IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

vierailija
okei.. fiilis on kyllä ollut kokoajan sellainen että plörinäksi menimutta ärsyttää silti kun kroppa on taas ihan sekaisin. Mulla on kiertopäivä 26 ja normaalisti se on 32-34.. aamulla TYKSiin viestiä siis. En kuitenkaan uskalla lopettaa Lugeja ennenkuin he vastaavat. Mut ruskea vuoto on ”klönttistä” tai sellaista ”repaleista”..
Äääh ikävää vuotoa!! Tuttua, mulla viimeaikoina tuhrulla alkaa vuodot. Pari päivää tulee ruskeaa juurikin repaleista sellaista...
Mulla ne Cyclogestit tosiaan pääsivät loppumaan ja nyt hain Lugeja viikonlopun yli. Vielä ei ole tuota tuttua vuotoa ilmaantunut. Virallinen testipäivä mulla on 21.11. pregnyl pistoksista johtuen, vaikka muuten me mennään samoissa punktion+siirron puolesta.

-m4rianne77
 
Äääh ikävää vuotoa!! Tuttua, mulla viimeaikoina tuhrulla alkaa vuodot. Pari päivää tulee ruskeaa juurikin repaleista sellaista...
Mulla ne Cyclogestit tosiaan pääsivät loppumaan ja nyt hain Lugeja viikonlopun yli. Vielä ei ole tuota tuttua vuotoa ilmaantunut. Virallinen testipäivä mulla on 21.11. pregnyl pistoksista johtuen, vaikka muuten me mennään samoissa punktion+siirron puolesta.

-m4rianne77
Tsemppiä sulle piinailuun! Toivotaan että vuodot pysyvät pois ja plussa pärähtää testiin!
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille piinailijoille <3 Monta on täällä meitä joilla ollut siirrot suht samaan aikaan.

@Nato voimia ja valoa hoitokiertoon! Toivon tunteen käsittelyyn oon käyttänyt tässä PAS-kierrossa kirjakaupasta löytyneitä Toivon kortteja. Monien epäonnistumisten jälkeen se toivo kuitenkin aina herää jostain, ja minusta hyvä niin, koska muuten hoitoja olisi ainakin mun vaikea jaksaa.

Tuhruttelut täällä hiipuneet päivän mittaan lähes nolliin taas. Aamulla soitan klinikalle ja kysyn toimintaohjeet jatkoa varten. Veritestiin haluaisin päästä ainakin. Saa nähdä mitä klinikalla tuumivat himotestaajasta, joka ilmottelee plussasta jo viikkoa ennen virallista testipäivää
 
  • Rakkaus
Reactions: Nato
Eikä miten ikävää tuo vuoto! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mä itseasiassa olin tulossa kirjoittamaan viestiä tänne että mikäs mulla nyt on kropassa meneillään..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
14.11 Clearblue digital negatiivinen
15.11 eli tänään ruskeaa tuhrua joka alkaa punertaa pikkuhiljaa mutta ei vielä kunnon vuotoa. Virallinen testipäivä vasta kolmen päivän päästä eli ke 18.11!! Mitä ihmettä.. voiko menkat alkaa vaikka Lugesteronia menee aamulla 3x100 ja illalla 3x100??
Voi, mulla aina tullut läpi ihan viimestään 2 päivää ennen testiä PAS:seissa ja tuoresiirrossa vielä aijemmin...
 
@MammaMimosa tuhruttelu on ikävää todella.. voi olla tietystikkin harmitonta.. itseä se ei koskaan lohduttanut, en kyllä ikinä testannut etukäteen, vaan se väri paperissa "oli se testi" tiesin siitä tuloksen, kun siis aina alkoi vuoto ennen testipäivää lääkkeistä läpi. Mutta itseasiassa tuhruttelin silloin kun lopulta plussan sain.. eri asia toki kun ei ollut siirtoa, eikä siis tukilääkkeitäkään, mutta oli jo monta päivää tuhrutelut (ruskeaa) ja kerran jo testinkin tein "että vuoto alkais" kun yleensä sit alkanu heti kunnolla jos joskus vaan tuhrutellut.. mut se tersti oli nega, tai en kyllä kauaa ootellut. Kuitenkin siis nyt uskon että voi tuhrutella "harmittomasti". Alotin sillon sit luget varuilta ja jatkoinkin sit aika pitkälle.. en tiiä sattumaa vai ei, mut loppu se tuhruttelu. Mutta siis se ikävä aisahan on et ei ne tuossa vaiheessa vaan asialle voi mitään "tehdä".. veritesti toki tai siis 2 että näkee nouseeko arvot, mutta helverin piinalliset ajat edessä, tiedän kokemuksesta kun se yks tuulimuna notku mukana ja tummensi viivaa mutta vuoti.. eka arvo oli tosi hyvä mut sit parin päivän päästä ei ollut noussut juurikaan.. toivottavasti sinulle käy paremmin!
 
Äsken pamahti selkeä plussa testiin lähes heti ja tuhruilu yön aikana loppunut. Pahoinvointi velloo mahassa ja muistuttaa, että jotain on toisin. Olen päättänyt olla raskaana niin kauan, kunnes toisin todistetaan

@Domi tosi harmillinen kokemus sulla. Sehän tässä vaiheessa onkin ikävää kun ollaan niin voimattomia, ei voi oikein mitään muuta tehdä kuin odotella. Olen aina toivonut, että voi kun pieni edes yrittäisi kiinnittyä. Nyt ei se yritys enää lohduttaisi :cry:
 
Hei, pitkästä aikaa. Mahtaako täällä edes olla enää ketään tuttuja?

Onko kellekään jolla "heikot" munasarjat / vähän munasoluja, suositeltu/kokeiltu testosteronia ennen stimulaatiota? Käytetäänkö sitä Suomessa ollenkaan?

Käytiin lauantaina klinikalla katsomassa, josko voisi aloittaa stimulaation jo seuraavista menkoista (alkoi eilen), ja näkyi 5-6 antraalifollikkelia. Sitten lekuri mainitsi että yksi mahdollisuus on, ettei aloiteta vielä vaan kokeillaan ensin kuukauden aja testosteronigeeliä joka voi joissain tapauksissa parantaa tuloksia. Hämmennyin vähän kun ei asiasta ollut puhuttu ennen mitään! Eikö tästä olisi voinut kertoa jo joillain aiemmalla käynnillä... Sanoin siinä sitten että ei kun aloitetaan nyt vaan stimulaatiot, mutta kotona tulinkin katumapäälle. Sitähän sanotaan, että on hulluutta jatkaa asioiden tekemistä samalla tavalla ja odottaa toisenlaista tulosta, siksi olisi kiva kokeilla jotakin uuttaa perusstimulaation lisäksi.
Muutenkin tässä on ollut jo monta pientä juttua jotka on nakertaneet luottamusta lääkäriin/klinikkaan, ja eilen sitten tuskailin koko päivän, mitä tehdä. Jatkaako nykyisellä vai etsiäkö uusi klinikka, joka vaatii taas uusia käyntejä ja kaikki vaihtoehdot on kuitenkin n. puolentoista tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä.

Stimulaatio nyt joka tapauksessa lykkääntyy, kun en eilen epävarmuuden keskellä aloittanut pistoksia.

Tuhrusta, mulla on tuhrua säännöllisesti n. dpo9-10 alkaen menkkoihin asti. Niissä kolmessa kierrossa, joissa raskaus alkoi, oli tuhrun puuttuminen ensimmäisiä "oireita". Hoitokierroissa taisi olla myös tuhrua mutta vähemmän, päivän tai pari.
 
Hei, pitkästä aikaa. Mahtaako täällä edes olla enää ketään tuttuja?

Onko kellekään jolla "heikot" munasarjat / vähän munasoluja, suositeltu/kokeiltu testosteronia ennen stimulaatiota? Käytetäänkö sitä Suomessa ollenkaan?

Käytiin lauantaina klinikalla katsomassa, josko voisi aloittaa stimulaation jo seuraavista menkoista (alkoi eilen), ja näkyi 5-6 antraalifollikkelia. Sitten lekuri mainitsi että yksi mahdollisuus on, ettei aloiteta vielä vaan kokeillaan ensin kuukauden aja testosteronigeeliä joka voi joissain tapauksissa parantaa tuloksia. Hämmennyin vähän kun ei asiasta ollut puhuttu ennen mitään! Eikö tästä olisi voinut kertoa jo joillain aiemmalla käynnillä... Sanoin siinä sitten että ei kun aloitetaan nyt vaan stimulaatiot, mutta kotona tulinkin katumapäälle. Sitähän sanotaan, että on hulluutta jatkaa asioiden tekemistä samalla tavalla ja odottaa toisenlaista tulosta, siksi olisi kiva kokeilla jotakin uuttaa perusstimulaation lisäksi.
Muutenkin tässä on ollut jo monta pientä juttua jotka on nakertaneet luottamusta lääkäriin/klinikkaan, ja eilen sitten tuskailin koko päivän, mitä tehdä. Jatkaako nykyisellä vai etsiäkö uusi klinikka, joka vaatii taas uusia käyntejä ja kaikki vaihtoehdot on kuitenkin n. puolentoista tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä.

Stimulaatio nyt joka tapauksessa lykkääntyy, kun en eilen epävarmuuden keskellä aloittanut pistoksia.

Tuhrusta, mulla on tuhrua säännöllisesti n. dpo9-10 alkaen menkkoihin asti. Niissä kolmessa kierrossa, joissa raskaus alkoi, oli tuhrun puuttuminen ensimmäisiä "oireita". Hoitokierroissa taisi olla myös tuhrua mutta vähemmän, päivän tai pari.
Heippa! Enpä ole koskaan kuullut että testosteronilla voisi saada parempia tuloksia. Tämä kiinnostaa mua todella paljon! Multa katsottiin testotasot ennen hoitoja aikoinaan ja kohollahan ne oli PCOS:n vuoksi. Aiheuttaa myös "ihanaa" liikakarvoitusta yms oireita. Mutta munasoluja saatiin kerättyä aikoinaan muistaakseni 21. En tiedä onko näillä mitään yhteyttä toisiinsa.

Ymmärrän fiiliksen, kun tulee ihan puskista joku uusi kiemura hoitoihin. Mielellään näistä kuulisi etukäteen. Mulla tuli juuri ennen kuin alkio siirrettiin kohtuun tieto, että Gonapeptyl pitää pistää tukihoidoksi. Koko siirron ajan ajatukset oli vaan siinä, onkohan tuota lääkettä kotipaikkakunnan apteekissa - väliin kun sattui vielä viikonloppu. Puhelulla varmistui onneksi, että 4 kpl piikkejä löytyi.

Tänään pahoinvointi mulla voimistunut ja tuli yhtäkkinen mieliteko appelsiinituoremehuun, jota en yleensä juo ollenkaan. Klinikalta sain innostuneen vastaanoton ja kehotuksen nauttia jokaisesta pienestä onnenhetkestä. Hcg-verikokeen sain varattua torstaille. Varhaisultra olisi joulukuun puolivälissä ja sinne asti jatkuisi Zumenon ja Luget.
 
Täällä tosiaan surkeita uutisia, @janitainen toivon sulle että kaikki menee hyvin sen osalta mitä voi, ilman komplikaatioita. Ja voimia.. Ottiko mies tämän uutisen miten?

@Nytkö voi hiivatti sentään. Mones pas tää on sinulle?

Toivottavasti @Tuutikki84 ois onnenkantamoinen mukanaan <3

Onko siis Terolutit ja Lugestronit samoja asioita? Vai voiko ne olla yhtäaikaa käytössä, miten teillä on siis mennyt PASin aikana nää jutut?

Täällä menkoista selvitty melkein. Eli taas, nyt sen sadannenviidennenkymmenennen kerran toivo (vois painua hittoon jo, ettei aina tarviis lannistua!) nostaa päätään kuitenkin, ja follikkeliultraan on jo varattu aika tulevalle perjantaille, katsotaan sitten mikä tilanne ja päästäskös me nyt ihan oikeasti oikeasti siihen siirtoon. Edes kerran tänä vuonna.
Mä toivon niin kovasti, että päästäisiin ja kaiken tämän turhautumisen, hutikutien jälkeen me saatais olla niitä onnekkaita, jotka onnistus kaiken tämän jälkeen. Kyllä, ihan yhtä hienot mahdollisuudet on taas, että asteroidi tippuu klinikalle ja meidän alkiot sulavat tai korona sulkee kaikki klinikat tai lääkärit sairastuvat tai tai tai..
Mut JOS.
Toinen Pas oli. Eilen kävin niissä verikokeissa ja äsken soitin tuloksen ja negahan se oli.
Ihan hyvä että tein kotitestin niin ei tullu nyt niin paha romahdus kun viime kerralla jossa kotitestin näytti positiivista jo viikko siirron jälkeen ja vielä muutamaa päivää ennen virallista testi päivää.
 
Kyselin klinikalta voinko saada PAS:n joulukuussa. Ei mitään estettä, nyt kun vointi on hyvä ja veriarvot kunnossa. Laskeskelin, että aika tiukille menee kun joulun pyhät pukkaa päälle. Yksi vaihtoehto on siirtää viimeinen alkio lääkkeelliseen kiertoon, jolloin aikataulu olisi helpommin säädettävissä.

Onko kukaan raskautunut lääkkellisessä kierrossa? Kun joskus aiemmin hoitava lääkäri puhui, että keskenmeno riski on suurempi lääkkeelliseen kiertoon. Hän sanoi, että sitä ei tarkalleen tiedetä miksi näin on, mutta yksi teoria on, että naiset joilla kierto ei muutenkaan toimi ja on isommat ongelmat raskautumisessa ja siksi suurempi km-riski, saisivat muutenkin todennäköisemmin km. Toinen vaihtoehto oli, että lääkkeillä raskaus on "keinotekoisempi" eli siihen itsessään sitten liittyisi km riski. Vähän jäi arveluttaan, että kannattaako hätäillä ja ottaa luonnollinen kierto ja mieluummin sit tammikuulle, jos ei joulukuussa ehdi. Toisaalta mietin, että tuolla lahjasolupuolella on tullut nyt raskauksia useampia lääkkeelliseen kiertoon, että kyllä kai hyvä alkio kiinnittyy sitten oli kierto millainen hyvänsä? Uskoa tähän alkioon ei juuri ole, se on hännänhuippu ja ilmeisesti semmonen kuudennen päivän blasto eli vähän hidas...

Yks juttu on vielä se ferritiini, oon nyt tehostanut raudan ottoa, mutta edelleen arvo pyörii just ja just 30 yläpuolella, ei tahdo millään nousta paremmaksi. Oon ihan kade teille eteläsuomessa oleville, jotka voi hakea iv-rautaa ilman ongelmia. Mulla kuitenkin tuo arvo pyörinyt vuosia 15-30 välillä vaikka oon vuosia popsinut rautaa... Ja otan omasta mielestä ihan laadukkaasti, aterioiden välillä tai tyhjään mahaan c-vitamiinin kanssa. Yritän vielä jotain kautta saada lähetteen, itse rautainfuusio ei maksa täällä "isolla kirkolla" kuin 300-400 e, riippuen kuinka paljon annetaan.

Pahoittelut @Nytkö negasta <3 Mikä teillä pakkasen tilanne?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Kyselin klinikalta voinko saada PAS:n joulukuussa. Ei mitään estettä, nyt kun vointi on hyvä ja veriarvot kunnossa. Laskeskelin, että aika tiukille menee kun joulun pyhät pukkaa päälle. Yksi vaihtoehto on siirtää viimeinen alkio lääkkeelliseen kiertoon, jolloin aikataulu olisi helpommin säädettävissä.

Onko kukaan raskautunut lääkkellisessä kierrossa? Kun joskus aiemmin hoitava lääkäri puhui, että keskenmeno riski on suurempi lääkkeelliseen kiertoon. Hän sanoi, että sitä ei tarkalleen tiedetä miksi näin on, mutta yksi teoria on, että naiset joilla kierto ei muutenkaan toimi ja on isommat ongelmat raskautumisessa ja siksi suurempi km-riski, saisivat muutenkin todennäköisemmin km. Toinen vaihtoehto oli, että lääkkeillä raskaus on "keinotekoisempi" eli siihen itsessään sitten liittyisi km riski. Vähän jäi arveluttaan, että kannattaako hätäillä ja ottaa luonnollinen kierto ja mieluummin sit tammikuulle, jos ei joulukuussa ehdi. Toisaalta mietin, että tuolla lahjasolupuolella on tullut nyt raskauksia useampia lääkkeelliseen kiertoon, että kyllä kai hyvä alkio kiinnittyy sitten oli kierto millainen hyvänsä? Uskoa tähän alkioon ei juuri ole, se on hännänhuippu ja ilmeisesti semmonen kuudennen päivän blasto eli vähän hidas...

Yks juttu on vielä se ferritiini, oon nyt tehostanut raudan ottoa, mutta edelleen arvo pyörii just ja just 30 yläpuolella, ei tahdo millään nousta paremmaksi. Oon ihan kade teille eteläsuomessa oleville, jotka voi hakea iv-rautaa ilman ongelmia. Mulla kuitenkin tuo arvo pyörinyt vuosia 15-30 välillä vaikka oon vuosia popsinut rautaa... Ja otan omasta mielestä ihan laadukkaasti, aterioiden välillä tai tyhjään mahaan c-vitamiinin kanssa. Yritän vielä jotain kautta saada lähetteen, itse rautainfuusio ei maksa täällä "isolla kirkolla" kuin 300-400 e, riippuen kuinka paljon annetaan.

Pahoittelut @Nytkö negasta <3 Mikä teillä pakkasen tilanne?
Olen juuri plussannut lääkkeellisestä PAS-kierrosta. Lääkkeinä Zumenon ja Lugesteron. Omaa kiertoa ei ole olemassakaan, joten luonnonkiertoon tarvittaisiin myös lääkkeellistä tukea. Onpa ikävää kuulla, että km-riski olisi vielä suurempi meillä lääkkeellisillä..

Alkiosta, meidän alkio todellinen hännänhuippu. Papereiden mukaan 4. lk, NT. Silti se nappasi kiinni. En lainkaan uskonut tähän viimeiseen PAS-hoitoon (1. Ivf/ICSIN 4. PAS).
 
Olen juuri plussannut lääkkeellisestä PAS-kierrosta. Lääkkeinä Zumenon ja Lugesteron. Omaa kiertoa ei ole olemassakaan, joten luonnonkiertoon tarvittaisiin myös lääkkeellistä tukea. Onpa ikävää kuulla, että km-riski olisi vielä suurempi meillä lääkkeellisillä..

Alkiosta, meidän alkio todellinen hännänhuippu. Papereiden mukaan 4. lk, NT. Silti se nappasi kiinni. En lainkaan uskonut tähän viimeiseen PAS-hoitoon (1. Ivf/ICSIN 4. PAS).
Onneksi olkoon @MammaMimosa <3 Tarrasukkia pienell <3 Mä luulen, että kyse on loppupeleissä hyvin pienistä prosentuaalisista eroista km:n todennäköisyydessä. Jos lääkkeelliseen liittyisi OIKEASTI ISO riski km:lle, ei sitä varmaan suositeltaisi niin yleisesti. Joillakinhan se on oikeasti ainoa oikea mahdollisuus, esim. jos ovikset osuu toistuvasti viikonloppuun tai oma kierto ei toimi. Ja ihana kuulla, että teilläkin heikompi alkio nyt kiinnittyi. Onhan se niinkin, ettei alkiosta voi päätellä kuin pienen osan mikroskoopilla, totuus on usein toisenlainen, hyvät ei kiinnity ja huonomman näköiset yllättää <3 Mä just sitä mietin, että aika monet lahja-alkiolla raskautuneet ovat nimenomaan raskautuneet lääkkelliseen kiertoon, koska oma kierto lääkkeillä synkronoidaan luovuttajan kierron kanssa. Ja raskausprosentithan ovat lahja-alkioilla erinomaiset. Eli ei se "vika" voi varmaan olla niinkään lääkkeissä vaan todennäköisesti alkioissa tai yksilöissä on se alttius. Eli toisin sanoen ehkä sitä uskaltais kokeilla tän viimeisen lääkkeelliseen kiertoon. Jospa meillä kävis kans niin ihana tuuri kuin teille @MammaMimosa <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja MammaMimosa
@Nato mä oon käsittänyt, että luteaalitukena on yleensä joko Terolut tai Lugesteron, ei molemmat yhtä aikaa... ellei sitten joskus harvoin? Luget on progesteronia, Terolutit taas dydrogesteronia (googlasin), sitä en taas tiiä mitä eroa noilla on... :D ei tainnut hirveästi olla apua tästä vastauksesta :unsure:

@Nytkö pahoittelut negasta :( Onko teillä vielä pakkasessa alkioita?

@MammaMimosa onnittelut plussasta :) toivottavasti pieni pysyy matkassa <3


Oonkohan mä ainut täällä, jolla ei ole kokemusta tuosta "tuhruttelusta" ennen menkkoja :O ehkä joskus nuorempana on jotain ollut, mutta nykyään menkat on sellaiset että tulee sitä verta aikansa ja sitten ne vaan loppuu. Ei mitään ruskeaa ennen tai jälkeen. Vuotoa sen sijaan saa kyllä tosissaan odottaa joskus, ja Luget on pitäneet ne poissa ihan täysin. Nythän mulla tässä luonnonkiertoon tehdyssä siirrossa Luget lopetetaan neljä päivää ennen kuin on virallinen testipäivä, ja se onkin hyvä koska jos tästä ei raskaus ala, niin eiköhän ne menkatkin sieltä tule sitten pian.... ei tarvii niitä jäädä odottelemaan enää sen pidempään.

En oo vielä uskaltanut testata. Oireita on vaan vatsan turvotus ja pienet kivut välillä, edes rinnat ei oo turvonneet niin yhtään, eikä ne tunnu kipeiltä. Muutama päivä sitten naamaan pamahti yhtäkkiä pieniä finnejä ihan hirveästi, ja kaulaan tuli leuan alle molemmin puolin ihan järkyt paukamat! En tiiä sitten johtuuko nuo hormoneista, vai oisko syypää maski jota täytyy pitää töissä about koko ajan ja aina kun käy jossain ihmisten ilmoilla... eli se kuuluisa "maskne" -ilmiö. Onneksi ne finnit on pääosin jo hävinneet :D

Joten vois kyllä päätellä, että iso osa oireista oli Progynovan aiheuttamia, ne mielialan vaihtelut ja päänsäryt ja hikoilut ja muut. Jos nyt en raskaana ole, niin ehdottomasti jatkossakin haluan luonnonkiertoon siirron, on tää mukavampaa kun ei koko persoona muutu hormonihirviöksi ja elämä sujuu entiseen malliin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja MammaMimosa
@Tupsuli Kiitos onnitteluista! Me ollaan kuljettu pitkä tie lapsettomuuden kanssa, ja raskauden jatkumisen suhteen luottamusta omaan kehoon on vaikea löytää. Hankala miettiä, haluaisinko kokeilla lääkkeellistä hoitokiertoa, jos oma kierto toimisi. Sitä vaihtoehtoa kun ei oikein ole, ja PAS:t tehty aina lääkkeelliseen. Lääkkeellinen kierto on minusta "helppo" toteuttaa, eikä lääkkeiden sivuvaikutuksia voi omalla kohdallani ainakaan verratakaan siihen, millaiset olot stimulaation lääkkeistä tuli.

@Tuutikki84 Kiitos onnitteluista! Plussatuulia kovasti sinulle <3 Minullakin Luget pitää vuodon täysin poissa hoitokierroissa. Lukuun ottamatta nyt tätä plussakiertoa ja viikonlopun tuhruilua. Mietinkin olisiko se voinut olla kiinnittymiseen liittyvää..

Huomenna mulla HCG-verikoe. Jännittää tosi paljon!

Onko muuten kellään kokemusta, että kohdun limakalvo olisi siirtopäivänä ohuempi kuin edellisessä ultrassa? Mulla oli ma 2.11. PAS-ultra, ja limakalvo oli 13 mm. Pe 6.11. siirtopäivänä se oli enää 8-9 mm! Lääkäri totesi, että limis on hieman "tiivistynyt". Olin asiasta todella ihmeissäni, kun aina ennen limakalvo on paksuuntunut vielä siirtoon. Odotin tyyliin 15 mm lukemia. Siinäkin mielessä erikoista, että plussa tästä hoidosta tuli.
 
  • Rakkaus
Reactions: Tuutikki84
Tupsuli kirjautumatta
Limakalvo tosiaan tiivistyy siirtoon mennessä, ihan normaali ilmiö, ei hätää. Se on hyvä merkki, tarkoittaa että limakalvon muutokset tulee synkroniassa ja alkiolle on parhaat olosuhteet <3 Tosin ei oo kokemusta vielä lääkkeellisestä passista, mutta tuon tiivistymissanan oon kuullut ulottuen yhteydessä. Olispa siellä @Tuutikki84 nyt pienen pieni asettumassa mukavasti pesäänsä <3 ja tsemppiä @MammaMimosa huomiseen, hyvät lukemat sieltä varmasti tulee!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Kiitos @Silmu75 , oonkin seurannut lahjaalkionsiirtoketjuakin ja huomannut, että onnistumisia on viime aikoina tullut sielläkin <3 Kyllä taidan sen lääkkeellisen nyt kokeilla. Kolme kertaa luonnolliseen nyt siirretty ja lh-nousun ajankohta vaihtelee niin paljon, että liekkö mullakaan enää normikiertoa. Ehkä se lääkkeellisyys oliskin se juttu. Ja ihana kuulla, että hitailla blastoillakin raskautuu. Kiitos kommenteista, nyt paljon paremmalla mielellä jään odottamaan joulukuuta. Toivottavasti meidän viimeinen hippunen selviää sulatuksesta <3
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
@MammaMimosa tsemppiä huomiseen!

Sen verran omia kuulumisia, huomenna olisi follikkeliultra, että nähdään missä mennään (kp9). Tilasin lisää CB:n ovulaatiotestejäkin, ne on niin paljon helpompia, kun nuo tikut. Tulen hulluksi noiden ovulaatiotikkujen kanssa, kun niissä on aivan liikaa tulkitsemisen varaa ja viimeeksikin CB:ssä oli hymynaama ja oireet olivat sen mukaiset, mutta RFSU:n sekä Pregcheckin testissä oli hailakat viivat! Jos siis olisi ollut vain noita testejä niin ohi olis mennyt heittämällä koko ovis.

Luultavasti ovuloin tulevana sunnuntaina ja luonnonkierto. En tiedä mitä ajatella siirrosta, päästäänkö me nytkään (5:s yrityskerta, 11kk yritetty putkeen + aiemmat hoidot siis). Jääkö taas kiinni päivästä, koronasta, ovulaation väärästä ajankohdasta tai siitä, että alkiot eivät kestä sulatusta. Huoh.

Jännittää oikeastaan kaikki, mutta olen toiveikas.
 
Niin no mä plussasin lääkkeellisestä kierrosta, ja oli tuulimuna...
Luulen kuitenkin, että se lapsettomuuden pohjasyy vaikuttaa enemmän tähän kuin se onko kierto oma vai lääkkeellinen Uskon kyllä. että omalla kohdallani mun tuulimuna johtuu vain endometrioosistani ja siitä että se heikentää munasolujen laatua. Siitä mun useat luomut biokemiallisetkin varmaan johtuu.
 
@MammaMimosa: Paljon onnea, vaikuttaa tosi lupaavalta!

Mulla oli tänään elämäni ensimmäinen tuoresiirto. Mikäli oikein ymmärsin niin alkio oli jakautunut hyvin ja se taisi olla 8 soluinen (3pv). Pakkaseen meni 3 odottelemaan jos tämä ei tärppää. Nyt sitten alkaa jännät viikot.
 
Onnittelut♡ @MammaMimosa !!

Mun testipäiviä on 21.11. Äsken menin pissaamaan ovulaatiotestiin :D kun niitä tuolta kaapista löytyi, etsin siis raskaustestejä mutta niitä ei ollutkaan. En malttaisi millään enää piinailla...
Noh, sain siihen kaksi viivaa, että mitä ihmettä se tarkoittaa? Tässä vaiheessa kiertoa? Eikä mulla ole raskausoireita enkä usko plussaan millään todennäköisyydellä...koen vaan lugeista johtuvia tissijomoja sekä kipua vasemmalla munasarjassa lähes päivittäin.
 
@MammaMimosa se on vaikea tietää. Mitä klinikalla sanottiin? Mulla oli pp14 hcg 144 ja oli tuulimuna. Onnistuneessa raskaudessa pp13 arvo oli 504. Ne voi silti olla yksilöllisiä, ja onnistuneita raskauksia on matalilla arvoilla. Alkion ikä vaikuttaa myös. Mulla on siirretty aina nuoret alkiot, vain 2 pv ikäiset.
 

Yhteistyössä