos ei tule selvyyttä piakkoin niin ota yhteys potilasasiamieheen.

Mulla huomenna punktio. Isoa saalista ei ole luvassa, yhteensä 5 follia on ja nekin vähän eri kokoisia keskenään. Jos nyt edes yhden alkion saisi vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Limonella, ihania uutisia kuitenkin! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mites @miimu80, pääsittekö siirtoon?

@Katti75 kiitos tsempeistä! Toivottavasti follin kasvattelu sujuisi odotetusti nyt ilman yllätyksiä!

Haluutteko kuulla draamaa? Jos ei jaksa enää näitä minun negatiivissävytteisiä juttuja lukea, niin kannattaa skipata.

Mulla nimittäin hitsaa kiinni. Soitin TAAS sinne polille, jo kolmannen kerran. Alkututkimuksia tehdessä siis se hoitaja sanoi mieheni läsnäollessa, että "lähete lähti nyt" SIlloin maaliskuun alussa.

Polilta sanottiin, ettei lähetettä näy vieläkään. (meidän kotipaikkakunnalta hoitoja tekevälle taholle)No, minä taas itkut siinä tirautin ja sanoin, etten jaksa enää tätä. Vuodatin ja itkin puhelimessa sille täysin syyttömälle hoitajalle ja kerroin koko hoitohistoriamme sekä nämä epäonnistumiset.
Hoitaja oli IHANA Hän kuunteli, kannusti ja neuvoi. Sanoi sitten puhelun päätteeksi, että "nyt sinä soitat sinne naistenpolille ja sanot, että se lähete on tultava TÄNÄÄN. Että asialla on oikeasti jo kiire ja he odottaa meitä! Antoi numeron mihin tämä lähete piti välittömästi lähettää, tavalla tai toisella. Minä sanoin, että jos ei muuta niin menen sinne poliklinikalle hakemaan paperisen lähetteen, tankkaan auton ja tuon sen omin käsin sinne hemmetti soikoon.

Noh, soitin naistenpolille. Siellä joku uusi (?) hoitaja joka joutui tämän minun pskamyrskyn kohteeksi, en vaan voinut pidätellä enää yhtään.
Kysin, että mitä ihmettä on tapahtunut, ja miksi meitä vedätetään ja viivytetään? Me ollaan tehty joka ikinen asia jonka he ovat pyytäneet, aivan kaiken, aikataulussa. Että miksi se hoitaja sanoi silloin, että "lähete lähti nyt" jos se sähköinen lähete ilmeisesti matkaakin cyberavaruudessa näköjään 2kk. Että MISSÄ se lähete on?

Hoitaja kertoi ihan ihmeellisiä, epäoleellisia asioita puhelimessa ja sanoin uudelleen, että se lähete on oltava tänään siellä hoitavalla taholla. Että haen sen vaikka itse ja vien sinne 300km:n päähän jos se sen vaatii.
No sitten se hoitaja sanoi, että tässä on nyt jotain..jotain yhden ihmisen takana (?) jonka nimeä hän ei voi sanoa ja hän ei ole töissä tänään.

Anteeks MITÄ?!

Kiusaako joku meitä siellä sairaalalla? Mitä tällaisessa tilanteessa voi enää tehdä?! Tämähän on kuin jostain kauniista ja rohkeista!

Jos teistä joku kokee samanlaista säätämistä, suorastaan kiusaamista tai mitä tahansa, niin mielelläni kerron yksityisviestillä mistä sairaalasta on kyse, jossa näin tapahtuu. Me ei miehen kanssa tiedetä, kenen muroihin ollaan kustu - ja miten?

Että näin.
Huutelen täältä taustalta (luen lähes päivittäin kuulumisia mutta meillä hoitotauko ja IVF vasta ensi vuonna)

Ymmärtääkseni potilaalla on oikeus pyytää nähtäväksi hänen tietojaan käsitelleet henkilöt?

Toivotaan, että teillä asia edistyy!
Mihin hoitavaan tahoon päädyitte? (anteeksi, en muista tätä mutta muistan sinun kysellee kokemuksia)

Onnea plussanneilla ja tsemppiä punktioon menijöille!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Mitähän OYS tai muualla ekalla käynnillä tapahtuu, jos on jo tutkittu laajasti ja hssg todettu että munatorvet ihan tukossa, endometrioosi todennäköisin syy. Miehen näyte vähän heikohko mutta ei huono. Yksityisellä tutkittu monet kerrat kaikki mahdollinen, lähete mennyt eteenpäin ja odotus jännittää. Onko näillä eväillä eka käynti yleensä joku infokäynti vai pääseekö "asiaan" kuinka pian?
Olimme aluksi yksityisellä, "kaikki" tutkittu, dg selittämätön ja yksityisen lääkärin lähetteellä julkiselle ivf-hoitoon. Ensikäynnillä keskusteltiin, lääkäri kyseli ihan perustietoja kierrosta yms. ja yksityisellä tehdyistä hoidoista ja ultrasi. Kirjoitti reseptit. Eli tavallaan sellainen infokäynti ja tsekkaus. Aikataulut aloittamiseen saatiin lähes samantien. Jonotettiin hoitojen alkua vajaa puoli vuotta. Tämä vissiin vaihtelee ihan paikan mukaan ja millainen jono milläkin hetkellä on. Esim. kaveri oli päässyt 3kk ensikäynnistä aloittamaan.
 
Hei tässä tulee pikainen on. päivitys. Pääsimme maanantaina siirtoon luojan kiitos. Nelipäiväinen kakkosluokan morula on nyt kyydissä ja siirto meni helposti vähän katetri nipisteli, mutta se on pientä jos nyt onnistuisi. Ensi viikon perjantaina on testipäivä ja tukilääkkeinä terolut ja luget. Viimeksi alkoi vuotamaan jo 8 päivää siirrosta pientä ruskeaa vuotoa joka sitten alkoi pikkuhiljaa runsastua ja tulos kemiallinen..Tänään pistettiin vielä gonapeptyl tueksi. Ajattelin alkaa testaamaan ensi maanantaina silloin 4 päivää viralliseen testipäivään voisiko näkyä positiivinen silloin?Pakkaseen saatiin 6 alkiota joiden laatu ei kuulemma ole kovin hyvä kuten arvata saattaa kun ikää on 41 vuotta. Nato toivon että teillä asiat vihdoin pääsisivät etenemään kyllä sinua ja miestäsi on koeteltu raskaimman kautta!Kiitos Janitainen tykkäyksestä harmi kun emme päässeet piinailemaan samaan aikaan meillä kierrot tuntuvat menevän yksiin
 
Kiitos täältä kaikille viesteistänne!

Mä vaan mietin, että jos pyydän ne lokitiedot, niin mistä minä tiedän kuka siellä on se "jonka takana tämä on"? Kun itse lapsettomuuslääkäri ja hoitaja oli siis silloin paikalla, kun viimeiset tutkimukset tehtiin ja lääkäri itse sanoi, ettei tässä ole ongelmaa ja hoitaja näpytteli koneella ja sanoi "lähete lähti nyt" jonka miehenikin muistaa ja kuuli. Ja tuskin näitä meidän puheluita nauhoitetaankaan, että voisin soittaa tuon keskustelumme jollekkin taholle ja esittää kysymyksen, miksi tämä jonka takana kaikki on, on niin salaista tietoa jos se käsittelee minua ja miestäni?

Lähetettä odottava hoitotaho taasen sanoi, että näkee minun soittaneen sinne jo 3 kertaa tästä samasta asiasta, että kirjauksia heillä ainakin on ja tosiaan odottaavat meitä sinne kiireellisesti.
Jos mulla ois just nyt voimia enemmän, soittaisin läpi varmaan kaiken läpi ja yrittäisin hommata jotain tukea itselleni, että nyt tää ei kyllä vaikuta enää reilulta peliltä, muttakun ihan oikeasti alkaa voimavarat loppumaan tämän kanssa. Lisäks minua pelottaa, että mitä enemmän me tätä kaivellaan ja kysellään - sen enemmän lapioimme sontaa itsemme päälle ja meitä oikeasti vihataan vielä enemmän.

Raskasta lukea näitä minun negatiivisia kirjoituksia, tiedän. Tämä palsta on edes yksi keino purkaa tätä oloa onneksi.
Toivotaan, että @miimu80 saa siirrosta positiivisen yllätyksen näihin hetkiin! On mukavaa lukea teidän muiden kuulumisia, pistämisen "ihanuutta" ja siirtojen jännitystä, lääkevasteiden säätöä. Kyllä mekin täältä perästä tullaan vaikka läpi harmaan kiven!
 
@Nato
Täällä voi purkaa ihan vapaasti, eikä haittaa vaikka olisi negatiivissävytteisiä viestejä. Toivon teille jaksamista ja voimia asian selvittämiseksi/eteenpäin viemiseksi. Potilasasiamieheen voi varmaan ottaa yhteyttä siinäkin kohtaa, kun lähete mennyt uuteen paikkaan, jos voimia on. Kuulostaa todella ikävältä, mitä joudutte kokemaan :( tsemppiä

@miimu80 mukava kuulla, että siirto onnistui. Toivotaan parasta :)
 
Tästä ketjusta en löytänyt, mutta ehkä aiemmissa olen nähnyt. Olisiko teistä mukava tehdä listaa yrittäjistä, missä vaiheessa kukakin menossa? Onko tarpeen? Minä voin tehdä, jos kiinnostuneita listalle on. Millaisia asioita siinä voisi olla? Itsestä tuntuu, että olisi mukava katsoa missä vaiheessa kukakin on ja kysellä kuulumisia. :)
 
Limonello
Nato, siis ihan älytöntä toimintaa!! Tänne saa avautua niin hyvässä kuin pahassa, se helpottaa oloa kun pääsee puhumaan mieltä painavista asioista. Uskon että voimavarat alkaa olla loppu. Pienemmästäkin! Toivon kovasti että asiat alkaa sutviintumaan ja pääsisitte aloittamaan hoidot.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@Nato Ootko jaksanut selvittää asiaa, missä mennään? On kyllä todella ihmeellistä, ja törkeää toimintaa!! Mikä muka voi olla syynä, ettei lähetettä laiteta eteenpäin?!?!
Voimia asian eteenpäin viemiseen! Toivottavasti siinä nyt on vaan ollut joku unohdus tms.
KYSissä oon itse tavannut mukavaa hlökuntaa, sinnehän taisitte tekin olla tulossa? Toivottavasti pian!
Ja ehdottomasti tänne vaan avaudut! Vertaistukea täältä saa, jos ei muuta.

@miimu80 Mikäs tilanne? Olitko sie missäpäin hoidoissa? Hämärästi muistan nimimerkin jostain täältä :)

Oma tilanne on tosiaan se, että huomenna olisi siirto. Mutta luonnollisesti tänne on luvattu joku maailmanlopun lumimyrsky, ja pitäisi kesärenkailla selvitä 200 km matka :D Universumi yrittää kyllä viestittää, että jättäisin tämän leikin jo kesken :D Kaikenlisäksi eilen piti aloittaa terolutit, muistelin et mulla on paketin jämät kotona - noh, ei tietenkään ollut!! Ja siis olisin muutenkin aloittanut illalla, enkä aamulla kuten piti.. :censored:
Noooh, nyt lähden käymään apteekissa, ja toivon ettei tuo nyt vie koko hommaa metsään (sinänsä limakalvo mulla on ollu perinteisesti hyvä, ja eikös tuo siihen auta?)
Nyt ekaa kertaa sitten olisi myös gonapeptyl, joka pitää laittaa lauantaina.
Mutta nähtäväksi jää, onko siirrettävää, selviänkö koko siirtoon ja niin edelleen.

@minttuni siinä edellisessä ketjussa joskus oli sellainen lista (kun oli aktiivisempaa kirjoittelu/enemmän porukkaa palstalla), varmaan ideaa voisi kurkata myös noista muista ketjuista, esim. se 40+ taitaa olla aika aktiivinen?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä