Ivf hoitoja lapsettomille

Kissatanssi: Voi kurjuus, että sielläkin tuli sama "tuomio" onkohan tuo Puregon ihan huono lääke kun sama vaste tulee molemmille. Mulla oli kumminkin clomeistakin yhdellä tabletilla 3 follia. Tuntuu pöhköltä. No täytyy toivoa, että edes heldelmöittyvät osa sitten ja päästäsiin molemmat edes siirtoon. Jotenkin olin ajatellut, että kun olen perusterve, eikä lapsettomuudelle ole löytynyt syytä, että munasoluja tulisi paremmin. No ei näköjään sitten. :/ Koitan myös toivoa että punktiossa tulisi yllätyksiä (positiivisia), Perjantaina sitten kuulen onko pienemmät follit kasvaneet yhtään. Millä annoksella sinulla jatkettiin saitsko jarrupiikin rinnalle? Koska luulet, että punktio tehdään? :)

Jos sopii niin voisin hieman tuppautua tänne jos saisi vertaistukea. Olemme siis lapseton pariskunta, tosin kuljemme diagnoosilla sekundaarinen lapsettomuus, koska ehkäisyn pois jättämisen jälkeen olen tullut 2 kertaa raskaaksi, mutta huonoin tuloksin, nyt viimeisestä km:sta on kulunut vuosi joten nyt otimme käyttöön järeämmät keinot. Yksityisellä puolella meille on keväällä tehty 2 inseminaatiota, joista ei tärpännyt. :( Nyt olemme kunnallisella puolella, mutta punktio ja siirto tehdään silti yksityisella puolella, koska saimme sinne maksusitoumuksen, kun omassa keskussairaalassamme ei näitä tehdä. Niin ja ikää minulla on 27-vuotta, miehellä pari vuotta enemmän.

Katsoin tuota listaanne ja mielestäni hyvin on plussia tullut täällä, se luo hieman toivoa. Kovasti toivotan teille piinailijoille plussatuulia.
 
Niian: Tule ihmeessä juttelemaan. Mekin ollaan lapsettomia. Minulla ikää 33v. Meillä syy selittämätön, mutta munasarjojen tuotannon arvailtiin olevan kyllä laskussa. Kaksi inseminaatiota tehty yksityisellä keväällä, joista molemmista nega. Nyt ensimmäinen yritys ivf:llä. Jotenkin toivoin myös, että hormoneilla olisi rakkuloita enemmän tullut. Ilmeisesti tuo Puregon annos olisi pitänyt olla suurempi. Kai se ihan hyvä lääke muuten on. Mulla jatkettiin samalla annoksella, enkä lähtenyt sitä enää kyseenalaistamaan. Seuraavassa yrityksessä sitten. Jarrupiikki otettiin myös tänään käyttöön. Punktio mahdollisesti maanantaina tai tiistaina. Jatkettiinko sulla myös samalla annoksella? Toivottavasti saat hyviä uutisia perjantaina ja ihan parasta olisi jos päästäis tosiaan molemmat siirtoon asti!
 
Parempaa onnea seuraville testaajille!

Nega tuli kuten arvelinkin. Se ois sitten taas suunta jonoon. Tulossa kolmas ja viimeinen hoito. :headwall:

ESIKOISTA YRITTÄVÄT IVF-HOITOLAISET
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......Ajankohta..........Syy
ambrosio..31...........2.IVF............ .....?...................PCO
RBAM..31................2.IVF/1.PAS........?
meemir..24..............1.IVF/1.PAS........?..............Munajohdinva urio
Ainox..28................3.IVF...... ..........?..............Selitt.
Tiuku_2013..34........2.IVF............. ..elokuu?
grosjean..31............2.IVF........... ....syksy 2013?
Valoa..29...................2.IVF/1.PAS.........syyskuu...Endo
Jonsku88..25............1.IVF........... .....syyskuu.......Selitt.
aniraz..32...............2.IVF/ICSI........syyskuu........Selitt.
Toive13..35............2.IVF?........... ...syyskuu........Selitt.
Helge..31...............2.IVF........... .....syyskuu.........PCO?
Neve.....................1.IVF.......... ......syyskuu.........PCO
Fyi........................1.IVF........ ........syyskuu.........Selitt.
Karoliina81..32........1.IVF............ ....syyskuu..........PCO
iiris_lorea..31........…1.IVF.. ..........….syyskuu......…siittiö t,keltahormoni
Kissatanssi..............1.IVF.......... ......syyskuu
Niian..27..............1.IVF.......... ......syyskuu.........Selitt./sekund.
Snipsu...................1.ICSI......... ......lokakuu..........siittiöt
Tähtitomu..............3.ICSI.......... .....loka-/marraskuu
Nocy..30+..............1.IVF............ ...marraskuu........endo,kilppari?
minskuinen..?..........1.IVF. .............marraskuu........?
Helmiina85..27?.......1.IV F..............marraskuu........siittiö t?
piu_pau..30................3.IVF....... ........... helmikuu 2014?........Selitt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki...................Hoito...... ........Alkiot.....Testipäivä...Syy
Haikala..25.................2.ICSI/I.PAS..........1.........30.8
toivounelma..35...........1.IVF/1.PAS..........1..........4.9..........E ndo/PCO/astenozoosp.
Tarana.........................1.ICSI... ....... ......1..........7.9?.........PCO,siitti öt

PLUSSANNEET
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
Neela84......................1.ICSI..... .............29.12.12
idealisti.......................välikie rronylläri.......14.1.
Vihervaara..28...........1.ICSI......... ............1.2.
Minnie82..31............1.IVF........... .............29.3.
*keijukainen*..29.......1.ICSI/3.PAS.............11.4.
Neppu_..27.............1.IVF............ .............3.5.
Ameile..36................3.IVF......... ...............6.5.
-strawberry-...............1.IVF.................... .13.5.
milliTU........................1.IVF.... .................16.5.
Haperotta..30.............1.IVF......... ..............19.6. ...........Endo
Maui84..29.................1.IVF........ ............ 2........29.8.......Selitt.

TAUSTALLA/TAUOLLA/TIENRISTEYKSESSÄ...
Mohair
Nannukka


edit: Niian lisäsin sut listalle. Katsotko meniko tiedot oikein.
Maui84, lisätty plussanneisiin. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piu_pau :hug::hug:
Niian Laita itsesi listalle, jos haluat tai pyydä vaikka Piu_pauta lisäämään sut tuohon viimeisimpään versioon. Mulla on kans ollut Puregon eikä saalis ollut mikään huippu (8 munasolua, joista yks raaka ja yks monitumainen). Nyt tokassa hoidossa annos nousee, mutta lääke siis pysyy samana..
 
Piu_Pau voi eii :( :(

Nyt ei oo kyl kiva sanoa heti perään mutta plussa pärähti itellä testiin ja oon ihan ulalla koska en ikinä olis uskonut kun niin monta nega testiä tehnyt kolmessa vuodessa että joku päivä näkyis plussa <3 Mutta onhan sitä onnellinen tottakai, mutta nyt pitää ottaa iisisti että saa varmuuden täysin siihen että on raskaana..

Mitenkä Haikala, huomennako testaat?
 
Kissatanssi: Meilläkin jatkettiin samalla annoksella. Saas nähdä mitä huomenna ultrassa näkyy. Meille on suunniteltu punktiota myös samoille päiville. Ompa jännää! Muutenkin meillä on ollut aika samanlainen kevät takana ja syksy jatkuu samaa rataa. Toivotaan, että molemmat tosin päästään siirtoon asti ja pakkaseenkin jäisi jotain, tai mitä sen väliä on jos tulisi heti raskaaksi. :) Tosin en usko kovin vahvasti siihen, että heti tärppäisi, mutta yritän uskoa siihen silti. :)

Kiitos piu_pau kun lisäsit listalle. Pahoittelut negasta! :hug: Miksi teillä niin pitkälle menee seuraava hoitokerta? :/

Toive13
: 8 munasolua kuulostaisi jo ihan hyvälle. :) Harmi kun niistä käy kato aina sitten kuitenkin. :( Mihin annokseen teillä nousee nyt seuraavalla kerralla?

maui84, onnea hirmuisesti plussasta!
 
Maui84: Oikein paljon onnea ja pidetään peukut pystyssä tulevaan!

Piu_pau: Voi miten harmi! Niin kauan on toivoa, kun on kertoja! :hug:

Toive13: Samaa ajattelin kuin Niian, että 8 munasolua olisi jo hyvä saalis. Meillä ei ole huonolla tuurilla välttämättä tulossa mitään, koska osa karsiutuu pois kuitenkin. Harmittaa vähän, että lääkäri laittoi mulle vaan 150 annoksen, joka yleensä määrätään sellaisille joilla ei ole munasarjojen tuotannon kanssa vielä ongelmia. Se tiesi, että mun munasarjat eivät enää niin hyvin tuota, niin olis laittanut heti annokseksi suuremman. No helppohan se tässä on leikkiä lääkäriä. :) Mutta kyllä harmittaa, kun tämä oli jo etukäteen ounasteltavissa. :(
 
Kissatanssi ja Toive13, on kyllä jännä että teillä ei ole käytössä/kokeiltu Menopuria. Olen ymmärtänyt että sen pitäisi toimia joillakin paremmin kuin Puregon tai Gonal-F. Mutta luulishan noiden lääkäreiden tietävän mitä ne tekee...

Niian, me olemme hoidossa julkisella. Jonot hoitoihin ovat n. 4-5 kk.
 
piu_pau Olen pahoillani negasta :'( Täältä tullaan huomenna perästä, tänään tuli jo hieman tuhrua. Testi piti käydä ostamassa, että voi huomenna rauhallisin mielin lopettaa luget. Alapää huutaa niistä jo hoosiannaa. On tää elämä raskasta. Meillä sama tilanne kuin teillä..eli seuraavana vuorossa kolmas hoito :(.

maui84 Hurjan paljon onnea plussasta!! Olikos mitään oireita vai tuliko ihan puskista plussa =)?

Miten toivounelma jakselee?
 
maui84 onnea!

piu_pau pahoittelut :hug: ei ole oikein, että jos sattuu saamaan vain yhden alkion, se katsotaan hoidoksi, kyllä alkionsiirrot tuo kuluja myös! Yksityisellä yksi siirto maksaa 1000e kuitenkin. Kyllä pitäisi olla joku kompensaatio.

haikala kunpa tulisi plussa kaikesta huolimatta, nyt 2. kierroksen kävijöillä plussia myös.
 
Kiitos kaikille onnitteluista <3 Ei täällä oikein tajua itse vielä tilannetta olleskaan.

Toivoin niin kovasti että me peräkkäisillä päivillä olleet piinailijat olisimme kaikki saaneet plussat, oli niin sellainen olo :(
Pidän vielä peukkuja Haikalalle, Toivounelmalle ja Taranalle että vielä siellä olisi tärppäilijöitä. Piu_Paulle toivon niiiiiiiin kovasti onnea seuraavaan koitokseen <3 Pakkohan se on perskules onnistua! <3
Ja tsemppiä myös kaikille muille palstalla olijoille tuleviin koitoksiin. Tää on niin ylläri peliä että kannattaa varautua kaikkeen.

Haikala Plussa tuli kyllä niin puskista kun voi vaan tulla :O olin ihan satavarma ettei ekasta hoidosta onnistu ja olimme jo varautuneet siihen että tammikuussa sitten seuraavan kerran kaikki hoidot läpi ja kakkoskierrokselle.
Varsinkin kun mulla on lauantaista saakka ollut sitä pikkuruista vuotoa aina iltapäivisin mutta Oysissa sanoivat tänään kun soitin että Lutinuksesta se ylleensä johtuu ja siitä kun kohdussa tapahtuu muutoksia raskauden alussa, sekä mainitsivat että voi olla vanhaa verta niistä punktio rönkkimisistä ym. Kaikkien yhteen summaa.
Raskaus oireita ei ole muutakuin että rinnat on vähän arat alapuolelta ja lämmöt on pysynyt siinä 37 paikkeilla. Sen takia ei tajuakaan että onko sitä edes raskaana kun mitään näkyvää muutosta ei ole tullut.

Ja tosissaan sitä on niiin pessimisti vielä homman kanssa etten usko ennenkö parin viikon päästä näen ultrassa livenä että siellä jotain on. :popcorn:
Tätä on niin pitkään yritetty että ei sitä ihan heti usko!
Mutta onnellinen olen ja toivon että perässä tulisi kaikki tämän palstan typykät <3

p.s. voiko joku ihanainen vaihtaa mut sinne plussanneiden joukkoon kun mie kuiten sekoitan koko systeemin että menee sekaisin koko lista :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piu_pau ja Haikala
Maui84, oisitkin samalla voinut sinne OYSiin ilmoittaa meidät jonoon... :LOL:
Ollaan saatettu sairaalan käytävällä törmätä kun ollaan oltu hoidossa suht samalla aikataululla.

Muokkasin listaa ja lisäsin sut plussanneisiin. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piu_pau: Ompas teillä siellä pitkät jonot. Meillä kävi niin hyvä tuuri että samalla viikolla kun tehtiin lähete kunnalliselle puolelle niin soittivat. Kesätauko oli välissä ja heti ekoista ,mahdollisista aloitettiin hoidot. Eli paljon vaihtelee eri puolilla suomea. Meidän talossa ei silti tehdä punktiota, että se tehdään sitten toisessa kaupungissa väestöliitolla. Tosi epäreilua, että joudutte odottamaan niin pitkään! :hug: Toisaalta saa pää levätä rankkojen hoitojen välissä. Itselle kesä toi ainakin toivotun tauon jota en olisi tajunnut itse ottaa!

Haikala:
Todella tumpeää, pahoittelut!:hug:

Ultrassa oli tilanne ihan yhtä sekava kuin tiistainakin. No kolme 19 mm follia, muutama hieman pienempi ja reilu kymmenen follia yhteensä oikealla joista kuulemma voi kypsiä mikä vain maanantaihin mennessä. Vasen oli kohdun taakse mennyt hieman piiloon siellä oli noin 5 follia joista isoimmat 13 mm. Tuskin kuulemma ehtivät mukaan. No mene ja tiedä tänään lääkäri oli sitä mieltä, että hyperstimulaation vaarakin on nyt olemassa. No joo uskoisko tuota. Onko teillä muilla follit vielä kirineet ihan lopussa, että onko tässä nyt toivoa saada enemmän kuin nuo kolme?
Tänään vielä Puregon ja Orgalutran ja huomenna irrotuispiikki. Maanantaina kohti punktiota. Antoivat diapamia 10mg mukaan, käskivät ottaa 1h ennen, noh. Pikkasen epäilyttää kun en ole koskaan mitään kolmiolääkkeitä kestänyt, että miten mun käy ton kanssa. Saakohan mies mua edes sinne väestöliittoon sisälle? :LOL:
 
Haikala :hug::hug:
Niian Kannattaa miettiä sillai, että näissä hoidoissa laatu on tärkeämpää kuin määrä. Mulla follikkelit kiri lopussa jonkin verran, mut yks munasolu jäikin sit raakileeksi.
).( Täällä kp14. Ovisplussaa odottelen illaksi tai viimeistään huomisaamuksi. Siittiöiden DNA-vastaus tuli, jossa DNA on 14.9%:sti pilkkoutunut. 15% on raja hyvän ja tyydyttävän välillä eli siinä ja siinä vielä siis hyvän puolella.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Maui84 Onnittelut :heart:

Piu_pau ja Haikala :( :hug:

Minäkin niin huoleton olevinani, ajattelin tän odottelun menevän tässä muun elämän sivussa. Sitten meen ja teen ekan testin vähän ajoissa.. :headwall: No ei haamun haamua. Eniten vituttaa nyt sitten se, että tekis hiukan mieli kumota lonkero jos toinenkin! Testipäivää odottaa nyt vielä suuremman stressin vallassa. Muistuttelettehan mulle sitten seuraavan kerran kun piinailen, että älä tee testiä liian aikaisin!
 
Kirjoittelin tänne palstalle viime keväänä ja ajattelin tulla päivittämään kuulumiseni.

2. ICSI hoidon ensimmäinen tuoresiirto toi meille vihdoin kovin kaivatun plussan. Nyt mennään viikolla 13. J 1 hoidostahan meillä oli yhteensä neljä siirtoa, kaikista nega.

Koska itse kaipasin kovasti myös plussa kokemuksia, tässä meidän onnistumisen resepti, tai vähintäänkin kaikki mahdollinen, jota tehtiin hoidon onnistumiseksi. en väitä, että näillä olisi välttämättä ollut vaikutusta, mutta itsellä oli tarve tehdä kaikki mahdollinen, minkä vaan pystyin tekemään. Lääkäri varmaan sanoisi, että nyt sattui vaan elinvoimainen alkio kohdalle. Syynähän meillä oli siis male-factor.

Ennen hoitoa

- Jätin kahvin pois ja teenkin melko vähiin

- Aloitin vehnänalkioöljyn käytin jo noin pari kiertoa siirtoa aiemmin, samoin greippimehun juomisen (lasi päivässä).

- Foolihapon lisäksi käytössä sinkki, seleeni, rauta, omegat ja maitohappobakteeri. Itseasiassa pitkälle pääsee jo kun ottaa raskaus multitabsin – nyt jälestäpäin olen huomannut, että se sisältää lähes kaikkea edm.

- Lisäsin ruokavaliooni kunnolla proteiinia. Huolehdin, että joka ruualla on annos kanaa, kananmunaa, kalaa tai lihaa. Aamulla söin rahkaa. Aiempaan ruokavalioni ei ole ollut näin proteinipitoinen.

- Opettelin nukkumaan kyljelläni – pois vatsalla nukkumisesta siis.

Hoidosta

- Lääkkeenä Menopur, vaihdettiin Gonal F:stä, alkioita saatiin melkein puolet vähemmän kuin gonalilla, joten hieman jo mietin, oliko vaihdos järkevä. Olihan se. J

- Lisäksi käytössä kortisooni Prednison

- Tehtiin alkion kuoren avaus, jonka vuoksi piti syödä pieni antibioottikuuri, en enää muista minkä niminen.

- Embroy glue käyttöön, gonapeptyl

- Luget käytössä, 2 aamulla ja 2 illalla

- Siirrettävä yksilö oli 8 soluinen kaveri, jolla oli siirtovaiheessa ikää kolme päivää. J

- Siirron jälkeen relasin ihan kotosalla pari päivää ja jätin kaiken rankan liikunnan kävelylenkkejä lukuun ottamatta pois.

- En nostellut mitään raskaita esineitä.

Muuta

- Minua helpotti ylipäätään hoidon aikana se, että päätettiin tehdä piikitykset yms. aamulla, jotta asiaa ei jäänyt ruotimaan sen syvemmin työpäivän alkaessa.

- Vaikka tämä palsta toi minulle kaivattua vertaistukea, kun sitä tarvitsin, huomasin, että addiktoiduin palstan seuraamisesta siinä määrin, että elämä alkoi pyöriä vaan tämän asian ympärillä. Minulle teki hyvää pitää tauko täältä, koska en selvästi osannut rajata lukemista pariin kertaan viikossa tms. Nämähän ovat yksilöllisiä kokemuksia, mutta tämä auttoi minua ainakin välillä muistamaan myös muut asiat ympärilläni.

- Kirja, jota haluan suositella kaikille kriiseissä painiville, on Echart Tollen Läsnäolon voima. Kirjan ”opit” ovat helposti sovellettavissa ja ainakin minulle aukaisi silmät oman tilanteen hyväksymiseen. Joku voi ihmetellä, miten lapsettomuutta voi koskaan hyväksyä. Tavallaan sitä ei voikaan, mutta toisaalta on turha päivästä toiseen käyttää energiaa oman tilanteen epäoikeudenmukaisuuden pohtimiseen, koska tilannettahan se ei auta miksikään. Sen sijaan tuon energian voi suunnata muihin asioihin ja siihen mitä voi tehdä. Toivottavasti en sohi ampiaispesiä tällä, mutta minua nämä ajatukset auttoivat. En silti väitä, että hyväksyminen toisi sitä plussaa, koska en usko, että niin paljon ajatuksilla voi siihen vaikuttaa. Omaan oloon kyllä.

Hoidon jälkeen

- Ei kummempia oireita, ei kiinnittymisvuotoa, ei lämmönnousua – tosin en tarkoituksella mitannutkaan.

- Jos jotakin oiretta pitää miettiä, mikä oli eritavalla, oli tosi runsas valkovuoto, joka kasteli ihan kunnolla alkkarit. :/ Lisäksi rinnat olivat arat aivan testipäivään asti – aiemmin rintojen arkuus lakkasi hieman ennen.

- En tehnyt kotitestejä, vaan kuulimme onnenuutiset puhelimitse vasta veritestistä. J

Plussa

- Plussan jälkeenkään oireita ei oikein kuulunut ja välillä huolin siitä tosi paljon. Onneksi rv 6 näytti, että sisällä sykki pieni sydän ihan oikeassa paikassa.

- Pahoinvointi alkoi vasta viikolta 9, mutta on onneksi lähtenyt jo melkein kokonaan pois. Itseasiassa edelleen oireita on tosi vähän.

- Onkohan tyypillistä hoitojen jälkeen plussanneelle, että olen huolehtinut raskauden etenemisestä tosi paljon ja ollut esim. syömisten kanssa hysteerinen.. Ehkä? Nyt kun ensimmäinen kolmannes on takana ja uutisia on alettu varovaisesti kertoa, tuntuu kuitenkin jo luottavaisemmalle.

Iso halaus teille kaikille ja hirveästi uskoa ja toivoa tulevaan! Niin kovasti olen miettinyt teitä, ketkä keväällä kirjoittelivat tänne, Nannukka, Keijukainen, Helge, Mohair, Haikala yms.

Muistan itsekin miten kevättalvesta tunsin, että vajoan synkkään mustaan kuiluun suruni ja pahan oloni kanssa. Siihen auttoi keskustelut psykologin kanssa ja se irtipäästäminen katkeruudesta omaa kohtaloa kohtaan. Kun kakkoshoito alkoi, mietin uskallanko olla toiveikas onnistumisesta vai onko pettymys liian kova, jos uskallan toivoa.

Paras neuvo omalla kohdalla, mitä sain oli, että pettymys on jokatapauksessa käsiteltävä ja on harhaluulo, että se olisi pienempi silloin, jos jo etukäteen valmistautuu pettymykseen. Silloin jo matka testipäivään on itsessään raskas. Toki minullakin loppua kohti tuli kaikenlaisia epätoivon tunteita, mutta tällä kertaa olin jostain syystä rauhallisempi. Yritin ajatella, että hoidot jatkuvat, jos nega tulee ja jossakin vaiheessa se plussa sieltä tulee.

Toivottavasti tästä oli jollekkin teistä apua ja ennen kaikkea viestiä siitä, että kyllä nämä hoidotkin tuovat positiivisia tuloksia, vaikka välillä tuntuisi miltä.

Haleja,
Rachel79
 
Rachel79: Kaunis kirjoitus! Sisäistä rauhaa yritän aina itsekkin etsiä ja kyllä jotenkin uskon että vaikka lasta toivookin ihan hirmuisesti, että lapsettomuuteenkin voi jotenkin tottua, koska enää ajatus siitä että jäämme kahden ei tunnu ihan niin kaukauselta kuin joskus ennen. Ihanaa, että teidän tarinanne sai onnellisen lopun! :heart: Onnea loppu odotukseen!

Toive13: Totta, eihän sillä ole väliä tuleeko niitä kolme tai kolmetoista, kunhan tulee se yksi ja muuttaa elämämme etistäkin rikkaammaksi.

Kovasti munasarjoja kiristää, ihan kipuakin välillä. Toivottavasti ei nyt ainakaan pahenisi viikonlopua kohden!
 
Rachel79: Kiitos kirjoituksestasi! :) Saanko kysyä, että minkälaisella annostusohjeella sinulla meni tuo Prednison?

Niian: Onpa sinulla kasvanut hurjaa vauhtia follit. Toivotaan, että maanantainakin kaikki menee hyvin. Itselläni on tulossa vain se muutama ja follit kasvaa hitaasti. No tulis edes yksi munasolu! :)

Haikala: :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Haikala, iso :hug:

Meemir, koita jaksaa piinailla kaikesta huolimatta. :hug: Mää oon huomannut että on ihan turha testailla aikaisin. Menee vain rahat ja hermot. Eikä se aikaisen negan näkeminen helpota mulla sitä pettymystä yhtään.

Rachel79, onnea! :flower: Ihana kuulla että teitä onnisti pitkän yrittämisen jälkeen.

).( Toivottavasti menkat alkais mahdollisimman pian että pääsis soittelemaan hoitopaikkaan ja päästäs jonoon. Yllättävän vähän aikaa tuota harmitusta negasta kesti. Eilen oli mieli maassa, mutta tänään eletään elämää eteenpäin. Voihan se olla että jonkun ajan päästä ottaa takapakkia. Tällä hetkellä ihan hyvä fiilis, jos ottaa tilanteen huomioon.

Eniten tässä toisessa hoitokierroksessa jäi harmittamaan että seitsemän munasolua yhdestätoista oli raakoja. Se on melkein saman verran ku saatiin yhteensä ekalla kierroksella. Meillä kun käy tuota katoa muutenkin niin ei tarttis kyllä tämmöstä sattua. Toivottavasti lääkärit osaavat nyt ottaa tämän huomioon ens kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Haikala

Yhteistyössä