Ivf hoitoja lapsettomille

Onnea matkaan Niian!
Ja onnea Meemir plussasta!

).( Meillä siirty 2.IVF polin sulkujen tms. vuoksi lokakuulle..

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Valoa..29..................2.IVF/1.PAS........syyskuu.......Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS....syyskuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
Toive13..35............2.IVF?........... ...lokakuu........Selitt.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......lokakuu …… siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IVF..............marraskuu........siittiö t?
Haikala...25.............3.ICSI...... .......joulu/tammi...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ....helmikuu 2014?........Selitt.
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..?
grosjean..31............2.IVF........... ....?
Tarana....................2.ICSI...............?...................PCO,siittiöt

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Niian..27...............1.IVF.......... ........1..........................Selitt./sekund.
Kissatanssi..33.......1.IVF...................1.........................Selitt.
Jessica1.................1.IVF...................1................................

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Maui84..29.................1.IVF........ ...............29.8........Selitt.
Rachel79....................2.IVF....................................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajohdinvaurio

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair


Muoks! Kissatanssi ja Jessica1 lisätty piinailijoihin! Onnea matkaan!
Tarana:hug: Laitoin sut takaisin yrittäjiin. Voimia uuteen yritykseen:flower:!
 
Viimeksi muokattu:
Mie täällä hengailen vielä vaikka siirtynyt jo plussanneiden puolelle, toivottavasti ei haittaa :whistle:

jotenkin pitää aina käydä katsomassa miten muilla menee ja pysyä hengessä mukana <3 toivon niin kovasti että plussa lista tässä alkaisi kasvaa ja että omat kohtalotoverini elokuun piinailijoissa onnistuisivat ajan kanssa myös <3

Piti tulla kertomaan sitä että on tämä kyllä yhtä piinailua koko ajan, vaikka se plussa pärähtäisikin testiin. Sitä miettii ja pähkäilee että no onkos niitä oireita ja mihin ne nyt hävisi ja oivoivoi :D kaikkein päällimmäisenä itellä on huoli edelleen pienestä ruskeahkosta turhuvuotelusta (mitä oli jo plussapäivän aikoihin) mitä tulee melkein päivittäin, tosi vähäistä kuiten mutta mietityttää itsellä kovasti.. oma lapsi on niin rakas unelma että sättii tässä pienistäkin jutuista :ashamed:

Hoitsu Oysin päässä sanoi että ruskea tuhru vuoto saattaa johtua Lutinuksesta jota käytin keltarauhastukena IVF hoidon jälkeen tai sitten että kun on ensiraskaus niin paikat muuttuu alhaalla koko ajan mikä saattaa aiheuttaa vuotoa. Ja mainitsi vielä senkin että ruskea vuoto saattaa olla sitä vanhaa verta kaiken sen hoito rönkkimisen taustalta.
Sitten kun Lutinukset loppui niin olin että jes, nyt se vuoto loppuu ja niinkuin se loppuikin, vähäksi aikaa.. nyt sitä on tullut lauantaista saakka joka päivä, taitaa olla ehkä yksi tai ehkäpä jopa kaks päivää kun sitä ei tule ollenkaan mut muina päivinä viimeistään illasta saattaa heittää pikkuisen :$

Ota näistä sitten selevän :$

Mutta pointtini on että seuraavat plussalaiset jos teillä tulee jonkinmoista tuhrua hoitojen/plussan jälkeen/aikaan niin saattaa johtua Lutinuksesta, hoidossa tehdyistä operaatioista alapäässä tai sitten että on ekakertalainen niin voinee johtua siitäkin.

Mie koitan täällä saada selvitettyä vielä että mitä se sitten tarkoittaa jos jatkuu vielä lääkityksen jälkeenkin. Luultavasti ei ole mitään vakavaa koska pysyy niin vähäisenä, ei ole veristä, ei hartiapistoksia (tuulimunan oire) eikä vatsakramppailuja tai kipuja.

Halejan kaikille!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: minskuinen
Meemir: Hienoa, onnea matkaan! :)

Maui84: Toivotaan, että kaikki menee hyvin jatkossakin. Varmasti on piinaavaa odotella ensimmäisen ultraan, että miten on raskaus edennyt. Toivotaan parasta! :)

Kyllä tämä prosessi kokonaisuudessaa on kamalaa piinaa, kun joka välissä saa jännittää että tuleeko hyviä vai huonoja uutisia.
 
Kissatanssi: Siirrettiinkö teille tänään kyytiläinen mukaan? Tää on kyllä niin jännää, vaikka huomaan kyllä etten kovasti odota vielä tältä kierrolta mitään, miestäkin olen kovasti oppuutellut ja käskenyt varautua ettei tämä näin "helpolla käy".

Meemir: Onnea kovasti.
 
Niian: Kyllä nyt on kyytiläinen mukana, "paras" erästä. :) Yksi nuukahti jakaantumisvaiheessa, joten kaksi meni pakasteeseen. Ihan hyvä, kun pakkaseen meni meilläkin muutama. Ei tässä kyllä uskalla yhtään toivoa liikaa. On niin monta mutkaa matkassa. Mulla samat fiilikset, ettei tältä ekalta kierrokselta odota vielä mitään. Toivottavasti alkio kuitenkin jaksais jakaantua edelleen. Kumpa nyt osais ottaa rennosti, löysin rantein. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Niian
Kissatanssi: mua on alkanut kamalasti mietityttää, että mitä jos se vaan on jäänyt sinne eikä tajua alkaa tekemään yhtään mitään, sinne se vaan on tiputettu oman onnen nojaaan. Ihan hullua. Toivotaan että meidän kuutiläiset olisi vahvoja ja näyttäisivät kyntensä. :heart:
 
Moi!

Ilmoittaudun tänne jännäämään ensimmäisen IVF-hoidon tulosta.

Luomuyritystä takana n.7 vuotta. Nyt tehty 4 epäonnistunutta inseminaatiota. Tosin niistä kahdessa oli todennäköisesti kemiallinen raskaus haamutesteistä päätellen...

Ensimmäinen IVF-hoito tehty tähän kiertoon ja nyt menossa 11.päivä hedelmöityksestä, 6.päivä siirrosta ja 13.päivä Pregnylistä, eli senkään ei enää pitäisi näkyä testissä...
Munasoluja kerättiin 7, joista kaikki hedelmöittyi. :) Lopputuloksena saatiin 4 top-luokan alkiota, joista yksi siirrettiin.

Lääkärin mukaan meillä onnistumisprosentti on yli 50% !! :D Alkiot kun olivat niin hyvälaatuisia.

Eilen tein melko selkeeänkin haamutestin pregchekillä. Nyt tein aamulla Davidin herkän testin, joka näytti t-o-d-e-l-l-a haaleaa viivaa (kun oikein tarkkaan tiirailee) ;)
Lueskelin netistä, että ko. testit eivät ole kovin luotettavia ja näyttävät plussaa myöhemmin kuin esim. Pregcheck.
Virallinen testipäivä olisi vasta viikon päästä, mutta eihän hullukaan jaksa niin kauan odottaa.

Mahdollisia raskausoireita on ollut väsymys, nälkä, jano, tissien kasvu... Oletetun kiinnittymisen aikaan oli "suonenvetoa" kohdun oikealla puolella ja repäisykipuja äkkinäisissä liikkeissä.

Nyt vaan sitten joutuu jännittämään!! :popcorn:
Pakko oli tulla tänne saamaan vertaistukea.
 
Viimeksi muokattu:
Meemir, onnittelut plussasta!!!

En muista olenko onnitellut Maui84:jää? Onnea, jos olen unohtanut onnitella!

Peukut pystyyn kyytiläisiä kuljettaville.

Tanara, pahoittelut :'(. Aiotko vielä testata vai onko viiva kadonnut jo kokonaan? Mutta se tarkoittaa ainakin sitä että kiinnittymisyritys on ollut!

Mulla alkoi vuoto tänään ja myös uuden PASsin lääkitykset aloitin.
 
Tanara: :hug:

Jessica1: Peukut pystyssä!

Niian: Mulla on ihan semmonen tunne, että nyt se alkio on lopettanut jakaantumisen ja on nuupahtanut. Aikamoiset kaksi viikkoa odoteltavissa. Onko sulla ollut mitään kiinnittymistuntemuksia?
 
Kissatanssi: Voi elämä, mut ihan samat tutemukset, rinnat kuntuu "läsähtäneen", jotenkin ne tuntu niin pingottuneilta vielä siirronkin jälkeen, mietein et tekiköhän irrotuspiikki sen ja nyt kun se on hävinnyt... Mut joo aika toivo tuntuu olevan mennyt. :/ Koitan suhtautua, että tämä oli nyt vaan tälläinen harjoitus kierros..:ashamed:
 
Niian: Mullakin hävis tuo kipu rinnoista, mutta luultavasti se kipu olis sitä Orgalutranin vaikutusta. Koitetaan pitää toivoa yllä. Ei kuulemma mitään tuntemuksia tarvitse olla tässä vaiheessa eikä koko aikana. Mutta väkisin tässä alkaa miettiä sitä pahinta, mutta kai se on sitä itsesuojelua pahemman pelossa. Mennään päivä kerrallaan, itse kun ei asialle voi tehdä mitään.
 
Eilisillan pregchekillä haamu ja tämän aamuinen David haamu! :D Ihanaa.
Olen niin tyytyväinen Davidin haamuun, kun näyttää muutenkin niin huonosti plussaa.
Nyt menossa 3+5.
Missä vaiheessa voisi mennä lääkäriin veritestiin? Ei ihminen malta odottaa.:headwall:


Davidin kuva kuivuneesta testistä:
Näkyy toki paljon selkeämmin livenä. :)

 
Viimeksi muokattu:
iiris_lorea :hug:

Peukut että follit ottaa kasvupyrähdyksen. Varmasti masentavaa, mutta ensimmäinen hoitokierros on kokeilua. Ekalla kerralla lääkeannokset on maltillisia ja oikeaa annostusta haetaan. Olikos sulla lyhyt vai pitkä kaava?
 
Moi!

Meillä on tällä viikolla alkamassa ensimmäinen ICSI hoito ja liittyisin nyt mukaan keskusteluun, taustalla seuraillut jo aiemmin...

Minä olen 30 ja mies 31, yritystä meillä 2012 kesästä lähtien. Hoitoja takana tähän mennessä julkisella 2 tuloksetonta inseminaatiota ja alkukesästä saakka jonoteltu ICSI-hoitoon. Meillä lapsettomuuden syynä monirakkulaiset munasarjat ja niiden takia ovulaation puuttuminen, muita pco-oireita tai löydöksiä ei ole. Lisäksi spermassa vasta-aineita yli 90%, jonka takia ovulaation induktiota + inseminaatiota ei yritetty 2 kertaa enempää vaan siirrytään ICSI:in. Olimme keväällä tutkimuksissa yksityisellä jossa nämä asiat selvisi melko nopeasti, ja julkisella päästiinkin sitten suoraan "asiaan".

ICSI toteutetaan meillä lyhyellä kaavalla ja pienellä lääkemäärällä (Puregon 100 iu) hyperstimulaation pelossa. Hieman jännittää miten tässä käy ja kypsyykö muniksia ollenkaan. Menkat alkoi yllättäen tänään (vaikka tarkoitus oli käynnistää ne Primolutilla) ja näin ollen pistokset alkaa jo huomenna. Kuulostaa varmaan hassulta, mutta pistäminen jännittää tällä hetkellä eniten, varsinkin kun joudun työreissulla pistämään itse. Kai se onnistuu, kun on pakko...
 
iiris_lorea: Mullakaan ei tullut kauheen montaa munarakkulaa ja olin ultrassa ikans ihan maani myynyt, kun olin lukenut muiden määristä. Saman kokoisia oli follit mullakin siinä ekassa ultrassa. Sitten muutama otti loppukirin, ja punktiossa tuli kaksi "ylimääräistä". Olin myös tosi pettynyt lääkitykseen, kun omasta mielestä annos olis pitänyt olla suurempi. Mutta ekalla kerralla lääkärit ottaa niin varoen tuon hyperin pelossa, kun ei yhtään tiedä miten ne munasarjat reagoi. Ei vielä ole toivoa menenetty. Yksikin munasolu riittää. Mulla päätettiin punktio siirtää päivällä eteenpäin, jotta varmasti olivat riittävän kokoisia. Yksi päivä voi olla tärkeä siirto. Kuulostaa hyvältä tuo päätös, että pistelet muutaman päivän lisää.

Aurora: Tervetuloa mukaan! Kyllä ne pistokset hyvin menee. Ensimmäinen kerta on vähän jännittävää, mutta kyllä ne siitä lähtee sujumaan, kun on pakko. :)
 
Aurora Tervetuloa! Lisäsin sut listalle.
Iiris_lorea Tsemppiä piikittelyihin! Jospa rakkulat vielä kiris. Eikös Niianillakin käynyt niin, että ei pitänyt olla kuin joitakin ja sit olikin parikymmentä..?

).( Täällä dpo10/kp25/29. Ei normaalista poikkeavia oireita.

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Valoa..29..................2.IVF/1.PAS........syyskuu.......Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
toivounelma..35........1.IVF/2.PAS....syyskuu..........Endo/PCO/astenozoosp.
Aurora*..30................1.ICSI.............syyskuu..........PCO,sperman v-a
Karoliina81..32........1.IVF............ ....lokakuu..........?
Toive13..35............2.IVF?........... ...lokakuu........Selitt.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Nannukka81..31 ………3.ICSI …… ......lokakuu …… siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IVF............. .marraskuu........siittiö t?
Haikala...25.............3.ICSI...... .......joulu/tammi...siittiöt/endo/tuuba tukossa
piu_pau..30.............3.IVF....... ....helmikuu 2014?........Selitt.
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
Ainox..28................3.IVF...... ..........?....................Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..?
grosjean..31............2.IVF........... ....?
Tarana....................2.ICSI........ .......?...................PCO,siittiöt

PIINAILIJAT
Nimimerkki............Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä.....Syy
Niian..27...............1.IVF.......... ........1..........................Selit t./sekund.
Kissatanssi..33.......1.IVF............. ......1.........................Selitt.

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. .......Endo
Maui84..29.................1.IVF........ ...............29.8........Selitt.
Rachel79....................2.IVF....... .............................Siittiöt
meemir..24..............1.IVF/1.PAS............................Munajohdinvaurio
Jessica1.................1.IVF.......................................Selitt.

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair


Muoks! Karoliinan tietoja päivitetty ja Jessica1 lisätty plussanneisiin. Onnea Jessica:heart:!
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa taas täällä. Olen kyllä käynyt lukemassa teidän kirjoituksia, mutta oma kirjoittaminen on jäänyt. Yritän nyt aktivoitua tähän kirjoitteluun vähän enemmän.

Suuret onnittelut plussanneille!! Aivan mieletöntä, onnea!!

Ja pahoittelut kaikille negan testanneille, :hug:

Toive13: Päivitätkö sinä tuota listaa vai päivitänkö itse? Mulle saisi muuttaa ajankohdan lokakuuksi, kun sinne se varsinainen punktio ja mahdollinen siirto menevät, vaikka hoito alkaa syyskuun puolella. Ja syyn voisi laittaa vain kysymysmerkiksi, kun ei ilmeisesti ole PCO.

iiris_lorea: Mulla on tuo sama pelko, että niitä rakkuloita tulee liian vähän ja ne ovat raakoja. Toivotaan, että punktiosta tulisi kuitenkin hyviä uutisia =) Mikä annostus sulla oli munarakkuloiden kasvatteluun? Ja mikä lääke käytössä? Mulle lääkäri muistaakseni sanoi, että Gonal-F tulisi ja annostus 125 iu.

aurora*: Tervetuloa munkin puolesta! Ja tsemppiä piikittelyyn! Mulla on samat syyt, eli monirakkulaisuutta ja ovuloimattomuutta, mutta painonpudotuksella nämä näyttäisivät nyt ”parantuneen” tai monirakkulaisuus on ainakin vähentynyt ja olen ovuloinut viime aikoina.

ON: Seuraavista kuukautisista alkaa 1. IVF lyhyellä kaavalla. Mulla on epäsäännölliset kuukautiset, joten en osaa tarkkaan sanoa, koska vuoto alkaa, mutta nyt mennään kp 19. Ja tosi vahvat ovistuntemukset tänään. Ensi viikolla on lääkäri, ultrataan ja saan reseptit ja käydään hoito läpi. Suunnittelukäynnillä käytiin elokuun alussa miehen kanssa ja silloin lääkäri ei osannut sanoa, tehdäänkö lyhyellä vai pitkällä kaavalla, vaan halusi kysyä kollegoiden mielipidettä. Viikko tästä käynnistä lääkäri soitti ja kysyi minun mielipidettä asiasta, eli estettä lyhyelle kaavalle ei ollut ja päätimme sitten aloittaa sillä. Kumpaa kaavaa te suositte ja oletteko voineet vaikuttaa asiaan?
 
Tein juuri erittäin positiivisen raskaustestin! =) Tämä ensimmäisen ivf:n kauan odotettu tulos. 8 vuotta tätä ihmettä on odotettu. Kyllä, kahdeksan!! Takana 4 tuloksetonta inssiä... Huomenna teen vielä varmistustestin Clearbluen digillä. Olen niin onnellinen etten pysy pöksyissäni! :) <3. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja kärsivällisyyttä, vaikka onkin vaikeeta! ;)! Ihmeitä tapahtuu! Koskas vois mennä veritestiin ja ensimmäiseen ultraan?
 
Karoliina81 Kuka vaan saa päivittää listaa=). Oon ollut viime aikoina niin joutilas, että on tullut pidettyä sitä ajan tasalla. Mä tykkään lyhyestä kaavasta, kun se on "nopeampi" eikä tule vaihdevuosioireita yms. Mutta molemmat on kai yhtä hyviä. Itse oon saanut valita kummalla mennään, koska ei ole ollut mitään lääketieteellistä perustelua valita jompaa kumpaa.
Jessica1 Onnea:heart:! Saako udella teidän lapsettomuuden syytä ja millä lääkkeellä kypsyttelit munarakkuloita?
 
Viimeksi muokattu:
Toive13- Kiitos onnitteluista! :)

Lapsettomuuden syy on se, etten ovuloi kunnolla (luokiteltu selittämättömäksi).

Munarakkuloita kasvateltiin Puregonilla, sen jälkeen piikitin Orgalutrania + Pregnylin, söin ja syön edelleen Dexamia. Kiinnittymiseen sitten vielä yksi piikki Gynapeptyliä (?). Kaiken tämän lisäksi otan alapään kautta Lutinusta kolmesti päivässä. Huhhuh!!! :popcorn:

Munarakkuloita oli yhteensä 13, joista kerättiin 7.
Kaikki 7 hedelmöittyi ja lopulta saatiin neljä top-luokkaista alkiota.
Onnistumismahdollisuudeksi lääkäri antoi prosentiksi yli 50% alkioiden laadun perusteella.
Yksi siirrettiin ja 3 pakkaseen. :)
 

Yhteistyössä