IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko teillä Synarela viivästyttänyt? Ensi keskiviikkona on kontrolliultra ja pitäis alkaa ennen sitä, että pääsen suunnitellulla aikataululla jatkamaan. Muuten siirtyy ainakin viikolla ja sitä en tietenkään haluaisi.
Mulla Synarela viivytti vuodon alkamista useilla päivillä ja pitkitti vuotoa vajaa 2 viikon tiputteluksi. Mutta sillä ei sit lopulta ollut merkitystä, vaikka hoito siirtyi just viikolla, koska molemmilla kerroilla kun Synarelaa olen ennen IVF:aa käyttänyt, tuli silti tuoresiirrosta raskaaksi. Lääkäri selitti, että ei haittaa vaikka vuoto pitkittyy, kun pitkällä kaavalla sillä limakalvolla on hyvin aikaa kasvaa ennen siirtoa. Mulla tais tupsautella vielä pari päivää ennen punktiotakin verta, silloin kuulemma ei haitannut limakalvon vähäinen "hilseily", oli kuulemma tuoretta tarttumapintaa alkiolla, kunhan ei siirron aikaan vuoda :eek:Täytyy kyllä sanoa, että tuo Synarela ja muutenkin ne lääkkeet aiheitti mulle aina paljon omituisuuksia ja stressiä menkkoihin ja vuotoihin nähden, ei niinkään muita oireita (kuten vaihdevuosi) vaan nimenomaan outoja vuotoja ja viiveitä kierrossa. Mutta lopulta hyvin kävi, vaikka monet kerrat sai hermoilla.
 
Meille siirettiin 4 päivän alkio! Ja siirto oli ke..

Uskon samaa että vielä ei pitäisikään olla mitään oloja. Omat fiilikset on täysin samat, todella toiveikas joten todells korkeelta tiputaan taas jos ei vieläkään... Tunteet ja ajatukset seilaavat kyllä todella paljon, välillä oon että kyllä se tämä nyt on ja toisaalta oon että en varmasti saa ikinä lasta...

huh, ei näitä turhaan piinapäiviksi kutsuta.. Haluaisin ensi viikolla kurkistaa josko jostain kiinnittymisestä olisi merkkejä.. Mutta toisaalta en taas uskalla
Sama kyllä houkuttaa, kun kivahan se olisi tietää, jos alkio on edes yrittänyt kiinnittyä. Tiedän vain olevani aivan maassa, jos tulee negatiivinen, niin siksi haluaisin kerrankin yrittää malttaa. Tällä hetkellä talossa ei ole yhtään raskaustestiä eikä edes ovulaatiotestiä, että joutuu ihan kauppaan asti ainakin menemään. :) Ellei sitten sorru tilaamaan kasaa onestep -testejä saman tien. :D On tämä kyllä jännittävää.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Ellei sitten sorru tilaamaan kasaa onestep -testejä saman tien. :D
Mä oon saanut aikaisimmat positiiviset viivat Pregcheckin testillä, vaikka One Stepit on kai 10 ja PC 25 herkyyksiltään. Mulla oli kumpiakin ja jo kun PC:ssa ihan hailura viiva, jonka just ja just hyvällä valolla näki, OS näytti puhdasta negaa. Mistähän lie johtuu. Mä aina vannon, etten testaa etukäteen, mutta niin vain sitä aina alkaa testailemaan. Jos nyt päästään siirtoon, niin yrittäisin kyllä kauemmin odottaa, olen alkanut yleensä testaamaan jo tyyliin 3+ jotain, tosin mulla on yleensä tosi aikasin näkynytkin ja onhan siinä oma tunnelma kun seuraa viivan vahvistumista.

Hirmuisen jännittävää, toivon plussaa teille molemmille piinailijoille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Jee, menkat alkoi ajallaan ja ilmoittauduin sitten alkionsiirtoon :) alkoivat eilen illalla, niin merkkasin alkamispäiväksi tämän päivän, koska niin se kai lasketaan. Ensimmäisen Progynovan otin aamulla.

Hoitajakin jo soitti iltapäivällä ja tenttasi kaikki mahdolliset koronaoireet, joita onneksi ei ole. Uutena tietona tuli se, että jos saa virustartunnan alkionsiirron jälkeen, niin pitää pistää jotakin lääkettä joka estää laskimotukoksen syntymisen, koska silloin laskimotukoksen riski on suurentunut... toivottavasti ei tuohon jouduta! Täytyy varmaan nyt aika tarkkana olla ja pysytellä pois ihmislaumoista, vaikka nyt just kaikkia rajoituksia on purettu :oops:

Ihanaa kuitenkin kun vihdoin jotain tapahtuu, ens viikolla on sitten eka ultra jossa katsotaan limakalvon paksuus. Siirto ois luultavasti joskus kahden viikon päästä.
 
Kiitos @Tupsuli kommenteista Synarelasta. Menkat alkoivatkin heti sunnuntaina illalla eli vain päivän myöhemmin, mitä oletin. Hyvä tietää, että jos tästä vuoto pirkittyy niin ei ole mitenkään kummallista. Mullakaan ei vaihdevuosioireita ole ollut. Huomenna sitten aamulla kontrolliultra.
 
Hienoa @Tuutikki84, että sielläkin päästään eteenpäin :)

Täällä menossa pp5 ja järjetön arpominen, tuleeko tästä mitään. Kovasti odotan, että tulisi jotain selkeitä oireita, mistä voisi päätellä raskauden alkaneen. Yritän täällä rauhoittua, että pp5 ei vielä oireita pitäisikään olla, mutta huolettaa jo valmiiksi, kun olo on niin hyvä. :D

@pcosilainen miten siellä sujuu?
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Eipä päästy eteenpäin hoidoissa ja sumuttelut jatkuu. Munasarjoissa oli yksi iso rakkula eikä piikittelyä voi aloittaa. Nyt sit sumuttelen viikon lisää ja sen jälkeen katsotaan, onko rakkula hävinnyt. Ei olisi tätä kyllä nyt toivonut. Tässä on kyllä oppinut, että näiden hoitojen kanssa ei mikään ole varmaa.

@vauvameille älä ole huolissasi, ettei vielä tunnu juuri mitään. Aika monia kokemuksia on tullut luettua ja niissä on tärpännyt juuri silloin kuin ei juuri mitään tuntemuksia ole ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
@vauvameille sama fiilis! Ei yhtään juuri mitään tuntemuksia :D päätä särkenyt ja joku yksittäinen nippaus tuntui eilen haha.. mutta joo ei auta kuin ootella.. :D ääh. Milloin sulla on virallinen testipäivä?

@Lumitalvi onpa inhottavaa! Näiden hoitojen kanssa tuo on kyllä totta.. Tuntuu että mikään ei ikinä ole varmaa. Toivottavasti pääsette pian kuitenkin jatkamaan hoitoja!

@Tuutikki84 kiva kuulla että pääsette jatkamaan! :) pian on sitten piinahetkiä luvassa!

@Tupsuli kiitos♥♥

@Mohan hirveesti jaksamisia odotteluun, toivottavasti aika menisi nopeaa että pääsette takaisin hoitoihin!
 
@Lumitalvi voi ei, onpa todella harmi. Toivottavasti seuraavalla kerralla tulee parempia uutisia. Nää hoidot on kyllä sellaista ongelmasta toiseen hyppimistä.

Kiitos muistutuksesta, et ei tässä vaiheessa tarvitsekaan olla oireita. ❤ Mieli vaan menee asioiden edelle.

@pcosilainen testipäivä pe 12.6. Vielä saa siis monta pitkää päivää piinailla. Tavallaan kyl tykkään tästä piinallista, kun on edes hetken toiveikas olo, jospa sittenkin olisi oma vuoro.
Milloin sin testipäivä on?
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Huoh, kuukautisten piti alkaa 5 päivää sitten mutta ei näy. Tässä kierrossa pitäisi tehdä scratching ja seuraavassa siirto, mutta nyt mahdotonta suunnitella reissuja ja arpoa uä-päiviä ja muuta kun ei tuo pahuksen kierto ala. Ja jos kauheesti venyy niin tulee siirtokierrossa työmatka siirron päälle. Raskaana en voi olla että keho siellä vaan temppuilee :cautious:
 
@pcosilainen jaiks ihan juuri! Mulla on tosiaan vasta viikon päästä virallinen. MUTTA lähikaupasta tarttui tänään r-testi mukaan ja houkuttaisi niin paljon testata. Pelkään vaan et menee vkonloppu pilalle. Täälläkään ei ole vielä oireita ja sekös ärsyttää ja pelottaa. Tänään ollut jo ihan luovutus olo vaikka vasta pp7.
Meinaatko malttaa ylihuomiseen testin kanssa? paljon tsemppiä ja plussatuulia. <3
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Tsemppiä piinailijoille! Toivotaan parasta lopputulosta :love:

Sellaista kysyisin, että millaisia oireita muut Progynovaa käyttäneet on saaneet? Täällä varmaan on useampia jotka on olleet lääkkeellisessä alkionsiirrossa ja syöneet sitä... mulla nimittäin on ilmaantunut ainakin vatsakipua ja lievää pahoinvointia. Eilen heräsin päiväunilta siihen, että tuntui ihan selkeästi kuin olisi pissatulehdus, sattui vatsaan ihan hulluna ja kirveli alakertaa. Tosi outoa. Otin särkylääkettä ja join vettä, se tunne meni sitten sillä pikkuhiljaa ohi....
Tänään oudot tuntemukset vatsassa on jatkuneet. Jomotusta, nipistelyä, paineen tunnetta. Ei kuitenkaan enää mitään sellaista, mikä viittaisi pissatulehdukseen, enkä soittanut antibioottikuuria terveysasemalta. Vähän on jotenkin vetämätön olo ja välillä huimaa... voikohan nää olla Progynovan sivuvaikutuksia vai kenties jotain muuta?o_O
 
Tsemppiä piinailijoille! Toivotaan parasta lopputulosta

Sellaista kysyisin, että millaisia oireita muut Progynovaa käyttäneet on saaneet? Täällä varmaan on useampia jotka on olleet lääkkeellisessä alkionsiirrossa ja syöneet sitä... mulla nimittäin on ilmaantunut ainakin vatsakipua ja lievää pahoinvointia. Eilen heräsin päiväunilta siihen, että tuntui ihan selkeästi kuin olisi pissatulehdus, sattui vatsaan ihan hulluna ja kirveli alakertaa. Tosi outoa. Otin särkylääkettä ja join vettä, se tunne meni sitten sillä pikkuhiljaa ohi....
Tänään oudot tuntemukset vatsassa on jatkuneet. Jomotusta, nipistelyä, paineen tunnetta. Ei kuitenkaan enää mitään sellaista, mikä viittaisi pissatulehdukseen, enkä soittanut antibioottikuuria terveysasemalta. Vähän on jotenkin vetämätön olo ja välillä huimaa... voikohan nää olla Progynovan sivuvaikutuksia vai kenties jotain muuta?
En muista vatsakipuja olleen, mutta huimausta kyllä ja päänsärkyä ja silmissä välillä valonarkuutta, mutta ne yleensä asettui muutaman päivän sisään. Että uskon kyllä, et voi monenlaista aiheuttaa, onhan se aika tuju annos kuitenkin, moninkertainen vaikka joihinkin e-pillereihin verrattuna..
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Heipä hei kaikille. Kirjoittelen tänne kun aiempi keskustelu missä olin on hävinnyt johonkin... Meillä on eka ivf nyt meneillään, tänään meni vikat gonal f:t ja fyremadelit, huomenna olisi ohjelmassa ovitrelle, sitten välipäivä ja maanantaina punktio.

Vähän jännittää mahdollinen hyperstimulaatio. Viimeisin amh mulla oli vain alle 0,03 eli ei olisi edes mitattavissa, ja lääkkeet sen mukaan eli aika isot annokset. Eilen ultrassa löytyi kuitenkin isoja folleja 4+10 ja lääkäri oli vähän ihmeissään kun ei yhtään sovi tuohon amh-arvoon. Nyt mä jännitän että jos amh-arvo onkin ollut jotenkin virheellinen ja mä oon pistänyt hevoskuurin hormoneita..

Onneksi on sentään viikonloppu edessä, yritän nyt ennaltaehkäisevästi juoda ja levätä paljon.
 
Heipä hei kaikille. Kirjoittelen tänne kun aiempi keskustelu missä olin on hävinnyt johonkin... Meillä on eka ivf nyt meneillään, tänään meni vikat gonal f:t ja fyremadelit, huomenna olisi ohjelmassa ovitrelle, sitten välipäivä ja maanantaina punktio.

Vähän jännittää mahdollinen hyperstimulaatio. Viimeisin amh mulla oli vain alle 0,03 eli ei olisi edes mitattavissa, ja lääkkeet sen mukaan eli aika isot annokset. Eilen ultrassa löytyi kuitenkin isoja folleja 4+10 ja lääkäri oli vähän ihmeissään kun ei yhtään sovi tuohon amh-arvoon. Nyt mä jännitän että jos amh-arvo onkin ollut jotenkin virheellinen ja mä oon pistänyt hevoskuurin hormoneita..

Onneksi on sentään viikonloppu edessä, yritän nyt ennaltaehkäisevästi juoda ja levätä paljon.
Wau, eikös tuo ole tosi hyvä tilanne! Olen ymmärtänyt, että hyperin riski on enemmänkin, jos munasoluja tulee jotain 20-30 tai enemmän, mutta voin olla väärässä. Mutta olisin kyllä itse pääosin tyytyväinen :)
 
Wau, eikös tuo ole tosi hyvä tilanne! Olen ymmärtänyt, että hyperin riski on enemmänkin, jos munasoluja tulee jotain 20-30 tai enemmän, mutta voin olla väärässä. Mutta olisin kyllä itse pääosin tyytyväinen :)
Huuh, kiitos. Mulla käy ajatukset ehkä vähän ylikierroksilla. Ennen ultraa vietin unettomia öitä sydän pamppaillen miettien että ei taida tällä amh:lla tulla rakkulan rakkulaa ja nyt kun siellä rakkuloita näkyi niin taas menee yöt hyperiä, päivystystä ja sairaslomaa pohtiessa Päivisin kaikki on hyvin mut en ymmärrä miten iltaisin ja öisin ajatukset lähtee ihan laukalle..

Onko kellään muuten kokemusta milloin punktion jälkeen pystyy hevosen selkään nousemaan? Lääkäri sanoi että 2 viikkoa ainakin pitäisi maan pinnalla pysyä.
 
@Tuutikki84 mulla oli myös huimausta alussa ja munasarjoja vihloi, mutta enää ei ole oireet vaivanneet.

Malttamattomana menin sitten pilaamaan päivän ja tein rfsun varhaisen tänä aamuna ja tyylipuhdas negahan se sieltä. Mulla ei ole kokemusta kyseisestä testistä, mutta luulisi että tuollainen varhainen testi olisi jo jotain bongannut. Tiedän et pp8 on tosi aikaisin alkaa tikkuun pissimään, mutta aika luovutus oli kyllä tuli
 
@Paips hieno juttu, että rakkuloita on tullut noinkin paljon! Ratsastuksesta en tiedä mutta itse olen päässyt aika hyvin urheilemaan n. viikon päästä punktiosta ja kahden viikon kuluttua jo aika lailla normaalisti esim. juoksemaan. Toki omaa kroppaa kannattaa kuunnella. Itelle urheilijana nämä liikuntauot teettää kyllä haasteita, kun on päivittäin tottunut liikkumaan.
 
Täällä menossa eka ivf-hoito kierros. Maanantaina olen menossa kolmanteen ultraan. On hyvä, että lääkäri haluaa tarkkailla tiheään niin saadaan paras mahdollinen onnistuminen...toivottavasti! Yhteensä seitsemän rakkulaa oli kasvamassa, GonalF ja Cetrotide käytössä.
Jännittää kyllä se ensi viikolla tuleva keräys, kun jo ultraaminen vihloo joka kerta. Mulla karkaa toinen munasarja aina johonkin piiloon ja lääkäri tekee paineluita saadakseen sen kuviin...
Minkä aikaa se kerääminen kestää?
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Täällä menossa eka ivf-hoito kierros. Maanantaina olen menossa kolmanteen ultraan. On hyvä, että lääkäri haluaa tarkkailla tiheään niin saadaan paras mahdollinen onnistuminen...toivottavasti! Yhteensä seitsemän rakkulaa oli kasvamassa, GonalF ja Cetrotide käytössä.
Jännittää kyllä se ensi viikolla tuleva keräys, kun jo ultraaminen vihloo joka kerta. Mulla karkaa toinen munasarja aina johonkin piiloon ja lääkäri tekee paineluita saadakseen sen kuviin...
Minkä aikaa se kerääminen kestää?
Minulla on ollut kaikilla kerroilla 5-7 rakkulaa ja keräämiseen on mennyt ehkä reilu 5 min eli nopeasti ohi. Mutta toisaalta oikealla puolella ei ole munasarjaa, joten kerätty vain vasemmalta. Tsemppiä kasvatteluun!
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
En muista vatsakipuja olleen, mutta huimausta kyllä ja päänsärkyä ja silmissä välillä valonarkuutta, mutta ne yleensä asettui muutaman päivän sisään. Että uskon kyllä, et voi monenlaista aiheuttaa, onhan se aika tuju annos kuitenkin, moninkertainen vaikka joihinkin e-pillereihin verrattuna..
Toivottavasti nää oireet tästä tosiaan asettuu. Eilen illalla oli tosi huono olo, ja mitä pidemmälle ilta meni niin sitä kamalammaksi olo muuttui. En tiedä, johtuiko lääkkeistä vai mistä, ei nyt ihan kaikkea voi näiden Progynovien piikkiin laittaa... mutta kaikenkaikkiaan tuntuu olevan kyllä vatsan kanssa ongelmia. Se mainitaan noissa yleisissä haittavaikutuksissakin.

Onhan tässä tosiaan aika "hevosen annos" estrogeeniä, joten ei ihme jos tulee kummallisia oireita. Mielenkiinnolla odotan, mitä sitten tapahtuu kun pitää alottaa ne Luget... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Solunen
@Tuutikki84 mulla oli myös huimausta alussa ja munasarjoja vihloi, mutta enää ei ole oireet vaivanneet.

Malttamattomana menin sitten pilaamaan päivän ja tein rfsun varhaisen tänä aamuna ja tyylipuhdas negahan se sieltä. Mulla ei ole kokemusta kyseisestä testistä, mutta luulisi että tuollainen varhainen testi olisi jo jotain bongannut. Tiedän et pp8 on tosi aikaisin alkaa tikkuun pissimään, mutta aika luovutus oli kyllä tuli
Voi harmi :( toivottavasti joutuisi siitä, että on vielä aikaista... milloin sulla on oikea testipäivä?

Tässä mietin itsekin että mitenköhän sitten alkionsiirron jälkeen niiden testailujen kanssa, maltanko odottaa oikeaa testipäivää vai alanko metsästää "haamua" aiemmin.... mulla on jotain Onestep-raskaustestiliuskoja joita tuli kaupanpäällisinä kun tilasin ovistestejä, ja kai niitä täytyy käyttää pois :unsure: mut lisäks ehdottomasti apteekista joku Clearbluen viikkotesti, jolla testaan sitten kun on se oikea aika. Ainakin ovulaatiotestien osalta CB:n testit on selvästi luotettavampia kuin OS:n testit.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille

Yhteistyössä