IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Lara83
Noniin, se maanantain viivanpaikka onkin keskiviikon plussa. Huhhuh mikä käänne. Viimeksi oon plussan nähnyt kaksi vuotta sitten keväällä.

Osaako joku kokeneempi auttaa: eihän me tiputa nyt ivf-jonosta heti? En osaa vielä yhtään ajatella, että tää raskaus vois olla pysyvä tila.
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
vierailija
Ei teidän tarvi ilmottaa sinne hoitopaikkaan plussasta, jos ootte jonossa eikä aikaa ole vielä annettu. Käytte rauhassa varhaisultrassa ja ilmoitatte sitten. Paljon onnea plussasta!!
 
Lara83
Kiitos!

Meillä kuitenkin on jo aika varattu, ja lisäksi HUS tekee sen varhaisultran lapsettomuushoitojen piirissä oleville. Haluan ehdottomasti sinne, mulla on kauhukokemus yksityiseltä kun antoi keskeytyslähetteen "selvästä tuulimunasta" joka olikin elävä alkio.
 
Noniin, se maanantain viivanpaikka onkin keskiviikon plussa. Huhhuh mikä käänne. Viimeksi oon plussan nähnyt kaksi vuotta sitten keväällä.

Osaako joku kokeneempi auttaa: eihän me tiputa nyt ivf-jonosta heti? En osaa vielä yhtään ajatella, että tää raskaus vois olla pysyvä tila.
Paljon onnea! Nämä yllätysluomuraskaudet koskettaa mua erityisesti. Nyt paljon tsemppiä ja tarrasukkia matkaan❤.
 
Ihania uutisia Lara83, paljon onnea ja tarrasukkia! <3

@Helmi-21 mitä sulle kuuluu? Kuulostaa hurjalta nuo sun kokemukset. Onko hcg-arvoa seurattu tai onko tilanne muuten selkiytynyt?

@PumpuliNumpuli tsemppiä PAS-kiertoon!

@Lallastiina onnistuuko teillä hoidot Suomessa? Luulisin kyllä että ei tarvitse alusta aloittaa perusselvittelyjä kun muualla kuitenkin on tehty. Jos menette Dextraan, niin siellä on mun kokemuksen mukaan kyllä edetty aina turhia viivyttelemättä.

@janitainen pääsittekö siirtoon?

Mulla on alkanut nyt putkeen kolmas hoitokierros, ja tämä on nyt sitten viimeinen ikinä. Aika hurjaa. Sitten on käytössä 3 alkiota plus mahdollisesti se mitä tästä vikasta kierroksesta tulee. Maanantaina on eka folliultra, niin nähdään miten on lähtenyt kasvamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Onnea Lara83 plussasta, ja Katti75 peukkuja follien kasvattelulle!
Saatiin vihreä valo miehen vapaille vasta tänään. Oon ollut ihan tulisilla hiilillä koko viikonlopun. Nyt olis sit kaks päivää aikaa valmistautua mun lähtöön, kääk. Pitäkää peukkuja ettei nyt tule mitään kapuloita rattaisiin, kuten koronatartuntaa tms...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Lara83
Kiitos kaikille! ❤

Oon ihan hermoraunio, varasin huomisaamuksi hcg-mittauksenkin, että eihän vaan ole kemiallinen. Vajaan kahden viikon päästä on varhaisultra HUSilla. Jos siinä on kaikki ok niin perutaan ivf-suunnitteluaika, mutta ei ennen sitä.
 
Ihanaa Lara83 toivotaan/uskotaan, että kaikki on hyvin!!
Katti75 tsemppiä punktioon, olkoon sen lopputulos runsas!
Myös Lallastiina tsemppiä, ja toivottavasti pystyt välttelemään koronaa (kuten me kaikki :)).

Mikäs @Helmi-21 tilanne?
En valitettavasti päässyt puhelimella läpi sairaalaan (ja sitten luovutin, kun tuulimunan selvitessä luku oli lopulta samantekevä), eli en valitettavasti osaa sanoa paljon mulla oli hsg. (Ärsyttävää kun KYS ei laita niitä Kantaan.)
Pitää ehkä kysellä se kuitenkin, niin osaa vaikka verrata jos vielä tässä plussavahingossa tulee (siis siirron kautta, luomuajatus on jo hylätty :D)

Sitten oma tilanne. Ei mennä siirtoon ei. Nooh, oma moka... Siis mulla vaikka on hieman epäsäännölliset menkat, niin silti ovulaatio tulee kierron 13. päivä. Niin nytpä onkin epäilys, että olisiko ollut jo jopa kierron 10.pvä. Olisi siis pitänyt vaan aloittaa testaamaan aikaisin, eikä luottaa liikaa. Voihan amatöörimoka sentään.
Toivottavasti vaan tämä kierto olisi nyt muutoin suurinpiirtein normaali, niin huhtikuussa pääsiäisestä huolimatta näyttäisi päivät osuvan kohdalleen.
 
LARA83 onnea ja toivottavasti kaikki on hyvin.

@Katti75 toivottavasti saat runsaan ja hyvälaatuisen saaliin punktiosta.

@Lallastiina tsemppiä matkaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

@janitainen harmi kun ovulaatio pääsi yllättämään. Tsemppiä seuraavaan kertaan!

Omasta tilanteestani sen verran, että nyt PAS-kierron alussa on alkanut tulla pientä tiputteluvuotoa. Mulla ei ole koskaan tiputellut kierron tässä vaiheessa (kp4->), joten tämä johtuu kai Zumenonista. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Toivottavasti pääsen kuitenkin siirtoon. Ja mulla on nyt myös ihan jäätävät päänsäryt ja se on varmaan myös tuosta lääkkeestä. Huomenna menen ultraan, jossa arvioidaan siirtopäivä. Vähän jännittää päästäänkö siirtoon asti! Pakkasessa on vain yksi alkio, toivottavasti se selviää sulatuksesta.
 
@PumpuliNumpuli miten ultrassa kävi? Tsemppiä ihan mahdottomasti sinne!

Täällä on tooooodella hiljaista, missä kaikki ovat? Vai onko sama tilanne, kuin esimerkiksi minulla, eli odotellaan hoitoon pääsyä. Vielä 2vkoa "ensikäyntiin".
Ei siis mitään raportoitavaa. Raskausvitamiineja vedän sekä inositolia, miehellä inomanit käytössä (jösses minkä hintaista tavaraa!!), mutta tehdään kaikkemme, että oltaisiin mahdollisimman hedelmällisessä kunnossa.
 
Hei kaikki! Ilmoittaudun keskusteluun mukaan. Tässä kierrossa alkaa synarela-sumuttelu, eli valmistautuminen ivf-hoitoon. Olen 31-vuotias, mies hieman vanhempi. Selittämätön lapsettomuus. Syksyllä oi+inseminaatiot. Ei raskauksia aiemmin. Luen palstaa ja tutustun teihin, mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Joo on kyllä harmillisen hiljaista. Itelläkään ei ole mitään raportoitavaa koska viime km jälkeen kierto meni pitkäksi ja nyt näyttää siltä että ovulaatio osuu just pääsiäiseen eikä päästä tekemään siirtoa. Hohhoijaa mitä touhua tää on. @Nato oletteko miehesi kanssa saaneet jo sovittua ristiriidat?
@minttuni tervetuloa ryhmään. Tsemppiä stimulaatioon!
 
Mulla menee nyt aika surkeasti tällä rintamalla. Aloitettiin siis kolmas stimulaatiokierros heti perään, aloitus tehtiin "sokkona" eli lääkäri vain päätti päivän jolloin aloitan pistokset, ei tsekattu ultraa juuri ennen eikä välitetty miten vuoto ajoittuu - tämä varmaan sinänsä ihan ok, koska hänellä pitkä kokemus, ja osasi laskea päivät sen perusteella milloin edellinen punktio oli tehty (ja koska mulle ei suunnitella tuoresiirtoja, kohdun limakalvon kehitys ja kohdun hormonaalinen ympäristö ovat toissijaisia). No, aloitin piikittelyt viime viikolla ja maanantaina ultrattiin. Munasarjat oli usean päivän piikityksenkin jälkeen totaalihiljaiset, niitä tuskin löytyi, ihan rusinat siis. Hyvä jos edes pari antraalifollikkelia näkyi. Tämä oli aikamoinen sokki ja lääkärillekin kyllä yllätys. Tauotettiin kaikki lääkkeet ja nyt eilen perjantaina katsottiin tilanne uudestaan, ihan sama juttu.

Mulla siis 46-synttärit jo alle kuukauden päästä kolkuttelee ovella ja nyt oli tarkoitus tämä viimeinen kierros vielä tehdä. Lääkäri sanoi, ettei se klinikan puolesta nyt ole niin tiukasti siihen yhteen päivämäärään sidottu, että sen puolesta kyllä vielä saa tämän yhden nyt yrittää. Mutta kun nuo munasarjat vielä saisi tuosta heräämään jotenkin henkiin. Sovittiin uusi aika kolmen viikon päähän, nyt ei mitään lääkkeitä. Tämä oli sikäli yllätys, että vielä alle kuukausi sitten mulla oli menestyksekäs stimulaatiokierros, yli 10 follikkelia, 8 kypsää munasolua, 7 hedelmöittyi ja lopulta saatiin 2 blastoa. Nyt sitten ei mitään, näkymät kuin menopaussin jälkeen. Lääkäri sanoi, että tämä on varmaan merkki siitä, että munasarjareservit ovat hiipumassa ja nyt ei vain pystytä tekemään suoraan kolmatta stimulaatiota ilman taukoa (2 siis tehtiin ihan peräjälkeen). Kuulemma tuskin tilanne on lopullinen, koska ihan äsken vielä tuli hyvät tulokset, eikä munasarjojen pitäisi totaalisammua näin äkisti, mutta luultavasti tässä nyt tarvitaan vähän aikaa. Toivon todella että muutaman viikon tauon aikana alkaisi elpymistä tapahtua.
 
Täällä ollaan Suomessa, "ensikäynti" videopuhelulla hoidettu ja hoitosuunnitelma tehty :). Toistaiseksi näyttää siltä että kaikki sujuu ajateltujen aikataulujen mukaan. Aloitin jo eilen illalla Progynova-tabletit loppukierroksi. Pistokseksi sitten Elonva ja Menopuria tueksi. Menopurista on kokemusta mutta noista muista ei. Ilmeisesti Progynovalla on vähän sama vaikutus kuin Synarelalla? Eli tämä on siis pitkän kaavan hoito.

Pumpulinumpuli, mites siirtosuunnitelmat? Janitaiselle ja Jeppis83 kans tsemppiä että siirto onnistuisi mahd. pian!
Voi harmi Katti75, toivottavasti on tosiaan vain tilapäinen häiriö, vaikka kyllähän jokainen viivästys aina ottaa koville. Tsemppiä!
Minttuni tervetuloa, meillä näyttäis hoitokierto alkavan aika samalla rytmillä :)
 
Pitkästä pitkästä aikaa täällä. Turnausväsymystä ihan joka osa-alueella, mutta hoidot pyörii aktiivisesti, muu elämä siinä sivussa. Pas:seja tehdään, mikään ei tuota minkäänlaista tulosta kuitenkaan vaikka kaikki on aina lääkärin ja hoitajien mukaan niin hienosti ja mallikelpoisesti otollista jne...olen turhautunut ja masentunut! Parisuhteeseen en jaksa myöskään panostaa, kiukuttaa että tää pitkä matka on pilannut senkin omalta puoleltani.
Seuraava PAS siirto 25.3. torstaina.

Joku mietti dhea: n saatavuutta...YA:lta olen tilannut sitä aiemmin verkkokaupasta, kun meilläkin lähin YA 100km matkan päässä.

♡ Kaikille hurjasti tsemppiä tilanteisiinne ♡
Lueskelen taustalla tai kommentoin kun siihen on voimia.
 
Nyt pelkkää ON vaan:
Itse olen tänään hajonnut ja kerännyt itseäni, kun ensimmäinen ja viimeinen pakastealkiomme ei selvinnyt sulatuksesta! Olin eilen vielä toiveikas, että nyt viimeisellä mahdollisuudella voisin vihdoinkin tulla raskaaksi, mutta aamulla tuli ilmoitus klinikalta kuin märkä rätti naamaan. Se oli sitten siinä. Ei näin tyhjää oloa voi ollakaan. Uusia hoitoja ei tule, syliin ei saatu mitään. Ei edes pientä toivon pilkahdusta. Tässäkö tämä elämä sitten oli. Tuntuu niin turhalta. Ikuisesti lapseton. :cry::cry:
 
vierailijaNato
Nyt pelkkää ON vaan:
Itse olen tänään hajonnut ja kerännyt itseäni, kun ensimmäinen ja viimeinen pakastealkiomme ei selvinnyt sulatuksesta! Olin eilen vielä toiveikas, että nyt viimeisellä mahdollisuudella voisin vihdoinkin tulla raskaaksi, mutta aamulla tuli ilmoitus klinikalta kuin märkä rätti naamaan. Se oli sitten siinä. Ei näin tyhjää oloa voi ollakaan. Uusia hoitoja ei tule, syliin ei saatu mitään. Ei edes pientä toivon pilkahdusta. Tässäkö tämä elämä sitten oli. Tuntuu niin turhalta. Ikuisesti lapseton.
Voi Pumpuli! Olen niin äärettömän pahoillani puolestasi!! Onko enää mitään tehtävissä, yhtään mitään?
 
@PumpuliNumpuli Olen pahoillani, että hoidot päättyivät tuloksettomina. ❤ Lämmin suositus lahjasoluille jos vaan suinkin pystyt sen ajatuksen ensin käsittelemään itseksesi. Poika ei näytä yhtään minulta, mutta tuntuu kyllä niin omalta kuin vain voi. Aika vähän koko asiaa tulee ajateltua tässä vauva-arjessa, paitsi usein on pieniä kiitollisuuden hetkiä jolloin en voi tajuta, että meillä todellakin on viimein tämä mahtava pikkumies.

Jos olet Facebookissa, niin Simpukan ylläpitämä Helminauha-ryhmä on hyvä paikka tulla prosessoimaan asiaa ja kysymään kaikkea mahdollista.
 
@Nato, ei ole mitään enää tehtävissä omilla soluilla, kun hoidot ei tuottanut tulosta. Lahjasoluilla ehkä, mutta kovasti vielä vierastan sitä ajatusta.

@Jeppis83 tuloksettomia hoitokertoja on jo niin paljon takana ja sitä ennen vuosien luomuyrittäminen, ettei nyt ole enää järkevää omilla yrittää. Omat solut on todella surkealaatuisia ja reservi on todella pieni. Hoidot tuli maksamaan noin 5000€/alkio. Lääkärikin oli nyt sitä mieltä ettei ole enää mitään järkeä laittaa rahoja hoitoihin. Ei ole mitään lääkettä tai lisäravinnetta millä tilannettani saisi enää paremmaksi.

@Silmu75, lahjasolujen mahdollisuus on mielessä, mutta en ole vielä päässyt yli siitä etten voi saada ihan omaa lasta. Lahjasoluja on ehditty jo miettiä useampi kuukausi, kun jo viime vuonna oli aika selvää ettei omilla tärppää.
Ihana kuulla että sinulla on hyviä kokemuksia ja poikasi tuntuu sinulle täysin omalta. ❤ Hyvää jatkoa.

Kiitos Simpukka-vinkistä, tutustun ryhmään. ❤
 
vierailija
Meillä luovutetut siittiöt, lapset muistuttaa isäänsä, ehkä 1-3 kertaa vuodessa tulee mieleinen että nämähän olikin lahjoitetuilla soluilla tehdyt. Tavallista ja ihanaa lapsiperheen arkea vietetään. Oli lähellä ettei siirrytty luovutettiin munasoluihinkin, mut sit mun kohdalla löyty sopiva lääkekombo. Mun nuori ikä auttoi varmaan myös. Jos haluaa äitiyden ja vanhemmuuden kokea, uskon se toteutuvan aivan täydellisesti luovutetuilla soluillakin, sinun kohdussa se vauva silti kasvaa ja sinun kohdun ympäristö muokkaa geenejä ja lapsi on eri kuin olisi kasvanut jonkun muun kohdussa. Tsemppiä @PumpuliNumpuli jatkoon, olen pahoillani ettei viimeisen kanssa päässyt piinailemaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Voi kurjuus @PumpuliNumpuli ja kaikkea hyvää jatkoon! Sama pelko on täälläkin, että tähän tämä sitten jää, meillä siis viimeinen yritys alkamassa. Lahjasoluhoidot on alusta asti jätetty pois laskuista, oma lapsitoive ei kai vaan ole niin vahva että rahkeet riittäisi siihen. Onneksi mies on samoilla linjoilla.

@M4rianne77 Tsemppiä, toivottavasti pääsette siirtoon ja tällä kertaa tärppää!

Tässä odotellaan menkkojen alkamista, tuhrua on tavalliseen tapaan ollut jo pari päivää. Oli kyllä hetken sellainen olo, että olisko kohtalo tehnyt tepposet ja olisinkin tullut raskaaksi just nyt, ei oo nimittäin pitkään aikaan ole rinnat olleet yhtä arat ja kovat loppukierrosta. Mutta himotestaajan testit näytti negaa, ja lämmöt näyttäis tänään lähteneen laskuun, se on satavarma merkki menkkojen tulosta.
 
Lol lol, mitä mä sanoin noista rinnoista? Näemmä se onkin raskausoire :oops: ... Tänään PC näyttää tämmöstä (livenä näkyy paremmin):

Ostin keskiviikkona kaikki lääkkeet :ROFLMAO: ja hetken mielijohteesta matkalla kassalle nappasin paketin RFSU:n testejä mukaan. Niihin ilmaantui kaikkiin jotain hailuakin hailumpaa. Oli sitten pakko seuraavana päivänä mennä etsimään jostain Pregcheckejä, ja niihinkin ilmestyi jotain.
En mä kyllä tästä suuria odota kun edellisetkin on menneet mönkään, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Hoidot taitaa nyt ainakin lykkääntyä... Mutt siis tää on oikein kohtalon ivaa. Reilut 2,5 vuotta testit vaan tyhjää täynnä, ja nyt kun oikein järjestämällä järjestettiin tulla hoitoihin Suomeen niin "pamahtaa" plussa... o_O
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Lara83
Reilut 2,5 vuotta testit vaan tyhjää täynnä, ja nyt kun oikein järjestämällä järjestettiin tulla hoitoihin Suomeen niin pamahtaa plussa...
Paljon onnea plussasta, kyllä se ainakin minusta näkyy! Teidän soluilla on selvästi draaman tajua :)

Tänään oli varhaisultra ja siellä näkyi minityyppi ja syke. Viikkoja on vasta 6+0, joten homma voi tietysti mennä mönkään moneen kertaan vielä. Sovittiin, että jättävät meidän ivf-lääkäriajan vielä pariksi viikoksi ennalleen ja perun sen sitten jos olen yhä raskaana.

Mutta nyt ei auta kuin toivoa parasta ja haihtua taustalle jännittämään miten käy. Onnea yritykseen kaikille!
 

Yhteistyössä