Ivf hoitoja lapsettomille

HelgeR ja grosjean : Itku tuli teidän puolesta. Tämä on niin väärin. Niin väärin. Miksei sellaiset ihmiset, jotka lasta yli kaiken toivovat, jotka olisivat valmiita tekemään kaikkensa lapsensa vuoksi, joilla olisi valtavan paljon rakkautta annettavana heille, niin miksi heille ei sitä onnea suoda... :'( Olen niin pahoillani teidän puolesta.
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Voi surkujen surku, pahoittelut sekä HelgeR että grosjean!

Täällä meininki aika samanolonen kun teillä; itku ja hampaidenkiristelyä perhejoulun lomassa. Kaikki kyllä tietää meidän tilanteesta niin ei tuu noita pahimpia töksäytyksiä, mutta hankalaahan se on aidon ilon löytäminen kun jaloissa juoksevasta lapsilaumasta niin selkeästi puuttuu meidän omat.

Niin se taitaa olla että jos ei ens joulun alla nähdä lastenvaateostoksilla niin sitten jossain ihan muualla etelän lämmössä, ei tämmönen joulu oo kiva.
 
Helge ja grosjean oon niin kovin pahoillani teidän puolesta. Tiedän TÄYSIN miltä teistä tuntuu, liityn nimittäin seuraan oman negani kanssa :( Ei mulla ole edes sanoja kuvaamaan tätä tyhjää tunnetta..
Tuntuu niin turhalta käyttää lugeja vielä muutama päivä, lääkäri ohjeisti testaamaan kaiken varalta vielä pp17..no eiköhän tää nyt kuitenkin ollu tässä mut katsotaan nyt loppuun asti niin ei jää jossiteltavaa :stick:

Toivon sydämestäni että Haikala tuo tälle ketjulle sen kovasti kaivatun plussan :heart: tsemppiä viimeisiin piinapäiviin!
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... .......2013
ambrosio............1.IVF/2.PAS......................3.PAS tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS............................................?
Helge.................1.IVF/2.PAS.............................................?

piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Haikala...............1.ICSI/1.PAS...........1....................... ...30.12
 
ambrosio : Oon tosi pahoillani sun puolesta... :'( Monta halausta! :heart:

Ei tää voi olla tottakaan, että näin monta negaa tulee näin lyhyessä ajassa! Haikala, toivottavasti sinä saat plussan! :heart: Paljon plussatuulia sinne ja tsemppiä piinailuun! :)

Jaksamista kaikille meille negan saaneille ja tottakai myös kaikille eri hoitovaiheissa oleville! Tämä on hurjan raskasta.... Viime aikoina mua on kiukuttanut, vi***tanut, suututtanut ja surettanut ihan liikaa...! Mua kiukuttaa ihan suunnattomasti, kun tämä asia pyörii mielessä 24/7! Ja sitten, kun ympärillä ihmiset tuntuu poksahtelevan raskaaksi tuosta vain plop plop PLOP! Ärsyttää, kun ihmiset hehkuttaa onneaan. Yks päivä, kun avasin facebookin, etusivulle lävähti ensimmäisenä kuva vanhasta koulukaverista maha pystyssä. Auts... Suljin koneen samantien. Yritin myöhemmin uudelleen niin ei, kun sillä kertaa etusivun ensimmäinen juttu oli kuva aivan äärettömän suloisista vastasyntyneistä kaksosista. Meni fb kiinni silläkin kertaa...! Mua raivostuttaa, kun ihmiset laittaa fb:iin lastensa neuvolakäyntien pituus- ja painotietoja, hehkuttaa kuinka ihana ensimmäinen perhejoulu oli ja kaikkea muuta mahdollista! Täytyy varmaan poistua koko hemmetin fb:sta, kun en kestä nähdä tuollaisia uutisia. Huh, tekipä hyvää päästää tuo kaikki ulos....
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR ja Manuliina
ambrosio Pahoittelut myös sinulle negasta:hug: Tosiaan alkaa mennä kokonaan usko tähän onnistumiseen kun ei kellään tunnu lykästävän...Mutta kai se meidän kaikkien aika vielä tulee, toivottavasti.

*keijukainen* Monesti olen itsekin fb:n avattuani laittanut sen heti kiinni, juurikin tosta syystä. Ja myös pyhästi vannonut että jos mua se maailman suurin onni joskus vielä potkasee ja saan olla äiti, niin en todellakaan laita mitään maha-, tai edes vauvakuvia faceen! Ihan vaan koska omasta kokemuksesta tiedän miten kovasti se voi satuttaa. Yksi ystäväni yritti lasta monta, oliskos ollut jopa 7 tai 8 vuotta, ja lopulta onnistuikin sen saamaan. Ja on ollut niin fiksu, ehkä juuri siksi että tietää miten paskalta se tuntuu, ettei ole laittanut yhtä ainuttakaan kuvaa lapsestaan sinne, vaikka tällä on ikääkin jo parin vuoden verran. Ehkä se siis vaatii oman tuskan taustalle että voi ymmärtää muiden tuskaa asian tiimoilta. Koska esim. vaikka olen joillekin ystävilleni tästä yrityksestä ja noista fiiliksistä puhunu ni sinne niitä kuvia ilmestyy tasaseen tahtiin:headwall: Ja jotenki tuntuu että niitten kuvat satuttaa just eniten, ihan ku ne tekis sen ihan vaan viiltääkseen vielä enemmän mun sisukuntaa. Vaikka tuskin asia niin on mutta siltä välillä tuntuu. Pikku avautuminen taas:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
kiitos kaikille myötäelämisestä! olette korvaamattomia! :heart:
ambrosio ja grosjean olen todella pahoillani teidän puolesta :hug:

Mä kanssa vuodatan sen verran, että mua ärsytti kun jouluna postiluukusta tupsahteli kortteja joissa muiden lapset hymyilivät iloisina tonttulakit päässä!!!! ARVATKAA LENSIVÄTKÖ KORTTINNE SUORAAN ROSKIIN!!!! EIKÖ KENELLEKÄÄN TULLUT MIELEEN ILAHDUTTAA MUA ESIM.KISSA KORTILLA JOLLA TONTTULAKKI!!!???? Onneksi se helvatun joulu on nyt ohi ja mikäli vuoden päästä tilanne sama niin minäkin ilmoittaudun niihin jotka lentävät mahdollisimman kauas täältä.

No niin, helpottipa vähäsen :LOL:

Tsemppiä Haikala mikä olo???
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Hei, nyt on kyllä ihan pakko liittyä tällekin palstalle, jos vaan pääsen näin "kesken kaiken". Oon kirjoitellut tuolla toisessa ketjussa, mutta kylläpä herätti tunteita kun selaili teidän kirjoittelua: voi miten surullinen oon negan testanneiden puolesta! :'( Voimia teille jatkoon! :hug:

Mutta kyllä mua vähän pisti naurattamaan teidän HelgeR, Manuliina ja *keijukainen* avautumiset facebookista ja joulukorteista, kun nuo ihan samat manaukset on tullu mun suusta! Mies niitä on vain joutunut kuuntelemaan. :D Mutta kyllä on täälläkin mennyt fb aika monesti kiinni hyvin nopeesti. Viimeksi tänään, kun yksi raskaana oleva surkutteli siellä isoksi kasvanutta mahaansa, mutta totesi, että onhan se ihana hellästi silitellä kumpua. :LOL: Pitääkö nää koko maailmalle kertoa???? Ja niitä joulukortteja tuli kiva pinkka. Sanoinkin joulun alla miehelle, että jos joku keksii tyrkätä tonttulakin ultrakuvan päähän ja lähettää mulle niin sitten käyn kyllä kuristamassa sen kaverin :D No sitä ei tullut, mutta tällainen tuli: terveisin Matti, Maija ja masuasukki. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Mutta siis, mun tilanne on se, että 1. ICSI on tehty, siirto tehtiin 14.12. eli nyt on pp13. Eli täällä jännitetään ihan hirveesti. Meille ei annettu ohjetta kotitestistä ollenkaan ja tuossa toisessa ketjussa oon kyselly, että milloinkahan sitä uskaltais testata. Tänään oon ollu verikokeessa, mutta tulokset soitetaan joulutauon vuoksi vasta maanantaina!!!

Tsemppiä meille kaikille!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa.............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ....................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ .....................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............…....2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa.........................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS................................... .......2013
ambrosio............1.IVF/2.PAS......................3.PAS tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/2.PAS............................................?
Helge.................1.IVF/2.PAS.............................................?

piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Haikala...............1.ICSI/1.PAS...........1....................... ...30.12
Neela84..............1.ICSI....................1...........................31.12 ?
 
Uskaltautuiskohan mukaan? Luin viestejä läpi ja saatoin niin samaistua teidän kaikkien tunteisiin. Fb:ssä oon merkinnöistä tietyt "lapselliset" ihmiset pois näkyviltä, mutta pitänyt kaverina. Toisaalta tiettyjen hyvien ystävien lasten kanssa tykkään touhuta ja kuulla uutisia. Laitoin aiemmin jo pitkän sepustuksen taustasta toiseen ketjuun ja kopsaan sen vaan tähän jatkoksi.


Heips!

Toivottavasti tänne mahtuu vielä mukaan. Meillä on suunnitteilla nyt tammikuulle ensimmäinen IVF/ICSI. No, kai sen tammikuunkin voi lukea keväälle....

Minä olen 28v, mies 30v. Takana nyt kohta 2 vuotta luomuna yritystä. Yksi keskenmeno saatiin aikaiseksi 12/11. Keskenmeno oli mulle erittäin kova kokemus, vaikkakin se oli niin varhainen että voitaisiin laskea kemialliseksi. Työn puolesta (raskaana ollessa mun työnkuvaa pitää muutella) kävin jo keskenmenoa edellisenä päivänä yksityisellä uä:ssä ja siellä näkyi paksuuntunut limakalvo ja sikiöksi sopiva muutos, mutta ei (odotetusti) sydämen liikettä. No, seuraavana aamuna alkoi vuoto ja tiesin heti että nyt se on ohi. Olin vielä kovin luottavainen, että kohta alkaisi seuraava raskaus, mutta 5/12 hakeuduttiin yksityispuolelle tutkimuksiin.

Tutkimuksissa miehellä todettiin epänormaalisti/huonosti liikkuvat siittiöt, normaaleja ei ollut lainkaan. Se oli jotenkin mulle helpotuskin (ihan kamala sanoa näin), kun luulin että vika on vain minussa. Itsellä on kehityshäiriöitä, minkä vuoksi mua on lapsena leikeltyä paljon. Tämän vuoksi osasin odottaa, ettei meidän lapsensaanti ole helppoa, mutta silti se on rankkaa, kun toivottua lasta ei tulekaan. SSG:ssä mulla todettiin kohdussa polyyppi, minkä lopulta kävin yksityispuolella poistattamassa, kun yleisellä puolella homma ei oikein toiminu. Mulla on epäsäännöllinen kierto ja lisäksi olisivat tehneet toimenpiteen hereillä, mikä ei olisi mun kiinnikkeiden ja polyypin suuren koon vuoksi onnistunut lainkaan. Näin ollen olisin vieläkin odottamassa aikaa hereillä tehtävään toimenpiteeseen, mikä ei tulisi onnistumaan... Nyt polyypin poiston jälkeen tehdyssä SSG:ssä oikea munanjohdin todettiin avoimeksi, mutta vasenta munasarjaa ei tällä kertaa edes löytynyt, mikä johtunee kiinnikkeistä. Päädyttiin gynen kanssa suoraan IVFään ja mikäli kiinnikkeiden vuoksi ei molemmista munasarjoista pystytä punktoimaan tai munasoluja saadaan niukasti niin mennään suoraan ICSIin.

Tulihan kovasti tekstiä, anteeksi. Monikaan ei tiedä meidän tilanteesta, ihan lähimmät ystävät sekä mun pomo ja osa työkavereista (työssä poissaolojen ym. vuoksi pakko kertoa), joten varmaan sen vuoksi tekstiä tulee. Samoja muutamia ihmisiä kun ei jaksa asialla vaivata koko ajan...

Joulun aika oli rankka. Miehen ystävä kertoi ilouutisia heidän perhetilanteen muutoksesta ja yhdessä porukassa mun vanhoista hyvistä ystävistä 2/4 on raskaana, yhdellä on vajaa 1/2 vuotias lapsi ja yksi ei saapunut meidän vuosittaiseen tapaamiseen. Yhden raskauden jo tiesin sekä luonnollisesti vauvan, mutta yksi raskaus tuli yllärinä. Kyllä piti niellä itkua ja pakottaa hymy kasvoille loppuillaksi. Autossa kotimatkalla sitten itkeskelin... Sille ei vain voi mitään, että ensireaktio vauva uutisiin tahtoo olla suru omasta kohtalosta, vaikka nyt taas myöhemmin pystyy iloitsemaankin toisen puolesta.

Nyt kyllä lopetan tän vuodatuksen ja odotan innolla tammikuuta ja kuukautisten alkua! (Enpä ois uskonu että odotan innolla kuukautisten alkua )
 
Tervetuloa Neela84 :) Sulla onkin jännät ajat, itse olen aina saanut ohjeen että kaksi viikkoa siirrosta voi testata kotona eli pp14. ja että verikokeesta kaksi päivää myöhemmin. Eli kyllä viimeistään ylihuomenna voit tehdä kotitestin :)
Toivottavasti toisit tälle palstalle plussan, me tarvitsemme täällä nyt hyviä uutisia, niin paljon negoja tullut.
 
Ihanaa, kun yhdyitte mun vuodatukseen! Tekee kyllä superhyvää päästellä näitä höyryjä ulos ja todeta, että te kohtalotoverit tunnette ja koette ihan samalla lailla näitä asioita! Iso kiitos teille!

Tervetuloa Neela84 ja Vihervaara! Hirmusti tsemppiä Neela84 piinailun loppumetreille! Plussaa sulle toivomme! :)
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
helge, grosjean ja ambrosio teille voimahali ! Kuinka tää voi olla näin vaikeaa :( Itkekää ja huutakaa..se auttaa!

Täälläkin testipäivä lähenee..tosin testikin on vielä kaupassa :D
Alkuviikosta ma-ti oli hirveet menkkakivut, mut nyt ne on hellittänyt. En silti jaksa uskoa ettei ne muka tulisikaan. Kuitenkin on tällainen "kuuma-aalto" hikoilu jo ollu viikon päällä mikä tulee aina ennen menkkoja. Luget vaan pitää ne loitolla. Viime hoidossa menkat alkoi kp 28 kuten aina ja nyt on menossa kp 29. Kyllä tässä kohta hulluksi tulee piinaillessa..alkas nyt !

Tervetuloa Neela ja Vihervaara :D

Onko Neelalla mitään oireita? :D

Kiitos kaikille tsempistä ! Ootte ihania !
 
Kiitos kiitos tervetulotoivotuksista ja tsempeistä! :)

Haikala: Eilen olisin vielä kirjoittanut, että ei mitään oireita oo, mutta tänään tuli iltapäivällä tosi huono olo. Kaupan kassalta oli pakko lähteä vessaan, kun olin varma, että oksennan siihen. Edelleen on tosi etova olo. Menkkamaisia vatsakipuja oli tuossa alkuviikosta vähän ja sitten ne hävis. Tänään ne on tulleet takas. Rinnat on ollu tosi kipeet aiemmin, edelleen arat, mutta se on paljon helpottanu... Ota tästä sitten selvää. Jospa sitä huomenna sitten testais... Niin, tai saa nähä alkaako ne menkat sieltä vielä tänään... Tsemppiä Haikala piinailuun!!! :)
 
idealisti :LOL: Kyllä täällä on hermot riekaileina! Mutta saan ainakin "leikkiä" olevani raskaana huomiseen asti... :)

Anteeksi, kun en tajunnut ees kertoa taustojani alkuun tälle palstalle hypättyäni! Mutta nyt tulee sitten faktaa :) : Mä oon 28, mies 32. Lasta on kovasti tehty vajaa kaksi vuotta. Mulla todettiin endo, jolle ei oo tehty mitään, ja jonka ei pitäis estää raskaaksi tuloa. Miehen siittiöistä löytyi jotain vikaa, niitä taisi olla liian vähän.. Molemmista löytyi siis vikaa ja meidän eka hoito on tää meneillään oleva ICSI. Esikoista siis toivomme. Koskaan en ole nähnyt positiivista raskaustestiä, niitä negatiivisia sitten kymmeniä... Pakkaseen ei saatu tästä hoidosta mitään, joten jos tulos on nega, niin sitten uudestaan pistelemään... Harmillisesti tää vuodenvaihdekin tulee tähän, niin ei saa lääkekattoa hyödynnettyä. Siis jos niin onnettomasti käy.
 
Vihervaara ja Neela84 Isosti tervetuloa munkin puolestani:wave: Ja lisäksi Neela84lle ja Haikalalle tsempit piinailuun, toivotaan että teille tulis ne plussat ni palailisi ehkä usko onnistumismahdollisuuksiin=)

Miten te muuten kulutatte vapaa-aikaanne? Itsellä on välillä semmonen olo että kaikki, siis ihan koko elämä, pyörii vain ja ainoastaan tän yrityksen ympärillä eikä tahdo saada oikein mitään toimeksi. Käyn siis kuntoilemassa(salilla, lenkillä) aina kun vaan saan aikaiseksi mutta tahtoo mennä näin talvella etenkin vaan sohvalla makoiluksi ja masenteluksi koko elämä: / Toki nyt on ainakin vielä toistaseksi sen verran kunnollinen talvi että pitänee kaivaa sukset esiin ja painua ladulle!:D Kunnon hiki pintaan ni sillä saa surkeat ajatukset edes hetkeksi mielestään. Käsityöt olisi myös juttu joiden aloittamista, siis lähinnä kutomisen/virkkaamisen, olen jo jonkin aikaa miettinyt mutten ole sitäkään saanut toimeksi. Tuntuu vaan että tää lapsettomuuden tuska on niin syvä ja riuduttava että se imee koko muun elämän täysin tyhjiin. Vaikka eihän se niin saisi olla mutta minkäs teet...:ashamed:

Onko muita tammikuun odottelijoita kuin minä, Lutinus ja ambrosio? Kohta se tammikuu jo sieltä tuleekin, onneks!!:popcorn:
 
idealisti Niin pitkästä tekstistä huolimatta se olennainen taisi unohtua, eli aloitamme hoidot seuraavasta kierrosta mikä alkaa noin vko:n päästä. Jännittää jo valmiiksi!

Tänään taas yksi vauvauutinen tuli päin näköä töissä, ja kivaa oli! :( Kyseessä vielä työkaveri jonka kanssa pitää olla aika paljon tekemisissä. Onneksi siirryn hieman toisaalle töihin ens kuun alusta muutamaksi kuukaudeksi, joten sitten palatessani olen toivottavasti raskaana (as if) kun joudun katselemaan toisen kasvavaa vauvamahaa. Perseestähän tämä on, mutta onneksi oli niin kiire töissä etten ehtinyt edes vessaan pillittämään.

Onnea vielä mukaan piinailijoille ja kaikille hyvää viikonloppua!
 
Tervetuloa Vihervaara :)

Neela84:n oireet kuulostaa aika lupaavilta :) jännittää sun puolesta!

Manuliina mulla ei juurikaan ole vapaa-aikaa :LOL: mun kaikki aika kuluu oikeastaan töissä varsinkin jatkossa kun työkuva muuttuu entistä vastuullisemmaksi. Se on toisaalta ihan hyvä, koska en ehdi töissä miettiä näitä asioita YHTÄÄN. Se vähän mitä siitä sitten jää, menee makoiluksi (töissä tosin tulee käveltyä joka päivä väh.5 kilsaa :LOL: ) joten eipä sitä oikein työpäivän jälkeen jaksa mitään tehdäkään. Kesällä tosin golffaan ja moottoripyöräilen kun on lomaa :) toivottavasti ens kesänä sais maata mahan kanssa rannalla :LOL: matkustelu on myös ollut meidän "harrastus", joka vuosi on päästävä johonkin etelän lämpöön vähintään kaksi kertaa, mielellään enemmänkin :)

Mä odottelen että klinikka avaa ovensa joulutauolta niin mietitään mulle jatkoa..vaikka eipä oo menkkojakaan vielä kuulunut, missä lie viipyvät :confused: joten toivottavasti pääsen tuhlaamaan loputkin pakkasukot jo tammikuussa.

Ainiin, haluaisin mennä kansanparantajalle, olen kerran käynyt ja oli huikee mies, tiesi minusta kaikkia ihan ihme juttuja...
 
tervetuloa Neela84 ja Vihervaara jännät paikat sulla Neela84 ois niin ihanaa kun plussaisit, koska ainakin itellä alkaa mennä usko tähän touhuun, näitä lukuja kun kattelee niin aika heikko onnistumisprosentti ollut viime aikoina täällä. Tsemppiä kovasti vielä, tule sitten heti kertomaan tulos kun olet testannut :)

Manuliina kyselit vapaa-ajasta. Jotenkin ei oo ollut intoa tehdä oikein mitään tänä vuonna, nää hoidot pyörii niin pahasti mielessä että tuntuu et oon vähän erakoitunut ja ystäväpiirikin pienentynyt kun kartan kaikkia joilla lapsia :( meilläkin matkustelu ollut harrastus mutta viime aikoina hoidot syöneet nekin rahat..eli harrastan lähinnä siis tämän vauva asian vatvomista :headwall: ja nukkumista. :LOL: jep, OOON mulla elämä, on on.. :'(

Huomenna ois sitten se pp17 ja pitäs sitten testata uudelleen :headwall: niin turhaa, niin turhaa!!!!!! ostan kyllä halvimman mahdollisen testin, niin hukkaan menee nekin rahat kun tuloksen tietää jo. Mutta kun lääkäri käskee niin pakko totella, ei kai muukaan auta. Lugeja oon edelleen käyttänyt joten ei oo vuotokaan alkanut. Ja meidän klinikka myös joulutauolla joten en tiedä vielä miten edetään mutta oletan että seuraava PAS heti seuraavaan kietoon.

Helge kansanparantaja kuulostaa mielenkiintoiselta. mistähän sellaisen löytäisi?? mua kiinnostais ennustaja, onko kukaan koskaan käynyt?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt se on tehty! Täällä on aamu tuijotettu hölmistyneen onnellisina raskaustestiin tullutta plussaa! :heart: Voiko tää olla mahdollista?? Plussa tuli ruutuun ihan saman tien ja mielestäni vahvana (no, ensimmäinen plussa, minkä elämässäni olen nähnyt!). Nyt lähden ostamaan noita testejä ainakin kymmenen lisää! Voiko näissä olla joku vika??? On ihan epätodellinen olo!! Voisko se aurinko paistaa sinne risukasaankin??? :)

Eilinen oksetuskohtaus meni ohi ja selvisin hiihtolenkillekin. Ruoka ei oikein oo maistunut, suklaa senkin edestä! :D

Voi, jos tää on totta, niin toivon, etten aiheuta kenellekään lisää surua vaan uskoa ja toivoa siihen, että tää on mahdollista!!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Neela84 : Aivan mahtavaa! Suurensuuret onnittelut! :flower: Tuntuu niin hyvälle saada tänne palstalle plussa! Se nimenomaan luo uskoa ja toivoa siitä, että näillä hoidoilla voi onnistua. Tuli tosi hyvä mieli tuosta uutisesta! :heart: Nauttikaa miehesi kanssa tuosta onnentunteesta! Toivon koko sydämestäni, että raskaus sujuu hienosti loppuun asti. :)

Manuliina : Musta kans tuntuu, että hoidot ja kaikki siihen liittyvät tunteet ja ajatukset imee niin paljon voimia ja jaksamista, että niitä ei riitä harrastuksiin/sosiaaliseen elämään. Normiarki menee ihan hyvin, mutta tuntuu, että mitään "ylimääräistä" ei jaksa. Jotenkin on sellainen turta olo, ettei oikein saa aikaiseksi mitään, vaikka toisaalta tietää senkin, että tekis varmasti hyvää saada kaikkea muuta ajateltavaa ja tekemistä.

ambrosio : Joko teit uuden testin...?

Täällä odotellaan malttamattomana joulutauon päättymistä. Soitan kyllä heti 2.1., kun lapsettomuuspoli on ensimmäistä päivää auki, ja tiedustelen, koska seuraava PAS voitais tehdä. Toivottavasti jo seuraavaan kiertoon. :)
 
Neela84 Onnea onnea onnea! mahtava uutinen! :heart: just hihkuin miehellekin että saatiin tänne palstalle plussa :) todellakin luo toivoa että näillä hoidoilla voi onnistua. Et kerinnyt sitten kauaa täällä palstalla notkumaan, toivottavasti me muutkin pääsemme täältä pian tuonne plussanneitten puolelle. Toivon myös sydämestäni että raskaus sujuu hyvin loppuun asti :heart: meinaa sydän pakahtua onnesta sinun puolesta, ihanaa!!!

ambrosio muakin kiinnostais se ennustaja, en oo koskaan käynyt. tsemppiä uuteen testiin
 
Neela84 Voi, paljon paljon onnea plussasta! :heart: :flower: ihana myöhästynyt joululahja :xmas:

Täällä aletaan pikkuhiljaa nousta taas jaloilleen nega testauksen jäljiltä ja katseet kohti seuraavaa PASsia, kunhan tää joulutauko nyt menis ohi niin ollaan taas viisaampia miten edetään.

Kertokaas mulle nyt miten tää menee, kun ollaan käyty yksityisellä tämä eka hoito (jotenkin ajatteli että kyllä se tästä tärppää eikä tartte julkisia ajatella) mutta nyt alkaa pakkanen olla tyhjä..tekeekö yksityinen lähetteen julkiselle vai menenkö omalääkärin kautta? Jos nyt laitetaan paperit vetämään niin pitäisikö minun päästä viimeistään 6 kk:n päästä julkisella hoitoihin? Montako kertaa julkinen puoli tarjoaa hoitoa nyt kun yksi hoito yksityisellä takana? Voinko tässä välissä kun odottelen aikaa julkiselle tehdä uuden hoidon yksityisellä?

Helge laitatko yksityisesti sen kansanparantajan yhteystietoja, etkös pirkanmaalta ollut sinäkin? voisin ihan mielenkiinnosta kokeilla kun on näitä muitakin vaivoja..
 
Hei kaikki

Olen pitänyt hiljaiseloa, koska tuoresiirrosta tuli nega ja nyt odotellaan tammikuulle passia joka menee puoleen väliin Tammikuuta ainakin.

Halauksia niin plussanneille kun neganneille, en teitä nimimerkein nyt jaottele <3 kaikille hurjasti tsemppiä, sitä tarvitaan.

Aika rankkaa tämä odottelu, kävin juttelemassa erään lrin vastaanotolla tilanteestamme ja on se vaan niin ärsyttävää kun syytä ei ole miksi alkiot eivät kiinnity !!! tosin miehen siittiöiden pään muodossa poikkeavuutta, mutta alkiot hyviä jotka hedelmöittyvät ja jotka on siirretty. Henkimaailman juttuja mitä siellä kohdussa oikein tapahtuu.... :(
 

Yhteistyössä