IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Moi Domi!
Onpa kiva että on joku kenen kanssa voi vertailla ja piinailla ihan samoilla päivillä!(y):)
Kerrohan sit, miltä sun ekassa ultrassa näytti.
Mulla oli alkup.suunnitelma et olisin eilen alottanut Orgalutranin, mut alotankin vasta tänään.

Ainii, Dextralla kun Niklakselle huokailin hyperi-pelkoani, niin hän sanoi että ei oo kuule täältä ketään saatu sairaalakuntoon hyperin vuoksi, että kyllä me osataan noi lääkkeet niin hyvin laskea. Tuli iso helpotus! ihana lääkäri, niin symppis ja koska on niin rento, saa mutkin rentoutumaan. Just mulle sopiva tyyppi!:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: kop kop
Tervetuloa Domi! Onnea hurjasti tulevaan hoitoon :)

Lottainen se on aivan mahtavaa kun lääkärin kanssa synkkaa hyvin! (y) se on paras mahdollinen lääke näissä hoidoissa kun lääkäri on asiansa osaava ja hyvä klinikka joka pystyy rauhoittamaan myös faktojen kauttakin :)
 
No niin on Mandala! Tässä kun on julkisen laahavassa ja hyvin nuivassa "hoidossa" ollut pari vuotta, niin kyllä sydäntä ihan lämmittää tuolla käydä. Tulee sellainen hyvä kehräävä olo kun klinikalla käy, tietää että ne oikeasti, ihan aikuisten oikeasti, miettivät ja tekevät kaikki mun parhaakseni. Joo, siitä maksaa kalliisti, mutta on kyllä joka pennin arvoinen kokemus kaiken epämukavan kokemuksen jälkeen.:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitos tervetulotoivotuksista..
Ultrassa näkyi molemmilla puolilla 7x11mm.. eli oikein tasaista kasvua ja mielestäni ihan optimaalinen on määräkin. Jotein "hyvältä näyttää"!!! Äh, raivostuttava lause.. aina niin hyvältä näyttää ja silti lopputulos aina sama PIIP! Hieman vaikeuksia löytää positiivisuutta/toiveikkuutta nyt tähän hommaa.. :) ehkä se sieltä.. puregon jatkuu 200..
 
Lottainen, eilen tein digin joka näytti 3+ mutta jostain syystä se ei rauhoittanut sittenkään ihan tarpeeksi, joten menen varmasti huomenna tai ylihuomenna vielä tsekkaamaan verikokeen. Ei ne tosiaan huolet häviä sen testin tekemisestä... Ultrakin on vasta 2vkon päästä käääk :D

Domi tosi hyvältä kuulostaa sulla myös munisten kasvu, eiköhän sieltä hyvä saalis saada!
 
Hieno homma, 3+ on hyvä!(y)

Domilla kanssa hyvä rakkulatilanne. Koska sulla seuraava, punkiton määräävä ultra?

_yhtään_ en mene asioiden edelle :rolleyes::LOL::geek::whistle: mutta siis miten se hedelmöitysajankohta tai laskettu aika lasketaan kun tehdään ivf 5-päiväisellä blastolla?:D
 
Hieno homma, 3+ on hyvä!(y)

Domilla kanssa hyvä rakkulatilanne. Koska sulla seuraava, punkiton määräävä ultra?

_yhtään_ en mene asioiden edelle :rolleyes::LOL::geek::whistle: mutta siis miten se hedelmöitysajankohta tai laskettu aika lasketaan kun tehdään ivf 5-päiväisellä blastolla?:D
 
Haha Lottainen, mulla ei myöskään ole nyt vähän aikaan varsinaisesti työasiat pyörinyt mielessä, joten täällä tulee kyllä pyörittyä aikalailla :D

Ja siis hedelmöittymispäivä on sulla sama kuin punktio. Sitten JOS edes PAS:iin joudut niin se on 5 päivää ennen siirtoa tietysti. Laskettuaika kaiketi suurimmaki osaksi lasketaan viimeisten menkkojen alkamispäivästä vaikka tarkka hedelmöittyminen olisikin tiedossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Näin arvelinkin.
Mä laitoin tekstaria klinikalle, kun mietin miten siirtopäivä ajoittuisi (kun on allakassa sovittuja menoja, että joutuuko peruu) niin jos punktio on maanantaina niin siirto on sit ens viikon lauantaina. Mietin vaan, et mitä jos punktio on tiistaina..? Siirtääkö ne sit lauantaina 4-päiväisen vai maanantaina 6-päiväisen?

Mulla tää on oikeastaan henkireikä, keskittyä vain tämän asian pyörittelyyn, vaikka taidetaankin suositella muihin asioihin keskittymistä stressin välttämiseksi.
Mutta olen siis just ollut työuupumuksen vuoksi pitkällä sairaslomalla ja palannut työhön, tää superpositiiviseen asiaan keskittyminen on vähentänyt ahdistusta ihan roppakaupalla ja jaksan jopa hymyillä täällä. Että mulla tää vatvominen toimii positiivisen energian lähteenä.:rolleyes:
ja kyllä, teen myös töitä.;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Joo en usko että neljäpäiväisinä siirretään, tai myöskään 6 päiväisinä, koska kuudentena päivänä kohdun optimaalinen aikaikkuna on alkanut jo sulkeutua ja mulle sanottiin, että jos nyt kävisi niin että kaikki blastot saa blastovaiheen kuudentena päivänä niin pakastetaan silloin.
Voihan se olla, että siirto siellä silti tehtäisiin sunnuntaina (vai sanottiinko sulle muuta, Lottainen?).

Eero sanoi mulle, että oliko se nyt juhannuksena kun siirrettiin 2 vai 3 päiväinen kun juhannuksena heillä oli labra ainoata kertaa vlopun kokonaan kiinni, tms. Mutta siis tosi erikoistilanne pitää olla kuten just esim joulu tms.
 
Okei. No ei mulle sanottu, muuta kuin siinä testarissa että olemme sunnuntaisin kiinni, joten ihan omia johtopäätelmiä vain. Eiköhän torstaina selviä kaikki, tässä vaan on ihan malttamaton..:ROFLMAO::D:love:

Ei sais varmaan liikaa toivoa, mutta kuten varmaan ihan jokainen teistäkin on tehnyt, niin ekaan konkreettiseen hoitoon jotenkin satsaa toiveita ihan liikaa. Järki sanoo muuta, mut tunteet vaan vie.. Sit jos ei onnaa, tiputaan lujaa, itketään pari päivää ja kerätään voimia uuteen kierrokseen. Oon aatellut et turhaan mä itseäni jarruttelen, että tää on uusi asia ja uudesta saa ottaa kaiken irti.;)
 
Joo oikeasti nauti jos tuntuu siltä, onhan tää huisin jännääkin touhua :) Kaikki ne lääkkeet ja pistäminen yms oli jännän tuntuista ekaa kertaa ja ne toiveet, ne toiveet :D en kyllä pätkääkään usko että se eka pettymys olisi ollut yhtään sen helpompaa jos olisin lytännyt kaikki toiveet ihan maan rakoon heti hoidon alussa. Mukavampaahan se on liihotella ylä ilmoissa vaikka sieltä sitten tultaisiinkin rytinällä alas ;) Kyllä se pää nuppi nopeasti sitten alkaa jo asennoitumaan seuraavaan hoitoon, joten ei siinä kauaa jää aikaa itkuille onneksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen
Jaahas... Nyt on pakko tunnustaa, että multa on kokonaan mennyt ohi muutamien päivien kirjoittelut (ja mulla suprehuono muisti), niin en ala nyt kommentoida kaikille.

Domi terveteluo joukkoon tummaan.

Mandala JEE, kunpa kaikki menisi hyvin :love:. Ymmärrän kyllä hyvin huolesi, eipä tuo alkuraskaus mitään leppoisaa aikaa ole. Itse sain sen 3+, mutta eihän se tosiaan omalla kohdalla mitään taannut. Jos vielä saan plussan joskus, niin olen varmaan kaikkien painajainen kun haluan varmistella yhtä sun toista. Ajattele niitä, jotka 'vähän vahingossa' plussaavat ja tekevät testin, menevät np-ultraan jne. Uskon, että tällä lapsettomuushistorialla on vaikutus tähän epäileväisyyteen. Yksi ystäväni just kertoi, että teki yhden testin (ihmetteli, että kuuluuko niitä tehdä monta :whistle:...).

ON: laskeskelin tässä juuri, että milloinkohan seuraava kierto strattaa. En kyllä yhtään tiedä, kun en edes tiedä miten keskenmeno tapahtui. Ensimmäisistä vuodoista, siitä kun vuoto oli selkeää vai siitä kun hcg oli laskenut verikokeessa. No piakkoin kuitenkin kolme viikkoa lääkkeiden lopettamisesta ja km kaiketi jo aiemmin. Eli vielä olis odotettavaa, mutta kuitenkin yllättävän nopeasti aika mennyt. Nyt jotenkin ihan liian suuret odotukset seuraavaan siirtoon. Lääkärihän sanoi km:n kontrollikäynnillä, että heidän mukaansa tämä laskettiin 'onnistuneeksi' hoidoksi, vaikka itse olen kyllä aika paljon eri linjoilla.

Mites hannuliinin tilanne? Jokos tiedätte, että millaisella aikataululla hoidot etenee.
 
Huomenna saan tietää iiltapäivästä niiden magneettikuvien vastaukset ja samalla varmaan selviää kaikki muu nopeasti viikko on mennyt just olin kuvauksessa ja huomenna kuulen vastaukset. Omalla tavalla toivon et mun lemppari lääkäri soittais kun samalla pystyy kyselee kaikkee mahdollista.. Lokakuu låhestyy ja vieläkään ei voi jättää allergialääkkeitä pois..
 
Pe on mulla seuraava käynti.. punktio ma tai ti, koska poli pe jostain syystä kiinni, niin siirto ei voi olla silloin.. täällä kunnallisessa tai ainakin mulla ollut et 2 päivänen..
Onkohan muuten kenellä tietopankissa jotain todennäköisyyksistä onnistumiseen 2 tai 3 päivänen suhteessä 5 päiväseen? :) ei jaksa nyt rueta googlailee, menis vaan koko yö lueskellessa.. eikä sinällään väliä ku kerran on se 2 päivänen minun kohdalla, tuli vaan mieleen..
 
Domi, näin Dextran sivulla lukee:

"ALKIOIDEN PITKÄ VILJELY ELI BLASTOKYSTIVILJELY
Alkioita viljellään tavallisesti 2-3 vrk munasolujen keräyksen jälkeen ennen siirtoa ja pakastusta. Viljelemällä alkioita pitempään, ne tulevat ns. rakkula- eli blastokystivaiheeseen 4-6 vrk:n ikäisinä. Pitemmän viljelyn ansiosta alkioiden kehitystä voidaan seurata tarkemmin. Osa alkioista voi hiipua ja osa jatkaa kehitystään. Hyvin kehittyneestä blastokystistä raskaus alkaa todennäköisemmin kuin esim. kahden päivän ikäisestä 4-soluvaiheisesta alkiosta. Sen vuoksi Dextra Lapsettomuusklinikalla alkioita pyritään viljelemään pitempään, jos siihen on edellytyksiä."

Lisäksi keskusteluista olen törmännyt tällaisiin:
"Koska munasolujen kasvattaminen labrassa on aina vaikeampaa ja riskinpää, ei siitä selviä kaikki munasolut, vaikka kohdussa ne voisivat selvitäkin. Kato pitkässä viljelyssä on siis suuri. "

"pikkuhiljaa ollaan siirtymässä enemmän pitkän viljelyn suuntaan, koska sillä säästytään ns. turhilta siirroilta.
Tämän suuntaista infoa ainakin kuulin omalta lääkäriltäni.
Yksityisellä puolella kun yhden pakastesiirron hinnaksikin voi tulla lähemmäs tuhat euroa, niin on asiakkaallekin mielekkäämpää, että siirtoja on vähän, mutta hyvillä ja pitkälle kehittyneillä alkoilla. "
 
Kyllä mä itse vannon blastojen nimeen oman kokemuksen perusteella. Mulle siirrettiin 6x 2päiväisiä ja 1x 3päiväisiä julkisella ilman yhtään onnistumista. Mulla tuoresiirron lisäksi pakasteeseen silloin meni 12 alkiota. Nyt kun tässä yksityisellä viljeltiin blastoiksi niin tuoresiirron jälkeen pakkaseen menikin vain 4. Aikamoinen kato mutta myös molemmista siirretyistä blastoista oon plussannut. Eka ei pysynyt koska alkio on varmasti ollut elinkelvoton mutta silti. Olen myös kyllä vakuuttunut että julkisen pakastustekniikalla meidän poloiset alkiot ei vaan selvinnyt kunnolla vaikka olivatkin elossa siirron aikaan, koska kuitenkin puolet kuoli sulatuksissa.

Mutta kyllä niitä raskauksia alkaa kaksipäiväisilläkin, mutta uskon että hurjan monia turhia siirtoja kyllä myös tehdään.
 
Taas omanapainen kysymys kokeneemmilta:
Aiheuttaako toi menopurilla muniksien kasvatus valkovuotoa? Luuleeko kroppa et ovis alkais olee hollilla?
Hämmästelen vain siksi, että nyt on kp8 ja mulla luomukierrossa myöhäinen ovis aina..
(muoks: ihmettelen koska olen kuullut myös että aina ei oo jarru toiminut vaan ovis tapahtunut ennen keräystä..)

Samat ajatukset blastoista kuin Mandalalla.(y)

hannuliinin tuloksia täällä jännäilen.

Vilijonkka tervetuloa takaisin ja toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon!:)
 
Viimeksi muokattu:
Viljonkka voi toivottavasti pääset pian hommiin taas, mutta hyvä juttu jos aika ei ole odottaessa ehtinyt vielä käydä pitkäksi (y)Sehän se karseaa just on jos joutuu laskemaan päiviä.. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että nämä lapsettomuushoidot vaikuttaa siihen mitkä fiilikset on plussan jälkeen, kun ei vaan voi uskoa että hyvin menee jos on persiilleen mennyt sitä ennenkin. Ja toisaalta onneksi on edes jotain keinoa miten varmistelua voi tehdä ennen ultraa, vaikkakin sitten edes sen verikokeen kontrolloinnin muodossa, niin tuntee saavansa jotain tehtyä.
 

Yhteistyössä