Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hei. Lueskelin myös, että Bonjesta ja Xonvea sisältää saman vaikuttavan aineen. Rakenne on eri ja siksi kai toinen sopii paremmin toiselle ja toinen toiselle.

Kysyin apteekista tuota tyhjään vatsaan ottamista ja farmaseutti sanoi, että toimii paremmin jos sen saa otettua tyhjään vatsaan. 1,5-2h jos pystyy olla syömättä ennen kun sen ottaa ja siitä 30min olis hyvä odottaa ennen kun syö. Helpommin sanottu kun tehty. Eilen illalla tässä onnistuin. Vähän teki kyllä tiukkaa.

Niin ja mulla neljäs raskaus, joista kolmessa oon voinut tosi huonosti. Ekassa tuli vain pieni heikotus, jos ruokailuväli meni liian pitkäksi. Tsemppiä ja sympatiat jokaiselle pahoinvoivalle tai muista alkuraskauden oireista kärsiville. Nämä omat 2 viimeistä on sillä tavalla ollu helpompi kestää, että nuo isommat lapset ei ”vaadi” äitiä enää samalla tavalla kun silloin kun oli taapero ja raskauspahoinvointi päällä. Nyt saan vain maata. 😅
 
vierailija
Mä en onneksi oksenna lainkaan, mutta etova olo on 24/7 (jopa yöllä jos herään) ja pelkästään jonkun ruoka-aineen ajatteleminen tai näkeminen voi tehdä todella pahaa. Puhumattakaan hajuista. Tällä viikolla oon luovuttanut lämpimien aterioiden suhteen, syön sitä, mitä tekee mieli ja lähiaikoina se on ollut voilepä ja jogurtti. Hedelmät menee kanssa vaivatta ja monipuolisesti. Jätin kokeeksi monivitamiinin pois hetkeksi, mutta ei sillä oo ollut vaikutusta. Taidan tänään jatkaa niiden syömistä kun ruokavalio on kuitenkin aika kapea.

Eilen olin työkavereiden kanssa syömässä ja jännitin tosi paljon miten menee. Mutta löysin listalta annoksen, joka houkutteli ja pystyin syömään sen! Jossain vaiheessa ravintolan keittiöstä tuli ihan kamala haju ja jouduin keräilemään itseäni, mut onneksi olin ehtinyt jo syödä annokseni siinä vaiheessa. 😅

Odotan kyllä jo tosi paljon sitä että voin taas syödä kaikkea mistä yleensä tykkään ja ylipäänsä saan ruokailuihin jotain järkeä. Muistelisin, että aiemmissa raskauksissa on alkanut helpottaa joskus rv 12-13 tienoilla, jospa nytkin.

Tänään rv 8+1, tuntuu jotenkin jo aika isolta luvulta 😅😅

#12

Ps. Onnea vauvakuumeilija92 ultrauutisista ❤
 

Yhteistyössä