Ivf hoitoja lapsettomille

Tervetuloa kaikille uusille ja mukava kuulla vähän harvemmin kirjoittavien kuulumisia!

ambrosio: :hug:

Neela84: Maailman ihanin asia on suotu teille, onnea kovasti!

grosjean: Me pyydettiin yksityiseltä lähete julkiselle puolelle. Meni n. 3 viikkoa, kun saatiin julkiselta kutsu ensikäynnille. Tuokokuun lopussa lähete --> elokuun puolessa välissä ensikäynti tosiaan. Sitten marraskuussa julkisen puolen eka ivf, joten ehkä just ja just siihen 6kk:n sisään meni. Ja siinä välissä oli yksi (turha) inssikin. Nyt sitten taas odotusta, seuraava ivf vasta huhtikuussa.. En tiedä kuinka monta ivf-hoitoa julkinen tarjoaa, se muakin jännittää (toivottavasti se yksityisellä tehtyä ivf/icsi ei oteta huomioon), sillä jos siitä(kään) ei tulee plussaa taikka saada pakkaseen mitään, saadaanko vielä 3. ivf vai sanotaanko vain, että se olikin sit tässä.

Perinteet kunniaan, tiputtelu alkoi kp21, se tästä kierrosta ja sen ihmeestä. Mun uskoni romuttui taas ja olotila on niin syvältä kuin vai voi olla. Mikä hitto sai mut uskomaan, että jokin vyöhyketerapia auttaisi mitenkään vuotohäiriöön? :headwall: Ketuttaa ja itkettää, kun ei saa ajatuksia pois edes hetkeksi tästä kuviosta. Tekisi mieli hakea sairaslomaa, mutta millä verukkeella. Uskaltaako ihan pällilomaa ottaa? Sitten mietin kuitenkin sitä, että jos esim. sijaisvanhemmuuteen/adoptioon lähtee, niin kaivetaanko ne "pälli"saikut jostain ja sanotaan, että kun ei pää kestä, ni turhaan edes tätäkään asiaa mietitte.

Mulla on jäänyt harrastukset pikku hiljaa tän prosessin aikana. Mä en vain jaksa. Mä myös välttelen raskaana olevia, pienten lasten vanhempia, facebook on ihan ehdoton no no, jotenki maailma pyörii tän lapsettomuuden ympärillä ja se vellova suru syö elävältä joka ikinen päivä enemmän ja enemmän. Tiedä mitenkä tästä suosta päästään ylös. Onneksi mies jaksaa uskoa meidän onnistumiseen, en muuten varmaan jaksaisi:heart: Mutta kun aikaa ajattelee taaksepäin, on elämä ennen yrittämistä, silloin kun kuvitteli, että vuoden sisällä tulisin raskaaksi, vaikka en mä itsestään selvyytenä ole ikinä pitänyt lasten saamista. Sitten on elämä, yli kahden vuoden yrittäminen, toivominen ja epätoivo, suru ja tuska. Sinä aikana muut tekevät jo toista lasta, kun me ei saada edes sitä yhtä:'(
 
Kiitos lämpimistä onnentoivotuksista! :heart: Kaksi testiä tehty ja on tää onni nyt uskottava. :)

Voi ambrosio. Ei ole sanoja. :hug:

Mulla taas on ollut sellainen olo, että koko tän järkyttävän lapsettomuusprosessin ajan mulla on pitänyt olla hirveesti muuta tekemistä ja miettimistä. Tuntuu, että muuten pää hajoaisi, jos jäisin kotiin itkemään. Mulla oli varmaan sellainen tarvekin saada muutoksia elämään: kun en päässyt äitiyslomalle, niin kuin työkaverit, niin jäin opintovapaalle. Oon tehny hurjaa tahtia opintoja. Sen lisäksi tän prosessin aikana oon suunnitellut, järjestänyt ja viettänyt melkein 200 vieraan hääni, remontoinut asunnon ja nyt sitten suunnitellut talon rakentamista! Syksyn aikana laitoin elämäntavat remonttiin (jotain kropastani VOIN hallita!). Urheilin hurjasti, söin terveellisesti ja laihduin puolessa vuodessa 16 kiloa. Mutta kyllä mullakin on yhteydenpito joihinkin lapsellisiin ystäviin vähentynyt. Kyllä se vaan kirpaisee. Toisaalta rakkaimmat ja läheisimmät ystäväni melkein kaikki ovat pienten lasten vanhempia ja heitä kohtaan ei onneksi ole tullut niitä hirveitä kateuden tunteita. Ja sisarusten ja ystävien lapsia on meillä usein hoidossa. Selviytymiskeinoja on monia: mulla on tosiaan vaikeimpia hetkiä ne, kun on ollut aikaa miettiä, pohtia ja surra. Sitten vaan itseä niskasta kiinni ja ihmisten ilmoille, niin on vähän helpottanut!! Opiskeluaikana hoitoprosessin läpikäyminen on ollut siinäkin mielessä "helppoa", että kenellekään ei ole tarvinnut selitellä poissaoloja, sairaslomaa sai punktion jälkeen just niin paljon kun halusi jne. Mutta vaikka olen elämääni ohjelmaa järjestänyt, olen silti ehtinyt liian paljon itkeä ja huutaa elämän epäreiluutta.

Ja ennustajasta: Mulle kävi niin, että joskus vuosia sitten, kun en pahimmissa painajaisissanikaan arvannut, miten hirveetä mun elämä tulee jatkossa olemaan (silloin mulla oli vaaleanpunaiset haaveet vauvasta ja häistä, mutta tän lapsettomuus-suon alkutaipaleella oli parisuhdekin katkolla.) pääsin jossain illanvietossa "ennustajalle", joka ennusti tarot-korteista. Mulle tuli vaan sellaisia kortteja, missä makasin maassa ja mua hakattiin miekoilla jne. Se oli järkyttävää... Mutta niin totta. :( Ja joskus vuosia sitten joku ennustaja on ohimennen sanonut mun äitille, että mun ensimmäinen lapsi on poika. Ihan hölmö juttu, mutta se on jotenkin tuonut toivoa siitä, että joskus se lapsi tulee!!! Hölmöä!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Neela84, hirrrveen paljon onnitteluja plussasta!=)
Ja ambrosiolle iso hali:hug: Koitahan jaksaa!

Aika matelee taas ihan liian hitaasti! Vaikka ihan vaan menkkoja odottelen ja tiedän että alkavat vasta noin viikon päästä ni silti on sellanen olo että alkais nyt per**le jo ni pääsis homma eteenpäin!:kieh:
Mohairin kanssa samat tunnelmat, ketuttaa niin pirun raskaasti kun itsellä ei ole reilun 3 vuoden yrityksen aikana ollut edes sitä yhtä plussaa ja jotkin ystävät/tuttavat tehtailee niitä lapsukaisia ihan ku liukuhihnalta...Sillai kivasti tyyliin vuoden välein. No, elämä on julmaa, minkäs teet:(

Itse eilen sorruin tekemään sen "sormustestin" jossa sormus pujotetaan hiukseen, viedään vasemman ranteen päälle ja odotetaan alkaako tehdä jotain liikettä ja jos alkaa niin siitä sitten mukamas jotenkin päätellään tuleeko tulevaisuudessa tyttöjä vai poikia. Itselläni tulos oli, useankin "testaamisen" jälkeen sama: poika,tyttö,poika. Ja sitten pysähty. Olen aina pitänyt tälläsiä täysin humpuukina, ja pidän yhä, mutta jonkun pienen toivonkipinän noinkin pieni ja turhamainen asia voi sytyttää. Epätoivoista? Yep!:LOL:

Koitetaan itse kukin jaksella sekopäisten ajatustemme kanssa, ja toivotaan kaikille meille ihanaiset vauvelit tulevalle vuodelle!:heart:
 
Teidän kirjoituksia on niin lohdullista ja samaan aikaan sydäntä särkevää lukea. Fb on kyllä pahin ikinä ja myös joulukortit ja joulu yleensäkin..silkosilmät silkohapset...Tää on ens jouluna myös jossain hyvin kaukana, jos raskaudesta ei ole edelleenkään tietoa.

Tiedän itse niin hyvin nuo epäonnistumisen tunteet. Pieni toivo aina kuitenkin elää ja sitten kun tulee nega tulos, niin maailma romahtaa totaalisesti. Siirtojen jälkeen sitä aina kuvittelee kaikenlaisia tunteita ja haluaa elää siinä toivossa, että on raskaana ja itse olen ainakin pitkittänyt testin tekemistä. Pahinta on ollut varmaan se kolmas soitto naistenklinikalta: Negatiivista näyttää ja hoidot lopetetaan julkisella puolella!! Siitä sitten vaan tunnin kuluttua naama peruslukemille ja töihin, jossa ensimmäisenä jouduin hoitamaan potilasta, jolle oli tehty raskauden keskeytys Valviran luvalla viikolla 19!!!! Pahin päivä ikinä! Välillä kyllä on sellainen olo, et miks just me, miksei me voida vaan saada sitä lasta??

Nyt pitää sitten miettiä yksityiselle menoa ja kannattaako sinne tuhlata rahoja vai suoraan munasolun luovutusjonoon? Miksi raskaaksi tulo on toisille vaa niin vaikeeta??

Halaus kaikille kanssasisarille <3
 
Neela Paljon Onnea plussasta ! Olo on varmasti huikea !:) Oliko teillä mikä lapsettomuuen syynä? Ilmeisesti siittiöt jos oikein muistan? Meillä myös vain 1 % normaaleja :/

Mä tein testin aamulla...NEGA! Game over!
Mikä tässä maksaa että ei kiinnity??? Kiinnittyykö se koskaan ! Nyt on semmonen olo et haluis puhuu oman lääkärin kans tästä asiasta piiiitkän puhelun.

Mohair Surusi kuulotaa kuin omaltani. Ja kaikki tunteet joita kuvailit ovat hyvin tuttuja minulle. Tekisi mieli luovuttaa..jäädä sairaslomalle ja itkeä vain kotona. Mutta sen jos teet, luovutat ja pysähdyt, siitä ei jaksa enää nousta. Pakko mennä eteenpäin. Pakko uskoa, että joskus se onnistuu ja me saadaan oma vauva. En voi elää vanhaksi sen tiedon kanssa, että en tehnyt kaikkeani tämän eteen.
 
Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... .......2013
ambrosio............1.IVF/2.PAS......................3.PAS tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/2.PAS................................... ..........?
Haikala...............1.ICSI/2.PAS................................. ..........2013

piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Kysymys: Voidaanko PAS tehdä jo seuravaan kiertoon vai pitääkö myös PASsissa odottaa välikierto?
 
Haikala Mulla ainakin niissä ohjelapuissa lukee että voi tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Mulla siis luonnolliseen kiertoon mutta kaipa se lääkkeellinenkin voidaan... Ja isot pahoittelut sullekin negasta!:hug: Miten tää nyt näin menee?:O
 
Yrittäjät:popcorn:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... .......2013
ambrosio............1.IVF/2.PAS......................3.PAS tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/2.PAS................................... ..........?
Haikala...............1.ICSI/2.PAS................................. ..........2013

Piinailijat:headwall:

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet:heart:

nimimerkki............hoito......................................plussauspäivä
Neela84............................................................. 29.12.12


Neela Jos täällä vielä hengailet niin lisäile puuttuvia tietoja jos jaksat:)
 
Viimeksi muokattu:
Haikala voi surkeus sentään! itku pääsi, oon tosi pahoillani :hug: Mulla tehty nyt putkeen 2 PASsia, lääkkeelliseen siis, joten eiköhän se sinullakin onnistu jo seuraavaan kietoon heti uudelleen. Paljon voimia sinulle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
ambrosio : Oon tosi pahoillani. Jaksamista sulle ja miehellesi! Halaus!

Haikala : Todella kurjaa! :( Oon tosi pahoillani... Suurensuuri voimahalaus! :heart: Toivottavasti pääset seuraavaan PAS:iin mahdollisimman pian.

ToivoTonko : Huhhuh...! Onpas ollut raskas kokemus. :( Hirmusti voimia tulevaan, mihin ratkaisuun sitten päädyttekään! :heart:

Mohair : Jaksamista huhtikuun odotteluun. :)

Manuliina : Kiitos listan selkeyttämisestä! :)

Hyvää uutta vuotta meille kaikille! Toivotaan onnellisia hetkiä ja oikein kunnon plussa-aaltoa meille kaikille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Yrittäjät:popcorn:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... .......2013
ambrosio............1.IVF/2.PAS......................3.PAS tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/2.PAS................................... ..........?
Haikala...............1.ICSI/2.PAS................................. ..........2013

Piinailijat:headwall:

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet:heart:

nimimerkki............hoito......................................plussauspäivä
Neela84...............1.ICSI.............................................. 29.12.12
 
Manuliina: Täällähän minä! :wave: Päivitin tuohon listaan itseni. Menikö oikein? Ihan eka hoito oli, icsi ja yksi alkio siirrettiin (ei muita hedelmöittynytkään). Pitäiskö se merkitä?

Haikala: Voi surkeus! :'( Olen pahoillani. Meillä alunpitäen todettiin syyksi mun endo. Se todettiin reilu vuosi sitten. Silloin lääkäri sanoi (!) että ei teillä niin huono tuuri voi olla, että molemmista löytyis vikaa! No, löytyipä kuitenkin, myös miehen siittiöissä, määrä matala&liikkuvuus alentunut. Tässä hoidossa lääkäri sanoi, että ajattelevat, että lapsettomuuden syy on miehessä, että endo on vielä niin "hyvä", ettei pitäis estää lapsen tuloa. Ja siksi ICSI. :)

Kiitos onnitteluista! :heart: Voimia ja parempaa uutta vuotta teille kaikille!!! :heart:
 
Neela84 Hurjasti onnea ja tarrasukkia! Ihanaa kun onnistui, se luo toivoa.

Harmitukset nagailijoiden puolesta tulee tältäkin suunnalta. Nyt vain rinta rottingilla kohti seuraavia hoitoja!

Vapaa-ajasta: mun ajatus on, että mitä vähemmän ehdin murehtimaan, sen parempi. Työ mulla vie normaalia enemmän aikaa, pahimmillaan vietän viikossa yli 100h työpaikalla tai sen läheisyydessä (tarkoittaa poissa kotoa). Lisäksi Meillä on koirat, käyn salilla ja jumpissa ja sitten jos aikaa jää katson höpöhöpö-sarjoja telkkarista. Jos ehdin liikaa miettimään, ajatukset kääntyvät lapsettomuuteen ja koettuun keskenmenoon eikä siitä ei yleensä hyvä seuraa.

Nyt pitkän työviikonlopun, hyvin ansaitun saunan ja siiderin jälkeen olen valmis nukkumaan uuden vuoden aattona klo 22 aikaan. Villiä lapsettoman arkea ;)

Hyvää Uutta Vuotta meille kaikille, tuokoon se tullessaan paljon plussia!
 
Niin jäi väliin uuden vuoden sukulounas jossa puolet olis ollut pieniä lapsia. En mennyt koska osasin odottaa pahoja kysymyksiä kuten "koskas teille tulee lapsia" ja näin oli käynytkin, mies siellä sitten hammasta purren vastaili kysymyksiin kun minä loistin poissaolollani. Jotenkin sain itseni sitten iltaa kohti kerättyä ja päätin lähteä sukuloimaan siinä vaiheessa kun suurin osa pienistä lapsista oli jo poistunut koteihinsa. Ilta sujuikin ihan hyvin, onnistuin välttelemään muutamaan otteeseen kun vauvoja tyrkytettiin syliin. Pinna meni sitten kuintenkin lopulta kun väkisin työnnetään vauvaa syliin vaikka kohteliaasti koitan kieltäytyä ja vedota kädessä olevaan viinilasiin, väsymykseen, kuumuuteen ja ties mihin, vaan ei auta, vauvaa pusketaan syliin sellaiseltakin taholta jossa tiedetään meidän hoidoista. MINÄHÄN EN MUITTEN VAUVOJA SYLISSÄNI PITELE!!!! SEURAAVA VAUVA JOTA PIDÄN ON MUN OMA JA SILLÄ SIISTI!! mulla flippas ihan täysin, aloin itkeen ja huusin miehelleni että nyt lähdetään. Että näin. Tänään olis taas ollut sukulounas, arvatkaa meninkö. Tilasin pizzan kotiin ja olen sata kertaa onnellisempi.
 
Helge varmasti tuntuu kurjalta kun yrittää kohteliaasti kieltäytyä ja sitten väkisin pitäs ottaa vauvaa syliin :( en kyllä mielellään itsekään pitele muiden vauvoja. Tänään todistin sellaista keskustelua että karvat nousi pystyyn, ystäväpariskunna suusta kuultua: "meidän eka lapsi oli vahinko, mutta sitten ajateltiin tehdä toinen suunnilleen samoihin aikoihin kahden vuoden päästä niin ikäeroa on sitten se tasan kaksi vuotta" ja tässä siis onnistuivat... mulla melkein itku pääsi kun tota kuuntelin. Ja tämä myös pariskunnan suusta jotka tietävät meidän hoidoista. Ihmiset eivät yhtään mieti/tajua mitä suustansa päästävät ja miten tuollaiset kommentit voivat loukata toisia. Eipähän tartte noidenkaan kaverien luona käydä taas vähään aikaan...

Menkat alkoi tänään ja soitto klinikalle. PAS heti tähän kiertoon ja tuhlataan viimeset 2 alkiota. Siinä olikin sit meidän eka IVF.

Yrittäjät :popcorn:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... .......2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS......................................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/2.PAS................................... ..........?
Haikala...............1.ICSI/2.PAS................................. ..........2013

Piinailijat :headwall:

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet :heart:

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
HelgeR : Auts... Varmasti tuntui pahalta. :( Toivottavasti oppivat episodista jotain, ettei vastaavaa tapahdu tulevaisuudessa. Halaus!

ambrosio : Toi on kyllä niin käsittämätöntä... Jotkut ei sitten yhtään ajattele, mitä suustaan päästävät! :( Ihan kuin niitä lapsia tosta vaan "hankittaisiin".... Ärsyttää, että jotkut ajattelevat niin ja sitten vielä onnistuvat siinä.

Soitin tänään lapsettomuuspolille. Seuraava PAS tulevaan kiertoon. Nyt kp 13. Saa nähdä, kuinka pitkä tai lyhyt kierto tämä on, kun viime kierto venyi zumenonin ja lugesteronin vuoksi 38pv:ksi.

Yrittäjät :popcorn:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.....................................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS................................... ...tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/2.PAS................................... ..........?
Haikala...............1.ICSI/2.PAS................................. ..........2013

Piinailijat :headwall:

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet :heart:

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Voi kylläpä tuli tästäkin päivästä taas paska! Ihan ku siinä ei vielä olis ollut tarpeeksi etten nukkunut koko viime yönä, ei... Piti sitten päästä työpäivän lomassa vielä kuulemaan miten kollegoista yksi jää äitiyslomalle ja toinen jatkaa hoitovapaataan suoraan äitiyslomalle!:kieh: Hei ihan oikeesti, ei paljon surkeempaa olotilaa olis voinut taas tulla. Eiku hei, voipas: menkat ne sieltä taitavat alkaa, joskin ilmeisesti ihan ajallaan. Jos siis jotain hyvääkin niin on ainakin toivoa PAS:sta. Muuten tää päivä olikin taas niin syvältä että en halua edes ajatella:ashamed:
 
Voimahalit kaikille tasapuolisesti ! Toivotaan että tää epäonnen vuosi toisi meille jokaiselle oman nyytin!

Sain eilen suurta lohtua kun soitin klinikalle meidän tuloksen ja sain puhuttua kaikki murheeni hoitajalle. Meillä tehdään seuraava PAS tähän kiertoon ja ens viikolla uä ja luultavasti myös ovis, siirto menee sit seuraavalle viikolle jos oon laskeskellu oikein :)

Joulun murheet alkaa olla takana päin ja uutta matoa koukkuun meiningillä mennään. Periksi ei anneta!

Mitä Neelalle kuuluu :)?

Helge Tunnen tuskasi. Sit ku me saadaan ne plussat testitikkuihin, niin muistetaan puhua muille vain raskaudesta ja kaikesta lapsiin liittyvästä. Laitetaan tyynyt mahaan ja mennään nokka pystyssä keskelle kaupunkia niitä taputtelemaan, et varmasti kaikki näkee et me ollaa nyt raskaana :D Ahahahahahha!


Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... ..tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS................................... ...tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/2.PAS................................... ..........?
Haikala...............1.ICSI/2.PAS................................. ..........Tammikuu 2013

Piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Nyt se on sitten tehty! eli matka varattu aurinkoon maaliskuussa! Ja mahdollisimman kauas! oon niin happy! on edes jotain ihanaa tiedossa mitä odottaa :)

Ennen sitä myös meidän viimeinen PAS tästä ekasta IVF:stä, pakkasessa meilläkin enää kaksi ja molemmat siirretään jos selviävät. pitää tosin varautua siihen ettei jää sulatuksen jälkeen mitään siirrettävää :( Estradot laastarit lyöty siis mahaan jälleen kerran ja nyt elellään kp2 eli reilun parin viikon päästä siirto jos hyvin käy..

YRITTÄJÄT :popcorn:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ..................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............….2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa...................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS..............................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS.................................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS................................... .........?
Helge.................1.IVF/3.PAS..................................tammikuu 2013
Haikala...............1.ICSI/2.PAS...................................Tammikuu 2013

Piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet :heart:

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Viimeksi muokattu:
Minä liittyisin myös mukaan eli meillä esikoisen yritys alkoi 9/2011. Lapsettomuus johtuu toistaiseksi tuntemattomasta syystä eli ns. selittämättömiä ollaan ja kolmas inssi clomeilla tehdään vielä tähän kiertoon, mutta IVF-suunnitteluaika on varattuna jo. Kierto- tai ovulaatiohäiriöitä ei ole, mutta silti clomit on siis käytössä. Kuulemma sellainen on nykyään käytäntönä. Meillä eka IVF osunee maaliskuulle.

Järkytys on ollut mulle suuri että lapsettomuushoitoihin jouduttiin eikä edes kevyet hoidot auttaneet, vaikka en koskaan ole tätä asiaa itsestäänselvänä pitänytkään. Mies on ottanut asian suht rennosti enkä ymmärrä miten se siihen kykenee, kun itse oon kohtalaisen rikki. Parisuhde on kestänyt tämän asian kohtalaisesti. Mies kun ei koe asiaa läheskään niin vaikeana kuin minä, se ei pysty mua kovin hyvin ymmärtämäänkään eikä sita kautta myöskään riittävästi tukemaan. Onneks joulut oli ja meni eikä mekään siitä kunnialla selvitty. Jos ei ihmettä tapahdu, ens joulu vietetään mekin jossain tosi kaukana.. Äitienpäivätkin on viime vuosina olleet aika vaikeita..
 
Tervetuloa Snipsu ja Toive13

idealisti Siis ei oo totta! miten keskenmenon takia voidaan heivata jonosta!! höh!! harmittaa nyt kyllä teidän puolesta! Toivotaan että nyt saatte kunnon satsin myös pakkaseen tuolla yksityisellä.
juu mulla laastarit nyt ainoastaan, katsotaan sitten ens viikon ultran jälkeen mikä on tilanne.

Mikäs muilla on tilanne? Tsemppiä kaikille!! :heart:
 
Ehdin jo eilen hehkuttaa että tänään alkaa piikitykset (lyhyellä kaavalla siis mennään). Kun on tapana ylianalysoida asioita, niin ongelmissa ollaan... :headwall:

Kierron 1.pv on, kun vuoto alkaa, joo-o. No, huomasin vuodon n. klo 22 eilen. Edellisen kerran muistelen käyneeni wc:ssä klo 16 aikaan töistä lähtiessä eikä silloin vuotoa ollut. Vuoto ei ollut tiputtelua mutta ennen poultayötä ei sateeseen vielä tullut mitään, tosin kävin myös saunassa ja vuodon määrää arvioidakseni myös pyyhin paperilla. No, onko kp1 eilinen vai tämä päivä.

Arviota helpottamaan :)

Kun esimerkiksi hedelmöityshoitoja varten halutaan tietää kierron ensimmäinen päivä mahdollisimman tarkasti, niin tällöin sinulle ominaisen kunnon vuodon alku lasketaan kierron ensimmäiseksi päiväksi. Usein kysytyt kysymykset - Väestöliitto

Kuukautiskierto lasketaan alkavaksi siitä päivästä, kun vuoto kunnolla alkaa. Pientä tiputteluvuotoa ei vielä lasketa uuden kierron aluksi. Jos vuoto alkaa yöllä tai illalla kello 18 jälkeen, kuukautiskierron ensimmäiseksi päiväksi lasketaan seuraava päivä. http://www.felicitas.fi/sites/database/suomi/Kysymyksiä lapsettomuudesta/0912_Mistkuukautiskiertolasketaanalkavaksi.aspx
 
Mun mielestä jos siteeseen ei ole tullut mitään niin silloin vuoto ei ole vielä alkanut, joten tänään olisi vasta kp 1. Mulle on jäännyt käsitys, ettei se hoito pieleen mene vaikka tässä tekisinkin "väärän" arvion.

Terveisin MM, 4 ICSI-hoitoa takana
 
Vihervaara, mulle on sanottu samoin, kun tuolla Felicitaksen sivuilla. Eli jos klo 18 jälkeen alkaa vasta kunnolla "verinen" vuoto, niin KP1 on silloin siitä seuraava päivä. Eli tänään. Ilmeisesti se on myös lääkkeestä kiinni, että onko niin tarkkaa. Viimeksi mulla oli Elonva, joten silloin painotettiin erityisesti, että tuo KP1 on arvioitava tarkasti, ettei hoito mene mönkään.

Mulla alko vuoto eilen ja lyhyellä kaavalla mennään. Ensimmäiset Synarela-suihkaukset nenään aamulla - olihan kokemus, voi tätä jatkuvaa aivastelun määrää :(. Huomenna pääsen piikityshommiin :).
 
Tervetuloa uusille :)
Vihervaara Mulle myös sanottu samanlailla mitä Hiskias tuossa sanoi.

Täällä elämä alkaa voittaa taas pikku hiljaa ja kohti uutta PASsia mennään. Mulla on nyt joku ongelma, nimittäin en usko enää tähän hoitoon ja sit unohtelen asioita..siis lähinnä zumenonin ottaminen, kuitenkin aika oleelista. Oon vaan niin lopen uupunut. Tauko tulee siis hyvään saumaan tän viimesen PASsin jälkeen.

YRITTÄJÄT :popcorn:

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ..................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............….2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa...................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/3.PAS.........................tammikuu 2013
Helge.................1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
Haikala...............1.ICSI/2.PAS........................tammikuu 2013

Piinailijat :headwall:

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet :heart:

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä