IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

@PumpuliNumpuli olen pahoillani Onko teillä tiedossa syy lapsettomuuteen? Tehtiinkö ivf lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Näillä kaikilla on merkitystä sen munasolumäärän kannalta.
Lyhyellä kaavalla tehtiin IVF/ICSI. Molemmissa on siis vikaa. Mulla tulee jo ikä vastaan ja munasarjareservi on ollut huono jo useamman vuoden (kohta jo yli 10v!).

Kiitos tsempanneille. Kyllä uutta yritystä tulee pienen tauon jälkeen taas varmasti. Ensin vaan keräilen itseni ja rahaakin tulevia hoitoja varten. Aluksi oltiin ajateltu kokeilla vain tämän kerran, mutta mieheni haluaa yrittää vielä toisen kerran. Ymmärrän niin hyvin hänen tilanteensa, hän kovasti toivoo lasta. Itsekin toki toivon, mutta mulla on yritystä jo useampi vuosi takana edellisestä suhteesta lähes vuosikymmen sitten, joten en toivo enää ihmeitä. Esikoista edellleen yrittämässä. :rolleyes:

Pahoittelut @PumpuliNumpuli !

Täällä olis virallinen testipäivä ylihuomenna, mutta testi nyt puhdas nega. Blasto siirrettiin,näkyisi jo jos olisi näkyäkseen, edellinen pas näkyi jo pp6 selkeesti.
On tää ihan paskaa. :'(
Voi kurja! Pahoittelut sinulle myös. Jospa se vielä ehtisi plussaksi muuttua jollain ihmeellä? Jostain niitä toivon kipinöitä aina lentelee.

On tämä kyllä sellaista pettymysten ja toivon vuoristorataa, että pitää olla tosi sissi, että jaksaa kerrasta toiseen puskea eteen päin. Ollaan vahvoja!
Tsemppiä!

Voi kurja! Pahoittelut sinulle myös. Jospa se vielä ehtisi plussaksi muuttua jollain ihmeellä? Jostain niitä toivon kipinöitä aina lentelee.

On tämä kyllä sellaista pettymysten ja toivon vuoristorataa, että pitää olla tosi sissi, että jaksaa kerrasta toiseen puskea eteen päin. Ollaan vahvoja!
Tsemppiä!
Ei toivetta ihmeestä,kyllä tää oli ihan selkee homma. Itkujen itku!
Koitetaan pysyä vahvoina @PumpuliNumpuli <3

Voi ei @Sabriiiina ja @PumpuliNumpuli , oon tosi pahoillani teidän puolesta :( on se vaan niin iso pettymys aina. Toivottavasti myöhemmin onnistaisi <3

Täällä taas mennään uutta alkionsiirtoa kohti. Tuntuu vähän liukuhihnameiningiltä jo, enkä oikeastaan edes oo jaksanut hirveästi ajatella koko asiaa. Ehkä sitä jotenkin suojelee itseään pettymyksiltä näin?
Olin tosi alavireinen menkkojen alkamisen aikaan, mielialat vaihteli niin että tuntui kuin olisi taas murkkuikäinen - kaikki pienet asiat tuntui hirveän isoilta ongelmilta ja esim. sain hirveen itkupotkuraivarin kun myöhästyin bussista jne... ihan karsee olotila. Kai se on sitten se kun ensin pumpataan ihmiseen hirveä määrä hormoneja ja sitten ne yhtäkkiä lopetetaan, eikä mieli pysy perässä.
Pettymys oli sekin, kun laitoin lääkärille viestiä, että voisiko kokeilla jotain muuta lääkeyhdistelmää tai toisenlaista hoitoprotokollaa (esim. siirto luonnolliseen kiertoon) , kun nyt ei ole mitään tulosta tullut. Ja vastaus oli, että on ihan tavallista, ettei kahden alkionsiirron jälkeen ole raskaus alkanut, ja pitää vaan olla kärsivällinen. Voi hel*etti, ihan kuin tässä pelkkä kärsivällisyys auttaisi! Edes Gonapeptyliä ei jostain syystä voida määrätä, en ymmärrä miksi. Miksei voida kokeilla jotain, kun kuitenkin lääkkeet maksan minä itse?

Mutta näillä mennään. Itkut on itketty ja tänään ultrassa oli taas limakalvo oikein hyvä ja alkionsiirto on maanantaina. Siitä sitten alkaa taas piinapäivät jälleen kerran :D

@Sabriiiina ja @PumpuliNumpuli jaksamisia teille! Mä usein mietin tätä lapsettomuutta. Että se on varmasti ollut aikuiselämäni masentavin asia. Avioeronkin jouduin nuorempana kokemaan, mutta lapsettomuus ”vei voiton” siitäkin. Se on niin kokonaisvaltainen. Vaikea selittää, mutta te tiedätte varmasti.

@Tuutikki84 mä tulen sun kanssa piinailemaan, jos huominen siirto onnistuu. Eli jos alkio selviää sulatuksesta. Kärvistellään sitte yhdessä täällä, jos pääsen siihen mukaan. Meillä on 2 alkiota ja nämä on viimeinen mahdollisuus. Huomenna sulatetaan yksi ja jos se ei herää niin toinen. Toivottavasti saan siis jotain mukaani huomenna. Mulla siis lääkkeellinen kierto menossa ja endoa sammuteltu edeltävästi.

Hei! Tietääkö joku millaiset jonot tällä hetkellä icsi-hoitoihin on. Meillä on suunnittelukäynti ensi kuun lopussa. Kuinka kauan siitä menee että pääsee hoidot aloittamaan?
Riippuu varmasti siitä missä päin olet hoidoissa. Tutkimuksissa menee oma aikansa, kannattaisi varmaan miehen valmiiksi käydä yksityisellä antaa siemennestenäyte, naisella valmiina olla papa jos ei oo vähään aikaan katsottu, kilppariarvot, AMH-arvo sekä molemmilta sukupuolitauti testit. Näissä vastauksissa säästyy aikaa kun etukäteen on katsottu. Käytönnössä ensikäynnillä jää sitten naisen ultra, toki perusterveys kysellään kans.

vierailija
Riippuu varmasti siitä missä päin olet hoidoissa. Tutkimuksissa menee oma aikansa, kannattaisi varmaan miehen valmiiksi käydä yksityisellä antaa siemennestenäyte, naisella valmiina olla papa jos ei oo vähään aikaan katsottu, kilppariarvot, AMH-arvo sekä molemmilta sukupuolitauti testit. Näissä vastauksissa säästyy aikaa kun etukäteen on katsottu. Käytönnössä ensikäynnillä jää sitten naisen ultra, toki perusterveys kysellään kans.
jyväskylässä ollaan hoidoissa. Ennestään on jo yksi ics-vauva viime vuodelta. Viime vuonna ei ollut lainkaan jonoa, mutta korona on varmaan sotkenu jonkin verran. Sukupuolitautitestit ainakin pitää ottaa uudestaan, mutta muuten en sitten tiedä mitä katsotaan. Viime hoidossa mieheltä otettiin näyte samana päivänä kun oli punktio. Täytyy varmaan soitella ja ottaa selvää, mitä kannattaa olla valmiina otettuna.

jyväskylässä ollaan hoidoissa. Ennestään on jo yksi ics-vauva viime vuodelta. Viime vuonna ei ollut lainkaan jonoa, mutta korona on varmaan sotkenu jonkin verran. Sukupuolitautitestit ainakin pitää ottaa uudestaan, mutta muuten en sitten tiedä mitä katsotaan. Viime hoidossa mieheltä otettiin näyte samana päivänä kun oli punktio. Täytyy varmaan soitella ja ottaa selvää, mitä kannattaa olla valmiina otettuna.

Me ollaan kans! Oltiin eka yksityisellä, sieltä oli kaikki info niin päästiinaloittaa heti ensikäynnillä 2018 marraskuussa,punktio oli joulukuussa 2018. Tänä vuonna soittamalla pääs passiin,ei vaatinu käyntiä erikseen.

vierailija
Me ollaan kans! Oltiin eka yksityisellä, sieltä oli kaikki info niin päästiinaloittaa heti ensikäynnillä 2018 marraskuussa,punktio oli joulukuussa 2018. Tänä vuonna soittamalla pääs passiin,ei vaatinu käyntiä erikseen.
meillä ei jääny mitään mitään muuta ku siittiöitä yks olki pakkaseen, joten alusta menee koko homma mun osalta. Toivottavasti pääsis pian hoidot alottamaan☺

Äh kun en ole muistanut täällä käydä..Yritän tässä hieman vastailla.

@Lumitalvi joo, meillä on 3-päiväsiä alkioita, niin ne tuntuu olevan pahimpia. Pitäisi ovulaatio osua loppuviikolle, ja toki mulla on kierrot menneet silleen et ovis+ ollut ma-ke. Kevät olisi todennäköisesti muutenkin mennyt ohi töiden takia (semmonen 200 km suuntaansa alkioiden luo). Niin siis sulatus ja/tai siirto on osunut viikonlopulle.

Mutta nyt! Ehkä...Näillä näkymin pitäisi osua ovis+ joko sunnuntaille tai maanantaille (tosin ei sekään ihanteellinen).

@Hupseli mullakin pientä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja epäilen hieman myös endoa. Ei varsinaisesti koskaan tutkittu, eikä onneksi pahoja kipuja. Mulla toki varmasti ikäkin vaikuttaa.

@Sabriiiina on tää kyllä kun pitäisi kierron osua tyyliin yhdelle mahdolliselle päivälle, nopeesti hurahtaa monta kuukautta ohi.
Voihan blaaah teidänkin tilanne :(

@Tuutikki84 joo, en tiedä miksi haluaa luonnonkiertoon - tai siis joo, onnistumis% parempi ilmeisesti, mutta kun ei tässä tosiaan enää nuorene. Kovasti viimeksi kehui limakalvoa ja kun mun oma kierto toimii hyvin, noooh eipä tuo paljon lohduta :D

Tsemppiä myös @Liiby

@Sabriiiina ja @PumpuliNumpuli jaksamisia teille! Mä usein mietin tätä lapsettomuutta. Että se on varmasti ollut aikuiselämäni masentavin asia. Avioeronkin jouduin nuorempana kokemaan, mutta lapsettomuus ”vei voiton” siitäkin. Se on niin kokonaisvaltainen. Vaikea selittää, mutta te tiedätte varmasti.
Lapsettomuus on jotain niin sanoinkuvaamattoman musertavaa. Pärjätä voi ja normaalia elämää jatkaa, mutta tämä taakka vie voimia.
Jaksamista @Liiby sinulle myös! <3

Pp5 vasta menossa, mutta olen jo heittänyt kirveen kaivoon. Edellisessä hoidossa, josta siis onnistunut raskaus, kiinnittyminen oli pp4 ja siitä alkoi oireet, kuminauhamainen voimakas kiristystunne kohdussa. Nyt ei mitään. Ei yhtään mitään. Tekis jo mieli luovuttaa. Mulla on endon takia niin kiinnikkeinen alakerta, et kertakaikkiaan kaikki tuntuu siellä jos vähänkin verenkierto lisääntyy. Nyt vain meni ihan koko usko täydellisesti... miten tästä nyt sais piristettyä itsensä ylös että jaksaa vielä 1,5 viikkoa.

Pp5 vasta menossa, mutta olen jo heittänyt kirveen kaivoon. Edellisessä hoidossa, josta siis onnistunut raskaus, kiinnittyminen oli pp4 ja siitä alkoi oireet, kuminauhamainen voimakas kiristystunne kohdussa. Nyt ei mitään. Ei yhtään mitään. Tekis jo mieli luovuttaa. Mulla on endon takia niin kiinnikkeinen alakerta, et kertakaikkiaan kaikki tuntuu siellä jos vähänkin verenkierto lisääntyy. Nyt vain meni ihan koko usko täydellisesti... miten tästä nyt sais piristettyä itsensä ylös että jaksaa vielä 1,5 viikkoa.
Voi harmi :( mäki tunsin viime yrityksessä että ei onnistunut, menkkakivut oli niin voimakkaat. Kaikki ajatukset pyöri piinapäivissä,en saanut mietittyä mitään muuta. Mitkä teillä olisi jatkot jos nyt käy niin ettei onnistu?

@Sabriiiina oliko sulla lääkkeellinen vai luomukierto? Mulla lääkkeellinen.. on tää kyllä tällaista... oi voi.. surkeaa. Nämä lääkkeet vetää mielen myös alas lisää. Gonapeptyl piikki sunnuntaina aiheutti kyllä eiliselle jäätävän pahan mielen yhdistettynä oireettomuuden tajuamiseen. Ei tämä hormonihommailu tervettä ole ei.
Mulla on myös vaikea keskittyä mihinkään muuhun. Se on tosi rassaavaa. Jää kaikki hommat tekemättä. Koko ajan vaan pyörii päässä ja nyt lähinnä negatiivisia asioita.

Meillä on jäljellä vielä 1 alkio. Sen voi heti ensi kierrosta pistää lääkkeelliseen kiertoon taas, jos vaan selviää sulatuksesta.

@Sabriiiina oliko sulla lääkkeellinen vai luomukierto? Mulla lääkkeellinen.. on tää kyllä tällaista... oi voi.. surkeaa. Nämä lääkkeet vetää mielen myös alas lisää. Gonapeptyl piikki sunnuntaina aiheutti kyllä eiliselle jäätävän pahan mielen yhdistettynä oireettomuuden tajuamiseen. Ei tämä hormonihommailu tervettä ole ei.
Mulla on myös vaikea keskittyä mihinkään muuhun. Se on tosi rassaavaa. Jää kaikki hommat tekemättä. Koko ajan vaan pyörii päässä ja nyt lähinnä negatiivisia asioita.

Meillä on jäljellä vielä 1 alkio. Sen voi heti ensi kierrosta pistää lääkkeelliseen kiertoon taas, jos vaan selviää sulatuksesta.
Miksi teillä on lääkkeellinen kierto jos saa kysyä?
Luonnoliseen kiertoon on meillä, tukena toki luget ja kiinnityksen tukemiseen gonapeptyl. Meillä tosiaan myös ainokainen pakkasessa ja jos selviää sulatuksesta niin siirto ajoittuu lokakuun puoleenväliin.

@Sabriiiina lääkkeellinen kierto minulla endometrioosin takia. Uskon kyllä että tämä on oikea keino sinänsä. Mulla on useita biokemiallisia vaan ollut elämässä kun on yritetty itse näinä vuosina. Edeltävästi oli tässäkin Synarela-sumutteet endoa sammuttamassa.
Ei niistä alkioista vaan aina tiedä.. siitähän se kiinnittyminen kai enimmäkseen kuitenkin on ja varmaan parempi että se ei kiinnity millä ei olisi valmiuksia jatkaa loppuun saakka..

toivottavasti pääsette siirtoon parin viikon päästä! Teilläkin viimeinen siellä. Meinaatteko uutta hoitoa enää? Me ei näiden jälkeen. Sitten on tämä tie käyty.

@Sabriiiina lääkkeellinen kierto minulla endometrioosin takia. Uskon kyllä että tämä on oikea keino sinänsä. Mulla on useita biokemiallisia vaan ollut elämässä kun on yritetty itse näinä vuosina. Edeltävästi oli tässäkin Synarela-sumutteet endoa sammuttamassa.
Ei niistä alkioista vaan aina tiedä.. siitähän se kiinnittyminen kai enimmäkseen kuitenkin on ja varmaan parempi että se ei kiinnity millä ei olisi valmiuksia jatkaa loppuun saakka..

toivottavasti pääsette siirtoon parin viikon päästä! Teilläkin viimeinen siellä. Meinaatteko uutta hoitoa enää? Me ei näiden jälkeen. Sitten on tämä tie käyty.
Me päätettiin että meidän hoidot oli tässä. Tässä on edellisestä suhteesta kaksi isompaa 8 ja 11v lapset ja pas murunen nykyisen kanssa, jos viimeinen ei tärppää niin.. sanoin kyllä eilen että ehkö voisikin ajatella hoitoihin lähtöä, mutta tuntuu kaukaiselta ajatukselta. On niin rankka taipale etten tiedä kestääkö mieli sitä.

Yhteistyössä