Haikala : Pääsitkö eilen siirtoon? Jäikö pakkaseen alkioita? Toivottavasti kaikki meni hyvin.
Mohair : Tosi hyvä, että tutkivat tuota vuotohäiriöö. Mulla on ollut vähän samanlaisia kokemuksia. Ennen näiden hoitojen aloittamista mulla oli tiputtelua/vuotoa pahimmillaan 22pv putkeen. Yleisimmin oli niin, että kierron keskellä oli viikon verran tiputtelua, sitten hetken aikaa ei vuotoa ja sit tuli menkat. TODELLA rasittavaa... Ilmeisesti nämä mun vuotohäiriöt johtuu mun monirakkulaisista munasarjoista. Nyt näiden hoitojen aikana ei oo ollut niin paljoa tiputtelua, ehkäpä johtuu näistä hormoneista, joita joutuu nappaileen. Toivottavasti sulla selviää, mistä johtuu ja sille asialle vois jotain tehdäkin sitten.
aniraz : Tervetuloa!
Voimia ja tsemppiä hoitoihin. Punktioon saa onneksi tosi tehokkaan suonensisäisen lääkityksen, jota voidaan toimenpiteen aikana tarvittaessa lisätä, joten useimmilla se menee suht kivuttomasti. Mä olin henkisesti varautunut siihen, että se on varmaan jotain tosi kamalaa ja yllätyin postiivisesti, kun se ei ollutkaan niin kivuliasta (multa punktoitiin 13munista). Jälkikäteen olin melko kipeä ja alavatsa oli tosi arka, mutta 1g Panadol muistaakseni 3sti päivässä auttoi kipuihin tosi hyvin. Tosi paljon tsemppiä sulle, hyvin se menee!
Vihervaara : Kurjaa, että olet tullut noin kipeäksi.
Toivotaan, että tää loppuaika ennen punktiota menis hyvin ja sit itse punktiokin sujuisi mallikkaasti. Toivottavasti noissa neljässä follissa on jokaisessa kypsä munasolu ja kaikki hedelmöittyisi hyvin, että jäisi pakkaseenkin sitten huuruneniä.
Tsemppiä ja jaksamista!
Toive13 : Juuri näin kuten
anirazkin sanoi, eli tuleva hoito ja ajankohta. Tsemppiä maaliskuun odotteluun!
Lutinus : Mulla on kolme kummilasta. Heistä nuorimman kummiksi tulin viime syksynä. Ystäväni multa varovasti kysyi, haluaisinko alkaa heidän lapsensa kummiksi. Hänkin ajatteli, että kun näitä hoitoja läpikäymme niin mahdanko haluta kummiksi. Olen iloinen, että hän rohkeni kysyä, koska mielelläni kummiksi ryhdyin. Mua ei ole tän lapsettomuusprosessin aikana "harmittanut" lähipiirin lapset vaan pikemminkin olen tosi mielelläni esim. veljentyttöäni hoitanut. Vähän kauempien tuttavien raskausuutiset ja vauvahypetys on taas ärsyttänyt mua hetkittäin suurestikin... Mutta siis todennäköisesti sun ystävä ei ole sua rohjennut kysyä, koska on ajatellut, ettet välttämättä kummiksi tässä tilanteessa halua. Niitäkin on, keistä on tuntunut tosi pahalta, kun heitä on kummiksi pyydetty silloin, kun lapsettomuushoitoja läpi kahlaavat. Rohkaisisin sua ottamaan asian sun ystävän kanssa puheeksi, ettei se jää sua vaivaamaan. Ja kun läheisiä olette niin hän varmaan tosi mielellään antaa sulle lapsensa hoitoon silloin tällöin, kun eihän se kummiutumattomuus (onks tää ees sana) sitä estä.
:heart:
Mulla on tullut ehkä 2-3kg painoa lisää näiden hoitojen aikana, mutta en kyllä yhtään pysty sanomaan, johtuuko näistä hoidoista vai jostain muusta. Voi olla ihan vaan herkuttelustakin.
Hirmuisesti tsemppiä ihan meille jokaiselle!
ON: Menkat alkoi! Eilen varasin ajan ultraan, joka on ma 21.1. Toivottavasti PAS olis sit pian sen jälkeen.