Pitkästä aikaa kirjoittelen vähän kuulumisia. Helmikuu on ollut perheellämme tosi rankka ja nämä ivf-hoitoasiat eivät ole olleet useinkaan päällimmäisenä mielessä, vaikka niitäkin on täytynyt tässä samalla hoitaa kun aika omilla soluilla yrittämiseen on ihan kertakaikkisesti kohta loppumassa. Esikoinen siis oli sairaalassa suoliongelman takia viikon, nyt ollut jo kolmatta viikkoa kotona ja tilanne kohtuullisen hyvä, vaikka siellä nyt saattaa olla jokin pitkäaikaissairaus taustalla. Tilanne on epäselvä, huolta aiheuttava ja lapselle tuo rankka sairaalareissu oli aika traumaattinen. Kaiken lisäksi helmikuun alkupuolella mies myös sairastui pahemmin (ei koronaa tai mitään sellaista), oli pari yötä sairaalassakin ja nyt toipilaana kotona, eli paljon ikävää nyt ollut.
Mutta nyt mun hoitokuulumisiin. Uusi pistoskierros aloitettiin vajaa 2 viikkoa sitten, ja tänään oli punktio. Pelotti vähän että tuleeko sieltä mitään saalista, kun on ollut muista asioista ihan hurja stressi päällä, yöunet surkeita enkä ole mitenkään ollut henkisesti "läsnä" hoidossa, mekaanisesti vain pistellyt lääkkeet ja käynyt folliultrissa (joissa kasvu oli vähän hitaanpuoleista ja mun mielestä ikävän epätasaista). Saatiin kuitenkin 8 solua, huomenna tulee puhelu montako niistä hedelmöittyy. Kunpa nyt edes yksi blasto noista saataisiin taas! Ja jos vielä saisi toivoa, niin 5- tai 6-päiväinen - viime kierroksestahan saatiin pakkaseen yksi 7-päiväinen blasto, mutta niin hitaan kanssa on heikommat onnistumismahdollisuudet. Tuoresiirtoa ei nytkään ole suunnitteilla, koska ajatuksena vielä yksi keräyskierros saada tehtyä tähän perään. Tiistaina olen menossa vastaanotolle suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
Tuli nyt pelkkää omaa napaa tässä, kun hyppään takaisin keskusteluun tauon jälkeen, mutta yritän päästä taas kärryille teidän kaikkien tilanteista. Kaikille kovasti tsemppiä!