IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

On tosiaan kamalaa, miten yksin noissa tilanteissa helposti jää. Onko tämä nyt sitten jotain säästöä, kun ei tarkasteta kunnolla loppuun asti..

Omassa hoitokierrossa ihmetyttää kovasti se, että oli tasan yksi ultra viikko pistämisen aloituksen jälkeen. Sen perusteella määriteltiin punktiopäivä ja kyseinen ultra jää siis ainoaksi. Viimeksi seurattiin useamman kerran ja nyt on vielä uusi lääke käytössä. En tiedä ovatko käytännöt muuttuneet vai luottaako lääkäri vain siihen, että kaikki on ok.

Eilen olin illalla tosi kipeä, kävely sattui ja tuntui ikävältä munasarjojen seudulla. Töissä jouduin liikkumaan paljon paikasta toiseen, ajoittain aika ripeästikin, ja askelia tuli päivän aikana paljon. Nyt olo on hyvä, kun on koko päivän maannut aika lailla paikoillaan. Yritän nyt viikonlopun lepäillä, niin selviän jotenkin maanantaista ja tiistaista.

Kertauksena: Punktio keskiviikkona 30.9., siittiöiden löytyminen huolettaa, 2. ICSI, edellisestä kemiallinen, torstain ultrassa näkyi 34 follia, osa vielä pieniä (7mm). Lääkkeinä menopur (112,5 annoksella) ja orgalutran.
 
Lia: meidän klinikalla vedetään kai aika vakiona se yksi uä ellei oo tarvetta useemmalle erikseen. Saa toki "korvienväliultran", jos haluaa. Mutta kyseessä siis yksityinen.

Mandala ja sydän: joo, noi ultrien puuttuvaisuus on ihan persiistä.. Hussin alueella abortitkin kontrolloidaan vaan hcg:llä. Ei ollu jälkitarkastusta rypäleen jälkeen, ei keskenmenon jälkeen, ei kojdunulkoisen jälleen eikä synnytyksen jälkeenkään vaikka vuodin 2kk "hilloa" ja soitin 2kertaa polille. Ei ne ota vastaan ellei oo kuumetta ja silloinkin ne sanoo, että on varmaan flunssaa. Joutunu aina menee omakustanteisesti yksityiselle ja synnytyksen jälkeen jouduinkin sitten hysteroskopiaan, kun istukkaahan siellä.. Pitää olla pää kainalossa ja toinen jalka haudassa.

Vilijonkka: mars ultraan!!!
 
Mulla on kaks ultraa nyt tuolla tyksissä eka on tiistaina ja toinen perjantaina ja sillo saan ohjeet punktioon ym. En tiedä mikä käytäntö tyksissä on et onko aina kaks ultraa vai johtuuko mun kaks ultraa siitä kun pelkäävät sitä hyperstimulaatiota. Ai niin sit se psykologi kysys kans sitä et mitä mieltä oon siitä ku lääkärit vaihtuu ja esitti kysymyksen siitä et mitä mieltä oon lääkäreistä..
 
kop kop - Hyvä kuulla, että on yksityiselläkin vakiona tuollainen. Me käytiin yksityisellä vaan alkuhoidot, koeputkihoitoihin siirryttiin julkiselle. Voi olla, että ensimmäiseen hoitoon halusivat katsoa tarkemmin, koska hyperiä pelkäsivät munasarjojen vilkkaan toiminnan ja pienen kokoni takia.

Vähän olen yksityistä taas alkanut miettimään. Tämä hoito tietty loppuun asti, mutta jos menee mönkään niin en haluaisi taas odottaa kuukausitolkulla. Rahallisesti tietenkin olisi iso tappio, mutta jos ehtisi loppuvuoteen vielä yhden hoidon saamaan niin lääkkeisiin ei menisi rahaa. No, ei auta vielä mennä asioiden edelle, vaikka pettymykseen onkin aina hyvä valmistautua.

hannuliini - Vaihtuuko sinulla siis lääkärit kesken hoitokierron vai siten, että yksi hoitaa yhden alusta loppuun ja toinen toisen? Kurjaa jos vaihtuvat kesken, vaikka tietty kiireen takia ei välttämttä ole muuta mahdollisuutta.
 
Tyksissä on lapsettomuuspolilla 3 lääkäriä, jotka vuorottelevat et miten ottavat vastaan yhdessä oi-hoito kierrossa taisin tavata vuorotellen noin kolme lääkäriä ja välillä sattus olee pari kertaa peräkkäin sama lääkäri.. Kivaahan olis jos yks lääkäri hoitais sen yhden hoitokierroksen..
 
Voi kun kurjaa Lottainen ettei teidän hoito edennyt odotetusti, ei päästäkkään yhdessä piinailemaan :unsure: Mutta parempaa onnea seuraavaan yritykseen.. kyllähän siitä voi tosiaan positiivisesti ajatella, niin että tämä opetti jotain sinun kehon toiminnasta ja "lääkäri on viisaampi" sitten seuraavalla jaksollaa.. mutta onhan se p:stä.
Täällä ainakin kunnallisella on minulla molemmilla kerroilla ollut kaksi kontrollikäyntiä pistosten aikaan. Ja se toinen siis oli pe, nyt näkäy 17 kpl (ei eritellyt monta kummallakin), eri lääkäri oli. Ja limakalvo 9mm. Jotain mumisi hyvästä stimulaatiosta. :) Punktio ma ja siirto ke.
Lääkärit siis vaihtuu täälläkin useimmiten kaksi eri naista, varamaan miten työvuorot sattuu, mut tuo mies mikä oli pe on ehkä kerran vuoteen (nyt siis 3 kerta) Itse olen siihen tottunut niin ei häiritse, eivätkä ohjeista tai muuta ristiin.. Melkein toivon että se mies olisi punktiossa, koska hän teki sen viime vuonna ja meni hyvin/kivuttomasti.. Nyt vähän jännittelee kun kerättävää on kuitenkin yli tuplasti.. Mutta eihän sen pitäisi muuta tarkoittaa kun että kestää pidempään.
Miten teillä tuo limakalvon paksuus on ollut?? Itseä se mietityttää ku se kiinnittyminenhän tässä vaan jää aina tapahtumatta.. en siis ole koskaan mitään viivan häilyäkään saanut ja vuoto tai ainakin tuhru alkaa jo ennen testipäivää lukejen läpi.. en siis testaile ennakkoon.. aina se limis on kuulemma hyvältä näyttänyt. Nyt sais sen gonapeptylin reseptin.. onko siitä kokemuksia?
Täällä mies saa tulla mukaan, meillä ei kylläkään ollut toimenpidehuoneessa vaan odotti sen ulkopuolella (ei halunnut ja se on ihan ok mulle, ehkä parempikin, ei tarvii hänen ahdistusta katella:) ), niin varmaan nytkin.
Tuli taas romaani.. mukavaan sunnuntaita kaikille!
 
Domi - Mulla oli ultrassa limakalvo 9,5 (kp8, 7. pistopäivä). Viime punktiosta en muista, mutta hyvä paksuus kuulemma oli. Toivottavasti sulla tällä kertaa tarraisi kyytiläinen kiinni!

Itselleni ei tulisi mieleenkään rahdata miestä mukaan punktiopäivänä. Hän saa viedä ja hakea, sekä tietty välissä hoitaa omat osuutensa, mutta muuten pärjään hyvin yksin. En halua siihen ketään ylimääräistä pyörimään, enkä halua että mies tylsistyisi tai ahdistuisi tilanteesta. Jaksaa sitten paremmin passata punktion jälkeen. :) Raukka joutunut muutenkin jo pistämään kaikki pistokset, itsellä kun on piikkikammo, heh.

Tosin ymmärrän hyvin, että toiset tarvitsevat enemmän tukea tilanteeseen. Mulla meni viime punktio tosi hyvin, lääkkeissä ei säästelty ja olin aika tillintallin. Olo oli punktion jälkeen parempi kuin ennen sitä, kävelin melkein kaksinkerroin polille.
 
Kuulumisia päivittelen, taustalla olen lukemassa ollut kuitenkin. Kp 17, luget alkoi tänään. Limis kp 11 oli 8.25mm ja PAS 30.9 eli kp 20. Jätin suunnitellun kortisonin aloittamatta; alunperinkin oli mun ajatus, johon lääkäri taisi vain myötäillä. Nyt toista kuukautta putkeen lääkkeellistä kiertoa, ja jotenkin tämä kierto tuntuu raskaalta. Vaikeasti määriteltävä olo; ei vaan ole hyvä olla. Kortisoni siihen päälle olis ollut liikaa, ja pään pitäisi kuitenkin pysyä kasassa...
 
Jännä homma toi TYKSin, et mies ei pääse mukaan. Kyllä mulla oli mies mukana kaikessa toiminnassa OYSissa aikoinaan. Ja sit mitä tulee KMn jälkeisiin tarkistuksiin. Mulla oli keväällä ultra KMn jälkeen. Sen teki lääkäri joka oli vahvasti raskaana (which was nice) ja sit ku sille kerroin, et kivut ja vuoto oli sillon ja sillon ja et selkeet pussit tuli ulos sillon ja sillon, niin tää lääkäri kysy oonko mä aivan varma et oon ollu raskaana. Sanoin, et raskaustesti näytti tulosta raskaana 3+. Joten joo kyllä mä oon varma. Varsinki ku ne näytti muistaakseni reippaat kolme viikkoa plussaa..
 
Pöh pöh! Menin nyt testin tekemään salaa kun mies lähti lenkille :) Oonko kamala vaimoke!? :whistle: Viiden minuutin päästä tarkistin niin nyt siinä hyvin hyvin hyvin haalea toinen viiva erottuu... Voi vitsit, olispa tää nyt kestävää sorttia, mitään muuta en pyydä ja lähtis viiva vahvistumaan..
Näättekö mitään tossa toisessa tikussa , toinen siis se pp 7 ja toinen äsken pp 10.Hassusti otin kuvan väärinpäin, ylempänä siis uudempi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Timjami77
Ihan selvä viivahan se on Henrietta! Jeeeee <3 nyt lähetän sulla litran vauvaliimaa, ois teidänkin vuoro jo!!! :)

Ja joo en mäkään mitenkään retostele testien kanssa miehen edessä. Kerran tainnut testata illalla niin että hän oli kotona mutta jotenkin paljon helpompi itelle että voi sitten tuijotella sitä omat viivalasit päässä yksikseni :D

Minkä merkkinen testi muuten kyseessä?
 
Ei sitä joo lupia tartte kysellä, mies ei vaan ymmärrä yhtään miksi pitää testailla niin paljon ja ennen virallista testipäivää :) onpas teillä tarkat silmät mä en nää mitään tossa alemmas, luonnossa ainakaan. Testit on Sofi raskaustestejä. Nyt vaan pitää toivoa parasta!
 
Mulla kans oli noita sofi testejä ja kyllä ne antaa tooosi hailuraa aluksi. Saisit saletisti vielä selvemmän viivan PC:llä jo ;)
Toivottavasti lähtee tuo sofi myös kunnolla tummenemaan, peukut pystyssä täällä!!! (y)(y)
 
Moi, mahtuuko mukaan?
Joku saattanee muistaa mut aikaisemmilta vuosilta, olen ollut Clomittarissa ja inseminaatioketjussa.. ja nyt liittyisin tänne IVF- puolelle. Edelleen yritetään saada yhtä ja samaa lasta aikaiseksi :(

eli, Hipsunpöpsy # 11/11 # 2# helpompi kertoa mitä ei ole vikana# 1. Ivf tuloillaan
Ikää on pian 37 ja tosiaan pikkukakkosta tahkottu pian 4 vuotta. Esikoinen oli 5kk kun annettiin toiselle lupa tulla. 3 keskenmenoa koettu, pisimmälle ehtinyt raskaus ehti viikolle 11.

Esikoinen sai alkunsa Clomeilla, pienimmällä annostuksella, ekasta kierrosta. Onneksi meni näin päin, että ensimmäinen tuli helposti, jos nyt ihmisellä on pakko lapsettomuuden taakka olla kannettavanaan.

Tuon 9/2013 keskenmenneen raskauden jälkeen, ei ole ollut pienintäkään yritystä edes kiinnittymisen suhteen. Aina puhdas kirkuva nega ollut testissä. Kesä meni nyt taukoillessa, tuntui, että alkuvuoden inssien jälkeen tarvin happea ja unohdettiin yrittäminen, tosin tuloksetta sekin, vaikka aina lässytetään, että kun ei yritä, niin onnistuu.. peeaskanmarjat.

Luotto alkaa olla aika vähissä ylipäänsä koko raskautumisen suhteen, toki tämä edessä häämöttävä IVF taas hetkeksi luo toivoa. Mua vaan pelottaa - ei niinkään pistäminen- joka muuten alkaa tänään kp 2, vaan se punktio, väsymys, sivuoireet, kivut... onko se niin kamalaa kuin mä pelkään?

Mulla on ylipainoa, BMI 35, ja lääkäri varoitteli, että näkyvyys on punktiossa huonompi ja että vaikeuttaa myös raskaaksi tulemista, (ihan kuin ei olisi tiedossa). olen saanut painoa pudotettua jo jonkun verran, suurimmillaan BMI ollut 38 pintaan.
Mulla on tuubat auki ja AMH arvot kunnossa, tosin löytyy kilpirauhasen vajaatoimintaa ja tosiaan ovuloimattomuutta.. miehellä tavara kunnossa, eivät ole kuulemma Klinikalla nähneet noin hyvää tavaraa hetkeen.. eli vika on minussa ja minun paskoissa soluissani.
Jospa tämä IVF olisi vastaus ongelmiin.
 
Peukut ja varpaat pystyssä, Henrietta-!

Mä kanssa testailen "salaa" mieheltä. Jotekin helpompi ensin itse vastaanottaa tulos, ja sitten vasta kertoa tulos kun on rauhoittunut.

Jos punktiossa menee kaikki hyvin ja saadaan munasoluja hedelmöitettyä ja siirrettyä, koitan taas testata mahdollisimman myöhään. Kuitenkin viimeistään verikoeaamuna, hyppisin muuten seinille kun jonotan puhelimella ivf-hoitajalta tulosta. Jotenkin olen suhtautunut tähän hoitokertaan tosi pessimistisesti, jonkinlainen defenssi päällä. Kai sitä toivoo, että pettymys ei olisi ihan niin suuri, jos ja kun menee pieleen. Vaikka ajatukseni kuulostavat varmaan aika negatiivisilta, niin koen olevani tyynempi nyt kuin aiemmissa hoitokierroissa.
 
Henrietta Ihanaa, kyllä ylemmässä ainakin ihan näkyvää haamua pukkaa :love:. Kyllä mäkin olen tehnyt tässä kolmen vuoden aikana varmaan 80 % testeistä salaa mieheltä. Ei mun mies ainakaan ymmärrä, että ennen verikoetta pitää testata...

Mä en kyllä ihan hirmu aikaisin ole koskaan testannut, että ihan Mandalan pp6 en ole päässyt.. Joskus pp10 olen uskaltanut testata näissä kahdessa siirrossa. Muuten olen testannut joskus dpo 11 tai 12.

Tervetuloa hipsunpöpsy.

ON: oma kroppa sekoilee... Jos en tietäisi eilisen testin perusteella, että kehossa on vielä raskaushormonia, niin sanoisin että ovis olis tulossa parin päivän päästä. Tänään aika perinteiset limat, jotka mulla yleensä 3 päivää ennen ovisplussaa. Mutta nyt ei voi olla siitä kyse, outoa :unsure::eek:.
 
Vilijonkka_ - Hoidot, niistä seuranneet raskaudet ja keskenmenot (/kemialliset) on tosiaan aikamoisia hormoniryöppyjä keholle, joten toipumiseen voi mennä aikaa. Toivottavasti pian menee raskaushormoni alas ja pääset jatkamaan yrittämistä!

Hipsunpöpsylle tervetuloa, hienoa kun olet saanut painoa pudotettua. Siitä on varmasti apua hoitojenkin kannalta! Kyllä näistä hoidoista selviää, sivuoireet taitaa aika pitkälti riippua lääkkeistä ja tietty omasta kropasta, miten herkästi reagoi. Mulle näistä lääkkeistä tulee helposti päänsärkyjä, välillä ihan näkökenttä sumenee. Ei pahoja ja panadol (niitä kun saa vaan syödä) on auttanut. Niin ja väsymystä on ollut, eilen taisin nukkua viidet päiväunet ja kunnon yöunet päälle. :D Töissä olen kuitenkin jaksanut ihan hyvin, kunhan muistaa syödä säännöllisesti ja juoda paljon.

vauvayritys - Onnea huomiseen, tule sitten kertomaan kokemuksistasi kun jaksat!
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 # toinen(eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco/endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio/siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO # 1.IVF
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
# 1/2015 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # yli 2v. yhteensä # ensimmäinen # johtimet poistettu # 2.IVF / 1.PAS
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön/vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo/siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/2.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 10/2013 # ensimmäinen # selittämätön/endo? # 1.IVF/2. PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen # suoraan 1.IVF
Mari32
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/endo# 4.ICSI
Lottainen
# 2011 # toinen # munatorvi tukossa # 1.IVF
Aanis
# 2013 # toinen #epäsäännöllinen kierto/myöhäinen ovis # 1.IVF
maljakko
# 1.IVF/1. PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
AaVee
# 2010 # toinen # 1.IVF / 1.PAS
Lia_ # 2012 # ensimmäinen # siittiöt/selittämätön # 2. ICSI
Hipsunpöpsy # 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana# 1.IVF

Piinailijat: :whistle:

Henrietta - testipäivä 1.10.
nans - testipäivä 3.10.


Plussanneet 2014: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Plussanneet 2015: :love:
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen)
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Mandala 2.IVF (kem)
Viljonkka_ 1.IVF 2. PAS (km)

Syyskuu 2015
iinukka_ 2.IVF
kop kop 1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78 (kem)
Mandala 2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Viimeksi muokattu:
Vauvayritys tsemppiä punktioon! :)

Hipsunpöpsy Tervetuloa! Toivotaan, että IVF toisi teille kauan kaivatun pikku kakkosen! Onhan näillä hoidoilla onnistumisprosentit aivan eri luokkaa kuin IUI:ssa ja luomuyrittämisessä.

Viljonkka meinasitko käydä lääkärissä näyttäytymässä? ehkä se olisi paras varmistaa ettei mitään ole jäänyt masuun mitä sinne ei enää kuulu?

Henrietta miltä testi näytti aamulla, teitkö?? :)
 

Yhteistyössä