Mulla menee nyt aika surkeasti tällä rintamalla. Aloitettiin siis kolmas stimulaatiokierros heti perään, aloitus tehtiin "sokkona" eli lääkäri vain päätti päivän jolloin aloitan pistokset, ei tsekattu ultraa juuri ennen eikä välitetty miten vuoto ajoittuu - tämä varmaan sinänsä ihan ok, koska hänellä pitkä kokemus, ja osasi laskea päivät sen perusteella milloin edellinen punktio oli tehty (ja koska mulle ei suunnitella tuoresiirtoja, kohdun limakalvon kehitys ja kohdun hormonaalinen ympäristö ovat toissijaisia). No, aloitin piikittelyt viime viikolla ja maanantaina ultrattiin. Munasarjat oli usean päivän piikityksenkin jälkeen totaalihiljaiset, niitä tuskin löytyi, ihan rusinat siis. Hyvä jos edes pari antraalifollikkelia näkyi. Tämä oli aikamoinen sokki ja lääkärillekin kyllä yllätys. Tauotettiin kaikki lääkkeet ja nyt eilen perjantaina katsottiin tilanne uudestaan, ihan sama juttu.
Mulla siis 46-synttärit jo alle kuukauden päästä kolkuttelee ovella ja nyt oli tarkoitus tämä viimeinen kierros vielä tehdä. Lääkäri sanoi, ettei se klinikan puolesta nyt ole niin tiukasti siihen yhteen päivämäärään sidottu, että sen puolesta kyllä vielä saa tämän yhden nyt yrittää. Mutta kun nuo munasarjat vielä saisi tuosta heräämään jotenkin henkiin. Sovittiin uusi aika kolmen viikon päähän, nyt ei mitään lääkkeitä. Tämä oli sikäli yllätys, että vielä alle kuukausi sitten mulla oli menestyksekäs stimulaatiokierros, yli 10 follikkelia, 8 kypsää munasolua, 7 hedelmöittyi ja lopulta saatiin 2 blastoa. Nyt sitten ei mitään, näkymät kuin menopaussin jälkeen. Lääkäri sanoi, että tämä on varmaan merkki siitä, että munasarjareservit ovat hiipumassa ja nyt ei vain pystytä tekemään suoraan kolmatta stimulaatiota ilman taukoa (2 siis tehtiin ihan peräjälkeen). Kuulemma tuskin tilanne on lopullinen, koska ihan äsken vielä tuli hyvät tulokset, eikä munasarjojen pitäisi totaalisammua näin äkisti, mutta luultavasti tässä nyt tarvitaan vähän aikaa. Toivon todella että muutaman viikon tauon aikana alkaisi elpymistä tapahtua.