IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Tarvisin apuja...Mulle lääkäri kirjoitti cyclogestin luteaalitueksi, nyt kävi kuitenkin niin ettei koko maakunnassamme ole apteekeissa sitä. Oliko Lugesteron "sama" valmiste eli voisin käyttää niitä viikonlopun ajan?
Laita apteekin chattiin niin osaavat parhaiten neuvoa :) tai voi varmasti soittaakin. Chat on ollut omalla kohdalla nopeampi. https://www.yliopistonapteekki.fi/ hetki menee niin oikeaan alakulmaan tulee chatin violetti kuvake :)
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
Heippa! Oon uusi täällä, 32v nainen, ensimmäistä lasta yrittämässä. Vikaa sekä minussa (PCOS) että miehessä, ja luomuna ei meillä mitään mahdollisuutta saada lapsia. Takana 1 ivf/icsi, josta ei hyperin takia tuoresiirtoa, sekä 3 PAS, joista kaikki puhdasta negaa. Neljäs PAS oli pe 6.11., ja tänään pe 13.11. pp7 elämäni ekat haamut raskaustesteihin!


Erona tässä 4. PAS-hoidossa alkion viljely vielä yön yli sulatuksen jälkeen ennen siirtoa, sekä maanantaina pistin Gonapeptylin tukemaan kiinnittymistä.

Onko kellään tietoa voiko Gonapeptyl näkyä r-testissä?
 
@Tuutikki84 Tosiaan "kilometrejä" on takana melkolailla tällä saralla.. 5 (3 julkisella, 2 yksityisellä) punktiota tehty ja siirtoja se 18, 1 alkio on vielä jäljellä, olisi ollut varmaan viimeinen yritys.. saa nähdä tuleeko se joskus kyytiin haettua, kauhealta tuntuisi ajatus sen "tuhoamisesta"..
Joo se ready on saman tapainen kun era, mutta "uudempi versio" ja jos en väärin muista niin oli halvempi! Ja ainakin sillon kaksi vuotta sitten vain Helsingin Felicitas (taisin aijemmin kiroittaa mehiläisestä, mutta felicitas on heidän alainen) teki sitä nata-testiä.. kannattaa olla sinne suoraan yhteydessä..

@MammaMimosa ei näy gonapeptyl testissä.. joten varovaisia onnitteluja, jotain siellä tapahtuu..
@M4rianne77 varmaan sait jo vastauksen ammattilaisilta, mutta uskoisin että luget ajaa asian molemmat on progesteronia..
 
Viimeksi muokattu:
@Tuutikki84 Tosiaan "kilometrejä" on takana melkolailla tällä saralla.. 5 (3 julkisella, 2 yksityisellä) punktiota tehty ja siirtoja se 18, 1 alkio on vielä jäljellä, olisi ollut varmaan viimeinen yritys.. saa nähdä tuleeko se joskus kyytiin haettua, kauhealta tuntuisi ajatus sen "tuhoamisesta"..
Joo se ready on saman tapainen kun era, mutta "uudempi versio" ja jos en väärin muista niin oli halvempi! Ja ainakin sillon kaksi vuotta sitten vain Helsingin Felicitas (taisin aijemmin kiroittaa mehiläisestä, mutta felicitas on heidän alainen) teki sitä nata-testiä.. kannattaa olla sinne suoraan yhteydessä..

@MammaMimosa ei näy gonapeptyl testissä.. joten varovaisia onnitteluja, jotain siellä tapahtuu..
@M4rianne77 varmaan sait jo vastauksen ammattilaisilta, mutta uskoisin että luget ajaa asian molemmat on progesteronia..
@Domi kiitos vastauksesta ja varovaisista onnitteluista! Näin minäkin ajattelin ettei Gonapeptyl näkyisi testissä, mutta mieli hakee kaikki mahdolliset syyt joiden takia ei voisi haamuplussaan uskoa.

Tänä aamuna taas haamuplussa. Ylempänä eilinen kuivunut, alempana tämän aamun testi, testiajalla.

Aiemmista puhtaista negoista poiketen tässä siirrossa on ollut enemmän mahakipuja ja viiltelyjä kohtuun ja munasarjoihin pp4-5, sen jälkeen kun pistin Gonapeptylin. Siitä eteenpäin joka päivä painontunnetta alavatsalla ja menkkamaista kipua. Tissit turvonneet ja arat, nännit tummuneet ja erityisen kipeät. Pp8 eli eilen alkoi kuvotus ja pahoinvoiva olo, siitä uskalsin testiä tehdä.

Oletteko muuten muut saaneet siirrosta ultrakuvaa, jossa näkyy pieni jälki kun pikkuinen siirretty kohtuun? Me ei olla ennen saatu, mutta nyt kun vaihdettiin julkiselta yksityiselle, niin saatiin sellainen kuva ihan pyytämättä! Myös siirto oli kokemuksena kivempi kun lääkäri jätti meidät siirron jälkeen kahdestaan ja mun piti (siis sain!) pötkötellä 10 minuuttia ihan rauhassa.
 
Minä päivänä teillä ohjeistettu aloittamaan luget pakastealkion siirrossa luonnolliseen kiertoon? Oon hoidossa HUS:sissa. Tänään oli ovisplussa,mut koska lauantai ei julkisenpuoleen saa yhteyttä kuin vasta maanantaina. Pakkasessa on 6 päivän ikäinen alkio. On kyllä ollut siirtoja aikaisemminkin ja oma ajatus on et kaksi päivää plussan jälkeen eli ma aamuna alkaisi.
 
Minä päivänä teillä ohjeistettu aloittamaan luget pakastealkion siirrossa luonnolliseen kiertoon? Oon hoidossa HUS:sissa. Tänään oli ovisplussa,mut koska lauantai ei julkisenpuoleen saa yhteyttä kuin vasta maanantaina. Pakkasessa on 6 päivän ikäinen alkio. On kyllä ollut siirtoja aikaisemminkin ja oma ajatus on et kaksi päivää plussan jälkeen eli ma aamuna alkaisi.
Jotain paria/kolmea päivää ennen siirtoa. kerkeät varmasti selvittämään maanantaina :) ja tää on niin paikkakohtaista, tästä oli toisessa ryhmässä keskustelua että jossain alotetaan just päiviä ennen siirtoa,kun taas toisessa siirtopäivänä. Sama oli lopettamisen suhteen, jossain lopetetaan testipäivään kun toisessa paria päivää ennen, siis jos on luonnolliseen kiertoon. Ei siinä kuinkaan käy jos ma aamuna aloitat, mutta miten teillä ajoittuu siirto?
Kun mulla oli lauantaina ovis+ niin 5päivänen siirrettiin perjantaina, meneekö teillä 6päivänen lauantaille? Näissä siirroissakin tuntuu olevan eroja päivien suhteen, milloin siirretään.. ja toki siis jossain siirretään myös vkl :)
 
Jotain paria/kolmea päivää ennen siirtoa. kerkeät varmasti selvittämään maanantaina ja tää on niin paikkakohtaista, tästä oli toisessa ryhmässä keskustelua että jossain alotetaan just päiviä ennen siirtoa,kun taas toisessa siirtopäivänä. Sama oli lopettamisen suhteen, jossain lopetetaan testipäivään kun toisessa paria päivää ennen, siis jos on luonnolliseen kiertoon. Ei siinä kuinkaan käy jos ma aamuna aloitat, mutta miten teillä ajoittuu siirto?
Kun mulla oli lauantaina ovis+ niin 5päivänen siirrettiin perjantaina, meneekö teillä 6päivänen lauantaille? Näissä siirroissakin tuntuu olevan eroja päivien suhteen, milloin siirretään.. ja toki siis jossain siirretään myös vkl
Syyskuussa oli plussa torstaina, siirto tiistaina. Eli nyt olis sitten siirto torstaina. Mulla siis kaikki alkiot olleet plastokystia. Ja viimeksi luget aloitin lauantaina. Eli kaksi päivää plussan jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
@Mathilda83 mäkin oon hoidoissa HUSilla ja nyt kun alkuviikosta tehtiin siirto luonnolliseen kiertoon, niin aloitin Luget edellisenä päivänä vasta. Mutta mulla siirrettiin kolmepäiväinen, voi olla että jos siirretään blasto niin Luget alotetaan jo vähän aiemmin? Sain ovisplussan perjantaina, Luget alotin sunnuntaina ja siirto oli maanantaina.
Lääkkeellisessä kierrossa Luget on mulla alotettu aina neljä päivää ennen siirtoa (kun siirretty blasto). Näissäkin tuntuu olevan eroja eri sairaanhoitopiirien ja klinikoiden välillä... se on kyllä vähän outoa.

Tsemppiä siirtoon! Kiva että täällä on joku muukin joka on HUSissa hoidoissa :)
 
Kiitos kysymästä, aika tavalliselta tuntuu olo välillä vatsassa tuntunut pientä jomotusta... ja Luget turvottaa. Nyt on pp5, joten menee Lugejen piikkiin kaikki epämääräiset jomotukset ja turvotukset (tottakai toivon että kivut johtuis kiinnittymisestä, mutta sitä ei voi vielä tietää...).
Millon meinasit testailla? Vai odotatko testipäivään? :)
 
Täällä eletäänkin jänniä hetkiä joidenkin kohdalla. Nyt sormet ja varpaat pystyyn että pikkuiset pysyvät matkassa.

Lugeihin liittyen näyttää olevan tosiaan monta eri ohjetta. Tyksissä ne aloitetaan vasta samana päivänä kun tehdään siirto ja lopetetaan raskaustestiin.

Itsellä huomenna ensimmäinen punktio edessä. Saa nähdä millainen saalis sieltä tulee ja kuinka monta saadaan pakkaseen. Vähän jännittää mutta ei pahasti. Olen yllättynyt miten vähän tuntemuksia on ollut pistoksista, lähinnä vaan varsan turvotusta. Toivottavasti siirto tehdään torstaina suunnitelman mukaisesti ja voin liittyä jännääjien joukkoon :)
 
Täällä eletäänkin jänniä hetkiä joidenkin kohdalla. Nyt sormet ja varpaat pystyyn että pikkuiset pysyvät matkassa.

Lugeihin liittyen näyttää olevan tosiaan monta eri ohjetta. Tyksissä ne aloitetaan vasta samana päivänä kun tehdään siirto ja lopetetaan raskaustestiin.

Itsellä huomenna ensimmäinen punktio edessä. Saa nähdä millainen saalis sieltä tulee ja kuinka monta saadaan pakkaseen. Vähän jännittää mutta ei pahasti. Olen yllättynyt miten vähän tuntemuksia on ollut pistoksista, lähinnä vaan varsan turvotusta. Toivottavasti siirto tehdään torstaina suunnitelman mukaisesti ja voin liittyä jännääjien joukkoon
Edit: vatsan turvotusta ei varsan turvotusta
 

Aamulla digitestissä plussa, pp9. Eilen illalla huomasin lugea laittaessa hienoista ruskeaa tuhruttelua, tänään pyyhkiessä vähän verensekaistakin vaaleaa vuotoa tullut. Olen aivan paniikissa ja varma, että menee kesken :( Soitin päivystykseen, siellä nuiva suhtautuminen vaikka henkistä tukea ainakin tarvisin kipeästi. Käski soittaa huomenna klinikalle ja niin aion tehdä.

Tiedän, että alkuraskauden vuodot on yleisiä, mutta luotto omaan kehoon kaikkien näiden vuosien jälkeen pyöreä nolla ja kirves heitetty jo kaivoon. Pakkasessa meillä ei enää mitään, joten alkuvuodesta sitten ivf/icsi #2, jos tämä ei matkassa pysy.

Nyt kerään kaikki voimat ja lähden ystävän kanssa sovitusti jouluostoksille..
 

Aamulla digitestissä plussa, pp9. Eilen illalla huomasin lugea laittaessa hienoista ruskeaa tuhruttelua, tänään pyyhkiessä vähän verensekaistakin vaaleaa vuotoa tullut. Olen aivan paniikissa ja varma, että menee kesken Soitin päivystykseen, siellä nuiva suhtautuminen vaikka henkistä tukea ainakin tarvisin kipeästi. Käski soittaa huomenna klinikalle ja niin aion tehdä.

Tiedän, että alkuraskauden vuodot on yleisiä, mutta luotto omaan kehoon kaikkien näiden vuosien jälkeen pyöreä nolla ja kirves heitetty jo kaivoon. Pakkasessa meillä ei enää mitään, joten alkuvuodesta sitten ivf/icsi #2, jos tämä ei matkassa pysy.

Nyt kerään kaikki voimat ja lähden ystävän kanssa sovitusti jouluostoksille..
Jos ei ole voimakasta kipua, tai hyytymiä niin koittaisin ottaa rauhassa, vaikka varmasti huolettaa. Tiputtelu on normaalia alussa :) Onnea plussasta <3
 
  • Tykkää
Reactions: MammaMimosa
Täällä tosiaan surkeita uutisia, @janitainen toivon sulle että kaikki menee hyvin sen osalta mitä voi, ilman komplikaatioita. Ja voimia.. Ottiko mies tämän uutisen miten?

@Nytkö voi hiivatti sentään. Mones pas tää on sinulle?

Toivottavasti @Tuutikki84 ois onnenkantamoinen mukanaan <3

Onko siis Terolutit ja Lugestronit samoja asioita? Vai voiko ne olla yhtäaikaa käytössä, miten teillä on siis mennyt PASin aikana nää jutut?

Täällä menkoista selvitty melkein. Eli taas, nyt sen sadannenviidennenkymmenennen kerran toivo (vois painua hittoon jo, ettei aina tarviis lannistua!) nostaa päätään kuitenkin, ja follikkeliultraan on jo varattu aika tulevalle perjantaille, katsotaan sitten mikä tilanne ja päästäskös me nyt ihan oikeasti oikeasti siihen siirtoon. Edes kerran tänä vuonna.
Mä toivon niin kovasti, että päästäisiin ja kaiken tämän turhautumisen, hutikutien jälkeen me saatais olla niitä onnekkaita, jotka onnistus kaiken tämän jälkeen. Kyllä, ihan yhtä hienot mahdollisuudet on taas, että asteroidi tippuu klinikalle ja meidän alkiot sulavat tai korona sulkee kaikki klinikat tai lääkärit sairastuvat tai tai tai..
Mut JOS.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84

Aamulla digitestissä plussa, pp9. Eilen illalla huomasin lugea laittaessa hienoista ruskeaa tuhruttelua, tänään pyyhkiessä vähän verensekaistakin vaaleaa vuotoa tullut. Olen aivan paniikissa ja varma, että menee kesken Soitin päivystykseen, siellä nuiva suhtautuminen vaikka henkistä tukea ainakin tarvisin kipeästi. Käski soittaa huomenna klinikalle ja niin aion tehdä.

Tiedän, että alkuraskauden vuodot on yleisiä, mutta luotto omaan kehoon kaikkien näiden vuosien jälkeen pyöreä nolla ja kirves heitetty jo kaivoon. Pakkasessa meillä ei enää mitään, joten alkuvuodesta sitten ivf/icsi #2, jos tämä ei matkassa pysy.

Nyt kerään kaikki voimat ja lähden ystävän kanssa sovitusti jouluostoksille..
Eikä miten ikävää tuo vuoto! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mä itseasiassa olin tulossa kirjoittamaan viestiä tänne että mikäs mulla nyt on kropassa meneillään..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
14.11 Clearblue digital negatiivinen
15.11 eli tänään ruskeaa tuhrua joka alkaa punertaa pikkuhiljaa mutta ei vielä kunnon vuotoa. Virallinen testipäivä vasta kolmen päivän päästä eli ke 18.11!! Mitä ihmettä.. voiko menkat alkaa vaikka Lugesteronia menee aamulla 3x100 ja illalla 3x100??
 
  • Tykkää
Reactions: MammaMimosa
Eikä miten ikävää tuo vuoto! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mä itseasiassa olin tulossa kirjoittamaan viestiä tänne että mikäs mulla nyt on kropassa meneillään..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
14.11 Clearblue digital negatiivinen
15.11 eli tänään ruskeaa tuhrua joka alkaa punertaa pikkuhiljaa mutta ei vielä kunnon vuotoa. Virallinen testipäivä vasta kolmen päivän päästä eli ke 18.11!! Mitä ihmettä.. voiko menkat alkaa vaikka Lugesteronia menee aamulla 3x100 ja illalla 3x100??
Sitä minäkin ihmettelen, miten tuota tuhrua tulee lugejen "läpi". Yleensä ei ole tullut merkkiäkään vuodosta negasiirroista ja nyt tästä plussasta tuhruttaa.

Päivän mittaan vähentynyt tuhruilu eikä tule kuin pyyhkiessä. Raskaustestissä viiva vahvistuu, otan tämän hyvänä merkkinä. Pelottaa sikana että viiva häipyy pois..
 
Eikä miten ikävää tuo vuoto! Toivotaan ettei ole mitään vakavaa! Mä itseasiassa olin tulossa kirjoittamaan viestiä tänne että mikäs mulla nyt on kropassa meneillään..

2.11 punktio
5.11 alkionsiirto
14.11 Clearblue digital negatiivinen
15.11 eli tänään ruskeaa tuhrua joka alkaa punertaa pikkuhiljaa mutta ei vielä kunnon vuotoa. Virallinen testipäivä vasta kolmen päivän päästä eli ke 18.11!! Mitä ihmettä.. voiko menkat alkaa vaikka Lugesteronia menee aamulla 3x100 ja illalla 3x100??
Moi! Mulla on menkat alkanu lugejen läpi ennen testipäivää v.2018 hoidoissa, annos oli 1x2 päivässö.
 
Moi! Mulla on menkat alkanu lugejen läpi ennen testipäivää v.2018 hoidoissa, annos oli 1x2 päivässö.
okei.. fiilis on kyllä ollut kokoajan sellainen että plörinäksi menimutta ärsyttää silti kun kroppa on taas ihan sekaisin. Mulla on kiertopäivä 26 ja normaalisti se on 32-34.. aamulla TYKSiin viestiä siis. En kuitenkaan uskalla lopettaa Lugeja ennenkuin he vastaavat. Mut ruskea vuoto on ”klönttistä” tai sellaista ”repaleista”..
 
okei.. fiilis on kyllä ollut kokoajan sellainen että plörinäksi menimutta ärsyttää silti kun kroppa on taas ihan sekaisin. Mulla on kiertopäivä 26 ja normaalisti se on 32-34.. aamulla TYKSiin viestiä siis. En kuitenkaan uskalla lopettaa Lugeja ennenkuin he vastaavat. Mut ruskea vuoto on ”klönttistä” tai sellaista ”repaleista”..
Mulle on ohjeistettu että ne saa lopettaa jos kunnon vuoto alkaa, koska ei ne pysy siellä. Mutta odota rauhassa,jos vielä toivoa ois? Ja oman klinikan ohjeet tietenki, tuntuu olevan niin laidasta laitaan ohjeistukset eri paikoissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Calico

Yhteistyössä