IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onko kellään kokemusta miehen sairastelun vaikutuksista siittiöihin? Miehellä on ollut nyt pitkä antibioottikuuri päällä ja jatkuu vielä 10pv. Jos siittiöiden kypsymisaika on 75pv, ja ivf hoito voisi juuri olla noilla main, niin voiko olla että tavara ois niin huonoa ettei hoito onnistu?
Meillä oli joulukuussa tilanne, että miehellä oli antibioottikuuri vielä päällä ja oli juuri parantunut kehukoputkentulehduksesta, mutta kesken meidän hoidon miehen näytteessä kaikki siittiöt olivat kuolleet! Kuumetta miehellä ei mielestään ollut, mutta toki kova tulehdus olis päällä. Oli kyllä todella pommi kun aikaisemmin miehessä ei ole ollut mitään ongelmaa, niin luulin että siihen nyt ainakin voi luottaa. Mulla siis kerättiin munasolut sitten ja yrittivät vielä niitä kuolleita siittiöitä ICSAta munasoluihin, kun kuulemma joskus heräävätkin siinä eloon. Kuulosti kyllä aika kaukaa haetulta mun mielestä ja rahaa paloi. Ja sekin kyllä ärsytti, että sanoin klinikalle miehen tilanteesta, mutta eivät siihen reagoineet mitenkään :/ Mutta n. 3kk tämän jälkeen näyte oli taas hyvä, että luulisi onnistuvan teilläkin 3kk päästä, mutta kannattaa ehdottomasti tsekata näyte ensin. Me myös pakastettiin nyt tuo hyvä näyte, että jos jotain vastaavaa kävisi, niin se on sitten hätävarana. En tiedä, miksi tollaista hätävara-pakastamista ei yleensäkin suositella, kun voihan sitä tosiaan tulla kaikenlaisia tauteja miehelle ja homma menee sitten pitkäksi aikaa jäihin..
 
@Nato en saa kuvaa auki kylläkään, mutta mulla teki aina niin liuskat (ne raskauskeijun halppikset) silleen et tummui jo tosiaan "ihan liian aikaisin" jonkun verran ja sit haaleni ennen kun tuli sit tyyliin vasta viikon päästä (tai ylikin, mulla on myöhänen ovis) oikeasti tummentuminen/ovis.. eikä ne koskaa tummunut yhtätummaksi kun kontrolli viiva.. itsekkin sit aina digillä varmistelin.. Ja jos on ultrattu kp9 noin pieneksi, niin ei oo minun mielestäni mitenkään mahdollista että olisi jo kp11 plussa.. jatka vaan tikuttelua ja tosiaan jos mahdollista digit hankkia niin suosittelen..
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Hei! Mä voisin taas täällä vähän aktivoitua. Toista lasta siis toivon, mutta ikää on jo 42, niin toivo alkaa hiipua. Kuitenkin vielä yksi IVF-kierros yritetään, edellinen yritys oli joulukuussa, mutta meni silloin pieleen miehen sairastelun takia ja sen jälkeenkin ollut sairastelua yms. + koronakin siihen vielä päälle., niin homma venynyt. Ollaan kyllä letrozolilla ja lugesteronilla tässä pidetty myös yritystä yllä, mutta laihoin tuloksin. Mulla matala amh ja olen vetänyt DHEA-hormonia nyt melkein 6kk 2 x 25mg päivässä, jännä nähdä, onko se tehnyt mitään eli sen pitäisi jotenkin virkistää munasarjoja ja saattaa lisätä kerättävien munasolujen määrää. Mutta menkat pitäisi alkaa loppuviikosta, sitten alkaa piikitys, lyhyellä kaavalla siis.

Täällä näyttää monia olevan PASiin menossa, ilmeisesti stimulaatioita ei vielä monessakaan paikassa edes tehdä?! Mutta kysymys: osaako joku sanoa, onko pakastetuilla siittiöillä paljon huonommat mahdollisuudet onnistua, jos näyte on hyvä/normaali? Ja onkohan kuinka yleistä, että näyte ei selviäisi sulatuksesta? Meillä siis harkinnassa suoraan omien pakastesiittiöiden käyttö..viimeksi tuli yllätyksenä siittiöiden huono laatu todennäköisesti silloisesta miehen sairastamisesta johtuen, nyt näyte oli taas hyvä, mutta tätä pakasteen käyttöä kuitenkin mietitään, että ei tulisi sen suhteen yllätyksiä..
Hei mistä olet tuota DHEAa hankkinut? Kiinnostaisi, kun ikää on 33 ja AMH alle 0,03...
 
Tulos tuli ja valitettavasti oli “alle 2.0”. Koska kyseessa oli jo pp15, varmastikaan laakitysta ei kannata jatkaa...

Nyt ollaan kylla aika alhaalla. Tuli myos tyohakemuksesta kielteinen. Kai se elama joskus taas jatkuu, jos vaikka johonkin rooliin paasisi tassa elamassa, mielellaan tietysti seka aidiksi etta normaaliin tyopaikkaan myos. Ei luulisi olevan mahdotonta

Hoh hoijaa. Kp2, kun se joskus tulee, alkaa taas Progynova.
 
Tulos tuli ja valitettavasti oli “alle 2.0”. Koska kyseessa oli jo pp15, varmastikaan laakitysta ei kannata jatkaa...

Nyt ollaan kylla aika alhaalla. Tuli myos tyohakemuksesta kielteinen. Kai se elama joskus taas jatkuu, jos vaikka johonkin rooliin paasisi tassa elamassa, mielellaan tietysti seka aidiksi etta normaaliin tyopaikkaan myos. Ei luulisi olevan mahdotonta

Hoh hoijaa. Kp2, kun se joskus tulee, alkaa taas Progynova.
Pahoittelut! Pääsettekö seuraavaksi siirtämään taas lahjasoluilla aikaan saadun alkion?
 
Onko outoa jos multa ei ole koskaan mitattu amh arvoa vaikka ollaan jo hoidoissa??
No riippuu varmaan siitäkin, minkä ikäinen olet, mutta kyllä se yleensä kai katsotaan. Se mittaa munasolujen reserviä - voi kyllä olla myös, että sun kohdalla sen myös näkee niin selvästi, että sulla siellä niitä pieniä munasoluja siellä varastossa aina näkyy, että ei ole kokenut siksi tarpeelliseksi tms. Mutta kannattaa kysyä!
 
Hei mistä olet tuota DHEAa hankkinut? Kiinnostaisi, kun ikää on 33 ja AMH alle 0,03...
Olen saanut ihan Dextrasta lääkäriltä reseptin, kun itse pyysin. Mutta olen tilannut niitä myös iherbistä Jenkeistä, ihan hyvää tavaraa on tullut sieltä ja myös myoinositolia olen sieltä tilannut. Yleensä tilaus on tullut 2-3 vkon päästä, mutta nyt itse asiassa olen jo 1,5kk odottanut tän koronan takia...
 
Harmi Rusakkonen! :(Täällä ensikäynti takana, johtofollikkeli kypsymässä, limakalvo hyvä. Tosin tässä kierrossa ei päästä siirtoon, koska toimenpide tulossa vielä. Mutta ajattelin kokeilla ovistesteillä milloin ovuloin. Oikein muistelin, että pakasteessa on aika huonolaatuista tavaraa, toki pakastamisen arvoisia ovat, mutta mitään toppeja siellä ei ole. Aiotaan koko jengi laittaa kerralla blastoviljelyyn ja katsoa mitä jää jäljelle, siirtää paras ja jos on joku vielä jäljellä, pakastaa uudelleen. Toki pelkonahan tässä nyt on, että yksikään ei edes jatka kehitystään, alkiot on nimittäin vielä vanhalla menetelmällä pakastettu ja valitettavasti tosiaan viimeksi yksikään ei jatkanut kehitystä, vaikka olivat ihan ok laatua, tämä on tosin harvinaista, mutta mistäpä sen tietää, vaikka meidän alkiot ei oikein siedä pakastusta/sulatusta, varsinkaan sitä vanhaa menetelmää. nykyään on kuulemma nopea ja hellävarainen menetelmä, jolloin alkiokato on vähäisempää. Itse mietin, että haluaisin edes yhdesti nyt päästä piinailemaan, että jos laittais yhden kolmipäiväisen kohtuun heti (eli vuorokausi sulatuksen jälkeen) ja jatkoviljelis muut ja pakastais sitten, onkohan siinä mitään järkeä? Vai uskalletaanko kaikki kahdeksan viljellä ensin blastoiksi ja siitä sitten paras? Ostin Pregcheck:n ovistestejä, jätin RFSU:t hyllyyn, kun olen saanut katkeria vääriä positiivisia rakaustesteillä, joten en luota siihen merkkiin yhtään. Lisäksi sovittiin, että kokeillaan PAS luonnolliseen kiertoon. Pregnyl varmistamaan munasolun irtoaminen, Gonapeptyl dpo 6 ja Lugesteron tueksi, isolla annoksella. Mulla ei Terolut tehoa yhtään, sen läpi puskee vuodot aina, mut Lugesteron pitää vuodot hyvin poissa. Meillä klinikka on muuten koko kesän auki eli näillä näkymin siirto olis heinäkuussa. Kuulemma koronan vuoksi pitävät klinikan auki ja lomailevat vuorotellen. Sekin huoli sitten ohi. Nyt vaan pitäis rentoutua ja ajatella, että kävi miten kävi, hyvin tässä on jo käynyt. Mut tänään keräilin nukenvaatteita lattialta ja siellähän tietysti oli lasten 44 ja 50 kokoisia vauvanvaatteita... Tuli kyllä semmonen olo, että apua jos näitä ei tarvitakaan enää koskaan! Tulee se iso pala olemaan. Pahin lapsettomuuden kriisi on toki jo laimennut ajan kanssa - kyllä se laimenee, vuosien saatossa, mutta silti on vähän kaihertava ajatus, että toiset voi määrätä lasten lukumäärän ihan tosta noin vaan ja me jotkut sydän syrjällään toivotaan edes sitä yhtä. Olemme toki onnekkaita, että ollaan saatu jo kaksi, mutta kyllä me kolmaskin otettais kiitollisina vastaan, jos saadaan.
 
Pahoittelut! Pääsettekö seuraavaksi siirtämään taas lahjasoluilla aikaan saadun alkion?
En tieda, onko Ovumian laboratorio vielakaan auki, mutta paatimme säästää lahjasolut loppukesaan/syksyyn/jouluun, koska kesan lopussa tulen mita todennakoisimmin olemaan hedelmallisyytta ajatellen ideaalissa painossani 68kg; etten siis kayta lahjasoluja aktiivin laihdutuksen aikana.
 
Harmi Rusakkonen! Täällä ensikäynti takana, johtofollikkeli kypsymässä, limakalvo hyvä. Tosin tässä kierrossa ei päästä siirtoon, koska toimenpide tulossa vielä. Mutta ajattelin kokeilla ovistesteillä milloin ovuloin. Oikein muistelin, että pakasteessa on aika huonolaatuista tavaraa, toki pakastamisen arvoisia ovat, mutta mitään toppeja siellä ei ole. Aiotaan koko jengi laittaa kerralla blastoviljelyyn ja katsoa mitä jää jäljelle, siirtää paras ja jos on joku vielä jäljellä, pakastaa uudelleen. Toki pelkonahan tässä nyt on, että yksikään ei edes jatka kehitystään, alkiot on nimittäin vielä vanhalla menetelmällä pakastettu ja valitettavasti tosiaan viimeksi yksikään ei jatkanut kehitystä, vaikka olivat ihan ok laatua, tämä on tosin harvinaista, mutta mistäpä sen tietää, vaikka meidän alkiot ei oikein siedä pakastusta/sulatusta, varsinkaan sitä vanhaa menetelmää. nykyään on kuulemma nopea ja hellävarainen menetelmä, jolloin alkiokato on vähäisempää. Itse mietin, että haluaisin edes yhdesti nyt päästä piinailemaan, että jos laittais yhden kolmipäiväisen kohtuun heti (eli vuorokausi sulatuksen jälkeen) ja jatkoviljelis muut ja pakastais sitten, onkohan siinä mitään järkeä? Vai uskalletaanko kaikki kahdeksan viljellä ensin blastoiksi ja siitä sitten paras? Ostin Pregcheck:n ovistestejä, jätin RFSU:t hyllyyn, kun olen saanut katkeria vääriä positiivisia rakaustesteillä, joten en luota siihen merkkiin yhtään. Lisäksi sovittiin, että kokeillaan PAS luonnolliseen kiertoon. Pregnyl varmistamaan munasolun irtoaminen, Gonapeptyl dpo 6 ja Lugesteron tueksi, isolla annoksella. Mulla ei Terolut tehoa yhtään, sen läpi puskee vuodot aina, mut Lugesteron pitää vuodot hyvin poissa. Meillä klinikka on muuten koko kesän auki eli näillä näkymin siirto olis heinäkuussa. Kuulemma koronan vuoksi pitävät klinikan auki ja lomailevat vuorotellen. Sekin huoli sitten ohi. Nyt vaan pitäis rentoutua ja ajatella, että kävi miten kävi, hyvin tässä on jo käynyt. Mut tänään keräilin nukenvaatteita lattialta ja siellähän tietysti oli lasten 44 ja 50 kokoisia vauvanvaatteita... Tuli kyllä semmonen olo, että apua jos näitä ei tarvitakaan enää koskaan! Tulee se iso pala olemaan. Pahin lapsettomuuden kriisi on toki jo laimennut ajan kanssa - kyllä se laimenee, vuosien saatossa, mutta silti on vähän kaihertava ajatus, että toiset voi määrätä lasten lukumäärän ihan tosta noin vaan ja me jotkut sydän syrjällään toivotaan edes sitä yhtä. Olemme toki onnekkaita, että ollaan saatu jo kaksi, mutta kyllä me kolmaskin otettais kiitollisina vastaan, jos saadaan.
Toivotaan silti, että selviäisivät sulatuksesta! Meilläkin on jo yksi lapsi ja sekään ei mikään itsestään selvyys ja ennen kuin lähdettiin hoitoihin niin ajattelin, että niinkin olisi oikeastaan ihan hyvä, Mutta jotenkin nyt kun on tässä "prosessissa" mukana, niin tämä vaan imee niin mukanaan, että tuntuu tosi pahalta, jos tämä ei sitten onnistukaan. Siksi luulen, että lopetetaan tän hoidon jälkeen ja yritän keskittyä siihen hyvään, mitä tässä nyt jo on. Eri asia, jos olisin vaikka 5 v nuorempi. Mutta kyllä tämä tavalla tai toisella hampaankoloon varmasti jää ja tietynlainen katkeruus tulee välillä nostamaan päätään kun kuulee muiden yllätysraskauksista jne..
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Tulos tuli ja valitettavasti oli “alle 2.0”. Koska kyseessa oli jo pp15, varmastikaan laakitysta ei kannata jatkaa...

Nyt ollaan kylla aika alhaalla. Tuli myos tyohakemuksesta kielteinen. Kai se elama joskus taas jatkuu, jos vaikka johonkin rooliin paasisi tassa elamassa, mielellaan tietysti seka aidiksi etta normaaliin tyopaikkaan myos. Ei luulisi olevan mahdotonta

Hoh hoijaa. Kp2, kun se joskus tulee, alkaa taas Progynova.
Voi ei, ikävä kuulla ettei taaskaan kiinnittynyt :( Voimia!
Vielä se päivä paistaa risukasaankin, ei auta muu kuin uskoa siihen <3

Täälläkin odotellaan menkkoja. PMS-oireet on jo melkoiset, mieliala heittelee ja masentaa.. Menkkojen pitäisi alkaa viimeistään viikon päästä, mutta katsotaan onko nuo Harmonia-kapselit (niissä on sitä kuuluisaa ashawagandhaa) vaikuttaneet jotenkin kiertoa lyhentävästi... oon lukenut, että joillakin on käynyt niin. Ainakin unenlaatu on parantunut niiden ansiosta. Aloitin siis tän kierron alussa syömään niitä.

Päästään @Rusakkonen ehkä piinailemaan yhdessä :)
 
Tsemppiä piinailuun Pcosilainen! Täällä bongattu LH-piikki ensin pc:n ja sitten varmennettu Clearbluen digillä illalla kp 16. Lisäksi tunsin ovulaation tympeänä äkillisenä jomotuksena alavatsalla viime yönä eli kp 18. Testasin muuten senkin, että vielä seuraavana aamunakin näytti vielä hymynaamaa, eli mulla ei onneksi ole ihan supernopea LH-nousu, joten ei pitäisi sitten mennä ohi varsinkaan jos aamua iltaa testaa. Mulle tämä ovis oli yllättävän aikaisin, joten lupaavalta tässä vaiheessa näyttää. Aiemmin mun ovikset ovat olleet kp 19-25! Mutta tähän kiertoon ei voi vielä kokeilla PAS:a, koska toimenpide vielä tulossa. Kävin labrassa ja alkuvuoden ferritiini, joka oli 10 hujakoilla, oli noussut arvoon 60! Oon ottanut nyt joka päivä 9-10 aikaan hedelmän kanssa 100mg rautatabletin, eli mulla toimii ihan hyvin tuo joka päivä annostelukin näemmä. Alkaa olla jo ihan hyvä tulos ens kuun mahdollista PAS:a ajatellen.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
kiitos kommentista gyne säikäytti kun sanoi että annetaan rauhottavaa ja kipulääkettä suoneen oon kyllä kova jännittämään kaikkea, esim hammaslääkäriä.
Rauhoittavan saa halutessaan etukäteen suun kautta ja toimenpiteen aikana pistetään kanyylin kautta kipulääkettä suoneen, joka ainaki multa vei kivut täysin. Itse en kokenut rauhoittavaa tarvitsevani, mutta kannattaa ottaa jos oikein jännittää. Mieki siis OYS:sissa kävin.
 
Onko kukaan muu piinailemassa juuri nyt? Hirveetä piinaa...

@Lina87 toivottavasti tulee pian kirje!
Täällä myös piinapäivät alkaneet kun ensimmäinen PAS tehtiin perjantaina mennään siis todella samoissa. Siirrettiin 5 päiväinen blasto, mistä olen erittäin toiveikas, mutta mitään luokitusta ei kyllä annettu. Saako kysyä missä olette hoidoissa kun kerrottiin luokitus? Me ollaan hussissa.

Onko vielä ”oireita”? Täällä ei ole mitään, mutta kumman levollinen olo on ollut. ... vielä

Paljon tsemppiä sinne <3 Peukut pystyssä molemmille, että saataisiin plussat
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Täällä myös piinapäivät alkaneet kun ensimmäinen PAS tehtiin perjantaina mennään siis todella samoissa. Siirrettiin 5 päiväinen blasto, mistä olen erittäin toiveikas, mutta mitään luokitusta ei kyllä annettu. Saako kysyä missä olette hoidoissa kun kerrottiin luokitus? Me ollaan hussissa.

Onko vielä ”oireita”? Täällä ei ole mitään, mutta kumman levollinen olo on ollut. ... vielä

Paljon tsemppiä sinne <3 Peukut pystyssä molemmille, että saataisiin plussat
Hei ihanaa! Me ollaan taysissa, biologi vain huikkasi ennen toimenpidettä. Varmasti teillä myös huippualkio kyydissä! :)

Mitään oireita ei juurikaan ole, menkkamaista vatsakipua ainoastaan välillä..

Tuntuu todella piinaavalta.. Kovat on odotukset kyllä tämän suhteen ja siksi varmaan pelottaa enemmän.

Suuret tsempit myös sinne! <3 Toivom todella paljon teille myös plussaa!

Aiotko testailla aiemmin vai vaan testipäivänä? Itse olen kahden vaiheilla uskaltaisiko sitä jo aiemmin..
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
Hei ihanaa! Me ollaan taysissa, biologi vain huikkasi ennen toimenpidettä. Varmasti teillä myös huippualkio kyydissä!

Mitään oireita ei juurikaan ole, menkkamaista vatsakipua ainoastaan välillä..

Tuntuu todella piinaavalta.. Kovat on odotukset kyllä tämän suhteen ja siksi varmaan pelottaa enemmän.

Suuret tsempit myös sinne! <3 Toivom todella paljon teille myös plussaa!
Suuret tsempit myös sinne! <3 Toivom todella paljon teille myös plussaa!

Aiotko testailla aiemmin vai vaan testipäivänä? Itse olen kahden vaiheilla uskaltaisiko sitä jo aiemmin..
täytyy toivoa että on hyvä tyyppi kyydissä täällä on kyllä niin normaali olo kuin vain olla ja voi.Onneksi tässä vaiheessa mikään ei taida olla huono merkki.

Minkä ikäinen alkio teille siirrettiin?

Täälläkin on kyllä toiveet todella katossa ja on jotenkin todella toiveikas fiilis, että nyt onnistuu. Mutta todella korkealta kyllä tippuu jos näin ei käykään.

sorrun yleensä testaamaan etukäteen, mutta nyt on sellainen olo että odottaisin viralliseen testipäivää. Mutta tämä ajatus nyt ehtii muuttua vielä monta kertaa

Plussatoiveita myös teidän suuntaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Hei!

Ei kannata jännittää punktiota @Lina87. Eihän se mitään nautinnollista ole mutta on äkkiä ohi. Itsellä juuri OYSissa kolme punktiota takana ja kaikissa niissä oli tosi huolehtivaiset hoitajat ja lääkäri. Rauhoittavia en halunnut, koska en kokenut tarvitsevani. Eikä ole sitten pää niin sekaisin loppupäivää. Mutta ota ihmeessä, jos siltä tuntuu.

Tsemppiä @vauvameille ja @pcosilainen piinailuun! Piinaavaa on kyllä varmasti mutta pidän peukkuja!

Itse odotan, että menkat alkaa. Minulla on tosi säännölliset kuukautiset ja eilen olisi pitänyt sen mukaan alkaa (raskaana en ole). Onko teillä Synarela viivästyttänyt? Ensi keskiviikkona on kontrolliultra ja pitäis alkaa ennen sitä, että pääsen suunnitellulla aikataululla jatkamaan. Muuten siirtyy ainakin viikolla ja sitä en tietenkään haluaisi. Onko muuten kukaan muu juuri nyt itse hoidoissa?
 
täytyy toivoa että on hyvä tyyppi kyydissä täällä on kyllä niin normaali olo kuin vain olla ja voi.Onneksi tässä vaiheessa mikään ei taida olla huono merkki.

Minkä ikäinen alkio teille siirrettiin?

Täälläkin on kyllä toiveet todella katossa ja on jotenkin todella toiveikas fiilis, että nyt onnistuu. Mutta todella korkealta kyllä tippuu jos näin ei käykään.

sorrun yleensä testaamaan etukäteen, mutta nyt on sellainen olo että odottaisin viralliseen testipäivää. Mutta tämä ajatus nyt ehtii muuttua vielä monta kertaa

Plussatoiveita myös teidän suuntaan <3

Meille siirettiin 4 päivän alkio! Ja siirto oli ke..

Uskon samaa että vielä ei pitäisikään olla mitään oloja. Omat fiilikset on täysin samat, todella toiveikas joten todells korkeelta tiputaan taas jos ei vieläkään... Tunteet ja ajatukset seilaavat kyllä todella paljon, välillä oon että kyllä se tämä nyt on ja toisaalta oon että en varmasti saa ikinä lasta...

huh, ei näitä turhaan piinapäiviksi kutsuta.. Haluaisin ensi viikolla kurkistaa josko jostain kiinnittymisestä olisi merkkejä.. Mutta toisaalta en taas uskalla :D
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
Äh, meidän pitäisi vielä 2kk jaksaa odotella, että jotain alkaa tapahtua. Mulla on kierto ollut tosi sekaisin nyt kevään, ja ollut vaikea edes ovista saada tikutettua. Ei ole jaksanut enää juurikaan luomuyritystä harrastaa, vaan odotan kovasti jo hoitoihin pääsyä.
 

Yhteistyössä