Haikala: Mä olen kans hajoillut kaupoissa samalla lailla, kun oon nähnyt jotain vauvoihin liittyvää. Ja samaa paniikkia on täälläkin, että me ei koskaan saada lasta. Se on jotain ihan järkyttävää, että kenenkään tarvitsee niin luonnollisen asian edessä nöyrtyä. Tosin musta lapsen saamisessa ei ole mitään normaalia vaan se on kyllä sellaista rakettitiedettä. Ja mulla on niin paha mieli, etten mä voi antaa lasta miehelleni, mikä kyllä ahdistaa eniten:'(.
HelgeR: Kyllä sulla on oikeus tuntea mitä tunnet. Ikävä juttu, että meni riitelyksi, mutta ymmärrän täysin sun kantasi. Miesten on ehkä joskus vaikea käsittää, kuinka tämä koskettaa. Mä olen kans jättänyt väliin kahvittelut ym. tilaisuudet, koska en ole vain kestänyt nähdä mahoja ja jatkuvaa jauhamista raskaudesta. Mä olen antanut itselleni oikeuden olla vihainen ja katkera, enkä sitä ole pyydellyt anteeksi. Vähän siinä on vielä vaikeuksia, koska joskus eivät kaikki ymmärrä, mutta mulle sama. Se on niin helppo toivottaa jaksamista, kun on maha pystyssä, eikä tarvi ikinä pelätä, että lapsia ei tule. Kyllä se niin kirpaisee olla lapseton jouluna:'(.
Mä mietinkin, että mitenkä mahtaa kaikkien joulu mennä:heart:. Oon jotenki saanut itseni kasaan, mutta kyllä otti tiukille joulu mullakin:stick:. Tänäkin jouluna saatiin raskausuutisia. Serkku heilutti nenän edessä viimeisintä ultrakuvaa, jossa kölli sellainen 13 viikkoinen. Mulla taisi oikeasti sydän jättää muutamia kertoja lyömästä ja osa musta kuoli taas vähäsen. Ei siinä vielä kaikki, mutta kuunneltiin miehen kanssa, kun suvun vanhemmat keskustelivat kuinka hyvin voi vielä 3-kymppisenä saada lapsia ja että he eivät olisi hoitoihin lähteneet vaan lapset tulevat jos ovat tullakseen. Ja niinhän niitä on tullut - sikiävää sakkia kun ovat. Hahahahaa:stick:
Eivät siis tiedä meidän tilanteesta, eikä kyllä tämän jälkeen aiotakaan kertoa! Sinänsä ihan mielenkiintoista kuulla heidän oikea mielipide asioista. Siinä me istuttiin sohvalla vierekkäin aivan hiljaa käsi kädessä. Ei taida siltä osalta perhettä irtoa tukea sijaisvanhemmuudelle/adoptiolle, jotka ovat käyneet kyllä mielessä ja sijaisvanhemmuutta olen ajatellut enemmänkin. Siinä vaiheessa mun sydän skippasi taas yhden lyönnin ja mä aloin ajautua ajatuksissani jonnekin helvatin kauas koko keskustelusta. Jos ei tarpeeksi oltu vielä lyöty lyötyä, niin kaikista paras oli kuitenkin se, että seuraavana jouluna olisi meidän vuoro kertoa vauvauutisia. Hahahahahaha...... Ei kuulemma kiirettä, kunhan ensi jouluksi sitten. *hymiö, joka vetää ranteensa auki* Taidanki tästä alkaa saman tien varaamaan ensi jouluksi matkaa hyvin, hyvin kauas.
Mä lisäsin minidisperiinin arsenaaliin mukaan ja on tullut mukavasti lipitettyä punaviiniä. Salainen toive on tietty se luomuihme. Mulla siis taas vaihe, että jospa sittenkin.. Mutta tuskinpa vain, koska menkkakivut alkoi kp 18 eli jouluaattona. Toivottavasti tiputtelu jäisi väliin, ehkä toivon vyöhyketerapian tuovan jotain apua vuotohäiriöön. Nähtäväksi jää. Ihan näinä päivinä tiputtelu pitäisi alkaa, jos perinteitä kunnioitetaan. Viime kerralla vyöhyketerapiassa sain homeopaattisia lääkkeitäkin, mutta en ole vielä niitä aloittanut. Siinä kyseltiin kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta pahin oli kuitenkin se, kun kysyttiin minkä yhdistän sanaan suru. Vauva. Sitten kysyttiin mikä on pahin pelko. Se, ettemme saa ikinä lasta. Eipä siinä enää mitään tarvittukaan, kun repesin ihan totaalisesti itkuun. Tuntui karulta sanoa ääneen elämäni suru ja pahin pelko. Teki tilanteesta jotenki konkreettisemman, kestämättömän. Että näin positiivista tunnelmaa.
Jaksamista kaikille ja voimia!:heart: