IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Lottainen: mulla kävi ihan samoin menopurin kanssa ja huolestuneena lääkärille ultrassa tossa sanoin mutta on kuulema vaan "hyvä"merkki että kroppa valmistautuu hyvin, eikä tarkota että ovis olis tulossa/karkaamassa!

Täällä nyt vahditaan kemiallista ja hcg:n laskua..sain lääkäriltä lähetteen verikoekontrolleihin, eilen kävin ja huomenna uusiks..
 
Lottainen mä muistan itse kyllä jännittäneeni ekalla kerralla, että auttaako se jarrulääke oikeasti vai ei. Olin jotenkin jo varautunut siihen, että punktiossa ilmoitetaan että ovulaatio olikin käynyt jo aiemmin eikä mitään kerättävää ole. Mutta niin ne lääkkeet vaan toimii onneksi ja kaikki meni hyvin :D

Mari - tosiaan saitko jo eilisen testin tulokset? hittolainen mikä tilanne.
 
Jostain muistasin lukeneeni että blastoilla onnistumismahdollisuus (siis että raskaus alkaa) ois jotakin 40 tai jopa peräti 50%? Mullakin on näissä hoidoissa vain niistä alkanu raskaudet. Viime tuoresiirrossa en tiedä oliko 3 päiväsillä (2 siirrettiin) jonkinlainen kemiallinen yritys joka vilahti o-testissä 5 päivää siirrosta mutta siihen jäi. 2 päiväsillä aina pelkkiä negoja. Vaikka ei ne blastotkaan tietenkään sitä plussaa takaa, aika pohjamudissa oli usko jo koko touhuun kkm:n jälkeen kun kahdesta pakkasblaston siirrosta ei tullu enää minkäänlaisia yrityksiäkään.
Riskihän siinä pitkässä viljelyssä on ettei jää ehkä mitään siirrettävää ja usein kato on melkonen 5-6 päivän jälkeen. Mulla esim. viimesimmässä hoidossa soluja tuli 12, kaikki kypsiä ja hyvin hedelmöittykin, kuten aina, ja 8 alkioo. Niistä 2 siirrettiin ja 6 jatkoviljellystä lopulta vain 1 jaksoi pakastettavaks blastoks saakka.
Mulla kun on endo niin se malja saattaa olla jopa parempi paikka alkioille kasvaa, en usko että ne karsiutuneet ois kohdussa selvinny yhtään paremmin. Ja eihän ne 2 päiväsenä siirretyt kohdussakaan tavallaan ihan luonnollisessa ympäristössä oo, kun normaalistihan sen ikäset ois vielä johtimissa matkalla kohtuun.

Lottainen, sehän on ikäänkun moninkertanen ovis kun rakkuloita on normaalia enemmän. Varmaankin siis suuret määrät samaa hormoonia (fsh) jolla rakkuloita tulee yleensä luonnostaan vaan 1, aiheuttaa samoja oireita nopeemmin ja voimakkaampina.

Mari32lle vielä toipumisia ja voimia tulevaan täältäkin!
 
Viimeksi muokattu:
Lottainen: mulla Menopur aiheutti juuri tuommoista. Lisäksi muutamat päivät ennen punktiota olisi mennyt puputellessa aamusta iltaan, jos se olisi ollut sallittua :D

ON: Yksi 5-päiväinen blasto nousi eilen kyytiin, ja viisi sisarusta hyppäsivät pakastimeen. Ultrassa näkyi tavallista enemmän nestettä vatsaontelossa ja toisessa munasarjassa. En tajunnut kysyä lääkäriltä, mitä pitää tehdä, jotta tilanne korjaantuu? Maha on kieltämättä turvoksissa, eli fätihousuissa saan jatkaa (toivottavasti seuraavat 9kk).

Testipäivä 3.10.2015
 
Viimeksi muokattu:
Mulla nyt tässä tuoreimmassa kerättiin 15, joista 13 kypsää, 10 hedelmöittyi joista kaikki 10 oli vielä mukana kolmantena päivänä. Sitten blastoiksi selvisi 3kpl viidentenä päivänä ja kuudentena päivänä 2kpl lisää. Joten kyllä se kato voi olla aika kova, mutta myös haluan ajatella että parhaimmat selviää :)

Nans hieno tulos sielläkin! (y) Mulla myös näkyi nestettä vatsontelossa punktiossa sekä vielä siirrossa, mutta lääkärit eivät antaneet mitään 'hoito-ohjeita' eli eiköhän se sullakin häviä itsekseen sieltä ajan kanssa. Punktiokin voi vielä turvottaa munasarjoja yms.
Kylmiä hermoja piinailuun ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen ja nans
Oi nans piinaavat ajat alkoivat! Tarrasukkia kyytiläiselle ihan tsiljoonasti!:love: Kivasti meni sulla väkeä pakkaseen!
Ja hahhaa, ai sitäkö se on, oon nähnyt ..öhöm.. melko mielenkiintoisia unia parina yönä jo.:p:whistle:

Mulle sanottiin (tehdään siis todennäköisesti 5-päiväisen blaston siirto) että mahdollisuudet (jos vain joku balstovaiheeseen selviää) reilusti yli 40%.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: nans
JEE, hannuliini :). Hienoa, että tulos oli puhdas. Ja asiat lähti rullaamaan.

nans hyvä saalis. Nyt vaan piiiiiitkiä piinapäiviä.

Mä en voi nyt osallistua tähän blastokeskusteluun, kun meillä julkisella kaikki pakastettiin 2-päiväisinä. Kovasti kyllä toivon, että niilläkin voisi onnistua..
 
Tän päivänen lääkäri oli ihmeissään kun en tiennyt aikataulusta mitään vaikka heillä oli kaikki siellä valmiina, nyt on ultra ajat varattuna niin on helpompi suunnittella omia työkuvioita. 3 viikon päästä meilläkin on varmaan jo eka punktio takana vai miten niitä tehdään tuolla tyksissä tiettyinä päivinä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään :)

ananias # 2011 # ensimmäinen #
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI
Ellae
# toinen # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
epplu
# 8/2011 # toinen(eka luomu) # selittämätön # 1.IVF
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä) #
flow^ # 6/13 # ensimmäinen # pco, selittämätön #
Haave79 # 2/2012# ensimmäinen # selittäm./endo? # 3.IVF/ICSI
hannuliini# 8/11# ensimmäinen # pco/endo # 1.IVF
Hedelmiina # 2014 # ensimmäinen # ovulaatio/siittiöt #
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/2.PAS
Hilippa
# 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt # 2. ICSI/1.PAS
ilo2010
# kesä 2012 # toinen # PCO # 1.IVF
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo # 2.IVF/2.PAS
Jännää
# 1/2015 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt #
Liljeby # 6/2013# ensimmäinen # lievä endo poistettu, selittämätön #
Mandala # yli 2v. yhteensä # ensimmäinen # johtimet poistettu # 2.IVF / 1.PAS
Misericordia # n.2v # 2.yht (3. miehelle) # selittämätön/vähän endoa #
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen # 2.IVF
patsuli
# 2010 # ensimmäinen # endo/siittiöt # 5.ICSI
Retikka
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI/1.PAS
Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön # 1.IVF/3.PAS
Sarah85
# 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön # IVF
Tintti_76
# 6/12 # 1. lapsi # huonot munasolut #
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # selittämätön # 5.ICSI
Untuvikko80
# 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet # 5.IVF/ICSI
kop kop
# 2009 # toinen # vähäiset/huonot siittiöt # 1.IVF/ICSI/2.PAS
empuska
# ensimmäinen # selittämätön #
Neeeuska # 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF
Hillerihiiru
# 2012 # ensimmäinen # toinen munatorvi poistettu + siittiöt # 4.IVF/ICSI
JONPA77
# 2005 # ensimmäinen #
nans # toinen # PCO + siittiöt # 1.IVF
kiia-s # 2011 # ensimmäinen # PCO # 1.IVF
leona_ # 10/2013 # ensimmäinen # selittämätön/endo? # 1.IVF/2. PAS
grey83
# 2015 # ensimmäinen # monitekijäinen # suoraan 1.IVF
Mari32
# 2012 # ensimmäinen # siittiöt/endo# 4.ICSI
Lottainen
# 2011 # toinen # munatorvi tukossa # 1.IVF
Aanis
# 2013 # toinen #epäsäännöllinen kierto/myöhäinen ovis # 1.IVF
maljakko
# 1.IVF/1. PAS
Domi
# 2012 # ensimmäinen # epäsäännölinen kierto/myöh ovis # 2.IVF
AaVee
# 2010 # toinen # 1.IVF / 1.PAS

Piinailijat: :whistle:

Henrietta - testipäivä 1.10.
nans - testipäivä 3.10.


Plussanneet 2014: :love:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)
Elokuu 2014
Läiti
1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto
Syyskuu 2014
ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto (geneettinen keskeytys 22+3)
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto
Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS
Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS (kkm 11+6)
Astrea 1.ICSI tuoresiirto
Joulukuu 2014
Mari32 3. IVF tuoresiirto (geneettinen keskeytys)
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS
Plussanneet 2014: :love:
Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS (kkm rv15)
Helmikuu 2015
EukkoI 1.ICSI 1.PAS (ei tuoresiirtoa, 2 alkion PAS)
Hedelmiina 1.IVF
RiiMini 5.ICSI (kemiallinen)
Hertta2015 1.ÍVF 1.PAS
Tuutunen80 2.IVF
Maaliskuu 2015
Zoona 2.IVF
Viiva84 2.IVF
Fibbis 3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta 2.ICSI (km/kkm?)
Havina 2.ICSI
Läiti 1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga76 1.IVF 2.PAS (km)
Riimini 5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es- 1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi12 3.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti - luomu
Elokuu 2015
Mandala 2.IVF (kem)
Viljonkka_ 1.IVF 2. PAS (km)

Syyskuu 2015
iinukka_ 2.IVF
kop kop 1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78 (kem)
Mandala 2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis 1.IVF


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Viimeksi muokattu:
Henriettaa huhuilen täällä että miltä testit on näyttänyt, joko aloitit?

Onnea hannuliini magneettikuvauksen tuloksesta, nyt pääsette tositoimiin!

Mari miten sulla nyt loppujen lopuksi kävi tämän hoidon kanssa?

Rusina kyllä se joillain on vaan niin pirun helppoo joo..

Lottainen selvisikö mitä pitää tehdä sen kummallisen purkin kanssa? taisi olla jännittävä ilta eilen siis :D onneksi kaikki meni hyvin!
 
Oli kyllä varsinainen panikointi-ilta! Palautan tossa lounastauolla lääkepakkauksen apteekkiin ja pyydän rahat takaisin. Varmaan tilaisivat uuden paketin, mutta kun tarviin ehdottomasti jo tänään niin pitää hakea sieltä Dextran läheltä apteekista ko.lääke.

Nauroin pelonsekaisin tuntein miehelle, että toivottavasti toi "ihme" (että lääkettä riittikin) ei ollut tämän kierron ainoa ihme.:confused::D
 
Hyvä Lottainen että lääkettä riitti! Turhaa sydämensykettä kun muutenkin jännät ajat :)

Jee, Nans pääset piinailemaan! Onnea matkaan ja pitkää pinnaa :)

Mandala testasinhan mä aamusta :) tänään pp 7 ja puhdas nega. Kolmepäiväinen siirrettiin. Ei varmaan nää luonnolliseen kieroon tehdyt pasit jotenkin onnistu.. Lääkkeellisiä tehty kolme ja niistä kahdessa biokemiallinen.. Seuraavan kerran testaan varmaan vasta keskiviikkona. Mies ei ymmärrä yhtään että pitää testata etukäteen niin salassa testasin ja mua ahdistaa jo valmiiks sit kun se lopullinen nega tulee kun toinen on niin surullinen (n) Toisen pahaa oloa on niin kamala katsoa..
 
Henrietta no voi harmi, mutta kuitenkin vasta pp7 joten toivoa on vielä!
Lääkkeillä ohjatulla kierrolla kyllä saadaan ajoitusta hiottua tarkemmaksi. Kun en oikein muutakaan ole pystynyt keksimään niin veikkaan, että juuri se oikea ajoitus on ollut se mikä meillä on plussat tuonut. Ovistesteissä on kuitenkin niin iso se haarukka, että milloin kenelläkin voi ovis tapahtua positiivisen testin jälkeen.
Toivon kuitenkin vielä, että tulos muuttuisi sulla!!
 
No niin, apteekissa kävin. Ja hepä tekevätkin niin, että lähettävät paketin lääkevalmistajalle reklamaationa ja jos, huom, jos saan rahat takaisin, niin menee ainakin kuukausi. HAH. Nää kun on niin edullisia lääkkeitä muutenkin, tässä joutunut hirveesti sumplimaan et rahat riittää. Itku tuli apteekissa. Helvetti sentään.:cautious:

Henrietta olikin ajoissa testin kanssa, veikkaan et olis ollutkin tosi yllättävää jos jo nyt näkyis jotain kun siirto tehtiin kolmipäiväisellä.
Hui kuinka pitkältä ajalta ensi keskiviikkoon odottaminen kuulostaa. Piinaa!
 
Hei. Saisiko minäkin liittyä seuraan? Taustoista.. meillä on yksi lapsi joka saanut alkunsa IVFllä. IVFn jouduttiin kun selvisi, että mulla johtimet tukossa. Toinen kokonaan ja toinen veti millin. Päästiin suoraan jonoon ja ekalla nappasi. Poika syntyi v. 2010. Koko aika ollaan oltu ilman ehkäisyä. Yhtäkkiä keväällä 2015 huomasin olevani raskaana. Raskaus meni kesken. Sen jälkeen selvisi, että johtimet on täysin auki. Raskautta on yritetty sen jälkeen onnistumatta. Haasteita on aiheuttanut lyhentynyt kierto (ennen 28-32 pvää , nyt 25-26 pvää). Saan oviksen tikutettua mutta muut oireet sen suhteen on minimaalisia (ennen tiesin varmasti oviksen kivuista ja limoista). Luteaalivaihe jää mun mielestä kans aika lyhkäseksi (pahimmillaan 11 pvää). Miehen ehdotuksesta mahdollisesti jo seuraavaan kiertoon mentäis 1. PASiin OYSiin. Toki tämä kierto vielä yritetään sitä luomu ihmettä. Mä vaan en usko siihen... Oon ihan ulalla PAS käytännöistä. Millon se tehdään lääkkeellisenä ja millon lääkkeettömänä? Mulle sanottiin, et mulle tehdään lääkkeetön. Tuleeko ees lugeja?

AaVee / 2015 / toinen / 1. IVF 1. PAS
 

Yhteistyössä