IVF-hoidosta plussanneet

Iloksi, eiks olekin piinaavaa jos ei ole oireita? Toisaalta se voi olla hyväkin merkki, monet sanovat että alkuraskaus voi olla ihan oireeton. Mulla alkoi äsken kohdulla sellaiset tosi kivuliaat supistelu-kivut. Ihan niinkuin kohtu yrittäis puskea alkiota pihalle. Tällainen olo oli lapsen synnyttyä kun tuli ne jälkisupparit sekä niiden epäonnistuneiden alkionsiirtojen jälkeen, jotka eivät johtaneet raskauteen. Voi tietty johtua ihan muustakin, mut kyllä tää rankkaa on. Todellista henkistä vuoristorataa.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Mulla taas on ollut tosi onnellinen ja tyyni olo. Ja nää EI normaalioloissa kuulu välttämättä mun tyypillisimpiin luonteenpiirteisiin. Mua ei vaan kertakaikkiaan hermostuta ja raivostuta samaan malliin ku ennen, nyt kun mä oon vihdoin saavuttanut tän mitä kaikkein eniten ikinä oon toivonut. Tai toki niitäkin hetkiäkin tulee mutta lepyn ja rauhotun ennätysvauhtia kun muistan taas tän epätodellisen onnellisen tilanteen. Oireettomuus on joo vähän stressaavaa..siltikin vaikka tiedostaa että on aika harvinaista että näin aikaisilla viikoilla olis edes jotain. Eka raskaudessa olot ja oireet alkoi vasta 7-8.vkolla muistaakseni. Tänään on särkenyt päätä aikalailla,jouduin ottamaan 1g Panadolin äsken että sais nukuttua.. Ja tais se auttaakin. Paha olo näyttäis tulevan jos menee turhan kauan syömisestä. Päikkärit oon nukkunut joka pvä vaikka takana ois hyvät yöunet ja se ei kyllä oo mun tapaista :) Mut mullakin menee niin järjetön määrä erilaista troppia että ei voi tietää mikä on lääkkeiden sivuoireita ja mikä ehkä jotain muuta... Mutta eniten tietty huolettaa tää cu akuutti joka ei näytä laantumisen merkkejä. Paha päivä ollut taas eilen ja tänään. Tänään sain tietopaketin polilta eikä yhtään helpottanut lukea että jos heti raskauden alussa on akuutti niin se pyrkii olemaan sitä koko raskauden ajan. Ja että keskenmenon riski on suurentunut kuin myös ennenaikaisen synnytyksen :( Jouduin nostamaan kortisoniakin taas ja se sitten taas saattaa lisätä suulaki- ja huulihalkion riskiä. Sori, kamalaa pötköö tää kirjotus ku puhelimella kirjotan, hirveetä lukea itekin..
 
Heip heip !!! :wave:
Ja kiitos teille kaikille tukiviesteistänne, olette ihania :flower:
Mummilla alkoi tänään sädehoito ja hän oli oikein reippaan oloinen (tyyliin kyllähän tämä tästä). Ei vissiin vaan halunnut huolestuttaa vaikkei tiedäkään raskaudestani. Rupesin vaan miettimään että vissiin ei sitten kauaa kannattaisi pitää vauva uutista omana tietona vaikka oltiin mietitty että tyyliin synnäriltä sitten soitellaan... (ollaan oltu tämän lapsettomuustaipaleen kanssa aivan loputtoman yksin, joten toistaseksi tuntuu ettei tämäkään oikein kuulu kenellekään...)

Niin mutta siis niistä ultrauutisista :D
Siellähän se pikkuinen oli ja polskutteli kovasti!! Oikeesti oikein vipinä oli toisella päällä. Mies oli ihan onnesta soikeena, niinku tietty minäkin tippa linssissä, siitä liikkumisesta vasta oikeesti tajuaa että siellä on pieni elävä ihmisen alku :heart: Hematoma oli kadonnut ihan itsekseen, eli lekuri antoi luvan palata "varovasti" töihin, tosin kaikki liikunta on vielä kielletty ihan kävelyä myöten, rappusia ei saa kivuta ja petihommat on ehdottomasti kielletty. En kyllä oikein lopulta tajua miksi koska kaiken pitäisi nyt olla kunnossa ja itselleni tekisi hyvää liikkua nyt ja myös loppuraskautta ajatellen (niin ja painoa on tullut jo 2 kiloa, jaaaaiks!)

Siis pikkuinen oli jo 38mm kokoinen, ilmeisesti muutama milli isompi kun yleensä. Gynen mielestä on vaan hyvä jos kehittyy hyvin, huolissaan ollaan kuulema jos alkio on liian pieni.

Että näin täällä! :D
Tosin mua voi pamauttaa paistinpannulla päähän mutta jo heti eilisiltana hiipi takaisin Suuri Epäusko. Joten kuulkaas kanssasisaret, ilmeisesti tämä vaiva kuuluu asiaan!

Niin ja vauveleista, mekin haaveiltiin että 3 saataisiin, mutta kun tähän ekaan meni tosiaan ne 7 vuotta ja ikää 36v, niin eipä taida kolmea tähän perheeseen tulla. Mutta kyllä jo hieman mietitään toista yritystä jos tämä raskaus hyvin päättyy...

Ai muuten, nyt on koirulin vuoro olla kipeä : / Eläinlääkäri epäili stressiperäistä vatsahaavaa! En tiennyt että voi olla mahdollistakaan. Mutta tuo onkin niin herkkä tyttö, paimenkoira, että onhan se tästä muutosta, lentomatkasta ja mamman raskaudesta ollut stressaantunut. Juu ja kyllä se ihan selvästi tietää että meille vauva tulee, se on koko ajan kiinni muussa ja tuijottaa usein suoraan silmiin. Ihana.

Tänään muuten tukala päivä. Täällä 40 astetta... Onneksi ei ole raskausoireita...

Niin ja tervetuloa uusille kamuille!

Terkuin
Kozmic ja Maurice 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: napsuneiti
Kiitos Orvokkitukka!
Hei tosi tylsää että sulla ei ole vaivat helpottaneet :ashamed:
Ikävältä kuulostaa myös että saattaa vaikuttaa raskauden kulkuun.
Isoja jaksamishaleja :hug:
Nyt vaan pidetään itsestämme itsekkäästi huolta, niin kyllä tämä tästä (mummin mukaan).
 
kozmic ihania uutisia!! <3 Onpa teidän pikkunen jo iso =) Saako kysyä että missä ulkomailla te asutte? Jossain ihanan lämpimässä näköjään ainakin :) Voi teidän pientä koirulia kun tollai ressaa :/ Onne kyllä niiiin :heart: Meijän pikkunen ei kyllä tajua mitään tän raskauden päälle, ystävän koira oli heti mun kimpussa ja käyttäyty oudosti mutta tää meijän neiti ei ole kyllä huomannu mitään enkä usko että tuleekaan huomaamaan, sillä ei oo mitään vahtiviettiä ja ei tosiaan ole mikään hyvänenäinen koira :D Ehkä hyvässä lykyssä saattaa sit huomata kun vauva tuodaan laitokselta kotiin :LOL: Sinänsä tosi hyvä ettei tollasia viettejä ole niin ei tule ongelmia vauvankaan kanssa.

Orvokkitukka no on kyllä todella inhottava toi sun vaivas :( Jospa se ei kuitenkaan koko raskautta vaivais, olis vaan nyt tän alun riesa... Toivotaan että se rauhottus nyt pikkuhiljaa! Hyvä ettei vielä ainakaan sulla oo alkanut pahoinvointi, se vois olla aika haastavaa jos molemmista päistä tulis yhtäaikaa.. Tsemppiä! <3

Samosa oireettomuus on todellakin piinaavaa... Viime yönä tissit taas särki entiseen malliin ja näin jonkun unenkin missä raskaus oli niin pitkällä että mulla oli iso kumpu :heart: Jospa siellä kuitenkin oireettomuudesta huolimatta ois kaikki ihan hyvin. Ja siis oikeasti kun pitäis olla niin kiitollinen siitä ettei oksenna, mullakin sellanen työ etten todellakaan pääse lähtemään siitä potilaan aikana yhtään mihinkään, ei onnistu huomaamatta wc-käynnit, olis pakko olla varmaan saikulla jos sellanen alkais... Jos perjantaina saadaan hyviä uutisia, vannon että alan nauttia tästä hyvästä olosta enkä vaivu enää epätoivoon! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Kozmic hyvistä ultra kuulumisista!

Oireettomuutta on täälläkin, mutta niin oli esikoisen raskausaikakin. Rinnat olleet aavistuksen arat ja väsyttää enempi ja toki saa juosta vessassa vähän väliä, mutta pahoinvointia ei ole.

Olisi kiva, jos voisitte laittaa viestin perään rv:t, kiva seurata missä kukin menee. Oliko kenelläkään LA 30.1?

Kävin eilen kilpparikokeissa ja oli arvot heittäneet häränpyllyä :(. Maaliskuussa arvot oliva hyvät, TSH n. 0,7 ja T4V 21, nyt oli TSH 3,1 ja T4V 14,4! Ei muuta kun lääkitystä nostaan(sitä tiputettiin alkuvuodesta).

Huomenna on neuvola, sydänääniä olen itse joka päivä kuunnellut, nyt kuuluu jo häpyluun yläpuolelta, eli kohtu ainakin kasvanut. Tänään myös poksuu 9+0 viikot. :D

Äitivm84 rv 9+0
 
Paljon sellanen dopleriko se oli, niin maksaa? Mä luulen että mun ei tuu sitä hommattua ku osaan kuvitella miten siihen jäisin koukkuun ja olisin koko ajan kuuntelemassa :D Ja sitten joskus jos jostain syystä sydänäänet ei kuuluis niin voi ei sitä paniikin määrää, hui :O

Rv:t unohtu merkata edelliseen viestiin, eli täällä mennään 6+5 =) Ainakin noin suunnilleen...

Perjantain ultraa odotellessa............. |O

P.s. Kysymys: ootteko muut huomanneet pissan värissä jotain muutosta? Mä olen tän viikon ihmetellyt kun pissan väri on muuttunut energiajuoman väriseksi, enkä siis yhtään energiajuomaa ole juonut :D Muistan kun joskus söin c-vitamiinitabletteja niin nekin värjäsivät pissan kirkkaan keltaiseksi, sen väriseksi kun se energiajuoma ED on, nyt on sama homma, enkä siis syö c-vitamiiniakaan... Onko joku kuullut moisesta? Voiko se olla merkki jostain?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mila86 ja Äitivm84 ! =)

Mila me asustellaan Espanjassa ja juuh, kylla lampoa riittaa ihan liikaa mun makuun. Oisin on aika vaikea nukkua.
Ja hei teillakin on hauva? Ihanaa! On ne kylla hassuja... Mutta tosiaan en olisi ajatellut etta toi meidan haukku olisi nain voimakkaasti reagoinut. Aina se on kylla mua seurannut joka paikkaan (hum, vessaankin usein...) mutta nyt se on aivan oikeesti liiiiiimaantunut. Saas nahda miten menee kun vauva tulee kotiin, voi olla viela suurempi jarkytys. Teilla on vissiin tasapainoisempi suhde sun hauvan kanssa - hyva niin, sillon tulee tosiaan varmasti vahemman ongelmia jatkossakin.

Dopleri vissiin yksi malli on tarjouksessa raskauskeijussa (ainakin viela viime vkolla). se oli 50 euroa mutta en sitten ole perehtynyt kun niissa on eri toimintoja ja helvemmallakin varmaan saa (naytto tai vaan aani jne...). Minakin nyt sitten paatin olla ostamatta kun varmaan tulisi hirvea paniikki jos ei aania kuuluisikaan. Ja nyt kun olen ollut tiivimmassa seurannassa ton hematoman kanssa niin ei aina tarvi viikkotolkulla odotella. Seuraava ultra on muuten jo 9.7 (np ja veriseulonta). Jeee!

Äitivm84 kurjaa etta on kilppari arvot lahteneet heittamaan. Onneksi kuitenkin katsoivat heti alkuraskaudessa, kun eikos noista voi olla hoitamattomana ikavia seurauksia raskauteen? Hyva etta laakitys laitetaan kuntoon, vaikka tiedan kylla etta se on rankkaa. Yksi kaverini oli aina ihan loputtoman vasynyt siihen asti kun kroppaa taas tottu uusiin maariin. Jaksuja!

Mulla oli veriarvot muuten ihan kunnossa, mutta hemoglobiini laskenut roimasti, vain 83. Verenpainekin oli vain 80 / 50... ihmekkos etta heikotti. Nyt vedan rautatabuja ja lekuri sanoi etta pitaisi juoda Cokista jos kahvi ei enaa maistu. Mielummin soisin turkinpippureita mutta niitapa ei taalta saa.

Ja kylla vatsa alkaa pompottaa, vain yhdet valjemmat housut on enaa mukavat paalla. Vissiin tana vkonloppuna vois kavasta alennusmyynneissa ;)

Kozmic ja Maurice 10+3
 
Oi ihanaa, Espanja <3 Missäpäin siellä asutte? Onko sulla espanjalainen mies vai jostain muusta syystä siellä? Jos saa udella? Oon kade! :D Mä oon pikkutytöstä asti käyny siellä kun isovanhemmilla oli asunto parissakin eri kaupungissa, nyt pariin viimeseen vuoteen ei oo enää ollut :/ Onko teillä hoidot tehty siis siellä vai?
No emmä tiiä onko meidän suhde sen tasapainosempi koiraan ku muillakaan, meijä koira vaan sattuu olemaan sellasta rotua jolla ei ole vahtiviettiä, joten ei ole sillä lailla meidän perään kun esim. just paimenkoira voi olla. Joskus sitä kaipais et toi olis vähän kiintyneempi eikä lähtis kaikkien matkaan :D Mut kyl sen sit huomaa ku ollaan oltu pois vaikka viikon lomallakin niin hyvä ettei sillä lähe taju kun on onnellinen meidän paluusta, et kai me silti sen lauma ollaan vaikka tollanen omantienkulkija vähän onkin :)

Pitäiskö hei oikeesti laittaa joku lista pystyyn tänne ni näkis että missä kukin menee yms, ei tarttis aina selailla taaksepäin ? :)
 
Joo, sopii! Laita sä kun oot aloittanutkin tän ketjun :D Muokkaat eka sivulle vaan jotain omaa kirjoitustasi? Mitäs siihen laitetaan? nimimerkki - hoito - ikä - la...? Olisko näin vaikka?

Orvokkitukka - 4.IVF/ICSI - 3. PAS - 37v - 17.2.2013

Alkioiden määrä?

Soitin tänään polille että oisko siellä sattumoisin mitään peruutusaikoja ultraan, mutta EI!! Eli tasan VIIKKO! Jouduin myös käymään taas työterveydessä kun tilanne vaan tuntuu pahenevan.. Ensi viikko saikkua. Eli mun kesälomakin siirtyy eteenpäin.
 
Orvokkitukka voi itku noita sun vaivoja. Onneksi kuitenkin saat siirrettyä lomaa ettei tarvitse lomalla olla kipeä. Meillä tollanen ei olisi mahdollista... Välillä on juu Suomeen ikävä!

Jos listaa tehdään niin voisi laittaa että mones on tulossa.

Öitä!

Kozmic ja Maurice 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt väsäsin etusivulle jonkinnäkösen listan, kertokaa puuttuvat tiedot niin lisäilen? Ja kaikki listalle haluavat laittakaa tietoja =)

kozmic nojuu teille on tulossa todella kansainvälinen tyyppi sieltä :D Hauska joskus varmaan kertoa hälle miten hän on saanut alkunsa =)

Orvokkitukka tosi hyvä että saat siirtää kesälomaas ettei se mene kokonaan sairaslomana? Mä luulen et meilläkin olis niin että vaikka olisin sairaslomalla niin kesäloma palais siinä samalla... Kunpa pääsisit tosta vaivasta jo eroon, ens viikolla alkaa helteetkin! :)
 
Heippa!

Eli mun tietoni listaan: Vanil/2IVF/32/1 lapsi/2 alkioo/30.1.2013

Hysteerisenä kävin siis tiistaina yksityisellä ultrassa toteemassa et kaikki on hyvin.Alkio vastas viikkoja ja syke näkyi hienosti.
Tänään oli eka neuvola ja kaiken mailman lappuja tuli mukaan.Neuvola tätikin oikeen hämmästy kun vanhalla pahasella laitteella kuulu sydänäänet jo näin aikasin.Nyt vaan odotteleen ultra aikaa joka varmaan on aikas pian,seuraava neuvola vasta 14.8.

Vanil 9+1
 
Vanil onnea sykkeestä =) Kestikö se eka neuvola käynti kauan? Olitko yksin vai miehen kanssa? Mietin että otanko ajan silleen että mieskin pääsis mukaan, kumpaa ne siellä toivoo, että tulis yksin vai kaksin?

Onko napsuneidillä ollut tänään ultra? Uutisia kertomaan!! :)
 
Vanil menee kanssani täysin samoilla viikoilla! Ja minulla oli myös neuvola tänään, jossa ei kuunneltu sydänääniä eikä ultrattu :(. Muutama lappu täytettiin ja käytiin vähän historiaamme läpi. Hieman alle tunnin kesti.

Varattiin myös NP ultra, joka olisi 16.7 sekä uusi lääkäriaika joka elokuun alussa.

Itsellä on usko edelleenkin koetuksella ja ajattelinkin yrittää saada vielä jostain yksityiseltä ultra-aikaa ensi viikolle. En vain voi uskoa, että tämä raskaus kestää...

Äitivm84 rv 9+1
 
Äitivm84, no höh :/ Miksei edes sydänääniä kuunneltu? Mut eiköhän siellä kaikki hyvin ole, mut jos et saa mielenrauhaa niin mee ihmeessä yksityiselle, on se sen rahan arvosta takuulla! <3 Oliko sulla mies mukana neuvolassa?

Pitäkää meille peukkuja huomenna, jännittää se ultra niin että mahaa vääntää, pudotus tulee olemaan niin huima ellei siellä ole kaikki hyvin, etten pysty edes kuvittelemaan :'( Huominen työpäivä tulee olemaan PITKÄ ja piinaava !
 
Mila86 en tosiaan tiedä miksi ei kuunneltu, vaikkakaan ei kai kovin yleistä vielä tässä vaiheessa ole niitä kuunnellakaan. Kerroin kyllä, että olen ne itse saanut kuulumaan, mutta ei silti ehdottanut kuuntelua.
Mies ei ollut mukana, ei ole koskaan ollutkaan, ultriin tulee kyllä jos saamme lapsenvahdin.

Huomenna soitan Avalle ja kysyn sitä ultra-aikaa, niiden ei onneksi pitäisi vielä olla lomalla, niin toivottavasti saisi ajan.

Tsemppiä Mila ultraan, kyllä se hyvin menee!

Äitivm84 rv 9+1
 
Mut voisi myös lisätä listalle. =)

sintti -79 / 2.IVF / 32v / 1. lapsi / 1 alkio / 19.2.2013

Tsemppiä Milalle ultraan! Jännittää varmaan hirmuisesti. Pidän peukkuja, että kaikki sujuu hyvin!

Orvokkitukka, toivottavasti vointi on parempi! Kuulostaa kyllä tosi rankalta tuo sun sairaus.

Sairastamisesta ja lomista: meillä lukee ainakin ihan TESsissä, että jos loman aikana sairastaa vähintään jonkun tietyn ajan (olisiko ollut viikon?), sen saa pitää sairaslomana ja varsinaista lomaa siirtää myöhemmäksi. Olen luullut, että tämä olisi Suomessa ihan peruskäytäntö...? (Meillä ei työehtosopimus edes ole mistään parhaasta päästä... oon siis palvelualalla.)

Mulla on ar-ultra 5.7., eli tasan viikko vielä kärvistelyä jäljellä. Oireita on edelleen maltillisesti, lähinnä vatsan ja rintojen turvotusta ja varsinkin aamupäivisin lievää kuvotusta, ei kuitenkaan varsinaista pahoinvointia. Välillä (usein) oireita on niin vähän, että on vaikea uskoa olevansa raskaana.

Napsuneiti, onko mitään uutisia?

sintti 6+1 (?)
 
Niin, ja minähän oon ollut saikulla tässä jo ENNEN lomani alkua niin toki loma siirtyy jos sairaus vaan jatkuu. En tosiaankaan tuhlaa arvokasta vaatimatonta 18pv kesälomaani sohvalla makaamiseen ja vessan lähellä hengailemiseen ja veriripuloimiseen.. Voi että kun napsuneidillä ois kivoja uutisia.. Mulla vielä 6 yötä kohtalonhetkeen : /
 
Vanil onnea hyvistä uutisista! Ihanaa että masussa kaikki hyvin :)

Mila peukkuja pidellään varmasti! Ja uutisia odotellaan innolla!!!

Listaan voi laittaa
Kozmic / 5 ivf / 36 v / 1. Lapsi / 3 alkiota / 21.1.2013

Olenko ainoa muuten jolla on jo masukille työnimi? Meidän on annettu "Villi Pohjola" tv sarjan mukaan kun olimme sitä juuri kattomassa varhaisultran aikaan. Siinä on se iso herra Maurice ja kun tuo matkalainen on tosiaan ollu alusta asti iso.... Onkin vähän sellainen fiilis että on poika, kun kerran noin iso on! Vaan saas sitten nähdä!

Huh, nyt kyllä menen jo nukkumaan.

Kozmic ja Maurice 10 + 4
 

Yhteistyössä