IVF-hoidosta plussanneet

pääsin vasta nyt koneelle. Viime yö vietetty terveyskeskuspäivystyksessä esikon kanssa, ja tänään lastenpolilla KOKO päivä ja aamulla takaisin =// KOvin on kipeä pieni poika.

Mutta siis, ultraan pääsin kuitenkin pikaisesti käväsemään. Viikkoja sen mukaan 6+1 ja ei oikeastaan näkynyt muuta kun PIENEN pieni SYKE <3 <3 <3. Pikkutyypin koko oli 4,3mm ja ihan tänään tai eilen on alkanut sydän lyömään lääkärin mukaan.

Nyt unille, palailen paremmin myöhemmin. Huomenna pitää taas sairaalassa olla klo10 katsomassa miten tulehdusarvoihin on toiminut iv- antibiootti joka nyt illalla annettiin. Olen aivan loppu kun kaks yötä olen pienen kanssa valvonut.

Napsis ja pikkutyyppi 6+1 <3
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja Mila86
Onnea tuhannesti napsuneiti! <3 ja toipumista pikkuihmiselle! pystyyköhän muuten tuota ketjun otsikkoa enää muokkaamaan? Aattelin että nimi kertoisi vähän enemmän jos olisi vaikka "Kevään ja kesän 2012 IVF/ICSI-hoidoista plussanneet" tms..??
 
Ajatella että mullakin jo syke näkyisi (JOS se siellä on) kun viikkoja 6+4 kun napsullakin jo näin aikaisin! Nyt joutuu ihan turhaan odottamaan keskiviikkoon asti ihan vaan jonkun tyhmän ruuhkan takia. Byääh. Mitäs RiiMinille kuuluu, miten päivät on siellä sujuneet? :) Oletteko kaikki jo neuvolankin varanneet? Mä en kyllä sinne soita ennenkuin syke on nähty. Toivottavasti sit ehtii saada ne np-ultrat ja veriseulat sitten oikeille viikoille : / Työnimistä: en ole koskaan tuntenut oikein luontevaksi. Joten en aloita nytkään :) Tämä aamu onkin ollut vähän parempi mahan suhteen..varovasti toivon käännettä parempaan. Ja eilen tuli kunnon paha olo muuten pariin otteeseen, ihanaa :)
 
Minäkin varasin neuvolan vasta rv 8+1 kun oli jo kahdesti näkynyt sydämensyke. Sain ajan viikon päähän siitä eli eilen oli aika ja yksi vapaa NT ultra aika löytyi ma 16.7 että meni sinänsä ihan hyvin.

Työnimeä ei täälläkään ole keksitty...ainakaan vielä.

Varasin myös aamulla ultran joka viikon päästä torstaina. Sinne asti piinaillaan taas :).

Äitivm84 rv 9+2
 
Onnea sykkeestä, napsuneiti!

Orvokkitukka, minäkään en ole vielä varannut neuvolaa tai edes soittanut sinne. Ilmoitin plussasta ensin omalle klinikalle, ja siellä sanottiin että voin soitella neuvolaan sitten kun ar-ultra on ohi ja on tarkistettu että pikkuisella on kaikki hyvin. Tuntuu munkin mielestä paremmalta näin, on vielä niin epätodellinen olo koko raskaudesta.

Mullakaan ei ole pikkuiselle mitään työnimeä - ehkä annan sellaisen sitten, kun ollaan vähän turvallisemmilla vesillä, jos sattuu tulemaan joku sopiva nimi mieleen. :)
 
Voi tsiisus mikä päivä!! Ensin jännitän läpi työpäivän niin kovasti että melkeen oksettaa, päivä meni onneks nopeasti... Sitten kiireellä lähden töistä ja käyn vielä ennen wc:ssä ja eikös paperiin tule kirkasta verta :( Ajatukset, jotka tuli mieleen ainoastaan siinä tilanteessa oli että se meni kesken nyt, ei ihmekään kun on ollut niin vähän oireita ja itse sen aiheutin kun stressasin niin kovasti koko päivän, jännitän aina kaikkea mahalla, niinkun varmaan monet muutkin... Miehen kanssa treffattiin klinikan parkkiksella ja eihän siinä muutakun itku tullut, mies yrittää siinä lohduttaa vaikka itsekin oli selkeesti tosi harmissaan. Mentiin sitten klinikalle ja sielläkin tietty itku sitten pääs kun lääkäri kysy että miten on mennyt ja mitä nyt kuuluu.

Ultrattiin ja siellä näkyi 7,6mm pitkä pienen pieni katkarapu jonka sydän hakkas vimmatusti :heart: Kaikki näytti tosi hyvältä, kohdunkaula oli pitkä ja sulkinainen, kohdussakin kaikki oli mallikkaasti ja pikkusen sydämen syke oli vahva, eli kaikki ainakin toistaiseksi hyvin =) Oikeella puolella munasarjoissa mulla näkyi kystia, mulla taipuvaisuutta niihin ja koko lapsettomuushoitojen ajan ne on ollu riesana, kerran jouduttiin niitä e-pillereilläkin kuivattamaan...

Jälkeenpäin hamittaa kun olin niin haltioitunut pikkusesta että unhodin kysyä kaikesta oleellisesta, kuten voinko jättää luget jo kokonaan, koska saan lopettaa metut, voiko niistä kystista aiheutua jotain vaaraa tai voiko ne vielä kasvaa jne... Pitänee kai ensi viikolla vielä soitella perään. Ja neuvolaakin vois sitten jo alkaa varailemaan. Lääkäri sanoi että tollanen pieni vuotelu on ihan normaalia niin kauan kunnes ei ala muistuttamaan kuukautisvuotoa tai ole sitäkin runsaampaa ja kun vuotelu on kivutonta. Mulla kyllä loppu se vuoto siihen pariin pyyhkäsyyn, muuttu heti ruskeeks ja nyt sitä ei tule enää yhtään. Kyllä se vaan kovin säikäytti kun tähän mennessä ollut niin oireetonta ja seesteistä ja viime päivinä vähäisetkin oireet on kaikonneet.

Pieni katkarapu vastas viikkoja, tosin kone laski 6+5 mikä olis oikeen siitä siirtopäivästä laskettuna mutta lääkäri laski sen silti siitä punktiopäivästä, eli tänään siis 7+0 ja la 15.2 <3 Kuulemma noissa viikoissa saa olla heittoa +-2 päivää.

Anteeksi pitkä sepustus, on vaan ollut niin tunteikas ja stressaava päivä, että hyvä purkaa kaikki tänne, jospa suurimmat höyryt purkautuis tekstin mukana :D... Nyt sitten kystien takia pitää ottaa rennosti, ei saa harrastaa mitään kovin pomppivaa urheilua tms, eli jalat ylös ja sohvalle :D

P.s. Ehkä hellyyttävintä ikinä kun isonkin miehen sydän silminnähden pakahtui onnesta kun näki pienen sykkeen siellä ruudulla, tais ne silmätkin ihan vähän kostua :D :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla olisi vielä yksi testi kaapissa. Jos huomenna tai sunnuntaina.. :rolleyes: Kamalaa jos siellä ei olekaan sykettä, alkio lopettanut kehityksensä. Kyllähän ne oireet tuntuisi ja viivat näkyisivät vielä jopa usean viikon ajan silti :( Piinaa. Tuntuu kyllä hassulta kieltämättä, että miksi me saatais onnistua?
 
Mila JEEEEEEEEEEE!!!!!!!! :D
Mahtiuutisia :heart:

Orvokkitukka kyllä nyt on meidän vuoro!!! :attn:
Jaksuja odotukseen. Mulla on sellanen tunne että teidän pikkusella on kaikki oikein hyvin siellä sun masussa !

Ah, viikonloppu! Olen ihan poikki... Huomenna kyllä yritän pakostikin vääntäytyä alennusmyynteihin ostamaan väljempiä vaatteita ja yhdet isommat rintsikat :D
 
Viimeksi muokattu:
Mut Orvokkitukka miksette sais onnistua? Eihän se taattua ole et ketään meistä vielä onnistuu mut lupaavat alut kuitenkin, myös sinulla! Mustakin tuntuu että kaikki on siellä hienosti, sulla ei oo ollu kipuja eikä vuotoja, eli kaikki hyvin :) Ja ihan kohta se ultrakin jo on... Eikö teillä ole muita yksityisiä johon pääsis aiemmin jotta saisit mielenrauhan?

Sain muokattua tota otsikkoa vielä...

Mila 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos :) No kun niin monen vuoden yritys traagisine käänteineen, eikä ikinä vielä, siis IKINÄ, mikään ole vielä tähän päivään asti mennyt mulla normaalisti näissä raskaus- ja synnytysjutuissa, niin tuntuu vaan niin uskomattomalta että miksi nyt. Noh, toivotaan toivotaan ja uskotaan.. :heart: En muuten tehnyt testiä :D

Olishan noita yksityisiä, mutta mä viitsi kun kuitenkin jo keskiviikkona se 'ilmaisaika' sinne lapsettomuuspolille. Kyllä me jaksetaan. (jeah right...) :rolleyes:

Jo toinen aamu kun maha parempi!!!!!

Mulla näkyy muuten edelleen se sama otsikko..?
 
Nojoo jos se jo keskiviikkona on ja ilmanen niin helposti siihen asti jaksaa odottaa =) Tai no helposti ja helposti mut äkkiä aika menee! Mäkin luulin et viime viikko ois niiiin hidas eikä kuluis ikinä, nii äkkiä se perjantai sit jo olikin! Ja hyvät mahalle, siitä se rauhottuu siis ja pääset keskittymään täysillä vaan siihen toiseen juttuun mahassa! :)

Ja vähintäänkin nyt on sit teidän aika noitten epäonnisten vuosien jälkeen! <3

Ai kyllä mulla näkyy se uus otsikko, olin tovin poiskin ja edelleen näkyy? Kokeile kirjautuu ulos ja kato sit uusiks ? :D
 
Viimeksi muokattu:
No niin nyt sitte tulee vaaleenruskeeta vuotoo :'( Tässäkö tää nyt sit oli? Ikinä ennen kolmessa aiemmassa raskaudessa ei oo tullut mitään vuotoja, ei ikinä, ei yhtään. Testi näytti vahvaa plussaa äsken mutta sehän nyt ei kerro yhtikäs mitään tässä vaiheessa jos alkio on vasta justiinsa tulossa pois.

MIKSI???????????????? :'( Mä en kestä, enkä mä pysty aloittamaan taas kaikkee alusta.
 
No älä vielä toivoa kokonaan menetä Orvokkitukka :hug: Ainakin mä oon käsittänyt että just tollanen rusehtava vuoto on täysin normaalia alkuraskaudessa... Ja mitä tuolla helmikuisissa oon välillä käyny lukemassa niin aika monella on sellasta? Et sit ne kivut ja kirkas vuoto olis vast aihe huolestua... Hitsi kun se ultra on vasta keskiviikkona, olis jo maanantaina niin ei tarttis niin montaa päivää tässä välissä piinailla :/ Mutta niin kauan olet raskaana ennenkuin toisin todistetaan!! Onko sitä rusehtavaa vielä tullut? Mullakin tuli eilen sen kirkkaan veren jälkeen sitä ruskeaa jonkin aikaa... Ja sen jälkeen keltasta :)x)... Tietty se on ihan perseestä että pitää ylipäänsä mitään vuodella kun muutenkin on onnistumisesta kaiken tän jälkeen vähän pessimistinen fiilis, mut yritä nyt kuitenkin vielä pitää mieli korkeella, syö jotain herkkuja tänään ja kato miehen kainalossa joku hyvä leffa, ajatukset hieman muualle, kyllä se siitä =) <3
 
  • Tykkää
Reactions: Orvokkitukka
Voihan harmitus Orvokkitukka. Toivotaan, että olisi harmitonta. Mulla tosin vuoto on aina merkannut KM:ää...joten jos minulla olisi niin tietäisin jo, että on mennyt kesken.

Tosin, yksi poikkeus on, nimittäin pojan raskaudessa tuli tosi niukasti ruskeaa vuotoo yhtenä päivänä pyyhkiessä, menin paniikissa seuraavana päivänä ultraan eikä vuotoa ollut näkyvissä. Kaikki siis meni hyvin, eikä muuta vuotoa ollut.

Mutta ne 3 muuta raskautta, on kaikki alkaneet ruskealla vuodolla ja ovat siis menneet kesken. KKM alkoi rv 9+1 juurikin ruskeahkolla/vaaleanpunaisella vuodolla ja tiputteli niukkana pari viikkoa, ennen kuin vasta lääkkeillä saatiin kohtu tyhjäksi :(.

Mutta jokaisella on erilainen tarina, oli vuotoa tai ei, oli km tai ei, joten ei todellakaan kannata vertailla eikä juuri lueskella muiden juttuja. Toivoa vaan parasta. Toki mikäli muuttuu veriseksi ja vuotoa on paljon, menisin viikonloppuna päivystykseen tarkistukseen.

Tsemppiä kovasti.

Me lähetään pienelle kesälomabreikille muutamaksi päiväksi, joten tuskin pääsen kirjoittamaan, mutta ainakin lukemaan.

Äitivm84 rv 9+3
 
Ei oo tullut lisää, toistaiseksi. Eka tuli iltapäivällä siis pienehkö viiva sitä ph-suojaan, ja sitten myöhemmin alkuillasta tuo isompi lorahdus. Ja se oli siis aivan hennon vaaleenruskeeta. Kipuja tai muuta poikkeavaa ei ole ollut. Mut tosiaan kun ennen ei oo ikinä tullut mitään, niin kauhistuttaahan tuo. Päinvastoin mulla ei oo ennen just tyhjentynyt millään, ei tyhjennyslääkkeillä, metotreksaatilla, ei sitte tippaakaan tullut ulos. Leikata piti :( Haluais vaan kovasti tietää mistä tuo nyt tuli. Ja toivoa että sitä ei tule enää.

Ainiin ja kun tarkistin kalenterista niin nyt ois just 2kk niistä viimeisistä kuukautisista.. Edellisten aikoihin tehtiin just siirto. *yrittää selitellä ja tsempata itteään hulluna....* :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
No hyvä juttu! Eihän enää tänään oo tullut mitään? :) Mut siis joo toihan kuulostaa ihan normaalilta, ei syytä huoleen! Ja eikös se periaatteessa ole hyväkin merkki että tollasta pientä rusehtavaa tuli jos aiemmin keskenmenneissä ei ole tullut mitään? Eli nyt on kaikki hyvin :heart: Ja toikin on ihan järkeenkäypää jos eilen oli menkkojen alkamispäivä, voi olla et liitty siihenkin :D
 
Ei oo tullut edelleenkään mitään. Tekis mieli hirveesti mennä huomenna yksityiselle ultraan mutta eihän siinä mitään järkeä olisi. Juu ne kaksi aiempaa raskautta oli kohdunulkoisia, kehittyvä alkio repi munanjohtimen riekaleiksi ja se verenvuoto jäi kaikki sisälle, kovista kivuista vasta tajusin mennä ensiapuun ja sitten olikin jo kiire että saatiin mun oma henki pelastettua. Pari litraa verta vatsaontelossa. Siis eka ku. Tokassa yritettiin ensin tyhjennyslääkkeitä, mutta samoin kävi siinäkin. Sitten ensimmäisestä raskaudestä syntyikin meidän tyttö, ja siinä ei ollut mitään vuotoja, kipuja tai poikkeavaa. Noh, eihän näitä kai pitäis yhtään vertailla keskenään. Toivon parasta.

Äitivm84:ltä kysyisin että millä aikavälillä sulla sitten tummeni ja lisääntyi sun keskenmenoissa se vuoto? Entäs kivut, oliko niitä? Tuliko sulla ensin yhtenä päivänä vaaleenruskeeta vuotoo ja sitten heti seuraavana/samana päivänä lisää ja punaisempaa?
 
Viimeksi muokattu:
Orvokkitukka hyvä ettei ole enää vuotanut.

Eka mulla meni kesken rv 5+1 ja se taisi alkaa ihan verisellä, niukalla vuodolla muuttuen sitten kunnon vuodoksi ja ultrassakin todettiin km alkaneeksi.

Tokassa, joka oli keskeytynyt km, alkoi niukka vuoto rv 9+1 juhannuksena ja se pysyi tosi niukkana, ja ultrassa pari pv myöhemmin todettiin elävä sikiö, mutta keskenmenon vaara. Kontrolli oli 10pv tuosta ja sinä aikana vuoto oli tosi niukkaa, kontrollissa todettiin sikiö menehtyneeksi ja vuoto saatiin tulemaan vasta lääkkeillä.

Viime kesä PAS raskaudessa ruskea, niukka vuoto alkoi rv 4+6 ja 5+3 kävin yksityisellä, jossa ei tietenkään sikiötä näkynyt vielä. Muuten kyllä normaali raskaus eikä vuodolle syytä. Vuoto kuitenkin jatkui enempi ja vähempi niukkana, kunnes 6+ jotain rupesi enempi vuoteleen ja rv 7+1 ultrassa olikin kohtu aika hyvin alkanut tyhjenemään.

Hyvin edenneessä raskaudessa niukkaa ruskeaa suttua tuli vain paperiin rv 8+1 jonka jälkeen ei mitään.
 
Heippa!

Minut voi kanssa lisätä ketjuun, kun keskiviikkona ultrassa näkyi täysin oikean kokoinen sikiö, jolla oli ponteva sydämen syke :)
Huh, nyt voikin sitten ruveta jännittämään sitä seuraavaa ultraa..

Eli Tinka-79/ 5. IVF/ 32-v/ ensimmäinen/ la 11.2.2013

Olikohan ne nyt noin ja tossa järjestyksessä.

Onnea kaikille muillekkin pienen ihmeensä jo nähneille!! Ja sitä samaa Onnen tunnetta toivon niille, jotka ovat vasta menossa sitä katsomaan. Olisi niin oikein, jos kukaan meistä ei enää joutuisi tässä asiassa pettymään.
 

Yhteistyössä